12. februar 2015

Familiefar: Daginstitutioner er islamiserede, min ældste dreng mobbes på grund af sine ‘blå øjne’

Kronik af fuldmægtig Martin Skriver i Berlingske, der andetsteds fortæller, at han de sidste ti år har stemt Enhedslisten – Religiøs infektion i daginstitutionerne.

“Da jeg voksede op i 1970’erne og 1980’erne, var Danmark et homogent land. Et af de mest kendetegnende punkter ved landet var det sekulære offentlige rum, herunder offentlige daginstitutioner og skoler. … I forbindelse med at min kone og jeg i sommer skulle vælge en daginstitution til vores yngste søn, blev jeg chokeret over, i hvor høj grad islam er blevet en del af hverdagen i Københavns daginstitutioner.

Vi havde valgt fire institutioner i vores nærmiljø, som vi besøgte. Kun i en enkelt af institutionerne (den mindste og mest nedslidte) kunne de tilbyde traditionel mad til danskere såvel som islamisk mad til muslimer. I de tre andre (der stod for ca. 90 pct. af kapaciteten) kunne de ikke tilbyde traditionel dansk mad som svinekød eller kød, der ikke er halal-slagtet. I den nyeste og flotteste af de fire institutioner (en flot nybygget én lige ved DR-byen) er præmissen for at gå der, at man tillige fejrer en uges eid-fest.

Jeg var helt målløs over denne religiøse infektion af de københavnske daginstitutioner og skrev derfor et brev til den ansvarlige borgmester, Venstres Pia Allerslev, hvori jeg klagede over diskriminering af danske børn… Til min forbavselse svarede hun, at hun finder denne islamisering helt i orden på baggrund af ‘beboersammensætningen i området’. Hun uddybede ikke, hvad hun mente med ‘beboersammensætning’. Mit gæt er, at muslimer udgør ca. en tredjedel eller mindre i området, hvor jeg bor. Det der dog står klart, er, at Venstre mener, at børn i Danmark skal finde sig i religiøs påvirkning, fordi et mindretal bestående af indvandrede mennesker finder det passende.

Hvorfor synes jeg så, at Venstres opbakning til de københavnske daginstitutioners stigende islamisering udgør et problem?

For det første opfatter jeg det sekulære samfund som det højeste stadium, mennesket endnu har nået, og dermed er denne islamisering et tilbageskridt – lige som al anden religiøsitet i det offentlige rum ville være. Derfor opfatter jeg det som en intellektuel hån at skulle indtage kød, hvor der er sagt okkulte bønner under slagtningen.

For det andet undrer det mig, at et mindretal af religiøse indvandrere skal sætte standarden for, hvordan vi opdrager vores børn og indretter os i vores eget land. Jeg holder af min kultur, og ser det som det naturligste i verden, at mine børn skal kunne spise danske retter, herunder svinekød, i deres hverdag.

For det tredje – og på det personlige plan klart værste for mig – har det efterfølgende vist sig, at min ældste søn (der går i børnehave i en af de fire institutioner) bliver udsat for hetz i børnehaven fra nogle af de andre børn, fordi han ikke er muslim, og er etnisk dansk. Han kommer hjem fra børnehave og siger ting som ‘det er klamt at have blå øjne’ og ‘man kommer ikke i himlen, hvis man ikke tror på Allah’. Det kan egentlig ikke overraske, at det sker. Selvfølgelig udvikler nogle muslimske børn denne overherrementalitet, når de kan se, at deres kultur fra officiel side bliver opfattet som overlegen.”

Oploadet Kl. 00:41 af Kim Møller — Direkte link62 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/63853/trackback

62 Comments »

  1. Han formulerer sig forbavsende præcist. Hvordan han kan stemme Enhedslisten med et sådant mål af logiske evner går næsten over min forstand.

    Kommentar by Høgsbro — 12. februar 2015 @ 00:55

  2. Ah, han har skiftet til liste O …

    Kommentar by Høgsbro — 12. februar 2015 @ 00:59

  3. Der er rigtigt mange over hele Europa som er i kognitiv dissonans. De er i en konflikt mellem deres politiske tro og den oplevede virkelighed. Det er en tilstand som iflg. socialpsykologer kan stå på i 10-15.år før man bryder reelt politisk for, at komme ud af den indre konflikt. Så på mange måder er det politisk system 10-15.år bagud for folks oplevelser. Det skal nok komme.

    Kommentar by Thorsted — 12. februar 2015 @ 01:05

  4. Når selv en enhedslister kan se et problem i islamiseringen af Danmark, er der håb forude. Det ender med, at et flertal af Danmarks befolkning indser nødvendigheden af, at få udryddetet islam. Vi må håbe udmeldelse af EU, også kommer på dagsordenen, hos stemmekvæget.

    Kommentar by Nielsen — 12. februar 2015 @ 01:39

  5. Engang var sundhed, giftfrihed, bæredygtighed, og dyrevelfærd øverst på dagsordenen, når det gjaldt mad til de opvoksende generationer. Det føles som var det i går. Man diskuterede derfor økologi som mulighed i alle daginstitutioner. Men så – kadang – var de overvejelser ikke aktuelle mere.

    Venstrefløjen … :) Hvor er det fantastisk, at de er ligeglade med, at de afslører sig selv fuldstændigt. Bare de er beskyttet af deres højtråbende fællesskab. Økologi-min-bare. Det betød aldrig andet end gruppeidentifikation for dem :) Halal er lige så godt som økologi i deres øjne. Det tjener samme ego-fremmende formål for disse mennesker.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. februar 2015 @ 01:54

  6. Mon ikke det politiske skift kom på grund af mobningen af sønnen. Halal-maden kan man bilde sig selv ind er tolerance eller rn praktisk foanstaltning. Børn er dealbreakeren.

    Kommentar by Kim Møller — 12. februar 2015 @ 01:55

  7. Det der med mobning går nok begge veje og så eller huske på at
    karma is a bitch.
    I øvrigt så er det med madordning ikke noget der er lovgivet om men noget den enkelte instutitions brugervalgte bestyrelse tar´ beslutning om ud fra både praktiske og økonomiske aspekter.
    Og husk så på at vi endnu ikke har oplevet forældre der har klaget over at deres børn skulle være fejlernæret
    Her skal vi så overveje om det der med nærdemokrati overhovedet er en god idé.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 12. februar 2015 @ 02:04

  8. Det drejer sig såmænd ikke kun om børneinstitutioner. I flere offentlige virksomheder serveres der udelukkende halalslagtet kød i kantinerne.

    Kommentar by tusmørke — 12. februar 2015 @ 02:11

  9. Den ondartede type mobning ville jeg ikke forvente i en børnehave, Per Henrik Rasmussen, så nej, det går ikke “begge veje”.

    Jo, mange forældre oplever deres børn som “suboptimalt ernærede” i børneinstitutioner. Det var det, man i debatten tog udgangspunkt i, før den blev trumfet og suspenderet af ‘halal’ og ‘haram’.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. februar 2015 @ 02:12

  10. “Den ondartede type mobning ville jeg ikke forvente i en børnehave”
    Hvis den foregår her hvorfor så ikke i noget der trods alt tåler sammenligning ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 12. februar 2015 @ 02:33

  11. Små 80 % af befolkningen mener med visse varianter nogenlunde det samme, som der skrives på denne blog.

    Der er en massiv modstand i opinionen til den fremmedpolitik, politikerne har ført siden 1983.

    Problemet for Danmark og vores børns fremtid er, at de ikke stemmer efter det, for så vidt som der nu er et parti at stemme på, men DF kunne da være en begyndelse indtil vi får et andet.

    Politikerne vil skide på nok så mange fakta, bøger og kronikker. Stemmerne skal flyttes fra dem, før de vågner.

    De mennesker, der ikke prioriterer indvandringe højt nok i dette lille vindue på et årti eller to, vi har før det er for sent, svigter deres efterkommere fatalt.

    Kommentar by Josef K — 12. februar 2015 @ 03:16

  12. Når perhenrikrasmussentrollen melder sig på banen, er tråden tabt.

    Kommentar by Nielsen — 12. februar 2015 @ 04:31

  13. “Selvfølgelig udvikler nogle muslimske børn denne overherrementalitet, når de kan se, at deres kultur fra officiel side bliver opfattet som overlegen.””

    Børnehavebørn bekymrer sig ikke om, hvad den officielle side opfatter.

    Når børnehavebørn nedvurderer andre børns genetisk betingede udseende – og nedvurderer hvad andre børn muligvis tror på af guder – så skyldes det et eller andet de har lagt øre til omkring køkkenbordet hjemme hos mor og far.

    Kommentar by BE — 12. februar 2015 @ 05:28

  14. Per Henrik Rasmussen aka Niels O

    Kommentar by PBrad — 12. februar 2015 @ 06:52

  15. Jeg holder af min kultur…offentlige daginstitutioner og skoler…
    Udsnit af hr. Skrivers kronik.

    Ja, og det gør en masse andre også. De holder så meget af det og andre tiltag at 100% privatfinansiering er dem totalt fremmed, alle gode forslag, og der er en uendelig række af dem, har fået deres tilslutning, dette har medført en ansvarsforflygtigelse, en undergravelse af individers moral der kombineret med, blandt andet, den førte indvandingspolitik medfører en enorm økonomisk belastning.

    En samfundsundergravelse af format, valgt af det store flertal af vælgerne.

    Kommentar by Peter Buch — 12. februar 2015 @ 07:15

  16. @ Martin Skriver:
    Velkommen til det erfaringsbaserede verdensbillede; I modsætning til den “virkelighed” statsopdragelses og uddannelsessystemet prædiker er mennesker og kulturer ikke lige udviklede.
    Det er vi mange, der indså for år tilbage. Bedre sent end aldrig – Velkommen i klubben.
    Løsningen ligger lige for; Indvandingsstop og hjemsendelse af primitive fremmede.
    Og så er der et andet issue; Ligegyldigt hvor højteknologisk vore herskere måtte tro, at vort samfund er eller måtte blive, så stammer vor mad fra det, der gror på jorden eller de dyr, der æder det, der gror på jorden. Der er derfor en øvre grænse for hvor mange mennesker et land kan forsørge. Vi har i Danmark pt. 2,8 mio. ha. landbrugsjord. Det er for lidt, hvis vi skal skabe et bedre samfund, der ikke er afhængig af den globale storkapital

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 12. februar 2015 @ 07:22

  17. Et befolkningstal på omking to 2 millioner ville være passende for Danmark. Set fra bæredygtighedspespektivet, og et stop for den frie adgang til indvandring der reelt eksisterer derfor fonuftigt.
    At aktivister fra DP, eller sympatisører fra segmentet kommenterer her er vel foventeligt. Jeg kommenterer selv på nationaldemokaten.

    Kommentar by Peter Buch — 12. februar 2015 @ 07:37

  18. En pædagogisk leder mener at forbud for danskere er fællesskab..

    b.dk/nationalt/paedagogisk-leder-flaeske-forbud-handler-om-faellesska

    Kommentar by Liva — 12. februar 2015 @ 07:56

  19. Det voksende antal muslimer i Danmark er et stort problem. Men Venstres Pia Allerslev og måske en million fra samme skuffe er et lige så stort problem.

    Kommentar by Ole Madsen — 12. februar 2015 @ 07:59

  20. Folk der har købt den famøse charlie hebdo-udgivelse bliver nu registreret af britisk politi. Flere salgssteder har haft visit af britisk politi.

    Kommentar by Joe — 12. februar 2015 @ 08:44

  21. “Han kommer hjem fra børnehave og siger ting som ‘det er klamt at have blå øjne’ og ‘man kommer ikke i himlen, hvis man ikke tror på Allah’.”

    Denne lille bemærkning er efter min mening det mest skræmmende i alt det Martin Skriver skriver i sin kronik. For den tyder på, at dette ikke udelukkende drejer sig om mad, og det drejer sig ikke om at give plads til andre kulturers skikke. Nej, det drejer sig om religiøs missionering og regulær racisme af den gammeldags slags, hvor et menneskes øjenfarve har betydning for dets værdi. Udført af børnehavebørn i danske institutioner.

    Det drejer sig om at (etnisk) danske børn allerede i tre-fireårsalderen bliver udsat for muslimsk social kontrol fra deres jævnaldrende, og fra institutionernes side påvirket af ideer om haram og halal. Det signaleres til børnene at den mad, de får derhjemme, og som er en del af deres kultur, ikke er lige så fin og ren som den muslimske mad, og at de selv og det, de kommer fra, er mindreværdigt og urent.

    Det viser, at det er alt for sent at sætte ind med en antiradikaliseringsindsats i tiårsalderen.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 12. februar 2015 @ 09:21

  22. OT:
    Tv-program afslører endnu en usandhed fra Liberal Alliance

    https://ksdha.wordpress.com/2015/02/12/tv-program-afslorer-endnu-en-usandhed-fra-liberal-alliance/

    Kommentar by KSD — 12. februar 2015 @ 10:13

  23. Venstre i København har altid været en joke, men at give dem ansvaret for at børnehaverne er blevet islamiske indoktrineringsanstalter er at strække den lidt. Det har det røde flertal i Borgerrepræsentationen ansvaret for.

    Kommentar by Vagn Henning — 12. februar 2015 @ 10:34

  24. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2283777/Boy-9-hanged-bullied-white.html
    A boy of nine who was found hanged is believed to have killed himself after he was ‘bullied for being white’ by an Asian gang at school.

    Kommentar by tavsen — 12. februar 2015 @ 10:50

  25. #7 Per Henrik ” den med mobningen går begge veje”!

    Er du helt blæst?
    Tror du børnehavebarnet der er tale om har suicidale tendenser og, i en tilsyneladende gennemislamiseret børnehave, mobber de muslimske børn og derfor har fortjent at “de giver lidt igen”?

    Eller er det fordi “nogen” mobbede de muslimske børn da de var i mindretal, at du retfærdiggør den islamiske børnehaveterror?

    Du er jo ude for rækkevidde!

    Skal der sættes ind over for radikalisering af de muslimske børn skal de tvangsfjernes ved fødslen. 10 år er ALT for sent, der findes 2-3årige som har lært det modbydelige lort udenad!

    Kommentar by Jesper J. — 12. februar 2015 @ 10:53

  26. Jeg tager altid glæde i at overløberne, kollaboratørerne og konvertitterne regnes som anden klasse af deres allierede.

    De er stadige misfits selvom de har opsøgt de værste misfits.

    Kommentar by Helmut Kohl — 12. februar 2015 @ 11:37

  27. Det er det samme hver gang. Folk skal rammes personligt før det går op for dem at de er sat uden for indflydelse.

    Som flere skriver sker radikaliseringen allerede fra den spæde barndom og intet statsligt eller kommunalt tiltag kan ændre på det. Danskernes opvågning sker for langsomt og i for få tilfælde til at få betydning.

    Get ready for impact!

    Hvad er de vores politikere siger hele tiden? “Jamen, det er dem der skal forsørge os når vi bliver gamle”. Er der vitterlig nogen der tror på den løgn?

    Kommentar by Santor — 12. februar 2015 @ 11:52

  28. >20.
    Helt enig. Og skandaløst, at pædagogerne lader racistisk mobning foregå.

    Hvis det var racistisk mobning af indvandrerbørn, ville alle MSM-medier rydde forsiderne i en uge.

    Kommentar by Gunnar Biering — 12. februar 2015 @ 12:32

  29. Vi skal være tolerante, derfor føler repræsentanterne i daginstitutionerne sig som gode mennesker, når de indfører dette knæfald for muslimerne. De opfatter ikke, at det betyder noget alt det der med minus svinekød / kun halalslagtet kød for danskerne. Jeg tror desværre heller ikke, de får mange protester fra forældrene.

    Derfor synes de ikke, der gives køb på noget af betydning. De vælger at være tolerante over for dem, som det her betyder meget for dvs. muslimerne.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 12. februar 2015 @ 12:36

  30. Det islamiske ørkenvrøvl er inderligt ligegyldigt i enhver dansk institution eller anden off. institution/bygning.

    Det Radikale Venstres vanvid udfolder sig mere og mere for “de uoplyste”, som ikke har villet søge sandheden, selvom advarslerne har været mange i lang tid.

    Enhedslisten, Socialistisk Folkeparti, Det Konservative Folkepart og især de store, Venstre og Socialdemokratiet har tilladt denne yderst ødelæggende udvikling i “godhedens og mangfoldighedens” hellige navn.

    For at skubbe udviklingen i den rigtige retning, for egen vindings skyld, har “nødhjælpsorganisationerne” i alle frie lande og med snablen i off. kasser, hetzet og udspammet sund fornuft. Herhjemme er det især “menneskerettigheds” advokater og medarbejdere, der har stået vagt på idiotiens holdeplads.

    Virkeligheden er sandhedens følgesvend. Det bliver aktiveret, når “de gode” oplever et ideologisk vanvid i bl.a. børneinstitutionerne.

    Danmark er besat. Præcis som Det Radikale Venstre ønsker. Enhedslisten slår gerne folk ned på gaden, hvis man er uenige med den udvikling.

    Kommentar by Iznogut — 12. februar 2015 @ 13:56

  31. Der var en super god grund til, at Vesten skulle have ladet Hussein og Gadaffi være i live, for det er sørme kun den slags diktatorer, der kan magte disse vilde fra Muhammedanien! Hvilken skam, at Bush gik ind i USA og foranledigede, at vi nu står med Lorten(e) i hånden, især her i Europa. Det vælter jo ind med det, og om få minutter står vi i det til halsen og kan intet gøre.

    Mit råd til skribenten: FLYT dit stakkels barn med det samme, hvis du skal undgå, at det tager permanent skade! Det “europæiske eksperiment” har spillet fallit, og vi kan IKKE i længden leve side om side med et vildt og morderisk folk, som ret beset vil først vores kultur til livs, dernæst os personligt!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 12. februar 2015 @ 14:11

  32. PS: Næsten alt kød, som vi køber i supermarkederne i dag, ja selv burgerkød på McDonalds og Burger King, og is fra Ben & Jerrys(!), er halalslagtet. Så langt går man for at tilfredsstille de vilde i håb om, at man som producent så får lov til at beholde hovedet på sin vante plads mellem skuldrene – i hvert fald i nogle år endnu….!!!!!!

    F… EU og vores elendige møgpolitikere!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 12. februar 2015 @ 14:15

  33. McDonalds er ikke halal. Se deres hjemmeside.

    Kommentar by Helmut Kohl — 12. februar 2015 @ 14:33

  34. “Fuldmægtig og cand.mag. Martin Skriver”. Det lyder som om, at Martin Skriver er offentlig ansat. Der røg den karriere. Nu varer det sikkert ikke længe før Dansk Magisterforening vil have ham fyret. Det ender sgu nok med en “Sennels”.

    Venstre er nogle svagpissere på værdiområdet. Folk som Allerslev, Jens Rohde, Uffe Ellemann, Birthe Rønn og Lauge trabjerg-smidt, hører hjemme hos de Radikale!

    Kommentar by Erik — 12. februar 2015 @ 15:28

  35. @ 32 Tak, Herr Kohl :-) Det glæder mig, hvis det er sandt.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 12. februar 2015 @ 15:29

  36. Først tænkte jeg på den forsvundne fuldmægtig.
    Så slog det mig at det er fuldmægtig med den forsvundne hjerne.

    Det er slemt når selv en fuldmægtig, der må formodes at besidde en vis intelligens kan være så dum.
    Han indrømmer at stemme på Enhedslisten, så må han da vide det er en stemme der går til at indføre mere Islam og undertrykkelse af hans børn.

    Kommentar by k.m. — 12. februar 2015 @ 15:35

  37. “”McDonald’s kan på nuværende tidspunkt ikke tilbyde Halal-slagtet kød i Danmark, da efterspørgelsen indtil videre ikke har vist sig at være så stor, at det har været muligt rent logistik- og produktionsmæssigt at indføre.””
    http://tjekmcdonalds.dk/sporgsmal-svar/

    Kommentar by Helmut Kohl — 12. februar 2015 @ 16:13

  38. @35.
    Han indrømmer at han stemmer liste O.

    Kommentar by Anonym — 12. februar 2015 @ 16:23

  39. @35.
    Han indrømmer at han stemmer liste O.

    Kommentar by mb — 12. februar 2015 @ 16:23

  40. Det er lige præcis det der menes når der siges stop islamicering af samfundet!
    Jeg er så træt af det væld af særkrav muslimer kommer med.
    Separate brusere i svømmehaller, tider hvor kun kvinder må svømme, mad krav i diverse instituationer, børnehaver, skoler, kantiner, jeg kan ikke se hvorfor vi skal have halalslagtet kød stoppet ned i halsen, når det nu er en uetisk slagtemetode. Særskildte køleskabe så børnenes madpakker ikke kommer til at være i køleskabe hvor der også ligger madpakker med svinekød, hvorfor skal jeg som skatteyder være med til at betale for det, der er et køleskab til fri afbenyttelse, kan du ikke lide de så køb et til selv og betal også selv for strømmen.
    Jeg kan ikke leve med deres kvindesyn, og da slet ikke at mine døtre ikke kan gå på gaden uden de råber efter dem.
    Egentlig kunne jeg blive ved, der er kriminalitet, terrortrusler, “æresdrab”, dårlig opførsel i tog, busser, biografer, svømmehaller, gader og stræder og i forretninger, truende adfærd og dominanskultur. DE FYLDER SIMPELTHEN FOR MEGET I VORES SAMFUND.

    Kommentar by Robert R — 12. februar 2015 @ 17:22

  41. @38 Robert R — 12. februar 2015 @ 17:22:

    DE FYLDER SIMPELTHEN FOR MEGET I VORES SAMFUND.

    Netop.
    Og da de intet krav har på vort land, skal vi smide dem ud hurtigst muligt med alle nødvendige midler

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 12. februar 2015 @ 18:24

  42. Tror nu ikke at Venstre er den største skurk i denne sag, selvom det kun (officielt) er Inger Støjberg, der har indset tingenes rette sammenhæng. Der er røre i den yderste venstrefløj: mange begynder at indse, at muslimer (islamister) nok ønsker at omstyrte samfundet, men målet er IKKE proletariatets diktatur. Det er et helt andet diktatur…

    Kommentar by Jesper — 12. februar 2015 @ 20:00

  43. Vore Børn er ikke vore!

    Den religiøse infektion i daginstitutioner drejer sig i virkeligheden om noget meget mere foruroligende:

    Det er et Angreb på Forældremyndighed og Religionsfrihed

    Det gælder retten til at bestemme for dit barn, at bestemme dit barns opdragelse og dermed dets livssyn. Livssynet får indflydelse på dit barns opfattelse af den omgivende verden og denne verdens til enhver tid fremherskende ideologier. Dermed betyder det faktisk i yderste konsekvens krydset på valglisten, når barnet når til den alder, hvor det kan stemme, forudsat at der er et demokrati, der spørger folket.
    Forældremyndigheden har været udsat for mange forsigtige (fordægte) angreb de sidste tresindstyve år (eller mere). Lyder det utroværdigt? Hvis børns opdragelse ikke påhviler forældrene gennem en juridisk sikret forældremyndighed, så må de opdrages af samfundet i dets ånd (politik). Det gør man naturligvis i alle diktaturer, og det giver stabilitet.
    Man skal derfor ikke undre sig over, at børneopdragelse indgår som en af de allervigtigste ting i kommunismen, hvilket bl.a. ses i de kommunistiske langtidsmål, pubbliceret i 1963. NB disse langtidsmåls tekst skal læses grundigt, ligesom Goebbels propaganda skulde det. Man skal endevende det. Man taler ikke om forældremyndighed, men om det upræcise manipulerbare “barnets tarv” og mødres mulighed for at “realisere sig selv”!
    Man er kommet langt med at angribe forældremyndigheden, for vi har alle sovet, mens andre arbejdede! Først og fremmest de ægte kommunister, hvor ideologien er en slags religion, som man sætter sin tro og håb til for sig selv og sit land. Samt deres medløbere, salonkommunisterne og alle de kommunistinficerede – langt ind i tankeløse borgerlige rækker. På tale om børn er børnepædagogernes fagforening, BUPL, og hele dets virke gennemsyret af kommunistisk tankegang, hvilket tydeligt har kunnet ses i deres medlemsblad “Børn og Unge” de sidste mange årtier. De har tilkæmpet sig mere og mere plads i samfundet, senest på bekostning af den mere børnevenlige dagplejeordning, som åbenbart skal forsvinde
    EU, som efter sigende bestemmer 80% af EU-landenes politik, indledte i 2014 mere alvorlige synlige angreb på den forældremyndighed, som de fleste mennesker nok anser for naturgiven. Deres våben bestod i at ville påtvinge alle småbørn i EU fra børnehavealderen (altså 3-4 år) en obligatorisk sexundervisning i alle detaljer (fra pædofili til sodomi etc.).
    Det førte til flere demonstrationer pro forældremyndighed i Tyskland og Schweiz.

    Gertrud

    Kommentar by Gertrud — 12. februar 2015 @ 21:56

  44. Der er (stadig) ikke hverken institutionspligt eller skolepligt i Danmark, der er undervisningspligt.
    Institutioner og skolegang er noget forældre vælger. Det man stadig kan gøre er for eksempel være hjemmegående som min mor var da jeg var lille til jeg blev sendt i skole, eller som Katine Winkel Holm eller andre har valgt.

    Kommentar by Peter Buch — 13. februar 2015 @ 00:21

  45. Det kan jo bare ikke passe, at religiøs indoktrinering i offentlige børneinstitutioner er en faktor, man skal tage højde for, når man beslutter om man vil gå hjemme med sine børn.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 13. februar 2015 @ 06:23

  46. Ikke alene. Der er jo også andre faktorer.

    Kommentar by Peter Buch — 13. februar 2015 @ 07:07

  47. Islams lov- og adfærdsregler, kaldet sharia, breder sig mere og mere i vesten:http://concess.blogspot.dk/2010/08/master-list-of-concessions.html
    Forbyd muslimsk beklædning (“tørklæder”) nu!

    Kommentar by barfbag — 13. februar 2015 @ 08:34

  48. @41 Gertrud — 12. februar 2015 @ 21:56:
    Enig.
    Men det er ikke alene de røde, der ønsker statsopdragelse, det ønsker den globale storkapital også, da den dermed får føjelige lønslaver; Bvdr (aggressiv kaste-op-lyd)

    @42 Peter Buch — 13. februar 2015 @ 00:21:
    God pointe, og Gud ske tak og lov for det. Avler jeg flere børn, skal de sættes i en frihedselskende privatskole eller undervises hjemme

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 13. februar 2015 @ 09:24

  49. OT:
    Mikael Jalving: Ifølge kilder i LA koster Mette Bock partiet tre-fire mandater

    https://ksdha.wordpress.com/2015/02/13/mikael-jalving-ifolge-kilder-i-la-koster-mette-bock-partiet-tre-fire-mandater/

    Kommentar by KSD — 13. februar 2015 @ 10:22

  50. #46

    Det er også fint for la kan ikke bruges til noget ved den kommende regeringsdannelse.
    De er, generelt, ALT for vævende og selvmodsigende mht. Muslimer og “flygtninge”.

    Vi skal nok få mandater nok til at kunne klare os uden la

    Kommentar by Jesper J. — 13. februar 2015 @ 11:19

  51. @ Jesper J., #47

    Jeg håber så sandelig, at du får ret, men i øjeblikket står LA desværre til at få de afgørende mandater: http://www.b.dk/berlingskebarometer

    Kommentar by KSD — 13. februar 2015 @ 11:30

  52. Efter vel 60 år i glemsel er jeg ved at læse H. C. Andersens eventyr og kommer til Jødepigen.
    Hun må ikke for sin far blive undervist i kristendom. Pigen får så et regnestykke eller noget at læse i, mens de andre har religion. Problemet er bare at hun følger med i undervisningen og fatter langt mere dybden i kristendommen end de andre elever.
    Læreren på den tid er såmænd ikke en skid bedre end nutidens offentlige ansatte. Han går til faderen og får ham til at tage jødepigen ud af skolen. Uha, pigen kunne jo blive for dansk.
    Grundskaden er efter min opfattelse, at hovedparten af de offentlig ansatte tror, at de gør en god gerning, når de lefler for de fremmede, eller føler sig mere sikker i stillingen.

    Kommentar by Menig 442 — 13. februar 2015 @ 16:09

  53. Men det er da dejligt at finde ud af at muslimer faktisk ikke ber om blå øjne, de synes det er klamt. Pyha det har jeg undret mig over siden denne kampagne:

    http://bit.ly/1B6UUXt

    Kommentar by Helmut Kohl — 13. februar 2015 @ 18:22

  54. @46 KSD
    Mette Bock har ikke glemt at hun engang har være SFer.

    Kommentar by Robert R — 13. februar 2015 @ 18:44

  55. Kære Kim Møller.
    Jeg er blevet gjort opmærksom på, at der på Uriasposten ligger nogle debatindlæg, jeg har skrevet til Politiken i 2011
    (blandt andet på dette link:
    http://www.uriasposten.net/archives/25706 ).

    Mit spørgsmål er, med hvilken ret du har ‘planket’ min tekst og lagt den på din uriaspost? Det er mig, der har ophavsretten, og jeg har ikke givet dig nogen tilladelse. Jeg vil derfor bede dig om omgående at fjerne enhver tekst fra Uriasposten, som har mig som forfatter.

    Med venlig hilsen

    Henrik Okkels
    Hovgårdvej 26
    8543 Hornslet

    Kommentar by Henrik Okkels — 13. februar 2015 @ 20:17

  56. De fylder formeget i vores samfund. Og hvad skal vi så gøre ved det. ?
    Må vi i det heletaget gøgre noget ved det, ? undtagen at betale.
    Både Skattemæssig, Kropsmæssig. Vi skal åbenbart finde os i kulturberigelsens vandalisering.

    Magthaverne trænger til en omgang klø, så de kan mærke det.
    Vandalerne skal hives ud af deres tuer, og fjernes.

    Alt dette kan gøres med §67 i grundloven.

    Mette skal hives ud af justitsministeriet og skal have det fortalt så hun kan forstå hvad det drejer sig om. Og når hun så har forstået det kan hun så blive lukket ind i justitsministeriet igen, til valget.

    Kommentar by Sindsro — 14. februar 2015 @ 00:37

  57. @54 Sindsro — 14. februar 2015 @ 00:37:

    Magthaverne trænger til en omgang klø, så de kan mærke det.
    Vandalerne skal hives ud af deres tuer, og fjernes.

    Enig

    Kommentar by DanmarkErDanskernesLand — 14. februar 2015 @ 10:20

  58. Henrik Okkels,

    Det er Politiken der har ophavsretten til dit læserbrev.Kom igen.

    Mvh Boje

    Kommentar by Bo Jensen — 14. februar 2015 @ 11:40

  59. Må man ikke også gerne citere et læserbrev eller en tekst som udgangspunkt, hvis dette ikke er gjort i kommercielt øjemed, og hvis man feks linker direkte eller nævner ophavsmanden til teksten? Hvis det bliver aktuelt? Anyways så formoder jeg også at hvis man skriver på en hjemmeside, så har man automatisk accepteret hjemmesidens præmisser og regler, og deri at man mister ophavsretten til ens tekst eller indlæg/brev?

    Kommentar by Endnu en vantro — 14. februar 2015 @ 11:45

  60. @54
    “Jeg er blevet gjort opmærksom på, at der på Uriasposten ligger nogle debatindlæg, jeg har skrevet til Politiken i 2011”

    Hvis nogen har rettet henvendelse til dig og har opført sig ubehageligt overfor dig – pga. dit læserbrev – så burde du politianmelde det. Det skal du ikke bare acceptere.

    Kommentar by BE — 14. februar 2015 @ 11:59

  61. Spændende om vi skal have en ny udgave af de uendelige ophavrettigheds krige? Denne gang fra den venstre radikale Henrik Okkels.

    Kommentar by Helmut Kohl — 14. februar 2015 @ 12:34

  62. Henrik Okkels, du skal såmænd bare være glad for at dine kloge tanker har en større udbredelse end til menighederne på Information og Politiken.
    Det kan da ikke være nogen skade til, at folk der ikke læser de pågældende aviser også bliver orienteret.

    Jeg tror at du er fanget i en dem og os tænkning – det er der mange der er.

    Kommentar by mb — 14. februar 2015 @ 14:41

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper