2. januar 2015

Sverige: 23-årig døden nær efter 15-20 maskerede overfaldt ‘Nordisk Ungdom’-julefrokost med køller

Den frie debat i Danmark er en torn i øjet på den politiske venstrefløj, der omvendt beundrer den politiske kultur i Sverige. Herunder historien om en 23-årig nationalist, der var tæt på at dø, da han under Nordisk Ungdoms julefrokost i Stockholm blev angrebet af 15-20 maskerede personer med baseballbat. Får timer efter offentliggør AFA Stockholm adressen på det pågældende klubhus på Antifa.se, og der er selvfølgelig her gerningsmændene skal findes.

Ikke et ord i de danske medier, der har travlt med at referere historier om moské-hærværk baseret på ‘det svenske magasin Expo’. Fra Nyheter i dag – Han var nära att dö – Timmar senare publicerade AFA en bild från platsen.

“Det började med en julfest med organisationen Nordisk Ungdom där Linus är medlem. Nordisk Ungdom är en politisk högerradikal förening… Linus är inte någon frontfigur i Nordisk Ungdom men han är medlem och känner en ideologisk samhörighet med organisationen. …

Julfesten i Nordisk Ungdoms lokaler kunde bli Linus sista. Idag har han tur som lever, men där och då kunde allt ha slutat med ett slag mot huvudet med ett tillhygge av okända maskerade människor.

– Jag och två andra gick ut för att ta lite luft. Helt plötsligt ur ingenstans, ur mörkret, kom femton till tjugo personer. De var beväpnade med basebollträn i metall, påkar och andra tillhyggen.

Sa de något när de kom emot dig?

– Nej, de var helt tysta. Även jag och mina kompisar var tysta. Jag sprang mot dörren för att kalla på hjälp.

Vad hände sen?

– Jag fick en smäll i huvudet av ett sådant här basebollträ i metall. Det var precis vid dörröppningen. Jag svimmade och minns inte mer. De var svartklädda och var maskerade för ansiktet. …

– Jag fick en blödning mellan hjärnan och skallbenet. På sjukhuset borrade de upp huvudet för att komma åt blödningen.

Var det fara för ditt liv?

– Det var livshotande, ja. Hade jag inte åkt in till sjukhuset så vet jag inte om jag levt idag.”

(23-årige ‘Linus’, nogle dage efter overfaldet)

Oploadet Kl. 18:00 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/62676/trackback

33 Comments »

  1. DR vil hellere køre et nyt afsnit af x-faktor, hvor en ny Basim look-alike er hele studiets darling

    Kommentar by k.m. — 2. januar 2015 @ 18:32

  2. @ 1 Ja, eller for 117. gang Downton Abbey eller bagedysten! De har åbenbart indgået en intern aftale om kun at bringe intetsigende nyheder eller andet hjernelammende stof! Skam sig, DR!

    Synd for den stakkels unge fyr! Håber, han kommer over det, men de har jo forsøgt at slå ham ihjel, og de burde fængsles eller selv have samme tur!

    Hvordan vil de venstredrejede have det, den dag kalifatet er en realitet? Disse enhedslisten-typer vil selv stå for skud dén dag, mon de tænker over det? Sikkert ikke, for tankevirksomheden hos venstredrejede lader til kun lige akkurat at krybe op i nærheden af reptilstadiet.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 2. januar 2015 @ 18:42

  3. Tragisk

    Det er legitimt at slå på modstandere af islamiseringen. Havde det været den anden vej rundt, så havde medierne straks været der.

    Men AFA’s hovmod kan bruges mod dem selv. Når der bliver holdt et “højreorienteret” arrangement, kan de formodes at dukke op, specielt hvis det røstes på de sociale medier.

    Her gengiver jeg lige et lille udpluk fra en artikel jeg mener jeg engang læste i en venstreorienteret folder. Det skrevne er selvfølgelig imod min overbevisning og fuldstændig hen i vejret og jeg håber ikke nogle tager det skrevne alvorligt i og med det er forbudt.

    Man holder mødet et godt stykke fra storbyen med grønt omkring, placerer udkigsposter og væder jorden med brandbart væske og småfælder. Målet er jo huset hvori de højreorienterede befinder sig, så det er den vej de må formodes at træde. Så med lidt god fantasi, kunne man hurtigt sørge for at udjævne oddsene til ens fordel.

    Det er et drastisk skridt, men hvis ens liv er i fare og man udmærket er klar over, at politiet aldrig ville hjælpe en i nød, er der kun den hårde metode tilbage.

    Kommentar by kratos — 2. januar 2015 @ 18:46

  4. Mon den tidlage AFA-leder Pelle Dragsted har været udlånt som “særlig rådgiver” til AFA-Stockholm??

    Kommentar by Erik — 2. januar 2015 @ 18:51

  5. Rettelse: tidligere

    Kommentar by Erik — 2. januar 2015 @ 18:52

  6. De får sikkert snart en “mångfallspris” for overfaldet..

    Kommentar by Per — 2. januar 2015 @ 19:34

  7. Selvfølgelig på sjakal-manér, føj for en flok kujoner!

    Hvor er sikkerhedstjenesten i Sverige? Det er nøjagtig den slags terrorangreb de skal stoppe, men deres prioritet er nok et andet sted.

    Kommentar by Santor — 2. januar 2015 @ 19:37

  8. Jeg håber du laver en medie-opfølgnings post om en uges tid, hvor du laver status på de danske mediers dækning af følgende;

    – Er der andre end BT der griber fat i historien om medarbejder på Christianborg i samarbejde med venstrefascister
    – Er der nogen danske medier der fortæller om politisk motiveret vold i Sverige mod højreorienterede og om det evt. har noget med tonen i debatten at gøre osv.
    – Og hvor mange historier er der derimod om moskeattentater, hvor mange historier om attentater der ikke var attentater alligevel.

    Kommentar by Superman — 2. januar 2015 @ 19:44

  9. DR vil hellere køre et nyt afsnit af x-faktor, hvor en ny Basim look-alike er hele studiets darling

    Dét, ikke relevant information om problemer i samfundet, er ægte Public Service!

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 2. januar 2015 @ 19:58

  10. intet ‘ubekvemt’ kommer i svenske medier

    I dag skjulte TV 4 “Kvindeindgang” på en af moskéerne

    https://twitter.com/Hanna__Lindholm/status/551084021644787713

    Kommentar by Snaphanen — 2. januar 2015 @ 20:19

  11. Husk demonstrationen foran Haderslev Domkirke på mandag, kl. 17.

    Kommentar by Margrethe — 2. januar 2015 @ 20:47

  12. #9
    jo,det viser at DR skraber bunden og fedter for dumsmarte indvandreknægte
    DR nyhederne nævner aldrig den meningsløse vold begået af en flok feje svin som jager i flok

    Kommentar by k.m. — 2. januar 2015 @ 21:27

  13. Kim,-lad være med det her! Hvad vil du have vi skal gøre? Vi ved alle, der følger med i “berigelsen”, hvordan det går. Etniske medborgere bliver slået ned, chikaneret, forulempet, biler og boliger hærget, og man bliver svinet til.
    Det er en kendsgerning! AT LØGNEPRESSEN SÅ IKKE TAGER DET OP, DET VISER JO, AT PRESSEN HAR TUNGEN HELT OP I TOLVFINGERTARMEN PÅ DEN POLITISKE KLASSE. OG VI SER BARE TIL. VAR DET IKKE PÅ TIDE, AT VI GAV VORES MENING TIL KENDE! USSELRYGGENE PÅ CHRISTIANSBORG SKAL STEMMES UD TIL DEN EVIGE GLEMSEL, DEREFTER INDLEDES DER EN STRAFESAG MOD DEM, OG MAN LAVER EN LOV MED TILBAGEVIRKENDE KRAFT – VI HAR ERFARING FRA TIDLIGERE – DEREFTER GENÅBNES UNDALSLUND PLANTAGE VED VIBORG, OG DOMMENE SKAL FULDBYRDES UDEN BENÅDNING

    Pugna pro patria

    Kommentar by der Adler — 2. januar 2015 @ 21:41

  14. De “fredelige” AFA’er slår til igen.

    Kommentar by Jesper Ørsted — 2. januar 2015 @ 21:56

  15. Det man på Svensk kalder Det goda våldet eller Goda, Fina Hat.

    Selv svenske SVT har haft fokus på den ekstremt voldelige venstrefløj, i programmet Uppdrag granskning – Det goda våldet.
    Nu mangler vi bare Danmarks Radio laver et lignende dokumentarprogram..

    Kommentar by Geert — 2. januar 2015 @ 23:17

  16. 2. Mere om DR, De vil vise dyresex.
    http://jyllands-posten.dk/kultur/ECE7329315/Tv-serie-fokuserer-på-perker-danskere/

    Perkerne (Hannerne) har det der man at slå unge drenge ned, så parringen kun til for perkere.
    Dette er i islam´s ånd.
    Derfor ser den unge mand således ud.

    13. Der er demo ved haderslev domkirke med SIAD her den 5 Januar.

    Kommentar by Sindsro — 2. januar 2015 @ 23:50

  17. Der er “demo” ved Haderslev Domkirke! Og hvad så?

    For nu at gå til “Den Store Hukommelse”:

    ”Der er tale om en følagtig flygtningepolitik, i den forstand, at man på Christiansborg først og fremmest laver den så restriktiv af frygt for at skræmme vælgerne yderligere til højre. Det er forfærdeligt, at det er sådan, men vi ser det gang på gang. Socialdemokratiet er utrolig bange for højrefløjen. Lovgiverne og politikerne som helhed kører en ren defensiv linje i deres flygtningepolitik, de går ikke offensivt ud og forsøger at præge folks holdninger positivt i forhold til flygtningene, men afspejler passivt og defensivt deres fornemmelse af en negativ holdning i befolkningen.”
    (Marianne Christiansen, præst, ”Faklen” 11.april 1999, i et interview med Jens Jørgen Bolvig og Mariannne Christiansen, gift med tidlige MF (B) Henrik Svane, se ham).

    ”At være parat til at bryde loven, når det er et samvittighedsspørgsmål, er jo ikke det, der udgør faren. Aldrig at bryde loven er langt farligere ens altid at overholde den, for så nærmer vi os diktaturet, hvor loven er hellig, og alle blindt parerer ordrer. Det har for mig at se været vigtigt, at Bork Hansen gik til offentligheden, fordi det sætter et nyt lys på den uanstændig smålighed i samfundets behandling af flygtninge.”
    (Marianne Christiansen, præst, ”Faklen” 11. april 1999).

    ”Vi, der alle er aktive i den danske folkekirke, ved, at det er muligt for muslimer og kristne at leve fredeligt side om side samtidig med, vi er i mission.
    Det er derfor beskæmmende for os at opleve, at stærke politiske kræfter i Haderslev modarbejder det muslimske trossamfunds ønsker om at opføre en moske i den udformning det ønsker.”
    (Marianne Christiansen, biskop i Haderslev sammen med 25 andre præster i ”Åbent brev fra kirkefolk til kommune om moske,” Kristeligt Dagblad 13.2.2014 og Haderslev Lokal Avis 25.2.2014. Se Henrik Svane).

    Og her er så fru biskoppens mands udtalelse, en første palds til Undalslund Plantage:

    ”Danmark bliver multietnisk, og det er godt det samme:”
    (Henrik Svane, radikal politiker, Weekendavisen, 14.1.2000/gift med Haderslev stifts biskop Marianne Christiansen, se denne).

    ”Fremtidens største udfordring handler ikke om-på længere sigt i hvert fald-hvorvidt udlændinge skal integreres i Danmark, men om hvorvidt Danmark integreres i verden. Danmark har fornyet sig gennem den inspiration, der er kommet fra andre kulturer. Og det gør ikke spor, fordi det afgørende er ikke at bevare den såkaldte danskhed (for hvad er det?), men at fastholde grundlaget for velfærdsstaten, og det er ikke betinget af sprog, hudfarve, etnisk baggrund osv men af solidaritet-med verden.”
    (Henrik Svane, radikal politiker, Kristeligt Dagblad, 20.1.2000.

    Burde den røde hane snart ikke gale, og ånden fra skipper Clemnt få de etnistiske danskere til bavnerne!
    Ja,-jeg spørger bare, for kun døde fisk flyder med strømmen.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 3. januar 2015 @ 00:31

  18. Fuck islamisk-stat-sverige og fuck islamisk-stat-danmark, mit land vil fremover være der hvor den første reelle opstand mod islam kommer, og jeg kan garantere for, at hverken islamisk-stat-sverige eller islamisk-stat-danmark bliver de første, tværtimod.

    Kommentar by Fritz — 3. januar 2015 @ 01:49

  19. Hvad navn kan man kalde perkerne?

    Jeg foreslår f.eks – de endnu-ikke hjemsendte….
    Men måske kunne vi også bare kalde dem femte kolonne sovende celler
    parasitter hurtigt voksende tumor…osv

    Kommentar by fick yhimble — 3. januar 2015 @ 02:44

  20. Og jeg er godt træt af alle de aviser der ikke tillader kommentarer i deres hjernevask propaganda – f.eks denneher fra jydepotten – –

    http://jyllands-posten.dk/kultur/ECE7329315/Tv-serie-fokuserer-p%C3%A5-perker-danskere/

    Kommentar by fick yhimble — 3. januar 2015 @ 02:47

  21. Selve udvælgelsen af hvilke nyheder man sender er et meget stærkt middel til manipulation. Hvis man kun skriver om FCKs sejre og helt fortier nederlagene, vil man jo være fuldstændigt uforstående overfor at de ikke er blevet danmarksmestre.
    Danske journalister er beviseligt røde! Selv på de såkaldte borgerlige aviser, sidder der stort set kun røde journalister. Det faktisk så galt at Berlingske Tidende har ansat en svorren socialdemokrat som chefredaktør.
    Det er uundgåeligt at journalister og redaktører ved valg af historier og vinklingen af dem, vil få deres politiske meninger til at skinne igennem. Det er også derfor at vi pludselig ser et helt land juble fordi 30-40 muslimer samler raketter op på rådhuspladsen, mens man samtidig ser historier om vold og voldtægt begået af somalier eller folk af mellemøstligt udseende fortrængt fra aviserne og
    nyhedsudsendelserne, eller først taget om og beskrevet når historierne har kørt så længe på de sociale medier, at de er tvunget til at tage dem op.
    Flere og flere opdager at de bliver manipuleret og opsiger deres abonnement på dagbladene. De statsfinansierede nyhedsmedier er det meget svært at fravælge hvis man bare har en PCer. Så her er vi tvangsindlagt.

    Kommentar by Robert R — 3. januar 2015 @ 04:25

  22. Islam er rendyrket ondskab

    Kommentar by Rie olsen — 3. januar 2015 @ 07:55

  23. Det store problem ligger ikke i at journalister er røde, men at de åbenbart ikke føler sig forpligtet til at rapportere sandfærdig om virkeligheden og ikke føler sig i stand til eller forpligtet til at følge det som i mange år har været kendt som god journalistisk skik.

    Appropos, i Julen fik jeg nogle nærtstående ofre for de danske medierne skamløse propaganda (true believers) til at læse artiklen som der linkes til hernede, som efter reaktionerne at dømme havde en sund virkning på patienterne.

    John Pilger Secrecy, Surveillance and Censorship – War by Media and the Triumph of Propaganda

    Kommentar by Balder — 3. januar 2015 @ 12:19

  24. Det hører ikke hjemme i et civiliseret samfund at overfalde nogen så voldsomt, det uanset politisk observans!
    Hvad blev der af det gode samtale egenlig?

    Kommentar by PFEP — 3. januar 2015 @ 14:06

  25. Billederne fra denne artikel samt billedet af Mutti Multiculti, og mange mange andre billeder som Uriasposten har samlet sammen, burde køre som diashow her på siden.
    Hvis man så ovenikøbet kunne trykke på billederne, og se eller gense tidligere artikler, ville det være fremragende.

    Kommentar by Geert — 3. januar 2015 @ 15:12

  26. “Hvad blev der af det gode samtale egenlig?”

    Afløst af Det Gode Had …

    Kommentar by Hr. Naturli' — 3. januar 2015 @ 15:48

  27. Tag til Haderslev på mandag og hør domprovst Kim Eriksens tale til Enhedslistens sammenrend før antiislam demonstrationen.
    Nyd klapsalverne når talen går i resonans med tilhørernes egen godhed.
    Hvis man ikke kan komme, så kan man nyde noget tilsvarende, når DR har et diskussionsprogram med et udvalgt publikum.

    Kommentar by Menig 442 — 3. januar 2015 @ 16:27

  28. #26 Hr.Naturli#
    Efter alle år i livet, er jeg sgu lidt tvivlsom, går det overhovedet at snakke sammen mere?
    Hvad venter forude? Strid, kamp til stregen eller?
    Er vi i dag i køllernes verden, eller går det stadigvæk at snakke med de der har en anden mening?
    Perspektivet ser ikke lovende ud mere, det virker som om at de fronter der i dag findes, ikke er mulige at passere fra nogen side, uden tab af både ære og hæder.
    2015 kan blive et år hvor mange års modsætninger kommer at mødes og det bliver ikke pænt!

    Kommentar by PFEP — 3. januar 2015 @ 16:52

  29. 27.
    Ja nogen må jo trække læsset. :)
    Dig og mig. :)

    Kommentar by Sindsro — 3. januar 2015 @ 17:35

  30. At slå folk i hovedet med baseballbat er et klart og umisforståeligt og helt overlagt drabsforsøg. Folk der gør den slags høre til på en sikret psykiatrisk anstalt. Det er 80-90% sikkert. Resten må være på at det er Breivik mentaliteten med at bilde sig selv ind at man er en så klog og retfærdig person at man er kompetent til at udstede dødsstraffe.

    Kommentar by Arbejderens blogger — 3. januar 2015 @ 18:11

  31. Jeg ved godt hvad AFArterne skulle have. Men det skriver jeg ikke.

    Kommentar by Nielsen — 3. januar 2015 @ 18:12

  32. @24 PFEP,

    “Hvad blev der af det gode samtale egenlig?” den byttede i væk for kommunistisk og islamisk had, åhh hvor radigalt.

    Kommentar by Fritz — 3. januar 2015 @ 18:28

  33. #28 I Sverige er det tilsynedladende ikke muligt at føre en god åben samtale længere. Åsiktskorridoren er så snæver at det må ende i desperation og vold. I Danmark har vi nok stadig en chance for at finde løsninger. Håber jeg …

    Kommentar by Hr. Naturli' — 3. januar 2015 @ 21:26

RSS feed for comments on this post.