21. november 2008

Niels Hausgaard på DR1: “Det er stærke sager – www.uriasposten.dk”

Tidligt om morgenen søndag d. 27. april i år fik jeg en email fra en læser, der dagen forinden havde overværet en koncert med Niels Hausgaard i Glassalen (Tivoli). Han kunne ikke rigtigt huske hvad Hausgaard sagde, men han talte om Uriasposten. Interessant nok, men uden nærmere information, var det svært at komme videre. Jeg glemte alt om det indtil lørdag aften, da en ven sms’ede mig, at Niels Hausgaard i et show på DR1 netop havde talt om denne her blog i lidet flatterende vendinger.

Jeg har flere gange blogget om Niels Hausgaard her på siden. Først og fremmest fordi han med sine perfiditeter fremstår som et godt eksempel på den yderste konsekvens af et venstreorienteret kunstnermiljø. En af posteringerne omhandlede Hausgaards 25.000 kroners donation til Dagbladet Arbejderen – partiavisen for Kommunistisk Parti – et marxistisk-leninistisk parti. I posteringen kommenterede ‘Bodil’, og hun er emne for Hausgaards genmæle der blev leveret i versform.

Bodils sande identitet er undertegnede bekendt, og det hører med til historien, at ‘Bodil’ i i 1980’erne færdedes i samme kredse som Hausgaard.

Efter henvendelse fra Samuels Forlag (Louise Hausgaard), har jeg fjernet Sangen om Bodil fra Youtube. Andre Hausgaard-videoer er stadig online, herunder Middelaldersangen – den om “Langballe, Krarup og Camre”.

Fuld transkription (6,17 min).

Det er utroligt at tænke på, hvor forholdsvis få år det er siden, at internettet ikke var en rigtig realitet. Og i dag kan man jo ikke engang forestille sig et samfund kan køre uden. Jeg kan huske dengang – inden det rigtigt var noget, der stod jeg frejdigt frem, og sagde, det der, det har ingen gang på jorden. Jeg skal da lige love for jeg tog fejl. Og det skal man være stor nok til at stå frem og sige. Når det sker så sjældent. I dag bruger jeg internet glad og gerne hver dag – min bror arbejder professionelt med internet, og det har været naturligt for ham og hans svoger Kurit, at lave deres egen blog, som folk så kan skrive ind på hvad de vil. Og jeg kom ind til den, den dag, de havde fundet et navn til deres blog – de var helt oppe at køre. Den skulle hedde Urias-Posten, skreg de. Så sagde jeg til Kurit, hvorfor skal den det. Jov, sagde han, jeg synes det er et flot navn, og Urias var jo fra Det Gamle Testamente. Se det ved jeg godt, han var en af de store hanrejer i Det Gamle Testamente. Hanrej-Posten – jeg synes ikke det klinger ret godt. Så fandt de ud af, at de slet ikke kunne bruge ordet Uriasposten, for der var en der hed det – en blog. Og det ved jeg, for der var en der sendte mig et link, og sagde – prøv at gå ind og kig på den blog der – de hader dig da helt vildt. Jeg kan nemlig huske jeg sagde – ah mon dog. Så gik jeg ind og kiggede, og jeg skal da nok love for at de var sure. Og jeg var helt forskrækket over dem, og da jeg så havde læst lidt ned af siderne, så kunne jeg godt se, at det var sådan en blog hvor man meget nødigt ville elskes, i hvert fald. Så det var såmen da godt nok. Sådan et sted hvor folk kan skrive lige hvad de vil, de behøver knapt nok lægge navn til, og det er fint – det er sådan et sted hvor alle skvatrmiklerne også kan få luft for deres frustrationer, og sådan et sted skal der være. Det er godt nok. Så opdagede jeg – I skulle iøvrigt gå ind og se det, det er fantastisk, det er god læsning, øhh www.uriasposten.dk – det er stærke sager. Øhh, såh, så jeg derinde, at der var en kvinde der skrev på den post, og hun skriver godt – jeg læser alt hvad hun skriver – hun kunne ikke lide mig, og det er så hvad det er – hun kunne heller ikke lide ret mange andre. Og jeg mener ikke enighed, det kan godt være noget overvurderet, så det gør mig ingenting, og hun skriver godt, og hun er en interessant person kan jeg mærke jo mere jeg læser af hende. Og så meget kan jeg lide hende, at jeg skrev den her sang til hende – også fordi hvis hun en dag sidder blandt publikum – det ved man ikke, for ikke rigtigt at se om jeg er den der arbejdssky, stalinistisk svin, som hun har skrevet. Hun kan i princippet være her i aften. Hvis du er her i aften Bodil, så er denne her sang til dig.

(Sangen om Bodil)

Der blinker små lystige lysglimt hver gang solen ser sig selv i din rustfri stålvask Bodil.

Der er fuldstændigt rent, og det dufter – og dit gulv er en lille smule vådt endnu.

Bodil, du holder din lejlighed så pæn.

Og der er ikke mere du behøver at gøre rent.

Du har gemt dig i din spisekrog med kaffe, og minder om et lille såret dyr.

Bodil, bange Bodil, det tager tid at hele så dybe sår.

Bitterhedens mørke fugle skreg skræppende henover dit hoved, Bodil.

Men hvorfor i alverden tillod du det – at bygge redde i dit tonede hår.

Bodil, det var godt nok heller ikke fair. Og når man så tænker på, i hvor mange år du var ansat der. Der var ikke en i firmaet der havde forestillet sig, at du ville få det første prik.

Bodil, bitre Bodil, det tager tid at hele så dybe sår.

I bunden af din gamle trygge kaffekop, Bodil.

Lå der et tyndt lag kaffegrums.

Der var lige nøjagtig nok til at du kunne læse i det, hvis skyld alting er.

Bodil, gennem afmagtens fedtede lup.

Ser du invandrerhære, komme marcherende herop

Du ser alle de arbejdssky nasserøve på venstrefløjen, du ser stalinisterne i DR.

Bodil, blinde Bodil, det tager tid at hele så dybe sår.

Som når filmen er slut, og folk rejser sig for at gå hjem, og man opdager at man ingensteder har at gå hen.

Var det ikke lidt på den måde du havde det, Bodil.

Den dag din mand slukkede lyset og forsvandt.

Bodil, hvornår sagde nogen sidst til dig, hvor smuk du er.

Ved du overhovedet, hvor dejlig du kan være.

De fine rynker om dine øjne og din mund, fortæller om det menneske du er.

Bodil, smukke Bodil, det tager tid at hele så dybe sår.

Mere.

  • 29/6-07 Uriasposten – Niels Hausgaard gav sidste år 25.000 kr. til Kommunistisk Partis dagblad (se kommentar #10).
  • 2/7-07 Uriasposten – Når P1 basher borgerlighed… “det er bare så træls med farven på deres hud”.
  • 11/12-07 Uriasposten – Niels Hausgaard om ‘hvide’ danskere – Langballe, Krarup og Camre.
  • Oploadet Kl. 05:57 af Kim Møller — Direkte link129 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6323/trackback

    129 Comments »

    1. Jeg har hørt fra pålidelig kilde, at Hausgaard i sin tid kom frem med sange, som han ikke selv havde skrevet. Det lyder sandsynligt, da hans tekstproduktion er blevet ringere og ringere. Der er et skizofrent udtryk mellem det han laver nu og det han kom frem på. Engang hørte jeg Niels Hausgaard udtale noget i retning af at “man på dankstoppen startede med en god sang og, så gjorde man den ringere og ringere”.
      Man må sige, at at over årene er det gået på samme måde med ham selv. Hans sange gået fra det forfinet indfølende til det plumpt gumpetunge.

      Jeg tror, at hans trættende ironi passer fint ind i et desillusioneret småborgerligt venstreorienteret miljø, hvor det bedste man håber på er to kroner mere i lønningsposen eller et nyt samtalekøkken og ellers glæder sig rigtig meget over at den arbejdsfrie gevinst ved friværdien i huset gør at deres forkælede sønner og døtre i stand til at få en studielejlighed i en af de store universitetsbyer.

      Deres forhold til kunst og kultur lægger en tung dyne af medløberi og rygklapperi hen over kulturvalget.
      Niels Hausgaard er simpelthen fordummende.

      Kommentar by Limewoody — 21. november 2008 @ 08:01

    2. Det var da en pænt grov og nedgørede sang fra Hausgaard. Troede godt nok manden havde mere class end det..

      Kommentar by Morten — 21. november 2008 @ 08:05

    3. Niels Hausgaard giver i sit eget show sig selv en enestående chance til i kunstnerisk form at imødegå Uriaspostens kritik af ham: på scenen foran et stort velvilligt indstillet publikum i Glassalen, og siden i prime time i landsdækkende fjernsyn. Og hvad gør han så? Serverer en billig motivanalyse bestående af forslidte klicheer på trætte versefødder af en af kritikerne.

      Skriv videre Bodil, du skriver godt.

      Kommentar by monse — 21. november 2008 @ 08:12

    4. haha fed sang – lige i skabet. Nedgørende? Ingenlunde i forhold til hvad Bodil skriver om ham – det må man da kunne tage med.

      Kommentar by lars — 21. november 2008 @ 08:27

    5. Jeg sidder og får det lidt skidt i manven over hausgårds “sang” – den er fandeme infam, er den – og nederdrægtig ad pommern til.

      Hvor ER han dog en lille og ynkelig mand – Dér røg den sidste flig af sympati for ham.

      Kommentar by Vantroende — 21. november 2008 @ 08:33

    6. Endnu en kapitalistisk magelig venstrefløjer med raceheste i staldboksene. Hvad ved DU Hausgaard om arbejde?

      Kommentar by morlille — 21. november 2008 @ 08:45

    7. Vil det sige, at han er holdt op med at bashe akademikere? Han mente tilsyneladende, at det, at man havde gået på universitetet, pr. definition betød, at man var godt dum i nakken. Det orkede jeg ikke høre på.

      Kommentar by Ulla Lauridsen — 21. november 2008 @ 09:01

    8. Jeg er opvokset til hausgaards musik og humor, saa jeg synes nu egentlig, at det er ret skaegt.

      Kommentar by Nicolai K. — 21. november 2008 @ 09:18

    9. @3 monse.
      Tak for din tillid til min kunnen – men den er nu ikke så overvældende at det gør noget, men èn ting kan jeg da konstatere ved Hausgårds “sang”: Den kan ikke handle ikke om mig.

      Dels er jeg hverken desillusioneret eller til kaffegrums og dels har min mand og jeg været gift i over 30år og så lider jeg forøvrigt ikke af rengøringsvanvid – for at blive i Hausgårds tillempede vendelbomål: Der er faktisk temmelig “måget”, her hvor vi bor.

      Egentlig tror jeg ikke Hausgård er ægte vendelbo – manden er jo uden humor. Der er ingen vendelboer, der kan se det morsomme i folk, der falder ned at stiger, trapper, ægteskaber eller går på røven med et hestestutteri – dem har vi faktisk lidt ondt af.

      Manden er ironiker uden selvironi, en satyr, der er på vej til at blive misantrop, en lille rimsmed, der tager sig selv meget højtidelig og ikke tåler at blive sagt imod, i al fald ikke af folk med anden mening end hans egen – og den er til enhver tid tilpasset den på bjerget herskende.

      Hausgård er lige så meget socialist som jeg er rødhud, en medløber, vindbøje som PH kaldte vendekåberne.
      Hvis der var flere penge i at lave grin med muslimernes tåbeligheder, var det det, han optrådte med.

      Hvor er jeg glad for hans sjove hoved ikke kom ned i EU parlamentet ligesom Jens Okkings, tænk hvis vi også skulle ha haft ham at gå og føde på.

      Kommentar by Bodil — 21. november 2008 @ 09:22

    10. Jeg har intet imod at Niels Hausgaard, slår tilbage, han synger om bitterhed og kæder det sammen med DF. opskyllet ældre arbejdsløse, ikke et billed jeg oplever herinde, så han udstiller sig selv, at han ikke rigtig ved hvem og hvad der foregård.
      Næ lad mig få Lotte fra skole tråden, hun er frisk på at debatere på Urias, selv om jeg ikke er så rar ved hende, en type som N.H vil aldrig gå i kødet på fjenden inde på en højre blok.

      Kommentar by Per N — 21. november 2008 @ 09:39

    11. Jeg fik ikke nævnt at det var da en god reklame at Urias får.

      Kommentar by Per N — 21. november 2008 @ 09:54

    12. Tak til Bodil og Kim Møller for at få Hausgaard op på mærkerne. :o)

      Stor tak til Hausgaard for at have gjort en masse mennesker opmærksomme på at Uriasposten findes. Nu håber jeg at Hausgaard snart tager problemet med islamisme, religiøs sexisme og problemet med de kredse der er trætte af vores frihedsrettigheder med i et show og sangtekster.

      Underholdende at se Hausgaard som Uriaspostens syrlige halehæng.

      Kommentar by Janne — 21. november 2008 @ 09:58

    13. Hausgaards kernepublikum er vanetænkende ældre venstrefløjsere, som stadig tror, at manden er en gæv og jævn vendelbo. De synes også, han er morsom og musikalsk, hvad han måske i et vist omfang var for 35 år siden.

      At DR hyppigt udsender hans prædikener, kan ikke undre, men at han giver Uriasposten gratis reklame, det er da en morsom variation over et røvkedeligt tema. Måske nogle tusinde ekstra læsere på besøg, ud af dem måske nogle enkelte, som tænker selv og dømmer selv.

      Velkommen til dem, til lykke til Uriasposten, tak til Hausgaard og DR for denne ene gangs skyld.

      Kommentar by Crass Børsting — 21. november 2008 @ 10:14

    14. Har set 4-5 Hausgaard shows gennem tiden, sidste gang var for ca 2 år siden i Musikhuset – og der lovede jeg mig selv, at det var sidste gang. Det var simpelthen for forudsigeligt. Jeg kedede mig bravt.
      En gang kunne man grine af hans den gang lidt skæve vinkler på tilværelsen. I dag går 80% ud på at pisse på en eller anden mere eller mindre imaginær familie. Men han har sit stampublikum og DR i ryggen, så han skal såmænd nok komme gennem vinteren.

      Kommentar by Martin — 21. november 2008 @ 11:02

    15. Det er ikke kun Niels Hausgaard der gør opmærksom på, at Uriasposten findes , det gør Shansen, Rie og Mie fra Avisen.dk også i stor stil.
      Det er deres had til DF der driver dem helt ud på overdrevet. Men noget skal både Niels Hausgaard og de andre nævnte leve af. De lever af had til dem de ikke er enige med.

      Kommentar by Anonym — 21. november 2008 @ 11:05

    16. […] Niels Hausgaard om Uriasposten Nu er blogs omsider mainstream. Niels Hausgaard har forfattet en sang til kommentatoren Bodil, der har kaldt ham et “stalinistisk svin” på Uriasposten. Nye tider. Læs mere her. […]

      Pingback by Niels Hausgaard om Uriasposten « Whiteberg’s Digital Memory — 21. november 2008 @ 12:09

    17. Jeg havde godt høre om sangen, da min far og mor er stor fans af manden (ja, de er også socialdemokrater, selvom i aldrig fanger min far i at stemme på “hans” parti) Da min far havde hørt det, skulle han jo optræde til første familiefrokost, med udvalgte bider fra showet. Da han så kom til uriasposten og mente at det måstte være et sted for de værste tosser, rømmede jeg min spinkle røst og sagde vist ord ret “det er vist kun fordi man tror mere på Hausgaard, end på sine egne øjne, faktisk tror jeg du ville være mere enig med Kim Møller, end med NH”.
      Det kunne jo ikke passe, min far har jo altid fulgt den lille NH, og has ord fylder jo lige så meget i en ældre socialists verden, som en præst betyder i en sekt. Så frem med den bærbare, skrive uriasposten i addresse linjen og så vise herlighederne frem……….. Der blev så lidt stille resten af frokosten, hvor han så også holdt sig til at komme med anekdoterne om Muddi, hunden NH altid omtaler.

      Det sjove var dog, at da ugerne var lagt i seng og jeg rodede lidt rundt med PCen, ringede telefonen, sørme om ikke min far havde rodet rundt i alle mulige poster på Urias, for at finde den NH havde omtalt, og så var blevet fanget af at følge med i debatter og læse oplæg fra Møller. Han havde faktisk overvejet om han skulle undskylde overfor KM da han da godt kunne se at NH havde fulgt ham med løgn, for Urias er jo lige som ham, gammeldags konservativ og mange af kommentarene flugter totalt med hans holdninger, så gennem den selvfede NH, har Urias fået en ny læser, der tjekker Urias lige efter morgenkaffen, for lige at have noget at debatere den dag, tak Niels.

      Sjovt som en gøgler kan ændre noget i en mand på over 65 år, det var næppe det sangen skulle bruges til, men min far er meget glad for dagens kig her på siden.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 21. november 2008 @ 12:13

    18. Kære Niels

      Jeg hader dig ikke, du er jo bare en ligegyldig spillemand, der kun generer folk, hvor det er omkostningsfrit. Jeg opfatter dig derimod som en klovn.

      Kommentar by . — 21. november 2008 @ 12:30

    19. Niels Hausgaard har også den fordel, at han bor i Vendsyssel totalt isoleret fra de problemer, en del af os andre dagligt må forholde sig til. Desuden er Niels Hausgaard sandsynligvis empiri og fakta-benægter.

      Kommentar by . — 21. november 2008 @ 12:35

    20. Broholm: Vilken solstråle historie, var der bare flere af den slags, jeg har også prøvet det på udvalte desvære uden held, de fleste jeg kender er overhoved ikke politisk indstilled/ingen interesse i politik, det gør sikkert ondt i optage aparatet at sætte sig ind hvad politik er for en størelse, de stemmer efter plusord i msm og politikken eller Ekstabladet/Bt. Jeg tror at din far er undtagelsen.

      Kommentar by Per N — 21. november 2008 @ 12:39

    21. 17
      JA, han er nok undtagelsen, for min mor kan aldrig løfte en politisk diskution op over et niveau hvor selv børn kan modargumentere. Hun har nu i mange år været meget aktiv i S og har været på valg mange gange lokalt, og alligevel er hendes argumentation noget der hentes i det seneste blad fra partiet. Men jeg håber at flere og flere ældre åbner øjnene, især dem der kommer tæt på de 60-65, for de er netop dem der lider meget under at staten hvert år smider milliarder efter indvnadre og latterlige “dialog” projekter, de penge koster dem på pensionen og deres børnebørn i skolegang og pasning. Min mor skal dog siges at have taget meget kraftigt stilling, da min yngste datters børnehave ville indføre Halal kød, da der kom en muslim i børnehaven, hun ville ikke finde sig i at 74 børn skulle spise religiøst, bare fordi en ikke kunne leve som de andre. Så der er håb, selv for beton socialister.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 21. november 2008 @ 13:13

    22. Tja, jeg tror Bodil klarer sig ganske godt, underligt at den Asterixske tegneserie trobadur NH virkelig tror Bodil er som han beskriver i sit skvad!
      Det må vel hænge sammen med NH’s stilstands tilstand! NH har ikke fattet Murens fald og alle de milliarder af myrdede mennesker hans idelogi Kommunismen har været skyld i.
      Kommunismen er en selvdød sag, så se dog at komme videre eller igang igen NH!
      Se på vores nutid og hvilken forfærdelig kvindeundertrykkende idelogi der vinder frem, indsvøbt i stupid religion, som vil frarøve kvinderne ligestilling og mishandle dem hvis de ikke underkaster sig iSLAM OG manden.
      Det da sødt at NH udviser så stor interesse for Bodil og viser sin uvidenhed og manglende realitetssans og udstiller sin håbløse fejlopfattelse af virkeligheden.
      For at hjælpe den stillestående, ikke helt at opfatte som tilbagestående(men næsten) NH så vil jeg foreslå NH at forfatte et lille skvad! om den fornyelig voldtaget 13 årige pigebarn, der blev stenet ihjel i iSLAM’s barmhjertiges!!!navn eller hvis globale forhold er for svære, så et lille skvad! om fx den myrdede kvinde i Slagelse, der ikke rettede ind efter iSLAM’s krav eller den myrdede pige i Køge’s havnebasin, der ifølge iSLAM var blevet for dansk! jo,også her i Danmark oplever vi iSLAM’s mishandling af kvinder.
      Her ville et skvad! gøre godt, her er noget modbydeligt, som nærmest skriger på et skvad!
      Men det kan vi vel ikke forvente fra et skvat!!!!!

      Kommentar by li — 21. november 2008 @ 13:32

    23. Niels Hausgaard har et lille landsted på Løkken-Vrå egnen, og man til daglig går rundt i dette smukke område, og mærker den milde Vensysslske vind blødt suse gennem håret, ja, så må det være svært at tro der findes nogetsomhelst ondt i denne verden. Det skulle da lige være de budbringere som kommer og forstyrrer det idyliske billede man har oparbejdet af virkelighedens verden.

      Kommentar by JensH — 21. november 2008 @ 13:43

    24. “Manden er jo uden humor”
      Skriver Bodil om NH
      En sådan udtalelse vil til en hver tid kunne godtgøre at man er
      berettiget til mellemste invalidepension for sin mangel samme.

      Ud over det så syntes jeg da også at det er lidt for billigt
      at gøre grin med DF og flertallet på denne blog.
      Det behøver i så sandelig ikke hjælp til.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. november 2008 @ 13:46

    25. @21 Per Henrik Rasmusse.
      Lidt sørgeligt, at du opfatter denne blog som latterlig! når nogle af os prøver at bekæmpe den modbydelige kvindeundertrykkende idelog iSLAM.
      Jeg som kvinde, vil aldrig acceptere denne form for kvindemishandling.
      Det kan en mandslinge nok ikke forstå, for det jo ikke hans rettigheder eller position det går ud over.
      Ligeledes syntes jeg ikke det er morsomt! når iSLAM virkelig folder sig ud, som vi oplever det i islamiske lande.
      Kranhængninger, forfølgelse af andeledes tænkende, forbud mod frafald fra iSLAM, kvinder der er gjort til mænds ejendele (tingsligjort) imamer der gifter mindreårige pigebørn(pædofoli) med “gamle” mænd også her i DK, tvungen affaldsække ned over hoved på kvinder, nej hvor sjovt!!
      OIC er nu pønser på at få os modstander af iSLAM fængslet, for at kræve menneskelige forhold for kvinder.
      Nej, jeg gider ikke bruge min tid på så latterlig en mandslinge som dig, der vil skide på iSLAM’s mishandling af kvinder, rejs du endelig ned til Iran, måske du kan få job hos moralvogterne og få en kølle i hånden, så du kan komme ud på gaden og køllebanke de ukorrekte klædte kvinder!!!
      Mænd der kun kan “styre” kvinder med vold og trusler er sølle mandslinge, der er totalt latterlige!!og på det tilbagestående abe niveau….
      Velkommen i DEN klub!!!

      Kommentar by li — 21. november 2008 @ 14:17

    26. Efter min opfattelse har NH en god angrebsflade på Uriasposten, når han slår ned på anonymiteten med disse ord: “Sådan et sted hvor folk kan skrive lige hvad de vil, de behøver knapt nok lægge navn til, og det er fint – det er sådan et sted hvor alle skvatmiklerne også kan få luft for deres frustrationer, og sådan et sted skal der være.” NH er i løbet af de ca. 30 år, han har været på banen, gået fra en solidarisk position, der i begyndelsen var præget af varm kærlighed til de miljøer og mennesker, han udsprang af, til en stærkt distanceret position, og derfor bryder jeg mig ikke mere om hans kunstneriske frembringelser, Men én ros skal han i det mindste have: han fægter med åbent visir.

      Kommentar by Preben Heide — 21. november 2008 @ 15:09

    27. God reklame til siden må man sige.
      Jeg tror mange synes Niels Hausgaard kan være underholdende nok, men at der er blevet lidt for kogt for meget suppe på det samme søm(koncept) efterhånden, og at hans ekstreme partiskhed er kvalmende.

      Mainstream-Danmark underholdes ved hans facon og hans talen om ikke-politiske emner, og er dødtræt af at høre om det politiske fordi det er at høre på en venstrefløjsudgave, der er i direkte forlængelse af kommunismen(hvilket dagbladsdonationen jo også er et bevis på).

      Det er ligesom Erik Claussen. Underholdende nok ved ikke-politiske emner, og himmelråbende naiv politisk.

      Kommentar by Jesper Jakobsen — 21. november 2008 @ 15:09

    28. Niels Hausgaard er en af de bitre mennesker som klynger sig til Den Lille Røde og sin guitar.

      -Frit efter Obambi

      Kommentar by Michael S — 21. november 2008 @ 15:20

    29. -> #21 Per Henrik Rasmussen

      Det er da i orden du finder os på Uriasposten (og DF) for “latterlige”, men så forstår jeg egentlig ikke hvorfor du gider, at “hænge ud” herinde, og ligefrem opdatere bloggen med et indlæg. det virker vel egentlig lidt som masochisme

      Men nok om det. Hver mand sine lyster, og du har da trods alt en pointe i, at Bodils bedømmelse af Niels Hausgårds (manglende) humor rammer noget ved siden af. Jeg synes faktisk at Niels Hausgård i mange år var ganske morsom, men de senere år er han blevet noget forudsiglig og så samtidig ulidelig politisk korrekt. Men hvad angår forudsigligheden så sker det vel for alle disse komikere (eller Stand Up’ere). Line 3 og Eddie Skoller var også ganske morsomme til at begynde med i deres karriere, men blev så efterhånden mere og mere forudsiglige i deres humor.

      Kommentar by JensH — 21. november 2008 @ 15:22

    30. Mig netop finde ut af forskel på en og et…mange takker.

      Kommentar by Michael S — 21. november 2008 @ 15:23

    31. @Preben Heide

      Det er nu ingen kunst “at fægte med åben pande” når ens holdninger altid er en gratis omgang.

      Kommentar by Christensen — 21. november 2008 @ 15:26

    32. Kære lille LI
      Hvis man i en miljøpolitisk debat er tilhænger af kollektiv transport men absolut ikke mener at privatbilisme skal afskaffes så blir`skudt i skoene af modstanderne at man kun er ude på at konfiskere deres automobil og inkassere skrotpræmien og i øvrig skal blande sig uden om når de kører over for rødt.
      Se det er lige nøjagtig den form for argumentation du bruger.
      Det er ikke bare komisk men tragikomisk.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. november 2008 @ 15:27

    33. @27 Store svæklinge! Per Henrik Rasmussen
      Hvad er det latterlige så, på denne blog ?

      Fortæl…fortæl….

      Kommentar by li — 21. november 2008 @ 15:39

    34. 23

      Preben Heide

      “NH er i løbet af de ca. 30 år, han har været på banen, gået fra en solidarisk position, der i begyndelsen var præget af varm kærlighed til de miljøer og mennesker, han udsprang af, til en stærkt distanceret position…”

      Det er også mit indtryk.

      Sådan er det desværre gået med en del ellers elskede kunstnere i Danmark i løbet af de senere år.

      Pudsigt nok er en forfatter som Carsten Jensen gået den modsatte vej med sin bog Vi, de druknede.

      Solidaritet er netop det der mangler hos mange kunstnere i dag. Solidaritet med ophav, baggrund og kultur og ikke mindst solidaritet med vore frihedsrettigheder.

      Kommentar by Janne — 21. november 2008 @ 15:39

    35. Per N

      “Næ lad mig få Lotte fra skole tråden, hun er frisk på at debatere på Urias, selv om jeg ikke er så rar ved hende, en type som N.H vil aldrig gå i kødet på fjenden inde på en højre blok.”

      Hvis du begynder at være rar ved mig, Per, er jeg nok nødt til at konkludere, at du ikke respekterer mig mere. Det ville da være trist.

      Niels Hausgaard er sjov og satirisk til sangen begynder. Der hvor filmen knækker er lige der, hvor han i og med sangens indhold begår præcis samme fejl, som han beskylder uriaspostens læsere og kommentatorer for at begå.

      Det handler ikke om at være fordummende, det handler om ikke at forstå konsekvensen af sine egne udsagn. Den sygdom er der såmænd mange andre, der også lider af.

      Kommentar by Lotte — 21. november 2008 @ 15:48

    36. > 0 Lad bare de skingre skrigende sozialist-kunstnere råbe og røbe sig selv. Et er at blogge og udveksle på en afsides post, et andet er at sætte hele sit navn under en kommunistisk propaganda-maskine, som man ikke rigtigt selv forstår.

      Hausgaard er dermed et barn. Et arme barn af kommunismen, nu farlig for sine omgivelser. Jo højere han råber, jo dybere vil han falde…som man siger. Men han er både dygtig og morsom, det er jo fedt.

      Ær din fjende, thi han er din læremester.

      Kommentar by Solipsisyfos — 21. november 2008 @ 15:53

    37. Jeg finder NH voldsomt underholdene. Jeg finder det højst usandsynligt, at der ville kunne opstå en situation hvor DF vil være det parti jeg er mest enig med i folketinget. Det er bare skrevet så motivforskningen lettes for dem der ønsker at udføre en sådan.

      Jeg tror jeg læser uriasposten ca. en gang om ugen. Fordi det er interessant at se hvad folk jeg er uenige med skriver. Jeg ved ikke om det er latterligt, men det er sjovt. For folk der ikke er enige med hovedlinjerne i et givet synspunkt, så kan det altså være ret underholdene at se længere dogmatiske diskussioner om MEGET fine nuancer.

      Jeg syntes dog at der i denne tråd mangler en information. I showet tages der, i mine øjne, kraftigt afstand fra reaktionen på tegningerne. Der er en kritik af den måde de religiøse personer i mellemøsten reagerede.

      Som jeg opfattede det, så handler NH show bl.a. om at man ikke bør stigmatiserer det enkelte menneske uanset dets religion, men at selve religionen er tumpet.

      Kommentar by Mads K — 21. november 2008 @ 15:57

    38. Niels Hausgaard maser sig ind alle vegne med sit venstreorient bras. Han sange er ikke værd at lytte til

      Kommentar by Seppo — 21. november 2008 @ 15:59

    39. Hausgaard har da fuldstaendig ret. Tonen herinde kan vaere perfid, og debatten er dhimmificeret i og med at saa faa af bidragyderne staar ved det de siger.

      Den fejl han begaar er at han blander kommentatorsporet og bloggen sammen. Kim Moeller er hverken dhimmi eller perfid, men for en net-noob som Hausgaard er den sammenblanding en tilgivelig fejl.

      Kommentar by WilliamJansen — 21. november 2008 @ 16:11

    40. Niels Hausgaard angriber Bodil på den sædvanlige nedrige måde. Han siger lige præcis så meget, at de indviede ved, hvem han sigter til, og derefter ændrer han på andre faktorer, så at han kan sno sig ud af en injuriesag ved at påstå, at eventuelle sammenfald med virkeligeheden er tilfældigheder, og at han kun har haft en “type” i tankerne, da han skrev.

      Sådan skæres den, og det er kvit og frit, især da jeg går ud fra, at det ikke er en magtfuld person, han synger om. Det er gratis at slå og latterliggøre denne Bodil, og der gives så at sige ikke muligheder for at forsvare sig mod infamiteter af den art. Han kan tjene penge på sin vendetta mod anderledes tænkende.

      Denne fremgangsmåde skal ikke forveksles med de ubehageligheder som modige kunstnere i tidernes løb har rettet mod magthaverne for at få ændret på noget væsentligt til gavn for almenheden.

      Den er mere på linie med de romaner om “dronninger” og “konger”, som en Hanne-Vibeke Holst og Niels Krause-Kjær tjener tykt på, når de sladrer løs i deres nøgleromaner om personer, hvis magt allerede er stærkt på retur eller er falmet helt. Det er relativt ufarligt og kan give økonomisk pote at slå på dem, der allerede ligger ned eller delvist, fordi forfatterne henvender sig til den indre svinehund, ligesom Hausgaards sang. Det er også nemt at forsvare, hvis disse personer har begået handlinger, der dårligt tåler lyset.

      ——-

      Til Preben Heide.

      Du er pensionist og har ikke meget at risikere ved at blogge under eget navn. Anderledes forholder det sig med mange på dette sted, og alligevel ved jeg, at de løber en langt større risiko end du gør, ved i arbejdsaktiv alder at have læserbreve i aviserne under fuldt navn og adresse.

      Det virker derfor noget prangende, at du nu igen fremturer med at fremhæve dit eget mod på deres bekostning. At blogge er en udmærket måde at få vendt og drejet et emne på og file sine holdninger til. Derefter kan man gå ud til et langt større publikum under eget navn og/eller fortsætte diskussionen på arbejdspladsen og i den nærmeste kreds. Dette er rent faktisk, hvad mange skriver, at de gør.

      Kommentar by magga — 21. november 2008 @ 16:51

    41. Preben Heide siger: “én ros skal han i det mindste have: han fægter med åbent visir.”

      Er det ikke ret ret tåbeligt at have åbent visir under en fægtekamp? – Og hvem er det lige, der i denne forbindelse fægter med knive, hvor modstanderen kun bruger ord?

      Kommentar by Skjoldungen — 21. november 2008 @ 16:53

    42. @25
      Kære JensH
      Hvorfor jeg hænger ud herinde kan vel bedst forklares ved vi mennesker af en eller anden grund har en trang til at opsøge og studere elendighed , få sig et gys , og så blive i bedre humør når man ser at der andre der har det meget meget værre end en selv.
      Og selv om de på visse områder er i stand til at klare sig selv
      (hvis du forstår hvad jeg mener)
      er der da i allerhøjeste grad brug for hjælp.
      Men lad os nu se.
      Det er jo blevet sæson for krisepakker.
      Så jeg er da fortrøstningsfuld.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. november 2008 @ 17:05

    43. @Preben Heide

      Du fægter med åbent visir. Men du siger jo heller ikke noget, der på nogen måde er kontroversielt. Du siger noget totalt ukontroversielt grænsende til det ligegyldige og smagsdømmer lidt. Og hvad så?

      Se på Uriaspostens “Urius Oregon”-postering, så finder du ud af, hvorfor vi er en del, der ikke fægter med åbent visir. Det gør vores modstandere nemlig ikke.

      Kommentar by . — 21. november 2008 @ 17:17

    44. @Per Henrik Rasmussen

      Du er en patroniserende klovn.

      Smut, taber.

      Kommentar by . — 21. november 2008 @ 17:19

    45. Per Henrik Rasmussen kan ikke klare sig i argumentationen og er derfor gået over til skidtkastning og pubertær lommefreud.

      Kommentar by magga — 21. november 2008 @ 17:21

    46. Preben Heide mener, at det er vældig modigt af Hausgård at sidde på scenen uden en sæk over hovedet.

      Er PH ved at blive gammel?

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 21. november 2008 @ 17:25

    47. @Preben Heide

      Du fægter med åbent visir. Men du siger jo heller ikke noget, der på nogen måde er kontroversielt. Du siger noget totalt ukontroversielt grænsende til det ligegyldige og smagsdømmer lidt. Og hvad så?

      Se på Uriaspostens “Urius Oregon”-postering, så finder du ud af, hvorfor vi er en del, der ikke fægter med åbent visir. Det gør vores modstandere nemlig ikke.

      Kommentar by . — 21. november 2008 @ 17:28

    48. Hausgård bruger nøjagtig samme sjofle måde at tiltale og omtale “Bodil” på, som han beskylder andre for i indvandre debatten – hån og spot.

      Og Preben aus der Heide: Der er ikke meget åben visir over at blive klappet på ryggen af vennerne fra det socialistiske overdrev; manden er jo uden selvironi og ligner i mangt meget det forstenede islam som er blevet en slags surrogat for de venstreorienteredes tabte paradis.

      Gud ved hvor mange menneskeliv det skal koste den her gang?

      Nå, lad os slutte her med et: God Weekend – og husk at holde humøret nede. Man kommer så let til at grine over al den her selvhøjtidelige snak.
      Det er jo ikke livet om at gøre, det her med ham Hausgård, det er meget værre.

      Kommentar by Bodil — 21. november 2008 @ 17:36

    49. Kommentar af Per Henrik Rasmussen :Så jeg er da fortrøstningsfuld.
      .
      Selvfølgelig er du da det, ellers kunne du vel ikke holde det/dig selv ud?
      En ting skal du nu gøre dig klart, de fleste “Debattører” her og på andre tilsvarende blogs, skriver det de skriver, fordi de er oprigtigt engagerede og oprigtigt bekymrede for den vej deres land/lokalsamfund tar vejen.

      Mhs, til NH, så er han vel undskyldt så langt at “vort” kongehus’s
      Repræsentanter,dvs. Frede (kængurustylten) og Maary gladeligt sad og lappede Outlandish’s propaganda i sig, helt ufiltreret og uden kommentare, jeg mener de burde ha haft besked på at forlade salen, da de åbenlyst blev brugt til islamisk/politisk propaganda.

      Kommentar by PB — 21. november 2008 @ 17:38

    50. Det vidner da om Uriaspostens betydning efterhånden. Et ridderslag, så at sige.

      Kommentar by x — 21. november 2008 @ 18:13

    51. @42 Kæreste “gys” Per Henrik Rasmussen

      “”Hvorfor jeg hænger ud herinde kan vel bedst forklares ved vi mennesker af en eller anden grund har en trang til at opsøge og studere elendighed , få sig et gys , og så blive i bedre humør når man ser at der andre der har det meget meget værre end en selv””

      Af dit svar i 32, kan jeg så udlede, at du er enig med mig i iSLAM’s modbydligheder og kvindeundertrykkende mishandlinger, er det korrekt??

      I så fald bryder jeg mig ikke om, at du bliver i bedre humør over kvindekrænkelser og kvindemishandlinger, som foretages i iSLAM’s idelogiske udførelser, hverken her i landet eller globalt set.

      At kvinder behandles som affald og er tvunget til at gå rundt i affaldssække, får jeg det altså ikke bedre over, selvom denne skæbne ikke har ramt mig…..endnu!!!

      At iSLAM’s modbydligheder ofte beskrives her på bloggen, så det altså ikke for at give dig et “gys” men en ærlig og kedelig beskrivelse af virkeligheden, som ikke KUN har til formål at give dig et “gys” så ta’ dig lige sammen, og vær’ med til at bekæmpe iSLAM.

      Det er enhver kvindes ret, at kæmpe for sine rettigheder, og prøver en idelogi eller en religion, at fratage kvinderne deres frihed, skal denne/dette bekæmpes.

      Kommentar by li — 21. november 2008 @ 18:18

    52. Tak til dig Lotte, rart at vide at det er ok at debatte dig, som skrevet før, flyver der ofte gnister i disse emner.

      Kommentar by Per N — 21. november 2008 @ 18:20

    53. @ Preben Heide

      “Men én ros skal han i det mindste have: han fægter med åbent visir”

      Idiot. Hvis man “fægter med åbent visir” her på stedet bliver man registreret i Redox. Går man på gaden med holdningerne, kan man også risikere en hilsen fra (A)FA.

      Hausgaard risikerer ikke en skid, fordi hans holdninger ikke støder andre end erklærede parlamentarikere og demokrater som os her på stedet.

      Det er nemlig bemærkelsesværdigt som alle de, som bryster sig af deres offentlige identitet, aldrig tør sige en skid imod dem der er RIGTIGT farlige at sige imod.

      Derudover er undertegnede jurist. For mig tæller argumentets vægt og ikke personen. Noget der er helt umuligt at forstå for een fra den værdipolitiske venstrefløj, hvor forskellem mellem frihedskamp og folkemord kun adskilles af bødlens motiv, ikke hans gerning eller hans ofre.

      Kommentar by DaLi — 21. november 2008 @ 18:57

    54. @48
      Nu skal jeg igen skydes noget i skoene som lille LI henter ud ad den blå luft.

      Din evne til at udlede noget som helst andet end trivialiteter er stort set ikke eksisterende.

      Det ville være befriende og til stor gavn for miljøet hvis du frivilligt gik rundt med en affaldssæk.
      Ikke nødvendigvis over hovedet men så dog til at tale ned i og derefter få den forseglet og sendt til destruktion.

      Du er så bekymret for disse stakkels kvinder der bliver undertrykt.
      Og det med rette.

      Men samtidigt taler du lige lugt hen over hovedet på mange moderne muslimske kvinder der frivilligt har valgt at gå med tørklæde og i øvrigt ikke ligger skjul på at der i allahs navn sker mange endog yderst kritisable ting.

      I din verden kan det altså bare ikke passe.
      De må da være fulde af løgn.

      Du sviner dem til på det groveste og du vile tvinge dem til at smide tørklædet så de også bliver i stand til at se hvilke lyksaligheder du har at tilbyde dem.

      Tror du virkelig at de vil syntes at din tvang skule være spor bedre end nogen som helst anden tvang.

      Så hvad med at slå lyttelapperne ud og skubbe din “Jeg alene vide” lidt i baggrunden.

      Hvis din bekymring er så oprigtig som du gir` udtryk for er det nok ikke smart at starte der hvor man absolut ikke er enige om noget som helst og dermed fuldstændigt i bedste fald ignorere dem din bekymring er myntet på.
      De har da i hvert tilfælde ikke brug for at du eller andre også behandler dem som affald.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. november 2008 @ 19:38

    55. Det er naturligvis et billigt trick at udstille sin modstander som en borgerlig kvinde med bobbet hår og rengøringsvanvid.

      Hausgaard er blevet tiltagende politiserende i de senere år. Vel efter 2001. Jeg tror godt det brede publikum kan gennemskue det. Selv om han stadig er populær, så tror jeg ikke hans propaganda slår an. Måske er folk endda lidt trætte af det.

      Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 21. november 2008 @ 19:41

    56. Når nu den goooode Niels Haugaard kender OG reklamere for denne blog, og åbenbart er blevet inspireret af en af deltagerne, nemlig Bodil, så syntes jeg han skulle komme herind og forklare hvorfor vi eller Bodil er så frygtelig, når han nu kæmper uden hovedvisir men for affaldssække på kvindehoveder….
      Det fejgt at stå beskyttet på en scene og udråbe blogger som frygtelige, uden at hilse eller fører den berømte dialog!! med dem.
      Vi har mange spørgsmål til dig Niels Haugaard, kom ned fra din beskyttet scene og forklarer os din tekst???
      Vi har rigtig mange spørgsmål til dig, kom os imøde med dialog og helst også argumenter, det er vi ikke vandt til fra din side af “scenen”
      Velkommen Niels Haugaard, kom frit frem på scenen her, men pas på den svarer igen :-)
      Venter spændt…….

      Kommentar by li — 21. november 2008 @ 19:46

    57. > 54 Per Henrik Rasmussen

      Lille du.

      Du skriver:

      “Men samtidigt taler du lige lugt hen over hovedet på mange moderne muslimske kvinder der frivilligt har valgt at gå med tørklæde og i øvrigt ikke ligger skjul på”

      Tolerancegrænsen overfor skrivefejl er generøs på dette sted, hvor alle i kampens hede og skyndingen kan komme til slå forkert på tasterne og stave sært, men jeg tør vædde på, at du er i god tro, når du serverer så elementære eksempler på stavefejl og elendigt dansk.

      Det hedder “LUKT hen over hovedet”, og det betyder direkte og har ikke noget med at lugte at gøre.

      Og så hedder det “lægger skjul på” og ikke LIGGER SKJUL PÅ, for det giver komiske associationer. Ligger du måske og skjuler nogen? En med slør for eksempel i København, Værløse eller hvad ved jeg?

      Vi når sikkert ikke videre med dig, lille ven, men jeg vil ikke undlade at gøre opmærksom på en bog, som alle har tid til at læse, fordi den er på mindre end 50 sider.

      http://64.233.183.132/search?q=cache:GKtLmAk3WYsJ:www.sappho.dk/Nr.%25205%2520december%25202006/djavann.html+chahdortt+djavann&hl=da&ct=clnk&cd=4&gl=dken

      I den tages tørklædet under behandling af en moderne kvinde fra et muslimsk miljø – og hun hører ikke til i hættemågeflokken af de såkaldt moderate. Hvis man kan fransk, findes der fleres youtube videoer med hende, som man også kan blive klogere af.

      Men jeg forstår godt, hvis mennesker, der nyder at betragte det lidelsesfyldte, som du anser Uriasposten for og har beskrevet så levende flere steder, også har sans for sadistiske underkastelsesritualer med overhunde og underhunde.

      Jeg har netop af faglige grunde kæmpet mig igennem lidt skønlitteratur om det emne, ofte rost som et kunstværk, hvad jeg bestemt ikke anser denne bog for at være, og jeg orkede ikke de sidste 30 sider. Følte den dybeste lede og fandt den hverken “besættende” eller “pirrende”, og hvad venstreintellektuelle i forordet og efterskriften ellers fandt på at skrive og dermed afslørede om sig selv. Som det dog også fremgår af enkelte omtaler, er det ganske uhyggeligt at følge, hvordan nogle kvinder gradvist kan prostitueres og bevidst ødelægges bl.a. ved på skift at klappe og slå og hele tiden tage selvfølelsen fra dem og gøre dem til servicerobotter.

      Hvis en pige fra første færd opdrages til denne form for underkastelse, er det klart, at hun end ikke ved, hvad det vil sige at opleve en normal fri opvækst til et selvstændigt menneske. Jeg ved godt, hvordan muslimske kvinder kan opdrages til at betragte sig selv som en juvel, men kun på én betingelse og den vælger hun sjældent selv.

      Som alle kan se, går glansen hurtigt at Sankte Gertrud, og ægte frigjorte kvinder fra muslimske miljøer taler og skriver tit om det “tomme blik” og “de tomme øjne”, som deres medsøstre får efter kort tids ægteskab. Øjnene er sjælens spejl.

      Du kan også forsøge dig med “Mandelen”, der ligeledes er en såkaldt erotisk bog, og som der er det særlige ved, at den er skrevet af en muslimsk kvinde om muslimske metoder og miljøer. Den handler om det samme og er sine steder ren pornografi, så den får du sikkert også tid til. Plump og ækel og særdeles deprimerende. Findes givetvis på mange biblioteker, hvor man synes, at bare det er muslimsk, er det godt.

      Forrige nummer af “Psykologi” var inde på samme emner, for denne ydmygelse af kvinder presser sig jo på med de nye muslimske miljøer og noget der ligner legalitet og accept fra toneangivende danske venstrekredse. De tager officielt afstand fra al vold og nedværdigelser af mennesker, MEN … af kulturelle årsager må man vise tolerance… Bvadr.

      Disse kredse har et fantastisk talent for at lukke øjnene for de mange tragedier, der udspiller sig rundt omkring os, og som er en tilbagevenden til et barbari, som enhver oplyst dansker med et normalt sind burde tage afstand fra.

      Det er da også det gennemgående her på Uriasposten. Du er heldigvis den eneste her, der har givet udtryk for behag ved lidelse.

      Kommentar by magga — 21. november 2008 @ 21:47

    58. Jeg er overbevist om at Hr.Hausgaard har andre og
      vigtigere ting at ta` sig til.
      Og det kan også være ligegyldigt da de fleste der stiller
      spørgsmål herinde også mener at ha` patent på svarene.

      Det er,for at bruge et ordsprog som sikkert er planket fra
      en højerestående kultur.

      som at hælde vand på en gås.

      Her må du ikke føle dig truffet lille LI
      Det kunne jeg aldrig finde på at kalde dig.
      direkte skældsord er kun for dem der som oftest kommer sidst i mål.
      (hvis du forstår)

      Men jeg er siker på at han kigger forbi nu og da for at hente
      lidt inspiration.
      Så hvis du gør dig umage kan det jo være at du kan få dine 5 minutter
      i rampelyset ved næste års show.

      Nu vil jeg sige pænt tak og farvel så i igen i god ro og orden kan klappe hinanden på ryggen uden at en til at forstyrre den for døren stående julehygge.

      Må jeres have Nisse/Mufti/Ayatollah se i nåde til jer.

      GO`JUL

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. november 2008 @ 21:48

    59. Oh herregud endnu en redepisser på skatteydernes regning !

      Hvornår får folk dog nok af de tåber ?

      Vi rykker tilsyneladende tættere og tættere på det uundgålige sammenstød,De Dansksindede mod værnemagerne og 5 kolone tropperne.

      Den dag må selv det største skvat i landet vælge side !

      Det vil sige typer som Haugsgaard har allerede nu valgt side, men lur mig når dagen kommer, om de ikke vil prøve at overbevise alt og alle om at de hele tiden har været på den rette side.
      Ganske lige som sidst vi var besat.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 21. november 2008 @ 22:06

    60. Nu vil jeg sige pænt tak og farvel så i igen i god ro og orden kan klappe hinanden på ryggen uden at en til at forstyrre den for døren stående julehygge.

      Må jeres have Nisse/Mufti/Ayatollah se i nåde til jer.

      GO`JUL

      Kommentar af Per Henrik Rasmussen

      Rigtig flot!! Glide af og sætte sig på “den høje hest”, uden på nogen måde at ha forholdt sig til det vort samfund vil blive/er kastet ud i , i de nærmeste år.
      Sov Sødt Per Henrik Rasmusse, din opvågning bliver sandsynligvis/desværre brutal!

      Kommentar by PB — 21. november 2008 @ 22:16

    61. God reklame for Uriasposten og fin udstilling af Hausgaards hykleri. Han skal da ha’ tak for at henvise til siden, det er bare synd at han heller ikke kan finde ud af det. Den hedder uriasposten.NET ikke .dk

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 21. november 2008 @ 22:46

    62. Ja undskyld
      hr. Retentilatforsvaredigselvmedalleforhåndenværendemidler.
      Jeg kunne altså ikke dy mig.
      Hvis og jeg mener udtrykkeligt hvis du havde været en lille smule
      skarp ville du også ha` observeret at show`et blev optaget da det stadig hed uriasposten.dk.
      Men det der så undrer mig er at ingen tilsyneladende har bemærket at
      der her er tale om noget nær blasfemi.
      Hvad i alverden er der nu galt med gode gamle dk.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. november 2008 @ 23:30

    63. Undvigelsesmanøvre.

      Kommentar by magga — 21. november 2008 @ 23:42

    64. Var lige over på DKP hjemmesiden (avisen dk) der er vi sørme også berømte, Rie (shansen/LIR/?????????) har taget en kopi af hele vores debat og så kan de ellers finde ud af at vi er facister og hader NH, hvad skulle Kommunisterne uden vi klamme nazi/faci/national/racist svin=?????

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 21. november 2008 @ 23:49

    65. @58 Kære ligegyldige! Per Henrik Rasmussen

      Nu har du haft flere muligheder for at svare mig på, hvorfor denne blog er latterlig?
      Jeg venter stadig på svar, jeg kan ikke blive ved med at gætte mig frem til hvorfor.

      Jeg er selvfølgelig ked af, at du mener islamisk kvindeundertrykkelse er trivialiteter, jeg mener det er et stort problem.

      Syndt for de kvinder der er tvunget i denne affaldssække-emballage, både her i DK og i de islamiske lande.
      Skam for de frivillige hjernevaskede tørklædevogter/bærer af islamiske bogstavstro underkastelses kvinder.

      Det er en stor fejl at tro iSLAM er moderne, iSLAM er uændret overleveret kvindeundertrykkelse, der ikke har ændret sig de sidste 1400år.

      Jeg taler ikke hen over hoved på dine “moderne muslimske kvinder der frivilligt…..”
      Nej, jeg taler dem direkte ind i deres hjernevaskede hoveder, og beskylder dem for at være håbløse naive og meget, meget illoyale over for deres affaldssækkehoved fængslede medsøstre i de islamiske lande.
      Hvis du betragter islamisten ASSma fra Elendighedslisten som moderne, så må jeg nok sige, at moden har været lidt stillestående i 1400år, for denne form for bogstavstro koran-tilbeder, der hverken kan sige ordentligt goddag med håndtryk eller ikke kan finde sin identitet uden en sutteklud på hoved, det kan hverken være moderne eller selvstændigt.

      Derimod taler jeg stærkt for, at den kvindeundertrykkende emballage af den tingsgjorte muslimske kvinde, ikke omtales i slørede eller uskyldige tørklæde vendinger, men i den rette betegnelse, affaldssækken, for det er netop kvindernes status i iSLAM, en andenrangs tingsgenstand affald, som kan behandles som lort!!!

      Netop tvangs indpakkede kvinder, trænger ikke til forståelse for deres bøddel iSLAM, men til kvinder der tør sige iSLAM imod.
      Det kan være deres redning.

      Nej, du har heller ikke kommet med nogle saglige argumenter for, at min holdning til iSLAM skulle ændre sig, måske ved jeg for meget om iSLAM, så dine spage amatøragtige følelses ordflommerier rigtig nok praller af mig.

      Tro mig, iSLAM er ikke en idelog man kan forhandle med, den skal bekæmpes.
      Især for os kvinder står der meget på spil.

      Jeg syntes ikke du er kompetent til at udtale dig om NH’s tid og vilje til at komme her på besøg, det kunne jo være han kunne argumentere modsat dig….

      Kommentar by li — 22. november 2008 @ 00:10

    66. Hvad i alverden er der nu galt med gode gamle dk.

      INGENTING hvis du mener landet.Det er jo det vi alle gerne vil have tilbage(det gode gamle DK)

      Kommentar by father — 22. november 2008 @ 00:20

    67. Kære lille selvundertrykte af dine tvangstanker plagede LI.

      Had gør både blind og døv hvad der også tydeligt fremgår når din pandang i den muslimske verden bralder løs.

      Et er at læse,noget andet er at forstå,så når du nu insisterende bliver ved med at efterlyse svar er det altså nok kun fordi du ikke har fået det du er overbevist om er den absolutte sandhed du jo selv så skråsikkert mener at ligge inde med.

      Den kan jeg sku ikke gi` dig.

      Men du mener jo så også selv at ha` set “lyset”

      Jeg har ikke noget imod mennesker der tar` sig selv alvorligt.

      Er måske en smule skeptisk hvis de overdriver.

      Men når de begynder at ta` sig selv højtideligt så står jeg sku af.

      Og det er hermed gjort.

      Og så er jeg altså med fare for at lyde højtidelig så fair at jeg gir` dig den lille chance der består i at du nu kan beskylde mig for at være utroværdig fordi at jeg lovede at skride lige omkring kl.22
      og så alligevel ikke engang var i stand til at overholde det.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. november 2008 @ 02:00

    68. Kære Father
      Og nej det skal ikke misforstås.
      Dette er ikke en trosbekendeldse.
      Men alligevel !!!!!!!
      Er det Natasja der taler til os fra den anden side ?

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. november 2008 @ 03:35

    69. Midt i det triste med Hausgaard så kan jeg fortælle at jeg for et stykke tid siden var til et foredrag hvor forfatter Bente Hansen, der, sagde hun, stemmer på Enhedslisten, fortalte om hvordan det er at være troende som feminist og socialist. (Kirken må holdes lidt i ørerne, mener jeg)

      Bente Hansen fortalte at hun er medlem af menighedsrådet i Københavns Domkirke og så går hun ind for at religion og politik skal holdes adskilt. Det er jeg helt enig med hende i. Det var også interessant at høre hendes kritik af islamisme. Hende kunne Hausgaard og andre gamle og unge socialister lære noget af. Bente Hansen er troende og det er jeg ikke, men jeg respekterer hende for at ville luge ud i religiøst barbari og intolerance.

      Kommentar by Janne — 22. november 2008 @ 09:08

    70. 57

      magga

      Hvor er det s…. godt, det du skriver!

      Kommentar by Janne — 22. november 2008 @ 09:15

    71. @Per Henrik Rasmussen
      Dit eneste håb for en argumentation, der vægter og muligvis kunne slå igennem, er, at du holder dig til den mundtlige. Dine sproglige fejl smadrer alt indhold i dine indlæg.

      Kommentar by Purellif — 22. november 2008 @ 11:10

    72. PHR er en typisk troll, af den type, som ikke tager stilling til debattråden, men nøjes med ubegrundede påstande, stråmænd og mudderkastning. Ignore.

      Kommentar by Anna Lyttiger — 22. november 2008 @ 12:03

    73. Purellif’s kommentar er væsentlig, da den indirekte peger på den totale opløsning det danske undervisningssystem har været ude i siden 68.

      For nogle år siden diskuterede jeg dette med en gammel skolekammerat, jeg var på besøg hos. Fruen i huset blandede sig på den sædvanlige facon: ”Det er da helt ligegyldigt, om børnene lærer at stave. Der er stavekontrol på PC’en”.

      At den gode dame, der var pædagog, var aldeles uvidende om alt, demonstreredes hver gang hun åbnede munden. Om den svulmende offentlige sektor og klientligtgørelsen af snart enhver dansker, med de tilhørende enorme udgifter var kommentaren. ”Der er penge nok – du har penge nok – der skal uddannes mange flere pædagoger!”

      Og sådan er det hele i alt for mange danskeres hoveder: Alt er ligegyldigt. Der er penge nok, og vi skal lade være med at hetze mod de svage. Jeg kommer ikke længere så ofte, som jeg gerne ville, hos min gamle ven.

      Det sørgelige i den her forbindelse er, at vi svigter de unge mennesker groft. For de vil gerne lære. De vil gerne kappes om at være den bedste. Og de har godt af at lære ikke at være det. Men alt skal være lige, og det bliver det – lige dårligt.

      Udviklingen er desværre helt tydelig gennem hele uddannelsessystemet. Læs fx Hauges kommentar i JP i dag.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 22. november 2008 @ 13:19

    74. @Er det Natasja der taler til os fra den anden side ?

      Nej hr rasmussen , men du gik lige i fælden. Venstrefløjen TROR at det er dem der ejer begrebet danskhed , og hvad Natasja angår så får man ikke RET til Danmark fordi man tager en gammel surfermelodi fra 70ernes USA og laver den om til en venstrefløjssang.
      For at dette ikke skal misforstås , så holder jeg meget af hendes sange , nok mest fordi musikken er fremragende og jeg er en halvdøv gammel knark der ikke kan høre teksten.

      Kommentar by father — 22. november 2008 @ 15:34

    75. Der er utrolig mange gode og velskrevne kommentarer på denne tråd.

      Per Henrik Rasmussen brilliere ikke ligefrem med sin viden om islam og dens rettroende.

      Desværre er det ret så almindeligt for ganske mange at de ikke har gjort sig de personlige anstrengelser der skal til for at sætte sig ind i HVAD det er ideologien islam står for.

      Derfor er det også umuligt for den type mennesker at føre en relevant diskurs om emnet – hvilket altså alligevel ikke afholder dem fra at ville en sådan.

      Rådet til disse mennesker kan ikke gives for ofte :

      læs Koranen, Hadith, Sunnah og Shariaen foruden islams historie.

      Shariaen findes desuden i dag i en boglig udgave, som kun omhandler Sharia-lovene og reglerne.

      Kommentar by Vivi Andersen — 22. november 2008 @ 15:38

    76. I higer og søger i gamle bøger.

      Hvis i nu kunne løsrive jer fra dem og gå en tur ud i den
      virkelige verden og få lidt frisk luft skulle der være en chance for at tågerne vil begynde at aftage.

      Nu er der jo altså nok ikke ret mange muslimer tilstede her
      for at bidrage til det i mener skulle være en debat.
      Det kan i så prøve at tænke lidt over.

      Men til gengæld masser af ekstremister der bare ikke kan vente med at få fingeren på aftrækkeren og drage i krig ene og allene for krigens skyld og her mener at fundet en legitim grund.

      Mange af dem er sikkert også at finde blandt de mest voldelige
      fraktioner i de forskellige fodboldfanklubber der ligeledes
      dyrker volden for voldens skyld.

      Og her må jeg da indrømme at jeg bekymrer mig så meget for mit lands
      fremtid at jeg til enhver tid vil gå i rette med dem.

      Det er IKKE dem og deres råberi der skal ha` lov til at sætte dagsordenen.

      Men de har desværre sørgeligt nok allerede fået alt for meget indflydelse.

      Dansk folke parti har nu i 7 år med al tydelighed bevist at det ikke er den vej vi skal.

      Volden er i de 7 år da kun blevet værre og værre.

      Men de har jo så heller ikke forpasset en eneste chance for at holde gryden i kog.

      Fremgangsmåden er velkendt og blev sidst anvendt i større stil for ca. 70 år siden
      ikke så langt herfra.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. november 2008 @ 17:53

    77. Jeg er enig med Per Troll Rasmussen og Niels Hausgaard om, at alle der ikke tænker som dem, er onde, og skal sendes i lejre indtil de dør.

      /ironi off

      Kommentar by Svend P — 22. november 2008 @ 18:12

    78. Spisekrummekaffe => spisekrog med kaffe :-)

      Kommentar by Ulla — 22. november 2008 @ 18:53

    79. -> 78 Ulla

      Hermed rettet. Takker.

      Kommentar by Kim Møller — 22. november 2008 @ 19:06

    80. PS. Er der nogen der ved, hvordan man sender en email til Kim Møller?

      Han har for et år siden revset en af min kærestes veninder, der er journalist, med ekstremt grove beskyldninger til følge fra hendes side af, men sådan som jeg fik historien fortalt af min kæreste, viste den sig at være totalt løgnagtig og ubegrundet, og jeg støttede Kim 100%…

      Ville blot sende en taknemmelig hilsen :-)

      Kommentar by Svend P — 22. november 2008 @ 20:42

    81. Og når så vi har fået smidt de fleste muslimer og fejlfarver ud af landet og resten interneret i sandholmlejren skal det da også nok ende med at vi kaster os ud i en krig mod vores naboer eller i det mindste Sverige så de også kan lære hvordan man behandler fremmede politisk korrekt og at det altså ikke nytter noget at man ikke blander sig i hvordan folk går klædt.
      Haleluja

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. november 2008 @ 20:45

    82. @81 PHR

      IDIOT!!!!!!

      Kommentar by li — 22. november 2008 @ 21:05

    83. Hovsa
      Der kom du da vist sidst over målstregen igen.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. november 2008 @ 21:09

    84. Når jeg nu siger at du er for NEM men alLIgevel meget TUNG a danse med
      og så vender rundt på rækkefølgen.
      Hvad tror du så det er for et ord jeg tænker på ?

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. november 2008 @ 21:18

    85. Hvor gammel er du Per Henrik Rasmussen???
      Du lyder noget pubertets-vanskelig!!!
      Jeg deltager ikke i en ulige kamp, hvor modstanderen flakker hovedsløst rundt og ikke formår at give modstand eller fornuftige argumenter.
      Du fundet for let……

      Kommentar by li — 22. november 2008 @ 22:01

    86. Jeg er gammel nok til at ha` lært at skelne skidt fra snot
      og dermed blevet i stand til afsløre hyklere når jeg spotter dem.

      Folk der under dække af at være Åhhhh så bekymrede for deres medsøstre
      i virkeligheden pisser dem og og ned af ryggen og allerhelst så at de forsvandt fra jordens overflade.

      Nu er det jo som bekendt ikke så sjovt at blive taget med bukserne nede så derfor denne lille skinmanøvre med at spørge til min alder som i denne sammenhæng er fuldstændigt underordnet.

      Og du mener jo også at jeg er gammel nok til at blive kaldt IDIOT !!!!!

      Så vi må vist betragte som at du har “prøvet lykken” og er blevet bedt om at rykke til “start” og begynde forfra.

      Men inden du genoptager spillet vil jeg foreslå at du køber en pose Matadormix og ser om der ikke skulle være en enkelt eller to tudekiks i blandingen.

      Og vi må så bare håbe på at du tar dig sammen og ikke endnu engang blir`den sidste der kommer i (selv)mål.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. november 2008 @ 23:02

    87. Haugards indsats er rystende ringe, og nedværdigende, mest for ham selv.

      Hans totale ignorance for hvordan den svageste dansker/europæer er presset under den daglige vold, chikane, voldtægt og trusler, interesserer ikke denne elite-person.

      Han tror man er jordnær, blot fordi man taler med jysk accent, i virkeligheden er han så høj-røvet, at ingen i Hellerup ville kunne sammenlignes med hans arrogance og afsky.

      anti-sharia

      Kommentar by anti-sharia — 23. november 2008 @ 00:18

    88. Hr.Møller

      Ser du indvandrere her, komme marcherende herop ?

      Eller ser du indvandrer hære, komme marcherende herop ?

      For der er da vist nok lige den lille forskel
      at det første har jeg endog meget svært ved at se hvordan det lige skulle kunne lade sig gøre.

      Hvorimod det sidste rent teoretisk med lodder og trisser måske kunne sansynliggøres hvis man er meget ferm til at læse i kaffegrums.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. november 2008 @ 01:04

    89. Efter at det ulidelige fjols til William Jansen har forladt Uriasposten, har vi nu fået en Per Henrik Rasmussen.

      Ude af stand til at forholde sig til emnet og med den sædvanlige selvretfærdige afstandtagen og nedvurdering af Uriaspostens læsere, som kendetegner hans slags.

      Men værst er dog alligevel Preben Heide, der med mellemrum kommer herind og lukker meningsløst lort ud og forsvinder igen.

      Det ville klæde dig at tage diskussionen, Preben Heide, i stedet for bare at liste af.

      Kommentar by . — 23. november 2008 @ 02:16

    90. .- ??????
      Jeg burde egentligt ignorere det da ingen afsender er på og derfor må anses for at være dukket op ud af den blå luft hvad indholdet da også
      tyder på.
      Medmindre at mand tolker .- som sonomyn for det at slå en rigtig stor høm høm.
      Puh ha da da da

      Så at preben Heide en gang imellem har brug for at komme ud i den friske luft er da vel nok ikke noget at sige til.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. november 2008 @ 02:59

    91. PHR:

      “Medmindre at mand tolker .- som sonomyn for det at slå en rigtig stor høm høm.”

      Sonomyn???!!!

      Kommateringen i PHR’s indlæg, eller skulle man heller siger manglen på samme, kunne tyde på, at den analfikseret Shansen har fået ny IP-adresse og Nom de Guerre!

      Kommentar by Front De Boeuf — 23. november 2008 @ 09:51

    92. @91
      eller også er det bare en tydeliggørelse af at man ikke skal drikke sig fuld og stive selvtilliden af ved at svine andre til på en blog en lørdag aften. Niels Hausgaard, er det dig? Ha ha ha

      Kommentar by Svend P — 23. november 2008 @ 11:51

    93. “at man ikke skal drikke sig fuld og stive selvtilliden af ved at svine andre til på en blog”
      Her er der da så virkeligt noget for AA at ta` sig af.
      (Hvis du forstår
      Ha ha ha ha

      Kommentar by Anonym — 23. november 2008 @ 13:45

    94. ” At man ikke skal drikke sig fuld og stive selvtilliden af ved at svine andre til på en blog”
      Jeg vil da foreslå at du kontakter AA (Anomyme Alkoholikere)
      og lader dem se på sagen.
      Ha ha ha ha

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. november 2008 @ 13:53

    95. Kære Front De Boeuf
      Min KOMMATAR til det er at inden du begynder at KOMMATERE andres
      utilstrækkeligheder skulle du HELLERE koncentere dig om dine egne
      sproglige utilstrækkeligheder.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. november 2008 @ 14:17

    96. PHR:
      “Min KOMMATAR til det er at inden du begynder at KOMMATERE andres
      utilstrækkeligheder skulle du HELLERE koncentere dig om dine egne
      sproglige utilstrækkeligheder.”

      Hahaha – din stakkel! Når jeg skriver kommatering er det naturligvis fordi, jeg henviser til dine mangelfulde komma og tegnsætning. Dine sætningsopbygninger og ordvalg kombineret med din interesse for fækalier, leder mig til den overbevisning, at du må være Shansen i egen nedrige person!

      Kommentar by Front De Boeuf — 23. november 2008 @ 15:44

    97. ØØØØØHHHHH?????,,,,, NÅHHHHHHH,,,,,,
      Var det det du mente,.,..,
      ouv manner
      Jeg gir` op
      Du er, sku ,for kvik,.!
      Jeg trækker mig ærbødigst og bøjer mig i støvet for overmagten.
      Farvel

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. november 2008 @ 16:05

    98. Farvel Shansen, du kommer vel snart igen!

      Kommentar by Front De Boeuf — 23. november 2008 @ 16:11

    99. Måske !!!!

      Men det blir` nok først når eller hvis du en dag bliver i stand til at tænke to af hinanden uafhængige tanker uden at blive svimmel.

      I øjeblikket er du for tung at Thansen med men hvis du støder ind i Shansen må du da endelig hilse.

      Mhed vhenlig hhilsen
      Pher Hhenrik Rhasmussen.
      Skål.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. november 2008 @ 17:02

    100. “Men det blir` nok først når eller hvis du en dag bliver i stand til at tænke to af hinanden uafhængige tanker uden at blive svimmel.”

      Skal vi vædde?

      Kommentar by Front De Boeuf — 23. november 2008 @ 17:15

    101. @Shansen

      Hmm, du/i var noget hurtigere ovre på Avisen.dk, men der var i vel også en 2-3 personer, der gemte sig bag det samme navn, ikke sandt?

      Kommentar by Front De Boeuf — 23. november 2008 @ 17:21

    102. Uhyggen breder sig.

      Er jeg Niels Hausgaard eller er jeg Shansen ?

      Kan der være tale om den onde i egen høje person. ??

      Eller måske en reinkarnation af en blanding mellem Ayatollah Khomeni
      og Stalin der har den frækhed at udvise en smule etikette ved at følge det codex der er for sprogbrug her og så oven i købet prøver at kultivere det en smule
      (bl.a ved at omtale en affaldssæk som det den nu en gang er og rette den misforståelse at det skulle være en hovedbeklædning)
      ???

      Det er fand`me yhyggeligt du.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. november 2008 @ 18:33

    103. PHR (Shansen)
      “Eller måske en reinkarnation af en blanding mellem Ayatollah Khomeni
      og Stalin der har den frækhed at udvise en smule etikette ved at følge det codex der er for sprogbrug her og så oven i købet prøver at kultivere det en smule
      (bl.a ved at omtale en affaldssæk som det den nu en gang er og rette den misforståelse at det skulle være en hovedbeklædning)”

      Vedrørende Urius Oregon:
      Indicie 4: Retorik og sprogbrug.

      Der kan konstateres visse sammenfald både i forhold til det grammatiske og det sproglige. Det drejer sig eksempelvis om lange sætninger uden punktum, et generelt problem med endelser, samt ordvalg og brug af talemåder.

      Kommentar by Stella Polaris — 23. november 2008 @ 19:01

    104. NB: Per Henrik Rasmussen er ikke et Shansen-alias.

      Kommentar by Kim Møller — 24. november 2008 @ 03:56

    105. Du er sku til grin, dit røde svin Hr. Per Henrik Rasmussen. Når du ikke har mere at argumentere for så begynder du bare at svine folk til. Det er sku for usselt af dig og det viser også hvor dum du er.

      Kommentar by Fighter — 24. november 2008 @ 05:02

    106. @Fighter
      Jeg synes du behersker ironi på et plan, hvor kun ganske få kan være med ;-)

      Kommentar by Svend P — 24. november 2008 @ 11:30

    107. Bare så jeg lige forstår det:

      Det er ikke ok at Niels Hausgaard skriver en sang om “Bodil”, hvor han beskylder hende for at være en frygtsom og bange person.

      Men det er ok at “Bodil” kalder Hausgaard for et stalinistisk svin.

      Er det sådan logikken er?

      Kommentar by Johnny — 24. november 2008 @ 15:22

    108. -> 107 Johnny

      “Bare så jeg lige forstår det:

      Det er ikke ok at Niels Hausgaard skriver en sang om “Bodil”, hvor han beskylder hende for at være en frygtsom og bange person.

      Men det er ok at “Bodil” kalder Hausgaard for et stalinistisk svin.”

      Den Bodil-kommentar Hausgaard refererer lyder sådan her i sin helhed:

      “Selvfølgelig bakker en mand som Hausgård da op om en arbajer avis, endda en af de rigtige, en kommunistisk – det gør alle de arbejdssky fra venstrefløjen, alle dem, der ikke ved, hvad et dagligt, fysisk arbejde er, såmænd heller aldrig kommer til det.
      Ikke før der kommer en Stalin og sender dem i Gulag, fortæller dem, hvilke subjekte nasserøve de er.
      Betragt hans donation som dårlig samvittighed over for bedraget, over aldrig at ha udført et ærligt stykke arbejde.”

      Hausgaard fordrejer Bodils ord og bruger små syv minutter af et landsdækkende show på en Urias-postering, uden at berøre posteringens emne med et eneste ord: Niels Hausgaard gav sidste år 25.000 kr. til Kommunistisk Partis dagblad.

      Kommentar by Kim Møller — 24. november 2008 @ 15:53

    109. Jeg tror nok at Hr.Hausgaard og da i hvert tilfælde jeg selv

      (og jeg mener mig selv)
      (tror jeg nok da jeg ikke kan sige mig fri for at være blevet en smule skizofren)

      priser sig lykkelig over ikke at være ambassadeejer med tanke på hvad det ville koste at få den brandforsikret.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. november 2008 @ 16:02

    110. @ Fighter

      Du inspirerede mig sku lige til noget der kunne vise sig at blive en mega export sussec.

      Hvis nu vi kune få landbruget til at fremavle røde svin i stedet for de sædvanlige blege og så hallal slagter dem, skulle de da nok være spiselige for muslimer, da vi jo ved at farven på det der ligger på tallerkenen også har betydning for appetiten.

      Altså en Win Win situation.

      Vi slipper af med de røde svin, får lært muslimerne herligheder ved denne spise og fremmer derved en fredelig sameksistens og tjener oven i købe penge på det.

      Du er genial

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. november 2008 @ 17:01

    111. Hr.Møller
      Nu er det vel et eller andet sted da vist helt på sin plads at Hr.Hausgaard,i primetime på landsdækkende tv, ikke spiller seernes tid ved at resitere hele dette lange lokumsdigt.

      At manden er i stand til at læse og oven i købet er i stand til at uddrage essensen af denne lange retirade,
      og kalde en spade for en spade, kan man da vist ikke bruge imod ham.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. november 2008 @ 17:58

    112. Og lad så venligst være med at bruge ordet bajer nå vi nu har fået henvist en hel del anonyme herinde til AA.
      De skulle jo nødigt få et tilbagefald

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. november 2008 @ 18:09

    113. Per Henrik Rasmussen

      Du er mærkelig

      Din ide om “en mega export sussec” har jo ikke noget med sagen at gøre.

      Kommentar by Fighter — 24. november 2008 @ 20:59

    114. Ja-ja, Hr Per Henrik Rasmussen.

      Vi har ytringsfrihed og vi bidrager alle med det vi nu kan. Men engang imellem er det bedst, man lytter og læser, indtil man har forstået, hvad sagen drejer sig om. Når man braldrer op, fortæller man meget om sig selv.
      Jeg er da sikker på at din argumentation tager kegler henne i KAP’s mødelokale eller den lokale bodage (tvivler dog lidt på det sidste), men det virker ikke rigtigt her. Der foregår mange rigtigt gode debatter her, mange af dem skrevet af mennesker med dyb indsigt i hvad de skriver om, men det kræver man lige hæver sig over kælderniveau intellektuelt.

      Lyt og lær, og kom så igen når du har læst et par bøger. Du kan jo starte med at læse koranen, den findes på dansk, og sproget er ikke så svært. Så kan vi godt snakke tørklæder og alt det andet. Du behøver ikke, som nogle af os andre, at bruge et par år på at læse koran, hadith’er og sharia plus et par understøttende værker, ller oversætte en film om islams indflydelse i vesten. Du behøver heller ikke sætte dig godt ind i euromed aftalerne (det har ikke noget med medicin at gøre), men et lidt bedre fundament end det du viser her, ville gøre debat muligt.
      Det gør såmænd ikke noget, du staver som en skovl og sætter kommaer på en meget alternativ måde, vi yder efter evne, og det er ikke så meget formen som indholdet det kommer an på. Men lige præcist på indholdssiden fejler du slemt.

      Kommentar by PeterK — 24. november 2008 @ 21:09

    115. Hvor blev Preben Heide af?

      Kommentar by . — 24. november 2008 @ 22:15

    116. @ li
      Lige præcis i dit tilfælde ville noget mishandling og en sæk over hovedet nok være den bedste løsning.

      På den seriøse side må der siges, at mennesket påvirkes af sine omgivelser, denne blogs bidrag er en eller anden form af øget negativitet/had mod andre mennesker.

      Kommentar by Stine — 25. november 2008 @ 03:16

    117. @PeterK

      “den lokale BODAGE (tvivler dog lidt på det sidste)” ????

      Her er vi da i det mindste enige.

      Du har ret !!!!

      Det virker ikke rigtigt hverken her eller der.

      Og uanset hvor mange koraner eller bibler jeg graver mig igennem med det redskab du beskriver sidst i din lille beretning vil tvivlen da nok bestå.

      Hvis du nu tar` et tørklæde om halsen, spiser lidt af den medicin du taler om, krøller din lille klade sammen og kaster i en affaldssæk og så går i seng et par dage, se så er jeg sikker på at du vågner op og er blevet frisk igen.

      Og så kan du jo forkæle dig selv med en tur ned på den lokale BODEGA og sikkert helt uden risiko indtage rigelige mængder af alkohol der jo altså nok ikke er nær så giftig for hverken krop eller sjæl som det du praler med at ha` indhaleret igennem en årrække.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. november 2008 @ 05:05

    118. Jeg er blevet lokket herind af en ven, og jeg skal da love for, at jeg moret mig ved at læse indlæggende herinde. Der er ikke meget sagligt indhold. Ingen oprigtig debat. Tilfældigt, at dette bliver skrevet til netop dette indlæg, men det samme gør sig gældende for over 85% af de andre indlæg.

      1. Der bliver startet et nyt indlæg
      2. Mange folk er enige eller mindre enige (men ikke uenige)
      3. Den første uenige dukker op med argumenter for sin sag
      4. “De mange folk der er enige eller mindre enige” skriver tilbage til “den uenige”. Hans/hendes argumenter er ofte helt forkerte og påstår, at man slet ikke kan mene det, som personen gør.
      5. “Den uenige” skriver tilbage og mener, at man slet ikke kan mene det modsatte og argumenter derfor er vrøvl.
      6. De andre svarer igen med angreb på bloggerens person
      7. Personen svarer igen med angreb på bloggernes person
      8. osv.

      Ingen debat.
      Eks. så er den eneste debat i dette indlæg, hvorvidt NH altid har været fuldstændig nonsens eller kun er det idag. Den første der er uenig, hvem der i dette tilfælde er Per henrik Rasmussen, udtrykker, at han er uenig, og 4-5 indlæg senere, er der ingen debat, men bare angreb bloggerne imellem.

      Første og sidste indlæg på Uriasposten.net, emn jeg skal nok vende tilbage, for at læse reaktionerne på dette indlæg og andre – det er, som skrevet ovenfor, rigtig god underholdning

      Kommentar by Svend — 25. november 2008 @ 16:35

    119. Fy Stine

      Her går du altså langt over stregen.

      Der er ingen her der skal mishandles mod deres vilje.

      Havde du derimod foreslået at hun frivilligt havde taget et tørklæde på hovedet og frivilligt dyrket lidt BONDAGE med PeterK som ligeledes frivillig medaktør.

      Havde du holdt dig inden for rimelighedens grænser.

      Så må vi lige be` om kammertonen.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. november 2008 @ 18:28

    120. @Svend

      Klovn

      Kommentar by . — 26. november 2008 @ 07:33

    121. 118

      Svend

      “…jeg skal da love for, at jeg moret mig…”

      Dette er en rigtig Hausgaard talemåde. :)

      Kommentar by Janne — 26. november 2008 @ 13:55

    122. @PeterK

      Sole klart Peter, med kommentatorer som li, ., anti-sharia, Vivi Andersen og Fighter vil der (hvis PHR var på mute) være lagt op til en unik fremvisning i retorikkens finesser, som sikkert også på den retskrivningsmæssige part vil være forbilledlig.

      Kommentar by Stine — 9. december 2008 @ 02:28

    123. Generelt ville jeg skynde mig videre – man skal passe på sine ører.

      Uriasposten er det mest nedgørende, socialt fordummende og racistiske sted jeg har involveret mig i at læse på.

      Med henvisning til racisme og dæmonisering af andre mennesker burde siden lukkes omgående. Internering af de involverede skribenter, vil i et vist omfang, i henhold til gældende lov på området være mulig.

      Kommentar by Anonym — 9. december 2008 @ 02:54

    124. Det er meget underholdende at læse indlæg her under Hausgaard-temaet.
      I en del står der at folk er ved at miste interessen for Hausgaard og at hans publikum er trætte af hans shows. Prøv at følge med på hans website. Hele hans turné blev udsolgt på få dage… det er da tankevækkende.
      Jeg glæder mig for jeg var en af de heldige der nåede at få billet. Han bliver bedre og skarpere for hvert år der går!
      God jul til alle.

      Kommentar by Lise Hansen — 9. december 2008 @ 12:07

    125. NIELS HAUSGAARD HOLDER FOR VILDT!!! Hvis bare vi havde flere af ham, ville verden være et bedre sted og dertil en hel del sjovere!!!

      Kommentar by zen zen — 18. december 2008 @ 21:55

    126. @ Stine, Anonym, Lise Hansen og zen zen

      Deltag dog i nogle debatter der er liv i. Når I vælger at kommentere i en gammel debat, er det så fordi I er bange for at få modspil?

      Kommentar by Mallebrok — 18. december 2008 @ 23:56

    127. Ja, det er det for mit vedkommende i hvert fald

      Kommentar by Stine — 5. januar 2009 @ 16:56

    128. Men sange passer jo so godt. Et menske som Bodil der kan have så meget had i sig, har det jo ikke godt. Den had må stamme fra sine barndom. Og ja det tager tid at hele så dybe sår som Bodil må have. Måske er hun aldrig blevet rummet af sine forældre. Men det første skridt for Bodil ville være at erkende at hun har det skidt. Før kommer hun aldrig videre. Dernæst skal der terapi til. Så ja det tager tid at hele så dybe sår.

      Kommentar by Sebastian — 22. april 2009 @ 11:18

    129. Demo-kra-ti,

      hvis ikke NH, tager debatten op,og udemærket ved, at 100 vis(og nok ike flere, står klar til at skyde alt ned, med logiske “i deres øjne” forklaringer,,, hvem gør så,,,Med hans tæppe bombning af Dansk Folkeparti, og deres største mærkevarer. OG de så hyrer manden, og betaler ham for at sige og synge sin mening, så ser jeg ikke tingene blive mere dansk. Jeg er bestemt glad for DF, men jeg stemmer ik på dem. Jeg ser i den grad, at mange deler deres mening, men min er anderledes. De radikale sidder med Sofie Carsten Nielsen,, som har tjent 12millioner på at gnide røv, som minister, i 3år, men ellers nægter at udtale sig om andet end det der passer hende. Nemt, når hende,og hendes mand, tjener 6millioner årligt, og sidder i kæmpe villa, i Hellerup, langt fra byens larm, og ikke orker pressen,samt flygtninge nødråb, gennem aupair pigens jammer, el deres sikkerhedsvagt ærlige bekrymringer, for det at komme en kommentar, inden de går indtil , Thomas Rode, hjemmelavet grill argm, 4000kr pr stk, så er alle andre afslag, end det der fremmer deres egne interesser mest,,,,ingen int.

      Kommentar by Steen — 13. september 2015 @ 04:20

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper