5. februar 2015

Metroxpress: Flertal vil ikke have ubegrænset muslimsk indvandring – Udtryk for ’stigende intolerance’

Metroxpress kunne i går fortælle, at hver anden dansker ikke ønskede ubegrænset muslimsk indvandring. En RUC-forsker fortæller, at den høje andel er udtryk for ’stigende intolerance’, og det samme fortæller de fem personer gratisavisens journalist har fundet på gaden. Skolelærer Tommy Larsen pointerer ligefrem at “Muslimer har lige så meget ret til at være her som alle os andre”, men overgås alligevel i idioti af 23-årige Simone Kruhøffer, der mener den postulerede intolerance skyldes “den påvirkning, der er fra medierne”.

Fra onsdagens Metroxpress – Danskerne vil begrænse antallet af muslimer.

“Et flertal af danskerne lægger sig i en ny måling fra YouGov tæt op ad Dansk Folkeparti og partiets ønske om at begrænse den ikke-vestlige indvandring – herunder fra de muslimske lande.

På spørgsmålet om, hvor stor en andel muslimer bør udgøre i den danske befolkning sætter 50 procent af danskerne et loft på antallet, og hver fjerde svarer, at muslimer i Danmark ikke bør udgøre mere end 1-5 procent af den samlede befolkningen. …

Danskernes ønske om at begrænse antallet af muslimer er et udtryk for en stigende intolerance i Danmark, mener Bent Greve, som er professor og samfundsforsker ved Roskilde Universitet.

– Det er et udtryk for, at tolerancen, lighedsforståelsen og sammenhængskraften er under pres i den danske velfærdsmodel… Nogle tror, at hvis en lille del af dem er ekstreme, så er de allesammen ekstreme, siger Bent Greve.”

(Metroxpress, 4. februar 2015, forside)

“Hans centrale iagttagelse er, at jo større diasporagruppen bliver, jo større bliver indvandringen også alt andet lige fra det pågældende område. Det skyldes, at diasporagruppen faciliterer indvandring… Colliers anden variabel angår så ‘absorptionsraten’ – i hvilket omfang gruppen efterhånden ‘opsuges’ i det etablerede samfund. … Hvis absorptionsraten… er lav, vedbliver diasporaen med at vokse og tiltrække sig mere og mere indvandring, og ingen ligevægt vil indfinde sig. I det ekstreme tilfælde, hvor der ingen begrænsninger er på indvandringen, vil hele oprindelseslandets befolkning potentielt blive suget over i diasporaen. (Prof. Frederik stjernfelt om Paul Colliers Exodus. Immigration and Multiculturalism in the 21st Century i Jyllands-Posten, 5. februar 2015)

Oploadet Kl. 17:20 af Kim Møller — Direkte link70 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/63735/trackback

70 Comments »

  1. sammenhængskraften er under pres i den danske velfærdsmodel… siger Bent Greve.”

    Hvordan mon han forestiller sig, der kan være sammenhængskraft med muslimer??????

    De kommer jo netop her, fordi der ikke er sammenhængskraft i deres egne lande.

    Kommentar by tavsen — 5. februar 2015 @ 17:29

  2. Udsagnet “Muslimer har lige så meget ret til at være her som alle os andre” er så indlysende korrekt at der burde gå som banalitet.

    Da vi har religionfrihed, så har muslimer jo sådan set grundlovens ord for at de har lige så meget ret til at være som alle andre.

    Det egentlige spørgsmål er vel om man skal fortsætte med at tage imod et større antal indvandrere fra mellemøsten (hvoraf en del vil være muslimer) eller om man skal målrette indvandringen udfra f.eks. uddannelse eller erhverv og fokusere på lande tæt på Danmark først. Hvis journalister og politikere (ingen nævnt, ingen glemt) ville angribe sagen lidt anderledes kunne man blive fri for at det altid blev et sprøgsmål om religion.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 5. februar 2015 @ 17:31

  3. Det Danmark, du kender.

    Kommentar by bastardo — 5. februar 2015 @ 17:39

  4. Man skal være opmærksom på, at begreber som religionfrihed er relateret til religionkrigene i Europa mellem kristne gruppe -det er den historiske kontekst. Man gjorde det for, at legitimere staten og give stabilitet.
    En meningsmåling som blev bragt i “Le Monde” i 1213 fandt over 70% af Franskmændende, at Islam var uforeneligt med republikkens værdier. Hvis man til de 70% siger; “Vi gider ikke, at hører på jer der er religionfrihed så der kan ikke være et problem” Ja, så åbner man op for en legitimitetskrise i forhold til et flertal i befolkningen og man gør det til en historisk kontekst hvor det betød noget andet.
    Hvis Danmark ikke vil have muslimer ind i landet er det fulgt legitimt. Danmark er en selvstændig stat. Resten af verden er ikke borgere her og har derfor ingen rettigheder -kun pga. menneskerretighederne som vi og andre vestlige lande unilateralt har ratificeret. Dem kan man udtræde af.

    Kommentar by Thorsted — 5. februar 2015 @ 17:42

  5. Hvor mange procent? Spørgsmålet er tåbeligt – tilsyneladende mener pressen at vi alle er idioter. Hvis blot der er 1%, vil de før eller senere blive til 100% – simpel matematik.

    Lige så snart landsforræderne på Christiansborg er smidt på lossepladsen, skal der som et minimum indføres en ét-barnspolitik for menap’erne. Det skal suppleres med diverse hjemsendelsestiltag.

    Kommentar by Svend — 5. februar 2015 @ 17:43

  6. Hvordan holder man de 5% nede ? De får jo MANGE børn.

    Kommentar by Spinner — 5. februar 2015 @ 17:45

  7. De fem personer der bliver udspurgt af MetroExpress, tør vel ikke andet end, at udgyde politisk korrekte floskler. De får jo oven i købet taget deres billede.

    Lidt som at spørge en imam om han fordømmer ISIS..!

    Kommentar by Peter Andersen — 5. februar 2015 @ 17:48

  8. Jamen, når MetroXpress kan fine 5 ‘tilfældige’ danskere som vil have flere muslimer til landet, så må det jo stå til troende, at det vil vi alle…

    P.S. Journalister går frit rundt iblandt os (uden spændetrøje) og de har stemmeret!

    Kommentar by Voldposten — 5. februar 2015 @ 17:48

  9. Det er et udtryk for, at tolerancen, lighedsforståelsen og sammenhængskraften er under pres i den danske velfærdsmodel

    At danskerne bliver stærkere og stærkere modstandere af muslimer og andre fremmede i vort land er udtryk for ikke mindre, men større sammenhængskraft – Hurra for det og ud med de fremmede – Danmark er vort, danskernes land

    @4 Thorsted — 5. februar 2015 @ 17:42:

    Hvis Danmark ikke vil have muslimer ind i landet er det fulgt legitimt. Danmark er en selvstændig stat. Resten af verden er ikke borgere her og har derfor ingen rettigheder -kun pga. menneskerretighederne som vi og andre vestlige lande unilateralt har ratificeret. Dem kan man udtræde af.

    Netop.

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 5. februar 2015 @ 17:55

  10. MX… den Lügenpresse du kender.

    Kommentar by mættehågen — 5. februar 2015 @ 17:56

  11. Man kan ikke sætte procentsats på en befolkningsgruppe. Det kræver
    en så effektiv fødselskontrol og tildeling af statsborgerskab at vi
    langt overgår nazismens udrensning.

    På den anden side er det godt der bliver snakket om det, indtil nu
    har det været tabu at snakke om hvad islam gør ved vores samfund.
    RUC forskere er et mærkeligt folkefærd, deres dag går med at fordreje
    virkeligheden og mistænkeliggøre store dele af befolkningen, man bliver helt flov over at voksne mennesker får løn for at fodre befolkningen med løgn.

    Kommentar by k.m. — 5. februar 2015 @ 18:04

  12. @5 Svend — 5. februar 2015 @ 17:43:
    Etbarnspolitik er for vagt, da de fremmede og deres yngel slet intet har at gøre i vort land. De fremmede skal i stedet indespærres i kønsopdelte lejre på eksistensminimum ind til de udrejser

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 5. februar 2015 @ 18:09

  13. Hvad sker der lige i øjeblikket? Ungerne i folkeskolen skider på lærernes indoktrinering, og stemmer borgerligt. Og nu vil danskerne have kvoter på den importerede “kulturberigelse” fra Mellemøsten. Er der måske håb endnu?

    Kommentar by Erik — 5. februar 2015 @ 18:19

  14. Verdensituationen er kommet til det punkt hvor det er fuldstændigt ligegyldigt hvorvidt man prøver, at filtrere flygtninge og indvandrere efter div. tilhørsforhold eller ved hjælp af udtræden af div. ratificerede konventioner mm. Flygtninge strømmene og de deraf efterfølgende migrationer vil kun tiltage de kommende år, og uanset om så Europa kunne blive enige om markante stramninger rent politisk, så vil antallet af illegale stige eksplosivt.

    Og tager man i de enkelte lande til en militær og hermetisk løsning, vil ikke bare den interne uro blusse hidtil uset op, men også regionale stridigheder på en måde der ikke er set i nyere tid. Det ved de klogeste politikere og ledere jo godt, og det eneste de kan gøre er og vente på, at de vigtigste nationer med virkeligt store demografier som Kina, Indien, Rusland, og USA kommer til større enighed omkring global energi og sikkerhedspolitik.

    Alt andet er i virkligheden politisk populisme og spil for et utopisk galleri. Selvom symbolpolitik selvfølgelig kan have effekt på den interne stabilitet, så ændrer det ikke en disse på de kræfter der er på spil her.

    Med hensyn til islams rolle i alt det her, så skal man tænke på, at de mellemøstlige og nordafrikanske muslimske demografier ikke engang udgør halvdelen af verdens muslimer, og fortsætter de krige og den ustabilitet, som vi ser i bla. Syrien og Irak men også i Ukraine, og breder de sig til eksv. de meget større asiatiske muslimske demografier så kan Europa se frem til flygtningestrømme af hidtil usete dimensioner.

    Kommentar by Pedersen — 5. februar 2015 @ 18:37

  15. Det er da mærkeligt hvor den stigende intolerance kommer fra.

    Det må da skyldes at folk er dumme, og at der er en massiv propaganda fra højremedierne?

    Det har i hvert fald ikke noget med islam at gøre. Spørg bare eksperterne Lars Løkke, Lykketoft, Obama, Søren Pade, Cameron, Merckl o.s.v.

    Kommentar by mb — 5. februar 2015 @ 18:56

  16. Jeg troede alle gik ind for moderat islam dvs. 1-2 procent.

    Kommentar by Nils — 5. februar 2015 @ 18:58

  17. Bent Greve glemmer, at det er ekstremisterne der bestemmer, hvilken musik der skal spilles.

    Med både Charlie Hebdo og ISIS ser vi desuden, at mange “moderate” sympatiserer med ekstremisterne.

    Antallet muslimer MÅ holdes nede for enhver pris.

    Kommentar by josef k — 5. februar 2015 @ 19:01

  18. @14 Pedersen
    Rigtig god analyse.

    Det der med om det så breder sig til større asiatiske muslimske demografier, kan man så frygte at dette måske er startskuddet til:

    http://politiken.dk/magasinet/feature/ECE2324238/voldelige-buddhister-angriber-muslimer/

    http://politiken.dk/udland/ECE1933730/vrede-munke-saetter-gang-i-amokloeb-mod-muslimer-i-myanmar/

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. februar 2015 @ 19:20

  19. 5% er sindsygt i sig selv. Eksponentiel vækst giver stadig nedtur for den oprindelige befolkning, og integrationen går stadig den forkerte vej. Der var en mand, der havde tilladt sig den luksus, at læse et par tusind sider om samme emne….mener han hed Mogens…konklusionen var klar. De må UD af Danmark! Men han var jo også racist

    Kommentar by Wazzla — 5. februar 2015 @ 19:31

  20. Det er mig en udsøgt fornøjelse at være skadefro over for de Radikale.
    Renten herhjemme er rekordlav, og Nationalbanken slås for at kronen ikke må blive for stærk, forstå det hvem der kan.
    Jelved var ved at smadre håndtasken fordi vi stemte nej til Euro,
    vi beholdt vores selvbestemmelse og det er æ’ så ringe endda.

    Hun får heller ikke ret i at vi får det bedre med uhæmmet muslimsk indvandring.

    Forestil jer en håndfuld danske drenge råber råber Heil Hitler i en biograf, så ville det ikke være ligegyldig at de er hvide etnisk danske, medierne går fuldstændig amok og kører hetz mod dem i månedsvis.

    Kommentar by k.m. — 5. februar 2015 @ 19:40

  21. @19

    Hmm det er vel noget off-topic, men euro eller ej, det er jo netop fordi, at kronen er fastkursbundet til euroen, at Nationalbanken sænker renten og svækker kronen. Du kan jo prøve, at spørge dig selv hvorfor mon den norske krone er endnu svagere på trods af deres olie…

    Kommentar by Pedersen — 5. februar 2015 @ 19:56

  22. Så mangler vi bare at regeringen gør som folket ønsker.

    Bwahahahahahahaha!

    Kommentar by Santor — 5. februar 2015 @ 20:00

  23. Per Henrik Rasmussen
    Læser du overhovedet de artikler du linker til ?
    Det er nok heller ikke tilfældig du søger sandheden i Politiken.

    Du får det til at se ud som om Buddhister og traditionelt klædte munke er aggressive djævle som jagter muslimer.

    citat:
    “Iselin Frydenlund peger på, at mange muslimer i Sri Lanka rejser til lande i Mellemøsten for at arbejde, og at en stor del af dem kommer hjem med »en stærkere muslimsk mentalitet« og en bevidsthed om at være en »del af et globalt muslimsk netværk«, som hun udtrykker det.”

    Vi ser det klassiske eksempel på at et lille mindretal muslimer målbevidst fortrænger den oprindelige befolkning DET GIVER KRIG
    og jeg forstår da godt at de slår fra sig på de breddegrader, danskere er sgu nogen kyllinger der lader de fremmede undergrave vores velfærdssamfund.

    Kommentar by k.m. — 5. februar 2015 @ 20:03

  24. “Danskernes ønske om at begrænse antallet af muslimer er et udtryk for en stigende intolerance i Danmark, mener Bent Greve, som er professor og samfundsforsker ved Roskilde Universitet.”.

    Ok, Roskilde Storcenter, ups, RUC, er altid god for tåbeligheder.

    Bent Greve: Forklar os andre mindrebemidlede ikke-professorer, hvorfor det lige er, at Danmark skal modtage og livslangt forsørge muslimer??

    Muligvis har normale danskere intet ønske om at forsørge muslimer, finde sig i deres temmelig abnorme adfærd og fremskrive demografisk, hvad disse indavlede retarderede klaner vil foretage sig fremover i Danmark.

    Skal vi ikke blot aftale, at muslimer bor i muslimistan og holder sig i deres failed states, og at vi andre dermed slipper for gruppevoldtægter, stenkast mod politi og brandvæsen, vold mod sagesløse, herunder homoseksuelle, jøder og alle de andre, som muslimer hader?? Muslimer hader alle andre end muslimer, og skulle der ikke være flere ikke-muslimer tilstede, slår de hinanden ihjel.

    Sikke en spidskompetence….

    Ingen, gentager ingen (ups, bortset fra de blæste radikale) har inviteret disse velfærdssøgende såkaldte flygtninge, der efter opholdstilladelse forsøger at omdanne Danmark til deres kalifat.

    De bør blive i deres sandkasser og forsøge, som de vestlige lande gjorde for flere århundreder siden, at få nogle nogenlunde brugbare lande ud af deres egne.

    Det er jo fuldkommen bindegalt at ‘flygte’ fra deres fejlslagne stater blot med det formål at gøre vestens lande lige så elendige.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. februar 2015 @ 21:07

  25. Grundlovens religionsfrihed er ikke en blancocheck, hvormed enhver religion kan nedsætte sig i Danmark. For der står også i Grundloven, at intet må læres eller fortages der strider mod sædeligheden og den offentlige orden.
    Der er meget i islam, der strider mod den offentlige orden og derfor kunne forbydes. Men problemet er de politikerne, som ikke aner, hvad der læres. Når de ubehagelige ting der læres, dukker op, har de travlt med at frikende islam og smøre det af på såkaldte terrorister.

    Kommentar by Menig 442 — 5. februar 2015 @ 21:07

  26. k.m
    Jeg har læst begge artikler og stiller såmænd bare det spørgsmål,som respons til Pederses indlæg #14, om det evt. kunne være den gnist der skal til for at sætte den del af verden i brand.

    At du så sprænger op som trold af en æske og ikke forholder dig til det er ikke mit problem.

    Men skulle du ligge inde med dokumentation eller artikler der kan påvise at det er muslimer der sætter ild på og sprænger Buhdistiske helligdomme i luften, og derudover har fordrevet 140.000 mennesker til en afsides liggende egn af landet uden adgang til hverken lægehjælp eller arbejde så skal du være hjerteligt velkommen til det.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. februar 2015 @ 21:19

  27. nogen sammenligner muslimer med aber. det er synd for aberne( de rigtige, dem med pels)

    jeg vover den påstand at der er mere disciplin i en abeflok end i en muslimsk ditto. Dyreunger bliver opdraget og irettesat af forældrene,
    hvis de ikke lærer de mest basale ting i livet dør de af sult.

    Muslimer har været så heldige at den vestlige verden har skabt en velstand de ikke selv er i stand til at frembringe, derfor kommer de her, men som så meget andet forstår de selvfølgelig heller ikke at de ikke er velkommen.

    Kommentar by Anonym — 5. februar 2015 @ 21:20

  28. Per Henrik Rasmussen
    Dit problem ligger i at du ikke fatter en skid af hvad der foregår.

    Hele debatten om muslimsk terror (både herhjemme og ude i verden)
    fejer du af bordet ved at komme med to link der henviser til en
    måske-måske ikke uheldig episode ved en Venstre Ungdom komsammen.

    Jeg kan uden at blinke lægge masser af bevis frem på muslimsk terror,
    tilintetgørelse af andre religioners helligdomme, etnisk udrensning,
    intimidering, vold og undertrykkelse – til hvad nytte ?

    du fatter jo ikke en skid, som om din kyllinghjerne ikke tager mod anden information end den du bilder dig selv ind er korrekt.

    Kommentar by k.m. — 5. februar 2015 @ 21:32

  29. Man må give Per Henrik Rasmussen ret i, at situationen i specielt Sri Lanka er meget kompleks og ikke bare handler om muslimer. Der har før været store flygtninge strømme fra Sri Lanka og en del endte også i Europa og Danmark. Man må huske på, at briterne i den grad havde favoriseret specielt de muslimske Moorer, der derimod var blevet undertrykt under portugisisk herredømme tidligere, og under hollandsk koloniherredømme var det igen andre etniske og religiøse grupper, der var blevet favoriseret.

    Efter briternes afgivelse af magten, har det primært været stridighederne mellem det buddhistiske/sindhalesiske flertal og tamilske hinduistiske mindretal der givet grund til flygtninge, og at stridighederne nu mere går mellem buddhisterne og muslimer af overvejende malaysisk oprindelse skyldes primært økonomiske forhold og uligheder snarere end en øget islamisering kulturelt set.

    Men det kan da meget vel ende med nye flygtninge strømme fra Sri Lanka og denne gang med muslimsk og ikke hinduistisk baggrund, hadet og voldsparatheden er ihvertfald latent på øen og har været det i århundrede om ikke årtusinde.

    Kommentar by Pedersen — 5. februar 2015 @ 21:55

  30. Muslimer er en invasion art på Sri Lanka, og måske har fundet deres overmænd i den oprindelige befolkning der faktisk er nogle hårde nysere. jeg har selv været der.

    Kommentar by k.m. — 5. februar 2015 @ 22:07

  31. -> Per Henrik Rasmussen 21:19

    Du er om sædvanligt uden for pædagogisk rækkevidde. For en del år siden (2001) destruerede Taleban nogle uerstattelige Unescokulturarvs buddhistiske monumenter i Afghanistan.

    Men det er naturligvis – ifølge din noget beskedne intellektuelle modenhed – intet imod, at nogle danske ungdomspolitikere opfører sig åndssvagt….

    Google er din ven, jeg er ikke. Find selv dokumentationen.

    Nå, ok, din begrænsede kapacitet taget i betragtning: http://en.wikipedia.org/wiki/Buddhas_of_Bamiyan

    I øvrigt hedder det: ’springer’, ikke ’sprænger’ op som trold af en æske. Så lærte du lige det til din 6. klasses årsopgave.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. februar 2015 @ 22:09

  32. #29
    Rettelse- invasiv art
    Det er den skide smartphone der snyder på tastaturet

    Kommentar by k.m. — 5. februar 2015 @ 22:12

  33. Nej nej Henrik P
    Sprænger med æ var med fuldt overlæg da han jo tydeligvis detornerede i blindt raseri ved ikke at forholde sig til hvad jeg havde svaret Pedersen

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. februar 2015 @ 22:32

  34. @29

    Så går jeg ud fra, at du ved og selv har oplevet, at det bestemt ikke kun er imellem buddhister og muslimer der er spændinger og vold. Det er også noget af en tilsnigelse, at kalde Buddhisterne under et for den oprindelige befolkning. Flertallet af de buddhistiske sindhalesere har deres etniske baggrund fra Indien i perioden fra midten til sen middelalder, men der findes andre buddhistiske grupperinger der oprindeligt kom til øen langt tidligere fra Vest-Bengalen og som måtte tvangs konvertere til Buddhisme.

    Og så er der selvfølgelig hele Tamil befolkningen under et, der både består af muslimer, hinduister og buddhister, men som sindhaleserne helst så længst muligt væk fra øen, og flertallet af inderne ønsker iøvrigt heller ikke denne gruppe uanset deres religiøse tilhørsforhold. Selv i dag hvor man kunne tro, at de muslimske moorer, der endda har arabiske rødder, skulle være dem sindhaleserne har størst aversion mod grundet briternes favorisering af moorene, er det rent faktisk den etniske gruppe der har færrest konflikter med det sindhalesiske buddhistiske flertal.

    Kommentar by Pedersen — 5. februar 2015 @ 22:40

  35. Til dem der måtte ha´ interesse så er her en glimrende artikel fra New York Times om hvad der foregår i Myanmar.

    http://www.nytimes.com/2014/11/07/world/asia/rohingya-myanmar-rakhine-state-thailand-malaysia.html

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. februar 2015 @ 22:54

  36. Max 5% Muslimer i Danmark. :) :)
    Så spørger jeg. SKAL resten da sendes ad H…… til.
    Bliver de ikke det, er det jo over MAX. :)

    250000 Muslimer er jeg mere end nok.
    Lad os nu få forbudt det lort, medens tid er.

    Kommentar by Sindsro — 5. februar 2015 @ 23:24

  37. Muslimerne “Taleban” sprang de Buddhistiske helligdomme som, var udhugget i klippen i luften. De blev udhugget i klippen ca: 12-1300 århundrede.
    Det var arkæologiske klenodier der smuttede. “Verdens naturarv”

    Muslimer er rene skadedyr, hvilket de er selv så elskværdig at vise, ved deres ødelæggelse, halshugninger, steninger, levende afbrænding.

    APP
    Levende afbrænding af den muslimske pilot fra Jordan er ikke i orden, men hvorfor viste vesten ingen interesse for levende afbrænding af kristne i Nigeria.
    Falskhed uden lige, som er til af brække sig over.
    Desuden for det hadet til at stige voldsomt over for ISLAM og MUSLIMER.
    Det er særdeles forståeligt.

    Kommentar by Sindsro — 5. februar 2015 @ 23:41

  38. Stigende intolerance er for mig et plusord i denne forbindelse. Lad os håbe den stiger meget mere de kommende år.

    Kommentar by NulTolerance — 5. februar 2015 @ 23:47

  39. Nogle tror at hvis en lille del af dem er ekstreme, så er de alle ekstreme. Ja og det findes der undersøgelser fra både Englang og fra Holland som bekræfter, omtrent halvdelen af muslimerne har ekstreme holdninger, f.eks til indførsel af sharia domstole.

    Kommentar by Robert R — 5. februar 2015 @ 23:55

  40. Imamer, koranen, sharia og islam, denne cocktail er livsfarligt for Verdens samfundet, fætter/kusine indavl, stening, ildspåsættelse, voldtægt, knivstikkeri, kriminalitet og mord hører til islamisternes dagsorden, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 6. februar 2015 @ 01:08

  41. @39 Robert R
    Jeg ved godt at det der med matematik nogen gange er lidt svært så vi gennemgår lige dit indlæg trin for trin.

    1.”Nogle tror at hvis en lille del af dem er ekstreme, så er de alle ekstreme”

    Bestået

    2.”Ja og det findes der undersøgelser fra både Englang og fra Holland som bekræfter”

    Spændende !!!

    3.”omtrent halvdelen af muslimerne har ekstreme holdninger, f.eks til indførsel af sharia domstole”

    Det er så her vi må forlange en kommisionsundersøgelse af lærebøgerne der åbenbart har prøvet at indoktrinere os med at 100% i virkeligheden kun er 50%.

    Sikke da noget rødfacistisk propaganda

    Du skal passe på med at tro på alt hvad løgnerpressen skriver så et link eller to der bare med nogenlunde redelig videnskablig tilgang kan verificere hvad du påstår ville være forfriskende.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 6. februar 2015 @ 02:01

  42. Per Henrik Rasmussen forstår heller ikke hvordan ordene springer og sprænger anvendes i sproget

    Kommentar by k.m. — 6. februar 2015 @ 06:22

  43. Vi danskere har snakket udlændingepolitik i efterhånden 40 år. Har det overhovedet gjort den store forskel? Vi ævler og kævler om det samme emne, men lige lidt hjælper det.

    DF har nu opgivet udlændingepolitikken. Hvad skal man som vælger efterhånden stille op? Sove på sofaen på valgdagen?

    I øvrigt kan enhver form for jura forkastes ved lov. Grundloven er ikke en evig bibel.

    Kommentar by Niels — 6. februar 2015 @ 06:30

  44. Glædeligt at danskere er intolerante overfor religiøs intolerance.

    Kommentar by Liva — 6. februar 2015 @ 07:04

  45. Nærsynet Hippie.

    Vi har ikke religionsfrihed i Danmark. Nærlæs paragraf 67, hvor der specificeres undtagelser. Og hvis en religiøs eller politisk forening bruger vold kan den forbydes jvf. paragraf 78 stk. 2. Den skal iøvrigt være lovlig fra starten jvf. paragraf 78 stk. 1.

    Flere andre paragraffer skitserer en særstilling til Folkekirken. Vi har ikke religionslighed.

    Der er intet i vejen for at forbyde Islam, hvilket Glistrup, der som bekendt vidste en del om jura, ofte pointerede. Det kræver bare et flertal i Folketinget.

    Kommentar by Sigwar — 6. februar 2015 @ 08:07

  46. Godkendte asylsøgere skal ikke integreres/inkluderes/have familiesammenføring. De må opholde sig på et asylcenter og hjemsendes, så snart det er muligt. Asylshoppere/velfærdsmigranter f.eks. fra menap-lande skal afvises ved grænsen, og sendes tilbage hvor de kom fra. Gæstearbejdere bør kontraktansættes uden mulighed for familisammenføring. Når kontrakten udløber, skal de sendes hjem.

    Kommentar by F. Jensen — 6. februar 2015 @ 09:14

  47. @ Sigwar

    Selvfølgelig har vi ikke religions*lighed*
    Jeg tror de fleste er enige om det bør være er ulovligt at praktiseres de ting i koranen (og alle andre religiøse skrifter), der strider mod grundloven, selvom vi måske til tider godt kunne håndhæve de fastere uden at vise særhensyn.

    At gå “forrest” (og sandsynligvis alene) i Europa ved at forbyde den 3. største religion i verden og derved gøre DK mere ekstremt end de fleste diktaturstater i mellemøsten (hvor det er tilladt at være kristen) er fuldstændig urealistisk. Jeg vil foreslå du går efter mere realistiske løsninger.

    Til slut hvis vi antager at du rent faktisk forbyder islam, hvordan vil du så forholde dig til dem der i øjeblikket praktiserer islam?

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 6. februar 2015 @ 09:43

  48. 45. Sigwar.
    Grundlovs ændring kræver 5/6 flertal = 83,3333% af 179 Medlemmer = 149,2 stk ~150 Medlemmer.

    § 67 kan forbyde islam alene:
    hvori der står: “Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på
    den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages,
    som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.” slut”

    Enhver, der har gjort sig den ulejlighed at gennemlæse koranen kan overbevise sig om at, der i denne såkaldt hellige skrift indgår mangt og meget som strider mod “sædeligheden”. Og hvis justitsministeren skulle have glemt det, kan vi oplyse ham/hende om at, der ved “sædeligheden” forstås at lever i overensstemmelse med god seksualmoral og almindelig anstændighed.
    ————————————–
    Hvad betyder Usædelighed ? Usædelig er nemmere at diffinere end Sædelig.
    —– Derfor:
    USÆDELIGHED:= Utugtig, Uterlig, Uanstændig, jf. Vellystig.
    Herunder indgår Pædofili, Nekrofili, Voldtægt, Blotning for børn og voksne.
    Ja kortsagt: Alt det uhumske.
    ————————————–

    Sådan som det er nu. elsker flertallet af danskerme alt det uhumske.
    Og De som ikke gør det er tvinget til at elske det, da handling er forbudt.

    Frustrationen og hadet må brede sig, så der kommer en handling.

    Kommentar by Sindsro — 6. februar 2015 @ 11:27

  49. 47. Nærsynet hippie
    i mellemøsten (hvor det er tilladt at være kristen).

    De kristne i mellemøsten og andre Islamiske lande lever under Dhimmi.
    DVS. De kristne må ikke eje noget, de skal arbejde og beltale skat.

    Dhimmi : Monoteister, der bliver tålt med en begrænset retsstatus.
    jizya : Er en skat for ikke-muslimer. (Dhimmi skat)
    jizyah : Beskyttelsespenge som pålægges “vantro” hvor muslimer hersker.
    (I “Fredens hus”)
    taqija : Islam forbyder løgn, ”men ikke hvor det er til en muslims eget bedste,”

    Kommentar by Sindsro — 6. februar 2015 @ 11:39

  50. Møder man grundloven er debatten slut. :)

    Kommentar by Sindsro — 6. februar 2015 @ 12:28

  51. Fint at halvdelen af os mener at muslimsk indvandring skal stoppes. Nu mangler vi bare, at halvdelen af os indser, at alle muslimer skal landsforvises og at islam skal forbydes (via grundlovsændring). Så har vi en chance for at bevare Danmark dansk. Naturligvis skal vi også frigøre os fra eurokraterne, som dikterer os vores islamimportpolitik. Når vi det, før Danmark bliver en islamisk stat?

    Kommentar by Nielsen — 6. februar 2015 @ 13:12

  52. off-topic, og ultrakort svar til Pedersen #34

    Borgerkrigen i Sri Lanka i 80’erne skyldtes en løsrivelsesaktion,
    startet af Tamiler der ville have deres eget selvstændige stykke land
    på nordspidsen af Sri Lanka, hvilket regeringen i Colombo ikke accepterede. Den kan man ikke putte ind som religiøs betinget krig.
    Det svarer til Baskerne i Spanien, (ETA) der er politisk væbnet kamp mod hovedlandet.

    Kommentar by k.m. — 6. februar 2015 @ 13:51

  53. Ved i hvad venner, der sker nok aldrig en skid i dette land, når det handler om at sige fra over for islam. Prøv at se danskerne, når de ytrer sig på feks. facebook om alt lige fra muslimer til fotovogne.
    Meget få danskere (tør) at skrive deres mening, når denne fraviger fra den “korrekte”, og det giver en overvægt af imbecile tågehorn, der sidder og spiller frelste. Og de render med al taletiden, og man forstår det jo, for hvem har lyst til at stille sig op med navns nævnelse (og billede), til forfølgelse pga. ens mening?

    Hver gang jeg har læst et kommentarspor på facebook under et “hot” emne, tænker jeg, hvorfor skal man i det hele taget gøre noget for den samling tosser. Folk er sgu så snotdumme, at de fortjener deres skæbne.

    Kommentar by mættehågen — 6. februar 2015 @ 14:49

  54. “Nogle tror, at hvis en lille del er ekstreme, så er alle ekstreme”, siger Bent Greve. Goddaw då. Islam er pr definition en ekstrem dødskult, som egentligt går ud på at myrde så mange som muligt af de dumme Kuffar, derefter selv dø – helst som martyr – og så komme op og pule jomfruer i én uendelighed! Den er så syg, at den ingen gang burde ha på jord!

    Men tilbage til det med den misforståede ‘lille del’, for iflg. Daniel Pipes (helt tilbage i 2006) er der muligvis ml. 180 – 225 mio. aktive muslimske terrorister. ttp://www.danielpipes.org/comments/65537

    En anden side fortæller, at der er ca. 75 mio. aktive ‘jihadister’ (=muslimske terrorister), men at der er MINDST 375 MIO. muslimer, som støtter og supporterer “jihadisme”. Det kan læses her: https://sites.google.com/site/islamicthreatsimplified/home/how-many-muslims-are-there-how-many-are-jihadis

    Nye tal om ISIL: ca. 300 MIO. har jeg lige hørt, men kan ikke pt finde det. Independent skrev i november sidste år, at tallet var mindst 200.000. http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/war-with-isis-islamic-militants-have-army-of-200000-claims-kurdish-leader-9863418.html

    NB: Muslimer har INGEN ret og krav til at være i Danmark eller Vesten! Ingen! Deres arveret ligger syd for ækvator, og mig bekendt er der masser af plads dernede!
    Det er noget helt unikt at have arveret til et land, og det har vi danskere, som nedstammer fra brave forfædre, der kæmpede for at få dette land til at blomstre. Vi er heldige, ja, men vi er født med og til denne ret.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 6. februar 2015 @ 20:34

  55. @ 49 Sindsro – det er aldeles ikke ‘tilladt’ at være kristen i Mellemøsten! Hvorfor tror du det? ISIS går jo netop efter at udrydde, ikke blot fordrive, de kristne, og der er blevet slået mere end 250.000 kristne ihjel i Syrien og Irak og Egypten siden 2013. Satan kan ikke tåle hverken jøderne eller de kristne, og derfor beder han sine tjenere, muslimerne, om at udrydde dem.

    Det er Europas tur snart, og ikke engang da vil jeg formode, at politikerne vågner op.

    @ 47 ja, man bør faktisk forbyde islam, og man kan jo simpelthen begynde at deportere muslimer og lukke alle moskéer. Det burde være en selvfølgelighed, for ingen anden ideologi i verden praktiserer: “Du tilhører en anden tro, så nu vi halshugge dig, onde abe!” Det er sådan set islam i en nøddeskal, og det er ufatteligt, at Vesten omfatter en morderisk sekt under begrebet ‘religionsfrihed’. Ufatteligt!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 6. februar 2015 @ 20:43

  56. mættehågen — 6. februar 2015 @ 14:49

    Når en hel befolkning ønsker at begå kollektiv selvmord, er der ingen grund til at gøre noget.

    Lad folkets vilje ske

    Kommentar by tavsen — 6. februar 2015 @ 21:50

  57. 56 tavsen >
    Tja. Problemet er at alle os andre ryger med i faldet. :(

    Kommentar by mættehågen — 6. februar 2015 @ 21:55

  58. Næ nej, det kaldes solidaritet ;-)

    Divided we stand. United we fall

    Kommentar by tavsen — 6. februar 2015 @ 21:58

  59. For et par dage siden viste en grafik, at der er 4,1% muslimer i Danmark i dag. Omregnet giver det lidt over 200.000 – det samme tal- for antallet af muslimer i Danmark, som medierne har gengivet de sidste mange år!

    Nå men hvis befolkningen mener, at vi har plads til 5%, så er der jo plads til mange flere.

    Kommentar by Hodja — 6. februar 2015 @ 22:52

  60. 55. Løsriv Jylland
    Jeg tænkte det nok at kristenheden var forbudt i mellemøsten, der er jo ingen bibler at brænde af. Men de er koraner her i Danmark og de kan da varme lidt i den kolde tid.

    Jeg skrev således til den Nærsynet hippie, da han skriver: mellemøsten (hvor det er tilladt at være kristen)selvom det er fuldstændig urealistisk.

    Kommentar by Sindsro — 7. februar 2015 @ 01:05

  61. >60 Sindsro
    Kære ven, tror du det nytter, at skrive til sådan en?

    Kommentar by Nielsen — 7. februar 2015 @ 02:40

  62. @46 F. Jensen — 6. februar 2015 @ 09:14:
    Helt enig

    @47 Nærsynet Hippie — 6. februar 2015 @ 09:43:

    Til slut hvis vi antager at du rent faktisk forbyder islam, hvordan vil du så forholde dig til dem der i øjeblikket praktiserer islam?

    Det er enkelt; Hvis ikke de er etniske danskere, hjemsendes de til deres families oprindelsesland

    @51 Nielsen — 6. februar 2015 @ 13:12:

    Fint at halvdelen af os mener at muslimsk indvandring skal stoppes. Nu mangler vi bare, at halvdelen af os indser, at alle muslimer skal landsforvises og at islam skal forbydes (via grundlovsændring). Så har vi en chance for at bevare Danmark dansk. Naturligvis skal vi også frigøre os fra eurokraterne, som dikterer os vores islamimportpolitik.

    Enig

    @53 mættehågen — 6. februar 2015 @ 14:49:
    Jeg forstår din fustration, men når vi danskere begynder at bruge vore jagtrifler, ændrer situationen sig hurtigt – Alle vågne danskere bør i øvrigt tage jagttegn

    @54 Løsriv Jylland! — 6. februar 2015 @ 20:34:

    NB: Muslimer har INGEN ret og krav til at være i Danmark eller Vesten! Ingen! Deres arveret ligger syd for ækvator, og mig bekendt er der masser af plads dernede!
    Det er noget helt unikt at have arveret til et land, og det har vi danskere, som nedstammer fra brave forfædre, der kæmpede for at få dette land til at blomstre. Vi er heldige, ja, men vi er født med og til denne ret.

    Helt enig

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 7. februar 2015 @ 09:35

  63. @ DanmarkErDanskernesLand

    Nej det er ikke så simpelt. Det er næppe sandsynligt at deres families oprindelsesland vil tage imod dem. Det lader til at du og andre på dette site nægter at forholde jer til det faktum.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 7. februar 2015 @ 12:26

  64. @ Sindsro

    Jeg kan ikke finde bevis på at særlig mange mellemøstlige stater (hvis nogen overhovedet) lægger særlig skat på kristne, selvom det bruges i koranen. Selvbestaltede grupper som ISIS eller Taleban gør det måske…

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 7. februar 2015 @ 12:34

  65. @63 Nærsynet Hippie — 7. februar 2015 @ 12:26:
    Hvis de fremmede muslimske familiers oprindelseslande nægter at tage imod deres muslimske brødre og søstre, må vi internere dem på eksistensminimum i kønsopdelte lejre. I lejrene skal de have adgang til kommunikationsmidler, så de kan bruge samme drift, der skaffede dem herop, til at skaffe sig et nyt opholdsland. De, der ikke skaffer sig nyt opholdsland, bliver i lejrene, til de dør en naturlig død

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 7. februar 2015 @ 18:17

  66. @ DanmarkErDanskernesLand

    What. The. Fuck.

    Jeg tror det er blevet forsøgt før. Resultatet kender alle.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 7. februar 2015 @ 19:49

  67. Ja ja
    Selvudnævnte snuptagsløsningsorakler og verdensfjerne oneliner loonies
    er der sku rigeligt af.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. februar 2015 @ 21:08

  68. @ Nærsynet Hippie

    Tænker du på de tyske flygtninge under Anden Verdenskrig?

    Kommentar by Niels — 8. februar 2015 @ 09:40

  69. @66 Nærsynet Hippie — 7. februar 2015 @ 19:49 m.fl.:
    Hvis du hentyder til Nazitysklands koncentrationslejre, er du galt afmarcheret; Jøderne og andre af regimet uønskedee havde i Nazityskland ingen mulighed for at udrejse eller dø af alderdom i lejrene
    Vågn nu op; Gå en tur på Nørrebro, handl i muslimernes butikker og sammenlign prisen på dine varer med den pris samme butikker giver til hullabullakvinderne.
    Prøv at date en muslima og …
    Lortet skal ud, og det kan ikke gå hurtigt nok. At vi har brug for dem, er en oversolgt myte

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 8. februar 2015 @ 11:06

  70. Der er brug for et stop for ikke-europæisk masseindvandring(bl.a. masseindvandringen af asylshoppere og velfærdsnomader fra menap-stater), og der er også brug for hjemsendelsesprogrammer samt en effektiv grænsekontrol. Det vil give et mere trygt og sikkert samfund og milliardbesparelser for danske skattebetalere.

    Kommentar by F. Jensen — 9. februar 2015 @ 18:39

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper