5. januar 2009

Skoleleder boykotter Israel og advarer jøder…

Fra Fyens Stiftstidende – Skoleleder advarer jøder: Find en anden skole

“Forholdet mellem danskpalæstinensere og danske jøder er nu så anspændt, at skoleleder på Humlehaveskolen i Vollsmose, Olav Nielsen, vil være meget betænkelig ved at indskrive en jødisk elev. Godt 30 procent af eleverne på Humlehaveskolen har palæstinensisk baggrund.

Olav Nielsen har ingen elever med jødisk baggrund lige nu, men blev han opsøgt af et jødisk forældrepar, ville han bede familien tænke sig rigtig godt om, inden de lod deres barn begynde på skolen… Han frygter, at en jødisk elev vil få alvorlige problemer blandt de mange arabiske børn.

(TV2news, 5/1-09: Skole advarer jøder)

(BoykotIsrael.dk, “personer der anbefaler Boykot Israel Kampagnen”)

Mere.

  • 5/1-09 Fyens Stiftstidende – Rabbinere: Odense er værst.
  • “To gange inden for de seneste to år er Bent Lexner blevet overfaldet eller truet på Odense Banegårdcenter…

    – Den ene gang begyndte en gruppe arabisk udseende unge mænd at kaste tomme flasker efter mig, da jeg ventede på en taxa, og den anden gang kom en gruppe hen til mig og var truende og spurgte, hvad jeg lavede her i Odense…”

    Oploadet Kl. 15:55 af Kim Møller — Direkte link103 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6446/trackback

    103 Comments »

    1. Nu kan venstrefløjen ihvertfald ikke længere gemme sig bag det figenblad der hedder ‘anti-Zionisme’. Med de demonstrationer de har haft i denne uge med deres islamistiske allierede, deres manglende afstandtagen til attatatet mod de to israelere samt denne seneste ‘juden nicht gewünscht’-udmeldning fra denne røde skoleinspektør, så er der ingen tvivl længere: Venstrefløjen er antisemitisk !!!!!!

      Kommentar by JensH — 5. januar 2009 @ 16:01

    2. Jeg ville have skrevet noget ligende, men JensH kom mig i forekøbet.

      Kommentar by Per N — 5. januar 2009 @ 16:20

    3. Uanset begrundelse så kan man ikke være regeringsduelig, hvis man som ansvarlig toppolitiker støtter Boykot Israel-kampagnen. Fordi der kan nævnes de første 100 lande, der så også burde boykottes.

      Så beklager, Villy Søvndal, dit projekt med at gøre SF stuerent har du selv kuldsejlet.

      Kommentar by traveler — 5. januar 2009 @ 16:34

    4. Stod det til mig, så skulle den rå bølle Olav have et lag tæsk. Ikke at jeg ville give ham det – som landmand har jeg lært, at jo mere man rører ved lort, des værre stinker det.

      Mvh. Børge.

      Nå for den – nu er der sikkert nogle der bliver vildt oprørte over min “opfordring til vold”, der om ikke andet ødelægger hele debatten. Man skal forklare.

      Kommentar by Børge — 5. januar 2009 @ 16:44

    5. Signalværdien i at have en mand med så syge meninger til at være ansat for at passe på børnene er sygeligt…hvordan i hede hule helvede kan en sådan mand være kommunalt ansat?
      – nok et stupidt spørgsmål, når man tænker på, at København har (haft?) et af medlemmerne fra blekingegadebanden til at være “rollemodel” for byens børn..
      en politimorder som forbillede
      en jødehader som skoleleder
      – det undrer ikke en hvorfor ens land er ved at blive skyllet i kloakken..

      Kommentar by Onion — 5. januar 2009 @ 17:03

    6. Det er en fornuftig måde JensH argumentere på – “hele venstrefløjen” lad os inddele Danmarks befolkning i 2 kasser. Hvad vil du med det? – tag dig dog sammen!

      Kommentar by Stine — 5. januar 2009 @ 17:03

    7. Han er da overhovedet ikke selv jødehader, men fortæller om situationen på skolen. Læs kommentaren igen.

      Kommentar by Claus — 5. januar 2009 @ 17:05

    8. No wonder at Vollsmose bliver værre og værre, ikke bedre og bedre, når en erklæret anti-semit er øverste instans til at opdrage de lokale møgunger.

      Kommentar by DaLi — 5. januar 2009 @ 17:49

    9. Jeg forstår ikke helt, hvorfor i er ude med riven mod ham Olav?
      Han konstaterer jo blot, hvordan tilstanden er, uden selv at komme med en mening?
      Hvis han havde advaret folk mod at gå i skoven på grund af ulve, ville man vel heller ikke automatisk kunne beskylde ham for at synes det var ok at man blev spist af ulve?

      Kommentar by Svend P — 5. januar 2009 @ 17:50

    10. -> #7 Svend P

      Er du hamrende fuld eller bare dybt naiv??? Manden står på en politisk liste for deciderede Israel-hadere, og så vælger han lige præcis at komme med denne udmelding på et tidspunkt hvor Israel befinder sig i krig med Hamas, som han personligt sympatiserer med. Iøvrigt tager han ikke på nogen måde afstand fra ‘tingenes tilstand’, men udtrykker forståelse for de arabiske elevers anti-semitisme. Med andre ord: Han sender ganske enkelt et politisk signal om ’solidaritet’ med det Palæstenenisike folks kamp mod Israel og det jødiske folk.

      Når man tænker på den anti-semitisme der normalt præger arabere, (Mein Kampf er en best-seller i Mellemøsten), så er jeg ikke i tvivl om, at denne skole i Voldsmose ikke ville være et rart sted for en jødisk elev, selv uden den nuværende krig. Men hvorfor denne skoleinspektør vælger at gå i medierne med dette budskab netop nu???

      Kommentar by JensH — 5. januar 2009 @ 18:11

    11. I al fairhed burde der have stået ’skoleleder advarer jøder, privatperson boykotter Israel’. Men manden er da en klaphat. Et dansk ‘Little Rock’ ville være sørgeligt, men segration i Danmark ville vær endnu mere sørgeligt.

      Kommentar by WilliamJansen — 5. januar 2009 @ 18:19

    12. -> 7.

      Olav kunne sagtens få sit synspunkt frem på andre måder. Fx kunne han have sagt: “Jeg ved at palæstinenserne stræber efter at slå alverdens jøder ihjel. Det er jeg selvfølgelig imod, og jeg vil derfor byde Odenses jøder velkommen på min skole. Og hvis de forbandede palæstinensere rør dem, så skal de føle!”

      Nå – der gik lidt for meget Børge i det til sidst, men det havde været det rigtige svar. Men Olav er en jødehadende socialist, og derfor vil han ikke have dem på sin skole. Børges udlægníng.

      Socialister hader jøder, for jøderne har ydmyget dem. Jøder er bare ude på at vise, hvor dygtige de er. Til at spille violin – til at opdyrke ørken – til at få Nobelpriser – Til at vise, hvor dygtige de er til at klare sig. Så de skal dø, ifølge det gamle ordsprog. “Dø – dø – i forbandede jøder”. “I skal ikke ydmyge os yderligere. Det kan vi selv.”

      Hvor er det trist.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 5. januar 2009 @ 18:19

    13. @JensH
      Ohh, beklager. Så ikke lige billedet med listen. Glem bare hvad jeg skrev :-)

      Kommentar by Svend P — 5. januar 2009 @ 18:29

    14. Det viser sig nu, at Skoleinspektør Olav Nielsens forblommede trusler mod de Danske jøder kun er en del af en verdensomspændende kampagne:

      http://jp.dk/udland/mideast/article1559660.ece

      Kommentar by JensH — 5. januar 2009 @ 18:30

    15. Olav Nielsen den syge landsforræder skulle have banket en kassam-raket op i krudthullet og så skulle den affyres.

      Kommentar by Fritz — 5. januar 2009 @ 19:11

    16. @JensH

      Skolen er næppe heller et rart sted at være for (kristne) danske elever.

      Kommentar by Fiskeøje — 5. januar 2009 @ 19:14

    17. Nu kender jeg ikke noget til Olavs politiske ståsted (selvom man kan have sine formodninger), men man kan da ikke bebrejde ham at ville advare jødiske forældre mod at tilmelde sig en skole hvor deres børn ikke ville overleve 1. klasse.
      Tænk hvis han i stedet meldte ud, at det var 100% sikkert at melde sine børn ind i en så kulturberiget skole. Det er der med garanti andre som kunne finde på, alene for at opretholde løgnen om de fredelige muslimer.

      Man kan desuden heller ikke bebrejde ham, at politikerne har lukket alt, alt, alt for mange palæstinensere ind i Danmark – han er trods alt kun skoleleder og han gør vel sit job så godt det nu er muligt, når man arbejder i et besat område.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 5. januar 2009 @ 19:26

    18. #17

      Jeg tror også du burde kigge alvorligt nærmere på billede nr 2, før du hiver førstehjælps kassen frem i forsvar for den “kære” Olav.

      Kommentar by Whodares — 5. januar 2009 @ 19:33

    19. (Multi – 1)kultur.

      Kommentar by Menig 442 — 5. januar 2009 @ 19:35

    20. Hvis et jødisk forældrepar besøgte Hr. Nielsens arbejdsplads, ville de blive skræmte af at se al den palæstinenserkrimskrams, han har udsmykket sit kontor med, det kontor som forældre modtages i. På høje tid, de kommunale myndigheder foretager et uanmeldt besøg på boycut-israel-inspektørens kontor og gør sig iagttagelaer af om evt kontoret reelt er et agitationscenter for palæstinenserpropaganda.
      Palæstinensiske flag og andet politisk hvervemateriale har intet at gøre i et offentligt ejet kontor udlånt til en skoleinspektør,hvori han aflønnes for at undervise i det folkeskoleloven tilsiger ham. Kan han ikke fatte det, må han pr. omgående afskediges.

      Kommentar by morlille — 5. januar 2009 @ 20:14

    21. @ Whodares
      Ja, han er jo ikke en af Odins bedste børn. Men jeg mener stadig at en advarsel til jødiske forældre er det eneste rigtige at gøre.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 5. januar 2009 @ 20:34

    22. Jeg snakkede med en ven der er i hjemmevaernet, afd Kbh City, han siger, at for oejeblikket stroemmer det ind med muslimer der melder sig ind i hjemmevaernet.

      Gruppelederen, navn opgives ikke, der foroevrigt er ny, er en rigtig maveplasker, han er af den opfattelse, ‘at bare fordi de tilhoerer en bestemt religion betyder det ikke,,,’, det er fuldstaendigt hen i vejret…

      Hvad er det der er ved at ske?

      Dette her tegner slet, slet ikke godt.

      Er der andre der kan bekraefte denne her trend?

      Kommentar by Rolf Krake — 5. januar 2009 @ 21:05

    23. ->4 Børge

      For 60 år siden ville dette svin være endt foran en pæl i Ryvangen. I dag ender han som leder ved en pali-skole. Man kan diskutere hvad der er den værste skæbne.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 5. januar 2009 @ 21:08

    24. Rolf Krage:
      Kender ikke hjemmeværnet, men hvis det er rigtig så tegner det ikke godt. Der er et kraftig problem her, jeg vil gerne tro at der er muslimer der vil det godt, MEN musliman har efter koranen pligt og ret til at lyve, så hvad gør man når jeg er ansigt til ansigt med en der siger at han er muslim???? kan jeg tro på det?, se det er et kæmpe problem for kristen Dansker men også for musliman.

      Kommentar by Per N — 5. januar 2009 @ 21:30

    25. 21:
      Normalt ville jeg sige at du er en der tænker dig om, men at have en der er på boykot listen mod Israel og siger det han siger, så har Morlille og Børge sagt det præcist.

      Kommentar by Per N — 5. januar 2009 @ 21:40

    26. Til min egen 24, skal der stå
      “når jeg er ansigt til ansigt med en der siger at han er muslim????” OG VIL DET BEDSTE, kan jeg tro på det.

      Nå men det forstås vel nok.

      Kommentar by Per N — 5. januar 2009 @ 21:46

    27. Der må gang i repatrieringer af de mange “flygtninge”, som år efter år rejser på lange besøg i det land, de er flygtet fra. Det drejer sig om flygtninge fra bl.a. libanon, afghanistan, ex-jugoslavien og somalia. Ligeledes må myndighederne stimulere de talrige langtidsledige fremmede til at rejse ud af Danmark.

      Kommentar by Poul — 5. januar 2009 @ 22:01

    28. Olav Nielsen siger jo bare den ubekvemme “sandhed”. Humlehaveskolen er i realiteten ikke længere multikulturel – i hvertfald er børn af jødiske forældre tilsyneladende uvelkomne.

      Det gælder nok også børn af amerikanske eller britiske forældre og på et tidspunkt ud i fremtiden vil det sandsynligvis også gælde børn af danske forældre – hvis ikke børnene har den rette “dhimmi”- mæssige indstilling.
      Dvs. på forhånd accepterer alt det muhammedanske halløj med kønsopdeling, badeforhæng,fasteperioder, halal-tilberedt mad og en undervisning som på ingen måder stiller spørgsmål ved Islams oprindelse eller religiøse dogmatik.

      Næh,det som er virkelig skuffende er, at Olav Nielsen svigter i enhver henseende og bare lader stå til – og tilsyneladende ikke orker at kæmpe for de multikulturelle idealer, han ellers tidligere gerne har udtalt sig om i “Stiften”.
      Han har tilsyneladende givet op og skal bare have “peace in our time” indtil sin pensionering. Skuffende……

      Kommentar by Scrotum — 5. januar 2009 @ 22:34

    29. Hmmm, når muslimer melder sig i hjemmeværnet, så må vi andre jo melde os ind i den lokale skytteforening.

      Totalt uintegrerede lømler hvis forældre er født her i landet, siger uden blusel “hjem”, når de tager på den årlige ferie til Libanon, så det “hjem” de værner, er nok ikke det som vi andre taler om – Danmark. Man skal i øvrigt også huske på at når muslimer taler om menneskerettigheder, så er det heller ikke de samme som dem vi taler om.

      Tvetungede slanger, godt vi nu slap af med Khader. Læs bogen om hans familie.

      Kommentar by PeterK — 5. januar 2009 @ 23:00

    30. Det samme gælder på Rådmandsgade Skole på Nørrebro, København:
      »Hvis der kom en familie ind ad døren, hvor drengen har jødisk kalot, ville jeg i al venlighed sige til familien: »Vælg en anden skole. Vælg en skole, hvor der er færre palæstinensere««, siger skoleleder Lise Egholm. (
      http://politiken.dk/indland/article623279.ece).
      Jødiske forældre har selvfølgelig i mange år fravalgt skoler med indvandrerdominans og sendt deres børn i private skoler, hvor man med særlige sikkerhedsforanstaltninger søger at sikre børnene mod racistiske overfald. Se bl.a. http://jp.dk/indland/article1560086.ece

      Kommentar by Anonym — 5. januar 2009 @ 23:36

    31. Bodil beskrev det fint:

      – Få et jagtegn (4 weekender eller en hel vinter)
      – Køb en pumpgun (med plombe (en pind) der begrænser antallet af patroner til 2 istedet for 8)
      – Hagl størrelse 3…

      Kommentar by LWB — 5. januar 2009 @ 23:44

    32. Jeg bor selv i Odense, og har, hvor jeg arbejder, en del af af Olavs drenge rendene når de stopper hos Olav – og de er mildest talt mere end ofte syge i hovederne. Så en advarsel til jødiske familier om at finde et andet sted, er alt andet lige en rigtig god ide. Ikke at en jødisk familie nogensinde ville komme bare i nærheden af det område hvor Olavs anstalt befinder sig… I øvrigt burde denne advarsel også inkludere alle kristne og øvrige ikke-muslimer. Ingen anstændige forældre ville på noget tidspunkt udsætte sine børn for det mareridt det vile være som ikke-muslim at gå på en ah Vollsmoses kommuneskoler, hvor regulær forfølgelse, undertrykkelse og chikane foregår mod ikke-muslimer hver eneste dag…

      Kommentar by Jacob Andersen — 6. januar 2009 @ 00:31

    33. => 22

      Er selv fører i en hjemmeværns enhed i København.
      Det er ikke en trend som jeg kan genkende.
      Jeg kan yderligere oplyse at hjemmeværnsfolk er opmærksomme på problematiken. Det bliver jævnlig vendt på div. møder.

      Den “fætter” (kun èn i hele min tid i hjv) jeg har haft med at gøre faldt hurtigt fra.
      Han fandt ud af at der skulle ydes en indsats, derefter var det ikke så spændende mere.

      Vigilius Hafniensis

      Kommentar by Vigilius Hafniensis — 6. januar 2009 @ 02:56

    34. Hej Vigilius

      Jeg er selv sygehjælper i en enhed i København, og kender adskillige islamister, som træner patrulje med stor ihærdighed. Som du sikkert har set i sidste nummer af Hjemmeværnsbladet, har disse HIS-enheder (er selv HIS-udrustet) fået Frømandskorpsets blå stempel.

      Jeg ville ikke være tryg ved at skulle servicere en enhed bestående af flere islamister, hvis ballonen skulle gå op, selv om det er min forbandede pligt. Jeg vil selvfølgelig gøre mit arbejde alligevel (altså redde liv), men vil se mig over skulderen med jævne mellemrum.

      Og resten af Hjemmeværnet stikker af, når “unge” kaster sten på dem. Gudfaderbevaremigvel.

      Kommentar by Anna Lyttiger — 6. januar 2009 @ 05:36

    35. OFFTOPIC OG DOG????

      Tv2 knuzzzz køre historien om at “rådet for etmiske minoriteter” (vist tyrkisk formand, hans navn ser tyrkisk ud) opfordre til at regeringen tager afstand fra angrebene på hamas, for ellers frygter han for at minoriteterne kan blive overfaldet. Han mener, såvidt jeg forstår oplægget, at muslimer endnu engang er ofrene, selvom det var dem der skød på jøderne i Odense (se fyens.dk om historien om den 22 årige muligdrabsmand, han var sørme integrations eksemple i Odense for et par år siden).
      Så nu er vi kommet der til, at når en muslim skyder på jøder, så skal regeringen tage afstand fra Israel, fordi ellers kan der komme yderlige overfald, på de muslimer der ALDRIG er blevet udsat for overfald i DK, alt sammen i forståelse af at pala-aberne selvfølgelig har ret til at være frustreret over hamas ikke kunne stoppe israel.

      AAAARRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
      Er jeg landet på Bizzaro world, og hvorfor vidreformidler tv2 knuzzzzzzz sådan en gang bræk, burde de ikke som minimum lytte til hvad manden siger før de sætter det på bånd sløjfe??????? heldigvis skal vi også til at have bruger betaling på tv2, så farvel til den lorte kanal

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 6. januar 2009 @ 09:00

    36. “It’s the demography, stupid” lyder en lettere omskrivning af det velkendte “it’s the economy, stupid”. Det handler om den demografiske udvikling og den er virkelig bekymrende, for den demografiske udvikling giver baggrund for denne type intimidering og islamisering.

      Det undrer mig at flere ikke kan se det er demografien der er problemet. Når (eftersigende) pludselig 31% af børnene i københavnske skoler er muslimer, så burde alarmklokkerne ringe. Især når vi ved, at majoriteten af dem vil blive gift med en fra hjemlandet, som bliver hevet herop. Så er der pludselig næsten dobbelt så mange – og det er før man kigger på, at de muslimske familier får flere børn end de danske. Det er selvindlysende at sådanne tal vil betyde muslimsk flertal i hovedstaden indenfor ufattelig kort tid, få generationer.

      PS: “Tillykke” til Rotterdam, som i går fik sin første muslimske borgmester.

      Kommentar by Jakob — 6. januar 2009 @ 09:02

    37. #23.LFPC. Det tror jeg ikke.

      Det var Danske modstandsfolk der endte foran en pæl i Ryvangen.
      http://www.mindelunden-4maj.dk/

      Kommentar by PB — 6. januar 2009 @ 09:04

    38. Kunne man forestille sig, at en en skoleleder ville værgre sig mod, at tage muslimske eller blot udenlandske børn ind på en skole, fordi der var majoritet af danske børn? Aldrig!

      Her er tale om klokkeklar racisme. Mon DCR har udarbejdet en rapport om dette? Aldrig!

      Kommentar by Cicero — 6. januar 2009 @ 09:21

    39. @ #22 / 34

      pilotuddannelse i USA op til WTC-crash eller optagelse i hjemmeværnet i Danmark er 2 sider af samme sag – slutproduktet bliver det samme, nemlig muslimsk terror..

      Kan I huske de syge terror-perkere fra Glasvej? (tror jeg det var)
      Den ene var ansat i Metroen og den anden var ansat som togfører i DSB.
      Tilfældighed??,- min bare røv!

      Kommentar by Onion — 6. januar 2009 @ 09:31

    40. Kan en skoleleder virkelig i princippet tillade sig at advare bestemte børn i mod at blive elever i folkeskolen? Har skoleledere ret til det? Jeg troede at den danske folkeskole var for alle.

      Og når der nu ikke er plads til jødiske børn på bestemte skoler i Odense, hvad bliver så det næste der ikke er plads til?

      For mig at se er det intolerance og afstumpethed der dyrkes når børn udelukkes fra folkeskolen. Meget udansk. Og det er intolerance der får lov til at styre når folkeskoler indfører halal mad til alle elever.

      Når nu jødiske børn advares mod at blive elever på denne folke (hvilket folk?) skole, hvem vil så tage imod dem?

      Kommentar by Janne — 6. januar 2009 @ 09:42

    41. Slap nu af kære venner – Olav er bange, riftig meget og han vil så gerne ha det til at glide i al mindelighed. Jøder på hans skole vil jo blot give problemer og Olav er konfliktsky. Han har hele sit skoleliv, lige siden han begyndte i første, været klassens duks, én af dem, der blev inde i klasseværelset i frikvarteret fordi vi andre var for voldsomme, én af dem, der ikke spillede fodbold, klatrede i træer, legede røver/soldater, cowboy/indianere – Olav er født skrædder og er ikke gearet til selvstændig tænkning.

      Olav burde få sig et job som kirkegårdsgraver og degn, præst har han jo nok ikke format til, men det job ville også passe til ham.

      Den lille Olav er ikke danskerhader – han er blot bange for sit job, sit liv og så sølvfølgelig muslimerne, men hvis han kendte sin Danmarkshistorie ville han vide, at dem, der er bange har det med at snakke over sig og at den slags smalltalk kan være farligt.

      Og så forøvrigt, at hele den perverterede, rødfascistiske ledelse i SF er jødehadere kommer ikke som nogen overraskelse – de er jo også danskerhadere.

      Kommentar by Bodil — 6. januar 2009 @ 10:08

    42. Jacob Holdt har ret. Der findes dansk intolerance. Den findes bl.a. på folkeskoler der advarer forældre i mod at lade sine jødiske børn blive elever på skolen. Der findes også en anden slags dansk intolerance – i hvert fald en intolerance der nu udfolder sig i Danmark – og det er den vi har set udfolde sig da to jøder blev skudt på i et indkøbscenter i Odense. Jacob Holdt omtaler bare ikke de her to nævnte eksempler på dansk intolerance. Hvorfor ikke?

      Kommentar by Janne — 6. januar 2009 @ 10:10

    43. Historien om Hamas’ folkeskole i Odense, som arbejder for det racerene muslimske elevgrundlag synes at være lagt død af medierne, og når medierne har lagt en sag død, er der ingen politiker, “ekspert” eller embedsmand, der skal have et ord klinket.
      Landets inspektører for de skattefinancierede danske FOLKEskoler kunne passende begynde med at gøre det klart for palæstinenserne, at vi ikke gider deres racistiske overfald på uskyldige civiliserede ikke-Hamas-tilhængere, og kan de ikke fatte det, er det UD af folkeskolen straks! At forlange dem helt ud af øjesyn er nok for utopisk!
      Jeg håber virkelig, at attentatmanden, der med islamistiske anråbelser skød på to uskyldige israelere, vil blive frataget evt statsborgerskab og udvist. Medierne har påstået en delvis mørklægning af sagen grundet Danmarks forhold til fremmede stater fordi udåden betragtes som et attentat, altså en gemen luset terrorist!
      Hvis idioten ikke landsforvises, er loven om fratagelse af statsborgerskab en and!

      Kommentar by morlille — 6. januar 2009 @ 10:35

    44. Olav burde vide, at en advarsel til jøder om at vælge hans skole, af småt begavede vil blive opfattet som legitimering af vold mod jøder. Især da Olav åbent står frem som modstander af Israel.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 6. januar 2009 @ 10:38

    45. Ulrik Høy har i denne artikel skrevet særdeles præcist om “Boykot Israel” folket.
      Artiklen har nogle år på bagen – men er absolut værd at bruge et par minutter på.
      http://www.boykotisrael.dk/ulrik_hoey_opf_demo_maj_03.htm

      Kommentar by Als — 6. januar 2009 @ 10:47

    46. Jamen så er folkeskolerne jo ved at blive religiøs betonede.

      I dag 2009, lyder spørgsmålet….Er du jøde, vil jeg opfordrer dig til at finde en anden skole.

      I år 2040, vil spørgsmålet givetvis lyde ….Er du kristen vil jeg opfordre dig til at finde en anden skole.

      Flemming

      Kommentar by Flemming — 6. januar 2009 @ 11:20

    47. det viser sig nu, at den muslimske terrorist der forsøgte at slagte jøderne, var ansat som ROLLEMODEL i Odense Kommune..

      Vi skal ikke mere end et ½ år tilbage hvor en tilsvarende ROLLEMODEL i Københavns kommune blev fanget, fordi han kørte sit tæskehold af perkervenner rundt i en minivan udleveret fra selvsamme kommune..

      Hvornår ser de naive godhedstosser, at multikultur hvor muslimer indgår er en fuser af dimensioner??

      intet godt og produktivt kommer fra mellemøsten – ikke andet end olien som vesten har hjulpet dem at udvinde – de har intet at byde på..

      Kommentar by Onion — 6. januar 2009 @ 11:24

    48. Problemet i dag er jo som bekendt rødfascismen.

      Hvis de morderiske voldskriminelle bilbrander kult tilbederer bliver landsforvist, sendt hjem hvor de tilhører, så kommer der gang i ‘eksperterne’ og rødfascisterne der vil hykle op om de stakkels ‘ofre’.

      Venstrefløjen er i en ond cirkel, som vi alle må bøde for.

      Venstreideologien drejer sig om magt, at være overherrer og styre den proletariske underklasse, gennem ensretning af tankegang, fra hvad folk spiser, tjener, seksual liv, tænker, føler, mener osv – Præcist som de syge degenerede Marxistiske totalitære ideologiske misfostre som Nazismen, Kommunismen, Socialismen, ‘den tredje løsning’ Fascismen, i bund og grund er forskellen bagateller såsom ‘labels’, Gulag eller KZ lejr, røde eller grønne osv.

      Som enhver supremacist totalitær ideologi kan de aldrig indrømme fejl, af princip, ’sandheden’, i den Orwellske forstand, er hvad der stemmer overens med deres umiddelbare situation og endelige mål.

      Hvis en venstreorienteret tænker udenfor boksen, eller stiller sig kritisk, eller endnu værre, indrømmer at de har fejlet, handlet forkert, bliver hurtigt udstillet som kætter, og/eller elimineret.

      For enhver pris vil de undgå fornuftens vej, den tilsiger de sig kun illusorisk, ikke virkelig, det utopiske mål er hvad der er vigtigt, og deres egen magt position.

      For at de skal beholde magten, i den, fra deres synspunkt, irriterende virkelige verden med folkeafstemninger, har de skabt et nyt proletariat, som de har tilegnet et af de vigtigste midler, som de styrer og ensretter folks tankegang udfra, offerideologien, der en gang for alle udpeger ofrene, uanset gerning, og undertrykkener, uanset virkelighed eller fornuft – Det er følelser, empatien, der regere, at føle sig moralsk overlegen, at føle sig hævet over andre, det dømmene monopol, af alt fra tanker til den alternative virkelighed der overskygger fornuften, individet såvel som realiteterne.

      De ved udmærket godt at den er gruelig gal, der er ingen undskyldninger for hverken idioti eller ‘uvidenhed’, dette faktum alene gør venstrefløjens ideologier gement ondskabsfulde.

      De ved, at de aldrig vil kunne komme til magten ved ærlighed, åbenhed, fair play osv.

      De ved at hvis de ikke har den politiske korrekthed der undertrykker fornuften, individet, logikken såvel som et værn mod kritik, har de ikke en chance.

      De er nu i den situation, at hvis de skal forblive til magten kan det kun ske gennem øget indvandring, de har brug for deres pseudo-proletariats stemmer, til at forblive ved magten og herske over masserne.

      de har tilmed formået at gøre klassekampen til en racekamp – Hvor ‘ofre’ og undertrykkere er defineret en gang for alle.

      Kommentar by Rolf Krake — 6. januar 2009 @ 12:11

    49. Hadet mod Israel og jøderne får idag for fuld skrue i de Danske medier.

      Margrethe Auken: Israel er skurken:

      http://jp.dk/indland/indland_politik/article1560685.ece

      S: Regeringen skal fordømme Israel-offensiv:

      http://politiken.dk/politik/article623762.ece

      Kommentar by JensH — 6. januar 2009 @ 12:42

    50. #45 Als.

      Abolut værd at bruge et par minutter, han rammer sømmet på hovedet.

      Eneste jeg er personligt uenig i, Nazisterne tilhører venstrefløjen.

      George Orwell sagde allerede i 1946:
      “The word Fascism has now no meaning except in so far as it signifies “something not desirable”.

      Alt hvad Stalin, venstrefløjen, kommunisterne osv hvar uenige i, blev straks stemplet som ‘Nazistisk’ eller ‘Fascistisk’, uden hensyn til at ideologierne er kollektivistisk totalitære, med andre ord, socialisme.

      Den løgn, at Nazismen hører til på højrefløjen, har eksisteret siden WWII og udryddelsen af kulag’erne.
      Læser man materiale skrevet af de såkaldt ‘intellektuelle’ i 30erne, roser de jo disse søster ideologier til skyerne, selv FD Roosevelt og hans endnu mere fanatiske kone, Eleanor, hvar dybt fascinerede af fascismen.

      Kommentar by Rolf Krake — 6. januar 2009 @ 12:46

    51. DF er de første der nu kræver handling – Fra deres nyhedsbrev:

      PRESSEMEDDELELSE

      DF: To ministre kaldes i samråd om antisemitisme
      Dansk Folkepartis uddannelsesordfører og medlem af Integrationsudvalget, Martin Henriksen, indkalder undervisningsminister Bertel Haarder og integrationsminister Birthe Rønn Hornbech til samråd om den stigende antisemitisme, herunder muslimske unges negative syn på jødedommen.

      Martin Henriksen kritiserer skarpt Folketingets øvrige partier og regeringen for at bøje nakken i debatten om jødehadet i skoleverden og i samfundet generelt. I flere dage har dagspressen skrevet om jøders vilkår, og det beskrives, at disse blandt andet ikke tør færdes på steder med mange muslimske beboer og elever. Martin Henriksen kræver derfor en samlet fordømmelse af antisemitismen i muslimske miljøer.

      ”Jeg er stærkt bekymret over den manglende opbakning til en gruppe danskere, der har været en del af det danske samfund i hundreder af år. I Dansk Folkeparti er vi fra tid til anden af vore modstandere mødt med en ganske absurd beskyldning om, at vi har genoplivet 1930´ernes retorik, men selv samme modstandere lukker øjnene for en situation, der giver helt konkrete mindelser om 1930´erne – nemlig den snigende antisemitisme.

      ”Det er ikke første gang, vi er stødt på problemet, men både regeringen og oppositionen har tilsyneladende den indstilling, at det forsvinder, hvis vi bare lukker øjnene længe nok og stikker hovedet i busken. Gad vide, hvordan reaktionen ville være, hvis nogle vovede at kritisere muslimer, homoseksuelle eller andre. Naturligvis ville der blive taget affære med det samme, og sådan skal det også være. Nu må regeringen reagere, og reaktionen skal være til at føle på.

      Antisemitisme skal ikke have nogen gang på jorden i Danmark,” siger Martin Henriksen.

      Kommentar by Rolf Krake — 6. januar 2009 @ 12:59

    52. => 34 Anna

      Send mig lige navn og Ma nr. på “fætrene”
      Hvis du har flere ting, så send dem med.

      Vigilius Hafniensis

      Kommentar by Vigilius Hafniensis — 6. januar 2009 @ 13:21

    53. Hvor svært kan det være, selv for en palæstinenser ?

      Hvis man opfører sig pænt og ser så nogenlunde almindelig ud kan enhver sku da få job og blive respekteret? De udlændinge jeg kender der er i arbejde ligner enhver anden gennemsnitlig dansker, blot med en anden hudfarve.

      Jeg tror måske i virkeligheden at problemet ligger i den palæstinesiske natur/kultur (man må jo ikke skrive race her), da de åbenbart har problemer hvorend i verden de befinder sig ?!

      Jeg spørger igen og igen : HVOR ER DRC, Amnesty Criminal og alle de andre selvgode fjolser som plejer at kæfte op om rascisme og hate-crimes ??

      Kommentar by Tolder — 6. januar 2009 @ 13:21

    54. Brandbombe mod synagoge i Frankrig:
      “Ukendte gerningsmænd sendte i aftes to biler pakket med benzinbomber mod en jødisk synagoge i den sydfranske by Toulouse… Bygningen brød i brand, men de omkring 12 personer, der befandt sig derinde, formåede at slippe uskadt ud” (
      http://jp.dk/udland/europa/article1560125.ece).

      Kommentar by Niels P. — 6. januar 2009 @ 13:46

    55. 51

      Rolf Krake

      Jeg synes at Undervisningsministeren og Integrationsministeren skal tage et kig i koranen hvor jøder omtales som aber og svin.

      Kommentar by Janne — 6. januar 2009 @ 13:47

    56. ->37

      Så huskede jeg galt. Hvor var det så at stikkere og lign. blev henrettet?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 6. januar 2009 @ 14:13

    57. “Den lille Olav er ikke danskerhader – han er blot bange for sit job, sit liv og så sølvfølgelig muslimerne

      Det er jo det lidt sjove ved det. Som jeg skrev før kan hans lederjob måske siges at være en skæbne værre end døden. Tænk at være bundet på hånd og mund af de klienter han ekspederer gennem systemet – skulle han have haft andre meninger om hvem der skulle tilgodeses her, bøddel eller offer, eller havde han været svoren Israel-tilhænger, så kunne han bare ikke have stået frem og have sagt det. Hans job, og måske også hans liv eller helbred, ville blive sat over styr. At være skoleleder i Vollsmose er mere end et job, der følger et mandat med. Stakkels fjols.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 6. januar 2009 @ 14:23

    58. #55 Janne,

      I den grad, men det indebære jo at de bliver nødsaget til at tage en ”værdi vurdering… farligt for de små grå, det kan jo splintre deres virkeligheds fjerne lille bobbel univers.

      #56 LFPC

      Svinene fik oftest en kugle for panden der vor de befandt sig!

      *Hånd på hjertet*

      For Fædrelandet! :)

      Kommentar by Rolf Krake — 6. januar 2009 @ 14:26

    59. -> #56 LFPC

      “Så huskede jeg galt. Hvor var det så at stikkere og lign. blev henrettet?”

      Efter krigen blev 46 danskere dødsdømt og henrettet ved skydning i Danmark for deres forbrydelser under krigen. Dommene blev eksekveret i årene 1946 til 1950.

      Der blev bygget et henrettelsesskur i København i 1946, hvor 30 landsforrædere blev skudt.
      De sidste 16 blev henrettet ved skydning i Undallslund Plantage ved Viborg.

      http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/danskere_henrettet_efter_befri.html

      Kommentar by JensH — 6. januar 2009 @ 14:33

    60. 56. LFPC.
      Her i københavn var det bla. bag Bådsmansstræde kasserne ,ud mod Holmen ,ved et nu fjernet “skur”.

      Kommentar by PB. — 6. januar 2009 @ 14:39

    61. Det Rolf Krake er inde på er de stikkerlikvideringer der blev udført under selve besættelsen , min fars onkel udførte en af dem,da han og en anden onkel blev angivet for at ha sejlet jøder til Sverige.

      Kommentar by PB. — 6. januar 2009 @ 14:44

    62. #55

      Du referer sikkert til den saudiske totalitære version ?

      I den oprindelige udgave står der (i hvertfald som jeg forstod det i det program på NG sendte før jul), at jøder, muslimer og kristne ikke må slå hinanden ihjel da vi tilbeder samme gud… !!

      Det er desværre den saudiske udgave der er den mest udbredte (lige som den katolske udgave af biblen). Årsagen til muslimernes verdensomspændende ophidselsespsykose kan måske spores til Saudiarabiens koran manipulation ?

      Kommentar by Tolder — 6. januar 2009 @ 15:49

    63. 58

      Rolf Krake

      Jeg mener det. Allerede nu bestemmes skolemad på flere danske folkeskoler ud fra koran forskrifter og det gør beklædning til piger også. Der laves bederum og kønsapartheid og der forbydes alkohol og hunde i forskellige områder af Danmark, hvilket også er koran forskrifter. Stort set alle kyllinger og ænder slagtes efter koran forskrifter. Politikere besøger moskeer uden at tage afstand fra at jøder omtales som aber og svin og uden at tage afstand fra at der i koranen mere end 300 gange står at ikke-troende og anderledes troende er vantro og at de skal behandles derefter. Det er en skandale at danske politikere og skoleledere ikke tager afstand fra fjendtlig retorik i hellige bøger. Det er samme politikere og skoleledere der går ind for anti-mobbe politik. Men den systematiske mobning der forekommer i hellige bøger, den snakkes der ikke om. Det er hyklerisk og det er absurd og det er fatalt.

      Kommentar by Janne — 6. januar 2009 @ 15:57

    64. Olav Rabølle Nielsen som findes i 2 udgaver:

      Skoleleder Olav Nielsen
      talsmand for boykott israel Olav Rabølle

      er blevet betroet at lede en dansk skole, ifølge de retningslinier der findes i folkeskoleloven og undervisningsplanen.

      1. Kan han gøre det, når han helt klart bruger sit embede som skoleleder til at udføre den politik, der er fundamentet i den kampagne han helt åbenlyst støtter – at boykotte Israel på en hver tænkelig måde?

      2. Misbruger han ikke sit embede politisk?.

      Han skal ifølge loven tilbyde undervisning til ethvert barn i kommunen, i visse kommuner praktisk geografisk delt op i skoledistrikter.

      3. Gør han det?

      4. Er han ikke ærkeracist når han “anbefaler” forældre til børn af en bestemt tro, at søge hen i en anden skole. Måske fulgt op at pænt indpakkede beklagelse, der beviser inkompetance som leder, om ikke at kunne garantere børnenes sikkerhed?

      5. Burde vi ikke forvente at Odense kommunes skoleudvalg tog sagen op, skarpt forfulgt af Erik Hansens latterlige racismerådgivningscenter, Morten Kjærums racismecenter i Wien, Institut for Menneskerettigheder og Amnesty International?

      6. Vil det ske ?

      7. Skal vi finde os i det mere?

      Svarene blæser ikke i vinden…..

      De er

      1. Nej
      2. Jo
      3. Nej
      4. Jo
      5. Jo
      6. Nej
      7. Nej, fandeme nej. Nok er nok.

      Kommentar by PeterK — 6. januar 2009 @ 16:28

    65. #63 Janne,

      Jeg er fuldstændig enig!

      Islamister og muslimer skal tages seriøst for det de udgyder, deres skrifter, som du er forpligtet til at adlyde ordret skal tages i betragtning.

      Hitler’s Mein Kampf, som Churchill kaldte den nye koran, blev ligeledes ignoreret af de samme mentalt afstumpede snothoveder i 30erne, og undskyldt med at det var langt ude.

      Det første man altid høre er jo “Men det er jo ikke alle…”, det ville få mig til at gribe til min revovler, hvis jeg havde en.

      Hardcore Nazisterne var ‘bare’ ca 10% af befolkningen, resten gik som kollektiviske får velvilligt til slagtebænken, og tyskerne var oplyste folk, hvad kan man så ikke forvente af illeterære halv analfabetiske allah zoombier.

      Det er fuldstændigt forkasteligt at halal svineri og deslige skal proppes ned i halsen på civiliserede mennesker, det er ikke længere et spørgsmål om valg.

      Kommentar by Rolf Krake — 6. januar 2009 @ 17:02

    66. Som det står til i øjeblikket synes Andeby at være et tiltrækkende og smukt mønstersamfund.

      Donald Hu-Akhbar!

      Quack!

      Kommentar by Rolf Krake — 6. januar 2009 @ 17:06

    67. 62

      Tolder

      Jeg refererer til sura 5:60 og sura 2:65. Det er da intolerant at kalde mennesker der ikke tror på det samme som en selv for svin, aber og vantro.

      Men jeg kan fortælle dig at jeg her før jul var til nogle (ellers spændende) foredrag i folkekirkelig regi og under et af arrangementerne fik den ‘moderne’ og ‘humane’ kvindelige præst flettet ind i et ellers spændende foredrag at ikke-troende er vantro. Senere besøgte jeg en anden kirke hvor det også blev fortalt os at ikke-troende er vantro. Så folkekirken – eller rettere sagt dens repræsentanter – er nogle gange ikke meget bedre i sin omtale af mennesker der har en anden overbevisning end den/de selv har – end andre religiøse samfund er.

      Børnebøger i Danmark renses rask væk for alverdens emner og ord der evt. kan krænke nogen, og så er det da hyklerisk og ondskabsfuldt at krænkende omtale af mennesker netop får lov til at stå i religiøse bøger. Af alle bøger!

      Skoleledere – især – bør tage afstand fra religiøs mobning af ikke-troende og anderledes troende så vel som mobning af troende. Der er forældre der læser koranen helt bogstaveligt. Det kan vi jo se. Også meget veluddannede mennesker. Det er set flere steder i Europa efterhånden at veluddannede og såkaldt velintegrerede personer har hærget og udøvet vold på baggrund af sin religiøse overbevisning.

      Og det nytter altså ikke noget at skoleledere begynder at sige at nogle børn af en bestemt tro eller baggrund ikke kan være på en folkeskole. Hvad ville han sige hvis det var hans egne børn der blev udelukket fra en folkeskole pga. baggrund eller religiøsitet? Eller at hans elever blev udelukket fra andre folkeskoler?

      65

      Rolf Krake

      M.h.t. halal mad, så er problemet netop at det flere steder ikke er noget valg om man vil spise det. Det er blevet næsten umuligt at blive fri for det. Det er helt uacceptabelt.

      Kommentar by Janne — 6. januar 2009 @ 17:19

    68. -> 41, Bodil:

      Hermed herfra en dybfølt undskyldning. Jeg har lidt under den indlysende fejlagtige antagelse, at der i det ideelle Danmark var plads til andre end Rocker-helte-typer (som du).

      Vi skal være (gud) taknemmelige for, at vi har sådan nogle som dig. Hvem ved – måske ville det ellers være så galt, at det var en fordel senere i livet at man som barn havde fulgt med i og interesseret sig for, hvad der skete i undervisningstiden, da man gik i skole.

      Fruen være lovet.

      PS: Ville det være politisk nykorrekt at anbefale den omhandlede stakkel en karriere som lyriker?

      Kommentar by Scavenius — 6. januar 2009 @ 21:25

    69. Scavenius:

      Hermed herfra en dybfølt undskyldning.

      Æhh – smuk lyrik!

      Jeg har lidt under den indlysende fejlagtige antagelse

      ???

      Enten var det ikke særligt indlysende, eller også har du ikke lidt, under alle omstændigheder, det er jo det rene vås det du skriver!

      Kommentar by Front De Boeuf — 6. januar 2009 @ 21:43

    70. -> 69, Front de Boeuf:

      Tusind tak, måske du lyst til at ændre mit indlæg så det bliver korrekt og så poste det?

      Det ville være mig en glæde om det kunne nå til (og ind til) så mange læsere som mulig.

      Jeg ser frem til dit resultat med stor spænding!

      Kommentar by Scavenius — 6. januar 2009 @ 21:51

    71. -> 69, Front de Boeuf:

      Tusind tak, måske du lyst til at ændre mit indlæg så det bliver korrekt og så poste det?

      Det ville være mig en glæde om det kunne nå ud til (og ind til) så mange læsere som muligt.

      Jeg ser frem til dit resultat med stor spænding!

      Kommentar by Scavenius — 6. januar 2009 @ 21:53

    72. -> 69, Front de Boeuf:

      Tusind tak, måske har du lyst til at ændre mit indlæg så det bliver korrekt og så poste det?

      Det ville være mig en glæde om det kunne nå ud til (og ind til) så mange læsere som muligt.

      Jeg ser frem til dit resultat med stor spænding!

      Kommentar by Scavenius — 6. januar 2009 @ 21:53

    73. -> 71 Scavenius

      Hvad der tilvandres af indlysende tanker, følelser og antagelser på rød-/lysrødstue, vil jeg nødig dokumentere endsige prøve at forklare, i en alder af 39 år forsøger jeg stadig, blot at forstå jeres hykleri!

      Kommentar by Front De Boeuf — 6. januar 2009 @ 22:05

    74. -> 73, Front de Boeuf:

      Nu er jeg ikkun en liden poet og ej en mægtig litteraturprofessor. ;-)

      Måske du kan forklare, hvorfor “rød-/lysrødstue” skal skrives i ét ord, lige som det ville interessere mig at erfare, hvad visdommen er bag kommaet i “stadig, blot.”

      Eller måske er den dybere hemmelighed bag denne disput, at herren mistænker mig for entomologisk kopulation?

      Kommentar by Scavenius — 6. januar 2009 @ 22:32

    75. -> 74 Scavenius

      Eller måske er den dybere hemmelighed bag denne disput, at herren mistænker mig for entomologisk kopulation?

      Egentlig ikke, du retter et angreb mod Bodil, hvorunder hendes lyriske evner, på sarkastisk vis nedgøres. Altså de sædvanlige ad hominem angreb, hertil ville jeg blot anføre:

      Man bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst i en balistisk bue, hvis man reciderer i et domicil af transparent let fragmenterbart substans.

      Hvis det ikke er tilfældet, kunne du som minimum lave en huskorrektur, inden du fyrer tiraderne afsted!

      Kommentar by Front De Boeuf — 6. januar 2009 @ 22:54

    76. reciderer = residerer

      Kommentar by Front De Boeuf — 6. januar 2009 @ 22:57

    77. Jeg er bestemt ikke enig med Olav Rabølle, hverken i 1) at holde jødiske børn ude af sin skole eller i 2) at boykotte Israel. Men jeg vil lige fremhæve, at de to ting ikke logisk har noget med hinanden at gøre.

      1) er et forfejlet forsøg på at beskytte jødiske børn, men altså danske statsborgere, (som nok alligevel holdes væk). 2) er en forfejlet holdning til staten Israel og dens aktuelle forsvar af sine indbyggere.

      De to ting kan ikke ud fra det indhold, der er præsenteret her på siden, udgøre en antisemitisme. Der er intet had til jøder i det. Jeg forstår at tanken er nærliggende, men der er ikke bevis for det i Rabølles udsagn. Boykot af Israel er ikke antisemitisme. At ville beskytte jødiske børn mod vold er det heller ikke. Uanset hvad man mener om det.

      Kommentar by K — 6. januar 2009 @ 23:09

    78. -> 75, Front de Boeuf:

      Huskorrektur – taget ad notam. Jeg beder om forladelse for kladdespammeriet (idet jeg formoder at det er det, der generer).

      “Hvis det ikke er tilfældet” – Jeg må beklage. Mine øjne vandrer hvileløst rundt i lokalet, mens tankerne brydes med det ufortalte. Alt sammen desværre til mindre end ingen nytte. Jeg spilder min tid og kommer stadig ikke nærmere på, hvad ordet “det” refererer til. Omtalte domicil? Geofragmentaccelleration? Ad hominem angreb? Måske du vil forklare?

      Iøvrigt forekommer der mig, at der ind imellem er meget kort fra lyrik til sarkasme. Kunne det tænkes, at du (også) på det område har ladet dig influere af følelser?

      Kommentar by Scavenius — 7. januar 2009 @ 01:03

    79. Apropos Boykot Israel-kampagnen

      Det plejer at være venstrefløjens og en ‘humanistisk’ politik, at man bør øge samarbejde og samhandel med de lande, som man er uenige med for derimgennem at påvirke dem i den retning, som man ønsker.

      Det påstås også ved skåltaler, at EU er et fredens projekt ved at knytte de europæiske lande til hinanden gennem samhandel og samarbejde. Og at Tyrkiet kan holdes på det demokratiske spor ved at knytte det til et forpligtende samarbejde med og i EU.

      Israel er derimod det eneste land i verden, hvor samarbejde og samhandel ifølge venstrefløjen ikke bør øges – tværtimod. De vil tværtimod boykotte og straffe landet på alle tænkelige måder.

      Kan det forstås som andet end antisemitisme?

      Kommentar by traveler — 7. januar 2009 @ 08:09

    80. ->77 K

      I virkelighedens verden er opfordring til boykot af lille demokratiske Israel med til at bære ved til hadet til dette land. Du kan ikke i virkelighedens verden filtrere humanitær bekymring fra jødehad. Kig på listen over anbefalere af boykot på boykotisrael.dk. Det er en uskøn blanding af Gutmenschen, venstreekstremister med sympati for djævelen, og militante muslimer. Skellet mellem ‘israelere’ og ‘jøder’ er helt fiktivt for den sidste gruppe. Disse Gutmenschen er altså med til at give gruppen legitimitet.

      Basbølle kan ikke siges at være ude i “et forfejlet forsøg på at beskytte jødiske børn”, som du skriver. Han tager dæmoniseringen af disse (hypotetiske) jødiske skoleelever som noget givet man må indrette sig efter. Han kunne have meldt ud fra en helt anden vinkel: Han kunne have sagt i pressen ‘hør her, vi står altså med et helt uacceptabelt problem. Der vil blive problemer på min skole hvis der skulle komme jødiske børn her, og det kan vi naturligvis ikke acceptere. vi må have hjælp så vi kan gennemføre en nultolerancepolitik, for vi vil naturligvis ikke høre tale om antisemitisme i Danmark anno 2008’.

      Det sagde han altså ikke, K. Han forklarede hvordan lille Hassan med de skæve ben så på tv hvordan “de” (‘palæstinenserne’) blev nakket af israelerne. I næste sætning var “de” pludselig danskere som blev holdt ude fra samfundet. Han tog bødlens parti, og argumenterede for apartheid på hans skole.

      Hvordan kan du få dig selv til at skrive dette vrøvl, K?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 7. januar 2009 @ 11:54

    81. ->80

      ->Rabølle, ikke Basbølle

      Skal nok tilføje at al kritik af Israel selvfølgelig ikke skal forstumme fordi man siger det samme som regulære jødehadere, men man har en forbandet pligt til ikke at associere sig med ekstremister som dem på boykotisrael.dk. Når Israel bliver lagt for had i MSM og af EU osv., så er det i virkelighedens verden nok en umulig opgave i praksis ikke at blive en del af hylekoret der gejler antisemitismen op.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 7. januar 2009 @ 12:09

    82. -> 80, Findsen:

      Nultolerancepolitik overfor børn? Men du befinder dig dog i samme segment som Bodil(41)? Vi skal vist være bange for mange slags børn.

      Kommentar by Scavenius — 7. januar 2009 @ 12:16

    83. Javel da Scavenius, vi skal vist have en tørn til (anden tråd) jeg forventede/troede at du ville ophøre med at lege brain storming i hvordan man vil udforme sit ide grundlag/formulering til sit projekt som skal evalueres af censor til sidst.

      Dette sted er ikke bare et sted til rasmusmodsat, med mindre du har nogle valid, (på dansk gyldig), argumenter, hvilke jeg ikke ser du reelt har, det er stort set venstrefløjs retorik, hvilke er fint nok, så ved jeg hvor du er, mit problem med dig (så jeg ikke siger åndspygmæ som sidst) er, at du ikke har viden og fakta, og ja jeg ved at viden og fakta kan ses forskellig ud fra politisk ståsted, men jeg vil påstå at du ikke har et klap forstand på hvad du siger, der er så meget info. også fra midten af politisk ståsted, men ikke i Danmark, vil du have viden må du gå til USA, ps. hvad fik du ud af linket til Atlas??? og hun er bare en brøk af hvad du kan finde.

      Kommentar by Per N — 7. januar 2009 @ 13:37

    84. Den hjernedøde skoldeleder er kaldt op til møde på fredag med kommunens skolechef……er der nogen der har email til vedkommende så der straks kan sendes info om at den skoleleder der skal stå ret er antisemit og medlem af boykot israel??
      skriv til mig her, så skal jeg sende materiale afsted til skolechefen, når jeg kommer hjem i aften..
      western.grammar@hotmail.com

      Kommentar by Onion — 7. januar 2009 @ 14:43

    85. -> 80. LFPC.

      Kunne ikke siges tydeligere.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 7. januar 2009 @ 16:23

    86. -> 83, Per N:

      Du siger ikke “åndspygmæ”, og jeg er meget beæret, men måske det trods alt ville være en udmærket betegnelse, for jeg må tilstå at have de allerstørste besværligheder med at tyde din storslåede lyrik.

      Alligevel skal der endnu en gang lyde en varm tak herfra for linket. Fatteevnen er svag, men læselysten altid stor. Må det være tilladt til gengæld at give et enkelt velment råd: Jeg sad og kikkede den gamle tråd igennem, da jeg lige ville checke, hvordan det var det gik – der var en der dengang blandede sig i vores ordveksling på et tidspunkt (Jansen) og jeg overvejede nu at gøre dig opmærksom på at Hr. Findsen sikkert mente at han selv kunne svare for sig – som du jo gjorde for mig i hine tider. Da opdagede jeg, at du tilsyneladende ikke bare anbefaler mig hele Atlas’ blog, men især én bestemt postering på den. Denne postering fandt jeg så naturligvis og nu har jeg læst den (men endnu ikke alle dens afledede, desværre). Men til fremtidig brug var det så jeg ville anbefale dig at bruge om ikke dybe, så i hvert fald ikke helt fladbundede links, f.eks. som til omtalte postering (dette er et link). Særlig når du henviser til en så stor blog, hvor søgefunktionen ikke falder lige for.

      Men tak da, det er altid særlig interessant at se de blogs fra andre lande, som er blandt de mest populære. Mere af det. At jeg så ikke er helt enig med dig og f.eks. mener, at meninger fra vores nærmeste nabolande må være mindst lige så interessante som dem fra USA er vel i den forbindelse en biting.

      Alvorligere bliver mit forbehold desværre, når det handler om bias eller hvor man ser midten. Og så er vi jo tilbage ved konflikten. Må jeg spørge om du ved: Pam er jo nok ikke i familie med Monica Geller, men hvordan ligger landet med hensyn til den berømte tidligere krigshelt Uri? (for Mrs. Gellers etniske tilhørsforhold er vel åbenlyst?)

      Ikke at jeg egentlig er så negativ overfor Israels skæbne. Jeg synes vist bare det bliver så kedeligt, hvis alle gentager hinanden.

      (2 links – spændende om det kommer ud og hvornår)

      Kommentar by Scavenius — 7. januar 2009 @ 16:48

    87. (sidste afsnit tilføjes:)

      Derfor skriver jeg overvejende steder, hvor der mest færdes folk som jeg synes er “lidt til en side” ;-)

      Kommentar by Scavenius — 7. januar 2009 @ 17:49

    88. Ja Scavenius, først en nysgerrighed, dit navn` hvorledes kommer det fra? Jeg har en ide, men..:
      Jeg må da give dig ros,du skriver pænt og er ikke skudt op i det røde felt.
      Da du ikke linkede på samme dag, så forstår jeg dit bøvl med hvor artiklen er hende, det var jeg ikke obs. på.

      Men lad os tage indhold, forskel i opfattelse, (jeg kan dog ikke se at jeg blandede mig i andres udveksling.)
      Dit link Aksel ..? er på tysk og jeg kan ikke sproget.
      Dit link til en film… og spørge om en fusentaster der bøjer skere, hille mænd, du er lidt af en ånds…, er det dit svar? og lave en pædagogisk forklaring på de svigtede børn, wrææ, det er ikke min skyld,
      Så her kommer noget af det du skrev.

      “Og du må undskylde, hvis det bliver for offer-agtigt: hvis far er blevet så tosset af tortur at han lader det gå ud over sønnen, så er det selvfølgelig ikke sønnikes skyld til at begynde med, men hvis det præger hans adfærd senere som voksen er der faktisk kun en til at tage ansvaret. I gamle dage blev danskere måske snarere småtossede af sindssyge arbejdsforhold – og sådan var det nok i mange hundrede, hvis ikke tusinde år (indtil faforeningerne og socialisterne kom til, bl.a.) – og er det sikkert over det meste af verden endnu. Men hvis et gennemprivatiseret og for småfolk lovløst samfund pludselig gør det til en fordel at opføre sig som en sindssyg må det vist kaldes en stråmand at give en gruppe af tosser ansvaret for den vold der opstår.”

      Her stopper jeg, alle de venstrefløjs argumenter der ustanselig bliver fremført, er ikke argumenter, det er retorik, uden at se på virkeligheden, og virkeligheden gør ondt fordi at den strider mod socialisternes idylbillede, og de mener at de har det moralske på deres side, det er dybt amoralsk, de ser ikke på umoralen og køre deres idylbilled, der er altid en forfulgt at bekymre sig om, og de er altid på den side, ingen ansvar for sig selv.
      Så tag din retorik til nogen anden der ser det du ser.
      Venstrefløjen er en syg tankegang for det meste

      Kommentar by Per N — 7. januar 2009 @ 18:30

    89. Du forstår ikke tysk, siger du. Jamen lad mig da oversætte lidt (frit) fra den artikel jeg linkede til. Først kort baggrunden: D. 13/12 ringede det på døren hjemme hos politidirektøren i Passau, Alois Mannichl. Da han lukkede op stod der udenfor en stor skaldet mand, som råbte noget i retning af “røde pansersvin” og stak ham i maven med en 12 cm lang kniv. Politidirektøren overlevede (angivelig) med nød og næppe. (Han mødte igen på arbejde i begyndelsen af Januar.)

      Nu artiklen:

      Passau 3/1-2009. NPD-demonstration. Ved talerstolen står en lille mand, der ser ud som om han kommer direkte fra optagelserne til en Indiana Jones film, hvor han så måtte spille nazist. Han er iført sort frakke og hat og bærer et par runde briller. Det er Axel Reitz, den berygtede “Kameradschaftsaktivist” fra Köln.

      Taleren før Reitz havde mange beklagelser. Efter attentatet mod Mannichl var politiet faret alt for hårdt frem mod det højreorienterede miljø, medierne havde ikke talt om andet, Passaus overborgmester havde forsøgt at forbyde deres demonstration. Men så kommer Reitz til: “Demokrater er minusmennesker og elendige kreaturer,” skriger han. Og “med vore skarpe penne og tunger vil vi tilføje elementer som Mannichl og Dupper (overborgmesteren) så mange sår, at de ikke kommer sig mere.”

      (Der er en moddemonstration af måske 1000 mennesker og 1400 politifolk er udkommanderet) Demonstrationen bliver ledt udenom moddemonstranternes blokade og således får 300 nynazister lov til at marchere så godt som uforstyrret rundt i Passaus indre by i timevis. Deres kampråb lyder “Aldrig, aldrig mere Israel,” mens de defilerer forbi monumentet for naziregimets ofre. De gør holdt på pladsen foran domkirken, hvor organisatoren Philipp Hasselbach agiterer mod ofret Mannichl. “En “vis politimand” ydnytter sin position skamløst,” skriger han, inden han slutter talen med et citat “fra en stor statsmand fra en storslået tid”
      … (slut)

      Forklarer ovenstående måske, hvorfor jeg udfordrer dine tyskkundskaber?

      Det kan selvfølgelig alt sammen være meget godt, det her. Det rager dig måske en fis med tilhørende hornlygte. Min pointe er, at det bestemt ikke er mit indtryk, at nazidemonstrationen blev (aktivt, javel) understøttet af “etniske” grupper.

      Og så selvfølgelig, at jeg heller ikke rigtig tror at formændene fra Socialdemokratiet og Det Radikale Venstre ville have passet ind. Eller Fru Rosenkrantz-Theill for den sags skyld.

      Er alle vi, der måtte være en anelse til venstre (for Uffe Ellemann?) da alligevel en slags fascister, som inviterer barbarer hertil, kun for at de kan indføre deres barbari her i landet? Jeg ved det ikke. Det er blandt andet derfor jeg følger med her. Men jeg tvivler stærkt på det!

      At du ikke kan se en fordel i et samfund med omfordeling af midler, offentlig service og rimelighed for svage mennesker kan jeg kun beklage.

      Navnet: dit gæt er sikkert lige så godt som mit ;-)

      Og her bagefter er jeg ked af at jeg fornærmede din guru.

      Kommentar by Scavenius — 7. januar 2009 @ 21:26

    90. Scavenius, for hver af dine nazi knivstikkere er der 1000 islamiske. Lige nu render de rundt og råber: “Hamas Hamas, Jews to the gas.”

      Debatfusker, intellektuel undermåler med et flot ordforråd. Gør mig en tjeneste: Bortrelativiser stormuftien af Jerusalems samarbejde med Hitler. Fortæl mig at de muslimske SS bataljoner ikke eksisterede. Farvel.

      Kommentar by PeterK — 7. januar 2009 @ 22:32

    91. #56 LFPC

      Hvor patrioterne fandt dem ;-)

      Spørgsmålet er mere om vi har de samme modige mennesker her i år 2009 ?

      Kommentar by Whodares — 7. januar 2009 @ 22:37

    92. -> 90, PeterK:

      “for hver …” – det er nok muligt, men der er mig bekendt ikke ret mange vestlige “venstreorienterede”, der synger med.

      “Bortrelativiser …” – javel, hvor mange undersåtter og hvor mange kanoner havde denne stormufti?

      “Fortæl …” – nej, slet ikke. Men der var til gengæld en del “nationale” – bataljoner og nazimedlemmer, er det da mit indtryk.

      Kommentar by Scavenius — 7. januar 2009 @ 22:53

    93. Så har rådskvinde Jane Jegind og kommunens skolechef Jørgen Schaldemose fået detaljeret oplysninger om Rabølle. De skal have ham ind til samtale fredag, jeg håber det bliver til mere end det, nemlig en fyring…

      Kommentar by Onion — 8. januar 2009 @ 09:34

    94. @Tolder

      Det er også palæstinensere, der står bag en stor del af balladen i Gellerup. Ildspåsættelser, overfald, røverier og voldtægt. Jeg mener også, at den dømte fra den første terrorsag i Danmark havde palæstinensisk baggrund.

      Kommentar by Fuck Fuck — 8. januar 2009 @ 09:48

    95. -> #93 Onion

      “De skal have ham ind til samtale fredag, jeg håber det bliver til mere end det, nemlig en fyring…”

      Var det en joke??? Selvfølgelig Olav Rabølle ikke fyret. Hele denne samtale med rådskvinde Jane Jegind og skolechef Jørgen Schaldemose er udelukkende et spil for galleriet. Det Rabølle får af rådskvinden er, at selvfølgelig er det bedst ‘for fredens skyld’ at han afviser potentielle jødiske elever, men han må bare ikke fortælle om denne ‘praksis’ offentligt. Bagefter mødet vil Jane Jegind når hun møder pressen lægge ansigtet i de alvorlige folder, og give udtryk for de har haft ‘en meget alvorlig samtale’, og Rabølle vil direkte adspurgt give udtryk for, at han og rådskvinden er blevet enige om at han ikke udtaler sig mere om sagen.

      Kommentar by JensH — 8. januar 2009 @ 10:52

    96. Scavenius, jo, ‘vi’ kender typen på dem der færdes i blandt os – De blev kaldt værnemagerer, og det gør de stadigvæk, dem fornemmer man på lang afstand….

      Flot som du ‘relativiserede’ muftien, det var smukt, han gassede personligt 5000 børn da han var på besøg i Auschwitz, havde Rommel ikke tabt havde hans planer om koncentrations lejre i Nablus og Nazareth blevet virkeliggjort.
      Nu når du ‘relativisere’ for dine åndsfæller, så prøv med SS Regiment Handzar, hvor mange våben og kanoner de havde til rådighed, det var dem som muftien selv kaldte for ‘Kremen af Islam’ – De slagtede 450,000 Jøder, Kristne, sigøjnere osv på Balkan.

      Kommentar by Rolf Krake — 8. januar 2009 @ 13:39

    97. SS Regiment Handzar bestod udelukkene af muslimer.

      Flere af sådanne venstreorienterede åndsfæller var marokkanerne i den Spanske borgerkrig, dem var dem der begik de værste og mest umenneskelige uhyrligheder.

      Kommentar by Rolf Krake — 8. januar 2009 @ 13:42

    98. -> 96, Krake:

      “han gassede personligt 5000 børn” – ligesom Chr. IV byggede rundetårn?

      Øvrige oplysninger – meget vel, vi kan ikke alle være lige så kloge som dig, i hvert fald ikke hele tiden. Men som det er tilfældet med Per N. føler jeg også medlidenhed med dig – at det er gået så galt for dig, at gode intentioner er onde og vice versa.

      Kommentar by Scavenius — 8. januar 2009 @ 16:06

    99. Skulle vi ikke nu glemme det store N(azi) ord og koncentrere os om NUTIDENS problemer :

      – kriminelle perkere, islamister og de rød/liberales forrædderi ?

      Kommentar by Tolder — 8. januar 2009 @ 18:31

    100. Olav Rabølle Nielsen boykotter også dansk badekultur:

      Jyllands-Posten 03.04.1997:

      “Dialog løser badeproblemer

      (…)

      “Vi kan ikke tvinge nogen til at bade, hvis deres tro forbyder det. Jeg mener, at grundlovens ord om religionsfrihed står over den danske badekultur. Spørgsmålet er jo også, om vi skal have en dansk folkeskole eller en folkeskole i Danmark – om vi skal have en skole, hvor en dansk majoritet dominerer resten, eller om vi skal en folkeskole, der tager hensyn til de elever, der går der. Og hvordan skulle dansk badekultur egentlig kunne gennemføres på en skole, hvor tre fjerdedele af eleverne er muslimer?” siger skoleinspektør Olav Rabølle Nielsen.”

      Kommentar by Zaga — 9. januar 2009 @ 12:17

    101. Kommentar til Anna Lyttiger indlæg tirsdag den 6. januar 2009 @ 05:36

      Hej Anna Lyttiger… du omtaler at du kender “islamister, som træner patrulje” og at disse HIS-enheder jf. Hjemmeværnsbladet skulle være blevet blåstemplet af Frømandskorpset.

      Det du skriver er IKKE korrekt.

      Artiklen i <a href="http://issuu.com/s.s.r/docs/ssr_endelig_feltpost_dec08&quot; title="Feltpost", og siden omhandler udelukkende den del af hjemmeværnets patruljer der hedder: Hjemmeværnets Særlig Støtte & Rekognoscering (), og det er kun denne specifikke enhed, som chefen for frømandskorpset udtaler sig om.

      SSR har intet at gøre med de enheder eller personer, som du mener at have mødt i dit virke som sanitets m/k.

      Blot så der ikke er nogen misforståelser.

      /SSR

      Kommentar by SSR — 5. september 2009 @ 21:35

    102. Kommentar til Anna Lyttiger indlæg tirsdag den 6. januar 2009 @ 05:36

      Hej Anna Lyttiger… du omtaler at du kender “islamister, som træner patrulje” og at disse HIS-enheder jf. Hjemmeværnsbladet skulle være blevet blåstemplet af Frømandskorpset.

      Det du skriver er IKKE korrekt.

      Artiklen i , og siden omhandler udelukkende den del af hjemmeværnets patruljer der hedder: Hjemmeværnets Særlig Støtte & Rekognoscering (), og det er kun denne specifikke enhed, som chefen for frømandskorpset udtaler sig om.

      SSR har intet at gøre med de enheder eller personer, som du mener at have mødt i dit virke som sanitets m/k.

      Blot så der ikke er nogen misforståelser.

      /SSR

      Kommentar by SSR — 5. september 2009 @ 21:39

    103. Hvem er det der ikke vil indorne sig?
      Og hvem er det der kræver særbehandling?

      Kommentar by Marie Østergaard — 22. august 2010 @ 13:37

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper