29. januar 2015

LFS’ Jan Hoby forguder Lenin og Ho Chi Minh, tolererer Hitz ut-tahrir, men ikke Sennels’ menneskesyn

Det er selvfølgelig ikke tilfældigt, at Jan Hobys ‘bestyrkede mistanke’ om Nicolai Sennels faglige objektivitet pludselig dukker op, og enhver kan se det ideologiske spil selverklærede antiracister spiller bag facaden, med det overordnede mål at friholde Islam fra kritik. Det er ikke desto mindre lykkedes Jan Hoby, at få socialdemokraten Jonas Bjørn Jensen med på ideen om at fyre Pegida-talsmanden, hvad gav et indslag i tirsdagens TV2 Lorry. Her kunne man se den kommunistiske aktivist blandt sine massemorderiske forbilleder, herunder Lenin og Ho Chi Minh.

Delvis transskription af TV Lorry, 27. januar 2015 – Politiker vil have Pegida-leder fyret.

Line Baum Danielsen, TV2 Lorry: Fyr ham! Så kontant er udmeldingen fra socialdemokraterne i København om en skolepsykolog i kommunen. Psykologen er kendt som en kontroversiel debattør og stifter af islamkritiske Pegida DK. Nu vil både politikere og kolleger have ham fyret for sine private holdninger.

(Arkivbilleder med Nicolai Sennels til Pegida-demo: ‘Vi er ikke mod muslimer…’)

Jonas Bjørn Jensen, Socialdemokraterne: Når man ytrer, at en hel befolkningsgruppe er indavlede og derfor genetisk er udenfor psykologisk rækkevidde, så mener jeg det er meget problematisk at man arbejder med børnepsykologi.

TV2 Lorry: Men hvornår har han i sit arbejde ikke kunne skelne mellem personlige holdninger og sit arbejde?

Jonas Bjørn Jensen: Jeg mener, at hvis man arbejer med børnepsykologi, så kan man ikke udelukke en hel befolkningsgruppe for at kunne nås psykologik. Det er simpelthen problematisk.

TV2 Lorry: Landsforeningen LFS bakker politikeren op.

Jan Hoby, LFS: Jeg er ligeglad med hvor folk står politisk og ideologisk, men jeg er ikke ligeglad med at du er racist…

TV2 Lorry: Kan du forstå, at der er nogle der mener at du er i gang med at indføre berufsverbot overfor bestemte holdninger her?

Jonas Bjørn Jensen: Man må have alle holdninger i Københavns Kommune… Man må have alle holdninger i Københavns Kommune, så længe det er noget der flugter med de værdier vi har i Københavns Kommune, og de ting vi arbejder for.

[…]

TV2 Lorry: Men I har ikke beviser på at han har behandlet muslimske børn anderledes end danske børn?

Jan Hoby: Det er der bestyrket mistanke om i forhold til de henvendelser jeg har fået, at det er der tale om.

(Jan Hoby blandt massemorderiske forbilleder i TV2 Lorry, 27. januar 2015)

Diverse citater.

“Det er ikke alle pædagoger, der er i stand til at rumme den mangfoldighed, som dem fra Hizb-ut-Tahrir og så mange andre forældre kan repræsentere.” (Jan Hoby til TV2 Nyhederne, 17. juni 2007)

“Politisk berufsverbot vil blive erstattet af pædagogisk og fagligt berufsverbot. Pædagogisk og fagligt berufsverbot vil føre til endnu mere ensretning, standardisering… Der er allerede for mange pædagoger og andre professionelle, der udsætter sig for daglig selvdisciplinering. Ingen ved hvor den normative selvregulering starter og slutter i hverdagens arbejde med børn og unge. Skandalisering og sensationstrang, sammen med den nypuritanske tsunami forhindrer enhver form for demokratisk faglig refleksion.” (Jan Hoby på Modkraft.dk, 18. december 2014)

“… hvorfor ikke anmelde ham for racisme istedet for? Vi har jo systemer, der tager sig af, hvis man udtaler sig racistisk. Hvis det er tilfældet, så mister han jo ihvertfald sit job. Det får man mere ud af, end at vi sidder og brokker os internt på Facebook.” (Marianne Ryhl Olsson på Jan Hobys Facebook-væg, 25. januar 2015)

“En række tillidsvalgte og flere af vores medlemmer, som arbejder direkte sammen med Sennels, har klaget over, at de føler sig pressede på arbejdsmiljøet og utrygge ved hans menneskesyn.” (Jan Hoby til Dagbladet Arbejderen, 26. januar 2015)

“Man er ikke kun racist i sin fritid, – da det er et menneskesyn.” (Jan Hoby på Facebook, 28. januar 2015)

“Domstol ???? WTF ! Farlig? WTF ! Det er racister og fascister forklædt som professionelle der er problemet. Men I ingen problemer med Nicolai Sennels udtalelser om muslimske mennesker han har en professionel relation til! Det er helt ude i hampen.” (Jan Hoby på Facebook, 28. januar 2015)

Oploadet Kl. 06:17 af Kim Møller — Direkte link27 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/63486/trackback

27 Comments »

  1. “så længe det er noget der flugter med de værdier vi har i Københavns Kommune”

    Jeg troede, kommunen var en forvaltning. HJar forvaltninger ideer?

    Det minder uhyggeligt om den svenske “värdegrund”, ingen ved hvad er, men som kan få folk fyret.

    Jeg tror ikke et sekund på, at Sennels’ politiske ideer influerer på hans arbejde. Mon kommunisten Jan Hoby’s gør?

    Kommentar by Snaphanen — 29. januar 2015 @ 06:48

  2. Godt arbejde Kim. Hold kæft hvor er Jan Hoby afsløret. Mage til dobbeltmoral…

    Kommentar by Are you kidding me — 29. januar 2015 @ 07:13

  3. Jeg tror ikke Sennels har noget at frygte: Hoby er gået aldeles amok på sin Facebookside (med henvisning til en pædagog fyret for stærkt seksuelt sprog til børn):

    “Denne pædagog blev indstillet til fyring, fordi BUF og skolelederen IKKE havde tillid til hans faglige dømmekraft. Men Nicolai Sennels professionelle racistiske psykologiske praksis, nej det er ikke et problem for det er jo bare muslimer det handler om. Han kan jo adskille sit racistiske professionelle syn på muslimer, når han er hjemme i private og på arbejdet. Min bare røv! Ingen fucking racister, nazister og fascister skal have lov til at arbejde med børn, unge, ældre og handicappet. Far er IKKE vred, blot lidt skuffe.”

    Kommentar by Martin Kasler — 29. januar 2015 @ 07:44

  4. Mon ikke det kan ende med at Jan Hoby bliver fyret i stedet?

    Kommentar by Frank Hagmann — 29. januar 2015 @ 08:09

  5. Man må have alle holdninger, blot så længe man er enig med Jan Hoby.

    Kommentar by NulTolerance — 29. januar 2015 @ 08:37

  6. Hvorfor er Hitler ikke på din væg…???? Jan Hoby…??? Hitler var helt på linie med det du arbejder for…!!! Håber dette bliver blæst op og at du kommer til at stå til regnskab for dit “sindelags” kontrol….. LEDE FASCISTOIDE IDIOT

    Kommentar by ny kommentator — 29. januar 2015 @ 08:42

  7. # 3 Frank Hagmann.

    Nej, det er ikke en forbrydelse at have massemordere som forbilleder når man er kommunist. Den regel gælder kun hvis man er mindre venstredrejet end anklageren.

    Tilfældigvis gør det samme sig gældende inden for islam. En hvilken som helst muslim der er mindre muslim end en rabiat muslim er i fare for offentlig anklage om frafald/apostasy. I en offentlig sammenhæng ville det herhjemme kun afstedkommer en fyring, men i islam er det en dødsdom. Hvilket er grunden til at fanatiske socialister er lige så religiøse som de islamiske religiøse.

    Jan Hoby er et eksempel på fortidens heksejægere der med en speciel stiv pegefinger kan finde de urene i en hvilken som helst forsamling. For at gentage mig selv – anklagen er beviset!

    Man kunne jo med slet skjult skadefryd fremmumle at med den tankegang som udgangspunkt burde politiet undersøge Jan Hoby´s omgang med børn.

    Lad mig understrege at jeg på ingen måde anklager jan Hoby for at være pædofil, have eller have haft, seksuel omgang med børn, hverken oralt, vaginalt eller analt. Det skal blot ses som et eksempel på hvordan man på uhæderlig vis kan så tvivl om folks habitus.

    Anklagerne mod Nicolai Sennels er ikke fremkommet i en tid hvor ingen kendte til hans politiske orientering, men efter. Det vil sige at i fortiden har der ikke været den mindste grund til at mistænke ham for at misligholde sin stilling.

    Kommentar by Santor — 29. januar 2015 @ 08:57

  8. Hobys hysteriske udbrud var ganske rigtigt udtryk for nederlag :) http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/ECE7395670/S-Intet-berufsverbot-mod-Pegida-stifter/

    Kommentar by Martin Kasler — 29. januar 2015 @ 09:02

  9. Pudsig synkronicitet at den socialdemokrat, der fører kniven, har samme navn som dræberen fra Tønder.

    Kommentar by Nils — 29. januar 2015 @ 10:41

  10. Man kunne måske minde børnepsykologen Bjarne Skovsager bydelrådsmedlem for socialdemokraterne og SF på Indre Nørrebro. 6 års fængsel for homopædofili.

    Men før det havde han en karriere i Hvidovre, hvor hans kollegaer dækkede over ham. Kollegaerne blev… Ja ingen ting.

    Men der måske ingen forskel på fuldbyrdet homopædofili og påstået racisme?

    -Udelukkende et spørgsmål om hvem der dækker over det og hvem der påstår det. Verden ifølge Jan Hoby. Så jeg ville turde overlade et barn til ham. Formentlig er han ikke selv pædofil, men man kan jo ikke være sikker på om han vil dække over andre pædofile, hvis blot de har den rette ideologi, dvs socialisme eller muhammedanisme.

    Kommentar by Hans Und — 29. januar 2015 @ 12:51

  11. 10->

    minde om
    og
    ville ikke turde

    Kommentar by Hans Und — 29. januar 2015 @ 12:54

  12. den sædvanlige udskamning og latterliggørelse af faktaresistende røde
    lejesvende. glimragende at denne tåbe (jan hoby) udstiller sig selv.
    forbyd koranen.

    Kommentar by klaus j — 29. januar 2015 @ 12:56

  13. Det minder om svensk syge. Kan huske WA-artikel, hvor folk langt ind i det svenske socialdemokrati mente, at folk da ikke skulle have lov til at sidde derhjemme i stuen og være racist.

    Sennels ville blive fyret for langt mindre i Sverige. Berufsverbot er jo helt almindelig praksis i Sverige og støttes langt op i de borgerlige rækker. Tror ikke der går en dag uden, at man hører om endnu en kommunal-ansat, der er blevet fyret i en eller anden lille svensk kommune, fordi arbejdsgiveren har hørt fra tredjepart, at vedkommende er racist.

    Ja, selv i det private kan det svenske Facket kræve, at arbejdsgiverne fyrer mennesker med ulækkert menneskesyn (læs: racisme).

    Kommentar by Mortensen — 29. januar 2015 @ 14:48

  14. 12. Klaus J.
    der er et svar til dig på:
    http://www.uriasposten.net/archives/63475#comments

    Nr 20.

    Kommentar by Sindsro — 29. januar 2015 @ 15:49

  15. Bob Glitter er blevet inspireret af dit arbejde:
    http://www.bitterblog.dk/2015/01/mikrofonholder-posten-brnepsykolog-er.html

    Kommentar by Geert — 29. januar 2015 @ 16:09

  16. Mon ikke alle dem han er politisk uenige med er nogle værre racister.

    Kommentar by Helmut Kohl — 29. januar 2015 @ 17:20

  17. Jan Hoby, der tilbeder kommunistiske massemordere hånd i hånd med imamer, der tilbeder en morderisk ørkenrøver. Det er da helt utroligt, som de er hinandens bonkammerater og på bølgelængde. Men det har intet med ideologi og intet med islam at gøre.

    Skal det morderiske parløb virkelig forsøge at sætte dagsordenen over for almindelige demokratiske mennesker? Tilsyneladende – for de går efter magten med tilhørende definitionsret, udskamningsret og voldsret, mens almindelige demokratiske mennesker tror og håber på idealet om den fredelige demokratiske samtale. Hvad fanden laver en socialdemokrat i det selskab?

    Hvis f.eks. Pegeda-demonstrationerne hele tiden bliver underløbet af venstreorienterede og muslimske tilbedere af massemordere og en medløbende presse, så er det den fredelige demokratiske samtale, som bliver ødelagt. Demokratiet kan ganske enkelt ikke fungere, hvis idiotfaktoren bliver for stor. Så ender vi i disse venstreorienterede og muslimske massebevægelser, hvor deres gadekrigere aktiveres til vold, mord og ødelæggelse, hver gang de skal trumfe deres magt igennem.

    Jeg sidder her ude på den centralasiatiske slette med minus 30 grader udenfor. Snakkede for lidt tid siden med en etnisk russer om vore rejser rundt på kontinentet og i verden. Her vrimler det rundt omkring med – for europæere ukendte – morderiske tragedier skabt og udført af Jan Hoby ideologiske forbilleder.

    Det er virkelige den europæiske baghave for Jan Hobys åndsfællers ondskab. Og meget af islamismen er af samme stof, nu tilsat vammel retfærdiggørelse gennem en månegud og hans jordiske ørkenrøverbande. For mig, der kender disse ideologiers tragedier og affald, er typer som Jan Hoby en reinkarnation af djævlen.

    Kommentar by traveler — 29. januar 2015 @ 17:33

  18. Lügenpresse

    Kommentar by Søren — 29. januar 2015 @ 18:41

  19. Ja, hvad fanden laver en socialdemokrat i det selskab? Man må nøjes med at konstatere, at der er få eller ingen socialdemokrater i Socialdemokratiet.

    Djævelens reinkarnation, Jan Hoby, er en svovlende kommunist med fascistiske bøddeltendenser. Han er i frontalangreb mod en danskers person og habitus.

    Det bør være en oplagt sag for en dygtig forsvarsadvokat… Mémeth?

    Flå det kommunistsvin.

    Kommentar by Iznogut — 29. januar 2015 @ 21:38

  20. … Karoly Németh.. that is..

    Kommentar by Iznogut — 29. januar 2015 @ 21:39

  21. Altså en skide pædagog og kommunist. Han skriver om sig selv;

    http://modkraft.dk/blogs/jan-hoby

    JAN HOBY
    Jeg er født i 1962 og opvokset i arbejderkvarteret Bispebjerg. Fra den tidlige ungdom har jeg været organiseret socialist. Min politiske rejse har været anderledes end de fleste. De fleste går fra meget rød til mindre rød, eller fra rød til blå, jo ældre de bliver. Jeg er gået fra lidt rød til meget rød.

    Selvom jeg kommer fra en familie med stærke rødder i DKP (Danmarks Kommunistiske Parti), så blev mit første stoppested DSU (Danmarks Socialdemokratiske Ungdom) og Socialdemokratiet. Et berigende bekendtskab, hvor nogle af tidens mest indflydelsesrige socialdemokrater var gode bo og rejsefæller.

    Rejsen i DSU sluttede med en eksklusion, da jeg ville samarbejde med LLO (Læring og ungarbejdernes Landsorganisation) og Faglig Ungdom. Men DSU ledelse ønskede ikke at være en del af samarbejdet med kommunisterne og venstreekstremisterne fra VS (Venstresocialisterne) ungdom, – så ud røg jeg. Men mest af alt handlede afskeden med DSU om, at mit ”socialism of the heart” var større end DSU´s.

    Næste stop blev DKU (Danmarks Kommunistisk Ungdom) og DKP. Denne rejse sluttede også med en eksklusion. Bureaukratisk centralisme og totalitære ideer i socialismens navn blev aldrig min kop Tea. Men også hér var der mange berigende bekendtskaber.

    Siden har jeg rejst med den anti-autoritære revolutionære socialistiske konvoj. Dog uden en ortodoks forståelses- og fortolkningsramme. Jeg er mere tilhænger af supermarkedsmodellen: det bedste fra de bedste, om det er Marx, Rosa eller Bourdieu. Da Enhedslisten er et rummeligt parti, så er jeg medlem hér.

    Intet politisk arbejde uden fagligt arbejde. Siden de unge dage har jeg været faglig aktiv med mange forskellige tillidsposter gennem tiden, fra DGS (Danske Gymnasieelevers Sammenslutning), Faglig Ungdom og Blik & Rør Ungdom til PLS (Pædagogstuderende Landssammenslutning), SL (Socialpædagogernes Landsforbund) og siden 2004 som Forretningsudvalgsmedlem og næstformand i LFS (Landsforeningen for Socialpædagoger) Hovedstadens største pædagogiske fagforening, med mere end 10.600 medlemmer.

    Jeg er arbejderdrengen der som en anden gøgeunge kom i gymnasiet på dispensation og siden blev blikkenslager af politiske grunde, – og valgte i en voksen alder at uddanne mig som pædagog. Måske kan jeg også i den nærmeste fremtid skrive kandidat på CV’et.

    Jeg vil fortrinsvis blogge om arbejderbevægelsen og primært fagbevægelsen udfordringer set fra en fagbureaukrats udkigspost. Men også emner som pædagogik, børns kulturproduktion og forskning inden for disse områder, vil der blive blogget om.

    Kommentar by Josef K — 30. januar 2015 @ 12:28

  22. Han skulle have en enkeltbillet til Nord Korea.

    Kommentar by Nielsen — 30. januar 2015 @ 22:07

  23. @1 Snaphanen
    Så længe de flugter med de med de ideer vi har i Københavns kommune.
    Det er jo ren tilståelse! De vil Berufsverbot!
    I øvrigt foretrækker jeg Nicolai Sennels menneskesyn frem for folk som har kommunistiske massemordere som forbilleder. Men København er jo efterhånden en Enhedsliste domineret by.
    Jeg vil se med rædsel på at mine børn skulle opdrages af kommunister.

    Kommentar by Robert R — 31. januar 2015 @ 09:40

  24. #22.

    I en kiste!.

    Kommentar by Jens R — 31. januar 2015 @ 18:05

  25. Jan Hoby har fået øje på jer. Han kalder jer “Islamofoboer og Beiviks venner” (!)

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10204453772319011&id=1072818725

    Kommentar by Anonym — 31. januar 2015 @ 19:01

  26. DR har brugt dit billede fra denne artikel i Deadline. Se her (cirka fra 29:30): http://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-880

    Lidt morsomt, taget i betragtning at de ikke bryder sig om, at du bruger deres screencaps.

    Kommentar by Bob Glitter — 3. februar 2015 @ 13:23

  27. […] fordrejning af virkeligheden, og Rådet undrer sig over, hvorfor Jan Hoby (der er tilhænger af massemorderen Lenin) aldrig er blevet udnævnt til finansminister, leninistisk diktator eller simpelthen gud for […]

    Pingback by Flere penge til kærlighed, demagogi og Jan Hoby | Uetisk Råd — 5. marts 2016 @ 14:30

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper