9. november 2008

Trillegården, 6. november 2008

For nogle år siden boede jeg i Trillegården (8210), og selvom jeg tidligere havde boet i ‘multikulturelle kvarterer’, så var mit år i bydelen en øjenåbner. Her så jeg for første gang herhjemme en dagligvarebutik med fastansat vagt, noget jeg hidtil kun havde set i det nordlige London.

Århus Stiftstidende har skrevet en hel del om den senere tids udvikling med udgangspunkt i samme Fakta, der vanskeligt kan fungere beliggende ved det avisen kalder ‘Frygtens torv’. Da jeg boede der, var det slemt, men drengene er blevet ældre.

Torsdag eftermiddag tog jeg sammen med en ven en lille ekskursion til kvarteret, og talte med flere på og omkring torvet, og gik så ellers en rundtur i mit gamle kvarter.

Fakta ligger ved torvet, som altid har været et giftigt område – ikke mindst når mørket falder. Jeg boede på Trillegårdsvej i 13 måneder, og husker overfald på en pengetransport (ved Fakta), en næsten dødelig voldtægt (80 meter overfor Fakta) og et dræberhunde-orgie på byggelegepladsens fjerkræ (100 meter ned af stien). Tilsæt hertil to indbrud i privaten, der lå klemt mellem en (kristen) egyptisk nabo med hang til skydevåben og en somalisk storfamilie uden kendskab til lokale normer.

Torvet og Fakta’en var overmalet med graffitti, og området var tydeligt forsumpet siden sidst. Der var ingen sprittere på torvet, men deres skur var der stadig bag Fakta, så mon ikke de er på tålt ophold.

Trillegårdsbandens logo var overalt – territoriet var afpisset så at sige.

Fakta har store problemer med en gruppe indvandrere på 20-25 år, der har sat butikken under noget der ligner belejring. De holder vagt på skift i biler parkeret foran Fakta. Den ene var, blev vi fortalt, en tysk-indregistreret Mercedes. Politiet var der regelmæssigt, altid i to biler. To betjente går ind i Fakta – to vogter politibilerne imens.

Butikken har problemer med alt fra almindeligt rapseri til lejlighedsvise raids, og det sidste virker ifølge min kilde meget organiseret. En enkelt gang lykkedes det gruppen at stjæle hele kasser slik for 30.000 kr. Hvorvidt Fakta må lukke er uvist, men i så fald er det ikke uden fortilfælde. Shell-tanken på Edwin Rahrsvej lukkede sidste år af samme grund.

Der var stadig varer på hylderne torsdag eftermiddag.

Den lokale bodega ved siden af kiosken var erstattet af noget der hed al-Mahabba forening – og facaden inviterede ikke ligefrem til kulturel udveksling, for nu at sige det pænt.

Møllevangskirken fik fornyligt renset facaden for graffitti – “Din religion dræber” havde der eftersigende stået med stort gennem længere tid. Enkelte gange har det været nødvendigt at tilkalde politiet, som da en ung indvandrer kørte med crosser op og ned af trapperne til kirken.

Ungdomsklubben bag Fakta var der stadig, og så kan man filosofere over hvorvidt klubben har samme funktion som diverse ‘ungdomshuse’. Så vidt jeg husker var nogle drenge herfra vanvittig gode til at danse break dance, og mere skal der ikke til for at gøre byrådet tilfredse – sålænge de slipper for at bo der.

Tidligere var der blot et bibliotek. Idag hedder det Herredsvang Kulturhus, og er mere mondænt. Den ‘etniske’ vagt kiggede lidt efter mit kamera, måske fordi det – her torsdag eftermiddag – ikke var nødvendigt at holde øje med overvågningskameraerne.

De udenlandske aviser har formentligt størst cirkulation, men der var også lidt til kvarterets danskere, eks. Rikke Andreassens nyklassiker Der er et yndigt land – Medier, minoriteter og danskhed.

Vi gik en tur gennem tunnelen og op til rækkehusene, men vi var ikke kommet 100 meter væk, før en crosser kom fræsende med 80-100 km i timen tæt forbi en hundelufter og undertegnede. En kvinde på omkring 30 år (måske fra Irak) fortalte, at der flere gange var blevet ringet til politiet, og gav mig sågar drengens adresse. Kort efter, på vej ud af kvarteret kørte han forbi os igen. Jeg rullede vinduet ned og stak kameraet ud af vinduet, og han kørte tættere på. Han standsede fire-fem meter fra bilen og studsede lidt over den nærgående fotograf. Da jeg fortsatte med at fotografere, dækkede han sit ansigt med armen, og kørte lidt væk. Umiddelbart efter kørte vi derfra – han var ved at ringe.

Billederne blev desværre håbløse.

Mere.

  • 3/11-08 Århus Stiftstidende – Unge bøller har sat sig på Fakta-butik (“en mindre gruppe unge”).
  • “De unge vil ikke acceptere, at de ikke bare kan tage, hvad de vil have…” (Morten Bundgaard, Regionsdirektør Fakta)

  • 4/11-08 Århus Stiftstidende – Frygtens torv ved Kappelvænget.
  • “Kommunens to ­faste SSP-medarbejdere, der skulle have den ­gode kontakt til de unge i det daglige, var så utrygge, at de i en periode slet ikke kom på torvet. Kun når politiet kunne følges med dem…”

  • 4/11-08 Århus Stiftstidende – »Skrub hjem. Hvad fanden laver du her?« (fotografer generes).
  • 5/11-08 Århus Stiftstidende – Politikere kendte intet til bandeproblemer (Sosser-apologi).
  • The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6289/trackback

    51 Comments »

    1. Om jeg fatter at der er nogen overhovedet der vil holde noget som helst åbent i den slags perker-ghettoer!
      Hvorfor dog have en fakta netop dér? – betyder penge virkelig så meget, at man skal finde sig i vold,røverier, hærværk for nogle usle pengesedler?? – luk lortet, luk ALT….og dét de perfide perkere nedbrænder skal IKKE bygges op igen. Lad ghettoen forfalde, som jo åbenbart er deres intention, så de kan føle sig lige så hjemme der som på vestbredden. Stop med at sende politi, brændmænd, læger, posten og bussen derud, luk for el og vand. Lad dem være i armod, fattigdom og så håbe sygdom tager livet af de fleste af dem. De vil ikke blive savnet..

      Kommentar by Onion — 9. november 2008 @ 12:45

    2. brandmænd…suk

      Kommentar by Onion — 9. november 2008 @ 12:46

    3. Mangfoldighed betyder at i socialdemokratiske lande ser
      politikerne med glæde og stolthed, at den oprindelige befolkning
      får deres liv ødelagt af statsansatte muslimer.

      Kommentar by pk — 9. november 2008 @ 13:27

    4. Jeg boede selv i de nærtliggende kollegier for et par år tilbage. Selv dengang viste vi godt, hvorfra de folk kom, som jævnligt kravlede ind gennem kollegianernes vinduer og stjal deres ting. De yderste kollegier ud til Herredsvej nærmest var/ er et ta’ selv bord for “de unge” i ghettoen.

      Det er dog alligevel chokerende at se, hvor hurtig det er gået siden da. For jeg husker da, at fakta var en ganske udmærket butik dengang og den største gene var de meget pågående sprittere i nabolaget.

      Den her sag er så meget desto mere skræmmende, fordi den også siger noget om, hvordan medierne vælger at dække den slags. Så vidt jeg har kunnet se, er indvandrerbøllerne konsekevent blot blevet omtalt som “de unge” Men jeg tør godt love for, at det ikke var os oppe fra kollegierne, eller de unge danskere fra parcelhuskvarterne som stod bag.

      Kommentar by C_Skov — 9. november 2008 @ 14:35

    5. Tak for en fin beskrivelse af multikulti-samfundets forfald.

      Udviklingen i området er grotesk og går hurtigere end selv de mest pessimistiske havde forventet.

      Det lokale kollegie, Vilhelm Kiers, har jo oplevet massive problemer med “de unge”, og problemerne vokser bare fremover, dels som følge af ghettoens forøgelse og dels i kraft af at flere af “de unge” efterhånden rykker ind på kollegiet som beboere, og medtager deres særegne kultur.
      Vilhelm Kiers kollegiets fremtid peger i retning af den som Hejredal kollegiet ude i Gellerup har – det bliver ganske enkelt utåligt at leve der for alm. velfungerende danskere. Bare ærgeligt for dem af os, som ikke har midlerne til at flytte til et sikkert område.

      Kommentar by Kasper A. — 9. november 2008 @ 15:13

    6. Den islamiske verden er blevet en mangfoldig del af vores hverdag med spændende butikker og smilende folk. Uden denne påvirkning ville Danmark være farveløs.
      Jytte Hilden (Socialdemokratiet), Århus Stiftstidende 26/3 1996.

      Konen handler næppe i Fakta på “Frygtens Torv”. Mere sandsynligt handler hun i Irma på Østerbro eller et tilsvarende sted på god afstand af volds- trussels- og steningskulturen.

      Kommentar by Als — 9. november 2008 @ 15:47

    7. “Politiet var der regelmæssigt, altid i to biler. To betjente går ind i Fakta – to vogter politibilerne imens.”

      Det lyder som en beskrivelse af praksis, som det har været i mange år i Rosengård i Malmø – altså ikke kun politibeskyttelse af brandmænd og ambulancefolk. :(

      Kommentar by BE — 9. november 2008 @ 15:51

    8. Det er især svært for studerende i Århus, fordi de ikke har råd til at bo andre steder end i kollegier eller billige lejligheder, og de fleste ledige ditto ligger naturligvis ude i Brabrand.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 9. november 2008 @ 16:28

    9. “Smilets by” – min bare røv!

      Kim – du burde udfordre Nikolaj Vammel til at bo derude i en uge. Uden fis. Jeg ved du har the guts, men det har han sandsynligvis ikke.

      Men tak for billederne – selv når det er affolket, siger det en del om området.

      Kommentar by EAM — 9. november 2008 @ 17:02

    10. Selvom jeg udmærket godt er klar over, at INGEN ved deres fuld fem, overhoevedet har lyst til at sætte fødderne derude.

      Kommentar by EAM — 9. november 2008 @ 17:04

    11. Hvor er det dog en umådelig trist afvikling af vort land. Disse uroplagede områder/kolonier skyder op som paddehætte overalt i Danmark.

      Kommentar by Johansen — 9. november 2008 @ 17:21

    12. Re: 4
      Man kan også vælge at se lidt mere optimistisk på sagen. Koloniseringen af et lokalområde foregår normalt så langsomt, at ingen opdager de små chikanerier og forråelsen af nærmiljøet forårsaget af tilvandrerne.
      Når et område koloniseres overgår det langsomt men sikkert fra normalitet til en prasitær tilstand, hvor kolonisatorerne fortrænger danskerne og gradvis men sikkert degraderer institutioner og infrastruktur til ukendelighed. Naturligvis ødelægger det lokalområdets produktivitet, hvorfor det nødvendigvis må overleve som parasit på det omgivne samfund. Og eftersom de dysfunktionelle mennesker ikke producerer noget som helst, må de hele tiden vedblive med at udsuge det omgivne samfund, samtidig med at udsugningen af naboområderne efterhånden breder sig til hele byen.
      Folk har hidtil kunnet leve i uvidenhed om tingenes tilstand, men nu er det forhåbentligt slut. Først når det multikulturelle helvede gør det umuligt eller for ubekvemt for centrumvenstrevælgerne at flygte til nye områder tvinges de til at indoptage omkostningerne.
      Man kan ikke bebrejde de unge kriminelle. De reagerer bare på samfundets blødsødenhed og på deres kulturs prædatoriske normer.

      Kommentar by PerH — 9. november 2008 @ 18:30

    13. Man bliver jo helt nostalgisk.

      Jeg boede selv i kvarteret tilbage i de tidlige halvfemsere i forbindelse med min uddannelse. Det er ikke et sted, jeg ville vende tilbage til, men det skyldes ikke så meget indvandrerne som århusianerne (No offence!) Det var mere et spørgsmål om forkert kemi mellem end Kjøwenhavner som mig og de lokale, end om jyde-racisme fra min side. (Tro mig, nogle af mine bedste venner er jyder!):-)

      Men jeg kan forstå stemningen i området har ændret sig.

      Dengang var ikke de store problemer med de mørklødede. Lidt bilafbrænding hér, lidt masseslagsmål med knive dér, en voldtægt eller to i ny og næ af skolepiger, som sikkert selv havde bedt om det; ikke rigtigt noget at skrive hjem (eller i avisen) om.

      Er tanken virkeligt lukket? Ak ja, der har jeg godt nok handlet mange smøger og bajere i de sene timer.

      Sic gloria transit osv.

      Kommentar by Mikael — 9. november 2008 @ 18:58

    14. Desværre er krigsflygtningene fra libanon, somalia og kosovo endnu ikke blevet hjemsendt sammen med deres pårørende. Det burde være sket for flere år siden, da borgerkrigen i disse lande er afsluttet for længe siden. Nu må det være på tide at staten sørger for at hjemsende disse såkaldte flygtninge, hellere igår end idag.

      Kommentar by Poul — 9. november 2008 @ 22:25

    15. 20 modige mænd med de midler derskulle til havde bragt orden sådanne steder på under en måned.

      SUK, vi er så fucking fortabte.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 9. november 2008 @ 22:57

    16. Turde I godt det? Havde I bodyguards med?
      Og var der nogen af jer, der kom noget til, derude i ghettoen?

      Kommentar by Carsten Agger — 9. november 2008 @ 23:43

    17. Hvad med dig Agger, var det ikke noget med en månedstid derude?. Var det ikke noget at gå en tur hen ad Nørrebrogade eller Blågårdsgade i København med et kors som øresmykke, eller om halsen?.

      Jeg bor i en pænt stor by på østkysten af Jylland. Vi har et storcenter og omkring 10 store supermarkeder. Vi har også vores lokalafdeling af vestbredden, og unge farverige mennesker, der lader sig fotografere med Hizbollas smukke flag nede i byen. Vi du gætte på, hvilket markant befolkningsflertal der er omkring det supermarked, der har set sig nødt til at have fast bemanding med vagter?

      Kommentar by PeterK — 10. november 2008 @ 00:33

    18. Det ville aldrig kunne lade sig gøre uden den danske venstrefløjs Redder-industri. Hver gang der er ballade, så er der en venstrefløjskvinde m/k, der tjener kassen og har åndeligt levebrød af at lave en undersøgelse eller skrive en ph.d. eller en bog. Der er simpelthen ikke noget rationelt i at løse problemet, idet der tjenes masser af penge på at ,,fortælle,, om det.

      – Så de lissom sårn, ka råbe folket/staten op! – som det hedder.

      Uden denne redder-industri, så ville det bare være at følge dansk lov, så lukkede de røvsyge, hæslige og nazistiske ghettoer, hurtigt i takt med at folk blev sendt hjem, eller skred, fordi der ikke var flere penge at malke.

      Redder-kulturen og muslimerne har reelt så meget til fælles i deres religiøse sindssyge, at de er mere forbundne til hinanden end til den danske stat. Herremandssygen, snobberiet, hemmelige dagsordner, griskhed, bagatelliseringen og svindlen, venne-korruptionen, staten-er-min-far-som-jeg-gør-oprør-mod, religiøst forhold til politik og lovgivning, drømmen om det store frelste pan-samfund, hvor alle er ens.

      Vi burde tæve dem på gaden, men vi er for pæne og høflige. Men de udsletter vores land og det vil lykkes for dem og bagefter er det vores andres skyld. Sur sur røv.

      Kommentar by Solipsisyfos — 10. november 2008 @ 01:40

    19. Der verserer rygter om, at de stjålne varer fra Fakta bliver videresolgt til lokale kiosker.

      Kommentar by :) — 10. november 2008 @ 11:13

    20. Er det ikke Helligåndskirken, du mener? (vel ikke Møllevang). Tænk hvis danske umgekørte med knallert op ad trapperne til enmoske. Udoverlæsterligeklø/drab ville de blive lynchet af medierne

      Kommentar by Hans — 10. november 2008 @ 17:21

    21. Det er meget “kulturberigende” med de korantilbedende økonomiske flygtninge. Det mener de partier(det er de venstresnoede og de radigale), der har givet de økonomiske flygtninge dansk opholdstilladelse. Af uvisse årsager har den nuværende regering ikke sørget for at hjemsende de økonomiske flygtninge og deres pårørende.

      Kommentar by Poul — 10. november 2008 @ 22:35

    22. Jeg har boet i et af klyngehusene i Trillegården for 3-4 år siden, og syntes egentlig ikke det var så slemt som artiklen vil gøre det til.

      Det værste var en usædvanlig larmende og bumset (dansk) nabo, der åbenbart skulle holde fester kl. 2 tirsdag nat.

      Jeg tror Rydevænget og Fjældevænget er langt værre end Trillegården.

      Kommentar by Mikkel — 20. november 2008 @ 15:06

    23. -> 22 Mikkel

      Trillegården skal forstås i betydningen Trillegårdskvarteret. Det er også mit indtryk at Ryde- og Fjældevænget er værre.

      Det første foto er iøvrigt et vue ud over Rydevænget.

      Kim, tidl. Trillegården

      Kommentar by Kim Møller — 20. november 2008 @ 15:14

    24. Jeps, er klar over det, men det er stadig misvisende.

      Det er jo to helt forskellige former for bebyggelse, hvor Trillegården egentlig er nogle OK boliger, mens Ryde- og Fjældevænget er noget – for nu at sige det lige ud – “betonlort”..!!

      Kommentar by Mikkel — 20. november 2008 @ 15:19

    25. -> Mikkel

      “Jeps, er klar over det, men det er stadig misvisende.”

      Selvom der er forskel på rækkehusene på Trillegårdsvej og betonhelvede på den anden side af vejen, så er det jo ikke sådan at problemerne slutter ved tunnelen.

      Den omtalte motorcrosskører fræsede rundt blandt rækkehusene, da jeg boede der for nogle år siden havde vi samme problem med knallerter.

      Medierne taler om Trillegården (og Trillegårdsbanden), ikke om Herredsvang eller Ryde/Fjældevænget. Det samme gør jeg.

      Kommentar by Kim Møller — 20. november 2008 @ 16:02

    26. Jeps, knallertkørerne kan jeg godt huske. Irriterende.

      Medierne skal jeg ikke udtale mig om generelt. Deres “ghettoreportager” plejer dog at være af meget svingende kvalitet, for at sige det mildt. Jeg mailede f.eks. engang med en journalist fra Information, der blev ved med at påstå at Trillegården (..og ja; han talte om boligafdelingen Trillegården…!!) var “højt betonbyggeri”.
      -Derfor er den slags misforståelser irriterende, fordi de får lov til at fortsætte i det uendelige.

      Men enig: Trillegårdens beboere er ikke verdens mest resurserige; ligesom det er tilfældet med Ryde- og Fjældevænget.

      Kommentar by Mikkel — 20. november 2008 @ 22:49

    27. Smadrede ruder i Herredsvang Kulturhus i forbindelse med et borgermøde, der skulle bringe rudeknusningerne til standsning. Se dagens Stiftstidende og JP.

      Kommentar by intel — 11. december 2008 @ 12:41

    28. Thats how it is. Trillegården!

      Kommentar by dd — 17. december 2008 @ 08:55

    29. Frydenlund, Rydevægen, og Fjældevænget er en del af trillegården´. Kendt som kappelvænget blandt medierne.

      Kommentar by dd — 17. december 2008 @ 08:56

    30. adadadadadad, du er jo fucking racistisk at høre på din luder

      Kommentar by nunni — 16. januar 2009 @ 18:07

    31. AAAAAAAD ja nunni har ret!
      tag dig sammen din fucking!!
      klamme sæk.

      Kommentar by mummi — 16. januar 2009 @ 18:49

    32. FREAKING BUSH BABY!!!!!

      Kommentar by mummi — 16. januar 2009 @ 18:50

    33. > til alle jer ignorente dansker svin:

      gå skyd jer selv. TRILLEGÅRDEN FOR LIFE MOTHERFUCKER!
      fuck mig hvis i er venner med en eneste perker. i kender os jo ikke, bumser (:

      Kommentar by nunni — 16. januar 2009 @ 19:52

    34. hallo man, dig der har skrevet det her ikkå? fuck dig og din mor skat.
      og til dig der har skrevet den første besked onion?
      prøv fucking kom herud :D jeg vil gerne se dig hgahahaah din fucking luder man, tag dig sammen. du er sikkert sådan en tynd splejs, som aldrig kommer ud af huset. og så prøver man lige at virke grov på en hjemme side, når man i virkeligeheden ikke er en skid. jeg kan bare ikke tage sådan nogle små ludere som dig, du sku bare dø. svin.
      hallo dig ikkå? der ingen der vil savne dig alle vil savne trillegården din fucking luuuuuder luder luder luder luder, get a life biiiiatch. oog my god hvis du var hern så havde jeg bollet din numse hull, bliver ikk træt af at skrive til dig hahahah luder

      Kommentar by hunni — 16. januar 2009 @ 20:04

    35. TRILLEEEEEEEGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRDEN :)<33333333333333333333333333333

      Kommentar by mummi — 18. januar 2009 @ 21:18

    36. i nogen fucking luder unger alle sammen!
      især dig den første, hvem tror du at du er?
      fucking bums, sidder trygt bag din computer
      og skriver sådan noget pis.. HAHAHaAHAHAHHA

      Kommentar by a — 19. januar 2009 @ 14:01

    37. frygtens torv ahahahHAHhahahahahaahHahahahahahahahahahahah!
      i bare sjove jer danish people!!

      Kommentar by a — 19. januar 2009 @ 14:03

    38. fuck deres mor, i skal ikke svine vores område til, hvem fuck tror i er. trillegården er vore hjem, og det vil altid være.

      you fuck with us, you fuck with the boss!!!
      motherfucker!

      Kommentar by moahmed — 12. februar 2009 @ 13:33

    39. onion?, jeg skal bolle din mor, vent og se !

      og Poul, din kone, jeg skal bolle hende, kommer du og siger at staten skal sende os hjem eller hvad, vi er danske-statssborger, så jeg tror det bliver lidt svært at sende os hjem.

      onion: jeg ved hvor du bor, jeg sælger din familie i bazar-vest, vent og se!

      Kommentar by moahmed — 12. februar 2009 @ 13:38

    40. Hør her jeg har boet i Trillegården i hele mit liv det er du fedt sted at bo jeg kender alle dem som bor der jeg har familie med i banden det med at stjæle i fakta er bare for at hygge sig lidt for penge er ikke noget vi mangler for dem er der nok af når men er i en bande for det hele ved en bande går ud på penge jeg har selv et t på mit hånd jeg har selv at hvad jeg skal bruge fra en kniv til en maskine gevær men Trillegården er en ghetto og vi giver ik en fuck for nogen så ik begynd med at svine os til på internetet vi kommer til at styre alt sammen med blorgårds plads i en kbh bare vent fuck alle som hader andre mennesker og fuck alle h a folk

      Kommentar by Trillegården — 8. marts 2009 @ 04:35

    41. Trillegården til min død

      Kommentar by Anonym — 31. marts 2009 @ 23:45

    42. Fuck alle jer racister. Jeg skal personlig kneppe det hele og til jer dansker der sidder og sviner os til, i skal hænges. Se på jeres rådne liv, før i begynder at snakke om udlændinge. I er svage mennesker, som kun duer til at snakke istedet for handling. Og forresten penge er det sidste vi har brug for.Vi er magtliderlige vi får ikke nok. Jeg går i døden for trillegården. Skal nok ta ti år i spjældet, for at nakke en fed klam HA gris. Krigen er ikke startet endnu.

      Kommentar by Thug life — 5. maj 2009 @ 21:59

    43. Fuck alle jer racister. Hvis i bare turde at komme frem som mænd, ville jeg nyde at stikke jer ned.Sådan en flok fortabte mennesker, som er blevet mobbet siden de var små. I har en vrede i jer og lader det gå ud over perker gennem nettet. Har i nogensinde overvejet, at stå frem i trillegården, med jeres menning og holdning.I vil blive fucking slagtet som grise.

      Kommentar by Thug life — 5. maj 2009 @ 22:11

    44. GÅR FUCKING MED GLÆDE I DØDEN FOR TRILLEGÅRDEN.KOM FREM MANN SKAL VOLDBOLLE JER FUCKING RACISTER. VI STØTTER TRILLEGÅRDEN-BLÅGÅRDSPLADS. SES!!!

      Kommentar by Thug life — 5. maj 2009 @ 22:19

    45. FORRESTEN ELSKER JERES KVINDER OG DE ELSKER OS.

      Kommentar by Thug life — 5. maj 2009 @ 22:21

    46. jeg bor selv i trillegåården og er muslim, mener selv at trillegården går lidt for vidt jeg har altid respekteret dem indtil nu, jeg ved de har nosser, og det tror jeg også resten af danmark ved, jeg har slet ikke noget imod jer ville bare gerne have at i får hvad i fortjener, hårdt arbejde med gode penge som i skal styre danmark med. synes selv i danskere er for meget, i har så ondt i røven, i sidder også der ved fakta og drikker jer fucking stive dagen lang i gør sku også stedet helt utrygt….

      Kommentar by Mariam — 21. maj 2009 @ 21:21

    47. det er trillegården som gør steder trygt <333 ville de hvis de var væk

      Kommentar by Mariam — 21. maj 2009 @ 21:22

    48. Fuck jer dansker, jeg sværger i bar nogen egoister fucking luder unger. I ikk andet værd end at slikke røv på DF

      Kommentar by ROSENHØJ 8260 — 16. november 2009 @ 20:21

    49. TRILLEGÅRDEN!! Till the day i die!
      en gang trillegården, altid trillegården

      blood in blood out

      Kommentar by FUCK JER LUDER UNGER — 10. marts 2010 @ 11:48

    50. Point taken:-D

      Kommentar by : ) — 22. april 2010 @ 07:00

    51. Jeg er dansker, men fuck racister.. de kan intet!..

      Århus/Trillegården er det eneste rigtige.. det er folk med stil der er der!

      Lak, Wallah, ta’ jer sammen!
      Århus er levestedet..

      Peace out..

      Thug Life, Bitcheeeeees!*-;

      Kommentar by Jess-X Århuuuuuus Ma' Home! — 28. november 2011 @ 10:22

    RSS feed for comments on this post.