7. februar 2015

På vej til Småland…

Jeg har vinterferie, og den sammenbragte familie er i skrivende stund på vej mod Småland. Først et besøg hos en blogger-veninde i Markaryd, og herfra videre til et skønt sommerhus i Gislaved. Eneste plan er afslapning, men hvis alt falder i hak bliver der nok også tid til en blogpost eller to. Skulle der dukke et par fotogene fugle op på foderbrættet, så står jeg klar med kameraet. Livet er skønt!

(N.C. Wyeth, The Portrait of a Farmer, 1943)

Oploadet Kl. 09:27 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/63773/trackback

34 Comments »

  1. God ferie, du fortjener det.

    Der er et fuglereservat ved Hässleholm / Finjasjöen og følger man de officielle vandreruter en 5 – 8 km igennem de lave dale kan man, hvis de ellers er der på denne tid af året, se glenter. Tror det var rød glente men ved det ikke.

    På en lille tur i juli for ca. 12 år siden så jeg mere end 10 på en gang der bare kredsede dovent rundt.

    Kommentar by Santor — 7. februar 2015 @ 10:04

  2. Må i have en god og velfortjent ferie.

    Kommentar by emmagad — 7. februar 2015 @ 10:08

  3. God ferie møller, men er grisebassen glad eller sover den, det ser mystisk ud.

    Kommentar by Machiavelli — 7. februar 2015 @ 10:35

  4. Hvor er mit intelligente indlæg??

    Kommentar by Machiavelli — 7. februar 2015 @ 11:28

  5. Jeg er selv kunstner – og det er satme et godt maleri :-)

    Kommentar by morten olesen — 7. februar 2015 @ 11:37

  6. ….eller er det “blot” en illustration ? Anyway, it’ good.

    Kommentar by morten olesen — 7. februar 2015 @ 11:39

  7. Landlig idyl.
    Det Fædreland Du Kender / Kendte
    Som Helle aldrig har set skyggen af, eller ønsker at bevare.
    Alle har ret til at bo i Danmark. Nogen kommer endda foran i køen. Multikultur betyder på sigt at den største vil tryne den mindste (gris)
    Go tur.

    Kommentar by Anonym — 7. februar 2015 @ 12:25

  8. Landlig idyl.
    Det Fædreland Du Kender / Kendte
    Som Helle aldrig har set skyggen af, eller ønsker at bevare.
    Alle har ret til at bo i Danmark. Nogen kommer endda foran i køen. Multikultur betyder på sigt at den største vil tryne den mindste (gris)
    Go tur.

    Kommentar by mister jones — 7. februar 2015 @ 12:26

  9. “Jeg er selv kunstner – og det er satme et godt maleri :-)”

    Nej!det er ikke et maleri. se på plankeværket.

    Kommentar by Machiavelli — 7. februar 2015 @ 12:54

  10. Om kort tid, er grisen på billedet redigeret bort og erstattet med et får.

    Kommentar by Hans01 — 7. februar 2015 @ 13:25

  11. Held og lykke, der ligger 10-30 cm sne derovre i Sibirien

    http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/snodjup

    Kommentar by BB — 7. februar 2015 @ 13:48

  12. Der er udsendt varsel om risiko for dannelse af isslam på vejene.

    Kør forsigtigt.

    Go´ ferie

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. februar 2015 @ 14:57

  13. Okay en fantastisk maler. Men hvad med plankeværket?

    Kommentar by Machiavelli — 7. februar 2015 @ 16:03

  14. Man mindes. :)

    Der kom en Italiener, en Amerikaner og en Dansker gående. Hvor de så en gris sat fast i plankeværket, så man kun kunne se enden af den.

    Italieneren sagde: OH bare der var Sophia Loren.
    Amerikaneren Sagde: OH bare det var Merylyn Monroe.

    Hvad tror i så Danskeren sagde. ???

    Ohh Bare det var mørkt.

    Vi har det godt i Danmark, endnu da. :) :)

    Kommentar by Sindsro — 7. februar 2015 @ 16:06

  15. God ferie Kim.

    Kommentar by Karl — 7. februar 2015 @ 16:33

  16. Machiavelli
    Jeg har en mistanke om at det vi ser på det billede i virkeligheden er noget værre griseri og som man, med hjemmel i §67 i grundloven,

    der omhandler usædelighed, straks må forlange at Hr.Møller afbryder sin ferie for at få det fjernet.

    Det vi ser er jo at ornen nærmest slikker sig om munden af utugtig vellyst over det manden har gang i med hans venstre hånd.

    Føj siger jeg bare

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. februar 2015 @ 17:00

  17. Med hensyn til plankeværket så har jeg fra pålidelig kilde fået oplyst at maleriet,der er ejet af en privat samler,på et tidspunkt har været restaureret og at man der tog beslutningen om at skifte en af stolperne, med begyndende råd, ud med en nyere og mere holdbar trykimpregneret type af frygt for at plankeværket skulle vælte.

    Voila…. to fluer med et smæk.

    En konservator har vel også ret til lidt kunstnerrisk frihed.

    :-))

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. februar 2015 @ 17:41

  18. Wyeth was heralded in Outing Magazine as “one of our greatest, if not our greatest, painter of American outdoor life.” His pictures had appeared in many of the most popular magazines of the period, such as Century, Harper’s Monthly, Ladies’ Home Journal, McClure’s, Outing, and Scribner’s.
    http://www.ncwyeth.org/ncbio.htm

    Kommentar by Peter Buch — 7. februar 2015 @ 18:44

  19. Det er jo en gris, pas på, nogen kunne blive krænket!

    Kommentar by Robert R — 7. februar 2015 @ 21:28

  20. Ja det er det jeg mener Robert R

    Manden er da en gammel dyresex fixeret gris.

    Nogen(f.eks dyrevelfærdsorganisationer)vil endda sikkert gå så vidt

    at kalde ham for et decideret svin.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. februar 2015 @ 22:06

  21. Peter Buch
    Jeg ved ikke hvad dit bidrag i #18 skulle ha´ til hensigt.

    Hvis det var et forsøg på,med ærbødighed overfor kunstneren.at bringe forsamlingen til orden,så vil jeg svare på flg. måde:

    Nu er det ikke alle der går rundt med hønserøvsagtigt bedemandsudtryk og udstøder fatwaer mod brug af high five og thumbs up.

    Der er nok ikke nogen her,hvis de ellers interesserer sig for det, der sætter ? ved at han er en af Amerikas mest anerkendte malere fra
    den periode,for det hersker der ingen tvivl om.

    Men som Machiavelli gør opmærksom på,så skar det også mig i øjnene at denne retvinklede trykimpregneringslignende plankeværksstolpe,som mange sikkert vil mene ikke hørte tiden til,tar´ så meget opmærksomhed fra resten af det smukke motiv at man spørger sig selv….hvorfor ?

    Da jeg så Sindsro´s gamle traver af en lettere overrislet mandehørmslummer vittighed tænkte jeg at jeg også ville gi´ et bidrag med min lidt skæve humor der altså ikke har til hensigt at svine kunstneren og at man af den grund ikke behøver at gå i indre missionsk,puritanistisk,kvababbelses mode

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. februar 2015 @ 23:19

  22. God ferie.

    Hør hvor trollen hyler, fordi der er en gris på billedet. Idiot.

    Kommentar by Iznogut — 7. februar 2015 @ 23:38

  23. Iznogut
    Den var lige grov nok.
    Her mener jeg virkelig at du skylder Robert R en undskyldning.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. februar 2015 @ 23:42

  24. Nogen der har set noget til Jørn ?

    Kommentar by Aglet Xander — 8. februar 2015 @ 00:47

  25. Fuck de virker for hårdt!

    Pandabjørn .

    Kommentar by Aglet Xander — 8. februar 2015 @ 00:52

  26. Naaaaj

    Har han nu også forgrebet sig på en pandabjørn.

    Skandale

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 8. februar 2015 @ 01:36

  27. #26 , Er det nu ikke nok med 180 grader mere ?

    Kommentar by PBrad — 8. februar 2015 @ 05:29

  28. Omend jeg også har kommenteret på folkekirken.dk og http://landsbytossen.dk/ samt besvær med r da jeg har hældt cacao på tastatuet, og det har påvirket diverse taster, er jeg lidet indremissionsk. I egen puritansk opfattelse…

    Kommentar by Peter Buch — 8. februar 2015 @ 06:10

  29. http://landsbytossen.dk/?p=3813#comment-1993
    Peterr Buch
    Din kommentar afventer godkendelse.
    Det forlyder i Holstebro at fru Hyppelbank slet ikke var placeret i faldskærmscontaineren men indgik i poduktion af specialkødganulat. Det kan fomegentlig afvises som sædvanelige samfundsundergravende rygter derfra.
    http://landsbytossen.dk/?p=245#comment-1994
    Peterr Buch
    Din kommentar afventer godkendelse.
    Ansvaret for dikkeriet er ene drikindtagerens,al den stund dikken ikke er tvungen i indtagerene, at den ærværdige Eberhard Stürwolt forsøger at give andre skylden for handlingene er milevidt under herrens vanlige standard.
    Samfundsundergravelse i vor midte, man føler sig som i Holstebro. Vor Herre Bevares.

    Kommentar by Peter Buch — 8. februar 2015 @ 06:18

  30. Apropos Sverige: Tog sitt liv efter Expressens hetsjakt
    http://www.friatider.se/tog-sitt-liv-efter-expressens-hetsjakt

    -INRIKES.I januari lämnade SD:s ordförande i Båstad, Mattias Philipson, alla politiska uppdrag efter att ha blivit uthängd som rasist i Expressen. Efter att ha fått sin näringsverksamhet ödelagd som en konsekvens av tidningens publiceringar valde den 45-årige politikern i veckan att ta sitt liv.
    – Ingenting fungerade efter att han exponerats i media, berättar journalisten Gunnar Sandelin.

    -Philipson drev en liten aktivitetsgård utanför Båstad där han ordnade svensexor, möhippor och event åt företag i trakten. Men vid tiden för självmordet hade det blivit känt att Bert Karlsson skulle öppna ett asylboende för 500 personer som gränsade till Philipsons tomt – något som ska ha gjort det omöjligt att locka kunder till verksamheten eftersom hans gård praktiskt taget hamnar mitt i asylboendet.

    Kommentar by Geert — 8. februar 2015 @ 08:25

  31. Rigtig god ferietur til det svenske.

    Kommentar by Liva — 8. februar 2015 @ 10:08

  32. @28 Peter Buch
    Jamen det glæder mig da at høre.
    Men du er sikkert også klar over at vi i øjeblikket befinder os i den stigmatiserende populismes tidsalder hvor det ikke er nok at man udtrykker afstandtagen til holdninger og gerninger.
    Men her er jeg så villig til at lade tvivlen komme dig til gode selvom det er med en vis portion skepsis.
    :-))

    Kommentar by Anonym — 9. februar 2015 @ 01:27

  33. @28 Peter Buch
    Jamen det glæder mig da at høre.(bortset fra det med dit tastatur)
    Men du er sikkert også klar over at vi i øjeblikket befinder os i den stigmatiserende populismes tidsalder hvor det ikke er nok at man udtrykker afstandtagen til holdninger og gerninger.
    Her er jeg så villig til at lade tvivlen komme dig til gode selvom det er med en vis portion skepsis.
    Hvis du forstår.
    :-))

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 9. februar 2015 @ 01:45

  34. Per Henrik Rasmussen

    Skepsis er også skønt. Den stigmatiserende populismes tidsalder er det ikke altid tillige- nutiden?

    http://mortenuhrskov.dk/om-tale-ordentligt/#comments
    Peter Buch siger:
    februar 9, 2015 kl. 1:00

    … Omvendt tillader vi ikke i Dansk Samling, at man på nogen måde udtrykker sig tåbeligt generaliserende…
    Tåbeligt generaliserende, ja, det er et skønt begreb, hvor grænsen går mellem tåbeligt og velvalgt er altså op til partiet, ledelsen eller medlemmene, potentielle vælgere, der ikke er blandt de først nævnte synes ganske uden for indflydelse.

    Minder mig lidt om de kænkedes kor…
    Deres musik er og blive infernalsk.

    KRænkedes kor…er og bliveR infernalsk…

    Kommentar by Peter Buch — 9. februar 2015 @ 07:08

RSS feed for comments on this post.