15. december 2008

P1 om religionsfremmende religiøsitet, religionsfobi og fornuftige ideer hentet fra sharia

Hvadenten P1 sætter multikultur eller religion på dagsordenen, så ender det altid med et knæfald for islam. Katolske Iben Tranholm var vært – lutheraneren Birthe Rønn Hornbech var gæst.

  • 8/12-08 Religionsrapport, P1 – Kan religion hæmme integrationen.
  • Svarene var naive, spørgsmålene stupide – tre eksempler.

    Iben Tranholm (1): Kunne man forestille sig integrationen være have forløbet anderledes, havde gået lettere i Danmark, hvis flere folk [kristne danskere, Kim] havde haft forbindelse til deres religiøse rødder end det er tilfældet?

    Iben Tranholm (2): Selvom vi ikke snakker ren ateisme, men sådan her den jævne kulturkristendom som ikke er særligt engageret i den danske folkekirke, og som måske frygter religion, hvordan er den opstået denne her frygt for religion – har du nogen ide om hvor den kommer fra – den her religionsfobi, som du også har nævnt.

    Iben Tranholm (3): Hvordan ville du have det med, hvis muslimsk lovgivning – eller muslimsk tankegang, altså sharia skulle få indflydelse på dansk lovgivning, hvis der kom et parti som rent faktisk havde fornuftige ideer, men det var hentet fra sharia. Ville du så mene i et demokrat, at det var i orden.

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6393/trackback

    16 Comments »

    1. Kan religion hæmme integrationen.

      Selv om spørgsmålet nok er ment retorisk, viser det med al ønskelig tydelighed at Danmarx Radio ikke er kommet væk fra square 1. Kommer altid tilbage til udgangspunktet, fordi dens fod er sømmet fast i basen med 7-tommer multikulturelt søm. Derfor behøver man heller ikke et hove endsige en hjerne til at lave “analyser” og drage konsekvenser. Alt foregår på rygmarven. Analysen er i et og alt forkert og svarene bliver derfor idiotiske.

      Kommentar by Limewoody — 15. december 2008 @ 17:41

    2. OFFTOPIC (og dog)
      kunne andre holde pinen ved deadline ud, så de nåede at får dagens “det er synd for de stakkels afviste asylbørn, giv os ny regering” historie????

      DDR er IKKE rød

      Kommentar by Broholm (ordblind — 15. december 2008 @ 17:49

    3. #2. Broholm. Så det godt, det var fuldstændig , usminket politisk propaganda, det blev idet mindste sagt lige ud, af den kvinde der havde fotograferet “de stakkels assyl børn” : Dette er for at folk skal få øjnene op mog sætte krydset et andet sted ,så vi kan få en anden regering!

      Licensen!! Skråt op, det er/bør være en borgerlig pligt at nægte at betale til DR’s propaganda cirkus, som oven ikøbet ernærer en flomme af mennesker der ville have godt af at komme ud i erhvervslivet.

      Kommentar by PB — 15. december 2008 @ 18:49

    4. Iben Tranholm er religiøs fascist, hvad angår hendes holdninger til ytringsfriheden.

      Kommentar by Penol — 15. december 2008 @ 18:53

    5. Men igen kommer 1.000000 kr spørgsmålet, hvad har i tænkt jer at gøre ved det ?

      Kommentar by Whodares — 15. december 2008 @ 19:19

    6. Computere der ikke kan modtage DR burde være licensfrie.
      Den slags computere kunne have et marked.
      Andre forslag?

      Kommentar by Peter Buch — 15. december 2008 @ 20:50

    7. Er det ikke bare bedre at udvise civil ulydighed og nægte at betale til propaganda senderen hvis man ikke benytter dets udbud ?

      Det ville de fatte hvis tx 50% af Danskerne meldte klart ud at de ikke ville være med mere ?

      Det andet ville jo bare være at blåstemple det mærkværdige monopolagtige pengeindrivelse (D)DR står for.

      Jeg har så ganske rigeligt i at læse afskrifterne her, faktisk må jeg tilstå at jeg beundrer Kim mfl for at have mave til at holde det ud, så jeg kunne aldrig drømme om at betale for den såkaldte folkeopdragende propaganda, og det bedste af det hele du kan afmelde dig på 2 min over nettet.

      Kommentar by Whodares — 15. december 2008 @ 21:29

    8. Hey Whodares.

      Har prøvet at få fat på dig.

      Skriv lige til mig på…

      vaerdikampen@gmail.com

      Mvh
      Michael/Bøddel

      Kommentar by Michael Sjøberg — 15. december 2008 @ 22:31

    9. Her er forklaringen på licensen:

      Licensen går på tværs af etnicitet, religion, social status, kulturelle forskelle, økonomisk formåen og politiske interesser – og er således garanten for et nuanceret og uafhængigt syn på, hvordan man kan producere dansk underholdning, nyheder og aktualitet.

      Hvis vi nu er mange nok der ikke mener at de går på tværs at politiske og evt. religiøse interesser, men nærmere parallelt, kan vi så fravælge.

      Skriv her, hvis det har interesse, så laver jeg et forum til det.

      Kommentar by LWB — 15. december 2008 @ 22:32

    10. #7.Er det ikke bare bedre at udvise civil ulydighed og nægte at betale til propaganda senderen hvis man ikke benytter dets udbud ?

      Jo. det er da det mindste man kan gøre.
      Selv i Sverige var der på et tidspunkt en “bevægelse” blandt borgerlige ,også politikere , som gik på at nægte at betale licens til Sveriges radio/TV, pga. den politiske propaganda og ensidigheden i udsendelserne.

      Derudover må det vel være teknisk muligt at de der simpelthen ikke vil ha noget med DR at gøre, så ikke kan benytte deres “tjenester”

      Kommentar by PB — 15. december 2008 @ 22:48

    11. Betaler I licens? Hvis ja, hvorfor??

      Kommentar by Henrik — 16. december 2008 @ 00:08

    12. Der var engang da år 2000 i populær kultur var lig med fremtidsmuligheder. Hvis ikke vi skulle have flyvende biler, så ville vi i det mindste have superledere, robotter, og så videre – og videnskaberne ville storme fremad og give masser af ny indsigt. Jeg kan huske at jeg, lidt naivt, så frem til denne lovende fremtid. Oven i hatten fik vi håb om kommunismens afskaffelse da muren væltede. Det var som om en venlig lys fremtid, med frihed og velstand, var så tæt på at vi blot kunne række ud og gribe den.

      Nu her på den anden side af år 2000 må jeg trist ryste på hovedet. Vi bruger ikke tiden på superledere, men på religion. Det fylder vores medier, debatter og kølediskene i supermarkederne. Vi bliver tvangsfodret med religion. Vi tvangsbetaler til idioter der hele tiden snakker om religion. Danmark har meldt sig ud af fremtiden. For vi har valgt at bruge vores ressourcer på religion. Fremtiden vil komme andre steder, og vil sive til os i det omfang vi har penge og kan “tåle” at høre om den.

      Iøvrigt var den lovende fremtid allerede i midten af 1980erne en illusion. Der havde vi godt og grundigt sat kursen mod de problemer vi har nu. Men 1980ernes dumheder og svigt havde rødder tilbage i 1968 oprøret. Fremtidens historikere, hvis der er nogen tilbage til at interessere sig for os, vil uden tvivl se det som vendepunktet.

      Det er 68ernes arv til os. Tak for ingenting.

      Kommentar by Mallebrok — 16. december 2008 @ 00:12

    13. Hvor frygten fra religion kommer fra? Det skal jeg såmænd sige den narrøv. Den kommer af 1000 års middelalder, hvor folk blev kontrolleret, mishandlet og brændt på bålet fordi idiotiske religioner fik for meget plads at udfolde sig på.
      Så fat det dog; religion er leflen for det dumme. Skidt med folk der har deres små religiøse særheder som de holder for sig selv, det skal der være plads til. Men det er enhvers forbandede pligt at sige løgnen imod og religion er den allermest vedholdende løgn.
      Religionsfobi min bare. Er man også nazifob hvis man er modstander af nazime?

      Og nej, integrationen var ikke forløbet bedre (mindre elendigt) hvis flere danskere havde fyldt sig med kirkens forbandede løgn. Hvis danskerne var en flok religiøse tosser, så havde der stået en flok muslimske idioter overfor en flok kristne galninge. Sikke en redelighed det ville føre til når de skulle finde ud af hvilken gud der er den største.

      Fy for helvede, hvor kan man blive træt af dræbende den stank af røv, som visse typer finder på at lufte i fuld offentlighed.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 16. december 2008 @ 03:56

    14. @12 Mallebrok: “Det er 68ernes arv til os. Tak for ingenting.”

      – Et af 68ernes mottoer var “Stop verden, jeg vil af!” Det lykkedes over al forventning, og nu er “verden” gået i stå.

      Kommentar by AN — 16. december 2008 @ 10:03

    15. Her tror jeg, at Kim Møller er gået galt i byen (for en gangs skyld). Katolikken Iben Tranholm kan ikke siges at være islam-apologet eller på nogen måde have appeasement-tilbøjeligheder.

      Hun mener, at en større bevidsthed om vores kristne arv og værdier havde gjort os stærkere ovf. islamisterne og muslimers særkrav. Det kan man så være enig i eller ej.

      Det, hun vil have ministeren til at sige, er selvfølgelig, at det er islam, der er skyld i “religionsfobien” og ikke den fredsommelige europæiske kristendom.

      Det fik hun ikke Birthe Rønn til at sige, til gengæld sagde ministeren nogle kloge ting om luthersk kristendoms radikale uforenelighed med islam.

      Kommentar by LC — 16. december 2008 @ 13:47

    16. Kan religion hæmme integration?

      Islam (hvis religionen ikke holdes som noget privat) hæmmer vestlig kulturs integration i vores børns og børnebørns fremtid.

      Så længe flere danske folkeskoler (på Fyn, i Jylland og på Sjælland) nu er med til at opdrage børn til at opdele mad, dyr og mennesker og hele livet i ren og uren, i halal og haram, så længe hæmmer religion børns integration til fornuftige, ansvarlige og frie unge og voksne.

      Kommentar by Janne — 16. december 2008 @ 15:57

    RSS feed for comments on this post.