4. februar 2015

Inger Støjberg om indvandrerdrenge efter urolig biograftur: “Hvornår lærer I at opføre jer ordentligt?”

Enten spreder man fordomme eller også generaliserer man på baggrund af enkeltpersoner. Det er ikke nemt at være politiker, at dømme efter Twitter-reaktioner samlet af Ekstra Bladet.

Hvornår lærer I at opføre jer ordentligt? Jeg er lige kommet hjem fra biografen. Her sad en flok indvandrerdrenge på vel omkring 14-15 år bag ved mig, og generede fra start til slut. De sparkede på stolen, talte, kommenterede og kastede med slik. Hvornår er der nogen forældre der griber ind, og hvornår sænker I drenge skuldrene? I bor i Danmark, og jeg begriber simpelthen ikke, at I ikke gør jer umage for at opføre jer ordentligt.” (Inger Støjberg, politisk ordfører, Venstre)

(Inger Støjberg på Facebook, 4. februar 2015; Flere biografepisoder: I, II, III…)

“Hvornår er det at Inger STØJberg får sin egen klumme hos den ‘Korte Avis’? Hun ville være pisse god til det..” (Anders Breinhelt på Twitter, 4. februar 2015)

Opdate.

“Hvorfor kritiserer ingen drengene, fremfor hende? Jeg synes det er forfærdeligt, at man ikke kan gå i biografen uden at blive mobbet på den måde… Først kastede de med popcorn på de gæster, der sad på rækkerne foran dem. En dame tilkalder vagterne. Da de er gået, fortsætter drengene. Da de er løbet tør for popcorn, kaster de med bolsjer. Da blev jeg simpelthen så sur. Jeg rejste mig op og råbte: Nu holder I fandme op. Har I fattet det?” (Morten Suhr via BT)

“De råbte nogle gange i løbet af filmen og sagde uanstændige lyde… For eksempel var der en kvinde i undertøj, og så sad de og stønnede og sådan nogle ting. … Da de løb tør for dem (popcorn, Kim), begyndte de at kaste med bolsjer. Der var en dame, der blev ramt i hovedet, og hendes kæreste gik så ud og klagede til personalet i Cinemaxx. … Jeg blev ramt lige i baghovedet af et bolsje. Det var så hårdt, at jeg troede, at det var en mønt eller sådan noget. Jeg blev så gal, at jeg rejste mig op og sagde, at de skulle holde op. Og det gjorde de så rent faktisk. Det kom lidt bag på mig. … Folk var meget utilpasse. Jeg ved ikke, hvad folk sad og hviskede om, men det virkede som om, at de overvejede at forlade salen.” (Morten Suhr via Ekstra Bladet)

Oploadet Kl. 12:56 af Kim Møller — Direkte link48 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/63689/trackback

48 Comments »

  1. Would read 10/10

    “””“Hvornår er det at Inger STØJberg får sin egen klumme hos den ‘Korte Avis’? Hun ville være pisse god til det..” (Anders Breinhelt på Twitter, 4. februar 2015)”””

    Kommentar by Helmut Kohl — 4. februar 2015 @ 12:58

  2. Venstres EU-ordfører kan ikke genkende særligt problem med indvandrerunge.
    http://politiken.dk/indland/politik/ECE2534261/v-integrationsordfoerer-om-stoejbergs-bio-skaeldud-snak-med-inger/

    Mon ikke han bor i Hellerup…

    Kommentar by mb — 4. februar 2015 @ 13:22

  3. Vidne var i samme biograf som Støjberg: Her er hans version

    http://www.bt.dk/politik/vidne-var-i-samme-biograf-som-stoejberg-her-er-hans-version

    Kommentar by mb — 4. februar 2015 @ 13:32

  4. Vild twitter-shitstorm mod Støjbjerg. Vi bliver mere og mere sverige-land, hvor den politisk korrekte mening slår igennem på twitter.

    30.000 likes på FB af de umælende, de der nok ved, hvordan ligget. 4000 anti-støjbjerg kommentarer og twitterhad fra de semi-kendte, musikere, poeter, uni-studerende, piger-med-slør og andet godtfolk.

    Kommentar by Mortensen — 4. februar 2015 @ 13:50

  5. *hvordan landet ligger.

    Kommentar by Mortensen — 4. februar 2015 @ 13:50

  6. Kan de ikke bare “skride ad Helvede til hjem til deres taberlande”?

    Kommentar by BB — 4. februar 2015 @ 14:38

  7. Hun er møglækker…og temperamentet fejler heller ikke noget.

    Kommentar by Wazzla — 4. februar 2015 @ 15:17

  8. Margrethe Monika Mølgaard Rasmussen
    6 timer ·

    Inger Støjberg har slået en prut og alle fiser ud og lugter til den med det samme. Åbenbart er det det man skal for at få omtale.

    Kommentar by Spinner — 4. februar 2015 @ 15:28

  9. Kære Inger. Du sidder i Folketinget. Gør noget, biach.

    Kommentar by Iznogut — 4. februar 2015 @ 15:49

  10. Chat med Inger Støjberg kl. 16.00:
    http://www.bt.dk/danmark/efter-dagens-mest-omtalte-facebook-opdatering-chat-med-stoejberg-paa-bt.dk-kl.-16.

    Opbakning til Støjberg fra skolelærer/vidne:
    http://www.bt.dk/politik/vidne-var-i-samme-biograf-som-stoejberg-her-er-hans-version

    Kommentar by Geert — 4. februar 2015 @ 15:51

  11. Anders Breinholt virker lidt som en wannabe der er kommet lidt for højt på strå i forhold til hvad intellekt, uddannelse og talent berettiger til, derfor har Breinholt et kæmpe behov for at passe ind i mediekliken, have de rigtige meninger, og sleske for alle de kendte.

    Kommentar by Geert — 4. februar 2015 @ 15:55

  12. Filmen var American sniper, for mig er der ingen tvivl om at det var jihad mod de andre biografgængere, biografen har også valgt at der skal være vagter til de kommende forestillinger, så biografen ved det også.

    Kommentar by Helmut Kohl — 4. februar 2015 @ 16:07

  13. Anders Breinholt fra DDR farer ud med det forventelige. Han har sin karriere at varetage. Så hans bravader er yngelpleje

    Besynderligt at de politisk korrekte kan være så bastante om en hændelse, som de ikke personligt har oplevet.

    Mon ikke det er de sædvanlige fordomme, som skal befæste deres ansættelse/position?

    Kommentar by tavsen — 4. februar 2015 @ 16:11

  14. Fungerende link til BT
    Relativisterne er i fuld gang

    http://www.bt.dk/danmark/chat-nu-med-inger-stoejberg-om-dagens-mest-omtalte-facebook-opdatering

    Kommentar by Træt — 4. februar 2015 @ 16:32

  15. Hvornår lærer Inger Støjberg at de aldrig lærer det? (Fordi de ikke er interesseret i at lære det og ingen – mindst af alt Inger – vil tvinge dem til det.)

    Kommentar by Vagn Henning — 4. februar 2015 @ 16:32

  16. Trist så mange danskere der er IMOD hende.

    Kommentar by Spinner — 4. februar 2015 @ 16:38

  17. Støjsenderen har da vist mere end nok at se til i egne rækker

    http://www.bt.dk/krimi/fulde-vuere-amok-til-landsstaevne

    http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-09-19-vuere-gik-amok-til-fest

    Var hun der ude på sin facebookprofil og harcelere over det ?

    Og som en på chatten skriver:

    “Hvis danske unge opfører sig sådan, og de kriminelle gerningsmænd (m/k) stadigvæk kan få en karriere i Venstre, hvordan kan Inger så forvente, at andre unge skal opføre sig ordentligt ?”

    Og som Birthe Rønn Hornbech skriver så er det ikke så sjældent at man kan opleve noget lignende i kirken.

    http://politiken.dk/indland/politik/ECE2534514/danske-unge-opfoerer-sig-lige-saa-daarligt-i-kirken-som-indvandrere-goer-det-i-biffen/

    Og så må jeg da også med en smule skam indrømme at da jeg var i den alder og i biffen med kliken rent faktisk flere gange har været med til noget lignende.

    Drengestreger.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. februar 2015 @ 16:40

  18. Danmark går i opløsning.
    Når Støjberg spørger hvornår indvandrerdrenge lærer at opføre sig ordentlig svarer jeg:ALDRIG – det ligger i islam at sådan skal det være, de har haft 14-1500 år til at rette op, så nej den tror jeg ikke på.

    Fotovogne er på finansloven!!! Det er aldrig rart for en politimand at skulle fortælle en familie at “lille Peter er kørt ned”, men hverken politi eller politikere kan lyve sig fra at man forventer indtægt på 600mio kr i fartbøder. De penge bruges til at brødføde de
    indvandrerknægte som chikanerer danske biografgængere.

    Hvis vi alle overholder færdselsloven 100% fra i morgen, mangler regeringen 600mio, ergo må den finde en ny skjult skatteindtægt.

    Sundhedsvæsnet baserer sig mere og mere på frivillig hjælp. Det kan kun skyldes at der ikke længere er råd til faglig personale, fordi de
    popkornkastende indvandrerknægte udsulter samfundet.

    Folkeskolen- når der ikke er flere danske lærere som gider ræset, erstattes de med to-sprogede lærere, på den måde forsvinder grundlaget for at opretholde vidensamfundet, fordi man går over til at undervise efter islams normer.

    Regeringen har giver Troels Lund Poulsen en næse for skattesagen.
    Hvad straf er passende for Christine Antorini efter hendes fortielser
    og manupulation med undervisningsmateriale?

    Kommentar by k.m. — 4. februar 2015 @ 16:40

  19. @16
    alle der er imod inger støjberg , er alle dem der aldrig kunne drømme om at stemme på hende.
    samtidig slipper de selv for at forholde sig til , hvad de selv ville gøre , i en sådan situation.

    Kommentar by father — 4. februar 2015 @ 16:45

  20. 11 minutter siden

    Hej Inger
    Selv er jeg med anden etnisk baggrund og kan snildt relatere til din oplevelse. Drenge af anden etnisk baggrund er typisk mere ubehøvlede end de etnisk danske, det kan jeg sige af egen erfaring…….

    Kære Sara. Jeg kan ikke understrege nok, at det ikke er en generaliserende kommentar. Der er mange indvandrerdrenge (og piger), der gør det rigtig godt, og som vil være en del af fællesskabet. I aftes mødte jeg bare en gruppe der ikke ville. Det har jeg sat fokus på. De havde et decideret attitudeproblem
    Inger Støjberg

    http://www.bt.dk/danmark/chat-nu-med-inger-stoejberg-om-dagens-mest-omtalte-facebook-opdatering

    Kommentar by tavsen — 4. februar 2015 @ 16:45

  21. Og så må jeg da også med en smule skam indrømme at da jeg var i den alder og i biffen med kliken rent faktisk flere gange har været med til noget lignende.

    Drengestreger. Per Henrik Rasmussen er det derfor du er endt som en fuldstændig politisk korrekt personlighed efter biografkast med Haribo bamser.
    Det er måske en ide at stå ved bio med kasteskyts således at du kan få omvendt disse unge i en fart.

    Kommentar by father — 4. februar 2015 @ 16:55

  22. Morten Suhr var i samme biograf som Inger Støjberg og oplevede også balladen fra en håndfuld indvandrer-drenge i aftes.

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/biograf-vidne-stoennede-til-dame-i-undertoej/5428071

    Kommentar by Spinner — 4. februar 2015 @ 16:57

  23. De fører sig frem som sejrherrer overfor en overvundet befolkning – hvilket de i grunden også er.

    Derudover viser Venstres hard-liner på udlændingespørgsmålet, at hun ikke er andet end en fis i en hornlygte. Opfør jer ordentligt! siger hun. LOL

    Glæder I jer virkelig til at få en borgerlig regering? Det skal nok hjælpe! LOL

    Kommentar by Arne Torp — 4. februar 2015 @ 17:01

  24. Hvis Inger Støjsende vil noget godt for Danmark, skal hun og alle børnene der er på hoppeborgen sætte sig ind i grundloven.

    Minus
    Det kræver dog en vis intellegens for at kunne gøre det, så det er nok ikke at forvente.

    Kommentar by Sindsro — 4. februar 2015 @ 17:09

  25. Per Henrik Rasmussen
    Holder du op med at være politisk korrekt den dag du sidder i et bur
    fuld af benzin og du ser bødlen sætte en tændstik til ?

    Kommentar by k.m. — 4. februar 2015 @ 17:14

  26. @21 Father

    Nej….

    Der er noget du har misforstået.

    Jeg mener såmænd bare, og sikkert politisk ukorrekt i manges øjne, at der er en stigende tendens til at unge generelt set opfører sig rigtigt dårligt i det offentlige rum.

    Om årsagen skal findes i at man på sociale medier o.l. anonymt kan svine alt og alle uden konsekvenser så smitter af på det virkelige liv ved jeg ikke nok om men der er forskning der peger i den retning.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. februar 2015 @ 17:17

  27. Interesant at høre hvilken kirke Birthe Rønn kommer i hvor de ynger opfører sig sådan.
    En del politikere er så fulde af løgn, at lyden af dem er som at høre negle køre ned af en skoletavle.

    Hvordan tror Birthe Rønn man kan ændre på noget som helst, når man ikke kan sige tingene som de er.

    Og imens kan Anders Breinholt få sig en klumme på http://arbejderen.dk/ inden den går helt ned.

    Kommentar by mb — 4. februar 2015 @ 17:39

  28. @26 Der er flere der misforstår dig i øjeblikket, ser jeg. Årsagen skal nok helt klart findes i de sociale medier. Det har ihvertfald Intet med Islam at gøre…eller ?

    Kommentar by Wazzla — 4. februar 2015 @ 18:25

  29. “og sikkert politisk ukorrekt i manges øjne”

    Skal forstås på den måde, at det der med at sætte spørgsmål ved unges opførsel, åbenbart er noget der i manges opfattelse er forbeholdt, og kun kan anvendes målrettet mod, ikke etniske unge.

    Hvis det er at være politisk korrekt, så er jeg da stolt af at erklære mig det modsatte.

    Og til #25 k.m

    Om det så er noget jeg ville tænke over hvis, som sikkert mange her går med en våd drøm om,blev puttet i et bur, eller sat i toppen af i sct. Hans bål og sat ild til, er nok ikke noget jeg mener at kunne svare helt præcist på, men det er da ikke noget jeg har et, om jeg så må sige,brændende ønske om.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. februar 2015 @ 18:30

  30. Inger Støjbergs biograftur tages op i Go’aften Danmark.
    DR har slebet krumsablen, hun skal da ikke komme her og sige at indvandrerknægte er værre end etnisk danske

    Kommentar by k.m. — 4. februar 2015 @ 18:33

  31. Go’aften Danmark er altså på TV 2. :)

    Kommentar by Spinner — 4. februar 2015 @ 18:43

  32. Go´aften Danmark sendes på TV2 der ikke anvender krumsabel men sikkert vil duellere med støjsenderens foretrukne våben….
    Splatterpistol

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. februar 2015 @ 18:47

  33. #28 PHR
    Forventet reaktion, forholder sig ikke til noget som helst
    men gør grin med at dødsens alvorlig problem i vores samfund.

    Kommentar by k.m. — 4. februar 2015 @ 18:48

  34. Når jeg tænker tilbage hvor langt tid disse unge drenge primært af arabisk afstamning(men de andre muslimske unge mænd fra de laveste samfundsklasser oftest med forældre der er analfabeter og arbejdsløse) har opført sig som aber, så tror jeg vi snakker mindst 20 år. For mit vedkommende kan jeg nikke genkendende til denne abe-opførsel i mindst de sidste 20 år.

    Som om det gør nogen reel forskel om det er en skide politiker eller bare en gennemsnitsdansker der bliver udsat for berigelse. Men det gør det desværre, da medier og offentligheden kun er opmærksom på de kendte og mediedannerne. Ikke den almindelige dansker der bliver beriget og forulempet i sit eget land af en flok aber og analfabeter.

    Det er TYPISK Danmark, at angribe en tilfældig kone der prøver på den mest stilfærdige og passive måde at sige fra overfor et par unge mandlige psykopater og afvigere. For det er desværre ofte hvad de er, kriminelle unge afvigende afstumpede racister, der hader danskere og Danmark, og opfører sig som herrefolk. Gud hvor jeg hader dem af hele mit hjerte. Der er noget helt basalt galt, noget der er gået galt helt fra barndommen hvad angår opdragelse og dannelse og åndelig berigelse. Og Danmark kan så få lov til at slæbe rundt på disse afstumpede muslimske unge mænd i tid og evighed, og de kan få lov til at hærge og ødelægge og forpeste landet så længe de kan.

    Kommentar by Endnu en vantro — 4. februar 2015 @ 18:57

  35. Ok, en lille svipser, jeg burde have skrevet aftenshowet på DR

    hvad er forskellen? målet er at slagte(i overført betydning) Inger Støjberg

    Kommentar by k.m. — 4. februar 2015 @ 19:00

  36. Det kunne være FORFRISKENDE hvis denne Inger tog bladet fra munden og gik dybt. I årsag og virkning. Hvorfor disse unge mænd, og tusinder andre som dem, opfører sig på samme måde, og hvorfor vi alle herinde med det samme kan tegne et præcist billede af deres opførsel og attitude og holdning, fordi de er så forbandet ens i holdning og opførsel. Det ved alle unge, at den er helt gal i store dele(der kan man selv sætte procenter på) af de unge muslimske mænds personlighed og ego. HELT gal(skriver lige endnu engang med store bogstaver, fordi jeg har lyst :O).

    Men helt ærlig hvor mange instanser og stopklodser har disse unge ikke mødt, som de bare har bulldozet sig igennem? Alt fra den tidligste skolestart, til pædagoger og ssp og institionsmedarbejdere, til offentlige ansatte og kollegaer på arbejdet og på uddannelserne, uden at det har haft en virkning? Det er hjemmet og vennerne der former disse unge psykopater. Og Danmark kan intet gøre som udgangspunkt, de bliver tabt på gulvet i en ung alder, og så er skaden sket.

    Nå men mit spørgsmål til Inger og andre meningsdannere der bliver beriget lyder: Hvordan er disse unge end med en så afstumpet adfærd. Hvor er det tillært, og hvorfor mener de selv at de kan gøre som de vil? Og hvorfor er unge muslimske primært arabiske mænd så evigt og altid overrepræsenteret i disse negative hændelser? Er det tilfældigt eller er der en klar rød tråd, ift hvor de kommer fra og hvordan de bliver dannet og påvirket i hjemmet og fra venner og bekendte?

    Kommentar by Endnu en vantro — 4. februar 2015 @ 19:05

  37. Lidt udenoms snak.
    Dansk Folkeparti får flere stemmer fordi danskere tør stå ved, at vi
    har et problem der skal gøres noget ved. Det er ikke længere tys-tys
    at stemme på DF.
    Selv Venstre indretter sin kommende valgstrategi på DF’s styrke, man kan ikke længere danne regering kun med de Konservative.

    Diskussionen kan koges ned til fem bogstaver: K O R A N. Her ligger svaret på Inger Støjbergs spørgsmål.

    På tysk TV kører en serie(realityshow) hvor en gruppe vidt forskellige mennesker får til opgave at starte menneskeheden op helt forfra. http://www.newtopia.de/about

    Kan vi forestille os noget lignende i Danmark?
    tag 5 som stemmer Radikale Venstre, 5 som stemmer Enhedslisten og 5 muslimer og lad dem blive enige om et idealsamfund.
    Kan man starte en ny verden uden politiske partier? uden religion?Hvem vinder? hvem taber? det er den kamp vi ser i den virkelige verden hvor R og Ø tror de kan snakke sig til rette med muslimer.

    Kommentar by k.m. — 4. februar 2015 @ 19:38

  38. Den store forargelse i Aftenschovet koncentrerede sig om det skandaløse i at pille virkeligheden ud af det journalistiske konsensus begreb “unge”. DR er uudholdelig.

    Kommentar by Menig 442 — 4. februar 2015 @ 19:39

  39. Privatiser biograferne.
    Så Per og hans klike allerede kan afvises ved indgangen.

    Kommentar by Peter Buch — 4. februar 2015 @ 19:41

  40. Mette Viktoria Pabst sætter endnu et søm i socialdemokratiets ligkiste:
    http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/metteviktoriapabst/ECE7420102/Smut-hjem-til-DF-Inger-St%C3%B8jberg/
    Mette Viktoria Pabst er debattør, feminist, socialdemokrat og republikaner. Hun blogger om røde reaktionære, blå egoister og sort politikersnak.

    Kommentar by Geert — 4. februar 2015 @ 20:12

  41. “Privatiser biograferne”

    Den lader vi lige stå et øjeblik……..

    Peter hvis du ellers bare en gang imellem stak hovedet ud i virkeligheden så ville du også vide at langt de fleste biografer altså er privatejede.

    I de tyndt befolkede områder hvor der ikke grundlag for at drive dem kommercielt er det overvejende frivillige foreninger der driver dem ofte med kommunale tilskud.

    Disse frivillige foreninger har selv Pia K været ude at forsvare.

    http://www.ft.dk/samling/20131/lovforslag/l19/spm/10/svar/1082537/1291644.pdf

    Årsagen til hendes forsvar er at de store private spillere med en EU paragraf forsøger at stikke en kæp i hjulet på disse frivillige der
    jo bare prøver på at opretteholde lidt liv i de stadig hensynende små lokalsamfund

    http://dkbionet.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=20&M=News&PID=63&NewsID=2323

    Så ved du det og smut så bare hen og leg med din mudderkastningsrangle.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. februar 2015 @ 20:30

  42. Per

    Du kommer ikke ind.
    Farvel.

    Kommentar by Peter Buch — 4. februar 2015 @ 20:45

  43. Er det et generelt problem, at knægte med indvandrerbaggrund ødelægger jeres forestillinger?

    – Nej, vi oplever det ikke som noget stort eller generelt problem, siger Cinemaxx-direktøren til Ekstra Bladet.

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/cinemaxx-direktoer-ikke-saa-slemt-at-bio-banditter-skulle-smides-ud/5428385

    Samme direktør som droppede forestillinger når muslimer fejrede ramadanens afslutning.

    http://www.information.dk/telegram/308542

    Og dengang lød meldingen fra foreningen Muslimer i Dialog :

    “Hvis man ikke kan være stille i biografen, skal man blive væk, mener talsmand for muslimsk forening.”

    Men det gælder måske ikke mere ?

    Kommentar by wilty — 4. februar 2015 @ 22:31

  44. http://www.information.dk/telegram/308553

    Kommentar by wilty — 4. februar 2015 @ 22:32

  45. Inger Støjberg er den eneste politiker med mandsmod i partiet Venstre, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 5. februar 2015 @ 00:37

  46. Det er egentligt fantastisk, for nu er debatten på Politiken og lignende medier, blevet om nu Inger Støjberg kan tillade sig at skrive om episoden på facebook og om hun har ret til at udtrykke sin forargelse. I Politiken er begrundelsen for at hun ikke kan tillade sig at blive forarget, at der også er danske unge, som skulle have opført sig dårligt i en kirke.
    Nu var Inger Støjberg ikke til stede i den kirke, men ellers må det vel være en anden debat. Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre!

    Kommentar by Robert R — 5. februar 2015 @ 06:17

  47. Illoyal Rohd(e)

    ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/rohde-i-vildt-angreb-paa-stoejberg-hun-forpester-kommunikationen/5428701

    Kommentar by Liva — 5. februar 2015 @ 06:32

  48. Boycot Cinemaxx biografer

    ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/cinemaxx-direktoer-ikke-saa-slemt-at-bio-banditter-skulle-smides-ud/5428385

    Kommentar by Liva — 5. februar 2015 @ 06:43

RSS feed for comments on this post.