11. oktober 2008

Jörg Haider, 1950-2008

Østrigske Jörg Haider omkom ved et trafikuheld natten til i dag, og som man kunne forvente kører medierne atter løs med de samme negativt-ladede etiketter, der rammer enhver politiker eller parti der afviser multikulturalismen og den europæiske føderation.

  • 11/10-08 (07.38) DR Online – Østrigeren Jörg Haider er død.
  • “Haider blev for alvor internationalt kendt, da han i slutningen af 1980’erne sagde, at Hitler-Tysklands Tredje Rige havde haft en ordentlig beskæftigelsespolitik, og at nazisternes koncentrationslejre i virkeligheden bare var tvangsarbejdslejre.

    De udtalelser forfulgte Jörg Haider gennem årene, også selv om han senere delvist trak udtalelserne tilbage.

    Til gengæld markerede han sig med en serie højreekstreme og fremmedfjendske udtalelser…

  • 11/10-08 (11.33) – Nekrolog: Østrig har mistet sin Glistrup (af samme Fahnøe).
  • “Med den højrepopulistiske partileder Jörg Haiders død i en bilulykke, mister Europa og Østrig en stærk politisk stemme.

    Jörg Haider stod igennem sin politiske karriere i spidsen for de to højrepartier FPÖ og BZÖ, som begge vandt jordskredssejre. Han var en forførende politiker… »Da han startede i politik, var det først og fremmest hans dynamik og sproglige begavelse, der gjorde, at han kunne slå mange politikere i tv-dueller. Han var et wake up call for den østrigske partielite, fordi han satte ord på en protest imod, at der ikke skete mere på de store felter i politikken som sundhed og indvandring«, siger han [lektor Flemming Stubkjær] og drager paralleller til Fremskritdspartiet og Dansk Folkepartis måde at råbe magthaverne op på…

    Haider havde især en stærk tiltrækningskraft på unge mænd:

    »Han har haft stærk evne til at tiltrække yngre mænd, som er kommet frem via ham. De blev kaldt Haiders drenge. Han udviste en hårdhed og brutalitet over for dem og krævede ubrydelig troskab. Han var en stærk leder«, siger han.

    Den store tiltrækningskraft på unge mennesker blev understreget af, at 43 procent af unge stemte på et af de højrepopulistiske partier ved det seneste valg…

    Det var især på den markante invandringspolitik, at Haider gjorde sig bemærket, og nogle har direkte beskyldt ham for at være racistisk.

    I 2000 boykottede en lang række regeringsledere i Europa, med Danmarks daværende statsminister Poul Nyrup Rasmussen i spidsen, Østrig, efter at Haider indgik i regering med hans daværende parti FPÖ, og han er blandt andet blevet kritiseret for at have udtalt, at den nazistiske beskæftigelsespolitik var udemærket.

    Han havde ikke de indvandrerskeptiske holdninger fra fremmede:

    »Jörg Haider blev født i 1950 i en nazistisk familie, hvor begge forældre havde været medlem af det nationalsocialistiske parti, og det har sikkert påvirket hans holdninger, som dog blev noget mere moderate med årene«, siger Flemming Stubkjær.

    Det viste han, da han afviste et besøg fra Pia Kjærsgaard i 2000.

  • 11/10-08 (12.00) – Radioavisen.
  • Frank Nellemann, DR: … omstridte…. kontroversielle… højreekstreme… indvandrerfjendske… Nu er Haider død, men hans politik lever videre.

    […]

    Torsten Ellermann Eriksen, Radioavisen: Hvad er din egen holdning til Jörg Haider?

    Michael Huber, sociolog: For at sige det kort – jeg ville ikke vælge ham.

    Torsten Ellermann Eriksen: Du ville ikke vælge ham.

    Michael Huber: – Nej.

    Torsten Ellermann Eriksen: … hvorfor stemte østrigerne i den grad på ham?

    Michael Huber: I Østrig selv er begrundelsen mest at det er protest… Den anden – tror jeg, er at der stadigvæk findes en stor gruppe af højreradikale, eller højreorienterede, skal man hellere sige, østriger som er meget nemme til at overtale til at gå i den der højrepopulistiske retning.

    […]

    Torsten Ellermann Eriksen: Hvordan bedømmer du hans betydning for Østrigs omdømme i udlandet?

    Haider er højreradikal, fordi han ikke er socialdemokrat. Højrenationalist, fordi han undsiger EU. Højrepopulist, fordi han er folkelig. Vi ser det samme herhjemme. Pia Kjærsgaard bliver betragtet som populist, selvom hun må leve med livvagter døgnet rundt, og i en nylig måling for Ritzaus Bureau suverænt er den politiker “flest danskere er uenige med”.

    De få gange medierne kalder et venstrefløjsparti for populistisk, så er det typisk SF der kritiseres for at gå Dansk Folkeparti i beddene. Det samme med Barack Obama, der lover vælgerne guld og grønne skove, uden at være populist. Samtidigt agiterer han åbent for protektionisme (og indirekte isolationisme), men er ikke venstrenationalist.

    Mere.

  • 2/10-00 BBC – Joerg Haider: Key quotes.
  • “”In the past, some remarks have been attributed to me in connection with Nazism which were certainly insensitive or open to misunderstanding… I am personally sorry for this, firstly because I believe I hurt the feelings of people who were themselves victims of Nazism or whose relatives were, and secondly because the statements were not in line with the personal values of tolerance and humanity which are the basis of my political work.” (november 1999)

  • 11/10-08 Daily Telegraph – From beer hall orator to controversial far Right leader… (associationer en masse).
  • 11/10-08 Kärnten ORF – LH Jörg Haider bei Verkehrsunfall gestorben (god artikel).
  • 11/10-08 Bloomberg – Joerg Haider, Who Praised Hitler’s Labor Policy, Dies.
  • “Haider shot to prominence in 1991 with comments praising the labor policies of the Third Reich for eliminating unemployment… His most-infamous comment came during a 1991 debate in the Carinthia provincial parliament when Haider, then governor, declared that the Third Reich managed to eliminate unemployment through an “orderly employment policy… which the government in Vienna cannot manage.””

  • 12/10-08 Ekstra Bladet – Leder: Europa blev mindre sort.
  • “Haider var sort i politisk forstand. Han var ud af en nationalsocialistisk familie… Som det er set før med højrebevægelser, der bygger mere på voldsom retorik og følelser end på politisk fornuft, så endte også Haiders parti med at blive splittet på grund af voldsom intern uenighed… Haider var en stærk mand i østrigsk politik, og det er selvfølgelig foruroligende, at en tredjedel af landets vælgere ved flere valg har sluttet op om så højreradikale bevægelser som Frihedspartiet og BZÖ.

    Med sin placering midt i Europa har østrigerne taget imod rigtig mange indvandrere. Ikke mindst fra de mange fattige lande i Østeuropa. Frygten for de fremmede brugte Haider kynisk i sine taler, og han spillede flittigt – med nazistiske undertoner – melodien om, at fattigdomsflygtningene ville tage fra østrigerne.”

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6220/trackback

    50 Comments »

    1. “Haider mistede kontrollen over sin bil, da han blev overhalet af en anden bil og kørte af vejen, hvor bilen rullede rundt flere gange.”

      Hændelsen lugter langt væk af et politisk attentat.

      Kommentar by Tolder — 12. oktober 2008 @ 00:16

    2. Fantastisk! Tænk at der skulle gå en hel time fra indlægget blev skrevet, til den første konspirationsteori blev lanceret. Det må være ny rekord her.

      Og hvem er så bag konspirationen? En islamisk-kommunistisk-multikulturel sammensværgelse? Udtænkt af et ondsindet samarbejde mellem Barack Obama, EF-domstolens dommere, Hans Gammeltoft-Hansen og DR?

      Kommentar by Johnny — 12. oktober 2008 @ 00:23

    3. Mon Poul Nyrups faders fortid under besættelsen omtales den dag denne politiker ikke længere er i blandt os? Næppe.

      Kommentar by AHK — 12. oktober 2008 @ 01:15

    4. @2 Du har ret!!!
      :-D

      Kommentar by li — 12. oktober 2008 @ 01:15

    5. @2 du glemte de fascistiske antifascister, godheden himself gispen! Keld Holm, den griske Jørgen Poulsen ham der spiser de fattige børns brød, Akkari den iskolde, Det mu(rd)slimske Broderskab, Vestager, Sonofon, Nyrup Rasmuslimen, Ellermandslingen og vores alle sammens TØGER….mf

      Kommentar by li — 12. oktober 2008 @ 01:29

    6. Min første tanke var også, det sikkert var et politisk mord.
      Det desværre blevet helt almendeligt, at islam-kritiker skal have politi beskyttelse eller bliver myrdet.
      Så det lidt latterligt at påstå, at her er tale om konspirationteori.
      Jeg vil ikke blive forbavset, hvis vi ikke har fået de rigtige oplysninger fra pressen.

      Kommentar by li — 12. oktober 2008 @ 01:49

    7. Jeg har også tænkt tanken om attentat. Men jeg kan ikke se at timingen skulle passe med noget som helst. Måske det var tilfældigt. Det ville være meget fedt at få af vide hvem der kørte den anden bil. Det kommer nok frem om nogle dage.

      Og så det centrale:

      Venstrefløjen bruger hele tiden Tabuet om Hitlers rige, som tanke-dæmper.
      Fakta er at Hitler ikke var værre eller bedre en så mange andre diktatorer i verden og Europa, det syrede er at han har præget vores liv, medicinsk, kulturelt, udviklingsmæssigt, bevidsthedsmæssigt og ideologisk.. mere en enormt mange andre ,,store,, mænd.

      I angsten for at tænke og acceptere og forstå sagen om holocaust, kommer vi ikke ind på alle de andre ting, som var positive og som vi glæder os over idag. Dette er venstrefløjens hykleri igen. Forførelse af masserne til ensrettet tænkning og følelses-reaktion. Too easy.

      Og kz lejrene var tvangsarbejdslejre, som i så mange andre krige og deres lignende lejre, intet nyt under solen.
      Man må forstå krigens rædsler, for at forstå krigens rædsler.

      Hvis venstrefløjen bare gad forstå lidt, så kunne det også være de kunne forstå at det er vigtigt at gå imod Islam, jo tidligere, jo mindre voldsom krig. Krigen kommer, og den er her allerede. Det er kun et spørgsmål om proportioner.

      Kommentar by Solipsisyfos — 12. oktober 2008 @ 03:30

    8. En kommentator på PI skriver om østrigske hastighedsgrænser og undrer sig også over skadernes omfang. Haider har kørt for stærkt, og ikke så helt lidt. Et gæt efter mine egne erfaringer : plus 90 km/t. Frankfurter Allgemeine skriver at “Haider havde en hang til høje hastigheder” og at han overlevede en kollision med en telegrafstolpe for 15 år siden.

      Kommentar by steen — 12. oktober 2008 @ 05:12

    9. I løbet af dagen kom jeg til at tænke på hvad der blev af reglen om at man taler pænt eller i det mindste neutralt om de døde?

      For når et tragisk dødsfald som dette kan få låget til at hoppe af så en massiv og indforstået hadpropaganda vælter ud fra nyhedsudsendelserne så væmmes jeg ihvertfald ved det. Haider stod for noget som DR ikke brød sig om og det fik vi så også at vide. Nu er han borte, men måske kunne vi bedre have undværet DR?

      Kommentar by Jens Hansen — 12. oktober 2008 @ 06:47

    10. Sollipsisyfus:

      Og kz lejrene var tvangsarbejdslejre, som i så mange andre krige og deres lignende lejre, intet nyt under solen…

      Var de? … og udryddelserne?

      Kommentar by Carsten Agger — 12. oktober 2008 @ 07:38

    11. @Carsten Agger

      Det havde Haider ret i. Men han glemte at tilføje, at der i Polen også fandtes fem-seks udryddelseslejre.

      Iøvrigt har Haider senere beklaget sine udtalelser, som det også fremgår af Kims tekst.

      Derfor er det groft løgnagtigt at kæde Haider sammen med nazismen. Han var demokrat til fingerspidserne. Iøvrigt var han imod Irak-krigen (og besøgte Saddam Hussein), og støttede Tyrkiets optagelse i EU.

      Kommentar by Søren Rasmussen — 12. oktober 2008 @ 08:11

    12. Den ligger jo lige til venstrebenet. Og hvis man samtidig er ondskabsgal (lokalt udtryk fra Amager) ligger det jo lige for at kalde folk nazister, højre-ekstremister og hele det Hellige Konkordium.

      Jeg er sgu bekymret for mine unge slægtninge.

      Kommentar by Anna Lyttiger — 12. oktober 2008 @ 08:15

    13. Apropos nynazister. Nynazister i Tyskland ser muslimerne som forbundsfæller:

      http://www.document.no/2008/10/nazistene_ser_muslimer_som_for.html

      Hitler var jo også begejstret for islam.

      Kommentar by Søren Rasmussen — 12. oktober 2008 @ 08:33

    14. PS. Min oplysning om, at Haider støttede Tyrkiets optagelse i EU bygger på denne artikel:

      http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601085&sid=alTn45Ee18wM&refer=europe

      Kommentar by Søren Rasmussen — 12. oktober 2008 @ 10:21

    15. @ 7:
      “Fakta er at Hitler ikke var værre eller bedre en så mange andre diktatorer i verden og Europa,”

      Og de 6 mio. myrdede jøder?

      “I angsten for at tænke og acceptere og forstå sagen om holocaust, kommer vi ikke ind på alle de andre ting, som var positive og som vi glæder os over idag.”

      De positive ting ved Nazi-Tyskland??????????? Fortæl endelig mere om dem!
      Folkevognen? Motorvejene? Er det dem du vil fokusere på i stedet for Holocaust?

      Kommentar by Johnny — 12. oktober 2008 @ 10:35

    16. Hvordan filan hoppede man fra Haiders død og til at forsvare dødslejrene???????
      Det er trist medierne straks falder over en død mand, og køre sporet helt ud og kun vægter, de i deres øjne, negative sider ved personen. Men at synes KZ lejrene (eller gulag) skulle være ok “hjulene skulle jo køre rundt”(som jeg hørte en nazi udtale engang)er sku da for lamt, at støtte systemer der fængsler i milioner af mennesker viser at man vist skulle sætte sig og nyde en bog på en stille søndag, istedet for bare at tro Birkenau var en feriekoloni for svagelige.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 12. oktober 2008 @ 11:01

    17. Hvad skal man sige om en mand, der vælger at holde ærestale for veteraner fra Waffen-SS?

      Kommentar by RasmusE — 12. oktober 2008 @ 11:04

    18. 17
      Ja, man skal vel sige det samme som til folk der taler til Hiz but thahir møder, eller bakker op om terror hamas, nåh nej, det er jo venstrefløjen

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 12. oktober 2008 @ 11:28

    19. […] portræt er det mest nuancerede jeg har læst på dansk. Politikens og DR´s, kan man se på Uriasposten. Jeg bliver  bare ved med at undre mig over, at populisme kun forbindes med […]

      Pingback by Snaphanen » Haider og konspirationsteorierne — 12. oktober 2008 @ 11:55

    20. Nu er jeg eddermame træt af at høre det der evigt gentagne mantra med Hitler der var så glad for muslimer.

      Selvfølgelig kunne han bruge nogle muslimer til at kæmpe i sin hær, lige som Englænderne havde alverdens lejesoldater fra deres kolonier til at kæmpe for sig. Hinduer, Sikher og folk fra Fiji-øerne. Sikkert også nogle muslimer. I øvrigt er der for nylig oprettet mindesmærker for faldne muhamedanere der kæmpede for de allierede bl.a. fra de franske kolonier, Algeriet, Marokko, Tunesien.

      Og Hitlers alliance med Jerusalems Mufti, ja de havde altså en krig i gang i mellemøsten, igen det samme; man allierer sig med dem der gider støtte en.

      Og selvfølgelig ønskede Hitler sig en gang i mellem at hans soldater var lidt mere fanatiske ligesom som muhamedanerne. Jeg ønsker mig s’gu også ind imellem at danskerne var lidt mere hårdtslående i forvaret af deres land og kultur. Havde vi haft en fem seks stykker der sprang sig selv i luften i et asylcenter eller moske, kunne det også være der var blevet lidt mere ‘respekt’ for danskerne. Magthaverne har jo tydeligvis meget respekt for vold, hvilket vi ser på deres behandling af rødfascisterne og de muhamedanske fanatikere.

      Så enkelt er det og alt det andet omkring den ‘naturlige alliance’ mellem Nazister og muhamedanere, og Hitler der gerne ville have tyskerne skulle være muhamedaner, er ikke andet end spin og ævl.

      Kommentar by Balder — 12. oktober 2008 @ 12:31

    21. Og nu til Jörg Haider, som jeg egentlig ville skrive om.

      Jeg spenderede en del timer på østrigske og tyske hjemmesider i går, og det var fantastisk at opleve hvor mange der identificerede sig med ham. Folk var virkelig oprørte og ked af det, og selv oppositionen talte meget respektfuld om ham. Bare vi kunne have en tilsvarende stemning omkring nogle nationalsindede i Danmark!

      Også på tyske blogs med et publikum hvis holdninger svarer meget godt til flertallet af kommentatorerne på Uriasposten; altså overvejende neo-konservativ, pro-israel, og næsten overdrevent i deres politisk korrekte afvisning af NPD, var utroligt positive over for Jörg Haider, og hans død blev alle steder oplevet som et kæmpe tab. De oplever ham tydeligvis ikke som den neo-Nazi de danske medier vil bilde os ind han skulle være.

      Ifølge DR2 Deadlines skrækkelige Anja Bo og en til lejligheden inviteret ‘ekspert’ skyldes det hele at Østrigerne ikke i tilstrækkeligt grad var blevet ‘afnazificeret’. Ellers kunne de ikke være tilhængere af Haiders fæle nationalisme, der jo havde været skyld i al krig og elendighed i verden. Ingen objektiv analyse angående indvandrerproblemerne og EUs diktatoriske indgriben i landets indre anliggender.

      Men hvad betyder ‘afnazificering’ egentlig i Anjas forstyrrede optik?

      Det betyder hjernevasket til multikulti, selvhad, feminisering og underkastelse til ‘internationale organisationers’ dagsorden.

      Det var faktisk en stor oplevelse at se de mange videoer der i en fart blev produceret til ære for Haiders minde, og alle de almindelige mennesker der turde give udtryk for deres følelser.

      Jörg Haider? Bare vi havde sådan en mand i Danmark; en der kunne generere noget entusiasme, i stedet for det der er den danske virkelighed, hvor mange af dem der stemmer DF kun gør det fordi der ikke er noget alternativ.

      Hans død er et stort tab.

      Kommentar by Balder — 12. oktober 2008 @ 12:54

    22. Hvil i fred… Er der nogen der ved om han skulle have deltaget i Facing Jihad konferencen i Jerusalem?

      http://facingjihad.com/

      Kommentar by Højrebladet Komet — 12. oktober 2008 @ 13:13

    23. Med en let redigering af DR journalistik, kunne man så forestille sig sentensen som: »Poul Nyrup Rasmussen blev født i 194? i en nazistisk familie, hvor faderen havde været medlem af det nationalsocialistiske parti, og det har sikkert påvirket hans holdninger, som dog blev noget mere moderate med årene«, siger …

      Nej vel, selvom PNR’s overfald på og sanktionerne mod Østrig efter min mening kunne tyde på, at han netop ikke blev mere moderat med årene.

      Kommentar by Pesodym — 12. oktober 2008 @ 13:14

    24. 23…
      og at Nyrup fortsatte udryddelsen af danskerne?

      Kommentar by L. Johs — 12. oktober 2008 @ 14:23

    25. @ nummer 2:

      Haiders død lugter langt væk af, at han skulle have været mere opmærksom på sin egen kørsel.

      http://www.youtube.com/watch?v=-AFPmxIXEP8

      Kommentar by Mikael — 12. oktober 2008 @ 14:33

    26. Hmm
      var lige inde på tyske medier.
      Det ser ud til, at mange er af den mening, at det IKKE var en tilfældig ulykke.
      Måden, hvorpå bilen er ødelagt – kan de ikke få til at stemme med en almindelig ulykke – på en strækning som den, han forulykkede på.

      Kommentar by L. Johs — 12. oktober 2008 @ 15:01

    27. @ Johnny

      “Og de 6 mio. myrdede jøder?”

      De led samme kranke, afskyelige skæbne som 100 mio ofre for socialismen.

      Socialismen, som idag fejres offentligt af fagforeninger, gynnasielærere, avisredaktører, public-service medier, gennem café-navne og hele bydele.

      Men uha, Haider, som faktiske både undskyldte og var fejlciteret, han er jo rigtigt slem, ikke ?

      Velkommen til den virkelige verden, sinke.

      Kommentar by DaLi — 12. oktober 2008 @ 15:02

    28. Så længe, der ikke er nogen main-stream partier, der tager “folkedybets” bekymringer alvorligt, så vil “populister” som Haider og Le Pen være de eneste politikere samme dyb kan stemme på.

      Herhjemme har vi jo DF, men stemmer man på dem, skal man samtidig købe deres groteske økonomiske politik. (For ikke at tale om Mogens Camre!)

      Det er i det hele taget karakteristisk for “populister” at de de lover guld & grønne skove til vælgerne som om de var romerske imperatorer, der smider guldmønter i grams til folkemængden under deres triumftog.

      Hvorfor findes der ingen partier, der kan begge dele: Stoppe islamiseringen og samtidigt føre en blot nogenlunde fornuftig økonomisk politik?

      Kommentar by Mikael — 12. oktober 2008 @ 15:05

    29. Stil op, Mikael. Do it yourself!

      Kommentar by Crass Børsting — 12. oktober 2008 @ 15:34

    30. http://www.frp.dk/

      Kommentar by Peter Buch — 12. oktober 2008 @ 16:14

    31. @ 27: Dali

      Kære Dali, det som altid gør det så charmerende at have en meningsudveksling med dig, det er de pæne og positive udtryk, du altid anvender om dem, du er uenig med. Det gør simpelthen mirakler for din ethos. Fortsæt endelig.

      Nu handlede min indvending mod Solipsysofos i #7 ikke så meget om Haider, som om Solipsysofos’ egne udmeldinger, nemlig
      – at Hitler ikke var meget værre eller bedre end så mange andre diktatorer i verden.
      – at der var positive ting ved nazi-Tyskland, som vi glæder os over i dag.

      Og jeg mener altså ikke, at Stalin er en helt. Fordi man er modstander af Hitler, er man altså ikke tilhænger af socialisme. Jeg er enig i, at Stalins forbrydelser er på linje med Hitlers. Punktum. Men derfra og så til at sige at Hitler ikke var meget værre eller bedre end så mange andre diktatorer i verden! Jo, han var faktisk – i lighed med Stalin – meget værre.

      Og så mangler jeg stadig svar på alt det positive der tilsyneladende fandtes i nazi-Tyskland, og som vi glæder os over i dag. Hvad er det for ting?

      Kommentar by Johnny — 12. oktober 2008 @ 17:23

    32. Og så ser det i øvrigt ud til, at Haider har kørt 142 km/t et sted han måtte køre 70…

      Kommentar by Johnny — 12. oktober 2008 @ 17:24

    33. http://www.apa.at/cms/site/news_item.html?channel=CH0070&doc=CMS1223821892852
      Østrigs pressebureau om foreløbige konklusioner angående ulykken.

      Kommentar by Peter Buch — 12. oktober 2008 @ 17:30

    34. @ Johnny

      Stråmand, jeg har aldrig udtalt et positivt ord om Nazi-tyskland.

      Dit perspektiv var netop, at at Nazi-Tyskland – modsat hvad der blev argumenteret sandfærdigt til dig – var VÆRRE end andre diktaturer. Det er det, som jeg påviser, ikke.

      De har blot en markant værre publicity i Vesten, som jeg ligeledes påviste. Det betyder ikke at Nazismen var “godt”. Det betyder, at socialismen var ikke blot “ligeså slem” men faktisk adskillige gange værre.

      Dermed er det af dig citerede og imodsagte “… var ikke værre end…” faktisk korrekt. Ad de parametre du selv bruger – dødsofre – var Nazisterne GADEDRENGE sammenlignet med selv individuelle socialister såsom Stalin og Mao. Hitler er ganske enkelte ikke på højde med dem. Hans eftermæle blev blot sat i relief, fordi de to sidstnævnte af een eller anden grund altid forsvares som mere dadelværdige.

      Når man selv hyler op om dødstal, påstår nazismen som “værre” end andre ideologier ud fra netop den parameter, så er man, ja, en sinke.

      Det kan du så altsammen være uenig med mig i og være åh-så-fortørnet over tonen. Men du vedbliver blot at tale imod kolde, historiske fakta.

      Kommentar by DaLi — 12. oktober 2008 @ 19:02

    35. Som sagt jeg nedstammer fra negerslaver, og jeg kan så godt lide søde negerpiger, men jeg elsker også Danmark.
      Jeg har det fra familien. Min oldefader var kunsthistoriker. De læser ham stadigvæk på Københavns universitet. Min mor tiggede min morfar, da hun var barn, om hun ikke nok måtte få A. D. Jørgensens: “40 fortællinger fra fædrelandets historie.
      Min morfar var i øvrigt konservativ borgmester i en jysk købstad i 50’erne.

      Jeg stemmer DF, og deres økonomiske politik generer mig ikke. De går ind for frihandel, afskaffelse af landbrugsstøtten og afskaffelse af toldmure og handelsrestriktioner overfor den 3. verdens produkter.

      Men som sagt kan jeg godt lide dansk kultur (vi nedstammer i øvrigt også fra jøder i familien, og min grandonkel var i Buchenwald under krigen, men det var fordi han var dansk politimand.)
      Pia Kjærsgård og Søren Krarup kan godt lide dansk kultur. Det har jeg det rigtigt godt med, for det kan jeg også, og jeg mener, at vi skal have Dansk Vestindien (med min dejlige karibiske familie) tilbage til Danmark, og vi skal integrere de gamle danske landsdele, Sydslesvig, Skåne, Halland og Blekinge i Danmark (sidstnævnte i Ørestaden). Vi får dem jo nok ikke 100% tilbage.

      Jeg har læst Søren Krarups Tidehverv i mange år, og jeg er i øvrigt aldrig støt på et mere gennemført opgør med nazismen end begået af Søren Krarup i Tidehverv.

      I DF-Danmark bliver indvandrere behandlet godt, og er glade, studerer, arbejder og stifter familie og forhåbentlig adopterer de danske værdier, som vi har gjort i min familie.
      DF sørger for, at der kommer lige netop så mange (eller få) indvandrere ind i landet, at de kan integreres og føle glæde og stolthed over deres nye fædreland Danmark.

      Joh, det går godt!

      DF og min søde afrikanske familie. Jeg giver dem tommelfingeren op!

      Kommentar by Hanzi — 12. oktober 2008 @ 19:44

    36. Balder .

      Jeg tror du skal kigge lidt på det hele igen (det lyder næsten som om du føler dig personligt ramt af at Hitler altså havde de små islamiske alliancer)

      Muftien af Jerusalem boede i berlin under stort set hele krigen, der er endda papirer der tyder på at han var aktivt med i udfærdigelsen af “jødespørgsmålet” så jo i deres forskruede hjerner var de pot og pande.

      Ligesom at det er korrekt at de allierede også brugte andre nationaliteter, men der hvor sammenligningen knækker er at hvor de allierede brugte andre kulturer var det også som forsvar for eget land og områder, Hitler brugte muslimerne i nogle af de mest brutale SS korps kloden nogensinde fik set.

      jeg har læst mere end et sted at selv garvede SS folk fandt dem alt for brutale, og både muftien og hr Hitler var jubelstolte over dem og deres gerninger.

      At nazisterne så nu også er imod muslimer skyldes nok mere at 99 % af de båtnakker der kalder sig nazister ikke aner for fem øre om hvad nationalsocialismen egentligt stod for, nu er det en tumleplads for idioter hverenten det er jøder eller muslimer de har kastet deres had over.

      Kort sagt de fleste af de fæhoveder aner intet når det kommer til stykket andet end at de ikke kan lide de fremmede.

      Og du Balder der er andre måder at få respekt på end at spænde sprængstof om livet og terrorbombe uskyldige, tx kunne man gå efter de skyldige ganske selektivt, det ville afføde min respekt, din version kun min foragt.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 12. oktober 2008 @ 21:21

    37. @ Dali
      “Stråmand, jeg har aldrig udtalt et positivt ord om Nazi-tyskland.”

      Nix, det har jeg heller ikke påstået. Sylopsisyfos mente i post 7, at der var positive ting at sige om nazi-Tyskland, så det var sådan set ham, opfordringen var rettet mod.

      “Dit perspektiv var netop, at at Nazi-Tyskland – modsat hvad der blev argumenteret sandfærdigt til dig – var VÆRRE end andre diktaturer. Det er det, som jeg påviser, ikke.”

      Jæs, mit perspektiv er at Nazi-Tyskland var værre end mange andre diktaturer. Ikke nødvendigvis værre end Stalins USSR eller Maos Kina. De er fuldt på højde. Og dødstalsmæssigt langt mere. Og jeg gør INTET nogen steder for at forsvare dem. Men udgangspunktet var denne sætning i indlæg 7: “Fakta er at Hitler ikke var værre eller bedre en så mange andre diktatorer i verden og Europa”

      Enig i at Stalin, Mao og Hitler er de grimmeste i klassen. Men come on, hvis logikken er at Hitler blot var sådan en diktator på det jævne, så skulle Franco, Hoxha, Tito og alle de andre ligesindede være at måle med Hitler? Det er da en besynderlig logik. Nok var Hoxha og Franco ikke ligefrem sympatiske, men de slog da ikke 6 mio jøder ihjel, så vidt jeg husker.

      I øvrigt er jeg ikke det mindste åh-så-fortørnet over tonen. Jeg undrer mig blot over dit behov for instinktivt at tale til andre mennesker på den facon. Det opleves aldeles unødvendigt, og som sagt er det ikke ligefrem med til at højne din troværdighed retorisk. Du har jo bevist, at du godt kan skrive reflekterede indlæg uden disse elementer.

      Kommentar by Johnny — 12. oktober 2008 @ 22:18

    38. Balders nævnen respekt minder mig om flere muhamedaneres forkærlighed for begrebet og hr. Jensens metode, sidstnævnte hærger for tiden på diverse berlingske-blogge.

      Kommentar by Peter Buch — 12. oktober 2008 @ 22:39

    39. #2

      Og der gik yderligere 7 minutter inden en eller anden vesntrefløjssinke kommenterede det.

      Hvilken institution har du så boet på de seneste mange år siden du ikke har opdaget, at det er moderne for perkerne at slå dem ihjel der kritiserer islam ?

      Kommentar by Tolder — 13. oktober 2008 @ 00:31

    40. “Fakta er at Hitler ikke var værre eller bedre en så mange andre diktatorer i verden og Europa”

      Det er ukorrekt Johnny. Nazismens ondskab bestod ikke blot i, at de myrdede omkring 6 millioner jøder, men den effektive måde de organiserede massedrabene på. Ingen måler sig dermed med nazisterne.

      Den nazistiske ondskab bestod i en teknologisk udryddelesproces, som var et resultat af dels den teknologiske udvikling og dels rationalitetens fremmedgørende funktion overfor lidelsen.

      Derved var nazisterne i forbløffende grad i stand til at komme forbi den menneskelige moral, som sædvanligvis stejler, når den ser menneskelige lidelse.

      Sylopsisyfos forbigår vi i tavshed. Jörg Haider forbigår vi også,
      han var familieskadet.

      Kommentar by Fønix — 13. oktober 2008 @ 07:14

    41. Jørg Haider var et østrigsk fænomen, bundet til tid, sted og historie, som han var. Jeg har aldrig brudt mig om ham, lige så lidt som jeg bryder mig om le Pen, og jeg har aldrig forstået Pia Kjærsgaards frierier i den retning. Mener, at hun burde have holdt sig for god til det.

      Men når dette er skrevet, undrer også jeg mig over de billeder, jeg har set af Haiders bil. Da min eks’ Saab blev totalskadet i et frontalt sammenstød, havde dens skader en del tilfælles med Haiders bil, jeg tog fotografier af vraget.

      Jörg Haiders navn vil for mig altid være kædet sammen med et af de første chock, der fik mig til at følge med i politik. Det var da Poul Nyrup Rasmussen trådte frem på skærmen og dybt forarget plæderede for at lægge Østrig på is og meddelte, at dette var EUs holdning.

      Der så vi helt tydeligt EUs udemokratiske og diktatoriske ansigt eksponeret for første gang uden nogen form for tilsløring.

      Kommentar by Mette — 13. oktober 2008 @ 08:40

    42. 36. –> whodares: ’Jeg tror du skal kigge lidt på det hele igen’

      Det er hermed gjort.

      whodares: ‘det lyder næsten som om du føler dig personligt ramt af at Hitler altså havde de små islamiske alliancer’

      Jeg er altså ikke nationalsocialist, og jeg føler mig følgeligt ikke personligt ramt, jeg synes bare der ikke er fugls føde på den historie. Hvis man har sat sig lidt ind i hvad Hitler var for en fyr og hvad han stod for, kan dette vrøvl afvises uden videre. Den slags gavner ikke debatten om, og forståelsen af, hvad nazismen nu egentlig var for noget. Muligvis er der nogen der mener at det kan være gavnligt i den antimuslimske propganda, men jeg foretrækker redelighed fremfor søgte sammenligninger.

      Orker ikke at studere papirerne fra Muftien i Jerusalem der ‘tyder på et eller andet’, men Muftien havde tydeligvis noget at have sit jødehad i, hvis man spoler frem til hvad der skete efter krigen, koloniseringen af landet af europæiske Jøder. Muftiens land var besat af Englænderne og Jødernes internationale der havde hovedkvarter i London stod klart nok ikke på vennelisten.

      Hitler havde sine egne grunde til ikke at kunne lide Jøder, og det vigtigste her er nok ikke Hitlers racehad, som oftest bruges som forklaring for hans jødeforfølgelser, men finansjødedommens allianceskift under første verdenskrig der medførte at USA gik ind i krigen, og derved bidrog væsentligt til Tysklands nederlag og den efterfølgende umenneskelige og ydmygende Versailles traktat, der lagde kimen til anden verdenskrig fra starten af.

      Desuden var Hitler ikke særlig tilfreds med at medierne i Østrig på den tid overvejende var på jødiske hænder, lige som de er det i dag i det meste af den vestlige verden, i en endnu højere og foruroligende grad, og desværre ikke ligefrem til fordel for nationalsindede Europæere. For at sætte prikken på i’et erklærede ‘jøderne’ Tyskland økonomisk krig i 1933.

      Her har man så nogle forståelige grunde til hvorfor Hitler ikke kunne lide Jøder. Jeg kunne nævne flere, blandt andet med paralleller til hvorfor whodares ikke kan lide muhamedanere. Systempressens forsøg på at slå ’islamofobi’ og ’antisemitisme’ sammen er vild overdrevet, men på nogle punkter er der altså også ligheder. Alle Jøder var på den tid ikke den slipseklædte version vi kender i dag, men en broget flok hvorfra en del nylig tilkomne nok meget godt kunne tåle sammenligning med det man i dag finder i muhamedanerghettoerne, med stødende skikke, plattenslageri, en jødisk form for tagija, provokerende eller frastødende opførsel og antikristne læresætninger der fuld ud tåler sammenligning med det skidt der fremføres i koranen.

      De antikristne læsresætninger manifesterede sig i øvrigt i usvækket form blandt sekulariserede Jøder, (Brandes, Rothstein, Metz osv.) og fejrer i dag deres højdepunkt i dag i USA ved ADLs antikristne-kampagner, der har stor succes med at bane vejen frem for bl.a. muhamedanernes særkrav, i Canada og England med shariadomstole til følge.

      whodares: ’Ligesom at det er korrekt at de allierede også brugte andre nationaliteter, men der hvor sammenligningen knækker, er at hvor de allierede brugte andre kulturer var det også som forsvar for eget land og områder

      I enkelte tilfælde kan det have været rigtigt, men i det store hele er det noget vrøvl. Hindu-nationalisten Gandhi (fejlagtigt uråbt som universal menneskeretsforkæmper) holdt f.eks. med Hitler, vel sagtens efter parolen en fjende af min fejende er min ven. I øvrigt har Briterne og andre kolonimagter altid exelleret i at bruge kolonitropper i deres egne krige, og indsatte dem gerne til at slå interne oprør ned; f.eks. Sikher mod Hinduer, Tamiler mod Buddhister osv.. Amerikanske negre havde på dette tidspunkt færre borgerrettigheder end jøderne i Tyskland havde inden Hitler for alvor slog til, men de var gode nok til at blive brugt som kanonføde for at slås mod ’det racistiske Tyskland’.

      Så kommer der et par afsnit hvor du er mindre sammenhængende, muligvis pga. slåfejl, men desuden er det temmelig uvedkommende hvor brutale SS’erne synes muhamedanerne var og hvor brutale de var, og hvor jubelstolt både muftien og Hitler var.
      I dag er George Bush, hans danske tilhængere og nogle debattører her på Uriasposten også pavestolte over hvad de amerikanske styrker og deres halehæng har præsteret, uden at tage hensyn til at det kun bidrager til vores indvandrerproblemer eller de menneskelige konsekvenser, hverken m.h.t civilbefolkningen eller deres/vores egne soldater.

      Du har ret i at dagens nynazister ikke har fattet helt hvad nationalsocialismen gik ud på, eller evner at opgradere / tilpasse deres ideologi til den tid vi lever i nu. De er museums-nazister kort og godt, hvis tidsregninger er gået i stå et sted mellem ’35 og ’45.

      whodares: ’de fleste af de fæhoveder aner intet når det kommer til stykket andet end at de ikke kan lide de fremmede.

      Dette er dog også et legitimt udgangspunkt, de sikkert har tilfælles med mange af de mere intellektuelt og bogligt udviklede nationale. Man behøver ikke kunne citere fra koranen for at være imod muhamedansk masseindvandring. En tur på gaden og 19:00 Nyhederne er nok.

      whodares: ’Og du Balder der er andre måder at få respekt på end at spænde sprængstof om livet og terrorbombe uskyldige, f.eks. kunne man gå efter de skyldige ganske selektivt, ’

      Helt enig, i at ’man’ kunne det.

      whodares: ’det ville afføde min respekt, ’

      Går du nu også ind for vold?

      whodares: ’din version kun min foragt’

      Det var bare et eksempel for at sætte tingene på spidsen, og skal da selvfølgelig ikke tillægges mig som ‘min version’.

      På forhånd tak.

      Kommentar by Balder — 13. oktober 2008 @ 16:32

    43. Balder

      Oversigten over første verdenskrigsårenes investeringer fra USAs og jødiske kontrollerede firmaers side i Tyskland mangler med hensyn til punktet om det skift finansjødedommen hævdes foretage. Hvorpå det foreløbig står tilbage som en påstand uden ringeste belæg.

      Der var så vidt jeg husker fra KUA undervisning og studier og opslag aktuelt 15.000 øst-jøder i Tyskland med oprindelse i Polen plus mindre antal fra andre øst-lande ud af den samlede halve million ved Hitlers magtovertagelse, at han brugte træk og karakteristika hos nogle af disse som skræmmeeksempler kan vist ikke undre, men størstedelen af jøderne var for de flestes vedkommende ikke til at skelne fra andre i Tyskland. Det var det jeg fik ud af noget af studiet.

      Men fremdrag da gerne andet materiale Balder, du har jo sikkert også noget der kan støtte ytringen om – “stødende skikke, plattenslageri, en jødisk form for tagija, provokerende eller frastødende opførsel”.

      Bortset fra det synes jeg at nazisters forbund med muhamedanere er forventeligt.
      Omtrent lige så forventeligt som Balders sprogbrug “koloniseringen af landet af europæiske Jøder”.

      Kommentar by Peter Buch — 13. oktober 2008 @ 17:30

    44. http://www.tellchildrenthetruth.com/
      Lidt om nazister og muslimer.

      Kommentar by Peter Buch — 13. oktober 2008 @ 22:05

    45. Om Ganhdi: Her er intet nævnt om Gandhis holden med Hitler – det var vist Bose der holdt med Hitler – Balder.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi#World_War_II_and_Quit_India
      Udsnit:
      Gandhi returned to the head in 1936, with the Nehru presidency and the Lucknow session of the Congress. Although Gandhi desired a total focus on the task of winning independence and not speculation about India’s future, he did not restrain the Congress from adopting socialism as its goal. Gandhi had a clash with Subhas Bose, who had been elected to the presidency in 1938. Gandhi’s main points of contention with Bose were his lack of commitment to democracy, and lack of faith in non-violence. Bose won his second term despite Gandhi’s criticism, but left the Congress when the All-India leaders resigned en masse in protest against his abandonment of the principles introduced by Gandhi.[15]
      World War II and Quit India

      Main article: Quit India Movement
      article: Quit India Movement

      Mahadev Desai (left) reading out a letter to Gandhi from the viceroy at Birla House, Bombay, 7 April 1939
      World War II broke out in 1939 when Nazi Germany invaded Poland. Initially, Gandhi had favored offering “non-violent moral support” to the British effort, but other Congressional leaders were offended by the unilateral inclusion of India into the war, without consultation of the people’s representatives. All Congressmen elected to resign from office en masse.[16] After lengthy deliberations, Gandhi declared that India could not be party to a war ostensibly being fought for democratic freedom, while that freedom was denied to India itself. As the war progressed, Gandhi intensified his demand for independence, drafting a resolution calling for the British to Quit India. This was Gandhi’s and the Congress Party’s most definitive revolt aimed at securing the British exit from Indian shores.[17]

      Jawaharlal Nehru sitting next to Gandhi at the AICC General Session, 1942
      Gandhi was criticized by some Congress party members and other Indian political groups, both pro-British and anti-British. Some felt that opposing Britain in its life or death struggle was immoral, and others felt that Gandhi wasn’t doing enough. Quit India became the most forceful movement in the history of the struggle, with mass arrests and violence on an unprecedented scale.[18] Thousands of freedom fighters were killed or injured by police gunfire, and hundreds of thousands were arrested. Gandhi and his supporters made it clear they would not support the war effort unless India were granted immediate independence. He even clarified that this time the movement would not be stopped if individual acts of violence were committed, saying that the “ordered anarchy” around him was “worse than real anarchy.” He called on all Congressmen and Indians to maintain discipline via ahimsa, and Karo Ya Maro (“Do or Die”) in the cause of ultimate freedom.

      Gandhi’s handwriting, on a note preserved at Sabarmati Ashram
      Gandhi and the entire Congress Working Committee were arrested in Bombay by the British on 9 August 1942. Gandhi was held for two years in the Aga Khan Palace in Pune. It was here that Gandhi suffered two terrible blows in his personal life. His 50-year old secretary Mahadev Desai died of a heart attack 6 days later and his wife Kasturba died after 18 months imprisonment in 22 February 1944; six weeks later Gandhi suffered a severe malaria attack. He was released before the end of the war on 6 May 1944 because of his failing health and necessary surgery; the Raj did not want him to die in prison and enrage the nation. Although the Quit India movement had moderate success in its objective, the ruthless suppression of the movement brought order to India by the end of 1943. At the end of the war, the British gave clear indications that power would be transferred to Indian hands. At this point Gandhi called off the struggle, and around 100,000 political prisoners were released, including the Congress’s leadership.

      Kommentar by Peter Buch — 13. oktober 2008 @ 22:18

    46. Manglede lige:
      In Germany private Jewish banking houses remained in existence till the end of the
      thirties, even after the beginning of Nazi rule in Germany (Walter 1992; Fisher 1994), but
      then international Jewish banking had already been in decline since the end of the
      nineteenth century. Fra Schiffs arbejde der umiddelbart ser ud til at være fyldt op med noter- hvilket kan være et tegn på at omfattende litteratur er benyttet, det siger intet om kvalitet kun om omfang af materialet naturligvis.

      Kommentar by Peter Buch — 14. oktober 2008 @ 09:25

    47. “Manglede lige” udsnit i kommentar fra kl. 09:25 var taget fra:
      http://eh.net/XIIICongress/cd/papers/10Schijf205.pdf forfatter med efternavnet Schijf

      Kommentar by Peter Buch — 14. oktober 2008 @ 13:56

    48. Haider kørte 142 kilometer i timen og var plakatfuld:

      http://politiken.dk/udland/article583418.ece

      Promilleapparatet var sikkert kulturradikalt, og fartmålsmontøren venstreorientert.

      Kommentar by FF — 15. oktober 2008 @ 15:17

    49. […] Det var ellers en god konspirationsteori, den med at “the powers that be” gjorde Haider tavs, fordi han talte Roma midt imod. […]

      Pingback by The Citizen » Blog Archive » Virkeligheden konspirerede mod konspirationen — 16. oktober 2008 @ 22:17

    50. Virkeligheden viste her at sund fornuft med mere intet formåede overfor en fuld politiker. Det minder mig om…

      Kommentar by Peter Buch — 17. oktober 2008 @ 10:11

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper