21. januar 2015

Forskere i chok: Dansk Folkepartis indvandrerpolitik er ikke længere stram nok for en del af danskerne

Der er et eller andet komisk over røde samfundsforskere, der ikke rigtig vil indse at der findes noget mere højreorienteret end et socialdemokratiseret Dansk Folkeparti. Fra Jyllands-Posten – En ny højrefløj på vej i dansk udlændingepolitik.

“I årevis har Dansk Folkeparti været den yderste flanke på udlændingespørgsmålet i den politiske debat. Selv har de kaldt sig midterparti, men hverken kommentatorer eller forskere har kunnet få øje på nogen nævneværdig modstand fra højre.

Men nu har en ny bevægelse af nationalkonservative tilsyneladende vakt en folkelig interesse, viser en ny måling foretaget af analyseinstituttet Wilke for JyllandsPosten.

‘Det overrasker mig virkelig,’ siger Chris Holmsted Larsen, der er forsker i politisk ekstremisme på RUC.

Hidtil har han fulgt den gængse opfattelse blandt valgforskere og politiske kommentatorer, at der ikke var folkelig grobund for en udlændingepolitik, der var strammere end Dansk Folkepartis, men den nye måling viser, at 13 pct. af danskerne ’savner et parti, der har en strammere udlændingepolitik end Dansk Folkeparti’, og ligeledes 13 pct. ville overveje at stemme på ‘et nationalkonservativt parti til højre for Dansk Folkeparti med stop for indvandringen som hovedemne’. …

Det er særligt blå blok, der er interesseret i et nationalkonservativt parti. 21 pct. blandt de borgerlige vælgere ville overveje at stemme på sådan et parti – flest hos Dansk Folkeparti.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/63225/trackback

71 Comments »

  1. Jeg håber ikke der er nogen der vil foreslå “Danskernes Parti”.
    Jeg var i starten imponeret af dem. Men det ændrede sig da jeg på deres hjemmeside så at et af deres hovedpunkter var “Større straffe for fabrikation af børne-porno”.
    Jeg skrev til Danielsen og spurgte om det ikke var forsøg på “stemme-fiskeri”.
    Nej, det var det ikke. Det var “for bevarelsen af danske værdier”.

    Tak – så fik jeg nok :-(

    Kommentar by Frost-Hansen — 21. januar 2015 @ 04:56

  2. Holmsteds partiskhed og skuffelse lyser ud af sætninger som:

    »Jeg er ret overrasket over, at de er så høje. Jeg troede egentlig ikke rigtig på, at der ville være basis for et parti til højre for Dansk Folkeparti. Jeg tror, at de fleste havde anset dem for at have klappet den fløj af«.

    Kommentar by Josef K — 21. januar 2015 @ 05:03

  3. #1 – “Større straffe for fabrikation af børne-porno”. Det kan man da vel ikke være imod ?

    http://blogs.jp.dk/setfrahoejre/2013/10/10/landsformand-for-dansk-samling/

    Kommentar by PBrad — 21. januar 2015 @ 05:34

  4. Kommentar by PBrad — 21. januar 2015 @ 05:34
    JO da, hvis man er …….feks.

    Kommentar by Danskeren — 21. januar 2015 @ 05:43

  5. 1 Frost Hansen

    Det er et dårligt argument børneporno er det mest usle. Danskernes parti kritik af DF er helt på sin plads synes jeg selvom mange ikke er enige. Jeg kender mange der har fået stor sympati for Danskernes Parti som også synes DF er begyndt at blive for blødsødne i deres indvandringspolitik.

    Kommentar by Lion — 21. januar 2015 @ 06:06

  6. Man skal altid huske at sætte anførsels-tegn:”forskere”, ikke forskere.

    Kommentar by barfbag — 21. januar 2015 @ 06:19

  7. Mon ikke Lenin-Chris har bemærket, at vinden skifter? Og vi vil snart se ham skifte til litteraturfuskning (Otto Sand, Hans Kirk etc), samt moderat begrænsning af indvandring og blød islam-kritik?

    Kommentar by Hans Und — 21. januar 2015 @ 06:45

  8. Chris holmsted vil altid blive overrasket af virkeligheden. Det er fordi han er rød.

    Kommentar by Mackety — 21. januar 2015 @ 06:58

  9. @ 1 Frost Hansen.
    Et nyt nationalkonservativt parti må og skal være helt uden forbindelser til noget, der bare ligne nazisme, og Danskernes Partis leder har tidligere været fedtet ind i noget sådant.
    Svaret må og skal være Dansk samling, som netop er nationalt og deltog i modstandsbevægelsens kamp mod nazismen, partiet er i modsætning til venstrefløjen, som via DKP, i dag en del af Enhedslisten, var allieret med nazisterne indtil tyskerne overfaldt sovjetunionen.

    Kommentar by Robert R — 21. januar 2015 @ 07:16

  10. Jeg er ikke selv til noget parti, der er til højre for DF. Men jeg synes at DF er blevet lidt slappe hvad udlændingepolitikken angår (det kan måske skyldes, at vi nærmer os et folketingsvalg?) og kan derfor godt forstå, at der er borgere der overvejer at stemme på et parti, der har en strammere udlændingepolitik.

    Kommentar by Liva — 21. januar 2015 @ 07:21

  11. Op mod 13% af befolkningen er klar til en ægte politisk-konservativ genfødsel.

    I dag bliver en god dag! – Gode nyheder skal omfavnes, der er ikke for mange af dem i denne mørke tid.

    Kommentar by Polka Charlie — 21. januar 2015 @ 07:51

  12. At Chris Holmsted bliver overrasket, overrasker ikke mig. Det siger blot lidt om kvaliteten af disse såkaldte forskere.

    Kommentar by skræp — 21. januar 2015 @ 08:31

  13. @ 9 Robert R

    Danskernes Parti har på flere områder gode synspunkter, og deres leder Daniel Carlsen har ikke bare været fedtet ind som du skriver i nazisme, men han har været synonym med dansk nazisme og hvad der foregik i “bunkeren” i Greve.
    Du kan finde diverse billeder på nettet, hvor han er iført sin uniform (og Rex mærker), og som baggrund Hagekorset. Det tror jeg han får svært ved at løbe fra.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 21. januar 2015 @ 08:44

  14. Jeg tror ikke, man kan komme længere ud på nogen fløje, end Holmsted er, så jeg griner egentlig ret meget af hans “overraskelse”

    Kommentar by cicero — 21. januar 2015 @ 08:58

  15. Hvad skulle der være galt i at stemme på Danskernes parti?

    De er på nuværende tidspunkt det eneste parti som vil sende muslimer ud af Danmark, og uanset hvordan fanden man vender
    Og drejer det, så er det den eneste løsning, hvis Danmark skal bevares dansk!

    Og hvad så om Daniel Carlsen har rødder i nazismen? Så længe han ikke er kommunist er han trods alt på Danmark og danskernes side. Hvad mere kan man ønske?

    Jeg håber ikke at folk lader Danmark gå til grunde, af Politisk korrekte årsager og få at være “ikke nazi”. Hvis nazisme er vejen til at bevare Danmark så er det den vej vi skal!

    Hellere national socialist end muslim!

    Kommentar by jesper — 21. januar 2015 @ 09:00

  16. Jeg er tilhænger af et parti til højre for Dansk Folkeparti, HVIS dette parti vel at mærke er villigt til at indgå kompromisser i Folketinget. Det skulle nødig ende ligesom Fremskridtspartiet, der i 1975 forhindrede en borgerlig VK-regering:
    http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/folketingsvalget-1975/

    Kommentar by KSD — 21. januar 2015 @ 09:17

  17. @14 Deres leder er erklæret holocaust-benægter. Hvis man har vrangforestillinger af den art, så må der næsten også være andet galt.

    Kommentar by Jens Jensen — 21. januar 2015 @ 09:39

  18. Alt kommer for et chok for dem. De er ude af trit med virkeligheden.

    Kommentar by NulTolerance — 21. januar 2015 @ 09:51

  19. @14 Jesper
    Du skriver som du har forstand til.
    Du og det du skriver er årsagen til at dette projekt bliver vanskeligere end det behøver at være! Det bliver aldrig til noget så længe Hr og Fru Jensen ikke er med, og det er de ikke hvis det bare lugter en lille smule af nazisme! Derfor er det meget vigtigt at ubegavede brøleaber ikke bliver en del af projektet for så falder det til jorden.
    Netop derfor er det vigtigt at det er Dansk Samling, som er helt uplettet i forhold til fascisme og nazisme, der blive samlingspunktet for et nationakonservativt parti, og typer som dig skal holde sig helt HELT væk.

    Kommentar by Robert R — 21. januar 2015 @ 09:56

  20. Danskernes Parti er for mig slet ikke interessant pga. formandens nazistiske og endda voldelige baggrund.

    Dansk Samling er efter min mening det eneste parti der er værd at satse på. Dansk Folkeparti er desværre blevet for bløde.

    Kommentar by NulTolerance — 21. januar 2015 @ 09:57

  21. Min stemme går til Dansk Samling.
    Men jeg synes at Danskernes parti`s
    indvandrings/udlændinge politik er
    mere konsekvent og vidtrækkende,
    og kan derfor ikke udelade muligheden for
    at min stemme vil gå til dem,på et senere
    tidspunkt f.eks.2019.

    Kommentar by - by Proxy - — 21. januar 2015 @ 09:58

  22. Er nok selv til højre for DF. Min ideelle indvandringspolitik hedder 100% hermetisk stop for muslimske flygtninge. Og så “ekstreme” er DF vel ikke?

    Kommentar by Larebil — 21. januar 2015 @ 10:06

  23. The peasants are revolting

    Kommentar by Helmut Kohl — 21. januar 2015 @ 10:07

  24. @ By Proxy
    Gør som du vil.
    Hvis du ser bort fra en meget stram indvandringspolitik, er der ingen, slet ingen, sammenfald mellen de to partier.
    Dansk Samling er direkte antinazistisk, og har oven i købet kæmpet med våben i hånd mod nazismen.
    Danskernes Parti er et nazilignende parti, hvor den nuværende leder er nazist.
    Altså Dansk Samlings fjender.
    Jeg vil kæmpe en sej og indædt kamp for at ubegavede mennesker, som dig ikke får nogen plads i Dansk Samling. Jeg beklager det hårde sprog, men overfor nazisme kan man ikke bruge fløjshandsker!

    Kommentar by Robert R — 21. januar 2015 @ 10:12

  25. Til 18.

    Du kan være helt rolig, jeg kommer ikke til at støtte dansksamling. De har ingen planer om at returnere muslimer, og er derfor ikke en del af Danmarks redning eller fremtid. Men når det er sagt, så er DU en del af problemet. At du bruger tiden på at udelukke nationalister som mig fra at Ytre os virker ikke særligt klogt. Men god kamp til dig og din, men brug dog din energi og svinske tale på Danmarks fjender, i stedet for at skyde på dine allerede. Fjols

    Kommentar by jesper — 21. januar 2015 @ 10:47

  26. Søren Espersen argumenterede i radioen i dag med, at hvis man ville samarbejde med andre partier, så…

    Jeg undrede mig – siger han, at så indgår man kompromisset allerede inden man begynder at forhandle?

    Det varsler ikke godt. Tænker Messerschmidt mon ligesådan?

    Kommentar by mb — 21. januar 2015 @ 11:01

  27. @ Robert R
    Jeg kan forstå,at til forskel fra dig,
    så anser jeg politik for at være et værktøj,
    og ikke en fuldtidsbeskæftigelse som man 110%
    skal leve i og for.
    Da indvandrings/udlændingepolitiken er det jeg
    anser for at være den absolut største udfordring
    vi har stået over for i DK siden 2 verdenskrig,
    skal der gøres noget ved problemet nu.
    Den økonomiske del er vigtig,men kommer i 2 række.
    Dansk Samling er et bedre bud på et parti end
    Danskernes parti,men hvad hvis DS falder til
    patten ligesom DF har gjort det? Alternativet til
    denne blødsødenhed, kan ende i borgerkrig – det
    ønsker du eller andre måske – men ikke jeg,hvis
    det kan undgås.At bruge udtryk som: “Jeg vil kæmpe
    en sej og indædt kamp for at ubegavede mennesker,
    som dig ikke får nogen plads i Dansk Samling.”,
    viser at du føler politik mere end du tænker det.Og det
    du din fulde ret til, ligesom at jeg har min fulde
    ret til at tænke politik. Jeg stemmer fra valg
    til valg, og tilhører ikke noget politisk parti,
    og kommer heller ikke til at gøre det – jeg kan
    sagtens sætte mit kryds, uden en førerhund!

    Kommentar by - by Proxy - — 21. januar 2015 @ 11:01

  28. Åh, gud, lad mig give forskerne et spor: Dansk Folkeparti er old-school socialdemokrater minus den internationale solidaritet, som i øvrigt altid mest var til festligt brug. Socialdemokrater har også altid været ret nationale. Så: Nogle af os ønsker os et indvandringskritisk parti – og gerne mere indvandringskritisk end DF – der RENT FAKTISK er så ‘højreorienterede’ som DF altid får skyld for at være, men ikke er. Hvor svært kan det være? Liberalisterne var spot-on i sin tid, men det er jo desværre sket. LA er et bud, hvis det var Henrik Dahl og Merete Riisager, der tegnede linjen, snarere end Samuelsen og Ammitzbøll.
    Okay, hvor er min ph.d.-grad? Holmsted Larsen er kun overrasket, fordi han bruger en kikkert med dybrød linse og sætter den for det forkerte øje.

    Kommentar by Nemo — 21. januar 2015 @ 11:02

  29. @ 1 Man kan da vel ikke være imod større straffe for produktion af børneporno??! Hvad i alverden er meningen?! Jeg går ind for dødsstraf til de, der misbruger børn og laver børneporno! Ja, vi skulle have rebet indført igen! NUL nåde og pardon for de usleste, mest lede mennesker, som udnytter og ødelægger små og forsvarsløse børn.

    Bortset fra det, så er jeg fuldt ud enig i, at vi mangler et parti, der siger UD med nassende asylsøgere, UD med kriminelle med “anden etnisk baggrund”, som det så fint hedder, og UD med terroropfordrende muslimer! Vi vil IKKE have jer i vores land! Danmark er danskernes ARV, danskernes LAND! Det kan der ikke rafles om, for det er en medfødt arv. DF har længe været for vage i retorikken, og vi mangler at få mutter Pia på banen igen.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 21. januar 2015 @ 12:52

  30. 24:

    Hele din drivkraft er tydeligvis baseret på et had til nazisterne, og
    ud fra det så bygger du din virkelighed.(er du jøde?)

    Jeg er derimod IKKE drevet af et had til nazisterne. Nazisterne var
    trods alt de eneste som beskyttede Europa mod kommunisternes ondskab.
    Glem ikke det. Havde det ikke været for Hitler og hans allierede, så
    havde du skrevet på russisk nu!

    Dog tror jeg du ødelægger mere for Danmark end du evner at forstå.

    Kommentar by Jesper — 21. januar 2015 @ 12:55

  31. Det vi behøver er, at DF igen begynder at fokuserer på den muslimske indvandring. Nu har velfærden jo været en ekstrem god katalysator og derfor tror jeg også det stille og roligt vil komme.

    Til gengæld skræmmer det mig lidt, at højrefløjen så hurtigt falder over hinanden. Har vi intet lært?

    Flere herinde må, i dag, have fået smilerynkerne frem på flere, over på modkraft.dk…

    Kommentar by Peter Andersen — 21. januar 2015 @ 13:28

  32. Mogens Camre: Tanken om et parti til højre for DF er urealistisk

    http://politiken.dk/indland/politik/ECE2518217/mogens-camre-tanken-om-et-parti-til-hoejre-for-df-er-urealistisk/

    Mogens må være uenig med Søren Espersen om DF’s strategi.

    Kommentar by mb — 21. januar 2015 @ 13:31

  33. # 30 Jesper.

    Nazisterne beskyttede ikke andre end sig selv, som socialister altid har gjort. Alle andre kunne ofres for systemet.

    Hvis du tror at det kun er jøder der hader nazister så tager du fejl. Jeg er ikke jøde og jeg hader nazisterne lige så meget som jeg hader de andre socialister. Nazi eller socialist gør ingen forskel, de er to alen af det samme ulækre stykke.

    Kommentar by Santor — 21. januar 2015 @ 13:36

  34. Danmark har ikke brug for endnu et højtråbende højrefløjsparti. Det vi havde brug for var et resultatorienteret og pragmatisk højrefløjsparti, som kunne bringe den vanvittige indvandring på dagsordenen. Og det har vi fået.

    Skulle vi så ikke lige slå lidt koldt vand i blodet.

    MUJ er en tal-mand, hvis primære forslag ikke bare sådan lige lader sig gennemføre. Jeg har fuld forståelse for hvis manden er træt af det politiske systems indbyggede langsommelighed, men jeg havde hellere set ham tage kampen op, som ideologisk tal-mand for DF.

    Kommentar by Peter Andersen — 21. januar 2015 @ 13:48

  35. Det vil være fint med ét parti til højre for DF, især på økonomi og indvandring. Men kun ét.

    Jeg tror i øvrigt kun DF vil være glade for at aflevere deres del af mandaterne.

    Husk i øvrigt, at give underskrifter til Alternativet (dem med Fok og AFUK m.v) så stemmespildet på den venstreekstremfløj kan maksimeres.

    Kommentar by Hans Und — 21. januar 2015 @ 14:14

  36. #30

    Og hvis vi ikke var blevet befriet fra Nazi-Tyskland, så havde vi skrevet på tysk nu.

    Sovjetkommunistisk styre tiltaler mig ikke, men det gør nazitysk styre heller ikke.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 21. januar 2015 @ 14:24

  37. @25 “De har ingen planer om at returnere muslimer, og er derfor ikke en del af Danmarks redning eller fremtid. Men når det er sagt, så er DU en del af problemet. At du bruger tiden på at udelukke nationalister som mig fra at Ytre os virker ikke særligt klogt. ”

    Det kan jo også være Dansk Samling vil hjemsende visse elementer i samfundet, har du mon tænkt over det?

    Du kan ytre dig frit, det har jeg da ikke sagt at jeg vil stoppe. Men jeg stemmer altså ikke på nazister for at lade dem løse landets problemer.

    Tror du alvorligt talt at danskerne vil stemme på nazister? Glem det!

    Kommentar by NulTolerance — 21. januar 2015 @ 14:45

  38. Der mangler da i høj grad et nationalkonservativt og et nationalliberalt parti i Danmark.

    Kommentar by Kim Serritslev — 21. januar 2015 @ 15:22

  39. “Jeg plæderer ikke for masseudvisning af indvandrere fra ikke-vestlige lande og deres efterkommere. Jeg har aldrig gjort det, og jeg kommer aldrig til at gøre det. Jeg anerkender, at Danmark og Vesten har påtaget sig et ansvar ved at give disse mennesker ophold i vore lande.” (“Indvandringens pris” af Morten Uhrskov Jensen).

    “Vi vil hjemsende ikke-vestlige personer fra Danmark og stoppe den ikke-vestlige indvandring med det formål at bevare det danske folk.”
    (Fra Danskernes Parti´s principprogram/Pkt.2, Befolkningssammensætning).

    Dansk Samlings/Morten Uhrskov Jensens udtalelse vil nærmest bevare status quo, og løser intet. DP udtalelse ligger mere til mit højreben, men kan man – hvis man får muligheden – stemme på et parti, hvor ledelsen er befolket af nazister (Daniel Carlsen, Morten Schjetne/Morten Borup/Rune Lauritzen/Christina Palmer Petersen), og hvor Jonni Hansen måske lurer i baglandet?

    Spørgsmålet er, om DP ikke bare er gammel vin på nye flasker, for som Rune Lauritzen har udtalt:
    “Give your politics another name and a different symbol. But never change your ideals and politics,” udtalt 20.11.2012.Det kunne være udtalt af Daniel Carlsen, når man tænker på hans fremtræden og ildhu i medierne, medens han var medlem af DNSB.

    Når man anser det der er sket med Danmark de sidste 40 år som et væsentlig problem, at befolkninmgssammensætningen stille og roligt bliver skiftet ud med ikke-vestlig bekvemmeligheds flygtninge, så står man/jeg med et stort problem. Hvad skal jeg stemme næste gang?

    Har stemt DF siden de kom frem, det gør jeg ikke denne gang, nok snarere Lars Hedegaard, hvis jeg har muligheden. Hvis de ovennævnte to partier DP og DS nogensinde stiller op, så er det som at vælge mellem pest og kolera, og samtidig bliver den nationale fløj splittet op, hvad jeg ikke bryder mig om.
    I disse tider, burde fløjen til højre for DF stå ubrydeligt sammen. For min skyld kan man kalde dem nationalkonservative, det vigtigste er, at de har et program der gør op med 40 års tåbelig politik. Om katten er sort eller hvid, er ligegyldigt, bare den fanger mus.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 21. januar 2015 @ 15:28

  40. Lars Hedegaard stiller vist kun op på sydsjælland.

    Kommentar by mb — 21. januar 2015 @ 15:32

  41. Man har et standpunkt til man tager et nyt. Lad os nu se hvad der sker…

    Kommentar by NulTolerance — 21. januar 2015 @ 15:33

  42. Jeg bare elsker denne sætning :”forskere i chok.”
    Det er jeg ikke i tvivl om .
    Gad vide, hvordan de forskere vil reagere , når Danmark
    kun kan reddes af den såkaldte højrefløj ?

    Kommentar by Pk — 21. januar 2015 @ 15:36

  43. Samlet set tror jeg det vil styrke højrefløjen hvis Dansk Samling blev valgt ind.
    Mange vælgere går op i personspørgsmål, og venstrepressen vil altid prøve ihærdigt at finde sager på blå bloks politikere. Derfor tror jeg at det vil være godt at eventuelt utilfredse vælgere kan flyde imellem DF og DS.
    Mon ikke også SF og Enhedslisten får flere procent stemmer ved at stille op hver for sig?

    Hvem kunne man forestille sig ville stille op for DS? Møller, Selsing, Støvring, Hedegaard, Hedegaard, Jalving? Andre? Hvem har Morten Uhrskov mon kontaktet?

    Kim Møller er du nogensinde blevet kontaktet af DF eller DS?

    Kommentar by Geert — 21. januar 2015 @ 15:46

  44. Ups fik skrevet Hedegaard to gange.

    Man kan mene at Morten Uhrskov er en talmand, men jeg glemmer aldrig den gang han via tal pillede Integrationsordfører for De Radikale Liv Holm Andersens verdenssyn totalt fra hinanden: https://www.youtube.com/watch?v=hZrkaS2lXzQ

    Kommentar by Geert — 21. januar 2015 @ 15:50

  45. Jeg er på ingen måde overrasket, DF er blevet alt for bløde på det seneste i deres iver efter at blive de nye S, men helt ærligt – hvem fanden vil have to S…?!

    Kommentar by LarsB — 21. januar 2015 @ 16:14

  46. Jeg tror DF har lært lektien efter at Fremskridtspartiet brød sammen,
    og deres konstante fremgang har vist at de har spillet kortene rigtig.
    Efter næste valg ser vi hvor mange stemmer DF får, og hvad den styrke kan bruges til.
    DF har klogt nok ikke pustet sig op som SF gjorde, og troede de kunne bestemme regeringens politik, men selv “forskere” i chok kan ikke snakke uden om at DF har hentet stemmer på at de andre partier har solgt Danmark til islam.

    Kommentar by k.m. — 21. januar 2015 @ 16:52

  47. @39 der Adler — 21. januar 2015 @ 15:28 m.fl.:
    Jeg er også loren ved Daniel Carlsens nazistiske fortid, da jeg er imod enhver form for totalitarisme, herunder islam.

    Men folk har ret til at blive klogere, som jeg selv er blevet det.
    Pt. er Danskernes Parti det eneste danske parti, der vil hjemsende ikke-vestlige indvandrere, og derfor stemmer jeg på dem, da fremmedproblemet er det største og mest alvorlige problem vor nation pt. har

    Kommentar by Ridder — 21. januar 2015 @ 17:14

  48. Kaj Munk var også nazivenlig. Så skiftede han mening og blev folkehelt. Betyder det at han havde skiftet holdning til de positive værdier han må have set i Nationalsocialismen? Eller betyder det blot at han tog aftand fra deres praktiske politik og den måde de gennemførte den på?

    Hvorfor skal Daniel Carlsen forfølges fordi han som ganske ung mand blev involveret i DNSB? Der er masser af tidligere (voksne!) nazisympatisører og Stalinister som bagefter har deltaget i det politiske liv. Jeg kan ikke se hvorfor der skal være forskel i Daniels tilfælde.

    Jeg følger mig i øvrigt temmelig sikker på at Daniels politiske skift ikke er nogen form for skuespil. Ved at gå så meget op i hvad folk en gang har stået for er blot en videreførsel af den udskamningspolitik som den kulturmarxistiske elite anvender overfor alle.

    Ovenstående vil ikke sige at jeg er enig med partiet i alle deres udsagn eller strategier – jeg har blot mødt en del af deres folk og har kun godt at sige om dem.

    Uden forbindelse til Danskernes Parti – I øvrigt finder jeg det også helt forkert forfra at opstille alle mulige kriterier som et parti eller en person skal opfylde for at blive acceptere som en legitim stemme i debatten. Også folk som ikke tror på “demokratiet”, eller andre begreber og institutioner som igen andre mener står over et land og et folks suverænitet bør have en stemme.

    Og hvor ville den politiske debat dog blive uendeligt mere interessant, hvis netop også “forbudte” synspunkter, som Nationalsocialistenes ville blive emne for en ægte debat, lige som så meget andet vi har forsømt at snakke om.

    Lad endelig yderfløjene komme til orde, for at vi ikke skal blive kvælt i den ulidelige indforståethed på midten!

    Kommentar by Balder — 21. januar 2015 @ 17:18

  49. 16/KSD:

    Læs op på historien. Z´s mangel på kompromisvilje gik ud på, at de ikke syntes V´s måde at føre politik på var tiltrækkende. Den gik ud på at føre noget nær socialdemokratisk politik, bede Z om at holde kæft, og så ellers i sidste øjeblik give Z besked på at stemme for V´s planer.

    De “kompromis”´er du efterspørger gik ud på, at V ikke ville forhandle med Z, at Z aldrig ville få indflydelse på noget som helst, men bare skulle levere stemmer og så ellers holde kæft.

    Kommentar by Henrik — 21. januar 2015 @ 17:21

  50. Nu er jeg sjældendt enig med Balder, men han har en pointe her: nazister bliver også klogere engang imellem.

    Simon Spies var nazist under krigen. Det var TV2-chef Jørgen Schleimann også. Samme med SFs formand gennem 3 årtier, Gert Petersen (selv om man kan debattere hvor meget klogere han reelt blev – først nazist, så kommunist, og til sidst SF´er).

    Kommentar by Henrik — 21. januar 2015 @ 17:24

  51. Jeg vil for en gangs skyld komme med en lille historie om mig selv her, som jeg kom til at tænke på.

    Jeg er et antal gange kommet til at lave en “Lars von Trier” som jeg har valgt at kalde det; altså at komme med en slags dybfølt ufrivillig kommentar som man dog ikke havde helt gennemtænkt, men som bare kommer op til overfladen. Og som til tider kan være lidt pinlige for ejermanden selv bagefter.

    For nogle år siden deltog jeg i en lille begivenhed med Dansk Samling på en modstandskro i Jylland, fordi jeg var lidt nysgerrig for at se hvad det var for en bevægelse, og for at høre Kasper Støvring tale. Det var herligt at møde alle disse brave mennesker og jeg allerede kendte nogle stykker i forvejen. Vi lagde en krans ved et mindesmærke for faldne modstandskæmpere osv.

    Jeg husker ikke helt konkret hvordan det forløb videre, men jeg tror der var en del der holdt taler, og bagefter kunne der spørges og kommenteres. Talerne handlede selvfølgelig om indvandring, nazisme, muslimer, nationalsind, suverænitet osv.

    På et tidspunkt rakter jeg en finger i vejret og fik ordet,… og jeg hørte mig selv spørge om det, “ikke først og fremmest ville være en god ide (underforstået for foreningens medlemmer) at slutte fred med Nazisterne”. – Jeg tror jeg gik lidt i stå ved min videre forklaring, og Kapser hjalp mig venlig videre med nogle stikord…

    Jeg satte mig ned igen og tænkte over hvad det var jeg lige havde sagt i en forening som baserede hele dens eksistens på deres fjendskab med tysken og nazismen!

    Folk vedblev dog med at være utrolig flinke og det var en dejlig oplevelse at møde de mange engagerede og vidende mennesker.

    Nogle har måske tænkt deres, og hvis de har, så var min opfordring måske ikke helt forgæves.

    De andre tilfælde af min ufrivillige mundudladninger får i nok aldrig at høre om…

    Kommentar by Balder — 21. januar 2015 @ 17:48

  52. 36:

    Måske, Men havde vi haft problemer med indvandre og “flygtninge” som
    vi har i dag?

    Tænk over det.

    Kommentar by Jesper — 21. januar 2015 @ 19:10

  53. 52 Balder,

    Du kunne kigge lidt nærmere på en vis Folmer Bonnen.

    http://da.wikipedia.org/wiki/Folmer_Bonn%C3%A9n

    Han er interessant nok i sig selv, men det er ætlingenes deltagelse i belyvning med nazisme og racisme også.

    Kommentar by Hans Und — 21. januar 2015 @ 19:12

  54. Historisk skal vi huske på, at Dansk Samling fra sin fødsel i 1936 så med sympati på, hvad der foregik i Det Tredje Rige, og man samarbejdede i partiet villigt med folk som Aage Møller, Anders Malling, Victor Pürschel og Jack Vestergaard, der enten var erklærede nationalsocialister eller lå tæt derpå.

    (I den forbindelse er det værd at huske på, at selv Churchill ville så sent som i 1937 ikke udelukke, at Hitler kunne gå ned i historien som en stor mand.)

    Som for Kaj Munk o.a. fik dette selvsagt en ende, da tyskerne den 9.april 1940 besatte Danmark. Men hvis DS genfandt sine rødder, så var afstanden til Danskernes Parti måske slet ikke så stor. I stedet for, at de to partier nu skal til at slås om de vælgere, som et stadigt mere venstredrejet DF har gjort hjemløse, var det måske bedre at de slog sig sammen.

    M.h.t. beskyldningerne mod Daniel Carlsens person for at være “nazist”, så giver jeg ikke meget for disse. Jeg har, ligesom filosoffen Kai sørlander, læst og anmeldt Carlsens bog “Odelsret til Danmark” og – aldeles uafhængigt af hinanden – konkluderede Sørlander og jeg, at der i denne ikke prædikes nationalsocialisme.

    Carlsen er benhård nationalist. Ingen tvivl om det. Men nationalsocialistiske kerneelementer såsom Blut und Boden, Lebensraum, herre- og slavefolk, jødebolschevisme og krigsforherligelse har han lagt bag sig. I hvert fald ud fra hvad han skriver.

    Ydermere har jeg som foredragsholder for DP ved et par lejligheder talt med Daniel Carlsen, samt interviewet ham til min blog, og mit indtryk er, at han ikke mener andet end hvad han skriver i “Odelsret til Danmark”.

    For god ordens skyld: Jeg er ikke medlem af noget parti. Faktisk stemmer jeg slet ikke.

    Kommentar by Martin Kasler — 21. januar 2015 @ 19:56

  55. Hvis målet er repatriering af vore kulturberigere og ikke alle, der kan bidrage, må være med, så tror jeg ikke, at det vil lykkes.

    Kommentar by Menig 442 — 21. januar 2015 @ 20:28

  56. #55 Jesper

    Nej, det havde vi nok ikke, men hvis jeg havde valget mellem at have et problem med flygtninge og indvandrere, eller at miste min danske identitet gennem germanificering, så foretrak jeg førstnævnte.

    Heldigvis findes der løsningsmuligheder hvor begge dele kan undgås.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 21. januar 2015 @ 20:39

  57. #52*

    Kommentar by Erik Jørgensen — 21. januar 2015 @ 21:23

  58. >33 Santor

    Som talt ud af min mund.

    Nazister er kommunister er socialister er fascister. Alt sammen den samme vamle pøl af menneskeofrere. Egentligt kunne man putte korandyrkerne i samme gruppe. Og studerer man emnet nærmere, vil man helt sikkert finde, at der gennem hele det tyvende århundrede har været rigeligt med gensidig beundring og idéudveksling disse forskellige ideologiske monstrøsiteter imellem.

    Jeg har af og til tænkt, at det er helt fejl at tro, at det var den frie verden, der vandt anden verdenskrig. Faktisk var det kommunisterne og nazisterne i fællesskab der vandt, og de har regeret os i stigende omfang lige siden.

    Daniel Carlsen og hans flok af ubegavede socialister er blot en af mange små fiffige afledringsmanøvrer de regerende kan benytte til at skabe illusionen af et system, der står i modsætning til tyranniet, selvom sandheden er, at socialismen er blevet så indgroet, at et gennemsnitligt medlem af konservative Folkeparti i dag næsten ikke er til at skelne fra et tilsvarende fra Socialdemokraterne.

    Vi har ikke brug for flere socialister i folketinget. Vi har brug for et nationalkonservativt parti, et nationalliberalt parti, der i fællesskab med et forhåbenligt fortsat naionalsindet DF kan overtage flertallet i folketinget.

    Hvis konsekvensen af det skulle blive, at de tre store gamle partier ryger i historiens skraldespand, så good riddance – det lever vi nemt med.

    Sidenhen får vi brug for en retsproces, hvor de skyldige kan få deres dom, og hvor de nødvendige politiske skridt kan begrundes, så vi aldrig igen kan komme i en situation, hvor en indavlet “elite” af karrierepolitikere, uduelige journalister og pseudovidenskabelige akademikere kan vælge at forråde os andre.

    En tilføjelse til grundloven er værd at overveje. Eller flere måske. Bl.a. Kunne man indsætte en begrænsning på skattetrykket. Max 30%. Det ville berøve de røde tyranner deres ilt. Socialisme fungerer kun så længe tyveri er lovligt. Gør det ulovligt. Og forbyd islamisk indvandring.

    Kommentar by Mackety — 21. januar 2015 @ 21:31

  59. Martin Kasler
    Det med “Blod und boden” er blevet et skældsord som man bruger mod danskere og europæere. Sagen er bare, at alle samfund og sociale fællesskaber bygger på familiaritet. De muslimske samfund er det helt ekstremt hvor man har fætter og kusine ægteskaber fordi der ikke er et samfund som man kan stole på udenfor familien. Det er faktisk noget unikt for Europa, at man har kunne lave nationer og stater som virker. Jeg er igang med, at læse en bog af antropologen Robin Fox om dette som hedder “The Trilbal Imagination -Civilization and The Savage Mind”. Det er ekstrem deprimerende læsning fordi man føler sig som en borger i et samfund som ikke kender sigselv eller omverdenen. Alle disse interventioner i den arabiske verden var en fiasko fra starten. Der er over 400.klaner i Irak som ikke stoler på hinanden. Saddam kom fra Trikrit klanen og alle omkring kom fra byen -stort set hele den republikanske garde var fra Tikrit. Hvad med Libyen som er over 40.klaner som nu ligger i kampe med hinanden Gadafi kom fra Sirte og det var dem han havde tillid til -hans klan.Under ham havde de 40 klaner ret til, at løse juridiske sprøgsmål for deres klan men ingen magt som kunne true ham. Han havde ingen tillid til andre klaner så landet. Stort set hele hans hær var Tueregere som ikke var en del af klanerne i landet men fremmede. Historisk har muslimske ledere fordi de ikke stolede på andre klaner måtte lave et “slave burokrati” af etniske mindretal som ikke var et del af klanerne. Vesten er ekstrem unik fordi vi gennem kirken fik forbud mod disse blodbåndsægteskaber i nær familie. Dette skabe et større socialt rum men også individet som et frit væsen. Det er helt unik for resten af verden. Nu, forsætter koloniseringen med som en import fra disse kulturer og vi skal udsættes for en intolerance og et egalitært had fordi vi ikke vil anerkende hele verden skal blive som os.

    Kommentar by Thorsted — 21. januar 2015 @ 22:09

  60. @Martin Kasler, #54:

    “Historisk skal vi huske på, at Dansk Samling fra sin fødsel i 1936 så med sympati på, hvad der foregik i Det Tredje Rige, og man samarbejdede i partiet villigt med folk som Aage Møller, Anders Malling, Victor Pürschel og Jack Vestergaard, der enten var erklærede nationalsocialister eller lå tæt derpå. […] Som for Kaj Munk o.a. fik dette selvsagt en ende, da tyskerne den 9.april 1940 besatte Danmark.”

    Aage Møller var grundvigiansk højskolemand, og Victor Pürschel traditionel konservativ, ingen af dem kan siges at være tæt på at være nationalsocialister. Jack Westergaard kan bedst karakteriseres som moderne konservativ inspireret af tidens fascistiske strømninger. Præsten Anders Malling brød før Dansk Samlings stiftelse med DNSAP og dannede “Dansk Folkefællesskab” som nok havde et nationalsocialistisk udgangspunkt, men var kritisk overfor de tyske nazister.

    I årene op med krigsudbruddet var der en del små nationalsindede grupper, som fra årsskiftet 37/38 forsøgte (forgæves) at formalisere et politisk samarbejde, først som “Den nationale Liga” senere “Nationalt Samvirke” – Dansk Samling udtrådte af dette samarbejde allerede i september 1938, primært på grund af modvilje mod Dansk Folkefællesskab, som der aldrig havde været tilslutning til at samarbejde med blandt partiets medlemmer.

    Dansk Samling tog således afstand fra selv den moderate danske nationalsocialisme repræsenteret af Dansk Folkefællesskab allerede et år inden krigsudbruddet i 1939.

    Kommentar by Svend Andersen — 21. januar 2015 @ 23:02

  61. #58 + #59
    Enig – lige i skabet – godt sagt!

    Kommentar by Black Watch — 21. januar 2015 @ 23:06

  62. Balder
    Jeg tror ikke nogen er modstandere af tyskere. Den tyske kultur er en ekstrem vigtig kultur for hele Europa indenfor litteratur, videnskab, musik mm. imodsætning til muslimer og afrikanere som intet kan bortset fra give følelsen af næstenkærlighed hos “kristne” -netop fordi de intet kan. Nazismen var en revolutionær nationalistisk bevægelse som ikke respektere andre nationer eller folkeslag -det samme kan man sige om Napoleon. Jeg har intet imod tyskere. Jeg har familie i Tyskeland, Italien, Frankrig og England. Jeg var som meget ung i 1983 hos min familie i Tyskland mine fætre ville i Julen går til en lokal bondemand som de købte æg hos og give en hilsen og spille noget fløjte med julemelodier de havde lært. Da vi kom kunne jeg se han havde grædt -de spillede og han sad på en stol ved et bord med en masse fotos som lå der. Jeg kiggede på og kunne se det alle sammen var sneklædte billeder med kampvogne og soldater fra østfronten mod Sovjet. Krige kan binde mænd sammen som en fødsel af et barn hos en kvinde -Jeg var på besøg hos en tysk mand som sikkert aldrig havde været nazist men som både var påvirket af et fællesskab og et enormt tab.
    Jeg kender en anden som lever idag -godt 95.år og kører bil. Tysk statsborger ved krigen udbrud -men dansk mindretal i Slesvig. Hans fortællinger om hans tur mod fronten; “At være i Reichshalle og se Hilter som intet følte for”. Sammenbruddet af Østfronten med generaler som tog flugten i deres Mercedes. Opholdet i Sibirien hvor tyske soldater døde som fluer. Tyske krigesfanger som lå for døden og hvor det højeste ønske for dem var et juletræ som de andre fanger skaffede et juletræ med livet som indsats -og hvor de sang folk i døden til tyske julesange. Hans fejring af den Danske konges fødselsdag i en fangelejr i Sibirien. Mødet med almindelig russere “som ikke kunne læse russisk fordi de var analfabeter men det kunne han- jeg læste og de forstå -russerne er et meget kærligt folk” Hitler blev slået fordi han oversked nationale grænser som Napoleon. Folk kæmpede ikke for menneskerrettigheder eller at den 3.verden skulle komme til Europa -men for deres “totalitet” eller det samfund de forstod sig som været rundet af. Nazismen idag er multikulturen. Det er vor tids “Lebenraums ideologi” hvor den 3.verden er overmennesket.

    Kommentar by Thorsted — 22. januar 2015 @ 00:42

  63. @ 36 Erik Jørgensen
    “Og hvis vi ikke var blevet befriet fra Nazi-Tyskland, så havde vi skrevet på tysk nu.”

    Det gør vi delvist allerede.

    Kommentar by intetnavntak — 22. januar 2015 @ 03:11

  64. #63 Intetnavntak

    Fordanskede tyske ord er én ting, en sprogudskiftning er noget andet.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 22. januar 2015 @ 03:28

  65. Tak Svend, skulle selv til at svare. Er ikke enig hvad angår Martin Kaslers udlægning.

    Arne Sørensen var faktisk også på besøg hos nazisterne 2 gange, men netop for at fortælle at han ønskede en anden vej for Danmark.

    Der var mange dengang der kiggede på nazisterne med beundring, men kun fordi de formåede at rejse en nationalfølelse. Da de føst fandt ud af hvad der foregik, især omkring jødeforfølgensen, tog de kraftigt afstand. Det gælder også Kaj Munk!

    De havde ikke adgang til den viden vi har idag, derfor er det slet ikke sammenligneligt med en nutidig person som Daniel Carlsen. Om han har lagt støvlerne på hylden ved jeg selvfølgelig ikke, men jeg ser på hans baggrund, på samme vis som jeg ser på Pelle Dragsted.

    Kommentar by NulTolerance — 22. januar 2015 @ 07:45

  66. @62 Thorsted — 22. januar 2015 @ 00:42:
    Totalitarismen er problemet, og totalitarisme hører dyreverdenen til.

    Hvad de selvgode, hjernevaskede vesterlandske politikere ikke fatter er, at jordens folkeslag ikke befinder sig på samme udviklingsniveau, og at hovedparten af denne forskel skyldes genetik; Vi skal lade de primitive udvikle sig i deres eget tempo og på deres egen måde i deres egne lande – Vi slylder dem hverken ophold eller underhold, de må sejle deres egen sø.
    Vi vesterlændinge skal undlade at udnytte de farvedes dumhed og i erkendelsen af, at vi generelt er højere udviklede end dem, give dem fair priser for deres råvarer og derudover lade dem passe deres egne lande, som de finder bedst

    Kommentar by Ridder — 22. januar 2015 @ 08:40

  67. #65. Pelle Dragsted og Daniel Carlsen?! Dragsted var og er marxist. Først mindst ti år som voldelig, siden “civil ulydig” og i dag parlamentarisk.

    Carlsen, derimod, har – efter alle tegn i sol og måne – efter tre unge år i DNSB gjort op med den nationalsocialistiske ideologi. Hvis jeg skulle placere ham, ville jeg kalde ham radikalkonservativ, men betydeligt mere demokratisk indstillet end f.eks 1930ernes Arne Sørensen.

    Men læs hans bog (og ikke Redox’ smæderier, som nogle her i debatten synes at erstatte for saglig tale).

    #60: Den grundliggende lighed mellem DS og f.eks. Kaj Munk på den ene side, og den nationalsocialistiske bevægelse (dansk som tysk) på den anden side, var deres anti-parlamentarisme. Jeg siger ikke på nogen måde, at DS ikke var kritisk overfor NS-bevægelsen, endsige af DS var et NS-parti, men blot, at den fælles anti-parlamentarisme og stærke nationalisme bl.a manifesterede sig personlige relationer mellem DS og personer som f.eks. Aage Møller, der nogenlunde lå på linje med en anden grundtvigianer, nemlig Niels Bukh.

    I det hele taget er der en interessant affinitet mellem grundtvigianisme og nationalsocialisme, som historikeren Hans Bonde har skrevet efterhånden en del om. Men vi kommer vist ud af en tagent…

    Kommentar by Martin Kasler — 22. januar 2015 @ 08:56

  68. @Thorsted

    Jeg er ret enig i det meste.
    Men angående “Jeg tror ikke nogen er modstandere af tyskere.”

    Har jeg indtryk af at der bestemt også er en understrøm af mistro mod tyskerne, og at historiebevidstheden går en del længere tilbage end til Anden Verdenskrig. Og så er der vel også en vis modvilje over efterkrigstyskeres til tider ret arrogante og kværulantiske opførsel når de besøgte Danmark og andre lande. Jeg har selv oplevet sådant adskillige gange, sidst for en tyve – fem og tyve år siden.

    Selv følger jeg mig også kulturelt og sporgligt umådelig tæt forbundet med Tyskland, men alligevel har jeg også mine forbehold.

    Men hvaffan’ Franskmænd snakker for meget og for tit om mad synes jeg, og Irlændere og Englandere kan også have deres ubehagelige momenter, især efter nogle pints. Svenskere er for tavse og langsommelige efter min smag, og Hollændere snakker for meget. Det viser også bare at selv nært beslægtede folkeslag ikke bare sådan lige kan blandes med hinanden uden at det kommer til at give gnidninger som sagtens kan eskalere fra mild irritation til åbent fjendskab og chikane. Og så forsøger man at splejse os sammen med totalt fremmede gedehyrder, buskmænd og jihadkrigere fra den anden side af verden. Det er ufatteligt.

    Kommentar by Balder — 22. januar 2015 @ 15:49

  69. #69 Balder

    Vi lever ikke i 40’erne længere, så du behøver ikke at skrive nationaliteter med stort bogstav hele tiden.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 22. januar 2015 @ 15:59

  70. @Erik Jørgensen

    “du behøver ikke at skrive nationaliteter med stort bogstav hele tiden”

    Jeg Er Jo Nationalist Min Gode Mand, Og Nostalgiker, Og Morten Korch Romantiker Osv. Hvis Det Var Muligt Ville Jeg Skrive Med RUNER!

    Kommentar by Balder — 22. januar 2015 @ 17:56

  71. Dansk Samling videoer på YouTube

    https://m.youtube.com/channel/UCfSJ_T6EYO9Ma1mo1BtXAlg

    Kommentar by Dinesen — 7. oktober 2015 @ 08:16

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper