16. oktober 2008

Gellerup – quartier sensible

Så røg der en børnehave mere, og stille roligt flyttes grænserne – bogstaveligt talt. Fra mandagens 19-Nyheder på TV2 – Unge holder politiet ude af Gellerup.

Shadi Chofani, Gellerup: Jeg synes de skulle holde sig væk. Så ville der måske falde ro på det.

Lasse Ravnø, TV2: Men man kan vel ikke have et kvarter hvor politiet ikke kan komme?

Shadi Chofani: Det kan man godt.

Endnu har vi ikke fået franske forhold (via Hodja). Eller…

  • 31/1-07 Berlingske Tidende – Nørrebro for farlig til Anna Pihl.
  • 14/10-08 Daily Mail – Filming of John Travolta movie on Paris housing estate halted after rioting youths threaten crew and torch their cars.
  • Oploadet Kl. 21:51 af Kim Møller — Direkte link30 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6233/trackback

    30 Comments »

    1. Hvis mudderfolket ikke vil have politiet ind, så vil vi heller ikke have vand, el, renovation og overførselsindkomster derind. Problem solved. Nej, sådan er det ikke, og sådan bliver det ikke. Et demokratisk flertal herhjemme bifalder denne fragmentering af det danske samfund.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 16. oktober 2008 @ 21:59

    2. Det værste er han han ikke engang er indvandrer, for nu at tage det misvisende og misbrugte udtryk. Han er født og opvokset her og har dansk statsborgerskab, men jeg vil f.g. meget have mig frabedt at blive sat i bås med hans ‘danskere’. Spørg ham om hvad han mener når han siger hjem – det er formentlig Syrien eller Libanon. Måske jordens næststørste fallitbo – PA. Giv han en enkeltbillet derned, LearJet, limo, topløs stewardesse, fri bar og hele baduljen hvis han beder om det, men ud af klappen med sådan et fjols. Hvad mon Manu Sareen siger om ham?

      Kommentar by PeterK — 16. oktober 2008 @ 22:10

    3. En god ven til Lars Weiss tror jeg.
      En kommende leder i Danmark.
      EN minister under statsminister Laban Laban , fra den
      kendte Laban klan.
      Ja ,den kommende justitsminister.

      Kommentar by pk — 16. oktober 2008 @ 22:11

    4. Det var sjov læsning da JP Århus dækkede situationen, og blandt de interviewede eksperter og integrationsmedarbejdere blandt andet fik at vide at 99% af beboere jo bare ønskede fred og ro som alle andre mennesker – og naturligvis at det hele blot skyldes en lille hård kerne på ca.20 stk.

      Det gør det jo blot endnu mere bemærkselsværdigt at det nu har stået på i 25 år, endda med en gradvis optrapning.
      Men nu skal der heldigvis skydes 1 milliard ekstra kroner i projektet.
      Men mon så ikke også multikulti harmonien indfinder sig. Der skal jo også bygges Globus-projekt hvor alverdens kulturer skal fejres, og som skal trække turister til Århus. Huh hej hvor det går….

      Kommentar by Superman — 16. oktober 2008 @ 22:15

    5. Vi er bare for dumme, for svage og for bange. Thats all.

      Vi er for godtroende, accepterer politikeres fortielser, for fredssøgende. For tilgivende.

      Biler, butikker, børnehaver, gravsten, … symbolikken er klar som zyklon B.

      Kommentar by Solipsisyfos — 16. oktober 2008 @ 23:01

    6. alle de kriminelle perkere der fremtræder på tv med foto og navn, burde skrives op af en eller anden til eftertiden, når opgøret kommer..- for der er vel snart ingen der ikke tror på, at der kommer et opgør/borgerkrig inden de næste 20 år?

      Kommentar by Onion — 16. oktober 2008 @ 23:08

    7. Nu er denne skræmmende, absurd tåbelige og voldelige knægt så varetægtsfængslet for et godt stykke tid. Han havde flere ting “på bogen”, som skulle sones:
      Fra JP.dk 15/11 2006:

      18-årige fik to års fængsel for vold og røveri
      Af KASPER SCHÜTT-JENSEN,
      To 18-årige mænd blev i går idømt to års fængsel for at have slået, sparket og berøvet en 23-årig mand, inden de med kniv og pistol truede ham til ikke at gå til politiet.
      »Få dem ud, jeg gider ikke at høre mere på dem«

      Sådan udbrød dommer Ingrid Thorsboe i går eftermiddags, da to 18-årige mænd ville diskuterede fængselsdomme, de netop havde modtaget for at have slået, sparket, berøvet og truet en 23-årig mand.

      »Fuck det, jeg modtager dommen,« mumlede den 18-årigeAbdul-Rahman Halimah, der, ligesom den jævnaldrende medskyldige Shadi Imad El Chofanis, havde flere lignende domme bag sig.

      Kniv for struben
      Sagen begyndte lørdag den 8. juli i år, da en 23-årig mand var på besøg hos et par veninder for at spise middag i en lejlighed på Torstilgårdsvej i Tilst.

      Kort efter midnat ville han videre i byen, og da han stod og ventede på en taxa foran ejendommen, faldt han i snak med tre unge mænd.

      »Pludselig slog de over i arabisk, og jeg nåede lige at registrere en metallisk lyd, inden jeg fik et ordentligt slag i venstre side af baghovedet,« fortalte den nu 24-årige mand i retten.

      »Den ene havde en pistol i hånden, og en af de andre sprang op og holdt en knivmod min hals. Jeg kunne mærke, hvordan kniven blev presset mod huden og frygtede, at han ville skære hul. De bad min holde min kæft, og jeg blev enig med mig selv om at makke ret.«

      Ifølge den unge mand blev han holdt i et fast greb og slæbt med, inden han med knytnæveslag i hovedet og spark i skridtet blev tvunget til at aflevere sin tegnebog og røbe pinkoden til sit Dankort.

      »Jeg gav dem en forkert kode, men fortrød så snart det gik op for mig, at to af dem havde i sinde at blive stående hos mig, mens den tredje ville løbe over til en hæveautomat for at trække kontanter. Jeg kom med en forklaring om, at jeg vist var kommet tilat forveksle mine koder, og det gjorde en af dem så gal, at jeg fik et hårdt slag med pistolen, så jeg kunne mærke tandstumperne i munden.«

      Ingen penge på kortet
      Det lykkedes dog kun gerningsmanden at hæve 100 kroner, da kontoen var tæt på at være overtrukket.

      »Og det var han ikke helt tilfreds med,« fortalte den 24-årige.

      »Jeg fik endnu et spark i skridtet og et slag i hovedet,så det sortnede for øjnene. Men de skulle ikke have mig ned og ligge, så jeg tog mig sammen. De tog mit ur, min mobiltelefon og 250 kroner fra min pung og skrev min adresse med, inden den ene sigtede på mig med pistolen og truede med at slå mig ihjel, hvis jeg gik til politiet. Da var mit liv i hans hænder, og jeg tænkte, at nu var det slut.«

      Siden har den 24-årige været svært påvirket af episoden.

      »Jeg er forbavset over, at mennesker kan finde på at opføre sig på den måde, og selvom jeg er ret udadvendt, er jeg blevet mere forsigtig. Især over for arabere. Jeg har taget mig selv i at tage skoene af og gå rundt på gaden i strømpesokker for ikke at vække opmærksomhed. Og jeg har sovet med vinduet åbent om natten, så jeg kunne høre, hvis en BMW pludselig parkerede uden for min lejlighed.«

      Den 24-årige mand genkendte umiddelbart efter overfaldet den ene gerningsmand i politiets fotoarkiver, og i retten mødte han en af sine andre gerningsmænd.

      »Han ansigtsudtryk, mimik og bevægelser er slet ikke til at tage fejl af.«

      Intet alibi
      De to tiltalte nægtede dog at have noget med røveriet at gøre,

      »Jeg spillede fodbold den dag, og om aftenen så jeg fjernsyn i mine forældres lejlighed i Bispehaven,« forklarede den 18-årige Abdul-Rahman Halimah.

      Forældrene var dog ikke hjemme, så de kunne give sønnen et alibi, og den 18-årige havde da også svært ved at forklare, hvorfor der var foretaget en række opkald mellem hans og Shadi Imad El Chofanis mobiltelefoner.

      »Vi har siddet inde sammen i Ringe, men ellers kender jeg ham ikke særlig godt. Jeg har ikke engang hans nummer i min mobil, og jeg ringede i hvert fald ikke til ham den weekend.

      »Hvorfor er der så registreret 12 opkald mellem jer i dagene omkring overfaldet?,« ville anklageren Lise Lotte Bøhm vide.

      »Jeg siger jo, at jeg var ude og spille fodbold,« svarede den tiltalte.

      »Jeg lægger telefonen fra mig, mens jeg spiller, og måske har en af de andre lånt den.«

      »Spiller du også fodbold kl. 01.00 om natten?«

      »Nej.«

      Shadi Imad El Chofani havde ligeså svært ved at forklare de mange opkald.

      »Hvordan kan man tale sammen i 237 sekunder uden at vide, hvem man taler med,« spurgte anklageren.

      »Hvor meget er det i minutter?«

      »Du kan dele med 60.«

      »Det kan jeg ikke finde ud af,« svarede Shadi Imad El Chofani, mens han og Abdul-Rahman Halimah havde svært ved at holde latteren tilbage.

      Taget med stjålet mobil
      Shadi Imad El Chofani var desuden belastet af, at han dagen efter overfaldet var i besiddelse af den forurettedes mobiltelefon.

      »Den købte jeg af en somalier i Bazar Vest søndag morgen,« forklarede han i retten.

      »Hvorfor har du ikke nævnt ham før.«

      »Hvis jeg køber hælervarer, vil jeg da ikke stikke sælgeren.«

      Kommentar by Erik — 16. oktober 2008 @ 23:19

    8. #6
      Det bliver forhåbentlig også gjort !

      Men jeg deler din forestilling om en borgerkrig indenfor 20 år,og ganske ligesom sidst vi var besat sidder de fleste danskere på en vendekåbe de tager ikke stilling de vælger ikke side næ de skvat følger dem der ser ud til at vinde.

      Og pt er det desvære islam.

      Når så det vender står de hos os som de sidste dages hellige når altså først alt det farlige er overstået.

      Men stadig der er en mulighed før borgerkrigen nemlig SIAD.
      Bliver man bare mange nok skal folk sgu nok lytte.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 16. oktober 2008 @ 23:29

    9. @ Onion, du skriver: for der er vel snart ingen der ikke tror på, at der kommer et opgør/borgerkrig inden de næste 20 år?

      WJ: Udover at jeg ofte er uenig med dig og at du er en dhimmi fordi du ikke står ved dine meninger, så må jeg nu skrive virkelighedsfjern på listen over dine ’synder’.

      Snart ingen der ikke tror på, at der kommer et opgør/borgerkrig inden de næste 20 år? Rettere: Der er stort set ingen der tror på et oprør (noget tilnrmelsesvist væbnet) eller en borgerkrig. Måske har du ret i at det kommer, men du lever ikke i den samme virkelighed som mig, hvis du mener at ’snart ingen’ ikke deler dit pessimistiske fremtidssyn.

      Kommentar by William Jansen — 17. oktober 2008 @ 00:36

    10. Jeg fatter ikke, at disse mennesker ikke kan begribe at de skaber sig nye fjender hver eneste dag.

      Det gælder både folk som denne omtalte Beriger som de mere avancerede af slagsen, OIC osv., som optræder som gangstere overfor den øvrige del af verden.

      Man kommer, uden at have ønsker om det, til at hade dem noget så inderligt.

      Kommentar by Vivi Andersen — 17. oktober 2008 @ 00:46

    11. […] ikke offer for forbryderne – gør noget!  Hellere helt end offer . (Apropos hyper voldelighed, studér denne historie om Chofani fra Gellerup, som TV 2 interviewede  mandag […]

      Pingback by Snaphanen » Nægt at blive et offer — 17. oktober 2008 @ 01:51

    12. >10 Vivi

      Ja. Men sagen er nok den at de hader os, mere end vi nogensinde kommer til at fatte. Intet middel er lavt nok til at ydmyge os. Historisk had, ideologisk had, lovbefalet had og religiøst had. Had på alle hylder. I hvert fald virker eksemplet her, ikke som om der er nogen nedre grænse. Kun døden er acceptabel. Et entydigt nemt mål i livet. F60.2

      Dette er vores ulykke. Det ser ud som om at vil vi dette helvede til livs, så må vi bruge deres egne metoder. Det vil vi jo ikke og derfor er vi dømt til udryddelse.

      Når man ser på historiske slag med Islam, så er det kun ultravold, slagtning og perfid ultrabrutalitet, der har jaget dem på flugt, så de holdt sig væk.

      Bolden er hos os.

      Kommentar by Solipsisyfos — 17. oktober 2008 @ 01:56

    13. Det er yderst ubehageligt at hoere disse arabiske individer tale dansk.
      Det er stoedene, kulturimperialisme af foerste rang.

      De har intet at lave i vores land.

      Kommentar by DanskeriTN — 17. oktober 2008 @ 02:42

    14. Hvis man ikke ønskede islam ud af Danmark i forvejen, så bekræfter denne snothvalp af en perker (kriminel muslim) dette ønske.

      Kommentar by Dansk Realist — 17. oktober 2008 @ 02:46

    15. […] nødvendigt med bestikkelse til de uroskabende områder og manipulation af informationsstrømmen. TV2 Nyhederne: Unge holder politiet ude af Gellerup (via Uriasposten) Shadi Chofani, Gellerup: Jeg synes de skulle holde sig væk. Så ville der måske falde ro på […]

      Pingback by Territorial appeasement « Borgerlig Kritik — 17. oktober 2008 @ 03:07

    16. Til 12 (Solipsisyfos).
      “Dette er vores ulykke. Det ser ud som om at vil vi dette helvede til livs, så må vi bruge deres egne metoder. Det vil vi jo ikke og derfor er vi dømt til
      udryddelse.”
      Jeg ved ikke, hvem du hentyder til med “vi”, men jeg ville så sandelig gerne bruge brutale metoder til at knække banderne.
      Man kan sige hvad man vil om Mellemøstens diktatorer, men helt tosset til at holde orden har de ikke været. Visse folkeslag skal have en streng styring.

      Det er naturligvis umuligt at foreslå noget mere stramt end Det Radikale Venstres blødsødne retspolitik, men forhåbentligt vil tilstrømningen af primivivister fra den tredje verden ende med et knæk for hele humanismen. Humanisme er for længst blevet til dekadense over for ondskaben, og bliver vores samfund barbariseret af fremmede, har vi kun os selv at takke for vores blødhed. Vi har alle økonomiske, militære og højteknologiske midler til at redde retsstaten, men lader vi stå til vil jeg hellere have et barbariseret samfund, der kæmper for mig og mine, end jeg vil have fremmede fra den tredje verden til at ødelægge alt det, som fortidens generationer har bygget op.
      Så kunne jeg bestemme, blev visse byområder omdannet til undtagelseszoner, hvor politiet fik hjemmel til at skyde for at dræbe uden varsel i tilfælde af uroligheder.

      Kommentar by PerH — 17. oktober 2008 @ 03:31

    17. Jeg begynder at forstå, hvorfor der findes tvangsægteskaber/tvungne arrangeret ægteskaber! i 2008.
      For hvilken fornuftig kvinde ønsker frivilligt samværd/samliv med fjolser/idioter som “perker” drengen her???

      Utroligt at 10 års skolegang i Danmark, stadig ikke kan lære tredje-generations kulturberigere! fornuftig og menneskelig adfærd!?

      Her ses et tydeligt eksempel på folkeskolens falliterklæring.

      Kommentar by li — 17. oktober 2008 @ 05:53

    18. Afspærring så personer skal opfylde betingelser for adgang er ikke noget der har med had, ultravold, slagtning og perfid ultrabrutalitet at gøre, der er tale om praktiske foranstaltninger til samfund i kriser.
      Nej, jeg er ikke ansat i afspærringsbrancen – men synes blot godt om projektet.

      Kommentar by Peter Buch — 17. oktober 2008 @ 09:46

    19. Tak til Erik for posteringen om denne landsskadelige jubelidiot.

      Kommentar by tyrkertrods — 17. oktober 2008 @ 10:19

    20. Shadi Chofani må siges at være utilpasset og helt uforstående overfor, hvorledes et retssamfund fungerer.

      Politiet er statens udøvende magt, og de skal naturligvis opretholde lov og orden overalt i samfundet.
      Ønsker denne kulturberiger sig kaoskraft og tilbagestående klansamfund, så må man opfordre ham til hurtigst mulig exit til et af de dysfunktionelle islamiske samfund.

      Kommentar by Johansen — 17. oktober 2008 @ 11:29

    21. Mikrofonholder journalist: Men man kan vel ikke have et kvarter hvor politiet ikke kan komme?

      Gellerup beboer: Det kan man godt.

      Sådan lyder rendyrket og renskuret multikultur. Parallelsamfunds- og apartheidkulturen, dvs. multikulturen har talt. Ordene kommer fra en person i et område i Danmark der har fået 1 milliard kroner til byfornyelse og kvarterløft, til integration og dialog og tolerance og mangfoldighed etc.

      Området har fået stort set alt og selvfølgelig vil området da også have eget politi og normer. Det kan vel ikke undre. Hunde er forbudt i området, grønlændere er jaget på porten, flere og flere kvinder dækkes til i teltlignende stykker stof etc.

      Og ‘Humanisterne’ og den velnærede behandlings- og integrationsindustri står i kø for at give endnu mere særbehandling og særrettigheder – måske endda sharia.

      Kommentar by Janne — 17. oktober 2008 @ 12:01

    22. 21 Janne

      Særbehandling og særrettigheder giver mig efterhånden myrekryb.

      Det er svært nok nu til daglig at skulle konfronteres med kvindetilsløring på min egen arbejdsplads.
      Særbehandling til en kvinde, der ønsker at gå i hovedindpakning på en offentlig arbejdsplads. Og den øverste ledelse velsigner det, og har indkøbt tørklæder for at vise sin vidtrækkende velvilje, (tosse)tolerance og mangfoldighedsleflen.
      Det er en overordentlig svær pille at sluge for mig. Og andre men de holder deres kæft i modsætning til mig.
      Det er vanskeligt at rumme denne åbenlyse intolerance overfor kvindelighed, som man konfronteres med 8 timer dagligt! Jeg tager al mulig afstand fra disse kvindefjendske symboler og væmmes ved dem.

      Kommentar by Johansen — 17. oktober 2008 @ 13:03

    23. @Vivi,

      naturligvis hader de os. Hele deres tro og dermed samfundsopfattelse er bygget op på denne rangorden:

      Den muslimske mand.
      Den muslimske kvinde.
      Resten af verden minus bogens folk.
      Bogens folk, det er kristne og jøder
      Ateister
      Og lavest af alle, frafaldne muslimer.
      Jeg tror kameler uofficielt kommer ind lige omkring den muslimske kvinde, jeg ved ikke om det er før eller efter.

      Når de så ser at det mest beundringsværdige i verden, den muslimske mand, ikke kan klare sig i den paradoksalt eftertragtede vestlige verden, så kommer frustrationerne op til overfladen. Kombinationen af islams indbyggede supremacisme og dens udøveres ringe skolegang, medfører at eneste udtryksmåde er vold, hvilket de kan finde rigelig støtte for i de muslimske hellige skrifter.

      Egentlig er det ikke så underligt det er kikset alle vegne.

      Kommentar by PeterK — 17. oktober 2008 @ 13:30

    24. Der skal vel bare udstationeres et par pansrede køretøjer med vandkanoner her og der. Det bruger de i Frankrig nogle steder, i hvert fald de pansrede køretøjer. Men vi har stadig et godt stykke vej til franske tilstande.

      Så burde den blotte deltagelse i hærværk, stenkast og gadeuroligheder automatisk medføre en fængselsstraf, sværere er det ikke.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 17. oktober 2008 @ 16:13

    25. 24 TBH

      For min skyld kunne alle de personer uden dansk borgerskab, der udfører de nævnte kriminelle forhold, sendes ud af landet efter afsoning.
      At det i nogens øjne ikke er volsomme forbrydelser, er jeg komplet indifferent overfor.

      Kommentar by Johansen — 17. oktober 2008 @ 16:45

    26. “Jeg synes de skulle holde sig væk. Så ville der måske falde ro på det. ”

      De er der, fordi I ikke kan opføre jer ordentligt, din spade…

      Kommentar by Henrik — 17. oktober 2008 @ 16:55

    27. “Flygtninge” er her i landet midlertidigt. Når f.eks borgerkrigen i hjemlandet er afsluttet, hjemsendes de. Det gælder f.eks for krigsflygtninge fra libanon, ex-jugoslavien og somalia. I de pågældende lande har der ikke været borgerkrig i flere år. Nu må det være på tide med hjemsendelser.

      Kommentar by Poul — 18. oktober 2008 @ 11:39

    28. […] stenes rutinemæssigt i Gellerup. En børnehave nedbrændte for få dage siden. En dømt voldskriminel blev uden modspørgsmål citeret på tv for at politiet bare kunne holde sig væk. Forleden mente socialchefen i Århus at Gellerups […]

      Pingback by Snaphanen » Vandrehjemmet Sverige — 18. oktober 2008 @ 15:49

    29. Hvor er det jo osse bare sygt hvor mange fucking danskere som er og bliver RACISTER og hvis ikk AK’ER!!! (Tror i måske det har noget at gøre med at I bliver rullet..

      Kommentar by .... — 12. oktober 2011 @ 13:19

    30. Hvor er det jo osse bare sygt hvor mange fucking danskere som er og bliver RACISTER og hvis ikk AK’ER!!! (Tror i måske det har noget at gøre med at (I) bliver rullet, og det han mener med at politiet ikk skal komme er skuda ikk fordi der intet politi skal VÆRE! Men at de bare ikk skal komme og standse dem og udspørge dem om PIS og LORT Hele Fucking Tiden Maaan!

      Kommentar by Anders — 12. oktober 2011 @ 13:33

    RSS feed for comments on this post.