25. december 2008

Krybbespillet…

For et par dage siden kunne man i Politiken, Berlingske Tidende mv. læse, at Københavns biskop lillejuleaften skulle tale i Danmarks ældste moské. Moskéens imam, Naimatullah Basharat, ville bruge anledningen til at fortælle om ‘Jesus i Koranen’, og Erik Norman Svendsen så hele begivenheden som “udtryk for, at man respekterer hinanden og viser, at man kan leve fredeligt sammen på trods af forskellig tro”. En forholdslang artikel fra Ritzaus Bureau, men det oplyses ikke at moskeen er ahmediyyaernes – dvs. tilhører en islamisk sekt, der på grund af sin liberale tilgang til Koranen og manglende accept af militant jihad, ikke anerkendes officielt som muslimer, og forfølges i islamiske lande.

Islam er alt og intet, og alle kneb gælder i den multikulturelle folkeopdragelse.

Når Søren Krarup undertiden siger noget om danskernes kristne arv, der kan tolkes ekskluderende for (herboende) muslimer, så går P1 forarget til kamp med diverse Grosbøll-troende. Forleden havde P1s Religionsrapport sat fokus på Kirke og kristendom i det ny Rusland, og her blev de dobbelte standarder blotlagt. Ortodoks-misisonerende Connie Meyer fortalte indlevende om det russiske folks religiøse ‘længsel’, og tilføjede så henkastet: “Dostojevskij siger det jo så flot et sted, at man ikke kunne være russer uden at være ortodoks”. Studieværten var tavs, og selvom Ruslands ortodokse kirke procentvis har færre tilhørere end den danske folkekirke, så var det tilsyneladende et ukontroversielt udsagn.

Det er 1. juledag.

  • 19/12-08 Avisen.dk (Newspaq) – TV 2 fravælger Jesus i julen.
  • 23/12-08 Kim Thomassen (ReligionBlog) – DR`s versliggørelse af julen, hvor meget plads levner vi til Jesus i denne jul?
  • “Danmarks Radio serverede den 19.12.08 den årlige juleshow for tredje gang fra Aalborg Kongres og KulturCenter. Http://www.dr.dk/DR1/juleshow Showet var udmærket med en flot opsætning med livende musik, men manglede det væsentlige. Bort fra et skjult juletræ og melodien “White Christmas” var det faktisk egentlige ikke noget om, hvorfor vi fejrer højtiden. Det kristne julebudskab handler om Jesus fødsel i en stald julenat, som det er beskrevet i Lukas-evangeliet kap 2-vers 1-21. Juleberetningen sætter kontraster op for os. På en mark udenfor Bertlehem skete det uforklarlige. Hyrder holdt nattevagt ved deres hjord, uventet stod en Herrens herlighed strålende omkring dem, men de blev bange og fandt senere Jesusbarnet i en krybbe, men spørgsmålet er, hvor meget plads levner vi til Jesus i denne jul?. For mange danskere er julen noget med nisser, flæskesteg, and, risalamande gaver, hygge, men det er ikke det centrale i julen, men Jesus.”

  • 25/12-08 Daily Telegraph – Priest puts mosque in Nativity scene .
  • “The miniature mosque, complete with a minaret, was included in the skyline of Bethlehem in the nativity scene at Father Bonzani’s Our Lady of Providence church in the northern port of Genova.”

    Peter Kurrild-Klitgaard i Berlingske Tidende, (24.XII.2008).

    Neo-hedensk kapitalistisk korrekt julekrybbe
    Som omtalt forleden har julens komme ført til en politisk korrekt udrensning af kristne symboler fra diverse indkøbscentres udsmykning til fordel for alskens folkeovertros krims-krams. Ret beset må de gode kapitalister jo selv om det – men holdt man sig til den slags principielle synspunkter, ville Groft sagt snart løbe tør for emner.

    Så lad os i stedet konstruktivt hjælpe de neo-hedenske kulturrelativister lidt på vej: Hvis f.eks. kristne julekrybber er udrenset, kan man jo bare lave en multikulturel én. Vi foreslår et lille, blidt Muhammed-barn, gerne med en scimitar i den ene hånd og en Thorshammer i den anden, omgivet af sine ugifte forældre: en buddhistisk fader på overførselsindkomst og en moder, der er marxistisk-ateistisk folkekirkepræst. Staldens dyr er nu udrydningstruede mikrober, sponsoreret af Scientology. De Hellige Tre Konger er jo repræsentanter for et paternalistisk hierarki, så ud med dem og ind med én konge, én dronning og én uspecificeret minoritet, der hver overbringer gode velfærdsstatslige gaver, såsom Udjævning, Højere Offentlige Udgifter og Nihilisme. Glædelig kwanzaa og god aura-læsning til alle!

  • 24/12-08 Yahoo News – Opinion, Ann Coulter: My triumph over Kwanzaa!.
  • Den årlige…

  • 24/12-08 P4 Fyn, DR – Udlændinge redder julemiddagen (også på DAB Nyheder).
  • 24/12-08 Politiken – Muslimer sikrer kollegers juleaften.
  • “Juleaften er travl… Derfor skulle man tro, at det var vanskeligt at finde chauffører, som er villige til at droppe julemiddagen i familiens skød.

    Men hos Taxa-Fyn er det ikke noget problem.

    Her fejrer en stor del af chaufførerne nemlig slet ikke jul, fordi de er muslimer, og derfor kan de etnisk danske chauffører nå hjem til julemiddagen, siger direktør ved Taxa Fyn, Peter Kjærgaard, til dr.dk.”

  • 25/12-08 DR Update – Muslimer har reddet julen.
  • Amen.

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6422/trackback

    35 Comments »

    1. Så der vil blive snakket om Jesus i Koranen. Til de af jer, som ikke har læst hvad Koranen har at sige om Jesus, så sakser jeg lidt fra mit Koran Blogging-projekt og omtalen af Sura 4:

      Afslutningen af Sura 4 beskæftiger sig ikke med Jesus’ mission elller evangelierne. Jesus mission er tidligere berørt og evangelierne lovprises regelmæssigt i Koranen. Sura 4 beskæftiger sig med Jesus’ død, og Koranens beskrivelse af Jesus død er enten et perfekt match eller en diamentral modsætning til evangelierne. Lad os se, hvad der siges:

      Sura 4:157: ‘…de sagde: “Vi har dræbt Messias, jesus, Marias søn, Guds udsending” – men de dræbte ham ikke, og de korsfæstede ham ikke. Det forekom dem blot således. De, der er uenige om ham, er i tvivl om den sag. De har ingen viden derom, men kun løse formodninger. De har med sikkerhed ikke dræbt ham.

      Argumentet for at Koranens fremstilling af Jesus’ korsfæstelse er en diamentral modsætning til evangelierne er vel almen kendt: Evangelierne tages normalt til indtægt for det synspunkt at Jesus døde på korset, Koranen siger at det gjorde han altså ikke. Så jeg vil koncentrere mig om at fortælle, hvorfor jeg synes at evangelierne og Koranen matcher hinanden.

      Evangelierne er nemlig smækfyldt af vers, som indikerer at Jesus overlevede korsfæstelsen.

      Jesus udåndede i løbet af få timer, hvilket er en ret hurtig død for en korsfæstelse, jf. Wikipedia-artiklen om emnet. Tyvene ved hans side levede ved Jesus ‘død’:

      Johannes 19:32-33: Da kom Stridsmændene og knuste Benene på den første og på den anden; som vare korsfæstede med ham. Men da de kom til Jesus og så, at han allerede var død, knuste de ikke hans Ben.

      Jesus blødte kraftigt efter hans ‘død’, et tegn på at hjertet stadig slog:

      Johannes 19:34: Men en af Stridsmændene stak ham i Siden med et Spyd, og straks flød der Blod og Vand ud.

      Til Jesus ‘grav’ blev der bragt myrra og aloe. To planter der burges til pleje af sår jf. deres Wikipedia-artikler i linket.

      Johannes 19:39: Men også Nikodemus, som første Gang var kommen til Jesus om Natten, kom og bragte en Blanding af Myrra og Aloe, omtrent hundrede Pund.

      Efter Jesus ‘død’, så viste han sig levende for sine diciple adskillige gange.

      Johannes 20:14: Da hun havde sagt dette, vendte hun sig om, og hun ser Jesus stå der, og hun vidste ikke, at det var Jesus.

      Johannes 20:19: Da det nu var Aften på den samme Dag, den første Dag i Ugen, og Dørene der, hvor Disciplene opholdt sig, vare lukkede af Frygt for Jøderne, kom Jesus og stod midt iblandt dem, og han siger til dem: “Fred være med eder!”

      Lukas 24:15: Og det skete, medens de samtalede og spurgte hinanden indbyrdes, da kom Jesus selv nær og vandrede med dem.

      Matthæus 28:16-17: Men de elleve Disciple gik til Galilæa, til det Bjerg, hvor Jesus havde sat dem Stævne. Og da de så ham tilbade de ham; men nogle tvivlede.

      Apostlenes Gerninger 9:4-5: Og han faldt til Jorden og hørte en Røst, som sagde til ham: “Saul! Saul! hvorfor forfølger du mig?” Og han sagde: “Hvem er du, Herre?” Men han svarede: “Jeg er Jesus, som du forfølger.”

      Lyder det som beskrivelsen af en død mands gerninger? Nej, vel…

      Evangelierne beskriver enten en af to muligheder:

      1. En mand der overlevde en korsfæstelse

      2. Et overnaturligt væsen som bliver korsfæstet, men formår at gå blandt de levende efter hans død.

      Hvis jeg skal tage Evangelierne seriøst, som en kilde til Jesus’ liv, så bliver jeg nød til at vælge svar-mulighed nr. 1.

      Så måske har Koranen fat i noget, når den skriver: ‘…de korsfæstede ham ikke’

      Det fulde indlæg ses her: http://bohemianrhapsody.dk/2008/07/11/jesus-i-koranen/

      Kommentar by WilliamJansen — 25. december 2008 @ 16:17

    2. Altså Winjammer, for en enkelt gang skyld (det er Jul) vil jeg spørge, hvad er din pointe efter denne lange tirade, og ret intetsigne indlæg ?

      Kommentar by Per N — 25. december 2008 @ 17:57

    3. ”Krybespillet”…

      Hvilken rammende og vittig ironisering over den aktuelle tilstand !

      For uanset hvad enkelte sen-pubertære, pseudointellektuelle, eksibitionistiske bloggere måtte forsøge at indlægge af søgte, lommefilosofiske betragtninger, har store dele af vor ”ledende klasse” tungen helt oppe i tolvfingertarmen på en ideologi, som man retteligt burde tage afstand fra.

      Det er egentlig meget nemt; kan man ikke sige ja til afstraffelse ved stening eller offentlig hængning i bygningskran, total undertrykkelse af kvinders rettigheder, bandlysning af kirker, forfølgelse af homoseksuelle, børneægteskaber, etc., etc., burde man som minimum anlægge en kølig og kritisk distance – i det mindste indtil der var visse fremskridt at spore.

      Det gør man ikke.
      Man kryber.
      Og det rummer et ubeskriveligt paradoks; det svarer lidt til, at en gruppe Israelere skulle insistere på at indgå en venskablig dialog-alliance med en flok veteraner fra Waffen-SS.

      Kommentar by Prins Danmark — 25. december 2008 @ 18:25

    4. @ Per N, du spørger: hvad er din pointe efter denne lange tirade, og ret intetsigne indlæg ?

      WJ: Formålet var at belyse følgende sætning i det oprindelige indlæg: ‘Naimatullah Basharat, ville bruge anledningen til at fortælle om ‘Jesus i Koranen’. Det redegør jeg for i min allerførste sætning, så folk der ikke ønsker at få denne del af det oprindelige ndlæg yderligere belyst nemt kan springe mit indlæg over.

      Jeg synes at oplysning og information er en god ting.

      Kommentar by WilliamJansen — 25. december 2008 @ 18:34

    5. Jeg går ud fra at taxa-chauffører som en selvfølge husker at tage alle borgere med op at køre. Også blinde borgere med førerhunde og jule-beduggede borgere.

      Kommentar by Janne — 25. december 2008 @ 18:43

    6. @ Prins Danmark:

      Du kryber også. At skrive anonymt er et udtryk for den mest imam-røvs-kyssende dhimmi-attitude. Helel en nationalkonservative kamp for at sikre sig at man bestemt ikke kan forbindes med noget der kunne blive ubehageligt, hvis man nogensinde bliver inviteret til te hos Abdul Wahid-Pedersen er mig uforståelig.

      Og underteksten er altid Islam-bagatellisering. ‘Det kan gå ud over min karriere…’ Men vil du overhovedet have en karriere i et islamificeret Danmark?

      ‘Det kan gå udover mine børn…’ Men hvilken fremtid vil dine børn have i et islamificeret Danmark?

      ‘Det kan gå udover mig selv…’ Endnu en ting som er meget vigtigere end kamp mod islamificering af Danmark, eller hva’?

      Der er ikke noget mere hyklerisk end en person som Prins Danmark, som aktivt opsøger dhimmi-tilstanden, men alligevel prøver at score billige point på at der også er andre der kryber.

      Kommentar by WilliamJansen — 25. december 2008 @ 18:49

    7. Willam
      Kan du ikke finde en ordentlig kilde til at bevise din påstand, biblen er jo fiktion, skrevet af folk efter Jesus ikke var blandt os mere. Hele myten om Jesus død og genopstandelse er jo et trosspørgsmål, ligesom troen på de 72 jomfruer når man ofre sig for allan også kun er sand hvis man tror på det.
      Men når du leder efter mulighederne for at evangelierne skulle sige Jesus bare legede død på korset, så må du da kunne forklare det med andet end citater om folk skulle have set ham senere, for det kan jo ligeså godt bevise at Jesus netop genopstod efter hans død (hvorfor tog du forresten ikke klippet med om stenen der var rullet fra hulen, selv en ikke død mand skulle jo have haft svært ved at rulle stenen fra)

      Hele biblen er jo fuld af ting som kun giver mening hvis man tror på det, du mener vel heller ikke at historien om at Gud taler gennem en brændende busk er helt sandsynlig? Eller at historierne i koranen om pædofetens tur gennem de 7 himle er helt sand, med mindre man er bogstavtro?????

      “Johannes 19:34: Men en af Stridsmændene stak ham i Siden med et Spyd, og straks flød der Blod og Vand ud.” Hvad beviser dette???? hvis kroppen er opsængt, vil blodet vel flyde ud af kroppen når der er tyngdekraft, selvom Newton først beviste denne senere???? Blod stivner jo ikke når hjertet stopper, det burde du da vide.

      “Johannes 19:39: Men også Nikodemus, som første Gang var kommen til Jesus om Natten, kom og bragte en Blanding af Myrra og Aloe, omtrent hundrede Pund” Nu var myrra jo også noget han fik ved sin fødsel og en værdigfuld ting, så det kunne også være urter man brugte til at balsamere døde med i en ørkenstat??????

      “Johannes 20:14: Da hun havde sagt dette, vendte hun sig om, og hun ser Jesus stå der, og hun vidste ikke, at det var Jesus.” Hvad beviser det???? hvis hun ser ham, men ikke aner det er ham, har han så klædt sig ud da han er kravlet ud af hulen hans mor lagde ham i????

      “Johannes 20:19: Da det nu var Aften på den samme Dag, den første Dag i Ugen, og Dørene der, hvor Disciplene opholdt sig, vare lukkede af Frygt for Jøderne, kom Jesus og stod midt iblandt dem, og han siger til dem: “Fred være med eder!”” hvordan filan har Jesus sneget sig ind i huset der er lukket, men det er vel de samme evner han brugte da han sneg sig ud af hulen og forklædte sig så folk ikke genkendte ham????

      “Lukas 24:15: Og det skete, medens de samtalede og spurgte hinanden indbyrdes, da kom Jesus selv nær og vandrede med dem.” Hvorfor filan stillede de ham så ikke spørgsmålet “hey J, hvordan filan kom du ned fra det kors, smed stenen væk og hvordan har du gemt dig i et land hvor både jøderne og romerne eftersøger dig, efter du undslap den straf de havde dømt dig til”????

      “Matthæus 28:16-17: Men de elleve Disciple gik til Galilæa, til det Bjerg, hvor Jesus havde sat dem Stævne. Og da de så ham tilbade de ham; men nogle tvivlede.” Beviser det at det er Jesus, eller at de ønsker at møde ham igen for at tilbede ham og hvorfor tvivler dem der kender ham bedst på at det er ham, er han klædt ud igen????

      ” Apostlenes Gerninger 9:4-5: Og han faldt til Jorden og hørte en Røst, som sagde til ham: “Saul! Saul! hvorfor forfølger du mig?” Og han sagde: “Hvem er du, Herre?” Men han svarede: “Jeg er Jesus, som du forfølger.”” Får manden en åbenbaring som Muhammed, eller står Jesus ved han side og forklare ham det??????

      Men som i alle andre trosspørgsmål er der jo ingen rigtige svar, for tro afhænger jo af den der tror, ikke hvad der står i bøger, for det kan jo fortolkes. Mangler du forresten ikke også at blande John Smith ind i din historie, han siger jo at Jesus efter korsfæstelsen grundlagde mormonkirken, så er han løgner, eller er forfatterne til koranen?????????? det får vi vel først svar på når vi tager til den gud vi tror på, eller hvis vi tror der ikke findes guder, så når vi ender foran ham på den sidste dag(tror sku man bliver lang i ansigtet hvis det viser sig Ateisterne havde ret og man så havde håbet på allans bordel)

      Kommentar by Broholm (ordblind — 25. december 2008 @ 18:58

    8. -> William (som skrev til ‘Prins William’)

      “Du kryber også. At skrive anonymt er et udtryk for den mest imam-røvs-kyssende dhimmi-attitude.”

      En venstreorienteret bekendt af mig, der i landsdækkende aviser har udtrykt sin modstand mod islam, søger pt. job i ’semi-falsk’ navn. Skulle jeg starte en blog i dag, ville jeg have anvendt et synonym og brugt det konsekvent. Det er yderst problematisk at skrive i flere navne og den slags, men havde du kaldt dig for Jan Williamsen havde det vel ikke gjort den store forskel.

      Kommentar by Kim Møller — 25. december 2008 @ 19:18

    9. Herre jemini, på min og andres vejne, vil jeg undskylde at mit jule humør tog over, jeg svarede på Wiljammers indlæg, hvis han forsætter med sin debat stil og ikke har, en pointe, hvilke han ikke kan give, så er det mig der skal skydes på, SORRY.
      Mod manikker er der ingen skjold udover tavshed.

      Kommentar by Per N — 25. december 2008 @ 20:02

    10. –> 6

      Anonymitet

      William har ret. Men der er tradition for den slags fejhed i Danmark. Det begyndte med den illegale presse under anden verdenskrig.

      Kujonerne turde ikke stå frem med navn og adresse.

      Intet under at de blev skudt som de feje skvat de var, hvis de alligevel fik fat på krysterne.

      Hvad kender William Jansen til de enkeltes forhold?

      Ved han om Prins William bor dør om dør med nogle af de islamiske bøller, eller nogle røde ‘aktivister’?

      Eller ved han om vedkommende har et særpræget navn, om de familiemedlemmer der eventuelt kunne risikere inkvisitoriske spørgsmål på deres multikulturleflende arbejdspladser, osv. osv.

      Nu må den arrogante selvtilfredse hetz mod anonyme debattører ophøre.

      Det er i forvejen stygt nok at det i mange tilfælde kan være særdeles velanbragt at optræde anonymt; af sikkerhedsgrunde, men også på grund af den evigt voksende lovgivning der kriminaliserer ytringer og opfattelser. Husk også at man desuden kan risikere forfølgelse fra fremmede magters side. Der skal blot en udleveringsbegæring med påberåbelse af den europæiske arrestordre til.

      Kommentar by Balder — 25. december 2008 @ 20:17

    11. Lidt mere sandhed. Tilsendt undertegnede i sidste måned…

      “Da jeg har modtaget trusler på baggrund af et citat på uriasposten, ville jeg sætte pris på hvis du kunne stryge dine citeringer fra min kronik… Jeg bor… i et udsat kvarter… og sætter min sikkerhed højere end mine meninger.”

      Kommentar by Kim Møller — 25. december 2008 @ 20:47

    12. 10.Balder

      Helt enig med dig!

      For det er ikke længere et spørgsmål om det MÅSKE kan blive lidt halvubehageligt at anvende diverse ord og ordsammensætninger i forbindelse med islam og islamiseringen af euopa.

      EU har allerede fastlagt straframmen, som spænder fra 1 til 3 års fængsel .

      Det er endnu mangler at komme på plads er præcist hvilke ord og ordsammensætninger der skal forbydes anvendet – og som dermed vil kriminalisere os, hvis vi anvender disse.

      På den anden side vil vi vel altid kunne findes via vores computer ?

      Hvilket igen vil betyde, at vi så må igang med at bruge computerne på biblio ?

      Åh nej forresten – så vidt jeg er orienteret så er det er kun et spørgsmål om tid før vi skal taste vores lånenr. ind før vi kan anvende computeren.

      Så uanset hvad vi gør – hvis “man” vil finde frem til os så gør man det!

      Myndighederne må hellere se at få udbygget fængslerne .

      Kommentar by Vivi Andersen — 25. december 2008 @ 20:59

    13. At “Muslimer reddede Julen” implicerer, at der ikke var nogen Jul i gamle dage, da antallet af muslimer var forsvindende lille. Jeg kan oplyse alle de historieløse journalister om, at det var der i høj grad. Alle offentlige tjenester fungerede fuldt ud, og jeg vil vove at påstå, bedre end i dag.
      Det var til at komme rundt med både taxaer, busser og tog, bortset fra at busdriften var indstillet nogle timer omkring spisetiden.

      Kommentar by Andreas — 25. december 2008 @ 21:34

    14. Min far var falsckmand og jeg husker da mange en jul hvor vi ikke havde ham hjemme hele aftenen, for han tog da gerne en vagt juleaften, er min far så muslim?????

      Men hvis man ikke kan snyde med den ene eller anden statistik, kan man altid finde på noget der kan sætte muslimerne i positivt lys. Hvad med alle de betjente, sygepassere, falkckmænd eller soldater der var på job igår for at holde gang i den del af samfundet som muslimerne gerne giver ekstra arbejde til????? mon ikke DR kunne prøve at droppe deres islammission og så ellers vise sandheden

      Kommentar by Broholm (ordblind — 25. december 2008 @ 22:28

    15. Jeg er helt med på at man løber en risiko ved at stå frem med sine meninger. Som Kim Møller så præcist beskriver i indlæg 8, så drejer det sig om prioriteter.

      Det eneste argument for at skrive under pseudonym er et som rabiate elementer prøver at presse ned i halsen på os, og det kan jeg ikke acceptere. Og de er ikke dumme, de kan godt regne ud at det er dem selv der har æren for at så mange af deres modstandere bruger et pseudonym. Den sejrs-oplevelse kan jeg ikke acceptere at give dem.

      Balders sammenligning med forholdene under den nazistiske besættelse holder ikke. Vi lever i et demokrati, og forsvarer vores rettigheder. De levede under en besættelse, og prøvede at tilkæmpe sig rettigheder.

      Iøvrigt troede jeg at Kim Møller var tilstrækkeligt udbredt et navn til effektivt set at virke som pseudonym. Jeg får 303 Kim Møller-resultater på Facebook. Hvis jeg skulle pande en af dem ned, så ville jeg ikke vide fra hvilken ende jeg skulle starte.

      Kommentar by WilliamJansen — 26. december 2008 @ 00:16

    16. Hold nu kæft!!Wislam…
      Jeg opgiver igen-igen at skulle forklarer dig, som Kim Møller er inde på, konsekvenserne af at være iSLAM-kritiker plus div chikaner voldslige som ikke fra vensterfløjsfascisterne.
      MEN du kan jo starte i dit eget Elendighedsmenigheds parti, og få Johanne fra ungdomshuset!? og talskvinden Gitte!? fra samme hus der skulle forhandle med marRitt Bjergegaard og autonom knuzz Birgitte osv..osv… til at fremstå med deres eget fulde/bimse!! navn???
      Og….NEJ,,,jeg husker ikke om det var Johanne,Gitte, Mette, Lene,Sofie,Helle,Dagmar,Børge,Margrete,Lone,Marianne,Peter,Isabell,Frederik,Pia,Asmaa,Knud,Anni,Rose,Jette eller Frida de sagde de hed!!!!

      Kommentar by li — 26. december 2008 @ 00:31

    17. @ Broholm, du skriver: Men når du leder efter mulighederne for at evangelierne skulle sige Jesus bare legede død på korset, så må du da kunne forklare det med andet end citater om folk skulle have set ham senere, for det kan jo ligeså godt bevise at Jesus netop genopstod efter hans død

      WJ: Brug Occams Razor. Vi skal tænke alt, hvad vi ved om mennesker helt forfra for at få ‘Jesus døde og genopstod’-teorien til at passe. Mens ‘Jesus slap med livet i behold, blev plejet og rejste sig’ er forenligt med, hvad vi mener at vi ved om menneskene. Så det er derfor at jeg vælger at tage evangeliernes påstand om at Jesus gik rundt efter korsfæstelsen som en indikator på at Jesus overlevede.

      Kommentar by WilliamJansen — 26. december 2008 @ 00:33

    18. @ li, du skriver: Jeg opgiver igen-igen at skulle forklarer dig…

      WJ: Hvis du virkeligt havde opgivet det, så behøvede du kun at opgive en enkelt gang. Hvis du bliver ved, så er det fordi du træffer en beslutning om at blive ved. Stå ved den beslutning.

      Li: som Kim Møller er inde på, konsekvenserne af at være iSLAM-kritiker plus div chikaner voldslige som ikke fra vensterfløjsfascisterne.

      WJ: Den sætning er vist en OM’er. Men når vi står overfor et worst case-scenario, som hedder et islamificeret Danmark, så er de konsekvenser man kunne tænkes at mærke i 2008 relativt ubetydelige.

      li: MEN du kan jo starte i dit eget Elendighedsmenigheds parti…

      WJ: Jeg er ikke medlem af Enhedlisten. Jeg har aldrig udtalt mig positivt om det parti. Alt hvad jeg har skrevet på min blog om nhedslisten er negativt. Enhedslisten er ikke mit parti, fordi jeg ikke har et værdifællesskab med det parti, og det er uhæderligt at du prøver at fremmane billedet af at jeg nogensinde har givet udtryk for at have et sådant værdifællesskab.

      li: , og få Johanne fra ungdomshuset!? og talskvinden Gitte!? fra samme hus der skulle forhandle med marRitt Bjergegaard og autonom knuzz Birgitte osv..osv… til at fremstå med deres eget fulde/bimse!! navn???

      WJ: Jeg kender ikke de personer du henviser til. Jeg har intet med det autonome miljø at gøre, jeg har intet at gøre med nogen form for organiseret venstrefløj.

      Jeg er pro-Israel, anti-Islamisk, U.S.A.-venlig venstre-orienteret i Euston Manifesto-traditionen. Det er løgnagtigt at prøve at fremstille mig anderledes.

      Og endnu engang: Glædelig jul, godnat, sov godt og fremfor alt… VÆR LYKKELIG!

      Kommentar by WilliamJansen — 26. december 2008 @ 00:42

    19. For det første må de tale for sig selv, de supermarkeder, jeg har i hvert fald julet og pyntet med det hele.

      For det andet, så har de kære muslimske juletaxier netop glimret ved deres store redder-gen, i det de skånselsløst parkede deres lortebiler midt på cykelstierne, vel vidende at de ikke ville blive grebet og så kunne de lige sætte nedladenheden i lys til os få cyklister som var ude julenat. Hykleriet råber til himmels. Boykot taxier.

      Kommentar by Solipsisyfos — 26. december 2008 @ 01:14

    20. Muslimerne redder Julen..

      Sjovt nok var den sorte pige på billedet ikke muslim, men Jehovas Vidne..

      Kommentar by Balder — 26. december 2008 @ 01:51

    21. Det er da ikke noget nyt at “indvandrerne redder Danmark”. Det eneste nye er, at de hjernevaskede uvidende journalister nu skriver det i aviserne, som i årevis har stået i de skolebøger, de muslimske skoler underviser efter. Ifølge dem var Danmark et fattigt land i 1960erne da de første gæstearbejdere kom til, og reddede det hele for os.

      Jeg har også en stærk mistanke om, at den voldsomme indvandring, der begyndte i 1980, måske var tænkt som den redningsplanke, der skulle ordne det når nu krigsgenerationen går på pension. Fordi staten – styret af politikerne – som sædvanligt ikke har tænkt længere end til næste valg, og derfor ikke har sørget for den fornødne opsparing, skal pensionerne tages af den løbende drift – skatterne. Den del af befolkningen der betaler ind til kassen er mindre end den del der trækker ud af kassen, og det holder jo ikke ret længe. Måske havde man i sin enfold håbet på, at en større befolkning qua indvandring, ville have forøget skattegrundlaget. Det gik som bekendt anderledes, hvilket ikke kan undre noget tænkende menneske.

      Ad. William. Når landet er besat, politikerne handlingslammede, og vi har flere grupperinger i landet som ikke holder sig tilbage, når det gælder vold, intimidering, blokering på arbejdsmarkedet og anden 5′ kolonne virksomhed, så er anonymitet ligegyldigt, bare man gør noget aktivt. Modstandsbevægelsers medlemmer kender ikke hinandens rigtige navne.
      EU har sit eget efterretningsvæsen når det angår kritik af islam, og endnu værre så har OIC også et. Som Vivi skrev, så er EU lovgivning og strafferamme klar, der mangler kun definitionen på hvad man må sige. PET’s anbefaling er nok ikke ret langt fra hvad der kunne tænkes at komme. Vi har retsforbehold hvad angår overnationalt samarbejde, men det blæser Fogh og Co. jo højt og flot på, så det kommer også her. Måske skal vi lige en tur gennem EF domstolen først, men der taber vi.

      Kommentar by PeterK — 26. december 2008 @ 02:09

    22. Jeg drømte mig en drøm!
      Tænk, hvis vore grænser var bevogtede af Politi og Toldere, som før
      i tiden.
      Folk der kom til vore grænser blev kontrolleret: Hvad er dit formål
      med besøget?
      Er du turist, eller kommer du for at finde arbejde?
      Hvis du er turist skal du være velkommen i tredive dage på et turist-
      visum, derefter er det ud!
      Hvis du kommer for at søge arbejde – hvad er dit fag, hvad kan du!
      Kan vi bruge dig og din eventuelle uddannelse, ufaglærte arbejdere
      har vi så rigeligt af selv, så desværre kammerat vi mangler ikke
      lige for tiden.
      Hvorfor kan andre lande køre Deres egne regler, og ikke os her DK.
      Jeg opholder mig i Thailand det meste af året. Jeg kan garantere
      her er der kontrol.
      Jeg må bevise på Thaiambasaden i København at jeg har midler til at
      klare mig selv.
      Jeg kan intet forvente af den Thailandske stat hvis jeg skulle blive
      syg og dårlig.
      Jeg er her som GÆST, for egen regning og risiko!
      Da jeg var omkring de fyrre var jeg på besøg hos en kammerat i Australien. Der var dejligt, jeg ville gerne blive og arbejde.
      Da fik jeg at vide på Immigration Office: sorry mate, fyrreårige
      lastbil og buschauffører har vi nok af selv – så desværre, men du
      var stadig velkommen som GÆST, dengang fik man seks måneders visa,
      men arbejde var strengt forbudt. Ligesom her i Thailand
      Hvordan kan det være at disse lande kan køre en ekstrem immigrations
      politik, uden at kollidere med “menneskerettigherne”?
      Hvis jeg laver det mindste forkert her i Thailand, ryger jeg på røv
      og albuer ud af landet, med besked på aldrig at vise mig igen!
      En udmærket regel!
      Hvor er det gået galt i mit eget land?

      Kommentar by Erik Jensen — 26. december 2008 @ 07:43

    23. Ah ja…

      Der har godt nok været bemærkelsesværdigt stille fra den front i længere tid, men det synes nu åbenbart for enhver, at enkelte narcissistiske, eksibitionistiske, pseudointellektuelle bloggere har fået tilstået udgang i anledning af julen.

      Det må, og skal vi andre i alsidighedens hellige lys nødvendigvis lægge ryg til – i det omfang vi ikke kan nå at scrolle ned over disse forskruede individers afsindige rablerier tilstrækkeligt hurtigt til at undgå en vis absorbtion.

      I de mest selveksponerende og sygelige tilfælde, er det de samme gamle heste der trækkes af stalden igen og igen.
      For nærværende og for Gud ved hvilken gang, er det ”anonyme-svin-stigmatiseringen” – og som altid har de medfølgende postulater og slutninger kun et eneste formål; at afspore en igangværende debat.

      Netop derfor skal man aldrig bevæge sig ind i en konkret diskussion, endsige lade sig intimidere, men fortsætte ganske uanfægtet.

      Men lad mig blot for en god ordens skyld, nævne en række personer, for hvem en direkte sammenkædning til ytringer eller handlinger, har haft en markant eller ultimativ konsekvens.

      Hans og Sophie Scholl
      Georg Elser
      Christian Michael Rottbøll
      Anna Politkovskaja
      Bent Faurschou-Hviid
      Jørgen Haagen Schmith
      Kurt Westergaard
      Naser Khader
      o.s.v, o.s.v…

      Alle disse personer er, eller har været betydende for historien – i modsætning til nærværende nulliteter, som ikke løber nogen risiko ved at stå frem med synspunkter som er forhåndsgodkendt af ledelsen.

      Kommentar by Prins Danmark — 26. december 2008 @ 08:06

    24. Erik Jensen —hvor længe må man opholde sig i Thailand?

      Uriasposten er stærke sager, som idioten Hausgård udtrykker det. På et eller andet tidspunkt, når islamfacisterne har fået organiseret sig, går de efter navne. Hertil kommer at ytringsfriheden igennem EU og med danske politikeres hjælp gør det strafbart at kritisere Islam, Og det uanset om de opfører sig være end nazisterne:rundt omkring i verden.

      De fem kvinder der blev myrdet og levende begravet i Pakistan, fordi de selv ønskede at vælge deres ægtemand, blev fuldstændigt overset af alle islamforsvarerne i dette land. Total tavshed selv om den forfærdende forbrydelse burde været diskutere i blade og på tv-stationer under temaet: Hvad er der galt med islams kultur-tradition og religion.

      Demokratiet har det ad helvede til i dette land, og det vil bliveværre. Det intellektuelle stade er værre end den værste bananrepublik.
      Fejheden er alarmerende og den direkte dumhed, blindhed og fortrængning ligner et sygdomsbillede.

      I denne sump af åndelig elendighed skal man tænke sig om. Havde jeg været en ung skolelærer der søgte et job, var jeg blevet forbigået, hvis jeg søgte under mit rigtige navn.

      Det store spørgsmål er, hvornår nogle ansvarlige politikere vågner op, før folk begynder at organisere sig for aktivt at bekæmpe den snigende islamisering, EU diktaturet og udryddelsen af Danmark som det land vi kender og holder af.

      Men opgøret må startemed alle de småforbrydere som gørstræder og gader usikre for den almindelige dansker. Folk må føle sig sikre i deres eget land. Politiet kan vi ikke regne med. De demokratiske institutioner er blevet vendt mod danskerne selv, og det er livsfarligt. Vent blot og se.

      INGEN finder sig i længden med denne udvikling, hvor danskerne nu bliver kaldt etniske danskere i deres eget land.På en måde er jeg glad for, at jeg er blevet en ældre herre.

      Kommentar by fønix — 26. december 2008 @ 08:52

    25. Det er ikke muslimske taxa chauffører og andre der arbejder juleaften, der redder julen. Det er os der fejrer julen, der redder julen. Hvis alle gjorde som taxa chauffører og ligesindede, så var der ikke mere nogen jul i Danmark.

      Der er mange i Danmark der ikke vil redde julen og som derfor heller ikke fejrer julen og i stedet for f.eks. kører taxa. Det er problemet, men det problem vælger DR bekvemt og elefant at ignorere. Samme Danmarks Radio som netop i december har inviteret ikke mindre end to imamer til at prædike i ”DRonning for en dag”.

      Kommentar by Janne — 26. december 2008 @ 09:23

    26. Svar til fønix
      Man kan få et et-årigt visa (non immigrant) til Thailand.
      Du må medbringe dine skatteopgørelser og forskudsskemaer (Kopier)
      til den Thailandske ambassade i København.
      Du skal stadig ud af Thailand hver tredie måned. Men det gør ikke
      så meget. Det kan være meget rart med en lille udflugt til Singapore
      eller Kuala Lumpur. Derefter har du tre måneder mere.
      Det sjove er dette område er fyldt med med muslimer, her i syd Thailand, ca 60 procent af befolkningen. I Malysia mange flere, ja
      de dominerer landet.
      Men og det kan jeg ikke understrege nok, de er ikke arabere – de er
      asiater, og disse folk har altså en anden indgang til denne vanvittige
      religion.
      Jeg ved det ikke, men her kan selv en muslimforagter som jeg holde ud
      at være!

      Kommentar by Erik Jensen — 26. december 2008 @ 10:57

    27. 26.Erik Jensen

      Der har du fat i noget : asiatiske muslimer contra arabere!

      Selv regner araberne sig som de rigtige, de ægte, muslimer, fordi Muhammed var araber og islam opstod i Arabien, Koranen er skrevet på Arabisk og derfor er islam´s sprog arabisk.

      At andre musliske folkeslag betragtes med nedladenhed er ikke noget nyt – og da slet ikke, at mørkhudede muslimer har endog temmelig ringe status.

      Nej, det er meget, meget fint at være en (fuldblods)araber.

      Selv indenfor hesteverdenen anser man den af araberne fremavlede hesterace for det fornemste man kan opdrive.

      Men det skal de også ha`- de har frembragt en smuk og intelligent hestetype, som er en stor glæde at besidde hvilket er en personlig erfaring gennem et snart 24-årigt ejerskab af bl.a. en Saklawi fra Hamdanieh Simrieh stammen.

      Af samtlige muslimer er det araberne på den Arabiske Halvø, der fascinerer mig mest.

      Der er ikke så meget at diskutere med dem – endnu.

      Den dag kommer også for dem at Globaliseringens pres sammen med konsekvenserne af den dalende oliemængde, vil ændre på deres interne som externe forhold.

      Med mindre de da formår at få stoppet verden (” Stop Verden, jeg vil af.”)

      At de selv er bevidste om deres mulige fremtid tror jeg ikke vi skal være i tvivl om.

      Men det gælder for samtlige islamiske stater der vil fastholde deres befolkninger i Shariaens greb.

      Det paradoksale vil så være hvis de europæiske lande lader islam´s regler, love og levemåde tage over, idet det vil betyde stagnation indenfor alle områder.

      Kommentar by Vivi Andersen — 26. december 2008 @ 16:04

    28. PerH.

      ja du skulle skamme dig, det er som et kunstigt åndedræt at svare den ignorant.

      Kommentar by Whodares — 26. december 2008 @ 18:06

    29. Erik Jensen – tak for svaret.

      Spørgsmålet var fordi man højest må være væk i 5-6 md, hvis får ofentlige midler af en elle anden slags. Hvad gør man her?

      Kommentar by fønix — 26. december 2008 @ 20:54

    30. De økonomiske bekvemmelighedsflygtninge og lykkejægere fra islamiske middelalderlande er en meget stor belastning, både økonomisk og social. Det mest fornuftige ville derfor være, at staten sørgede for stimulere dem og de ledige gæste”arbejdere” til at rejse ud Danmark.

      Kommentar by Poul — 26. december 2008 @ 21:40

    31. 30.Poul

      Tror du de rettroende vil finde dette foreneligt med den igangværende 3. Jihad mod Europa ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 26. december 2008 @ 23:57

    32. svar til Fønix
      Ja, det er rigtig nok. Man må kun være væk i seks
      måneder, i et ikke EU land. (som folkepensionist, før-
      tidspensionist)
      Imidlertid vil jeg kraftigt anbefale at komme herud
      alligevel.
      Kom væk fra det forkrampede Danmark, med den endeløse
      diskusion om muslimer.
      Nu kender jeg ikke din økonomi, men jeg selv har en
      billig lejebolig i København.
      Luk for varmen, cut hovedafbryderen til el. Sælg din bil,
      hvis du har en, og tilbring vinterhalvåret herude.
      Jeg lover dig, du vil finde nyt livsmod. Du vil
      møde muslimer om fredagen, på vej til moskeen der smiler og
      vinker til dig og virkelig virker som helt normale folk.
      Jeg mener, ikke som på Amagerbrogade med fede indvandrer
      kvinder med barnevogne og konstant nedadvendte mundvige.
      Som om det var en plage at henslæbe sit liv i dette ikke
      muslimske land (Danmark)
      Jeg må indrømme jeg er blevet klogere angående muslimer
      efter jeg er kommet til Sydøstasien.
      Nu befinder jeg mig i Syd Thailand, men der er jo også
      Vietnam. Der er ingen muslimer jeg ved ikke hvad de er,
      en slags buddister? socialister?
      Eller Philippinerne, der er de katolikker (nordpå, that is)
      I det hele taget har jeg fundet mit andet liv herude, efter
      et langt arbejdsliv i Danmark hvor jeg har betalt fuld skat
      og stadig gør. Jeg er førtidspensionist.
      Iøjeblikket er her ca.30 grader, ja det er der faktisk hele
      året.
      Menneskene her virker idet hele taget meget mere tilfredse
      end derhjemme!
      Så er der også lige prisniveaet, alt er under halv pris.
      Hvis jeg engang imellem får hjemve, starter jeg min lille
      Honda knallert og kører ned til stranden, drikker mig en
      kold SinghaBeer og betragter solnedgangen.
      Det slår tredie sal på Amagerbrogade i vinterhalvåret!
      Afsted med dig!

      Kommentar by Erik Jensen — 27. december 2008 @ 06:28

    33. Tak Erik.

      Jeg har været på to besøg engang i Nakon shi Tammarat, en god ferie, langt væk fra de fire terrorist-byer ve grænsen til Malysia.
      Jeg har dog noget mere at spørge om. ( min email:
      happy22@ofir.dk ).
      Skriv.
      mvh.
      Fønix

      Kommentar by fønix — 27. december 2008 @ 10:17

    34. Religiøs intolerance forbyder juletradition i børnehaver og vuggestuer i Sarajevo:

      “Hundredvis af indbyggere i den bosniske hovedstad, Sarajevo, har i dag været på gaderne for at protestere over, at direktøren for Sarajevos børnehaver og vuggestuer har forbudt julemænd i institutionerne.”

      h t t p://jp.dk/udland/europa/article1554237.ece

      Kommentar by Janne — 28. december 2008 @ 19:57

    35. Jeg kan blot opfordre (igen-igen) til at alle der ikke allerede har afmeldt licensen, gør det.

      Lad dog være med at betale til politikerne propaganda-maskineri.

      Kommentar by Peter Bjørn Perlsø — 29. december 2008 @ 23:18

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper