22. februar 2015

‘Muslimer beskytter jøder’, lød det på DR1 – Fredsring omkring Oslo-synagoge arrangeret af jødehader

Enhver historie der på den ene eller anden måde kan modvirke det billede af Islam som virkeligheden presser gennem filteret, får i disse dage fuld skrue i medierne. Lørdag aften blev det til klassiske indslag i TV-avisen og TV2 Nyhederne. ‘Muslimer beskytter jøder’ fortalte førstnævnte, og en halv time senere sendte TV2 live fra det der tydeligvis var et mediestunt. Daniel Greenfield har interessant info på Frontpage Magazine – Organizer of Muslim Synagogue ‘Peace Ring’ Gave ‘Why I Hate Jews’ Speech.

“A lot of media outlets have fallen for the story of Muslims organizing to protect a synagogue. It’s a great media op scene, but it ignores the fact that synagogues need protection because of Muslim anti-Semitism.

There are a number of myths already circulating about it. Here’s how a local described the event.

Well, I was there, and it wasn’t 1000 muslims. It was 1300 people in total of which almost everyone looked like ethnic Norwegians. The people holding hands are media staged – they had barriers in front with an entry checkpoint with 10 guards or so, and allowed a small number of muslims inside together with the Jewish congregation.

So innermost the synagogue with 50 or so Jews, then this semicircle of 20 or so muslims, then the barriers and guards and police, then a mostly Norwegian crowd. … The peace ring makes Muslims look good and was co-organized by a Muslim who trafficked in anti-Semitism.

(‘Fredsring’-mediestuntet ved synagogen i Oslo gav god omtale i tv-medierne, 21. februar 2015; TV-avisen, TV2 Nyhederne)

… some members of his community said the event was tainted because of anti-Semitic statements that one of its eight organizers made in 2008, and because he said this week that he dislikes people who support Israel.

Ali Chishti confirmed on Saturday in an interview with Verdens Gang, a highbrow Norwegian newspaper, that he delivered on March 22, 2008, in Oslo a speech on the alleged involvement of Jews in planning the 9/11 Twin Towers bombings in New York. The speech’s title was: ‘Therefore I Hate Jews and Gays,’ the paper reported, though Chishti said he was not the one who came up with the title.

Chisti claims that today he no longer believes this stuff and no one wants to let it ruin the good feelings produced by the illusion of the peace ring.

Oploadet Kl. 20:45 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/64185/trackback

20 Comments »

  1. Selv hvis det ikke bare var et medie-stunt: hvem beskytter Norges jøder mod muslimske terrorister årets øvrige 364 dage og 23 timer?

    Kommentar by Henrik — 22. februar 2015 @ 21:06

  2. Jamen hallo du . så fik DR TV2 sandelig ret i , hvad de har sagt i de sidste 20 år .
    Muslimerne er de gode.

    Kommentar by Pk — 22. februar 2015 @ 21:22

  3. Her kl 22.00 på DR2 møder michael jeppesen kåre blutgen og spørger hvorfor han gør hvad han gør med sine muhammedtegninger og den nye bog om muhammeds sexliv.
    Spændende om han holder “tonen”..

    Kommentar by Per — 22. februar 2015 @ 21:24

  4. Selvfølgelig var det et mediestunt.
    Ingen ved sine fulde fem kan tro på det `stagede`
    bras der serveres via MSM.
    Hvis folk vidste HVOR meget der er fiktion,
    ville de aldrig klikke på et MSM igen.

    Kommentar by - by Proxy - — 22. februar 2015 @ 21:34

  5. hele Danmarks Radio og TV2 – og hele pressen – er et medie-stunt.

    Kommentar by barfbag — 22. februar 2015 @ 21:38

  6. Løgn og landsforræderi fortsætter ufortrødent – helt bevidst og åbenlyst – fordi de ved at de har vundet og at de tror de slipper godt fra det til sidst.

    Men hvad er grundlaget for disse handlinger – hvorfor gør man det – eller er det bare mig der er paranoid?

    Der må da være en grund til at man konstant lyver og bedrager?
    Hvad vil man opnå?

    Kommentar by Black Watch — 22. februar 2015 @ 21:42

  7. I Sohag (Ægypten) beskyttede muslimer også en Synagoge og brændte den ned et par uger efter.

    https://twitter.com/pspoole/status/569304694599909377

    Kommentar by Santor — 22. februar 2015 @ 21:51

  8. Add 7.

    Det var en kirke, ikke en Synagoge!

    Kommentar by Santor — 22. februar 2015 @ 21:52

  9. Hvordan er det nu….. Vi må under ingen omstændigheder generalisere ud fra, hvad et mindretal foretager sig……

    Kommentar by BE — 22. februar 2015 @ 21:58

  10. Week-enden har været et ulideligt show ikke mindst på TV2. Det er unødvendigt at remse hele processetionen af apollogeter, eksperter og chefer for dit og dat op. De var der alle sammen. Journalistiske kritiske interviews? Forget it. Og nu denne løgnehistorie om Norges muslimer som slutter ring om synagoerne. Stanken fra Oslo kunne lugtes herned i det sydlige Danmark. Sidste skud på stammen her til aften var et interview med en talsmand for Minhaj-ul-Quran i Danmark. En organisation som i bund og grund er fundamenalistisk, men som giver den hele armen som moderat, fredselskende brobygger mellem forskellige religioner. Begejstringen blandt de meget blåøjedede er stor. Organisationen vil meget gerne hjælpe med at udbringe dette budskab til skolerne. Må vi ikke gerne være fri, tak? Emnet dødsstraf blev berørt og hykleren fik lov til at udtale sig generelt om at denne strafform jo var anvendt i flere lande. Så fordi man var tilhænger af dødsstraffen, behøvede man jo ikke at være radikal. IKKE en lyd fra TV2s mikrofonholder. Man kunne næsten se på denne pakistaners øjne at han ikke var helt tryg ved udsigten til at blive afkrævet en uddybning. Men han kunne være helt rolig. Ikke et PIP fra denne uværdige journalist. Skamløst. Jeg brækker mig over danske medier og politikere. SKAL der virkelig sprænge en bombe i folketinget eller på Ekstrabladet før de forstår?

    PS Jeg ved ikke om jeg har ret, men det var som om selv studieværten var ved at få nok. Måske.

    Kommentar by EH — 22. februar 2015 @ 22:13

  11. Jeg kan ikke påstå, at jeg følger særlig godt med i msm nyhederne længere, men jeg så tilfældigt indslaget om “fredsringen” da jeg zappede rundt på kanalerne, og jeg fik helt umiddelbart en creepy fornemmelse. Det løb mig koldt op og ned af ryggen, da jeg så det. Dels fordi det var muslimer, der spærrede adgangen til synagogen, hvilket der er en uhyre tung symbolik i, og dels fordi de blev malet lyserøde af medierne.

    Hvem forsøger journalisterne egentligt at narre, for hvis muslimer generelt er så fredselskende, hvorfor er det så egentligt nødvendigt at danne en såkaldt “fredsring”, og hvis medierne selv tror på historien om det fredelige islam, hvorfor så denne voldsomme overeksponering af max tyve muslimer, der åbenbart er alt hvad det muslimske samfund kan mønstre til en fredsdemonstration.

    Vi har set disse potemkinkulisser flere gange på det sidste, først i Paris med statsledernes angivelige solidaritet med det franske folk, der viste sig at være iscenesat til fordel for pressen, og nu dette i Oslo.

    Jeg føler mig hensat til George Orwells 1984.

    Hvis formålet med disse iscenesættelser er at berolige mig, kan jeg godt afsløre her, at de har stik modsat effekt.

    Kommentar by Mackety — 22. februar 2015 @ 22:15

  12. @ – Black Watch –
    Prøv at Google “Ordo ab Chao”

    Kommentar by - by Proxy - — 22. februar 2015 @ 22:17

  13. Et øjeblik blev jeg glad, men på den anden side så vidste jeg der var noget galt.
    Ministeriet for sandhed arbejder for fuld tryk i disse dage, men historieforfalskning.

    Kommentar by Robert R — 22. februar 2015 @ 22:24

  14. De røde hopper på den.

    Kommentar by Spinner — 22. februar 2015 @ 22:29

  15. Hvad fanden skal jøder da bruge en muslimsk ‘fredsring’ til??

    Hvad jøder har behov for er, at muslimer snarest – helst i forgårs -rejser til deres elskede muslimistan, så jøder ikke behøver at frygte de notoriske latente eller manifeste terrorister aka jødehadere, uagtet hvad de kalder sig for tiden.

    Moderate muslimer min bare. Ok, måske Naser Khader, men han koster også en herregård med fuld PET-beskyttelse 24/7/365.

    Kommentar by Henrik Petersen — 22. februar 2015 @ 23:45

  16. -> Black Watch 21:42

    Hvad de vil opnå? Jeg gætter vildt: Kalifatet udbredt så meget som muligt. Og rigtig mange danskere er helt vilde med tanken, herunder nogle bøsser, der som de første hænger i byggekranerne, når muslimerne har overtaget demokratiet for som det første at afskaffe det.

    A. Hitler viste vejen i 1933, og Mein Kampf er så vidt vides en bestseller blandt muslimer.

    Kommentar by Henrik Petersen — 22. februar 2015 @ 23:51

  17. Er der ikke nogen MSM journalister der ønsker at grave RIGTIGT dybt og stille de rigtige spørgsmål? Udstille og eksponere dette her hoax? Måske er de så meget syltet ind i det, at de ikke kan eller vil se virkeligheden i øjnene.

    Men ja medierne vil lade sig narre, og drømmer og ønsker multikulturen skal lykkedes.

    @Mackety. Det er faktisk også det jeg ser. Et 1984, noget kejserens nye klæder. Forvent dog ikke at de store medier gider at rode med den slags. De har bragt den lykkelige, omend stærkt misvisende historie, og en eventuel næste historie der viser at de meste eller hele bare var en konstruktion og langt fra “virkeligheden”, kommer i en notits på side 35. Den store positive multi-kultihistorie har de bragt, og ja så siger det jo sig selv at de ikke bagefter kan trække i land, og bringe den skinbarlige og ubehagelige sandhed, og tabe ansigt.

    Nej det hele må falde, ligesom diktaturer. Det er pilråddent og skal bringes helt og holdent NED.

    Eliten og MSM og mediedanneren er og bliver svindlere. Længere er den ikke.

    Kommentar by Endnu en vantro — 22. februar 2015 @ 23:59

  18. 12 Proxy –

    Ja det kunne være et bud på hvorfor – men realy?
    Sådan en uhyre af konspiration på verdensplan – arh – nok lige too much!
    Det vil tage for lang tid at opnå og ville blive afsløret inden, fordi der er alt for mange løse ender man ikke ville kunne kontrollere og slet ikke i en tid med internet osv.

    Hvad med mere eller mindre selvforstærkende dødsdrift a la nazitidens og den japanske ultranationalitets vanvittige demagogi og folkeforførelse, som der jo var rigeligt med beviser på allerede inden WW2 og især bagefter.
    Dengang kunne man jo styre det meste via medier og terror og vold.
    Sovjet og USA kappedes også i den grad om verdensherredømmet inden for mediemanipulation, løgn og bedrag. Det var man vist nødt til for at overleve internt og eksternt.

    Måske er det den effekt at styringen og konkurrencen om magten i verden får alt dette til at ske mere eller mindre synkront og som en selvforstærkende tsunami af medløberi og pleaseing for at få medvind og midler til sin fortsatte eksistens og fremtid inden for især medieverdenen – men også inden for mange andre magt/interesseområder, penge, finans, stater og systemernes magtfuldkommenhed…Who knows…
    Men skulle jo mene, at der må være en eller anden form for galskab i materien, siden det pågår hver dag over hele kloden!
    Et tror jeg er sikkert – vor verden af igår og i dag vil forandre sig så radikalt de kommende år/årtier, at man slet ikke kan fatte hvad det kommer til at betyde for menneskeheden – det vil helt sikkert gå galt – vi/de tror man kan styre det hele – det har vi aldrig kunnet og forsøgene ender altid galt og i hvert fald ikke som man havde regnet med – desværre – no hope!

    Kommentar by Black Watch — 23. februar 2015 @ 00:10

  19. Så nedenstående på Breitbart.

    http://www.breitbart.com/national-security/2015/02/22/media-hoax-20-muslims-holding-hands-become-1000-strong-ring-of-peace-at-oslo-synagogue/

    Kommentar by grove city, ohio — 23. februar 2015 @ 04:06

  20. “Fredsring” hahaha…lad os nu kalde det ved det rigtige navn nemlig – øvelse i at omringe fjenden.

    Kommentar by Fritz — 23. februar 2015 @ 11:19

RSS feed for comments on this post.