24. december 2008

Glædelig jul…

Jeg mener mine afdøde bedsteforældre på min fars side blandt de mange husdyr også havde et par grise, men det er mest gæssene jeg husker. Vi er tilbage i slutningen af 1970’erne – de boede lidt uden for Krajbjerg, nærmeste storby var Hornslet, og op i 1980’erne var der stadig toilet i gården. Her var julen traditionel. Julemaden var indkøbt på Hjallerup Marked, og opfodret før slagtningen fandt sted som en familiebegivenhed i en faldefærdig tilbygning med bliktag. Jeg husker ikke meget fra den tid, men husker dog de hovedløse gæs, de plukkede fjer, den varme kakkelovn og sneen der ved juletid altid lå tungt på markerne omkring. Det er ganske vist…

Oploadet Kl. 14:32 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6419/trackback

28 Comments »

  1. Husk folkens..

    Pas på hvis santa klemmer sin fede røv ned af skorstenen og lokker med slik for at I til gengæld sidder på hans skød.. :-)

    Kommentar by Onion — 24. december 2008 @ 15:59

  2. Glædelig Jul herfra osse!

    Kommentar by DMX — 24. december 2008 @ 16:12

  3. God jul og godt nytår til alle :)

    Kommentar by Santor — 24. december 2008 @ 16:15

  4. Også de bedste ønsker om en rigtig glædelig jul herfra !

    Jeg noterede mig i øvrigt lige, at man i Iran har valgt netop denne kristne højtidsdag til at hænge ni, påståede onde personer.

    Hvorfor mon ?

    Kommentar by Prins Danmark — 24. december 2008 @ 18:47

  5. Godt julebillede med nisse med julegris.
    HelgeD-H ønsker jer alle gæve kommentatorer på uriasposten
    en glædelig julehøjtid, og et godt nytår.
    Lad os lade op til at få flere kræfter til at kæmpe for alt det vi har
    kært af danske værdier, for det er der virkelig brug for.

    Kommentar by HelgeD-H — 24. december 2008 @ 18:52

  6. God jul til hr. Møller og tak for hans store indsats, selv når han personligt ender i skudlinjen fra så ulækre mennesker som LIR og urius oregon, holder han ikke sin mund, han fortjener den bedste jul.

    “Jeg noterede mig i øvrigt lige, at man i Iran har valgt netop denne kristne højtidsdag til at hænge ni, påståede onde personer.”

    Læg mærker til at der sørme også er en pige på 17 der nu er tilbageholdt i Pakistan, hvor hun var med sin MAND…….. på ønske fra hendes far i DK, selv ikke i julen holder islamisterne sig i ro.

    Men alle uriasser ønskes en god jul, i er lyspunkter i en tid hvor “gode” mennesker ellers gør det svært at være positiv.

    Kommentar by Broholm (ordblind — 24. december 2008 @ 19:45

  7. Iran minder om nazityskland-bare værre.

    Kommentar by fønix — 24. december 2008 @ 22:06

  8. Også en lettere forsinket Julehilsen herfra, til Kim Møller og Uriaspostens faste læsere…

    Kommentar by Zonka — 24. december 2008 @ 23:41

  9. Da jeg var knejt var julen altid hvid, husker jeg. Men det passer bare ikke, vhis jeg slår efter i oversigten over antal hvid jul i sidste århundrede. Ak, ja, den nostalgi. Glædelig jul.

    Kommentar by .sfw — 25. december 2008 @ 00:01

  10. Merry Christmas

    Kommentar by Spinoza — 25. december 2008 @ 00:57

  11. Det var en god juleaften og en overmæt familie på 3 personer slappede af efter at have sat det halve af en 5 kilo tung gås til livs.

    Alle ønskes en fortsat god jul fra Maja og Michael i Padborg

    Kommentar by Michael Sjøberg — 25. december 2008 @ 03:28

  12. Peter Bjørn Perlsø – mit indlæg i “Hvad skal vi med frihed–” (22 december)

    Kommentar by fønix — 25. december 2008 @ 08:46

  13. Ja, hvad er Julen uden gris, det herlige dyr, kogt som stegt som pålæg, åh den søde grisetid – men et lille rap er nu heller ikke det værste man kan få.

    God Jul og Godt Nytår til jer alle og især til slideren Kim, som sørger for knivene i skuffen er skarpe.

    Kommentar by Bodil — 25. december 2008 @ 08:49

  14. Også en glædelig jul og et endnu bedre nytår herfra,til Danmarks bedste blog,og landets bedste bloggere.
    Det par gange om dagen man tjekker Uriasposten,sikrer at man midt i al
    vanviddet og galskaben her til lands,trods alt er bevidst om at der findes begavede mennesker her til lands,som vil dansksindede det
    bedste.
    En absolut uundværlig del af hverdagen..

    Håber kampen om at bevare demokratiet i Danmark vil blive forstærket
    det kommende år.Både hvad angår demokratiets fjender,islam,EU og udskud som de autonome,og deres medløbere på rådhuse ,i pressen
    blandt kunstnere osv,skal de vide at vi ikke alle er enige
    Tiden kalder på samling,som går endnu videre end denne blog,selv om
    det er rart med et sted at rase ud,når vanviddet i samfundet gang på
    gang tager over.

    Kommentar by Henrik -patriot — 25. december 2008 @ 09:37

  15. Som 65-årig husker jeg min barndom som ganske ganske lykkelig.
    Og jeg husker ikke forkert. Hvad gik galt siden venstrefløjen mente vi trængte til et nyt land, og af alle modeller valgte de Beirut.
    Min tanke er at venstrefløjen holdt op med at tænke.
    Det behøvede de ikke, for de var/er gode.
    Til stor skade for vores land.

    Kommentar by pk — 25. december 2008 @ 12:32

  16. Jeps, God Jul til alle, også dem der ikke fortjener det. Når det nye år oprinder, ryger vi i flæsket på dem igen.

    Kommentar by PeterK — 25. december 2008 @ 13:23

  17. Jeg ønsker glædelig jul til stridsmanden Kim Møller og samtlige af Uriaspostens læsere og bloggere. :-)

    Kommentar by Johansen — 25. december 2008 @ 13:37

  18. Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at ønske alle uriaspostens brugere en glædelig jul og et godt nytår, og tak til Kim Sørensen for en god blog. Jeg er gammel nok til at huske Erhard Jacobsens aktive lyttere og seere. Dejligt at den forening er genopstået med Kim Sørensens blog.
    Jeg husker…: I løbet af de første 2-3 måneder af 1984 var der lige så mange strejker, demonstrationer og jernbanesabotager i Mitterands Frankrig, Craxi’s Italien og Gonzales Spanien, som i de foregående 5 år, men man hørte intet om det i DR, hvor Schluters Danmark, Kohls Vesttyskland og Thatchers England til gengæld blev kritiseret konstant. (Ak ja, det var før islam blev den altdominerende agenda).
    1984 huskedes også for en banebrydende TV-manipulation på Danmarks eneste (statslige) TV-station op til folketingsvalget januar 1984. Mogens Glistrup havde fået udgang fra Horserød og været til vælgermøde. Det forløb således: Mogens Glistrup holdt en tale på et velbesøgt vælgermøde, som blev godt modtaget af publikum. Samme aften viste man i DR-TV Avisen en reportage fra vælgermødet. Ved hjælp af kryds-klip får man dette billede frem: Glistrup står på talerstolen og holder tale. Mens man hører Glistrup tale, ser man først en mand rejse sig og tage sit gode tøj og gå. Dernæst ser man hvordan ALLE mennesker simpelthen myldrer ud af forsamlingslokalet, stadigvæk mens Glistrup taler! Indslaget slutter med, at filme Glistrup, da han forlader mødelokalet, bagfra og nedefra, så det ser ud som om, at han går med nedbøjet hovede. Samtidigt afspiller man klassisk sørgemusik, som når et sovjetisk statsoverhovede blev annonceret død i statsradiosymfonien i Sovjet!
    Man havde simpelthen klippet billeder af mødedeltagere, der forlader mødet, efter at det er forbi, sammen med lyden af Glistrups tale, for at give det indtryk, at folk udvandrede i protest under Glistrups tale, og bagefter så man ham gå alene op af gulvet til sørgemusik for at nagle det sidste søm i hans kiste. Og det har var 2-3 dage før folketingsvalget d. 10. januar 1984!
    Jo, Glistrup var mere hadet end Pia Kjærsgård er i dag, men han udfordrede jo også skrankepavernes og papirnussernes suveræne magtstilling og udbytning af landet.

    Kommentar by Hanzi — 25. december 2008 @ 13:59

  19. Undskyld; Kim MØLLER

    Kommentar by Hanzi — 25. december 2008 @ 14:00

  20. Ganske vidst, fra en af de utallige sprogskoler:
    Op til en Jul havde læreren fået den gode ide (sikkert et ofte genbrugt koncept) at alle eleverne skulle medbringe en prøve på hvad de i deres hjemland serverede af kulinariske specialiteter ved højtider. Der var 2 kvinder på holdet fra Asien, med kulinarisk hang til grisen. Men i samråd med læreren droppede man grisen og valgte and. Man tager hensyn og indordner sig under fredens religion.
    Under serveringen nedværdigede repræsentanterne fra fredens religion sig til at tage et lille stykke af andestegen, som de omgående gik hen og smed i papirkurven.
    Bare det at muslimen vil nedværdige sig til at berøre anden, vil en journalist ved Politiken kalde vellykket integration.
    Fortsat God Jul ønskes hermed.

    Kommentar by Menig 442 — 25. december 2008 @ 14:57

  21. Glædelig jul :-)

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 25. december 2008 @ 15:12

  22. Det er nu første Jule dag og jeg ligger lidt brak idag, da jeg stod op sage jeg til konen at jeg følte mig mørbanket ovenpå Jule aften, bevares lidt vel meget vin øl wisky, men ikke noget som jeg ikke kan klare, hov jeg glemte den gode mad og risalemande, derefter rafle om gaver der kan stjæles fra hinanden, lidt forskellige regler i de Danske hjem, men her var det 2 seksere, og rundt om træet, men det er en ynk at høre på, så alt i alt, Jul som det skal være.
    Nu er jeg vel i mit efterår og tænker på da vi var yngre, 1 juledag og 2 Juledag, der forsatte vi med at være hos forskellige med at spise igen og lidt til den tøre hals, hvordan helved klarede jeg den og var på arbejde? ak ja tiden og mig er en anden her i 2008.

    Herfra en forsat god Julestemning til alle bloggere og især til Kim.

    Kommentar by Per N — 25. december 2008 @ 15:16

  23. @Hanzi
    -Glædelig første juledag.
    -Fint eksempel på fjernsynets billedmanipulation, mod Glistrup.
    -Den som ejer medierne ejer folks mening.
    Glistrup ville værne danskerne mod det som er ved at ske nu.
    Ære være hans minde.
    Efter min mening skal Glistrup rehabiliteres posthumt.
    Det bliver mere og mere påtrængende for danskerne at kunne holde
    sammen mod den omsiggribende “stille” islamisering i Danmark,
    hvis man vil bevare det samfund vi endnu kender.

    Kommentar by HelgeD-H — 25. december 2008 @ 15:43

  24. Glædelig jul til jer alle. :o)

    Kommentar by Janne — 25. december 2008 @ 18:35

  25. Lige tilbagevendt stopmæt fra det mørke Jylland skal der osse lyde en tak til Kim herfra! :-D

    Kommentar by Anna Lyttiger — 25. december 2008 @ 23:36

  26. Ja, glædelig jul allesammen og tak for alle de berigende indlæg.

    Må lykken stå de kække bi.

    Kommentar by Solipsisyfos — 26. december 2008 @ 01:06

  27. “Ja, hvad er Julen uden gris, det herlige dyr, kogt som stegt som pålæg, åh den søde grisetid – men et lille rap er nu heller ikke det værste man kan få.”

    “…et lille rap!” hvordan skal det forstås Bodil? Er du rapper?

    Kommentar by fønix — 26. december 2008 @ 08:58

  28. 27.fønix

    AND.

    Kommentar by Anonym — 28. december 2008 @ 18:56

RSS feed for comments on this post.