31. december 2008

Hvad nu hvis den bedste løsning er ‘stok hele tiden’…

Hamas brød våbenhvilen med Israel og betaler i disse dage prisen. Strategisk set har Hamas alt at vinde, for uanset hvad de gør, så vil Vesten altid forfølge ‘stok og gulerod-taktikken, og når røgen har lagt sig, så kommer gulerødderne igen. Som en ven lakonisk udtrykte det: “Løsningen er stok hele tiden.” Det lyder hårdt, men Hamas er nu engang en religiøs-politisk terrororganisation, og den dag de accepterer en fredsordning, har Israel givet sig for meget. Trusler fjerner man, fjender bekæmper man – end of story.

Uvist af hvilken årsag, har palæstinenserne altid været mediernes kæledægge, men den manglende vilje til at forsvare Mellemøstens eneste fungerende demokrati er generelt – og der er ret beset ingen forskel på Politiken og Berlingske Tidende. Ja, selv vor belæste udenrigsminister talte i dag om israelernes “overreaktion”.

Spredte medieklip…

  • 19/3-08 Boston Globe – Poll says most Palestinians favor violence over talks.
  • “On negotiations between Ehud Olmert, prime minister of Israel, and Abbas of the Palestinian Authority, 75 percent said they were without benefit and should be terminated. Regarding the thousands of rockets that have been launched on Israeli towns like Sderot and Ashkelon, 64 percent support it.

  • 5/12-08 Nordjyske Stiftstidende – Michael Sandfort: Dialog?
  • “I november holdt dagbladet Politiken, Mandela Center Danmark og FN-forbundet en konference i København om mellemøstkonflikten. Som repræsentant for Israel deltog Generalsekretær for “Peace Now” Yariv Oppenheimer, som med egne ord tilhører den yderste freds- og venstrefløj. Da jeg i pausen efter hans indlæg spurgte, om han nogensinde før havde oplevet, at samtlige øvrige talere (12) havde et endnu mere kritisk syn på Israel end ham selv, rystede han på hovedet – og da jeg fortalte, at vi her i Danmark kalder den slags arrangementer for “dialog”, kikkede han opgivende på mig. I fin tråd med arrangementet afviste Politiken disse linjer, så vennernes indbyrdes dialog kan fortsætte uforstyrret.”

  • 28/12-08 (21.47) Ekstra Bladet – Israelske angreb ude af proportioner (debat).
  • 29/12-08 (19.18) Berlingske Tidende – »Vold avler mere vold« (Hamas har allerede flertal!).
  • “Offensiven mod det Hamas-kontrollerede Gaza… kan ende med at øge radikaliseringen og sende et større antal palæstinensere i armene på de yderliggående grupper, advarer eksperter…i sidste ende skubber denne konflikt flere mennesker i hænderne på ekstremister, siger den israelske analytiker Yossi Mekelberg fra tænketanken Chatham House i London…

    Samme vurdering kommer fra den danske Mellemøst-ekspert Michael Irving Jensen. Før eller siden vil der komme et svar fra Hamas på Israels overdrevne magtanvendelse i Gaza, siger han.”

  • 29/12-08 (19.37) TV2 Nyhederne – Over 300 dræbt i israelske angreb.
  • Jesper Steinmetz, TV2-vært: Israel siger at landet vil kæmpe til den bitre ende – hvad mener de med det?

    Steffen Jensen, korrespondent: Ja… jeg tror mere Baraks udtalelse er på grund af, at der er valgkamp i Israel…

    Jesper Steinmetz: Hvad skal der ske for at tingene ikke udvikler sig som for to år siden?

    Steffen Jensen: Hvis vi nu tager de positive briller på, og anser det israelerne siger nu, for teatertorden…

  • 29/12-08 (22.14) Berlingske Tidende – »I dag er vi alle Hamas« (af Louise Stigsgaard Nissen).
  • “Israels angreb på Gaza får det til at slå revner på Vestbredden. Moderate Fatah og islamiske Hamas står længere fra hinanden end nogensinde, og solidariteten får Hamas-støtten til at buldre frem.”

  • 30/12-08 (00.39) DR Update – Udenrigsministeren: Nødhjælp er det vigtigste.
  • 30/12-08 Berlingske Tidende – Forsidefoto (klassisk offerrolle: Stenkastende palæ-dreng).
  • 30/12-08 (08.01) DR Online – Israel afviser våbenhvile.
  • “FN’s generalsekretær Ban-Ki Moon opfordrede i går Israel og Hamas til en øjeblikkelig våbenhvile og kritiserer parterne for overdreven brug af vold.”

  • 30/12-08 (10.52) Ekstra Bladet – Holder du med Israel eller Gaza? (debat).
  • 30/12-08 (12.17) Berlingske Tidende – Israels krig splitter den arabiske verden (af L.S. Nissen ).
  • 30/12-08 (21.17) Politiken – Hamas-raketter sætter længderekord (af Martin Justesen).
  • Militante aktivister fra Gaza har sat længderekord med deres seneste raketangreb mod Israel, der har ramt byen Beersheba… Beersheba er med sine 250.000 indbyggere den syvende største by i Israel…. Ifølge nyhedsbureauet Reuters har den palæstinensiske oprørsbevægelse Hamas taget ansvaret for angrebet…. Og borgmester i Beersheba har sagt til israelsk fjernsyn, at den anden raket ramte en tom børnehave… Flertallet af de dræbte palæstinensere er medlemmer af Hamas’ sikkerhedsstyrker, men ifølge FN er også 64 civilie blevet dræbt.”

    Opdate.

  • 30/12-08 Jihadwatch – Hey, Israel’s response really is disproportionate! (citerer Jonathan Mark).
  • “I condemn Israel’s disproportionate attack on Hamas because, so far, it has only lasted four days and I would like to see a proportionate response that terrifies Hamas for seven years…”

    Da Israel i juli 2006 indledte en offensiv mod Hizbollah i Libanon, afviste de også EU/FNs anmodning om våbenhvile. Det var godt fire måneder efter sidste Knessetvalg, der fandt sted den 28. marts.

  • 31/12-08 (12.00) Radioavisen, P1 – Israel afviser våbenhvile.
  • Vært: – og nu har vi Weekendavisens Mellemøstenkorrespondent Hans Henrik Fafner med på en telefon fra Tel Aviv. Hvorfor siger Israel nej til denne våbenhvile med Hamas?

    Hans Henrik Faffner, Weekendavisen: Ja, det er der flere forskellige grunde til. Men en af dem, som nok er den vigtigste er, at de tre israelske hovedspillere, altså ministerpræsident Ehud Olmert, forsvarsminister Ehud Barak og udenrigsminister Tibi Livni – de har nogle indenbyrdes stridigheder kørende, og de er kommet meget klart til skue nu, også fordi Israel går til valgkamp. Israel skal til Knessetvalg den 10. februar.

  • 31/12-08 Polemiken – Berlingske støtter Hamas.
  • “Lisbeth Knudsens magtovertagelse af et tidligere borgerligt organ sætter sig kraftige spor i Israel-dækningen. Det viser sig bl.a. i overskrifterne og i diverse formuleringer, der er nøje udvalgt til at vildlede de overfladiske til automatisk had til Israel.

    Lad os bare tage et enkelt eksempel…

    ‘Israelske missiler regnede her til morgen for femte dag i træk ned over Gaza. Flere angreb var rettet mod tunneller langs Gazas grænse ind til Egypten, som bruges til at smugle fornødenheder ind i Gaza. Tidligere premierminister Ismail Haniyehs kontor blev også ramt og andre Hamas-bygninger. Det forlyder imidlertid, at Israel er ved at løbe tør for mål, der kan nås fra luften.’

    For det første bruges tunnellerne jo til at smugle våben. Hvis de var fornødenheder, behøvede man jo ikke at smugle dem.

    For det andet handler det ikke om at “løbe tør”. Når man “løber tør”, har man ikke opnået sit mål, men har en mangel. Israel “mangler” ikke Hamas-soldater eller Hamas-våbeninstallationer. Israel ville helst være fri for dem.”

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6433/trackback

    97 kommentarer »

    1. Vi følger udviklingen med tilbageholdt aandedræt. Næste kapitel bliver evakuation af en enorm mængde “danskere” som “tilfældigt” opholdt sig paa Gaza striben, humanitært formaal selvfølgelig. Disse elementer kan saa fremover kulturberige gadebilledet til fryd for den Radikale vælgerskare. Om kulturberigerne ogsaa har adgang til de sociale kasser, er et spørgsmaal vi ikke berører af hensyn til integrationen.

      Kommentar by Sailor — 31. december 2008 @ 05:05

    2. De danske Mellemøsteksperter konkluderer, at israelerne ved at optrappe konflikten ikke svækker, men styrker Hamas og svækker Israels spinkle samarbejde med Fatah. Det bygger på, at Mellemøsteksperterne på forhånd har udnævnt Hamas til den moralske sejrsherre – uanset hvad.

      Men mon dog virkelig israelerne er så selvmorderiske dumme, at de optrapper konflikten for at fremme deres dødsfjenders målsætning om at udslette Israel? Næppe

      Det viser, at Mellemøsteksperterne ikke bidrager til at forstå konflikten, men politiserer så voldsomt, at de gør israelerne til komplette idioter. Det er fuldkomment utroværdigt.

      Denne gradbøjning af krig ved brug af begrebet ‘overdreven magtanvendelse’ er tillige foruroligende. Kan krig sådan gradueres, så en slags moderat krig er helt acceptabel, mens en overdreven krig ikke er det? Findes der en almen accept af, at den lavintensive krig både er nødvendig og tilstrækkelig og ok, og på hvilke kriterier vurderes det, hvornår krigen er blevet overdreven og derfor bør fordømmes af alle fredselskende mennesker?

      Kommentar by traveler — 31. december 2008 @ 08:52

    3. Den mest ubehagelige personage i hele spillet synes at være den gamle spritbillist Per Stig M. Hans evindelige gvalpen om at Israels (for)svar er ude af proportioner er kvalmende. Hvor mange palestinensere må aflives per Israeler hr Møller? Hvad er et proportionalt svar på terror.

      Her Møller får ordene humanitær hjælp til at lyde sjofelt. Han sender penge og støtte til terrorister så de kan frigøre midler til raketter bomber mod uskyldige. Hvad skal Palestinenserne med nødhjælp? De kan jo sagtens importere mordvåben, men pengene kan jo kun bruge en gang.

      Morale: Der er overhovedet ingen!

      Jeg har engang stemt konservativt! Undskyld.

      Kommentar by Pesodym — 31. december 2008 @ 09:15

    4. Fuldstændig enig med traveler.

      Kommentar by fønix — 31. december 2008 @ 09:20

    5. Selv fruen spurgte over morgenmaden om hvorfor det hele tiden lød som om Israel var agressoren i medierne. “Havde Hamas ikke selv affyret raketter?”

      Til morgen var der en ekspert, der mente at Israel kunne score gode point ved at holde en kort våbenhvile, hvis Israel virkelig regnede med at Hamas ville fortsætte beskydningen…

      Kommentar by LMNord — 31. december 2008 @ 09:38

    6. Den islamofascistiske terrororganisation Hamas skal rykkes op med rode – koste hvad det vil! De fortfarende terrorraketter, som affyres ind over Israel og den israelske civilbefolkning, er fuldstændig uacceptable for en fri nation og dets indbyggere. Fuld support til Israel.
      Hamas er en direkte udløber af det altødelæggende Muslimske Broderskab.

      Kommentar by Johansen — 31. december 2008 @ 10:23

    7. Drokles fra Monokultur leverer uden videre en troværdig analyse og afdækker dermed alle disse Mellemøsteksperters urimeligheder, som aldrig op til debat

      http://www.monokultur.dk/

      Det kan da ikke være så svært at forsøge sig med en troværdig analyse, der ikke forudsætter, at israelerne er nogle komplette idioter?

      Kommentar by traveler — 31. december 2008 @ 10:59

    8. Den israelske mand i indslaget udtrykker på fornemste vis den menige israelers holdning til Hamas. “If you want war, welcome, you will get war”:

      http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-19350169.html

      Kommentar by Johansen — 31. december 2008 @ 11:02

    9. Ad 8

      Det er i Steffen Jensens indslag under overskriften “Israel klar til invasion”

      Kommentar by Johansen — 31. december 2008 @ 11:07

    10. Israel er det eneste land i den vestlige verden som forsvarer terror og aggression mod sine borgere. Fuld sympati for Israel!

      Kommentar by Peter — 31. december 2008 @ 11:21

    11. Et større antal palæstinensere er blevet dræbt….og?

      Kommentar by ivan johansen — 31. december 2008 @ 11:34

    12. NUKE ´EM – NUKE ´EM GOOD – NUKE ´EM TWICE,
      tag derefter Irak, Pakistan, Iran, Syrien, Yemen, Saudibarbarien, Afghanistan, Somalia med..
      Vil I store statsledere nedruste, så parkér jeres atombomber i mellemøsten, I har mine fulde velsignelse!

      Kommentar by Onion — 31. december 2008 @ 11:35

    13. OT

      Venstrefløjen ønsker åbenlyst fortsat at så mange som muligt opnår dansk indfødsret. Birthe Rønn Hornbech akkompagnerer:

      http://jp.dk/indland/indland_politik/article1556373.ece

      Dagens DF-bemærkning: Det rene flueknepperi. :-)

      Kommentar by Johansen — 31. december 2008 @ 12:56

    14. Militante aktivister = psykopatiske hjerneforstyrrede terorister, der graver øjnene ud med en ske, på nogle af deres egne, da de sloges om magten. Vestbredden og Gaza. Palæstinenserne er et dejlig roligt og fredeligt folkefærd. Gad vide hvornår den medvind de har hos vestens politikere hører op.

      Kommentar by fønix — 31. december 2008 @ 13:14

    15. I anledning af Israels forsøg på at svække det islamistiske Hamas-styre, forbyder sheiken alle i Dubai at afholde nytårsfester med fyrværkeri.
      Det går ud over mange kendisser, som er kommet til åbningen af det nye Atlantis hotel i Dubai.
      Det har de godt af. Så kan de lære at lade være med at tage til de hysteriske islamiske nationer:

      http://www.dr.dk/NETTV/Update/2008/12/31/122950.htm

      Kommentar by Johansen — 31. december 2008 @ 13:20

    16. @fØNIX

      Det holder op den dag, verdens mest forkælede og reaktionære generation afgår ved døden, jeg taler om generationen som har plyndret dette land, de sidste mange år, som har begravet landet i utilpassede fremmede. JA jeg taler om 68 generationen!

      Kommentar by Hans L — 31. december 2008 @ 13:47

    17. Jeg kender ikke nok til konflikten i Mellemøsten til at afgøre, hvad der er op og ned. Om palæstinenserne er ofre for israelsk aggression, eller om Israel udøver nødvendigt selvforsvar.

      Men det står krystalklart, at palæstinenserne i Danmark for en meget stor dels vedkommende har erklæret krig mod det danske samfund ved at involvere sig i en række forbrydelser rettet mod danskere og det danske samfunds institutioner. Der tænkes ikke alene på voldtægt (Fredericia Banegård), vold, røveri og mord. Der tænkes også på afbrændingen af for eksempel daginstitutioner i Gellerup.

      Og der tænkes på de løgnagtige og illoyale hadkampagner mod Danmark i forlængelse af Muhammed-tegningerne, som for en stor dels vedkommende var organiseret af imamer med palæstinensisk baggrund.

      Hvis palæstinenserne som samlet gruppe skal kunne påberåbe sig sympati i Danmark, må det kræves, at herboende palæstinensere stopper deres vedvarende krigsførelse i form af voldtægt, vold, røveri og mord rettet mod den danske befolkning og deres vedvarende angreb på danske institutioner i form af ildspåsættelser og hærværk og deres angreb på den danske ytringsfrihed i skikkelse af hadkampagner i Mellemøsten og trusler.

      Kommentar by Fiskeøje — 31. december 2008 @ 14:35

    18. @Johansen

      Dubai er bare so last year…

      Kommentar by Fiskeøje — 31. december 2008 @ 14:38

    19. [...] os bare tage et enkelt eksempel, der er flere på Uriasposten: Israelske missiler regnede her til morgen for femte dag i træk ned over Gaza. Flere angreb var [...]

      Pingback by Polemiken » Blog Archive » Berlingske støtter Hamas — 31. december 2008 @ 15:07

    20. Desværre Kim. Hamas brød ikke våbenhvilen som der så ofte bliver rapporteret. Den udløb, da det halve år den var aftalt til var forløbet. Så teknisk set, var der ingen aktiv våbenhvile længere.

      Israel derimod brød aftalen den 4. November da de angreb ind i Gaza: http://politiken.dk/udland/article594609.ece – Men det er der selvfølgelig ingen der snakker om.

      Brugen af termet “moderate Fatah” skal jo ses i sammenligningen med Hamas. Og ifht. Hamas, så er Fatah moderate. Termet er trods alt relativt, alt efter hvad det vejes op imod.

      Kommentar by Cloud02 — 31. december 2008 @ 16:00

    21. Mange “flygtninge” fra bl.a. libanon, somalia og bosnien har nogle interessante rejsevaner. De tager på lange besøg i det land, de er flygtet fra. Det sker iøvrigt år efter år. Det kan undre, at myndighederne ikke har annulleret deres danske opholdstilladelse og fragtet dem ud af landet.

      Kommentar by Poul — 31. december 2008 @ 16:06

    22. JA, das Frau DDR udrensnings Knudsen er værre end jødehaderen Mogens yLykketoft und die Tøffe Seidenforfanden’da tilsammen!

      Jeg vil hermed opfordre das forfølgeses Frau Knudsen, til selv at undersøge de pågældende tunneler og dermed bevise sine påstande om “tunnel fornødens smuglingen” hvad det er for nogle “fornødenheder” det specifikt drejer sig om!
      Da jeg har mistanke om, at fornødenhederne er våben, krudt og raketter(ikke nytårs raketter, vel at mærke!)ulovligt købt for “fornødenheds! penge” som EU og danske statsborger mere eller mindre frivilligt kaster i gram til palæstinenserne.
      Muligheden for at das enorme Frau Knudsen får sat sig fast i tunlen er meget stor, og das prop Frau Knudsen vil hermed for en gang skyld gøre gavn, ved effektivt at fylde tunlen ud!
      God tur!

      Kommentar by li — 31. december 2008 @ 16:08

    23. 17 fiskeøje:
      Først, kan du ikke have brugt en anden tittel, gys, men ok.
      Du ved ikke nok, til at vide om Irael eller dem der smider raketter i hoved på Israel, er den sande skurk??? (dine ord).
      Før du skriver ind om sagen, vil jeg stærkt opfordre dig til at få noget viden, ikke for at nedvudere dig, men kors i hytten en uvidenhed.

      Kommentar by Per N — 31. december 2008 @ 16:09

    24. Støt Israel.
      For at støtte Israel kan man på
      http://www.i-packs.dk købe varer produceret i Israel.
      Jeg købte et flag, honning, dadler

      Kommentar by Flemming S. — 31. december 2008 @ 16:10

    25. En sikker løsning på en uløselig konflikt.

      Jeg har det meste af mit voksne liv argumenteret for, at vi burde invitere jøderne tilbage til den vestlige verden. Der ville være kæmpe fordele ved en sådan løsning.

      For det første kunne vesten lave en handel med araberne. ”I får Israel og alle jeres emigranter tilbage og vi får jøderne”. Tænk sig bare, at kunne slippe af med de herboende palæstinensere? Mig ville det ikke give abstinensere. Samtidig ville den gennemsnitlige IQ haves væsentligt i den vestlige verden. Vi kunne i Danmark umiddelbar nedsætte skatte- afgiftstrykket til 20% totalt.

      Vi kunne også lære at forsvare os. Fx kunne jøderne lære danske kvinder en smule ligestilling.

      Den nuværende konflikt er uløselig, og vil før eller senere resultere i atomkrig. For mine efterkommere vil det være ubærligt at skulle høre PSM mene, at gengældelse af en beskidt a-bombe i Danmark med andet end nytårsfyrværkeri vil være uproportional. Vestbredden kan da i øvrigt gerne få PSM og Steffen Jensen med i byttehandlen.

      I øvrigt ville jøderne kunne lære os at bygge mure til at holde uønskede ude. Vi er jo bedst til mure, der skal holde ønskede inde.

      Nå – Det bliver jo aldrig til noget, så jeg vil ønske Israel alt det bedste i fremtiden, uanset hvor mørk denne må være. Der er lidt trøst i, at når Israel udslettes så går vesten samme vej.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 31. december 2008 @ 16:15

    26. ->12
      Onion, hørt hørt hørt.
      ->16
      Hans L, dhimmark når sku at bryder sammen hvis vi skal vendte på at de krasser af, af sig selv.

      Kommentar by Fritz — 31. december 2008 @ 16:19

    27. Saddam forstod det.
      Stok hele tiden og gerne i rigelige mængder, det er den eneste måde og holde de voldsparate arabere i ro på.

      Det seneste nye er, at 2 israelere tilsyneladende er skudt ned i Odense af perkere inde i Rosenhøjcenteret. Husk nu at stemme radigal, enhedsliste, sf og socialakrobaterne til næste valg, så vi er sikre på, at vi kan få mere af den slags til landet..

      Kommentar by Onion — 31. december 2008 @ 17:13

    28. 26
      Rosengårds centeret hedder det vidst :)

      Kommentar by Broholm (ordblind — 31. december 2008 @ 17:26

    29. DR formår endnu en gang at dække nyhederne utroligt fyldestgørende:

      http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/12/31/161211.htm

      Så er BT sku’ mere ærlige:

      http://www.bt.dk/article/20081231/krimi/81231026/

      Kommentar by Jyden — 31. december 2008 @ 18:18

    30. Det er en araber, der har ramt en to israelere i armen og benet.
      Jeg ved ikke hvorfor det folkefærd ligger uden for normalområdet.Jeg er ikke tilhænger af etnisk udrensning, men bed dem pænt om at skrubbe ad helvede til. Det er en katastrofe for menneskheden at araberne er faldet ned i den islamiske sump. Nu skal verden lide under den sindsyge religion.

      Kommentar by fønix — 31. december 2008 @ 18:37

    31. @ Cloud02

      “Desværre Kim. Hamas brød ikke våbenhvilen….Den udløb, da det halve år den var aftalt til var forløbet. Så teknisk set, var der ingen aktiv våbenhvile længere.

      Israel derimod brød aftalen den 4. November da de angreb ind i Gaza….Men det er der selvfølgelig ingen der snakker om”

      Joda, det ser man skam de fleste steder. Men lad os istedet nævne, hvad DU ikke gider snakke om, feks at våbenhvilen forinden var blevet brudt af pal-araberne da de beskød Israel 24., 26., 27., 28. og 30. juni, 3., 7., 8., 10., 11., 12. og 13. juli, 3., 6., 9., 11., 14., 15., 16., 17., 19., 22. og 25. august, 14., 21. og 29. september og 21. oktober.

      Du gider heller ikke snakke om, at grunden til Israel rykkede ind i Gaza-striben 4. november var, at de havde arresteret en wannabe-selvmordsbomber (også et brud på våbenhvilen), der fortalte dem om en tunnel, som Hamas var ved at grave ind under grænsen til Israel for at bruge den til at tage endnu flere israelske soldater som gidsler oven i ham de allerede har (endnu et brud på våbenhvilen). Det var tunnelen, IDF rykkede ind for at ødelægge.

      Du gider heller ikke snakke om, at at IDF udelukkende rykkede ind for at ødelægge tunnelen – det var ikke IDF, der åbnede ild, men Hamas: den første af de dræbte Politiken nævner var en Hamas-mand dræbt 4. november mens han beskød IDF med morter-granater (seks IDF-soldater såret).

      Din Politiken-artikel lyver forøvrigt med formuleringen “..sent tirsdag dræbte Israels militær syv militante palæstinensere..og ikke længe efter regnede det ned med raketter i Israel”. Seks af de syv blev netop dræbt mens de var igang med at dænge Israel til med Qassam-raketter – fem Hamas-folk og én fra Islamisk Jihad. Du kan få navn, sted og tidspunkt hvis du gerne vil have dem.

      MvH

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 31. december 2008 @ 18:50

    32. Interview i DRs nyhedsudsendelse med en jyde, der bor i kibbutz ved Gaza-striben, og går fuldt og helt ind for at smadre palaraberne indtil de holder op med at bombardere ham med missiler (han havde inden interviewet allerede været i sin bunker pga raketalarm 9-10 gange den dag). Journalistens opfølgningsspørgsmål efter jyden har slået det fast:

      “Hvorfor flytter i ikke bare væk?”

      Jyden svarer, at man lige så godt kunne flytte araberne i Gaza-striben. Journalistens opfølgning til det:

      “Men er det ikke lidt nemmere bare at flytte jer?”.

      Jeg….er…..lamslået. Det her pis betaler nogle af os DR for at fornærme os med.

      Fy for fanden.

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 31. december 2008 @ 18:55

    33. “Uvist af hvilken årsag, har palæstinenserne altid været mediernes kæledægge, men den manglende vilje til at forsvare Mellemøstens eneste fungerende demokrati er generelt”

      Jeg vil gerne gætte på årsagen. Da Israel grundlagdes, var det som en ,,bodsgang,, for Hitlers masseudryddelse. Man kunne ikke være andet bekendt. Men denne vedtagelse mødte meget modstand og mange kom med argumenter om hele områdets konfliktfyldthed, og deres forudsigelser var rigtige. Det var politisk.

      Der var mange nazister under ww2, over hele verden. Disse mennesker var tabere af krigen og måtte bøje sig for demokratiets afgørelser. Nogle forstod og fortrød deres daværende holdning andre gjorde ikke.

      Jeg tror det er disse to grupper som stadig kæmper for nedlæggelsen af Israel. Og så selvfølgelig milliardlobbyen af wahabister fra Saudi. Vi har selv betalt for deres adfærd, gennem oliehandlen.

      Og så er der selvfølgelig fredsnarkomanerne, der ikke har fattet en brik af det hele, men bruger og har brugt Israel som førreformatorisk afladsbrev, hvor man ved at betale sig fra sin synd, kunne hykle videre og videre i lystigt selvhad.

      Jeg tror simpelthen det er fortidens tabere, der har brugt palestinenserne som rambuk for deres egen mangel på selvindsigt. Ikke at Israel er en helgen, men de har gjort det godt, mener jeg.

      Om medierne i sig selv, kan man vel kun sige, at de er ludere og gør hvad man betaler dem for… ALT hvad man betaler dem for. Om det er at dække over groft svindel med statens midler eller Aftenkaffe-løgnen, så alle kan sove roligt og falsk, så er medierne altid til klar til at sutte 24/7.

      Vi har de medier, vi betaler for. Boykot dem.

      > Onion… er du ikke ved at være lidt sur i det? Vil du have en brækspand?

      Kommentar by Solipsisyfos — 31. december 2008 @ 19:45

    34. @til hans l og andre unge herinde.
      Hold da helt kæft hvor er jeg træt af at det eneste I venter på er at den gamle 68er generation dør. Tror I virkeligt at 68 generationen var en stor grå rødlig masse? Hvor er al Jeres “viden” kommet fra?
      I unge aner ikke hvor meget der blev kæmpet den gang både af de røde og de blå , I gider f.eks. kun at gå på gaden for at slås imod noget , vi andre kæmpede derimod for noget, nemlig bedre vilkår for arbejderne, funktionærerne , kvinderne og børnene.
      Det er det I er imod idag.
      Og hvad var det lige det med palæstinenserne,hvis I ikke allerede ved det så prøv at tage et indenrigsfly til ålborg ,så vil I opdage at palæstinenserne har sat deres spor , det var nemlig dem der i første omgang startede med flykapringer , så derfor alle de mærkelige sikkerhedsforanstaltninger.
      Nå men tilbage til udgangspunktet , vi gamle dør af alderdom og vellevned , I unge dør af ondt i røven.
      Godt Nytår!

      Kommentar by father — 31. december 2008 @ 19:48

    35. Jeg håber, at ordensmagten fanger svinet, som skød de to israelere i Rosengårdscentret i dag. Her mere om sagen:

      http://www.fyens.dk/article/1152127:Krimi–Israelere-skudt-i-Roseng-rdcentret

      Når gerningsmanden bliver fanget, skal han smides ud af Danmark, tak.

      Kommentar by Johansen — 31. december 2008 @ 19:59

    36. 34
      Hvordan vil du smide ham ud?????
      Manden vil jo selvfølgelig være muligt tortur offer i pala-land eller hvor han kommer fra, desuden er hans familie flygtet fra xxx-krigszone for 2 generationer siden og derfor lider han af traumer og sidst men i8kke mindst, er har Israel jo totalt sindsygt skudt på palæstinenserne helt uden grund og derfor er det kun fair han forsøger at balancere vægten lidt.

      (indlægget kunne være dybt ironisk og mine holdninger direkte modsat)

      Men jeg glæder mig til at disse ting åbner øjne her i lille DK, blandt andet er min gamle røde mor (nej ikke gruppen) i aften kommet frem til at 09 ikke skal spildes med at vidregive sossernes holdninger, nu vil hun følge min fader og jeg ud på nettet og se sandhederne man ikke høre på DDR.

      P.S. Så nogen tv2 KNUZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ og EB gennemgå dronningens nytårs tale????? jeg fandt ud af jeg totalt havde misforstået dronningen, for hvor jeg troede hun snakkede om sammenhold og at holde sammen i modgang, talte hun faktisk kun om at VKO var vejen frem, hun havde vist holdt AFR tale til imorgen…….. TV2 KNUZZZZZZZZZZZZZZZZZ ikke bange for at være rødere end DDR.

      Kommentar by Broholm (ordblind — 31. december 2008 @ 20:11

    37. Til no 33/father:

      “I gider f.eks. kun at gå på gaden for at slås imod noget , vi andre kæmpede derimod for noget, nemlig bedre vilkår for arbejderne, funktionærerne , kvinderne og børnene”.

      Jo tak, i kæmpede for bedre vilkår for alle – og sendte derefter regningen videre til os. Da jeg blev født fik jeg en gæld på 2.000 kroner i fødselsgave af jer. Før jeg fik stemmeret havde i øget dén gæld til 130.000 kroner – alt sammen penge, i ikke selv gad betale over skatten, og derfor bare sendte videre til næste generation som statsgæld. Og alt sammen penge, vi nu skal arbejde ekstra for at betale af på.

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 31. december 2008 @ 20:56

    38. @36 henrik
      gælden er betalt unge mand og vi er på arbejdsmarkedet endnu , altså har vi været med til at betale både for gælden og for din og andre unges uddannelse, vi andre var godt nok ikke så heldigt stillede(måtte selv klare os).
      Apropos det med ikke at gide at betale skat , hvornår har menigmand selv bestemt , hvad der skulle betales til den fælles kasse?
      Om igen Mester

      Kommentar by father — 31. december 2008 @ 22:11

    39. Det ser ud til Røde Kors helst prioriterer Palæstinensiske sårede
      i Gaza højere end Israelske krigsofre.
      Røde Halvmåne hører vi ikke ret meget til.
      -Det var de selvsamme Palæstinensere (arabere) som for snart tre år siden brændte danske flag af, trampede på danske flag, demonstrerede mod Danmark, og ville bortføre danskere som opholdt sig i selvstyreområderne.
      DR1 TV-Avisen er forargede over israelerne har beskadiget et rehabiliteringscenter i Gaza støttet for danske midler.
      DR1 TV-Avisen er i deres forargelse gået til israels ambassadør i Danmark for at få en redegørelse.
      DR1 TV-Avisen kan lægge det ud til at det er danskernes moralske pligt
      at genopbygge Gaza efter krigshandlingerne, og tage imod flere statsløse Palæstinensiske flygtninge til Danmark.

      Kan i huske Dronningens Nytårstale af 1984 ?
      Den nytårstale som startede kampagnen om at danskerne er racister når danskerne protesterer mod den muslimske indvandring, og at Palæstinensiske, Iranske, Irakiske, Kurdiske, Libanesiske, Somaliske,
      Kosovo-Albanske, Bosniske, e.t.c. , flygtninge som kommer hertil er
      ydmyge, krigstraumatiserede, søde og rare, og kan umuligt være aggressorer.
      http://www.dr.dk/bonanza20_assets/Entrance.aspx/search/Nytårstale%201984/any/59230/FreeTextRank/desc/1/Dronning_Margrethe_II_s_nytaarstale_1984_1985
      Med al respekt Deres Majestæt, hvorfor sagde De alt dette for 24 år siden til stor skade for vores dejlige land -Danmark for danskere.

      Kommentar by HelgeD-H — 31. december 2008 @ 23:11

    40. Rettelse:
      http://www.dr.dk/bonanza20_assets/Entrance.aspx/search/nytårstale%201984/any/59230/FreeTextRank/desc/1/Dronning_Margrethe_II_s_nytaarstale_1984_1985

      Kommentar by HelgeD-H — 31. december 2008 @ 23:19

    41. tv2 KNUZZZZZ efterlyser gerningsmanden til skudene i Odense, han er 170-og mørkt hår og overskæg iført sort jakke og cowboy bukser……. det væsenlige træk at han er araber/udlandsk udseende glemte de, men det er jo nytår, så man kan jo glemme ting.

      Kommentar by Broholm (ordblind — 1. januar 2009 @ 01:11

    42. @ father

      “gælden er betalt unge mand”

      Ved udgangen af 2007 var statsgælden på 246 milliarder. Staten har kørt 2008 med underskud. Vil du fortælle mig, at du lige har tryllet 250 milliarder op af lommen og har dækket statsgælden ene mand?

      “og vi er på arbejdsmarkedet endnu, altså har vi været med til at betale både for gælden og for din og andre unges uddannelse”

      Nej, se ovenfor.

      “vi andre var godt nok ikke så heldigt stillede(måtte selv klare os)”.

      Nej, for den generation der gik forud for jer oparbejdede jo ikke en massiv gæld gennem overforbrug, som den så kunne give videre til jer. Offer-attituden kan du forøvrigt spare dig – ingen har spurgt os hvilket samfund vi ville have, så forvent ingen taknemmelighed over at blive præsenteret for regningen for det.

      “Apropos det med ikke at gide at betale skat , hvornår har menigmand selv bestemt , hvad der skulle betales til den fælles kasse?”

      Altid. Du gør det ved ved enten at 1) stemme på partier, der gældsætter befolkningen frem for at sætte skatten til det der skal til for at betale for festen – eller 2) ved at stemme på partier der fører en noget fornuftigere politik.

      Jeres generation har været et flop af de helt store. Generationen før jeg med, for den sags skyld – i skal trods alt ikke have hele skylden for det gigant-solderi der startede i start- og midt-60erne.

      “Om igen Mester”

      Spejl.

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 1. januar 2009 @ 10:20

    43. -> 41. Henrik.

      Jeg tilhører 68er generationen (født under krigen) og jeg må desværre give Henrik ret.

      Det er min generation, der har sat Danmark på afgrundskurs. At der var mange, der som father bare sled, slæbte og betalte, ændrer ikke ved det overordnede billede.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 1. januar 2009 @ 11:24

    44. ->#30 Henrik
      H:Israelerne med raketter og morter-granater 24., 26., 27., 28. og 30. juni, 3., 7., 8., 10., 11., 12. og 13. juli, 3., 6., 9., 11., 14., 15., 16., 17., 19., 22. og 25. august, 14., 21. og 29. september og 21. oktober.

      C: Det her så jeg meget gerne nogle henvisninger til.

      H:Det var tunnelen, IDF rykkede ind for at ødelægge.
      H: Seks af de syv blev netop dræbt mens de var igang med at dænge Israel til med Qassam-raketter – fem Hamas-folk og én fra Islamisk Jihad.

      C: Ah, men desværre – Hamas åbnede først ild, da IDF soldater trængte over grænsen til selvstyreområdet. http://www.guardian.co.uk/world/2008/nov/05/israelandthepalestinians

      Omkring Israels påstand om at det var nogle tunneller de bombede, så må vi jo tage dem på ordet – Og vi ved jo hvor meget det er vi kan stole på en omgang statsterrorister …

      Kommentar by Cloud02 — 1. januar 2009 @ 12:13

    45. Nu er det ikke helt tråden, men jeg hopper på Henrik Father Børge`s udveksling.

      Henrik, du udviser en utrolig arrogant holdning, eller er det din manglene indsigt!
      Jeg er også en 68, og nu kommer tudehistorien vil du tænke, en far der var arbejdsmand alene med 6 børn, vi skulle kæmpe selv for vores fremtid, jeg havde huller i mine sko, arved tøjet efter mine støre brødre ect.

      Og ind kommer Henrik der har fundet de vise sten.
      “Jeres generation har været et flop af de helt store. Generationen før jeg med, for den sags skyld – i skal trods alt ikke have hele skylden for det gigant-solderi der startede i start- og midt-60erne”

      Lad mig starte med, “Generationen før jeg med, for den sags skyld – i skal trods alt ikke have hele skylden for det gigant-solderi der startede i start- og midt-60erne.”
      At du kommer med en sådan dum og stupid bemærknin om at vores forældre også var nogle udulige og nassede på din generation, er topmålet, hvis jeg havede mødt dig, lad os sige 30 år siden, og du havede fyret den af, ville jeg give dig så mange tæsk at du måtte undersøge dine klunker og gøre en seriøs indsats at finde fakta, kun en seriøs navlebeskuer kan sige sådan, (motto for dem er, wrææææ hulk)
      Jeg har mere om 68 men er lidt pist lige nu.

      Kommentar by Per N — 1. januar 2009 @ 13:05

    46. Kim

      Fin blog i 2008, men lige en lille bitte fejl: Hans Henriks efternavn staves Fafner og ikke Faffner.

      Kommentar by traveler — 1. januar 2009 @ 13:18

    47. Godt nytår til alle, inklusive både Henrik, father og Børge.

      68-erne har ødelagt vesten kulturelt og økonomisk. De er ikke mindre end en katastrofe.

      Næste generation, nå-generationen, er derimod blevet røvrendt noget så grueligt af fællesskabet. Bevares, nogle har klaret sig fint og yder deres store bidrag i form af skatter, men en stor del har aldrig fået plads, 68-erne stod i vejen. Mange af de dygtigste er emigreret, andre er gået til grunde i femi-Danmark.

      68-erne har så overrakt faklen til Henriks generation, som har fået i pose og i sæk under opvæksten og som har sprunget over nå-generationen. Man kan f.eks. se det i de politiske partier: I socialdemokratiet er det tydeligt at der manglede nå-er, men så hentede de Thorning ind.

      Når Henrik skriver at min generation ikke yder nok til samfundet er det til dels rigtigt, men en vigtig årsag ligger i at vi ikke har fået plads (af 68erne).

      Vi kan føre de fleste ulykker hen til 68-generationen. Men efter min ydmyge mening er det dog kombinationen af kvinders stemmeret og mediernes formidling af følelser som er “root-cause”.

      Kommentar by Kim Poulsen — 1. januar 2009 @ 13:31

    48. PS til PerN: Jeg opfatter Henriks bemærkning om generationen før anderledes. Der står: “generationen før JEG”, og det er nå-generationen. Dem som fordeler sig rundt om årgang 1958 plus minus 7 år. Altså dem som kom lige før den hippe “generation X”, men efter 68erne.

      Dem som kom før 68erne er snart døde. De lagde grundlaget for græshoppegenerationen, og den største ulighed i dette land er at de og deres børn er uendeligt dårligere stillet end 68erne og deres forkælede møgunger.

      Kommentar by Kim Poulsen — 1. januar 2009 @ 13:41

    49. Angående at Berlingske angiveligt skulle støtte Hamas, så er det med al sandsynlighed ikke Lisbeths egen mening, men blot en videreførelse af de oplysninger hun får fat på: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/4059586/Gaza-ground-invasion-looks-likely-as-weather-clears.html
      http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/01/01/01102610.htm
      Som DR henviser, så er de tilsynladende udsprunget fra Ha’aretz.

      Kommentar by Cloud02 — 1. januar 2009 @ 13:45

    50. Journalisten er ansvarlig for hvad hun formidler på dansk, uanset hvor hun har nappet det. Og Sossechefen er ansvarlig for de journalistiske reportager.

      Kommentar by Kim Poulsen — 1. januar 2009 @ 13:50

    51. Kim Poulsen:
      Kan du indsnævre din generation i tal, jeg er ikke klar på hvad det er for en aldersklasse?.

      Kommentar by Per N — 1. januar 2009 @ 13:51

    52. Kim forsent med mit spørgsmål, opdatering forstås :-)

      Kommentar by Per N — 1. januar 2009 @ 13:55

    53. OK, Per. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at Danmarks Statistik lavede åbne og klare statistikker over generationernes velstand. Det ville være særdeles afslørende. Jeg tvivler dog på, at det kommer til at ske. Det vil give alt for meget uro og omkalfatre den politiske dagsorden.

      Kommentar by Kim Poulsen — 1. januar 2009 @ 14:07

    54. Ja Kim P. jeg har tit mødt/læst om 68 – X – og nå` generationer, og det forvirer mig hvergang, hvem taler vi om??
      Jeg er født 1946 så Er jeg 68? altså 22 år gammel, bevares det var skægge tider, men det var samtidig, til start, 45 timer ugenlig, så faldt det til 40 og langt senere til 37 timer, altid i fuldt arbejde.
      Det der tit går galt i talen om min årgang, at dem der udtaler sig om fx. efterløn skal fjernes, jeg har knoklet hele mit liv for at forsørge mig selv, har taget 2 uddanelser (stort set selv finanseret) og førhen sagt at jeg betaler min skat med glæde…, men ikke mere har været mit motto i lang tid.

      Nu kommer der nogle generationer der mener at jeg er en nasser ect. som de` skal betale til, halooo jeg har betalt utrolige mange skatte penge ind i systemet så alt fra 0 år til dem der er i uddannelse idag og dem der er kommet før dem, har fået serveret en kanon god opvækst og muligheder som ingen andre før i historien har haft, jeg har ikke på noget tidspunkt følt at jeg har gjort et offer, nej, jeg har gjort det som enhver normal menneske skal gøre, klar dig selv og vær glad for at du har en frihed som ingen har haft før.

      Hvor kæden springer af, er, når Jelved – Auken – silkesnoren – og hele det ros sammenrend, har sat sig på dagsorden i det politiske, uddannelsen, skoler fra 5 år til semi. og Uni., hele kultur og værdi debatten, har de haft magten til at destruere for min og forfædre opspared kapital, og jeg taler ikke om penge.

      Så til alle klynke røve her i 2009, skab jeres ejen værdi for jer selv og dem der kommer efter jer, det er en ynk at høre beklagelserne.
      Til de femeniserede voksne der har det hårt, pis af.

      Kommentar by Per N — 1. januar 2009 @ 15:50

    55. Ja, PerN – du er en klar 68er, aldersmæssigt. Nej, det er ikke dig der personligt er en nasser. Vi må snakke generelt.

      Kommentar by Kim Poulsen — 1. januar 2009 @ 16:01

    56. Min kære Kim, nejeeee…, jeg ved godt at det ikke er mig som privat personlig, meneske, jeg taler om det generelle angreb på dem der har givet den økonomiske platform, og at alle kan forfølge deres drøm ect.
      Hvis de ellers kan se udover navlen.

      Kommentar by Per N — 1. januar 2009 @ 16:51

    57. -> #46 Per N

      “Jeg er født 1946……”

      Så tilhører du 1960′er generationen, som bestemt ikke var specielt rød. Den virkelig røde generation var 1970′er generationen (født 1950-59). Jeg tilhører selv 1980′er generationen (født 1962) og vi skulle efter sigende være den mest borgerlige generation af dem alle, (Schlüter-generationen).

      Angående 1968 så er det forkert at sige at de studenter der gjorde ‘oprør’ var røde endsige venstreorienterede. Der er på Københavns Universitet lavet årlige meningsmålinger gennem de sidste 50-60 år, og flertallet af studenterne i 1968 var altså borgerlige, og de konserrvative var det største parti. DEn VKR-regering der tiltrådte i januar 1968 ville også have haft flertal hvis Folketingsvalget var blevet afgjort af studenterne alene.

      ‘Ny-marxisterne’ (senere også kaldet munkemarxisterne) fik først for alvor fodfæste i studenteroprøret omkring 1969/70, og ved den årlige meningsmåling i 1978 (ti år ‘oprøret’ efter det var startet) var der massivt rødt flertal blandt studenterne. I 1968 var ‘oprøret’ først og fremmest rettet imod interne forhold på universistetet, hvor studenterne (med rette) protesterede mod de elendige undervisningsforhold der var på det tidspunkt. Først senere blev ‘studenteroprøret’ rettet imod en (marxistisk) revolution af hele samfundet.

      Kommentar by JensH — 1. januar 2009 @ 17:19

    58. @ kim poulsen o.a
      Hvad præcis er det at min årgang(1944) har stået i vejen for?
      Curlingbørnene og deres femimødre der konstant kræver statspenge for at leve?
      Jeg er evig træt af at blive slået i hartkorn med mindretalsgrupper som 68 erne flippere og andre af den type der så/ser staten som den eneste udvej for et trygt og lykkeligt liv.
      Vi var /er stadig en gruppe mennesker der mener at man skal leve af eget udkomme( æren) og at man skal give plads/ og økonomisk hjælp til folk der er kommet galt afsted (menneskelig medfølelse), men derudover bør det være en pligt at klare sig selv.
      Så den med 68erne må I sgu jage over i den røde lejr , for de kunne aldrig få stat nok og sådan er det stadigvæk.

      Kommentar by father — 1. januar 2009 @ 17:28

    59. ->#58 father

      Hvis du nu læser mit tidligere indlæg (indlæg #57) så vil du se, at der intet galt er med 1960′er generationen, som du tilhører hvis du er født i 1944. Det er 1970′er generationen (folk der født fra 1950-59) der er den røde og krævende generation. Under optøjerne i forbindelse med ungdomshuset var der en kommentator der skrev, (kan ikke huske hvem), at disse ‘unge’ alle var børn af den rødeste generation i Danmarkshistorien, nemlig den genration der født i 1950′erne, (d.v.s. 1970′er generationen).

      Faktisk burde din (1960′er) generation og min (1980′er) generation holde sammen. Vi er vistnok de to største generationer, og i et demokrati med en mand en stemme kunne vi ‘styre for vildt’ :-)

      Kommentar by JensH — 1. januar 2009 @ 18:02

    60. JensH:
      Dejligt at læse dig, du sætter perspektivet på plads, du har lavet et godt hjemmearbejde, tak for det.

      Kommentar by Per N — 1. januar 2009 @ 18:21

    61. -> #60 Per N

      Mange tak. Da jeg i 1980′erne havde ‘min lange march’ gennem uddannelsessystemet ‘rendte jeg ind’ i et par lærere, som rent faktisk havde været med til demonstrationerne på Københavns Universistet i 1968, og de kunne slet ikke genkende billedet af røverøde og revolutionære studenter. Dette havde med interne forhold på KU at gøre. De var iøvrigt også mere end irriterede over, at Finn Ejnar Madsen havde ‘taget patent’ på studenteroprøret i 1968. Finn Ejnar Madsen var den psykologi-studerende som ‘erobrede’ talerstolen fra Rektor Mogens Fog ved Universistetets årsfest i 1968, og han var ekstremt venstreorienteret, men han og hans lille flok var overhovedet ikke repræsentative for studenterne, ihvertfald ikke ifølge mine lærere.

      Kommentar by JensH — 1. januar 2009 @ 18:49

    62. Igen tak.
      Det skal ikke kun være jammer, så der hvor jeg kommer tilbage til den dejlige verden som er derude.

      Jeff Dunham, gør min tilværelse lidt morsomme.

      http://www.youtube.com/watch?v=IZjMgbRUsZM&NR=1

      Del et af 3
      Peanut køre bare.

      Kommentar by Per N — 1. januar 2009 @ 19:10

    63. @ Jens H
      OK lad os så så bare komme igang!!!! 8-)

      Kommentar by father — 1. januar 2009 @ 20:19

    64. Titlen på en af de seneste dages berlinger-artikler lød: “I dag er vi alle Hamas”.
      Bvadrrrr!

      Kommentar by morlille — 1. januar 2009 @ 20:40

    65. #27 Onion

      Som regel er jeg enig i dine indlæg (også tonen lol) men ærligt talt gør det ikke den ringeste forskel hvilke af de skide levebrødspolitikrere vi end stemmer på, faktisk ville det at stemme på de røde og radigale nok ville eskalerer situationen så vi rent faktisk havde en chance for at vinde en borgerkrig, de “borgerlige” og deres dikkende vedhæng DF gør INTET for at stoppe en sådan udvikling, jovist op til et forestående valg taler de store ord og laver et par lappeløsninger men det er sgu også det.

      Vi skal sgu selv gøre noget, og det skal fandenme snart være.
      Vore forskræmte levebrødspolitikere og deres landskadelige partier kan vi sgu ikke stole på mere.

      Argggh sgu !

      Kommentar by Whodares — 1. januar 2009 @ 22:16

    66. Jeg er sgu enig med Henrik delvist.

      For vel var der “gode” 68-ere, men det var kraftstedme den generation der fik ommøbleret dette land i deres utålige naivitet,det må sgu da selv de “gode” 68-ere kunne se, de fik spoleret uddannelsesstederne, medierne samt at den ensidige propaganda fik naive mennesker til at gå med til at dette land blev omdannet til en nordlig provins af Eurabia,med medfølgende islamisk invasion til følge.

      Men nej selvfølgelig ikke alle 68-ere (er selv født i 68, og mine forældre bifaldte sgu ikke den udvikling heller)men desvære en fandens masse af dem.

      Kommentar by Whodares — 1. januar 2009 @ 22:36

    67. Generationstyveridebatten:
      Det er sgu noget gejl at komme med at man skal rende over i den røde lejr. SELVFØLGELIG skal man det! Faste debattører som bruger deres eget eksempel som hovedvidne i generationsdebatten, er ikke rigtigt kloge. Faste Urias-debattører er jo mildest talt ikke repræsentative for ret meget, vel? Fes den ind??

      Kommentar by Kim Poulsen — 2. januar 2009 @ 01:36

    68. PS: read my lips: 68erne og feminismen har ødelagt vesten.

      Gentag efter mig: 68erne og feminismen har ødelagt..

      Og en gang til: 68erne og f….

      Kommentar by Kim Poulsen — 2. januar 2009 @ 01:38

    69. Til father og Per N

      Hold kæft hvor jeg bare hader jeres selvfede giganthykleri. Som om i ikke har levet på jeres forældres arv. Og som om jeres såkaldte ,,fantastiske samfund,, som i i jeres enorme selvmedlidenhed, ,,har skapt,, – er noget at snakke om?

      enorm høj skat, intet arbejde at få i 80erne90erne, elendigt sygehusvæsen, som idag er en af europas dårligste, mishandling af de ældre, mishandling af de psykisk syge,..jeg kan blive ved og ved og ved, der er intet i jeres selvglorificering, der holder en meter.

      Offerkultur, er i. Ynkelige er i. Røvhuller med stort R.

      Og vi andre er ,,forkælede møgunger?,, – smag min maskinpistol, suckers.. når i ryger på plejehjem vil i blive vasket af en tørklædemuslim, ha ha ha…

      Kommentar by Solipsisyfos — 2. januar 2009 @ 02:42

    70. Cloud02;

      Det tager sådan cirka ét minut at finde bunker af eksempler på at der er høvlet raketter fra Gaza ind i Israel, efter at den mere eller mindre løst formulerede våbenhvile mellem Hamas og Israel blev indgået 19 juni, men her er en komprimeret version for luddovne dig [1]:

      “The Egyptian-brokered deal began on 19 June but has been tested regularly by Palestinian rocket attacks on Israel and Israeli operations in Gaza.”

      Og her er en mere detaljeret version [2].

      [1] http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7791100.stm
      [2] http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rocket_and_mortar_attacks_in_Israel_in_2008

      Kommentar by jp — 2. januar 2009 @ 10:43

    71. Uhadada, der var vist en øm tå der gjorde nas at blive trådt på.

      Kommentar by Per N — 2. januar 2009 @ 11:19

    72. Nej, PerN. Men vi er trætte af at du fremturer med din stupiditet, for nu at sige det diplomatisk.

      Og for lige at skære det helt ud i socialistisk beton: Urias-debattørerne er ikke repræsentative alene af den grund at blogkommentatorer er samfundsengagerede langt ud over det vanlige. Måske er der også andre grunde, hvem ved. Formentlig er gennemsnits-begavelsen herinde en del højere end normalen, men på den anden side kan man af og til komme i tvivl .

      Men hvad med lidt ydmyghed? 68erne har smadret folks muligheder, så måske skulle de holde kaje et øjeblik og lytte lidt til os andre..

      Kommentar by Kim Poulsen — 2. januar 2009 @ 13:32

    73. -> #72 Kim Poulsen

      Her er noget at varme sig på i en kold tid:

      http://www.180grader.dk/klumme/Feminisme_til_h_jre_og_feminisme_til_venstre.php

      Kommentar by JensH — 2. januar 2009 @ 14:01

    74. Yes Sir, siger flodhesten !

      Kommentar by Kim Poulsen — 2. januar 2009 @ 15:57

    75. Jeg en 68er.

      Alt det her med skyld og ikke skyld. Her får I mit syn på tiden fra dengang og til nu.

      Jeg husker en del fra dengang, ikke fordi jeg er politisk interesseret, men fordi jeg var og er sær. Jeg husker Hedtoft svagt. En værdig mand. H C Hansen står klarere i erindringen. En klar, réel og tænkende dansker. I dag ville han have stået til højre for præstefætrene. Kampman står også klart. Ikke en H C Hansen, men en hæderligt person plaget af sygdom. Og her sluttede fornuften. For med J O Kragh blev Danmark sat på afgrundskurs. Med to kamporganisationer bag sig og et politiserende folketing med en meget svag højrefløj var vejen banet for alskens ulykker.

      Den ene kamporganisation var uddannelsessystemet. Jeg var ansat på Københavns Universitet i 68. Et støvet, men fornuftspræget uddannelsessted før da. I efterårssemestret 68 var det som om nogen trykkede på en knap, der slap 1000 djævle løs. Ansatte, der indtil da havde været fornuftige og behagelige mennesker, blev ubehagelige. Opløsningen var meget følelig. Overalt sprang ansatte ud som venstreorienterede (ogselvcentrerede idioter).

      Den anden kamporganisation var fagbevægelsen. Jeg husker især 70erne, hvor jeg havde fået min første store konstruktion sat i produktion. Ved enhver given lejlighed saboterede de ansatte fra LO produktionen og dermed salget. At de kaldte mig kapitalistlakaj kunne jeg let leve med. At de skadede firmaet og dermed Danmark, var noget helt andet. Forbandede aber. I dag er al højteknologi røget til udlandet. Tilbage er plankegulve og vinduer. Til gengæld er de overlevende privatansatte arbejdere blevet borgerlige, og kamptropperne er i stedet offentligt ansatte kællinger af begge køn.

      Og siden er det bare gået derudaf. Hele uddannelsessystemet ligger i ruiner. I folkeskolen mobbede de røde de gode gammeldags lærere ud. Undervisningen blev nedbrudt, således at næsten ingen i dag kan læse, skrive og regne. Og da slet ikke tænke. Staten har bredt sig, således at den overtager børnene, lige når de kommer ud af moderen. De er nu statens ejendom, og den tager deres små hjerner ud og erstatter med babymos. De studerende bestemmer, hvad der skal undervises i og hvordan, og optagene bestemmes ikke mere af samfundets behov. Helt gak.

      Den største skadevolder i vugge-til-grav-staten er institutionerne, hvor sosu’erne hærger. Her forvandles små drenge til små piger, og de små piger til små hyæner. Ved hjælp af familiens almindelige opløsning og samtalekøkkenet, hvor overhyænen hersker, og al fornuft er fraværende, har man frataget drengene muligheden for at blive mænd. De bliver i stedet til slappe bøssoide kællinger, der ikke evner at sætte nye virksomheder i gang endsige forsvare vor nation. Store fede brægende zombier.

      På alle fronter blev der sat ind på Danmarks ødelæggelse. Det ville kræve en danmarkshistorie for mig at komme ind på det hele. Lad mig blot opremse en del af retorikken. Lighed, ens, social, borgerløn, lige ret, rettigheder, de fremmede er kommet for at passe vore gamle, socialisme, demokrati, IT, retfærdighed, ligestilling, Christiania, ungdomshus, kollektiv, anti A-kraft, miljø, osv. osv..

      Det var min generation der startede det hele. Vi sad på de bestemmende poster, når der skulle gennemføres, og vi skummede fløden, når idioter som Anker Jørgensen satte turbo på inflation og gældsætning.

      Nu er vi blevet gamle og på vej i kloster. Jeg ser os, når jeg kører på arbejde lidt op af dagen. Her kommer gammelhyænerne slæbende med de alzheimer svækkede idioter, der stod bag det hele. I dag fatter de intet. De skal ud og købe økologiske grøntsager. Grøntsager ud – grøntsager hjem.

      Det kan være, at man kan tage tiden fra 68 og kvantificere en smule. Det ændrer intet. De skyldige er 68erne.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 2. januar 2009 @ 16:13

    76. Hmmm, dette tegner ikke godt for 2009, at alles møjpreder er i fuld sving, for mit eget vedkommendene var det et stupid eller manglene viden om hvor min far og hvor jeg kom fra, der udløste min 1 komentar, det er pludselig blevet til en lidt hadefuld kasten rundt med anklager om 68 som jeg ikke er en del af, uanset mit føde år.

      Kim P. for ikke at forpeste Kim Møllers blog med personlige beskyldninger, så har du måske?, som vikar på bloggen, insigt på min e-mail, så kontakt mig gerne der.

      Kommentar by Per N — 2. januar 2009 @ 16:37

    77. Og vi andre er ,,forkælede møgunger?,, – smag min maskinpistol, suckers.. når i ryger på plejehjem vil i blive vasket af en tørklædemuslim, ha ha ha…

      Kommentar af Solipsisyfos — fredag 2. januar 2009 @ 02:42

      Med den lidet venlige indstilling du har til dine medmennesker , kunne jeg forestille mig at du aldrig når plejehjemsalderen, du er nok aflivet af tørklædemuslimens ægtefælde!!!!

      Kommentar by father — 3. januar 2009 @ 02:44

    78. ->#70 jp
      Henrik kommenterede på min egen blog med link til dokumentation, og mit svar er som følger:

      Af de angreb som har været udført, så har der været angreb som Islamisk Jihad har udført fra Gaza striben som respons på ting som er sket på Vestbredden. Islamisk Jihad sagde ved ingåeldsen af våbenhvilen at de vil gøre gengæld. (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7462554.stm)
      Ellers har en del af dem været udført fra Vestbredden, da de ramte byer er dér i nærheden.
      Sidst men ikke mindst så har vi en række raketbeskydninger mod Sderot og en anden by, som er fra Gaza men ikke linket til nogen grupper, så kan det her diskuteres, hvorvidt Hamas må stilles til ansvar for det enkelte individ i Gaza-stribens handlinger.

      Den jeg finder meget problematisk ift. våbenhvilen er: 09/22/2008 angrebet i Jerusalem med en sort BMW (http://en.wikipedia.org/wiki/Jerusalem_BMW_attack) som Ma’an News Agency linker til Hamas.

      Sidst men ikke mindst, kan spørge sig selv, om der reelt var en våbenhvilsaftale, da et af aftalepunkterne var at Israel skulle hæve belejringen af Gaza, hvilket Israel ikke gjorde.

      Kommentar by Cloud02 — 3. januar 2009 @ 23:54

    79. 78: Må sige, efter ikke helt har været ops. på denne tråd, at der er noget der halter???
      Problematisk?? ifølge wikipedia?? er det sådane sandhedsvidner du har, det gør åbenbart ondt i hoved at se de ting der er skrevet om i årevis.

      “Sidst men ikke mindst, kan spørge sig selv, om der reelt var en våbenhvilsaftale, da et af aftalepunkterne var at Israel skulle hæve belejringen af Gaza, hvilket Israel ikke gjorde”

      Ok, Israel har grænse til Gasa, ergo de er besætter, sådan nog bæster de Israeler.
      Det er ikke Hamas der er skurken, men Islamisk Jihad og Israel.

      Hvis der er noget jeg har misforstået af det du skriver, så ret mig gerne.

      Kommentar by Per N — 4. januar 2009 @ 16:50

    80. Cloud02:
      Ta dig ikke af mit sprogbrug, meningen jeg giver er ok, men jeg er ikke altid diplomat. :-)

      Kommentar by Per N — 4. januar 2009 @ 17:15

    81. ->#70 Per N
      Min kommentar er udspringet af hvad jeg skrev i #19.
      At det ikke har været Hamas som brød våbenhvilen med derimod Israel, hvilket jeg står fast ved.
      Min kommentar handler om det specifikke punkt og i mindre grad, hvad der er sket i årevis.

      Våbenhvilen trådte i kraft 19 Juni 2008 og blev aftalt til et halvt år, hvorfor den af aftalens natur, udløb 19 dec. 2008. Aftalen indebar at Hamas skulle indstille raketbeskydninger fra Gaza imod Negev-regionen (det sydlige Israel) og at Israel skulle hæve belejringen af området (en belejring som har været i kraft siden tilbagetrækningen i 2005) og tillade transport af varer igennem de 6 indgange fra Israel til Gaza-striben.

      Jeg har ikke nævnt at de havde besat Israel, men derimod at de har belejret regionen, da de effektivt kontrollerer al transport ind og ud af regionen, være det via land, vand eller luft.
      Nu vil du pointere at Gaza-striben pointere at Gaza og grænser op til Egypten og de bare kan handle den vej igennem, desværre spiller klaveret ikke sådan.
      Der er klare aftaler om hvilke varer der må transporteres igennem de 7 porte til Gaza, og Rafah må kun tillade medicinal varer og til dels afhjælpe tilskadekomne.
      Israel er skurken i den forstand at de ikke overholdte deres del af aftalen, vi har igennem det halve år aftalen stod ved, set Israel lukke af for elektricitet, lukke af for brændstof mv.

      Så gentager jeg gerne mig selv igen. Var der reelt nogen våbenhvilsaftale, da Israel ikke opfyldte deres del af aftalen?

      Kommentar by Cloud02 — 4. januar 2009 @ 17:40

    82. Hmm, kære cloud02, lad os starte med,
      “At det ikke har været Hamas som brød våbenhvilen med derimod Israel,”

      Jeg er lidt i vilrede her! hvem er det der har smidt raketter i hoved på Israel under VÅBENhvilen, måske en ond juleman, tja hvad ved jeg, men jeg hælder nu til at det er nogen fra Gaza, men jeg tager gerne imod gode forslag.

      Nå, men lad os tage en anden.

      “Aftalen indebar at Hamas skulle indstille raketbeskydninger fra Gaza imod Negev-regionen (det sydlige Israel) og at Israel skulle hæve belejringen af området (en belejring som har været i kraft siden tilbagetrækningen i 2005) og tillade transport af varer igennem de 6 indgange fra Israel til Gaza-striben.”

      Tjaee, det der med raketter har jeg nævnt, på nær at det var (siger du) et specielt område af Israel det handlede om, wow den er ny for mig, her gik jeg og troede at det var landet Israel det handelede om, men jeg er altid klar til at blive opmærksom på nye sider af min viden.
      Lad os tage den med belejring af Gaza.

      Der er ikke mig bekendt at et suverent land, her Israel, ikke har ret til at til at bestemme om hvem eller hvad de vil have ind eller ud af landet, jeg må gøre dig opmærksom på, at Gaza/Hamas daglig fortæller MEGET højt, at alle Jøder skal smides ud af Israel og gerne lade livet hvis de ikke gør det frivillig.
      Dette er måske nyt for dig, men jeg har hørt det i 20 år, måske jeg skal have høreaperatet udskiftet samt nogle kanon store briller at læse med.

      Lad mig slutte mine reflektioner.
      Du lyder som en der har et pænt! budskab, du tænker på andre, mener du, Men her er fasit, se dog og få noget real viden om mellemøsten problemet, og kom ud af den vuggestuge du har været i forlang tid.

      Venligst PER :-)

      Kommentar by Per N — 4. januar 2009 @ 20:04

    83. #82 Per N
      “Jeg er lidt i vilrede her! hvem er det der har smidt raketter i hoved på Israel under VÅBENhvilen, måske en ond juleman, tja hvad ved jeg, men jeg hælder nu til at det er nogen fra Gaza, men jeg tager gerne imod gode forslag.”

      Som nævnt, så har det været Islamisk Jihad el. ukendte gerningsmænd. Af raketbeskydningerne så har US intelligence ikke kunne kreditere nogen til Hamas. Så kan man derefter spørge, om Hamas er ansvarlig for “de andres” beskydninger. (data via http://wits.nctc.gov/Main.do krydsreferet attentater med episoder i selvstyre områderne)

      “her gik jeg og troede at det var landet Israel ”
      Nu er det skam også hele landet Israel aftalen indebar, men når de ikke kan ramme længere end Negev fra Gaza valgte jeg specifikt at skrive den region. Jeg undskylder mit valg, da det øjensynligt har ledt til en lille misforståelse.

      “Der er ikke mig bekendt at et suverent land, her Israel, ikke har ret til at til at bestemme om hvem eller hvad de vil have ind eller ud af landet”
      Selvfølgelig har et suverænt land ret til at bestemme, hvem eller hvad de vil have ind eller ud af landet.
      Men i kraft af at Gaza-striben har 5 ud 6 porte (ikke 7 som tidligere nævnt af mig) der er grænser op til Israel, og siden der er klare internationale regler for, hvad der må komme ind og ud af disse porte, giver det en række forpligtelser.
      Derudover, har Israel heller ikke tilladt transport via søvejen eller luft. Kan det virkeligt være rigtigt at et land skal have lov til at diktere hvad der må komme ind og ud af et territorium som ikke tilhører dem?

      “Hamas daglig fortæller MEGET højt, at alle Jøder skal smides ud af Israel og gerne lade livet hvis de ikke gør det frivillig.”
      Det er dybt beklageligt at Hamas partiprogrammet ikke vil anerkende muligheden for en to-statsløsning, ej heller anerkendelsen af staten Israel.
      Vi taler trods alt om et folk som har levet i flygtningelejre i generationer, og som er fordrevet fra deres oprindelige land, afgrøder ødelagt, indspærret mv. Jeg bebrejder dem ikke for deres holdning og standpunkt, men jeg forstår dem heller ikke.

      Kommentar by Cloud02 — 4. januar 2009 @ 22:48

    84. @Cloud02:
      De er IKKE fordrevet fra deres oprindelige land, og de er knapt nok et folk. Begrebet palæstinenser er opfundet af folkene omkring Arafat i 60erne for at skabe propagandaeffekt ift kampen mod jøderne.

      De har ganget deres befolkningstal med 5-6 siden 1948, formentlig via avl, uden at kunne skabe noget. De gav problemer, da de var under Jordan. De ødelagde Mellemøstens Paris (Beirut) og har i det hele taget kun produceret dårligdom.

      Hamas regerer og må stå til ansvar for de angreb der kommer på Israel. Mon ikke det hele er Hamas-sanktioneret, gider ikke checke facts nu, det er nemlig unødvendigt for konklusionen.

      Ægypten grænser op til Gaza-striben, en lille udredning af, hvorfor de ikke får ansvaret for at hjælpe dem, er nok på sin plads. Hvem evner/orker?

      Kommentar by Kim Poulsen — 4. januar 2009 @ 22:58

    85. #84
      “De er IKKE fordrevet fra deres oprindelige land”
      Så krigene og terroriseringerne af det arabiske folk i Palæsina området fandt ikke sted i kølvandet på FN-mandatet til skabelsen af den jødiske stat?

      I begyndelsen af 1948-krigen var der omrking 80.000 indbyggere i gaza-striben. I slutningen, var der kommet mindst 200.000 flygtninge, samtidig med at Gaza-striben blev reduceret til en tredjedel af FN-mandatet.
      Selve Gaza By var 6 gange sin størrelse efter krigen i ’67 af hvad den var efter 48. Det vil derfor ikke være helt urimeligt at regne med at det samme gælder for regionen.

      Jeg præsentere for dig følgende: http://blixx.files.wordpress.com/2007/02/landloss.jpg
      “Palestinian land”, skal her naturligvis tolkes som i det land som af det britiske mandat skulle gå til skabelsen af en arabisk stat, på baggrund af at der ikke findes nogen palæstinensisk stat.

      Egypten tog sig af administrationen af Gaza striben indtil krigen i 67, hvorefter Israel besatte regionen. Efter 40 år, hvorfor skal “aben” pludselig sendes til Egypten?

      “gider ikke checke facts nu, det er nemlig unødvendigt for konklusionen.”
      Og det viser lidt hvor meget det reelt giver mening at diskutere med dig…

      Kommentar by Cloud02 — 4. januar 2009 @ 23:32

    86. I øvrigt, hvis de ikke er fordrevet fra deres land. Hvorfor er de så havnet i Beirut og i flygtninge lejre?

      Kommentar by Cloud02 — 4. januar 2009 @ 23:33

    87. Slet ikke, Cloud02. Evnen til at sætte info sammen til mening er oftere vigtigere end mængden af informationer.

      Du får vel en gennemgang en af dagene, det er jo gammelt debatstof. Befrielseskrigen i 1948 var en række arabiske landes angreb på jøderne, ikke omvendt. Det var araberne som ikke ville anerkende FNs beslutninger, og det har de fleste stadigvæk ikke (hvorfor de mange resolutioner mod Israel efter normal logik vel burde annullere sig selv)

      Det følgende afsnit vil jeg ikke bestride pt.

      Dit billede er manipulation af 2 grunde:

      For det første glemmer den at de relativt få arabere i området regionen fik tildelt de kæmpe områder omkring Israel. Der er altså masser af plads, hvis man ikke kan lide jøder, og man har ikke skabt noget af værdi selv, ingen sammenhængende civilisation eller nation, som man er blevet tvunget væk fra. Populært sagt var araberne en stak kameldrivere, mens jøderne var produktive landbrugsfolk m.m., statdannedende, “civiliserede”.

      For det andet sagde man nej til fredsplanen og fortabte dermed alle rettigheder.

      Der er ikke tale om en “abe”, men om nødhjælp, remember? Det er egentlig meget afslørende at du taler om “aben”. Hvis du virkelig ønskede at hjælpe folk i Gazastriben, ville du ikke bruge al krudtet på at svine Israel til for at de besværliggør hjælp til deres fjender, men bruge en del krudt på at være vred på at Ægypten ikke hjælper sine “muslimske brødre”.

      Det samme kan siges om de andre lande, om Jordans adfærd fra 48 til 67 etc. Men for muslimer og vestreloonies er sagen jo slet ikke palæstinensernes, men hadet til Israel og USA. Du er fuld af klamt had, og du er en hykler som lader som om du bekymrer dig for palæstinensernes skæbne, har jeg ikke ret?

      Kommentar by Kim Poulsen — 4. januar 2009 @ 23:55

    88. “ingen sammenhængende civilisation eller nation, som man er blevet tvunget væk fra”
      Så der er ingen som blev tvunget væk fra de nuværende israelske byer så som Ashdod og Ashkelon?

      “Der er ikke tale om en “abe”, men om nødhjælp, remember?”
      Hvis Egypten skal stå for al nødhjælpen og infrastrukturen til Gaza så er det da “en abe” at få efter 40 år under Israelsk styre.

      “Hvis du virkelig ønskede at hjælpe folk i Gazastriben, ville du ikke bruge al krudtet på at svine Israel til for at de besværliggør hjælp til deres fjender, men bruge en del krudt på at være vred på at Ægypten ikke hjælper sine “muslimske brødre”. ”
      Nu er det sådan at i en diskussion, der bringer man ikke alle sine meninger som passer ind i den diskussionsmæssige kontekst.
      Diskussion hidtil har omhandlet våbenhvilen, hvorefter jeg måtte præciere ansvaret som Israel har haft, da de kontrollere 5 af de 6 grænseovergange til Gaza.

      Men nu du bringer egypten ind på banen, vil jeg tage muligheden for at udtrykke min foragt for de arabiske landes mangel på reaktion og mangel på vilje til at hjælpe. Dette gælder ALLE landene i regionen.

      “Du er fuld af klamt had, og du er en hykler som lader som om du bekymrer dig for palæstinensernes skæbne, har jeg ikke ret?”
      Flot at du begynder at argumentere ad hominem.

      Kommentar by Cloud02 — 5. januar 2009 @ 00:10

    89. Cloud02:
      Nu da du fastholder din påstand om at Irael er en besætter magt, og ikke kan se at det er hver dag at landet bliver angrebet og truet på livet fordi at de er jøder, hvilken forslag har du til det onde Israel, hvad skal de gøre siden at det er deres skyld, tænk deg godt om inden du svare. Husk også på det at Kim P. skrev om jordan, den historie burde du læse mere om.
      Generelt burde du sætte dig mere ind i historien, som jeg skrev tidliger.

      Kommentar by Per N — 5. januar 2009 @ 10:34

    90. @ Cloud02:

      Så der er ingen som blev tvunget væk fra de nuværende israelske byer så som Ashdod og Ashkelon?

      Du kommenterter på mit udsagn: “ingen sammenhængende civilisation eller nation, som man er blevet tvunget væk fra”

      De antijødiske arabere som pt kalder sig palæstinensere har på intet tidspunkt været statsdannende. Deres fælles identitet er en af had, de er primært redskaber for hadet til vesten og krigen mod Israel.

      “Hvis Egypten skal stå for al nødhjælpen og infrastrukturen til Gaza så er det da “en abe” at få efter 40 år under Israelsk styre.”

      Jeg skrev intetsteds at Ægypten skulle stå for det hele, men undrede mig over, du ikke udtrykte nogen vrede over at Ægypten ikke hjælper sine “muslimske brødre”.

      Nu er det sådan at i en diskussion, der bringer man ikke alle sine meninger som passer ind i den diskussionsmæssige kontekst.
      Diskussion hidtil har omhandlet våbenhvilen, hvorefter jeg måtte præciere ansvaret som Israel har haft, da de kontrollere 5 af de 6 grænseovergange til Gaza.

      Jaja, Israel skal hjælpe dem som hele tiden har ønsket død over dem. Enormt rimeligt??

      “Men nu du bringer egypten ind på banen, vil jeg tage muligheden for at udtrykke min foragt for de arabiske landes mangel på reaktion og mangel på vilje til at hjælpe. Dette gælder ALLE landene i regionen.”

      Presset af omstændighederne, aldrig frivilligt. Sådan er I jo.

      “Flot at du begynder at argumentere ad hominem.”

      Jeg går skam efter bolden og dømmer dig på din debatadfærd. Men jeg appellerer også til en smule selvindsigt og ærlighed. Nok forgæves.

      Det er på tide med lidt hitorisk baggrund. Besøg Polemiken !

      Kommentar by Kim Poulsen — 5. januar 2009 @ 15:03

    91. #89 Per N.
      “Nu da du fastholder din påstand om at Irael er en besætter magt, og ikke kan se at det er hver dag at landet bliver angrebet og truet på livet fordi at de er jøder, hvilken forslag har du til det onde Israel, hvad skal de gøre siden at det er deres skyld, tænk deg godt om inden du svare.”
      Jeg vil lige klargøre nogle, for du er da godt nok igang med at lægge ord i munden på mig, og forventer at jeg skal forsvare noget som jeg ikke står inde for.
      1) Israel er de-facto besætter af Gaza-striben. Dette skyldes, at de kontrollerer 5 af 6 indgange dertil, søvejen og luften, og har brugt denne situation til at nægte varetransport ind til regionen.

      2) Israel bliver næsten dagligt ramt af Qassam raketter, morterer eller lign. De har ikke sprænghoveder, men det ændrer naturligvis ikke på det faktum at befolkningen skal leve i frygt for at ramt.
      Personligt mener jeg at der intet er galt i at palæstinenserne kæmper for deres rettigheder for retten til at have deres eget selvstyre – Men angreb på civilbefolkningen skal fordømmes på det kraftigeste. Kan de ikke ramme militære mål, er det ærgerligt.

      3) Jeg gentager mig selv igen: “jeg [vil] tage muligheden for at udtrykke min foragt for de arabiske landes mangel på reaktion og mangel på vilje til at hjælpe. Dette gælder ALLE landene i regionen.”
      Det gælder, Syrien, Libanon, Jordan, Egypten og Saudi Arabien.

      #90 Kim Poulsen
      “De antijødiske arabere som pt kalder sig palæstinensere har på intet tidspunkt været statsdannende. Deres fælles identitet er en af had, de er primært redskaber for hadet til vesten og krigen mod Israel.” Det er jeg for så vidt helt enig i.
      jeg valgte at tolke “sammenhængende civilasation” til, at dette også omfatte bysamfund i nær beliggenhed af hinanden, men jeg kan fornemme at du ikke forstår det samme.
      Men det er ganske korrekt at de ikke har haft en “sammenhængende civilasation” eller en “sammenhængende nation”. Dog vil jeg mene at det i større grad skyldes at briterne hastigt trak sig ud efter FN mandatet blev givet til 2-statsløsningen og arabernes modstand imod denne uretfærdige beslutning.

      “Jeg skrev intetsteds at Ægypten skulle stå for det hele, men undrede mig over, du ikke udtrykte nogen vrede over at Ægypten ikke hjælper sine “muslimske brødre”. ”
      Det var ikke relevant for diskussion tidligere.

      “Presset af omstændighederne, aldrig frivilligt. Sådan er I jo.”
      Igen gentager jeg. Det giver ikke mening at bringe tilfældige meninger i en diskussion, hvor det ikke passer ind i konteksten. Vil du også have at jeg skal begynde at remse alle de politiske synspunkter som jeg er uenig med? At jeg synes 2-statsløsningen er gang pjat og spil for galleriet? og så fremdeles? Nej. For det har ikke relevans for den diskussion som er pt.
      Hvad mener du dog med “I”?

      Kommentar by Cloud02 — 5. januar 2009 @ 19:03

    92. Lad os rekapitulere dit vrøvl, Cloud02:

      Alle “gode kræfter” hetzer Israel fordi de ikke hjælper dem som vil udslette dem.

      Gaza-striben grænser op til de muslimske brødre fra Ægypten, som må formodes at have større interesse i at hjælpe.

      Alligevel vælger du at brokke dig over, at Israel ikke hjælper deres dødsfjender og fortier at ægypterne ikke hjælper deres muslimske brødre.

      Det er hykleri og viser at dit ærinde ikke er at støtte de såkaldte palæstinensere, men at abgribe Israel.

      Du skriver så at tostatsløsningen er en uretfærdig beslutning. Hvorfor dog det? Har du læst på din historie? Ellers gør det nu!

      Kommentar by Kim Poulsen — 5. januar 2009 @ 19:48

    93. #92 Kim Poulsen
      “Gaza-striben grænser op til de muslimske brødre fra Ægypten, som må formodes at have større interesse i at hjælpe.

      Alligevel vælger du at brokke dig over, at Israel ikke hjælper deres dødsfjender og fortier at ægypterne ikke hjælper deres muslimske brødre.”

      I kraft af at der KUN må transporteres medicin gennem Rafah er det lidt svært at klandre Egypten for ikke at afhælpe på selve belejringen af Gaza. At de så i årtier har formået at se passivt til mens palæstinenser har lidt er en anden sag. DET ER IKKE HVAD DER HAR VÆRET DISKUTERET.
      Det der har været diskuteret har været Israels belejring af Gaza, og Israels ansvar da de kontrollerer de 5 grænseovergange der tillader almindeligt gods. At de kontrollerer søvejen og luften.
      Det giver ikke mening at begynde at snakke om Egyptens mangel på økonomisk hjælp, eller andet, da det ALLIGEVEL skal igennem ISRAEL, gennem overgange som ISRAEL kontrollerer og som ISRAEL bestemmer over.

      Enhver diskussion har en kontekst som der bliver diskuteret ud fra. Konteksten har ikke lagt op til at komme med kritik af Egypten førend du bragte det på banen!

      Tostatsløsningen var et uretfærdig beslutning da ingen i landområdet som blev påvirket af det havde noget at sige – Jeg har svært ved at se rimeligheden i at lande i sydamerika, nordamerika og asien skulle diktere de geografiske forhold i mellemøsten.

      Kommentar by Cloud02 — 5. januar 2009 @ 20:08

    94. Cloud02:
      Jeg kan læse af dine svar, at det er en gymnasie elev værdig, magen til analfabet der tror at dette er en hjerne øvelse.. tsk tsk, jeg tager dette meget alvorligt og har ikke plads til pubertets unge.

      Kommentar by Per N — 5. januar 2009 @ 20:22

    95. #94
      Og så nedværdiger du dig også til ad hominem argumenter. Trist.

      Kommentar by Cloud02 — 5. januar 2009 @ 20:34

    96. c02:
      Så du den historiske oversigt? Skammer du dig behørigt?

      Kommentar by Kim Poulsen — 5. januar 2009 @ 20:34

    97. Kim P:
      Bare for skæg, denne unge kommer ikke igen, men nu hved jeg hvor han har den med kontrol punkter, Margrete Auken, det er hans viden, han forstår ikke/kan ikke, se Jordan.

      Kommentar by Per N — 7. januar 2009 @ 11:06

    RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

    Skriv en kommentar

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper