11. december 2014

Martin Krasnik, ‘Fucking jøde’ (2014): “På Snaphanen, en af de mest rabiate højrefløjssider blev jeg…”

Martin Krasnik gengiver i sin bog ‘Fucking jøde’ (2014) en række kommentarer fra Snaphanen og Uriasposten, taget direkte fra Klaus Wivels artikel om samme sidste år. Den citerede her fra siden er en ‘Albert Olsen’, som efterfølgende kommenterede sagen her. Alle journalister laver fejl, men Wivels udpegning af Snaphanen som værende et antisemitisk epicenter, burde Martin Krasnik selvfølgelig ikke gentage. Krasnik er ikke et lallende tåbe, så det må handle om positionering. Som jeg skrev sidste år, da sagen var oppe at vende.

“… siger… meget om massemedierne, at Snaphanen for anden gang i denne uge shames med baggrund i kommentarer, på en debat han i modsætning til undertegnede forsøger at moderere. Det var et svært valg jeg traf i tidernes morgen, og bevares, jeg gør vel en dyd ud af nødvendigheden, men lige netop nedenciterede artikel illustrerer hvorfor det efter min mening ikke giver mening at satse på fair play i MSM.”

(Martin Krasnik, Fucking jøde, 2014. S. 168f)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/62104/trackback

30 Comments »

  1. Tak for opmærksomheden. Jeg har ikke mere at føje til det, jeg allerede har skrevet om den sag. Hvis journalister vil lyve, er der ikke noget at gøre ved det. Mit venskab med Israel og danske jøder begyndte før nogen af dem var født, men det er under min værdighed at retfærddiggøre mig yderligere over for dem.

    Men hvem har fat i den lange ende? Jeg ser Weekendavisens senste læsertal: 223.000 i kvartalet. http://journalisten.dk/se-de-nyeste-laesertal-print-og-online

    Snaphanens er 344.000. Jeg arkiverer de to her.

    Kommentar by Snaphanen — 11. december 2014 @ 16:33

  2. Snaphanen kan ikke stå til ansvar for kommentar feltet, når det er sagt. Så er artiklen lidt kedelig.
    For som nationalist mig selv, synes jeg indvandrings debatten handler for meget om jøder/muslimer. Det er alt ikke nordisk og omliggende indvandring, der er problemet.

    Kommentar by intetnavntak — 11. december 2014 @ 17:02

  3. @ 2

    Om folk så ikke kan skure, at dem der faktisk styrer den offentlige debat. Er misinformerede og sikkert der for, ikke er helt til højre på politisk spektrum.

    Kommentar by intetnavntak — 11. december 2014 @ 17:05

  4. Jeg har en yderst naiv forventning om, at en professionel løgner og manipulatør som Martin Krasnik, efter nyvalg til folketinget, ikke bare er “fucking jøde”, men også “fucking fyret”.

    Kommentar by Polka Charlie — 11. december 2014 @ 17:24

  5. Danske journalisters cherry-picking i kommentarfelterne er kun et udtryk for at der ikke er ret meget at komme efter. Havde der været det, ville de køre stort opsatte artikler der beviste deres påstande.

    Niveauet i MSM er efterhånden så lavt at det burde ses på oplagstallene, åhhh vent, Ha Ha!

    Kommentar by Santor — 11. december 2014 @ 17:30

  6. Hvis man læser kommentarsporet på snart sagt alle medier, vil man kunne finde snavs og uhumskheder, det lader sig være på Journalisten.dk, Uriasposten.net, information.dk og Snaphanen.dk. Og alle mulig andre steder.

    Kommentar by Robert R — 11. december 2014 @ 17:51

  7. Snaphanen: “Mit venskab med Israel og danske jøder begyndte før nogen af dem var født, men det er under min værdighed at retfærddiggøre mig yderligere over for dem.”

    Ak ak ak, al den ugengældte kærlighed, det må gøre ond!

    Her driver man Danmarks mest filosemitiske blog, her citerer og roser man ofte jødiske meningsdannere, og roser jødiske komponister og andre jødiske kulturmennesker på stribe, politikere, whatever på Skrukhanen, og så bliver man behandlet så usselt af disse Jøder som er noget ved musikken. Er det ikke ligesom om al ens varme kærlighed er uønsket? Jeg kommer uværgerligt til at tænke på den amerikanske politiker Robert Ransdell.

    Glædelig Jul Steen!

    Kommentar by Balder — 11. december 2014 @ 18:07

  8. En ros fra netop dig understreger min pointe. Jeg betragter ikke de to som specielt som jøder, men politiske modtandere der benytter sig af tarvelige kneb.

    Kommentar by Snaphanen — 11. december 2014 @ 18:18

  9. Balder er efterhånden så gammel i gårde at han ikke lave de klassiske jødehader fejl længere. Så det nærmeste han kommer er at håne andres succes.

    Ellers er det netop nazi-slænget der fra tid til anden kommentere og sætter deres fluepletter på andres renommé. Det er den rigtige historie om jødehadet som Martin Krasnik burde skrive. Om det er dovenskab eller blot manglende indsigt fra MK´s side skal jeg lade være usagt.

    Kommentar by Santor — 11. december 2014 @ 18:45

  10. Hvorfor pokker er det sådan, at hvis ikke man lider af fanatisk jødeforelskelse, så er man pr. automatik “nazist” ?

    Ifølge dén logik, så er denne flok indianere i en landsby i Guatemala rendyrkede, onde “nazister”, der kun er ude på at lave lampeskærme og sæbe ud af de stakkels, forfulgte jøder.

    http://www.independent.co.uk/news/world/americas/fundamentalist-jews-expelled-from-guatemalan-refuge-after-being-threatened-with-lynching-9701807.html

    Kommentar by Jacob — 11. december 2014 @ 19:41

  11. Jeg betragter ikke de to som specielt som jøder, men politiske modtandere der benytter sig af tarvelige kneb.

    Heh. Fint perspektiv. God jul and godt nytår til jer alle.

    Kommentar by jdm — 11. december 2014 @ 19:58

  12. Jeg var ikke klar over, at Krasnik er så ømskindet. Han plejer ellers ikke at tage specielt hensyn til dem, han interviewer på DR2. Krasniks karakteristik af Snaphanen virker ondsindet.

    Kommentar by Liva — 11. december 2014 @ 20:00

  13. Jeg prøver at være lidt humoristisk og får straks med grovfilen!

    Halleluja…

    Kommentar by Balder — 11. december 2014 @ 20:02

  14. Det er rigtig godt at både Uriasposten og Snaphanen nævnes af Krasnik (uanset Krasniks fejlvurdering af begge blogs), for det vil givet få flere til at læse de to blogs, og så vil nye læsere få at se, at Krasnik kun ser på kommentarsporet og ikke på f.eks. Snaphanens mange fine kronikker og Uriaspostens mange vigtige artikler. Jeg tror, at Krasnik er ret ærgerlig over, hvor stor en betydning begge blogs efterhånden har – sammen med Den Korte Avis. Krasnik kan nemlig ikke hamle op med de to blogs og Den Korte Avis. Han kan heller ikke hamle op med den borgerlige og multikulturkritiske bølge som vokser i hele Europa.

    Kommentar by Liva — 11. december 2014 @ 20:19

  15. Martin Krasnik er for latterlig, til at spilde mere tid på. Flot at Kim m.fl. gider udstillle fjolset.

    Kommentar by Nielsen — 11. december 2014 @ 22:34

  16. @ 9

    Ærlig talt Santor? jeg kan definere mig selv som så, på mange punkter. Men jeg er imod alt indvandring, og jeg kalder mig ikke nazist. Jeg er dog parat at gøre alt for de nordiske lande.

    Hvad er jeg, i dine øjne, Santor? Eller hvis andre kunne svare.

    Kommentar by intetnavntak — 11. december 2014 @ 22:38

  17. @14 Liva. Nemlig. Bravo!

    Kommentar by Tintin — 11. december 2014 @ 23:07

  18. Her kan vi så endnu engang konkludere, at hvis man vil vide hvem der virkelig har magten i samfundet,skal man bare bide mærke i hvem der ikke
    må nævnes og kritiseres.

    Kommentar by dan.c — 11. december 2014 @ 23:27

  19. Tør øjnene og tag en tudekiks Krasnik….!

    Kommentar by ny kommentator — 12. december 2014 @ 00:26

  20. Der står “Krasnik er ikke et lallende tåbe”. Nej, måske ’spiller han bare dum’?
    Barokt at 1.Snaphanen og f.eks 2.Kim Møller og 3.Søren Espersen og 4.Lars Hedegaard ’smart’ forbindes med antisemitisme. Jeg vil nærmere kalde 1.og 2. ‘jødeelskere’ der er pro Israel og 3. er gift med en jøde og 4. ER jøde (konverterede ifølge sin selvbiografi til jødedommen, da han giftede sig med amerikansk jødisk trotskist).
    Hvad har de ‘lallende tåber’ Krasnik og Wivel gang i (de har selv både jødiske og antisemitiske familieaner, så hvad har de gang i :)

    Kommentar by helt væk — 12. december 2014 @ 10:46

  21. Jeg synes Snaphanens kommentarfelt er meget civilliseret sammenlignet med, hvad man kan læse på Ekstra Bladet.

    Desuden, hvis folk ikke kan angribe en for noget man SELV har skrevet, så taler det for sig selv.

    Kommentar by Snaphanen — 12. december 2014 @ 12:03

  22. Eksemplet er taget ud af sammenhæng. Det repræsenterer absolut ikke flertallet af Uriaspostens kommentatorer.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 12. december 2014 @ 12:06

  23. Snaphanen/Erik Jørgensen. Der vil jo altid nogle ’skævere’, når der frit kan kommenteres. Kommentarer kan jo ikke tillægges ‘blogejeren’. Er der nogen, der ikke ved det i dag? Blogejeren vælger emner, vedkommende ønsker frem og de skal selvfølgelig ikke bedømmes som statens ‘public service virksomhed’, som de måske oven i købet forsøger, at belyse de ideologisk betingede ’servicehuller’ i.

    Kommentar by A-mad blev helt væk — 12. december 2014 @ 17:15

  24. Hvilken joke! Det står da også i stærk kontrast med den måde hvorpå Krasnik pakker det virkelige jødehad ind..

    De satte dagsordenen i 2014 – Martin Krasnik er årets meningsdanner
    http://politiken.dk/debat/ECE2483021/de-satte-dagsordenen-i-2014—martin-krasnik-er-aarets-meningsdanner/

    “Journalist og forfatter Martin Krasnik var bedst til at sætte dagsordenen i 2014. Det vurderer et dommerpanel bestående af 52 personer fra medie-, forlags- og universitetsverdenen, der har rangordnet 100 fremtrædende danske debattører efter deres evne til at flytte og udfordre den offentlige opinion”

    “I november udgav han bogen ’Fucking jøde!’, hvor han sætter spot på jødehadet i Danmark”

    ——————————————————————–——————————————–

    Krasnik og jødehadet
    http://www.trykkefrihed.dk/blog/1607/Krasnik-og-jodehadet.htm

    “Bliver på overfladen
    Det overfladiske viser sig ved Krasniks tilgang til det uhyggelige fænomen, der udløser bogen: Det nye jødehad. Et fænomen, han for alvor stifter bekendtskab med, da han laver et kritisk interview med den antizionistiske, norske læge Mads Gilbert.

    Det vælter ind med svinske kommentarer – Krasnik er både zionist-luder, nazistisk medløber og jødesvin – hans børns navne offentliggøres af hans rasende kritikere og DR drukner i masseproducerede klager.
    I dag kan Krasnik ikke færdes på ydre Nørrebro. Alt det får Krasnik til at konstatere, at der faktisk findes antisemitisme i Danmark og at det er et ”uskyldstab af dimensioner”.

    I betragtning af, at denne konstatering er selve baggrunden for bogen, er det forbløffende at det lykkes Krasnik at skrive 300 sider uden at diagnostisere roden til det nye jødehad”

    Kommentar by Geert — 13. december 2014 @ 15:42

  25. 20,

    Wivel familien har faktisk mindst een markant nazist. Ole Wivel.

    Jeg gætter også på deres belyvning af andre med netop nazisme er et forsøg på at få ham, liget, ind i skabet.

    Kommentar by Hans Und — 14. december 2014 @ 06:55

  26. 25 Godt sagt Hans Und. Jeg turde selv kun lige antyde det i 20 :(
    Er selv nok lidt skræmt af pc-molok?

    Kommentar by A-mad helt væk — 14. december 2014 @ 10:14

  27. […] diskussion er blevet så brandfarlig, at den skiller venner og ægtefolk. Jeg er jo blevet anklaget af Klaus Wivel og Martin Krasnik for at være “en af de mest rabiate, højreorienterede” underforstået jødehadere. Jeg […]

    Pingback by Europe’s Jewish Exodus « Snaphanen.dk — 10. april 2016 @ 16:55

  28. […] f. helskærm). En smule modereret. Se også Facebook Ole Rømer og lysets tøven. Wivel og Krasnik lyver helt bevidst om Snaphanen og danske jøder. Det er vilkårerne for offentlig debat. Fred være med dem. De er […]

    Pingback by Stjernehimlen i gaden « Snaphanen.dk — 19. november 2016 @ 22:38

  29. […] vis sikkerhedsafstand. Det eksploderer i hovedet på selv den bedste. Jeg skal bare tænke på, da Weekendavisen kaldte mig – en livslang ven af danske jøder – for antisemit. Man kan kun komme galt afsted, når […]

    Pingback by Dan Korn: Inte lika roligt längre « Snaphanen.dk — 2. maj 2017 @ 18:28

  30. […] kort undtagelse inden jeg går i havbad og fanger kantareller igen. Jeg glemmer også for en stund, de løgne Weekendavisen har skrevet om mig. De omtalte kronikker er Søndagskronik: Ett politiskt mord og […]

    Pingback by Weekendavisen: Asle Toje om Julia Caesar « Snaphanen.dk — 16. juli 2017 @ 20:52

RSS feed for comments on this post.