26. december 2014

Ebeltoft gad ikke have syrere på besøg juleaften, bortset fra en enkelt, der serverede ‘halal-slagtet gås’

Når kristne danskere gæster moskéer, tager de skoene af og vasker hænderne. Når syriske flygtninge inviteres til en kristen juleaften, er det helt omvendt værtens opgave, at garantere julegåsen er slagtet efter islamiske foreskrifter. Kun propaganderende medier kan servere det som en succeshistorie, men selvom arkitekt Hans Grøn smilede kejtet, så redder det ikke forestillingen. Der bor 15.000 i Ebeltoft kommune, men han var den eneste der gad have syriske mænd på besøg juleaften. Herunder lidt fra indslaget i TV-avisen, juleaften – Halal-slagtet julegås.

Erkan Özden, TV-avisen: Mange danske familier byder hvert år gæster indenfor som ikke har et sted at fejre jul. Men for første gang har der i år været mangel på juleværter, især fordi det stigenden antal flygtninge nu får tilbuddet. Så der har været rift om juleværter som Hans Grøn, der i aften har besøg af tre asylansøgere. I aftenens anledning bliver julegåsen halal-slagtet.

Anders Lund, TV-avisen: Det er juleaftensdag, og Hans Grøn afhenter sine gæster på asylcenteret i Ebeltoft. Som julevært lavede han i sidste uge en aftale med tre syriske flygtninge om, at de kunne få plads ved hans middagsbord juleaften. Hans Grøns søn bor nu i Hong Kong, og julen meldte sig sådan, at han havde plads ved julebordet. Faktisk er han den eneste i Ebeltoft, der slog sine døre op som julevært ved Røde Kors.

Hans Grøn, arkitekt: Jeg synes, der er sådan en spænding, ved at møde nogle mennesker man ikke har mødt før. Høre hvor de er henne i livet, hvad de kan tilbyde. Der er altid et eller andet spændende ved folk.

Anders Lund: Muhammad Steitan og hans to landsmænd var blandt 30 flygtninge, der har stået på venteliste til en dansk jul i Ebeltoft

Hans Grøn: For at muslimer vil spise en gås, så skal den være slagtet på en helt bestemt måde. Og derfor har jeg bedt slagteren om at sige, i det han dræber gåsen ‘Gud er stor’, og det har han gjort. Og det har jeg fortalt mine gæster, og det har gjort dem trygge.

(TV-avisen, 24. december 2014)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/62473/trackback

19 Comments »

  1. EN VERDENS SENSATION I MOHAMMEDANMARK PÅ SELVESTE JULEAFTEN…Mohammedanskeren Hans Grøn har ophævet allah naturlove og gjort noget allah troede umuligt, for han har egenhændig på én og samme tid kneppet sig selv med begge arme, underlagt sig i-slam og samtidig givet sig selv det hvide snit. SÅ LAD OS REJSE OS OP OG UDBRINGE EN SKÅL FOR HANS GRØN MED ET ØNSKE OM, AT HAN ENDER I HANS EGET FUNDAMENT.

    Kommentar by Fritz — 26. december 2014 @ 00:38

  2. Muhammed-Hans har slået en streg for Allahs udsendte. Hurra… og så kan han pudse sin glorie til evig tid.

    Dumme svin.

    Kommentar by Iznogut — 26. december 2014 @ 02:15

  3. TV-avisen er blevet Halal.

    Og muslimer fejrer ikke jul !Hans Grøn din spade.

    Kommentar by Spinner — 26. december 2014 @ 03:08

  4. Copy/paste fra OT:

    Jeg lyttede til Radio24syv imellem 23 og midnat. Der var en telefonsamtale med en kvinde, som havde besluttet at invitere et par eritreanere til juleaften. Nogen af den har åbenbart giver udtryk for, at det vil de gerne. Fint nok. På en måde … hun havde kontaktet de familiemedlemmer, som også skulle deltage, og have iflg. eget udsagn fået OK fra alle (jeg var sgu nok selv blevet en anelse stram i masken, medmindre jeg blev fanget i et svagt øjeblik… ). Nå, men hjerneblødningen kom, da hun fortalte, at hun kun ville servere and, og ikke and + flæskesteg, som det ellers var tradition i familien. Men hun vidste ikke engang, om det betød noget for de to afrikanere!! Jamen for fanden da! Hvis de har et problem med det, så er det sgu da deres problem. Og hvorfor skulle de have et problem med flæskesteg juleaften? De har selv valgt at flytte til et kristent land, hvor der ædes svin i rå mængder. De har udtrykt ønske om at deltage i en dansk jul, så hvorfor denne berøringsangst blandet med et ønske om at være imødekommende overfor de fremmede? Det virker helt absurd på mig. Har tøsen overvejet, at de to afrikanere kunne blive lidt skuffede over, at der kun er fjerkræ, men ingen sprøde flæskesvær, som ellers skulle være så lækre?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 26. december 2014 @ 03:38

  5. Hvorfor skulle man invitere folk som ikke fejrer jul?

    Kommentar by Anonym — 26. december 2014 @ 07:02

  6. Muslimer er lige så interesseret i juleaften som EU Ja-sigerne er om Danmark.

    Kommentar by jens r — 26. december 2014 @ 09:03

  7. Jeg synes, at Hans Grøn har udvist disrespekt overfor religionen. Han ved formodentlig godt, at bønnen under slagtningen skal fremsiges på Arabisk af en autoriseret mullah.
    Jeg håber ikke, at Hans Grøn (oveni en forventelig bøde fra fødevaremyndighederne), bliver udsat for repressalier fra vores højt respekterede gæster.

    Han har jo gjort det i den bedste mening, det håber jeg at Allan kan forstå.

    Kommentar by bastardo — 26. december 2014 @ 09:18

  8. Nu har arkitekt Hans Grøn sørget for at de tre islamister har et nært tilhørsforhold til Danmark og Danskerne og de tre står nu på listen over de asylansøgere der kan blive familiesammenført i Danmark, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 26. december 2014 @ 09:32

  9. Slagteren har sagt: ‘Gud er stor’.

    Han har dermed lovprist den kristne gud, som jo er den eneste gud, som vi kristne kalder ‘Gud’.

    Mon ikke Allan er blevet godt sur?

    Kommentar by bastardo — 26. december 2014 @ 09:43

  10. TV-avisen er DR’s ny koranpanel.

    Kommentar by Liva — 26. december 2014 @ 10:11

  11. Bare endnu en nyttig idiot. Hr. Grøn bliver sikkert banket gul og blå ved lejlighed, nu han har inviteret banditterne indenfor og de ved hvor han bor.

    Nu vi er ved halal. Jeg så lige Kelloggs frosties nu har fået halal-mærkat på. Så er det endegyldigt slut med at spise det skidt.

    Kommentar by mættehågen — 26. december 2014 @ 10:50

  12. har kun en hoved rysten til overs for den hjernedøde nar

    Kommentar by sysser nielsen — 26. december 2014 @ 10:55

  13. Hvis man prøver at se det fra den lyse side, så er det vel et godt tegn at DR er blevet så desperate at de sætter en muslim til at fortælle om den eneste dansker i byen der er så dum at halalslagte julemad til folk der ikke fejrer jul. Det skulle heller ikke undre mig om det i virkeligheden er DR der har inviteret dem.
    Det er blevet en slags omvendt “kejserens nye klæder” hvor det er majoriteten der godt kan se at de ikke har noget på længere.

    Kommentar by Per — 26. december 2014 @ 10:58

  14. Jeg er bare SÅ glad for,at jeg ikke har
    noget TV.Jeg betaler selvfølgelig heller
    ikke til dette fordummende medie, fyldt
    med billige ludere, forklædt som journalister.

    Kommentar by - by Proxy - — 26. december 2014 @ 11:07

  15. 6. Barstardo.
    Er de lavet en lov der forbyder hallal slagtning. Jeg har kun hørt at
    fødevareminister. Dan Jørgensen, ville lave loven.
    Men er den vedtaget. ??. For der har været stille omkring dette emne i lang tid.
    Hans Grøn er medvirken til dyreplageri. For jeg ved at dyret der skal hallal slagtes, skal forbløde, medens bønnerne aflires af en Mullah.

    Hvad der sker under forblødningen af dyret er:
    Blodtrykket falder, det medfører omgående at hjertet accelererer kraftig, og det gør satme ondt af helvede til. Det samme sker ved blodprop i hjertet.

    Selvfølgelig er GUD stor, Allah er kun Satan selv. :)

    Kommentar by Sindsro — 26. december 2014 @ 11:52

  16. “Høre hvor de er henne i livet, hvad de kan tilbyde”

    De fremmede har ikke tilbudt Hans Grøn noget. De har nasset på hans
    ufattelige dumhed, da det er ham der ufrivillig retter ind efter en ideologi der ikke rykker sig en millimeter mod ham.

    Der forlyder ikke noget om, om der mangler kontanter eller smykker i skuffen efter de er gået.

    Kommentar by k.m. — 26. december 2014 @ 14:42

  17. Når arkitekt Grøns unge søn en dag bliver udsat for gaderøveri, eller hans datter gruppevoldtaget, er det Dansk Folkepartis skyld. Og Uriaspostens, selvfølgelig.

    Mere halal, mindre sselvstændig tankevirksomhed, det er vejen frem.

    Kommentar by Crass Børsting — 26. december 2014 @ 18:57

  18. De vantro må da være muslimerne, at de er så godtroende. lol

    Kommentar by LarsB — 27. december 2014 @ 17:31

  19. Menap-asylanter har passeret x-antal sikre lande inden ankomsten til Danmark. De skulle have været afvist/bør afvises ved den danske grænse som værende velfærdsmigranter/asylshoppere. I øvrigt bør f.eks. menap-asylanter hjælpes i deres nærområde, og det er ikke Norden. Desuden skal godkendte asylanter befinde sig i “flygtninge”lejre, indtil de kan hjemsendes.

    Kommentar by Filip — 29. december 2014 @ 18:53

RSS feed for comments on this post.