14. februar 2015

København: 40-årig mand dræbt, tre betjente sårede af skud fra maskinpistol under Vilks-debatmøde

Så skete det igen. Lars Vilks-komitéens debatarrangement ‘Kunst, blasfemi og ytringsfrihed’ der blev afholdt på Kulturhuset Krudttønden på Østerbro, blev her til eftermiddag beskudt med en maskinpistol. Fire blev ramt, den ene dødeligt. Tre betjente blev lettere såret, en tilfældig 40-årig mand døde efterfølgende. Til arrangementet deltog blandt andet Lars Vilks og Inna Shevchenko fra FEMEN, samt Helle Merete Brix, Niels Ivar Larsen og Jaleh Tavakoli. Gerningsmanden kaprede efterfølgende en bil, og er stadig på fri fod. Politiet efterforsker det som et terrorangreb.

(‘‎Kunst, blasfemi og ytringsfrihed’ på Facebook, 14. februar 2015)

“Ifølge adskellige vidner på stedet, skulle skytten have råbt et eller andet på et sprog, der for nogle af vidnerne lød som arabisk.” (JP.dk, 14. februar 2015)

“Indsatsleder Jørgen Pedersen fortæller ligeledes, at der er tale om to (var dog kun en, Kim) dansktalende gerningsmænd, som var klædt i sort tøj.” (EB.dk, 14. februar 2015)

“Man har et ret godt signalement af gerningsmanden” (Jette Plesner Dali på Facebook, 14. februar 2015)

“Efter skuddet stak gerningsmanden af. Han beskrives af vidnet som 185-190 cm høj – mørklødet, muskuløs og med skægstubbe.” (EB.dk, 14. februar 2015)

“Mand, 25–30 år, ca. 185 cm høj, atletisk af bygning med arabisk udseende, men med lysere hud end normalt og med sort glat hår… Han havde dækket nederste del af ansigtet helt op til øjnene med et partisan-tørklæde” (Københavns Politi på Twitter, 14. februar 2015)

“Ekstra Bladets kilde på stedet oplyser, at der faldt 20-40 skud i en salve.” (EB.dk, 14. februar 2015; Se evt. 2013-arrangementet)

“Jeg tror, der blev skudt i ca. 2 min. Måske 30 skud i alt.” (Satireforsker Dennis Meyhoff Brink til JP.dk, 14. februar 2015)

“Jeg så en af gerningsmændene skyde en civil mand i brystet. Det lignede en likvidering, forklarer et øjenvidne til Ekstra Bladet.” (EB.dk, 14. februar 2015)

“Københavns Politi bekræfter nu, at en mand er død efter attentatforsøget.” (Civil død, EB.dk, 14. februar 2015)

“Efter skyderiet flygtede gerningsmændene i en mørk VW Polo, med registreringsnummer, AT 25919 ad Jagtvej.” (Politiken, 14. februar 2015)

“Flugtbil sort VW Polo fundet på Borgervænget ved nr. 25 på Østerbro.” (Københavns Politi på Twitter, 14. februar 2015)

BBC har en lydoptagelse fra arrangementet, der afbrydes af skudsalver. Københavns Politi efterlyser…

(Københavns Politi på Twitter, 14. februar 2015: I, II)

Tilsendte stemningsbilleder fra Østerbro, lørdag eftermiddag.

Oploadet Kl. 16:41 af Kim Møller — Direkte link161 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/63882/trackback

161 Comments »

  1. Danmark VÅGN OP !!!!!!!!!!!!!!!

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 16:55

  2. Morten Uhrskov Jensen: Så kom terroren til Danmark

    http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE7451078/S%C3%A5-kom-terroren-til-Danmark/

    14. februar. 2015

    Der hviler et blytungt ansvar på de politikere, der ikke vil standse masseindvandringen fra først og fremmest muslimske lande.

    Kommentar by Bjovulf — 14. februar 2015 @ 16:56

  3. Margrethe Monika Mølgaard Rasmussen
    21 min. ·
    Ikke første gang Lars Vilks forsøges skudt. Pleas medier lad ikke de vante islamfober komme frem til mikrofonerne for sagen vil blive udnyttet 100% hvis det viser sig at have noget med islamistisk radikalisering at gøre.

    Freddy Jensen : Du kan dælme tro, at det gavner nogen. Pia Kærsgaard er helt sikkert helt oppe på dupperne af glæde.

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 17:10

  4. AHHH…rolig nu, om en uges tid så er det hele glemt, og vi skulle jo nødig støde vores muslimske venner, for vi er jo ikke racister – vel.

    Kommentar by Fritz — 14. februar 2015 @ 17:23

  5. Jeg vil se deres ansigter !

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 17:25

  6. Fang så de svin…

    Kommentar by Bornholm hader Lotte Svendsen — 14. februar 2015 @ 17:27

  7. #6

    Nej…Skyd de svin. Nu mangler vi bare én eller anden kulturradigal der skal udtale at de aber der har gjort dette er fordi de mangler omsorg og skal på nogle udflugter betalt af skatteyderne.

    Kommentar by Jens R — 14. februar 2015 @ 17:35

  8. 99,9 % mod 0,1% på, at det var perkere, og at de er drejet op ad Tagensvej og mod Mjølnerparken, alternativt Tingbjerg.

    Men det har naturligvis intet med islam at gøre…

    Heldigvis var det tæt på Rigshospitalet, og jeg håber, at ingen kom voldsomt til skade.

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. februar 2015 @ 17:42

  9. Problemets rod

    Hvis vi ikke fatter, at det er soldater der er behov for så er VI problemets rod. Som jeg skrev i forbindelses med Charlie Hebdo vi kan ligeså godt indrette os på angreb. Og nu kom angrebet. VI har behov for soldater der bruger militære våben og skyder for at dræbe. Ideen om, og troen på, at vi har 10 min. fra politigården og frem til gerningsstedet og at vi kan nå frem og anholde gerningsmændene, er IDIOTI. Vi må være våben-mæssigt offensive ellers dør flere mennesker, herunder politifolk.
    mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 14. februar 2015 @ 17:49

  10. Men Lars Vilks er jo også bare en nar, ikke Per Clausen?

    Kommentar by Johnson — 14. februar 2015 @ 17:50

  11. Nå, så har DDR trukket idioten Hans Jørgen Bonnichsen af stalden. Lad dog idioten dø i fred. Han mener jo stadig, at det er tegnerne, in casu Lars Vilks, der selv er ude om attentaterne.

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. februar 2015 @ 17:55

  12. Et vidne fortæller til TV2 News at der under skyderiet blev råbt noget på arabisk.

    Kommentar by Liva — 14. februar 2015 @ 18:00

  13. Hans Jørgen Bonnichsen udtalte på DR at Lars Vilks satiretegninger har en stor risiko indbygget. Så adresser dog problemets kerne radikale fjols.

    Kommentar by Geert — 14. februar 2015 @ 18:02

  14. -> Liva 18:00: Dét tror jeg på.

    -> Geert 18:02: Ja, det skrev jeg også 17:55.

    Nå, flugtbilen er fundet på Borgervænget, uhyre tæt på ghettoen Vognmandsmarken. Og også tæt på Lyngbyvej…

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. februar 2015 @ 18:07

  15. Så er Islam blevet voldtaget igen! Det er jo alvorligt! Men inden vi konkluderer, at dette INTET har med Islam at gøre, så skulle vi måske læse Haditherne – fx de mange, der handler om hvad Muhammed gjorde mod folk, der gjorde grin med ham.

    Kommentar by Jesper — 14. februar 2015 @ 18:12

  16. Dagens idiot på FB:

    Kirsten-Louise Vang : Det er så trist, men vi ved jo stadig ikke hvem gerningsmændene er. Til gengæld bliver jeg så ked af, at der igen bliver rejst en debat for og imod muslimer, samtidig med jeg synes at er ikke er nogen grund til at bliv ved at provokere med den bombe i en turban. Når vi har ytringsfrihed bør vi altså også forvalte den med omtanke og ikke med evindelige provokationer. Der må være nogle etiske spilleregler.

    (kan ikke linke her)

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 18:15

  17. Hvem fanden tror hun det skulle være ??????

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 18:16

  18. Jeg tror Kirsten-Louise har brug for en tur på finlandsfärjan.

    Kommentar by Johnson — 14. februar 2015 @ 18:22

  19. Eller bare tape for munden.

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 18:25

  20. Dhimmistrisserne holder pressekonference, og jeg er 100% sikker på, at én af de ting som dhimmistrisserne vil lægge vægt på det er, at det IKKE har noget med islam at gøre, hvilket også tossen Hans Jørgen Bonnichsen hurtigt vil bekræfte.

    Danmark er tabt – lad borgerkrigen komme.

    Kommentar by Fritz — 14. februar 2015 @ 18:25

  21. At dømme efter den politiske aktivitet i eussr på det sidste, må det være Putin, der står bag.

    Kommentar by Svend — 14. februar 2015 @ 18:49

  22. Nå for søren “sarcasm off” kom ikke med.

    Kommentar by Svend — 14. februar 2015 @ 18:51

  23. TV2 kemisk renset for ordet “terror” – som det politiske korrekte BBC

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 14. februar 2015 @ 19:07

  24. Således fortæller et vidne til Ekstrabladet:

    “Efter skuddet stak gerningsmanden af. Han beskrives af vidnet som 185-190 cm høj – mørklødet, muskuløs og med skægstubbe.”

    Kommentar by Liva — 14. februar 2015 @ 19:07

  25. Sveriges Radios Alice Petrén kan nu gentage det hun sagde fra Paris for en måned side:
    -Det er jo ikke uskyldige mennesker, som er blevet dræbt under attentatet. Angrebet er rettet mod folk ”der har oprørt muslimer.”
    Petrén tilføjede at ofrene jo har “angrebet med karikaturer”.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 14. februar 2015 @ 19:11

  26. link til vidneforklaring

    ekstrabladet.dk/112/oejenvidne-jeg-saa-mand-blive-draebt-af-skud-i-brystet/5442660

    Kommentar by Liva — 14. februar 2015 @ 19:11

  27. Claus Buhr, DR: -Vi kan ikke være sikre på at det er terror, der kan være tale om jalousi eller økonomisk kriminalitet..

    Kommentar by Geert — 14. februar 2015 @ 19:12

  28. Forbyd islam i Danmark, OG spark ALLE perkere UD !

    Kommentar by Danskeren — 14. februar 2015 @ 19:13

  29. Mediernes dækning af terrorangrebet på Lars Vilks vil sandsynligvis give fremgang til rød blok

    https://ksdha.wordpress.com/2015/02/14/mediernes-daekning-af-terrorangrebet-pa-lars-vilks-vil-sandsynligvis-give-fremgang-til-rod-blok/

    Kommentar by KSD — 14. februar 2015 @ 19:15

  30. Enhver der kæmper imod “islamofobi” betragter jeg som medskyldige i dette.
    Politiet taler om 2 gerningsmænd, jeg mener der er flere tusinde.

    Kommentar by Per — 14. februar 2015 @ 19:16

  31. Samtidig sad der minimum 12 betjente i fotofælder, alene i hovedstadsområdet, heraf 6 indenfor motorring 3.

    Kommentar by Træt — 14. februar 2015 @ 19:17

  32. Hvem du end er, hvor du end er, så vælkåååååmen her.
    (Gnags)

    Kommentar by Crass Børsting — 14. februar 2015 @ 19:26

  33. Krudttønden… Symbolsk.

    Kommentar by Hartvig — 14. februar 2015 @ 19:29

  34. Godt der snart skal være valg. Har man tænkt på at stemme på de radikale, Enhedslisten, Socialdemokratiet, Liberal Alliance, de konservative og Venstre bør man først besøge Psykiatrisk hospital for at finde ud af, hvad der er galt.

    Kommentar by Machiavelli — 14. februar 2015 @ 19:30

  35. Tysk link :

    http://www.bild.de/politik/ausland/kopenhagen/schuesse-auf-jazz-cafe-39774028.bild.html

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 19:30

  36. Hvad dælen, jeg var sikker på det var en nazist eller noget ) lol

    2015-02-14 19:23 CET

    Efter skudepisoden på Krudttønden efterlyser Københavns Politi den ene af de to gerningsmænd.

    Han beskrives som:

    Mand, 25–30 år, ca. 185 cm høj, atletisk af bygning med arabisk udseende, men med lysere hud end normalt og med sort glat hår.

    Han var iført en sort eller mørkeblå skijakke og matchende bukser og formodentlig handsker. Han havde dækket nederste del af ansigtet helt op til øjnene med et partisan-tørklæde i farverne gul/orange og rød.

    Han medbragte et sort maskinpistol/maskingevær. Afhørte beskrev det som 90 – 100 cm langt, helt sort og plasticlignende. Han medbragte ikke yderligere genstande.

    Vi vender retur med yderligere, så snart der er nyt.

    Kommentar by John k. — 14. februar 2015 @ 19:31

  37. Multikulti… Se endelig fikk vi litt spenning i hverdagen. Det er jo bare å håpe på at de kjøre for fort og passerte en av Københavns mobile fartsfeller, så får jo felleskapet noen kroner tilbake fra eieren av bilen (eller nummerplatene)

    Kommentar by erik — 14. februar 2015 @ 19:34

  38. Breaking News på DR: PET betragter attentatet som terrorangreb

    men de kan ikke rigtig få sig selv til at tage ordet i deres egen rødradikale mund..

    Kommentar by Geert — 14. februar 2015 @ 19:37

  39. Gætter på, at det nok er et par frustrerede mormoner, der står bag…

    Kommentar by Jern Henrik — 14. februar 2015 @ 19:41

  40. Dagens muslimske Breiviker – og der står nye klar i morgen – ligesom de tusindvis af andre muslimske Breiviker der er parat til af forsvare muhammeds ære

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 14. februar 2015 @ 19:46

  41. @34 Machiavelli,

    “bør man først besøge Psykiatrisk hospital for at finde ud af, hvad der er galt.” Du har helt ret, men der er desværre ingen kur.

    Kommentar by Fritz — 14. februar 2015 @ 19:47

  42. Der er fest i de små hjem på Nørrebro i aften.

    Kommentar by Johnson — 14. februar 2015 @ 19:49

  43. …og også fest i Nordværst, Tingbjerg, Gellerup og Vollsmose plus det løse

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. februar 2015 @ 19:51

  44. Ny forening mod racisme startet i Odense.
    I dag dræbte deres kæledægger en mand i København og sårede 3 betjente. KÆMPEIDIOTER

    Kommentar by k.m. — 14. februar 2015 @ 19:55

  45. Fredens religion har slået til igen!

    Europa har været i krig i 1400 år. Vågn op!

    Kommentar by Sigwar — 14. februar 2015 @ 20:00

  46. Hvor var politiet? Ja altså, det velforberedte politi, der var forberedt på det værste. Lars Wilks, den franske ambassadør til et møde om blasfemi. Videoovervågning så man kunne se hvem der skød hvornår. Tænk sig hvis nyheden havde været: politiet oplyser at gerningsmændene blev såret, og at deres identitet endnu ikke kan oplyses.

    Kommentar by Jakob — 14. februar 2015 @ 20:00

  47. Er man rød/radikal, eller stemmer på eet af disse partier,
    er der ikke sæbe nok i hele verden, til at de kan vaske
    blodet af deres hænder.

    Godt jeg ikke har TV – så slipper jeg for at skulle høre deres
    hykleriske og løgnagtige og “medfølende” udtalelser.

    Kommentar by - by Proxy - — 14. februar 2015 @ 20:01

  48. Har Redox ikke foto af gerningsmanden ? De plejer jo at stå udenfor og fotografere til den slags møder.

    Kommentar by wilty — 14. februar 2015 @ 20:03

  49. Margrethe Monika Mølgaard Rasmussen
    1 t. ·

    Husk lige at passe på din muslimske nabo det er ikke hans /hendes skyld at der er skudt i Krudttønden.

    Tahir Cavras : Måske skyldes det hele ikke terror men uenigheder om parkeringser.

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 20:07

  50. Parkerings pladser.

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 20:07

  51. Det fremgår af Facebook linket, at der var omfattende sikkerhedsforanstaltninger. Hvordan kunne terroristerne så komme ind med våben?

    Kommentar by Sigwar — 14. februar 2015 @ 20:11

  52. > Sigwar

    Der blev skudt udefra – før meltaldetektorene.

    Kommentar by Liberté — 14. februar 2015 @ 20:14

  53. Lidt sløvt at politiet lader dem slippe væk, de havde ikke engang deres egen bil, men skulle først kapre en.

    Kommentar by Johnson — 14. februar 2015 @ 20:17

  54. Først, shansen er moden til indlæggelse på en lukket anstalt.
    For det andet, håndvasken er ikke stor nok til alle dem skal have vasket hænder. Her er et lille udpluk af hyklerkoret i BT:

    “Fra de Radikale udtrykker økonomi- og indenrigsminister Morten Østergaard (R) sin dybeste medfølelse.

    »Mine tanker går til betjentene, deres pårørende og kolleger,« skriver han på Twitter.

    Enhedslistens politiske ordfører, Johanne Schmidt-Nielsen (Ø), fordømmer angrebet.

    »Det stærkeste svar på sådanne vanvittige angreb er at vise, at vi ikke lader os kue. Vi skal fortsætte med at mene, skrive og tegne præcis det, vi vil,« skriver hun.

    SF-formand Pia Olsen Dyhr (SF) kalder angrebet afskyeligt og forfærdeligt.

    »Angreb på ytringsfriheden. Mine tanker går til de sårede og pårørende,« udtaler hun.”

    Både de Radikale og venstrefløjen har hentet morderne til Danmark,
    de fik deres mangfoldighed.
    Hvorfor ringer DR altid til eks-PET chef Hans Jørn Bonnichsen i stedet for den siddende øverst kommanderende?

    Kommentar by k.m. — 14. februar 2015 @ 20:21

  55. Statsminister Helle Thorning-Schmidt siger netop nu til TV2 News at det er ikke sådan et Danmark, hun vil have. Det sker samtidig med at hun og hendes parti bliver ved med at lukke mennesker ind i vort land, der ikke ønsker vores frihedsrettigheder og vores kultur.

    Kommentar by Liva — 14. februar 2015 @ 20:25

  56. Jo mere man tænker over terrorangrebet idag jo mere kommer man til at tænke på hvordan den siddende regering på flere måder kan formodes at bære et alvorligt ansvar for at have gjort angrebet muligt.

    Dels har vi det åbenlyse omkring sikkerhedsforanstaltningerne omkring Krudttønnen der kort sagt må betegnes som dumpet i forhold til at 2 åbentlyst bevæbnede delmaskerede arabere fik lov til at komme tæt nok på til at udføre deres angreb. Det minder om den alt for lille sikkerhed den franske regering havde prioriteret til Charlie Hebdos kontorer.

    Den anden del af regeringens mulige svigt vil forhåbentlig blive afdækket i løbet af efterforskningen. For med en stærk formodning om at vi her har at gøre med såkaldte homegrown terrorister stiller sig også spørgsmålet om disse folk der ser ud til at have ihvertfald en vis træning med automatvåben er hvemvendte Syrien-afskum med tilknytning til enten IS eller AQPA. Man må sige at den danske regerings utroligt slappe linje (hvis man da overhovedet kan tale om en linje) i forhold til Syrien-terrorister har vist sig at være en monumental fejl. Svaret på at radikale muslimer planlægger at tage på Jihad-tour i Syrien eller andre lande eller allerede har gjort det må være at disse personer bures inde for landsforræderi (såfremt de er danske statsborgere) eller i tilfælde af at de er udenlandske statsborgere straffes for at deltage i krigsforbrydelser for derefter at udvises for altid.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 14. februar 2015 @ 20:25

  57. Jamen fir H——– politikere nu er I chokeret, nu fordømmer I, nu vil i forfærdelig gerne virke handlekraftige og statmandsagtige, for der er snart valg! Men det er jer der har skabt situationen, med jeres lallende naivitet. Dette er hvad vi har advaret imod de sidste 20 år! og I har bare skammet os, vi var de grimme, racisterne od islamofoberne, I var de gode og alt favnende, ja ALT!

    Kommentar by Robert R — 14. februar 2015 @ 20:25

  58. Søren Pind lægger ikke fingre imellem på sin Facebook-profil. Hans udmelding til attentatmændene er klar:

    »Grrrrr! Nogen gange får man lyst til at gøre alvor af at begrave folk i skind fra dyr, der forhindrer dem i at komme i deres såkaldte paradis… Og ja ja jeg ved godt, vi skal vide mere. Men for den lede selv, altså. Det er foregået i MIN kreds på Østerbro. Må I rådne op langsomt og pinefuldt. Krydser fingre for politifolkene. I er os – vi er jer. De er nogle svin.«

    Kommentar by John k. — 14. februar 2015 @ 20:30

  59. # 48 Wilty.

    En rigtig god pointe!

    Kommentar by Santor — 14. februar 2015 @ 20:33

  60. Det bliver spændende at se hvilken politiker der først
    skyder skylden på den dræbte og de sårede betjente.
    De er gale..Undskyld til de normale gale…

    Kommentar by ivan johansen — 14. februar 2015 @ 20:35

  61. Politikerne er “chokerede”. Nu indebærer det jo et element af overraskelse. Så jeg er ikke chokeret, for det er jo bare et spørgsmål om tid, før uskyldige mennesker mejes ned af muslimske voldspsykopater.

    Jeg vred, fordi de politikere, der foregiver at være chokerede, er de selv samme, der har sluppet fjenden ind i vores land…

    Kommentar by Jern Henrik — 14. februar 2015 @ 20:36

  62. Som Pat Condell siger: “I am anti-islam, because islam is anti-me”

    Mere præcist kan det vist ikke siges…

    Kommentar by Jern Henrik — 14. februar 2015 @ 20:39

  63. Søndag den 23. maj 2010, 07:00
    Opgør med det danske gadekær
    Af Ole Damkjær

    ‘Hvad med de terroranslag i Danmark og andre steder i Europa, som almindelige danskere kan læse om i aviserne. For eksempel angrebet på Muhammed-tegneren Kurt Westergaard og den svenske kunstner Lars Vilks?’

    ‘ELLEMANN: »Det er jo ikke terror?der løber altså en gal svensker rundt. Undskyld, jeg siger det. Lars Vilks har jo tigget og bedt om at blive angrebet. Jeg har ikke ondt af den svensker, der har gjort alt, hvad han kunne, for at provokere. Ham har jeg ikke for fem flade ører sympati for. Det har du sikkert heller ikke, Mogens, men du kan ikke tillade dig at sige det.«’

    ‘ELLEMANN: »Vi har til alle tider haft tosser og fanatikere, og de skal ikke udstilles som terrorister. Der er jo også tosser og fanatikere, der optræder i religiøs forklædning, som for eksempel den mand, der kom efter Kurt Westergaard med en økse. Det er ikke terror.«’

    http://www.berlingske.dk/politik/opgoer-med-det-danske-gadekaer

    Kommentar by anno — 14. februar 2015 @ 20:40

  64. Ha ha det første HTS blev spurgt om af den danske Lügenpresse var om hvorvidt dette kan få betydning for danske muslimer.
    Ingen sikkerhedsspørgsmål, ingen spørgsmål om hvorvidt de dansk grænser er lukket eller i det hele taget relevante spørgsmål.

    Kommentar by Geert — 14. februar 2015 @ 20:41

  65. Alle politiske partier følger, set i mine øjne, en linje der potentielt gør handlingen mulig og højest sandsynlig.

    Alle vælgere der ikke afgav blank eller ugyldig stemme, eller stemte på nogle der ikke blev repræsenteret ved sidste valg har på sæt og vis bakket op om politikerne.

    Kommentar by Peter Buch — 14. februar 2015 @ 20:52

  66. Ja, så skete det man har forventet længe. Det hygger mig faktisk en del, fordi de helvedes regeringer og deres lorte vælgere, vi har haft gennem tiderne endelig skal til at åbne øjnene. Men det åbner ikke deres øjne.

    Det kom frem i DDR at det var arabisk udseende mænd, og de fremsagde nogle uforståelige ord, på arabisk. Jammen dog, de ord kan jeg også sige.
    Jeg kan se gløderne, det ulmer, Nu mangler vi så lige en vind og jeg håber den kommer snart. Så kan magthaverne skride hvid de når det.

    Jeg ser frem til at, hele det røde slæng, og hele den radigale bande samt Afa voldsaberne får deres bekomst, meget snart. (Det er lige præsis her jeg tænkte på Olga, at det er ikke godt hun skulle se på dette. ( Det kan I her inde vel godt huske))

    Og at vælgerne tager sig gevaldig sammen og bruger det de er udstyret med fra vor herre’s side. De kan jo ikke have stået bagerst i køen hvad det angår alle sammen. For med det som er sket nu er der lagt brænde i kaminen. !!!

    Politikerne tror sgu at når der bare kondoleres, så er der fred igen. Nej siger jeg, det går i mod et Islamfrit Danmark. Det betyder: Kære politikere ( Lands-forrædere eller hvad ved jeg) at I nu skal til at rette ind efter grundloven.

    Den har Poliktikerne aldrig nogen sinde respekteret, I husker nok da hele danmarks befolkning blev teget ved næsen. ? (1972). Men denne gang er i politikere for sent ude, i kan ikke reddes. I bliver smit på historiens losseplads. Jo før des bedre. Føj for satan.

    Ja desuden så man pia Kærsgård i DDR.: Hun sagde hun var ked a’et, jammen hvad hjælper det at sige det, nåhe ja: man skal være stueren, ikke ?. Det er jo snart valg. Men inden dette valg skal foretages, kan der nemt opstå ufine metoder her i Danmark.

    Som jeg har skrevet før:
    Islam bliver forbudt, hvad enden det sker med loven i hånd eller andre metoder, Måden på hvordan det skal gøres er mig total lige gyldig.
    Koranen bliver brugt til fjernvarme. Muslimerne fiser af frivillig, eller vi hjælper dem. For ud komme de og det ALLE.

    Husk på folkens: Det er ytringsfriheden Islam vil til livs.

    Vi ser lidt tilbage ovre fra Folketinget. (Hoppeborgen)

    Der forlød det at: Regeringen er klar til at styrke kampen mod terror Helle Thorning-Schmidt har bedt danske myndigheder undersøge, om der er brug for at styrke PET og (FET) Forsvarets efterretningstjeneste.

    Med terrorangrebene i Frankrig står Danmark i en så alvorlig situation, at
    statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) nu har bedt de danske myndigheder om at undersøge, om der, her og nu, er behov for at styrke landets efterretningstjenester yderligere.

    Dette meddelte Helle Thorning-Schmidt tirsdag 13 Jan under spørgetimen i
    Fjolsetinget.

    Denne dame er for sent ude, tros det, det er et valgår.

    Statsminister Helle Thorning-Schmidt, Siger i samme forbindelse:
    1.”Kampen står ikke mellem islam og Vesten. (Læg mærket til ordet, IKKE)
    2. Det er en fælles kamp for demokrati mod terror.
    3. Den kamp udkæmper vi hver dag.”

    Wrøwl, Sejer a.” :)

    Man tager sig til kraniet, over sådan en gang vrøvl i linie 1.
    Det er Netop: Kampen står mellem Islam og Vesten.

    Det er også en kamp mellem ideologien Islam og alle andre religioner. Muslimerne vil have Kalifat. !!!

    3. Det er en fælles kamp for demokrati mod islam.
    4.Den kamp udkæmper vi hver eneste evige dag og det har vi gjort i de sidste 1400 år.

    Jeg siger bare: Muslimernes kalifat består i, og KUN I DERES EGNE JORD HULER.

    Kommentar by Sindsro — 14. februar 2015 @ 20:54

  67. DR gentager ordet politisk motiveret konstant, religion eller islam bliver ikke nævnt med et ord!

    Kommentar by Geert — 14. februar 2015 @ 20:54

  68. Nu kan politiet ikke engang beskytte et højrisiko debatmøde, endsige uskadeliggøre gerningsmændene, som tilsyneladende kunne vade lige ind – og ud!

    Politiet har for mange Per Larsen-typer, der egentlig hellere ville have været pædagoger. Og som kalder psykopatiske voldsforbrydere af tvivlsom etnisk herkomst for “lømler”…

    Kommentar by Jern Henrik — 14. februar 2015 @ 20:59

  69. Ballademagere…

    Kommentar by Johnson — 14. februar 2015 @ 21:06

  70. @ 68, ja, det er genialt at sætte folk bag en glasrude til et højrisikoarrangement uden bevogtning udenfor. Og hvorfor kan politiet ikke ramme den pågældende, når ilden besvares – det hele i en bygning, der hedder “krudttønden”. Typisk dansk. Lorteland!!!

    Kommentar by Jesper — 14. februar 2015 @ 21:24

  71. Ro på… det er en der misbruger islam…
    Bonnichsen forklarer om lidt…

    Kommentar by mb — 14. februar 2015 @ 21:44

  72. Jeg tror nu mere på, at det her vil give et boom i stemmer til DF, og det er da godt. Dernæst tror jeg, at folk godt kan opgive at fastholde ytringsfriheden, for den bliver mere og mere indskrænket, og dagsordenen fastsættes af den muslimske og venstreorienterede pøbel. Det bliver farligere og farligere at deltage i noget som helst, der kritiserer islam og stiller spørgsmålstegn ved politikernes masseimport af muslimer.

    Men at politiet eller PET-agenterne ikke formår at reagere hurtigere, det fatter jeg ganske enkelt ikke? Havde det været i Israel, havde terroristerne ligget lit de parade på fortovet inden for et par sekunder! Sådanne behøves ikke fanges levende, for nu risikerer de jo at slippe væk, sikkert fordi politiet er trænet til at skulle fare med lempe…

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 14. februar 2015 @ 21:54

  73. Endnu et terror angreb mod ytringsfriheden i Danmark, Kurt Westergaard/ Lars Hedegaard og nu Wilk, samt andre der kæmper for ytringsfriheden i Danmark, jeg anklager regeringen for at have skadet alle etniske Danskere der forsvarer ytringsfriheden i Danmark, inklusive Det Danske Forsvar, Politiet i Danmark, Politiets efterretningstjeneste, Forsvarets efterretningstjeneste, samt hele embedsvældet i Danmark, Danmark er nu i åben krig mod islam og den kamp vil Danmark vinde, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 14. februar 2015 @ 21:54

  74. Der var så vidt jeg ved bevæbnet politi udenfor. Ikke bevæbnet med maskinpistoler, men med pistoler, ingen skarpskytter på tagene, ingen ydre peimeter med kontrol idf style…

    Kommentar by Peter Buch — 14. februar 2015 @ 21:58

  75. Lügenpresse.

    DR skriver “skuddrama” nederst i billedet. Ikke et ord om terror, og man undlod at nævne “arabisk udseende” da de beskrev gerningsmanden.
    Forbandede løgnerpresse.

    Kommentar by mættehågen — 14. februar 2015 @ 22:00

  76. “Den islamiske verden er blevet en mangfoldig del af vores hverdag med spændende butikker og smilende folk – uden denne påvirkning ville Danmark være farveløs.”
    Jytte Hilden – Socialdemokratiet.

    “Flygtningene er hverken nogen samfundsøkonomisk eller kulturel trussel.”
    Kirsten Lee. – Radikal.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 14. februar 2015 @ 22:00

  77. Fredelig sameksistens i praksis..!

    Kommentar by Polka Charlie — 14. februar 2015 @ 22:00

  78. perimeter
    cacao i tastaturet…

    Kommentar by Peter Buch — 14. februar 2015 @ 22:01

  79. Nu står folk sammen – ja de gør og stemmer rødt! – Folk tør ikke risikere mere og vil resignere og holde på “det sikre” – ikke at ændre noget som helst og koncentrere sig om deres eget liv – de er fyldt op af alt det om islam og muslimer – de gider ikke høre om det, så hellere fortsætte, som intet var hændt!

    Det er kun os og et lille flertal, som vil gøre noget ved det – majoriteten vil ikke!

    Der kommer ikke til at ske en skid – vi er fortabt – alle!

    Når alt det er sagt, så er det altså helt forfærdeligt, at en ca. 40-årig mand blev dræbt – Han er nu død og kan ikke mere opleve livet fra dets gode sider..som jo også er en del af livet – endnu…!

    Med min alder og med ham som død i dag – kommer vi ikke sammen til at opleve det kommende ragnarok – det bliver mine børn og børnebørn der kommer til det – det er næsten ikke til at leve med…

    Kommentar by Black Watch — 14. februar 2015 @ 22:01

  80. Et vidne interviewes af kim bildsøe lassen, og vidnet siger selv at gerningsmanden råbte på et mellemøstligt sprog.
    Dette bliver der OVERHOVEDET ikke stillet spørgsmål til.

    Jeg brækker mig over den rådne tv kanal og deres rådne værter.

    Kommentar by mættehågen — 14. februar 2015 @ 22:08

  81. @ 72 ja enig. Der har tilsyneladende været 4-6 danske politifolk plus et par sæpo livvagter. De har alle stået bag glasruden i Krudttønden (hvorfor de også er blevet ramt). Ingen af politifolkene har tilsyneladende kunne træffe målet med deres våben efterfølgende attentatet. Jeg har den største respekt for de tilstedeværende politifolk og deres professionalisme, men de har været for få, for dårligt organiseret og for svagt bevæbnet. Alt i alt et udtryk for en politisk prioritering hvorefter vi bevilger penge til psykologloghælp til hjemvendte syrienskrigere og sparer på alt hvad der hedder politi og forsvar: Pisse-Lorteland!.

    Kommentar by Jesper — 14. februar 2015 @ 22:15

  82. Den herskende klase er total ravende sindssyge, hvis de vil forsvare fædrelandet Danmark, så havde de lavet anholdelser af mistænkte i alle ghettoerne, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 14. februar 2015 @ 22:17

  83. Nomalt er de nogle udenfor, det var der nok også i dag.

    Kommentar by Peter Buch — 14. februar 2015 @ 22:19

  84. @81 helt enig

    DR journalist Erkan Özden er meget optaget af om gerningsmanden er arabisk men hvid i huden. Han oplyser at han har stillet spørgsmål til/ved det forhold til Politiet. Mange arabere, såsom Ahmed Akkari er nu ellers ganske lyse i huden.

    Nu er Morten Østergaard inviteret i studiet, samtlige politikere i rød blok har snart været igennem DR-Byen. “vi skal forsvare det Danmark vi kender” Jeg brækker mig..

    Kommentar by Geert — 14. februar 2015 @ 22:19

  85. Botset fra alt andet, er en tilladen afholdelse af mødet, med deltagelse af en livstruet person som Vilks i en bygning med en sådan glasfacade naivt. Mildt formuleret.

    Kommentar by Peter Buch — 14. februar 2015 @ 22:24

  86. Hvordan fanden kan gerningsmændene bare trille væk – jeg fatter det simpelthen ikke.

    Kommentar by Johnson — 14. februar 2015 @ 22:25

  87. Jalving i Deadline om lidt, så kan vi måske endelig få højnet niveauet betragteligt.

    Kommentar by Geert — 14. februar 2015 @ 22:32

  88. @ Peter Buch: vidner beskriver, at gerningsmanden kom gående med en “splatter-gun” -lignende genstand forbi målet (helt upåagtet). Uden at kende detaljerne vil jeg vædde på, at våbenet er en AK47. Et sådant våben er svært (umuligt) at skjule med almindelig beklædning. Afgivning af ca 40 skud med en AK 47 tager lang tid, idet vidner også beskriver, at skuddene var sigtede (semiautomatisk), velovervejede og altså ikke “fuldautomatisk”. 30 skud semiautomatik tager cirka 1 minut. I følge vidner blev der imidlertid afgivet cirka 40 skud jf ovenstående. Dette vil kræve, at gerningsmanden efter cirka 1 minut og 30 skud (svarende til magasinet i en AK 47) har genladt og skudt videre. I al den tid hvad har politiet udenfor da lavet?

    Kommentar by Jesper — 14. februar 2015 @ 22:40

  89. Som flere andre også har været inde på, så virker det underligt at gerningsmanden bare kan “spadsere” fra gerningsstedet.

    På mandag afholder en enig Borgerrepræsentation en mindehøjtidelighed foran gerningsstedet ifølge Anne Mee Allerslev. Jeg brækker mig over, at denne lille islamleflende snotunge skal deltage i denne mindehøjtidelighed. Hun er om nogen skyld i, at ytringsfriheden er truet!!

    Kommentar by Erik — 14. februar 2015 @ 22:52

  90. Anna Mææ og Lars Erslev på TV2 + DR2 kl: 22:50.

    Hør dem – Man kan blive helt voldelig…

    Kommentar by Black Watch — 14. februar 2015 @ 22:56

  91. https://www.youtube.com/watch?v=t1Qc_CixoCc
    Copenhagen free speech debate shooting RAW FOOTAGE

    Kommentar by anon — 14. februar 2015 @ 22:57

  92. Søren Pind: Må de rådne op.

    http://ekstrabladet.dk/112/soeren-pind-maa-de-raadne-op/5442955

    Kommentar by Spinner — 14. februar 2015 @ 22:57

  93. Jeg var ikke selv derude. Jeg formoder de har først noget overraskede har søgt dækning, derpå søgt at besvare ilden. Når der ikke er en ydre perimeter mange meter fra bygningen er der lokalt frit skudfelt fra flere poster, check google maps streetview.
    Med en stor frakke som flere af mine og en stor statur er det ikke eller ret svært på afstand at konstatere om der er et stort våben under frakken.
    Jeg formoder de tre ramte sårede politifolk og den døde civilist er ramt udenfor, jeg kondolerer her også familjen. Og ønsker god bedring til betjentene.

    Kommentar by Peter Buch — 14. februar 2015 @ 22:59

  94. 1) Rød blok holder nu krisemøde om, hvordan de udnytter terrorangrebet maximalt til at optimere deres elendige opinionstal ad modum Stoltenberg og Utøya.

    2) Bare vi kke bliver racister af det :-)

    Kommentar by Hodja — 14. februar 2015 @ 23:07

  95. Thorning: “…et politisk attentat…”

    Et POLITISK attentat???

    Dum, dummere…

    Kommentar by Jern Henrik — 14. februar 2015 @ 23:09

  96. 91. spommer.
    Der er bare den hage ve det: Søren Pind har selv været med til at importere.Han er jo fra Venstre. Han gav jo efter for FN. konvertionerne og lavede en tombola med gevinsterne der hedder Statsborgerskab.

    Kommentar by Sindsro — 14. februar 2015 @ 23:11

  97. ->93: DEt sammer siger Johanne Schmidt. Dvs ensretningen af udtalelser mhp optimering har været i gang hele aftenen.

    Kommentar by Hodja — 14. februar 2015 @ 23:12

  98. Det er selvsamme politikere der er de skyldige i disse tilstande som vi har så der er ingen undskyldninger der kan gøre rede for deres svigt mod DK.

    Kommentar by Lion — 14. februar 2015 @ 23:16

  99. 93. Jern Henrik.

    Der forlød på Hoppeborgen at: Regeringen er klar til at styrke kampen mod terror Helle Thorning-Schmidt har bedt danske myndigheder undersøge, om der er brug for at styrke PET og (FET) Forsvarets efterretningstjeneste.

    Med terrorangrebene i Frankrig står Danmark i en så alvorlig situation, at
    statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) nu har bedt de danske myndigheder om at undersøge, om der, her og nu, er behov for at styrke landets efterretningstjenester yderligere.

    Dette meddelte Helle Thorning-Schmidt tirsdag 13 Jan under spørgetimen i
    Fjolsetinget.

    Denne dame er for sent ude, tros det, det er et valgår, er denne dame grebet i den fedeste løgn til dato.

    Statsminister Helle Thorning-Schmidt, Siger i samme forbindelse:
    1.”Kampen står ikke mellem Islam og Vesten.” (Læg mærket til ordet, IKKE)
    2. Det er en fælles kamp for demokrati mod terror.
    3. Den kamp udkæmper vi hver dag.”

    Wrøwl, Sejer a.” :)

    Man tager sig til kraniet, over sådan en gang vrøvl i linie 1.
    Det er Netop: Kampen står mellem Islam og Vesten.

    Det er også en kamp mellem ideologien Islam og alle andre religioner. Muslimerne vil have Kalifat. !!!

    3. Det er en fælles kamp for demokrati mod islam.
    4.Den kamp udkæmper vi hver eneste evige dag og det har vi gjort i de sidste 1400 år.

    I Linie 1. Ligger den fede løwn. Kvinden lyver når hun siger: At Kampen ikke står mellem Islam og Vesten, som statsminister burde hun da vide bedre.

    Linie 2. og 3. er sådan set udmærket.

    Kommentar by Sindsro — 14. februar 2015 @ 23:19

  100. @ 92. Ok. Enig. Som jeg også skrev har har jeg den aller største respekt og medfølelse for de folk som har været på stedet, og som er ramt. Min kritik går på det politiske system omkring politiet.

    Kommentar by Jesper — 14. februar 2015 @ 23:29

  101. @ 81 Ja, det er rablende vanvittigt at ville bruge skattekroner på at ‘afradikalisere’ (hvad er det egentlig for en ikke-term, de der har fundet på!?) de morderiske galninge, der vender hjem fra Syrien og Irak! De skulle blot bruge penge på nogle flybilletter til de samme – UD af vores land!

    @ 84 Ja, jeg hørte også Østergaard ævle om at forsvare ‘det Danmark, vi kender’! NEJ! Vi skal have det Danmark tilbage, som vi KENDTE! Østergaards letkøbte floskler kan vi leve foruden.

    Jeg tænkte på det stakkels offer, da jeg kom hjem fra Østerbro og spiste aftensmad (ja, jeg var meget tæt på terrormålet og stod faktisk af ved busstoppet ved gaden ned til Krudttønden ml. 15 og 16), og jeg tænkte, at han nu er sendt ind i evigheden pga. nogle ‘fornærmede’ muslimer! Han havde måske planer for i aften, havde købt ind til aftensmad som os andre…Han ville måske blot støtte op om arrangementet.. Hvor er det forfærdeligt!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 14. februar 2015 @ 23:39

  102. @ 98 Apropos: Danmarks politi- og agentstyrke har behov for ASAP at invitere Mossad og Shin Bet-folk fra Israel herop, så de kan lære en masse nyttige fif. For eksempel at man skyder først – og prompte, dernæst stiller man spørgsmål :-)

    Det undrer mig, at politiet ikke har tungere håndvåben. I lufthavnene i UK ser man konstant politi med maskinpistoler. (De bør i øvrigt nok snarest indføre bevæbnet politi i CPH Lufthavn).

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 14. februar 2015 @ 23:45

  103. Jesper

    Det politiske system omkring politiet ja, agumentatorisk, og logisk på baggrund af trusselsbilleder kan der fremover indsættes kontolperimetre langt ude og placeres skarpskytter på tage uden det politiske system burde rejse indvendinger ovehovedet. Set herfra.

    Som jeg skiver nu og da- det er et helvede derude.

    Kommentar by Peter Buch — 14. februar 2015 @ 23:52

  104. Som om det er et spørgsmål om tungere våben! Tunge våben skyder gennem alt så det ville ikke være særligt sikkert for borgerne når politiet skulle besvare ilden. Nej, det er strategien der er rådden. der satses alt for meget på udstyr, tunge kommandouniformer og amerikansk inspireret skrigeri osv.. Der er mere brug for nogle veltrænede skjulte folk der kan bruge et håndvåben, og lidt kreativitet og snilde. Og en lille smule mere risikovillighed fra den enkelte betjent. Mere nogle Ninjaagtige typer. At sætte uniformerede eller genkendelige vagtposter op er selvfølgelig en invitation for en terrorist.

    Kommentar by Balder — 14. februar 2015 @ 23:58

  105. Begge dele er natuligvis bedre end en enstenget strategi.

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 00:01

  106. Først kl 24 hører vi fra LLR. Måske han har været beruset indtil nu (det er jo lørdag). Pudsigt nok var der ingen mærkværdige kommentarer om voldtægt af Islam denne gang. (….) Måske han har læst i Haditherne siden sidst…

    Kommentar by Jesper — 15. februar 2015 @ 00:15

  107. Nej Jesper.
    LLR blev citeret i DR omkring kl 18.

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 00:21

  108. Ok Peter Buch. Hvor? Jeg har set News hele aftenen. Første referance fra LLR (som jeg faktisk har efterlyst i 7 timer) er kl ca 00.00.? Jeg kan ikke bedømme hans ædruelighed men han udtaler flere ord forket, så det er nok ikke godt.

    Kommentar by Jesper — 15. februar 2015 @ 00:30

  109. Jeg tændte for min bærbare pc omking kl. 18, en hvorpå jeg kan se DR tv, dr 1 eller 2, en af de to i studiet citerede ham, jeg høte ikke hans stemme.

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 00:38

  110. Fuck de danske dhimmistrissere, de er en flok talentløse tosser som skider i bukserne hver gang en muslim bare siger bøh til dem. Danskerne skulle hellere ansætte et par Gurkhaer i stedet for, så ville der være ro i Danmark og muslimerne ville værre væk.

    Kommentar by Fritz — 15. februar 2015 @ 00:40

  111. Ok. God melding. Godt for LLR. Jeg er dog personligt glad for at jeg ikke har hørt på hans ævl i denne sammenhæng i aften. Jeg kan godt tilføje, at jeg ellers plejede at stemme Venstre. Dette har jeg dog ikke tænkt mig at fortsætte med.

    Kommentar by Jesper — 15. februar 2015 @ 00:43

  112. OK

    I hvet fald.

    Kl. 20:05
    http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/02/14/194546.htm

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 00:45

  113. 19;34;57
    http://www.facebook.com/larsloekke/posts/10153050385963788

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 00:49

  114. Det bekræftes, at der er affyret skud i Krystalgade…

    Pædofetdyrkerne har travlt i disse timer.

    Kommentar by Polka Charlie — 15. februar 2015 @ 01:06

  115. Ok. Så kan du måske uddybe hvad Venstre præcist har tænkt sig at gøre i forhold til de problemer vi står over for på nuværende tidspunkt? herunder skyderiet i Krystalgade ved Sygnagogen netop nu. Uden at jeg selv er jøde skal jeg i øvrigt oplyse, at jeg gerne tager ind personligt, og tæsker alle, der skyder mod jøder i Danmark eller på anden måde truer danske jøder.

    Kommentar by Jesper — 15. februar 2015 @ 01:16

  116. Nu er der skud ved synagogen i Krystalgade!

    Kommentar by Santor — 15. februar 2015 @ 01:19

  117. Venstre gør næppe noget. Men det er kun min mening.

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 01:27

  118. En skudt i hovedet, to betjente skudt i henholdsvis arm og ben.
    http://ekstrabladet.dk/112/lige-nu-person-skudt-i-hoved-i-koebenhavn/5443151

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 01:30

  119. Det er skidt det her. Politiet kan ikke beskytte området omkring synagogen – selvom det er oplagt at den den ville være et mål. Dette angreb (på jøder ) i Danmark er en klar overskridelse af en grænse for mit vedkommende.

    Kommentar by Jesper — 15. februar 2015 @ 01:37

  120. Nu hørte jeg heldigvis ikke islamiserings borglamme mesteren anna MÆÆÆ allahslaves udgydelser, men mon ikke dette radigaliserede spædelammepigebarn nok igen-igen vil beskylde de gamle rynkede damer på Østerbro for at stå bag terror attentatet.
    Vi kan vel også forvente flere lygtepæle på Østerbro, så vi bedre kan få øje på de væmmelige gamle rynkede Østerbro damer, for de er jo farlige, må vi lære at forstå.
    Vi kan vel også forvente, at spædlamme hulhovede dukkebarnet anna MÆÆÆ vi forlange jøderne ekskluderet fra det mangfoldige fællesskab, af hensyn til integrationen af muhammedaner, lizzom dengang spædlammet anna MÆÆ bad jøderne holde sig væk fra hendes mangfoldighedsfest.
    jo jo vi skal krybe, så muhammedanerne kan integrere os, så når debatmøder ikke tør afholdes mere, jamen så tror spædbarnhjernen anna MÆÆÆ at vi får fred, fordi det kunne jo ikke tænkes, at muhammedanerne bare bliver fornærmet over noget andet så, altså, hvis nu en tilfældig præst har udtalt sig bare lidt forkert, jamen så kunne det jo medføre endnu et skud attentat på en tilfældig kirke og dens harmløse kirkegængere eller en fodboldklub, hvis træner har kommet til at sige noget sandt om isislam, jamen så kan samtlige fodboldklubber forvente et selvforskyldt terror angreb, næ nej vi skal krybe baglæns heletiden, for så får vi fred!!!!!!!! altså, hvis vi agere….øh, tænker som et spædelamme hulhoved pigespædbarn som anna Mææææææææææææææææææ

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 15. februar 2015 @ 01:56

  121. Jeg er lige kommet hjem her kl. 02 efter at være indsat med HJV – bevogtning og adgangskontrol ved det garageanlæg på ydre Østerbro hvor gerningsmandens bil (til Krudttønde-attentatet) blev fundet. Høj aktivitet hele aftenen derude. Da vi fik melding om skyderiet ved Synagogen, så vores politikolleger meget alvorlige ud, og beredskabet blev forhøjet, så vi ubevæbnede HJV-folk mindst havde én bevæbnet politimand hos os.

    Kommentar by Boethius Victor — 15. februar 2015 @ 02:17

  122. Opdatering kl. 2.13 (15.2.2015)
    Fra TV2;
    “En Ritzaureporter har set et militært køretøj med personel på Kultorvet tæt ved Nørreport Station i København. Forsvaret ønsker ikke at bekræfte, at soldater er til stede i området, men henviser til politiet. Hjemmeværnet har dog tidligere hjulpet med at afspærre og aflede trafikken, men det vides ikke, hvor militærkøretøjet stammer fra. ”

    Uden at skulle sige, hvad sagde jeg, så lader det til at man endelig har forstået hvad man står overfor. At dette er et militært problem. Desværre lader det til at en er skudt i hovedet og to betjente er såret inde ved synagogen i Krystalgade. Politiet vil ikke sammekæde hændelserne i Krystalgade med det der skete ved Krudttønden på Østerbro, Ja, …god`nat ole.
    Når, .. vi bliver måske klogere i morgendagens lys.
    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 15. februar 2015 @ 02:21

  123. Forbyd islam i Danmark, OG spark ALLE perkere UD !

    Kommentar by we are charlie — 15. februar 2015 @ 02:22

  124. Tager Vestlige regeringer deres befolkninger som gidsel i DERES ideologiske Korstog mod ‘den gamle verdensorden’ i den arabiske og muslimske verden, ud fra de Vestlige eliters naive ønske om hurtige gnidningsløse regimeskifter?

    Faktum er at blodige krige de sidste 25 år har skabt kaos og kostet millioner af menneskeliv, milllioner af lemlæstede, for ikke at tale om enorme psykologiske skader, der har dannet grobund for rekruttering og opbakning til de ekstremistiske islamiske miljøer.

    Vestlige regeringers ideologiske krigførelse har gjort livet i Europa mere utrygt de sidste 25 år. De sidste 25 år har vi oplevet en snigende militarisering af politiet og en altomsiggribende registrering, som ville få Stasi i hedengange DDR til at rødme.

    Blodige ideologiske krige de sidste 25 år har desuden medført enorme flygtningestrømme fra de varme lande i retning mod Europa og det kolde Nord.

    Men, det er jo altsammen gjort i ‘det godes tjeneste’, det må vi ikke glemme.

    Oooh ‘den gode vilje’, ja den er skam også dyr i kroner og ører, ikke bare til det militære isenkram og million-kroner dyre bomber, der kastes med spredt hånd, men også til understøttelse af flygtninge-industrien herjemme.

    God-menneskene i flygtningehjælps-industrien mv. skal jo også ha’ råd til røde bøffer, rødvin og den nye VW-model, men det er ikke noget, vi taler højt om, vel?

    Vores Vestlige eliter har travlt, men når det kommer til stykket, gør de da ikke mere skade end gavn?

    Eet er dog sikkert, vores Vestlige eliters Globale karrierer og internationale netværk lider ikke skade, tværtom, og det uanset udfaldet for dig og mig.

    Skal fru Thorning-Schmidt have en top-post i FN inden valget monstro, nu hun ikke blev Dronning af Europa? For 3 ugers tid siden var fru Thorning-Schmidt ud for at vise flaget i Ebola-plagede Sierra Leone. Hvem ved.

    Så, bør vi ikke spørge os selv, om vi i grunden holdt for nar af dem, vi har sat til at lede os? Bryder vi os overhovedet om den retning vi bliver ledt??

    Kommentar by Hartvig — 15. februar 2015 @ 02:33

  125. Martin Salo sidder og hænger folk ud. IKKE ET ord om det her.

    Den kæmpe spade ! Fuck dig.

    Kommentar by Spinner — 15. februar 2015 @ 03:12

  126. http://ekstrabladet.dk/112/ny-skudepisode-politiet-draeber-mand-paa-noerrebro/5443317

    Kommentar by pb — 15. februar 2015 @ 06:15

  127. Dette er vinterferien. Hvad vil hverdagene mon bringe?

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 06:24

  128. Hvad så. helle thorning schmidt / Regeringen er det ikke snart på tide at smide alle Perkerne ud af Denmark smide hele lorted hjem

    Kommentar by cc — 15. februar 2015 @ 06:41

  129. http://ekstrabladet.dk/112/ung-joede-draebt-ved-synagoge-i-krystalgade/5443348
    Det var en ung jødisk mand, der natten til søndag blev dræbt af skud i hovedet ved synagogen i Krystalgade i København.

    Det siger formanden for Det Jødiske Samfund i Danmark, Dan Rosenberg Asmussen, til TV2 News.

    – Han var medlem af Det Jødiske Samfund og stod og foretog adgangskontrol ved synagogen i Krystalgade, fordi der fandt en jødisk konfirmation sted, siger formanden.

    Det lykkedes imidlertid ikke gerningsmanden at komme indenfor i synagogen.

    I stedet skød han den unge mand i hovedet og sårede desuden to betjente, der søndag nat blev meldt uden for livsfare.

    – Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der var sket, hvis han havde fået adgang til menigheden, siger Dan Rosenberg Asmussen til TV2 News.

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 07:27

  130. Så har gerningsmanden nok været nynazist. De har det jo med at myrde i Danmark :(

    Én eller anden skudt af politiet ved Nørrebro Station i morges. Et område, der nærmest kontrolleres af lystige unge svende fra mellemøsten. Jeg håber, det var en araber, og at han er forsvundet fra jordens overflade.

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. februar 2015 @ 07:44

  131. Yes, tossen er død, og han havde våben. One down…

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. februar 2015 @ 07:46

  132. ..og han skød mod politiet. Langt om længe trådte politiet i karakter og pløkkede perkeren.

    Sæt hærens specialstyrker ind, det kan kun gå for langsomt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. februar 2015 @ 07:51

  133. http://www.dr.dk/tv/live/dr2#!/

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 08:02

  134. Hilsen til os fra Charlie Hebdo

    jyllands-posten.dk/international/ECE7451910/Charlie-Hebdo-skribent-I-aften-er-vi-alle-danskere/

    Kommentar by Liva — 15. februar 2015 @ 08:26

  135. Kan jeg få slettet nr. 113 og 117 tak.

    Kommentar by Nn — 15. februar 2015 @ 08:39

  136. Hvis nå dette er en muslim, så har han fullstendig misforstått Islam, som vi jo alle vet er fredens religion. Når en muslim dreper et menneske (nå er jo ikke alle mennesker mennesker bum bum), så er det som om han dreper hele menneskeheten. Det er nok en forstyrret ung mann, ødelagt av kampen mot vestens institusjonaliserte rasisme. Og som svenskene nettopp har uttalt like utenfor den palestinske ambassade, så var det jo langt fra uskyldige ofre. En samling rasistiske nazi-islamofober kan godt nok tåle å få kylt noen skudd etter seg. Apartheid-jøden som var sikkerhetsvakt, var nok ikke sikkerhetsvakt ved pur tilfeldighet, han har sikkert fått sin opplæring i IDF og er således medanvarli for millioner av palestinske barns voldsomme død.Sett fra den danske regjerings side, så er jo denne utilpsssede unges største forbrytelse at han nå har torpedert Selfie-pikebarnets valgkamp. Fra sosialdemokratisk hold ber man nå instendig de unge om å henlegge denne type aksjoner til etter valget. Politiaksjonen rettferdigjør nå politikernes krav om å femdoble antall fotovogner, da det var en fotovogn som ble brukt til å overvåke hjemmet til denne midtilpassede, fremmedgjorte unge.Under overvåkningen tok den inn bøter for 145000, nok til å dekke en stor del av politiets overtid i natt.

    Kommentar by erik — 15. februar 2015 @ 08:40

  137. åhh , der er bare et af de enkelte tilfælde der er mange af.

    Kommentar by odinkar — 15. februar 2015 @ 08:53

  138. Stats-tv(DR/TV2) nægter åbenlyst at bruge ordet islamisk terror, I Israel har man ikke samme betænkeligheder:

    “Foreign Minister Avigdor Liberman said Sunday morning that the ongoing terror incidents in Copenhagen over the weekend prove the need for “a truly uncompromising war against Islamic terror and its causes”
    http://www.timesofisrael.com/liberman-calls-for-war-on-islamic-terror/
    “The international community in its entirety cannot be satisfied with declarations and demonstrations against this terror, but must throw off the rules of political correctness and conduct an a truly uncompromising war against Islamic terror and its causes,” Liberman said”

    Kommentar by Geert — 15. februar 2015 @ 08:53

  139. Inger Støjberg, Facebook:
    De første tanker efter terrorangrebet på Østerbro går til de efterladte til den afdøde. Samtidig håber jeg, at de sårede hurtigt kommer sig.
    Det er modbydeligt og fejt.
    Nu skal politiet have ro til at finde de skyldige. Det er deres opgave. Vores – politikernes og danskernes – opgave er, at lægge en jernring om de værdier, som vi har bygget vort frie land på, og som er under angreb.

    Faruk Kozan, Facebook: jeg kender de skyldige, den ene af dem er dig og din zionistiske og nazistiske udtalelser om muslimer. men hvad gør man ikke for at få stemmer fra dansk folkeparti.

    Alle viser mig velvilje, når de hører, hvad de ønsker at høre ingen søger de hemmeligheder, som jeg bærer på (mevlana)
    Synes godt 115

    Faruk Kozan: når i rejser ud af vores lande så skal jeg med glæde rejse ud af Danmark.

    Mustafa Ayubi: Har du lavet en status til hende og 2 andre mennesker som er blivet drabte din fjols politiker? troet du vil aldrig lave status mere siden din sidste status men jeg tog fejl, du og andre fjols politiker vil gøre alt for at få stemme og I vil altid være efter populisme! FØJJJJJJ

    Kommentar by Geert — 15. februar 2015 @ 09:05

  140. Der er intet i forløbet, der kan overraske normalt begavede mennesker. Det er både beroligende og skræmmende på en gang!

    Mon ikke vi lige så stille glider ind i den globale borgerkrig i en slow boiling proces.

    Kommentar by Sigwar — 15. februar 2015 @ 09:07

  141. “Statsminister Helle Thorning-Schmidt siger netop nu til TV2 News at det er ikke sådan et Danmark, hun vil have. Det sker samtidig med at hun og hendes parti bliver ved med at lukke mennesker ind i vort land, der ikke ønsker vores frihedsrettigheder og vores kultur.”

    Ja Liva det er helt utroligt. Men landsforræderne tør ikke sige nej til Ikke Vestlig indvandring, selv om de nu før valget vil stå i kø ved håndvasken for at kræve stramninger. Og det kræver i øvrigt også opsigelse af FN og EU konventioner.

    Kommentar by Machiavelli — 15. februar 2015 @ 09:20

  142. Samfundet er sygt, og det er humanismen der er sygdommen.

    Kommentar by Machiavelli — 15. februar 2015 @ 09:21

  143. Jeg skal høre om det kan lade sig gøre at få slettet mine øvrige indlæg inkl. dette. Beklager ulejligeden.

    Kommentar by Jesper — 15. februar 2015 @ 09:26

  144. Vigtigt at sige i den her sammenhæng : Islam er blevet voldtaget, og i øvrigt, har angrebet intet at gøre med Islam…Ironi er brugt…

    Kommentar by Lightmann — 15. februar 2015 @ 09:28

  145. Jeg har lige været på YouTube for at se om der
    skulle være videoer om attentatet. Og der er masser,
    men alle de muslimer der hylder attentatet og hylder
    pædofeten fylder desværre en hel del.Zenia Stampe ville
    juble af glæde over at læse alle de Allan tilbedere som
    skriver at dette kun er begyndelsen….!

    Kommentar by - by Proxy - — 15. februar 2015 @ 09:40

  146. http://ekstrabladet.dk/112/politiets-aktionsstyrke-skoed-mistaenkt-telt-rejst-om-draebte/5443459

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 09:45

  147. Inteviewet person og journalist udtykker på link nævnt i nr. 146 forbavselse over gerninger.
    Det er med den førte politik alene hvad angår adgang til, ophold, og statsbogerskabstildelen i Danmark og manglende siking af diverse beklageligvis temmelig forventelige handlinger, der er foretaget.

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 10:06

  148. Tornings “Vi tager – alle danskere – dyb afstand fra denne handling”. Sådan en elendig hykler. De fester og hepper givetvis i alle ghettoerne, men nu har man altså fra allerhøjeste sted udtalt, at ghettoerne er ikke danskere.

    Kommentar by AN — 15. februar 2015 @ 10:26

  149. Jeg venter spændt på Zenia Stampes bedrøvelse over drabet: Altså dét på ham perkeren, der foregik i Nordværst (ja, hjørnet af Svanevej og Frederikssundsvej ligger i Nordværst, hvilket journalisterne åbenlyst har lidt vanskeligheder med).

    Hun er formentlig komplet ligeglad med drabet på en jødisk opsynsmand og en tilfældig anden mand ved Krudttønden, omend hun nok skal græde lidt krokodilletårer af hensyn til pressen.

    Og hun vil plædere for mere indvandring af ‘moderate’ muslimer, som hun jo elsker så højt.

    Ifølge politiet var perkeren alene om det hele. Som om? Hvordan skaffer man lige en hurtigtskydende (semi-)automatisk gun i Danmark? Og han skulle selv være gået fra Borgervænget til Svanevej og ind til Krystalgade og tilbage til Svanevej 1 igen? Dream on, lyserøde politi.

    Vi, der endnu bor i København, har forlængst lært det: Kalifatet er rykket vestover fra Malmø og omfatter størstedelen af Nørrebro og Nordværst. Vollsmose og Gellerup er godt på vej til at blive en del af Islamisk Stat Danmark.
    Hvilket Zenia Stampe og hendes medforbrydere har været banebrydende for.

    Læs i øvrigt #63 07:00, der siger en hel del om, hvor dement Uffe Ellemand er blevet.

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. februar 2015 @ 10:35

  150. Min fejl: Han blev kørt i Taxi fra Ydre Østerbro til Svanevej 1. Men resten fortoner sig i tågerne.

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. februar 2015 @ 10:40

  151. Statsmedisteren på pressemødet: “Vi kender ikke motivet, men vi ved, at der er onde kræfter, som vil Danmark det ondt.”.

    Jeg kender motivet, det hedder islam, koran, jihad og sharia.

    De ‘onde kræfter’ har både Statsmedisteren, i særdeleshed regeringspartneren de Radikale samt skiftende regeringer i årevis inviteret til Danmark. Så de er alle medskyldige i mordene på en ung jøde og en lidt ældre mand i går/i nat.

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. februar 2015 @ 10:55

  152. http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/den-myrdede-var-kendt-filminstruktoer/5443118

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 11:56

  153. Hvornår starter hjemsendelserne?

    Kommentar by we are charlie — 15. februar 2015 @ 12:23

  154. 153 Hvornår starter hjemsendelserne? we are charlie .

    Det skal jeg såmænd sige dig.

    Hjemsendelsen (Deportation om man vil) starter først nor folk er møre.
    Dette vil ske uafhængig af politi hær og regering.

    Regering og politi lægger låg på sammen med Lügen presse og tv.
    Men husk: Grundloven skinner i fjæset på hele magtens elite.

    Vi har medaljens side 1. Jeg har den dybeste medfølelse over for dem som det gik id over samt deres pårørende, vel og mærket, kun de pårørende der har stemt på Invandre-import-pratierne, for dem har jeg absolut ingen medfølelse for.

    Som jeg har skrevet før: Det hygger mig en del, og dette er medaljens side 2.
    Fordi Nu kan regeringen og dens åndssvage vælgere se hvar frugten er, af deres lorte indvandringspolitik, (Tænker med Breivik in mente). Deres overtrædelse af grungloven. FN-Konventionernes snærende bånd, som giver grundloven i køb.
    Regeringens handlingslammelse af EU systemet, som giver grundloven i køb.

    “Statsminister Helle Thorning-Schmidt og justitsminister Mette Frederiksen understregede på et pressemøde søndag, at det danske sikkerhedsberedskab er tilstrækkeligt.”

    Nå da. Er den det.??. Hvis den var det havde Islam været ude, damerne er her de rene fjolser.

    • “Mette F.: Politiet forhindrede det der var værre.”
    Det er muligt, at Kruttønden var en afledningemanøvre, for at få længere tid til udryddelserne at jøderne omme på krystalgade.!! Man tænker så ved sig selv: Stratrgisk er metoden jo rigtig. Skulle jeg nappe en Moské ville jeg da gøre lige så.

    “Men Danmark kan aldrig sikre sig 100 pct. mod et terrorangreb, hvilket blev tydeligt lørdag og natten til søndag.” Her vil jeg give damerne fuldkommen ret. MEN der er et MEN.!! De skiftende regeringer siden 1972 og EF, skulle ikke have importeret Islam her op. Havde de læst grundloven den gang og taget den til efteretning havde vi været Islamfrit Danmark idag.

    “Hvis en galning er parat til at ofre sit eget liv, så kan vi aldrig gardere os 100 pct.,” lød det fra Statsministeren.

    Det er en Krig Mellem Islam og Vesten Fru Statsminister. !!!!!!

    Sørg så for at overholde grundloven Statsminister Helle Thorning-Schmidt og justitsminister Mette Frederiksen. I har overtrådt den længe og mange gange.

    Bare rolig: I er ikke alene om det. Og det vil selvfølgelig blive husket. !!

    Kommentar by Sindsro — 15. februar 2015 @ 14:38

  155. @8 skrev: “99,9 % mod 0,1% på, at det var perkere, og at de er drejet op ad Tagensvej og mod Mjølnerparken.”

    Ikke helt korrekt. Gerningsmanden tog en omvej op til Svanemøllen. Der prajede han en taxa og blev kørt til Mjølnerparken. Endnu mangler redegørelse for hvad han foretog sig i de mange timer fra kl. 17 til midnat, men efter skydningen i Krystalgade tog han igen til Mjølnerparken, hvor det lykkedes ham at komme direkte i paradis ved som martyr at falde i kamp mod det danske politi.

    Kommentar by perhag — 15. februar 2015 @ 14:41

  156. http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/grafisk-overblik-terror-i-koebenhavn/5443628

    Kommentar by Peter Buch — 15. februar 2015 @ 15:25

  157. 154. Sindsro
    En rettelse:
    Jeg ser med gru at der er opstået en fejlformulering, Hjerne kører som sagt hurtigere end fingrene. :)

    Der skal stå.
    “””
    Vi har medaljens side 1. Jeg har den dybeste medfølelse over for dem som det gik ud over samt deres pårørende, vel og mærket, kun de pårørende der I K K E har stemt på Invandre-import-pratierne, for dem har jeg absolut ingen medfølelse for.”””” så det er bare IKKE det mangles i teksten. Unskyld for dette, og håber det går. :(

    Kommentar by Sindsro — 15. februar 2015 @ 17:33

  158. Hverken Finn eller Dan havde fortjent den skæbne – hold kæft hvor er det tragiskt.

    Kommentar by Johnson — 15. februar 2015 @ 18:17

  159. Det er selvfølgelig samfundets skyld:

    Forfatter AnneLise Marstrand-Jørgensen, Facebook:
    Jeg kan ikke holde al den snak om angreb på vores land ud. På vores værdier. Vi er alle ulykkelige og chokerede over hændelserne i København. Familier sørger over deres døde. Hvert mistet menneskeliv er en katastrofe. Gerningsmanden var en 22-årig mand fra Nørrebro. Tidligere voldsdømt, tilknyttet bandemiljøet, født og opvokset mindre end to kilometer fra hvor jeg bor. Han var dansk statsborger, han har vel gået i dansk skole. På politiets billeder ligner han alle mulige andre unge mænd fra mit kvarter. Han var med andre ord en af vores egne unge danske mænd. At affærdige hans fatale træden ved siden af og hans uhyrlige gerning som ren ondskab er for nemt. At sige, det kun handler om “dem” og ikke om os, om islamisters succesfulde hvervning af unge rødder er katastrofalt dumt. Det handler om et menneske på afveje. Og det handler også om et samfund, der lader unge mennesker falde og falde. Der tillader medfødt marginalisering, hvor afstanden mellem bund og top bliver stadig større, hvor nogen ligefrem hylder uligheden og påstår at danske værdier er kristne værdier. Bevar mig vel. Sikke en kristendom.

    Kommentar by Geert — 15. februar 2015 @ 22:00

  160. Der er ikke brug for mere integration og inklusion af menap-asylshoppere/velfærdsnomader/økonomiske flygtninge(som i hovedreglen er spild af tid, energi og penge). Der er behov for indvandringsstop for ikke-vestlige personer og repatrieringer af de omkostningstunge udlændinge.

    Kommentar by F. Jensen — 16. februar 2015 @ 15:28

  161. rystende billeder på tv. muslimerne følger og hædrer morderen. derved dokumenterer de, at de er primitive udyr, der ingen ret har til at være her. men det har jo desværre ingen konsekvenser. de politikere, der har ladet dem ødelægge dette land burde udstilles. jeg synes jeg så en af dem til mindeseancen – marianne jelved!
    Desværre er jeg selv for gammel til at handle, men græder på grund af mine børnebørns fremtid her i danmark.

    Kommentar by katrine danebod — 20. februar 2015 @ 18:59

RSS feed for comments on this post.