7. januar 2015

Fredelig Islam-modstand: “Her er sindssygt mange – en kilometers demonstranter er gået forbi mig…”

“Hvorfor har islamkritikerne i Pegida vind i sejlene i Dresden?”, spørger Jyllands-Posten, men lektor Moritz Schramm, kommer ikke tættere på virkeligheden end lektor Lykke Friis og Politikens Bo Lidegaard, der mandag aften blamerede sig selv i et ensidigt Deadline-setup. Fædrelandskærlighed fører til Auschwich, kunne de lige så godt have sagt, og der var naturligvis ingen motivanalyse af Angela Merkels seneste udmelding. Hun udviste rettidigt omhu i forhold til ‘globaliseringsforskrækkede’, som skal holdes fra indflydelse. Multikultur, mere Islam, by all means necessary.

Fra Politiken – Tusindvis af tyskere demonstrerer mod islamisering: ‘Vi er patrioter, ikke idioter’.

“‘Vi er folket!’. Råbene gjalder insisterende gennem gaderne i den østtyske by Dresden i disse timer. Tusindvis af mennesker har hertil aften sluttet sig til den hidtil største demonstration mod det, som de betegner som islamiseringen af Tyskland.

‘Her er sindssygt mange – en kilometers demonstranter er gået forbi mig på det gadehjørne, hvor jeg står’, beretter Politikens tysklandskorrespondent, Erik Jensen fra Dresden.

Mandag efter mandag har tilhængere af den såkaldte Pediga-bevægelse – Europæiske Patrioter imod Islamisteringen af Vesten – samlet et stadig stigende antal mennesker til demonstration. Bevægelsen har bredt sig til en stribe større byer i Tyskland, og indtil i dag har mandagsdemonstrationerne trukket op mod 17.000 demonstranter til den største af slagsen. Men den rekord er ‘forlængst overgået i aften til trods for, at det er en utrolig kold aften’, lyder vurderingen fra Erik Jensen. …

‘De fører massiv kampagne mod medierne, som de mener forvrider deres budskab. De er trætte af at blive fremstillet som facister og nazister, lyder det igen og igen fra talerstolen. ‘Vi er patrioter, ikke idioter‘, sagde en af talerne for eksempel. De føler sig uretfærdigt beskrevet og synes, at det er virkelig uretfærdigt, når andre hæver nazikortet mod dem«, forklarer Erik Jensen, der beskriver stemningen i byen som festlig og fredelig. …

Operabygningen i Dresden, hvor mandagsdemonstrationerne de seneste uger har haft deres afslutning, plejer at være oplyst af projektørlys, når mørket falder på. Sådan er det ikke i dag. Magthaverne i byen har besluttet at slukke de kraftige lamper.”

(Pegida-demonstranter med rispapirlamper i Dresden, 5. januar 2015; BBC News)

“En af dem med et angiveligt ‘koldt’ og ‘hadefuldt’ hjerte er den 55-årige diplomingeniør Thomas G., der ikke ønsker at oplyse sit efternavn til Information. ‘Det rører mig ikke, at Merkel siger, vi har had i hjertet. Hun var heller ikke selv på gaden i 1989. Hun var medlem af Freie Deutsche Jugend (det østtyske kommunistpartis ungdomsorganisation, red.). Når hun kommer med den slags udfald, er det, fordi hun er utilfreds med at blive svinet til under demonstrationerne.’

Pegida-tilhængeren Thomas G. er født i Dresden og gik selv på gaden i 1989, da det lykkedes østtyske borgere under fredelige protester at vælte Berlinmuren.” (Troels Heeger i Information, 7. januar 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/62827/trackback

18 Comments »

  1. Mon ikke dagens (enkeltstående) skyderier, øger de næste dages protest demonstrationer rundt om i europa?

    Kommentar by Hans01 — 7. januar 2015 @ 16:30

  2. http://www.uriasposten.net/archives/62341
    Tage Baumann
    PEGIDA havde ingen sag: Det hele var en følelse, grundet i irrationel angst……

    Hvordan vil han forklare den?

    Kommentar by tavsen — 7. januar 2015 @ 16:54

  3. Fremmedfjendskhed. Hvorfor mon?

    Kommentar by bastardo — 7. januar 2015 @ 18:25

  4. Nu må vi da endeligt håbe, at folk ikke går og bliver rascister p.g.a. den hændelse i Paris

    Kommentar by Jochop — 7. januar 2015 @ 18:28

  5. Vi har fået nok

    Kommentar by islam er farlig — 8. januar 2015 @ 00:38

  6. De uvidende, ugidelige, selvoptagne lallende ‘politikere’, der fylder op i folketinget, vil intet goere udover at anstrenge sig for at blive genvalgt. Danskernes, de rigtige danskere, og Danmarks fremtid rager dem en pind og danskerne maa selv tage vare paa hvordan fremtiden skal se ud. Hvis, hvad der er tilbage af Danmark, som vi kender det, skal bevares ser jeg ingen anden udvej, desvaerre, end borgerkrig el. revolution, mens fjolserne i folketinget venter paa at blive genvalgt af de indstroemmende, anmasende, forlangende, bekvemmelighedflygtninge. De altid fornaermede muslimer og alskens rakkerpak fra oesteuropa.Der er masser af plads for muslimer i Saudi Arabien og Tyrkiet f.eks. Ud med alle muslimbisserne, der har vaere ‘krigere’ i syrien, Fis Fis og hele slaenget samt deres sammenvorne.

    Kommentar by a.v.duch — 8. januar 2015 @ 01:17

  7. Ham korrespondenten blev også meget hurtigt lukket ned da han begyndte at forklare hvad pegida mente med “løgnerpressen”, hvorefter de to kloge hoveder i samarbejde med værten begyndte kapløbet om hvem der kunne være den største humanist. Virkelig en pinlig omgang. Jeg håber paris i dag fordobler antallet til næste demonstration, men jeg vil næsten ønske mere held og lykke til moddemonstranterne som går på gaden for at forsvare islamiseringen, de har VIRKELIG en dårlig sag nu. (det havde de også før men nu burde det være skåret ud i pap for dem)

    Kommentar by Per — 8. januar 2015 @ 01:44

  8. Første gang jeg hørte Pediga-bevægelsen omtalt i radioavisen var for et par dage siden, da de kunne berette om store moddemonstrationer. Det virkede som om, at det væsentligste budskab var moddemonstrationerne.

    Endvidere hører man, at eksperter og journalister har så svært ved at forstå, hvorfor Pediga-bevægelsen voksede frem i Dresden af alle steder, hvor der knap nok findes muslimer.

    Samme segment var sandsynligvis som unge 1980’erne på gaden i København for at demonstrere mod apartheid i Sydafrika eller med i protest- marcherne mod Vietnamkrigen i 70’erne.

    Men dengang havde de ikke svært ved at forstå demonstrationerne, selvom der hverken var apartheid eller Vietnamkrig i København.

    Som et plus kan man pege på, at i Dresden kan folk demonstrere i nogenlunde fred uden at blive overfaldet og slået til plukfisk af venstreradikale og muslimske bander.

    Kommentar by traveler — 8. januar 2015 @ 06:35

  9. Merkel siger at islamkritikere har had i hjertet. Hun siger ikke at islamister, der slår vesterlændinge ihjel har had i hjertet. Således var hun ikke i medierne i går og fortælle at islamisterne, der slog franske bladtegnere og politibetjente ihjel, har had i hjertet. Merkel anklager kun tyskere for had, ikke islamister.

    Kommentar by Liva — 8. januar 2015 @ 07:13

  10. -> Traveler

    Jeg hørte lige ti minutter af Rushys Roulette

    Forsker: Pegida skyldes social ulighed, syndebuk…
    Rushy: Kommer jeg nu i gaskammer?
    Muslim-gæst: Vi har lige set brandangrebet på en moske…

    Man bliver så træt.

    Kommentar by Kim Møller — 8. januar 2015 @ 07:19

  11. Undskyldninger er der nok af. Valgkampen er startet

    Stigende ulighed bekymrer danskerne
    http://www.ugebreveta4.dk/stigende-ulighed-bekymrer-danskerne_19958.aspx

    Kommentar by tavsen — 8. januar 2015 @ 08:57

  12. @Kim, Rushys Roulette er noget af det værste gang muslim propaganda, pakket løseligt ind i fine ord, Men udgangspunktet er altid, muslimer er udsat for racisme, muslimer er misforståede, muslimer er min bare røv.

    Bliver sjov af se hvorledes Rushys Roulette vil vende skyderiet i Paris, så det kommer til at se ud som om muslimerne(gerningsmændene) er de uskyldige, og ofrene er de skyldige.

    Kommentar by Hans01 — 8. januar 2015 @ 13:21

  13. Tydeligvis er Pegida ikke antimuslimer da deres program klart fortæller at de ikke har noget imod assimilierede muslimer.

    Og et af deres flagsymboler er antinazisten Josef Wirmers bud på et fremtidigt (skandinavisk inspireret) tysk flag. Wirmer blev henrettet i 1944 efter et mislykket attentatforsøg på Hitler.

    Er medierne – og nogle politikere – dumme eller onde? Jeg hælder mere og mere til det sidste.

    Kommentar by Michael Jensen — 8. januar 2015 @ 16:28

  14. Muslimer er evige kværulanter, og de angriber og angriber og myrder løs, bare tjek thereligionofpeace.com sådan ca. hver dag. I dag er den oppe på næsten 25.000 muslimske terrorangreb siden 9/11! Over næsten hele kloden. Hvad har små kristne børn gjort ISIS-terroristerne? Er de kristne børn, som kujonagtigt bliver halshugget, skyld i millioner af muslimers elendighed og evige had og frustration? Mon ikke det er koranens skyld?

    Muslimer i vore lande kan ikke med rette tale om forfølgelse og racisme, for vi er nok lige de eneste lande, som har et menneskeligt system. De sande racister er muslimerne selv.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 8. januar 2015 @ 16:32

  15. Det evige offerkort smides altid af muslimer, til trods for deres rligion indeholder krudtet til ekstremisme. CNN gav i går adskillige ‘moderate’ muslimer talerør, og det var som vanligt een lang sang om selvmedlidenhed. Hvornår fatter europæiske muslimer at de bor i Europa? Ytringsfriheden står overalt andet her. Hirsi Ali og Akkari har forstået det for længst, men som budbringer af virkeligheden mistænkeliggøres de to stadig i den røde presse der dermed gør sig skyldig i at holde gryden i kog.

    Kommentar by LarsB — 8. januar 2015 @ 16:41

  16. Så Deadline med lektor Lykke Friis og Politikens Bo Lidegaard.
    Jeg undrede mig over, hvordan de kvalificerede sig til at kommenentere Pegida. De luftede så deres forudfattede meninger meget stimuleret af studieværten Jacob Rosenkrands.
    Det var nogenlunde lige så oplysende, som hvis Preben Elkjær og Morten Olsen havde kommenteret konkursen af OW Bunker! :)

    Kommentar by A-mad — 8. januar 2015 @ 18:53

  17. Morten Olsen er butiksuddannet, så jeg tror faktisk at han ved mere om konkurser end Bo Lidegaard ved om Pegida :D

    Kommentar by Michael Jensen — 8. januar 2015 @ 19:41

  18. Ha, enig, 17.Michael Jensen. Jeg forestiller mig altid, at det er Bo Lidegaard, der synger ‘Admiralens vise’ han har samme diktion ! :)
    https://www.youtube.com/watch?v=bnJNOT7yT1A

    Kommentar by A-mad — 9. januar 2015 @ 14:57

RSS feed for comments on this post.