8. marts 2015

Malacinski: “Det grænser til fornægtelse… Dem og os er allerede skabt af islamiske fundamentalister.”

Det er kvindernes internationale kampdag i dag, og hvor Folkekirkens Nødhjælp forsøger at få danskerne til lommerne med en hijab-klædt palæstinenser, så kan jeg passende bringe lidt fra en Berlingske-klumme af den borgerlige feminist Leny Malacinski, der som tidligere IDF-soldat repræsenterer alt, det den yderste venstrefløj hader, herunder retten til et liv uden Islam – Et angreb på selvforståelsen.

“Angrebene i København har ramt mange danskere på deres selvforståelse. Vi er vant til at opfatte os selv som civiliserede og rummelige samtalepartnere, der hellere vil gå på kompromis end at havne i en konflikt. Vi ser ikke os selv som nogle, andre mennesker kan have noget imod – især ikke i sådan en grad, at de retter et skydevåben imod os.

Sådan har jeg det også. Jeg ønsker ikke at være i en voldelig konflikt med nogen, men det er desværre ikke op til mig, ligesom det ikke var op til de to ofre for angrebene. … Nogle debattører afviser helt at kalde angrebene for terror, som om en akademisk dekonstruktion af handlingen kan reducere den til noget mindre dødeligt.

Dermed afviser de også at tage stilling til de meget konkrete spørgsmål, som terroren har efterladt i Københavns gader: Hvad gør vi nu? Går vi i synagogen? Går vi til debatmøder? Tager vi vores børn med? Sætter vi os ved vinduet eller midt i lokalet? Skal DR fortsætte med at censurere Muhammed-tegninger og Charlie Hebdo-forsider fra sine programmer? Skal Berlingske fortsætte med at trykke anonyme artikler af frygt?

Der er masser af praktiske og principielle beslutninger, som man simpelthen ikke ønsker at deltage i, mens man kritiserer dem, der gør. Filosof Malene Trock Hempler advarer således imod at kalde angrebene for terror. …

Dermed udstiller hun, at hun ganske enkelt ikke accepterer en opdeling mellem dem og os. Det grænser til fornægtelse, for den opdeling er hele præmissen for, at angrebene fandt sted. Gerningsmanden opererede netop med ‘dem’ som værende danske jøder. Muhammed-tegnere og deltagerne i debatmødet på Østerbro. Hans ‘os’ inkluderede hverken mig eller Malene Trock Hempler. Dem og os er allerede skabt af islamiske fundamentalister.

Susanne Junker skriver videre, at ‘Terroren har fået et narrativ om dem og os og om en trussel derude af ukendte mørke kræfter, vi skal være bange for (…) Gid, det kan afhjælpes med en sprogpolitik printet i A4,’ slutter hun. … Ja, gid vi alle kunne leve lykkeligt til vores dages ende, men måske er der mere brug for at tale om, hvad vi gør og ikke, hvad vi føler. … En skribent i Information, Signe Løntoft, vil helt melde sig ud af denne ubehagelige tid og skriver, at hun meget hellere vil se billeder af nuttede dyr og børn på Facebook. …

Vi er nødt til at hæve blikket fra vores egen, sårede selvforståelse og se i øjnene, hvad der foregår i vores ghettoer, på vores gader og i redaktionslokalerne. Hvis vi ikke anerkender, hvilke problemer vi står over for, kan vi ikke begynde at løse dem.

(Folkekirkens Nødhjælp-reklame på kvindernes internationale kampdag – Kvindelig IDF-soldat)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/64593/trackback

14 Comments »

  1. Muslimer er mærkelige. De kommer til os og beder om asyl, fordi deres hjemlande går op i røg.
    Når de så har været her et stykke tid, og nydt godt af vores dejlige velfærd, rejser de hjem igen som hellige krigere i den borgerkrig de stak af fra.

    Den ensomme ulv fra Krudttønden er pludselig blevet til 10.000
    hvis man skal tro en fransk opgørelse
    http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7524610/Fransk-leder-forudser-10.000-europæiske-jihadister-i-år/

    Kommentar by k.m. — 8. marts 2015 @ 16:06

  2. Det kan ikke løses og Danmark og vesten vil ikke forstår dem, fordi vores “sekulære” religion hedder “universalisme”. Man tror dybest set alle på bunden er som os-derfor læser man ikke om vores historie og hvad der formede os. Derfor læser man ikke om muslimske samfund. På arabisk eksistere ordet “kompromis” ikke -Du er enten vinder eller taber. Det er ikke en demokrati baseret kultur. Deres socialiteter er familen og klanen. Det er “DEM” (ikke-klan) og “OS” (klan). Sådan er det dernede og sådan er det her. Muslimerne i Danmark kan godt stå sammen mod det danske samfund (dem). Men bortset fra det så har de ikke meget relation med hinanden fordi de er ikke samme etniciteter eller klan.

    Kommentar by Thorsted — 8. marts 2015 @ 16:19

  3. Medier fortæller der har været hackerangreb på hjemmesider til Roskilde Festval og Karen Blixen Museet.

    For mig lyder det utænkelig at IS udser sig de to danske hjemmesider
    og lægger dem ned.

    Jeg tror nærmere det er en snu rad fra venstrefløjs miljøet, der forsøger at lokke os i fælden så vi ender med at skrive en masse hade kommentarer om muslimer og Islam.

    De paranoide venstrefløjsere vil så gerne klippe/klistre kommentarer fra Uriasposten, det synes jeg vi skal forhindre dem i den her gang.

    Kommentar by k.m. — 8. marts 2015 @ 16:24

  4. Fuld respekt til Leny, intet til Folkekrikkens Nøjhjælp.

    Jeg donerer ikke af princip til politiske organisationer, som jeg ser Folkekrikkens NøjHjælp som værende et pragt eksempel på…og især ikke til politiske organisationer som aktivt arbejder på min og min familie’s undertrykkelse og senere udrydelse.

    Derudover

    Så kan problemet med islam efterhånden kun løses ad en vej, og det er selvsamme vej som islam’s egen historie bugner med eksempler af.

    Vi kan ikke tale med mennesker der ikke vil samtalen, dialogen eller sågår bare at lytte/høre. Jo før man indser dette, jo hurtigere kan man selv gå fra at være en det af problemet til en del af løsningen.

    Kommentar by Vantroende — 8. marts 2015 @ 16:27

  5. Folkekirkens nødhjælp kom – desværre – ikke her forbi i dag. Jeg ville ellers have spurgt, hvad de havde tænkt sig at hjælpe 3.landes fattige kvinder med: Om de ville bruge pengene til at sende store ladninger af p-piller, spiraler og kondomer ned til dem, for det er da det eneste område, vi kan hjælpe på.

    Kommentar by Bente — 8. marts 2015 @ 16:40

  6. Kvindefrigørelse med tørklæde. Hvem hopper på den?

    Kommentar by Santor — 8. marts 2015 @ 17:54

  7. Jeg synes der er interessant, at stille de kvinder overfor hinanden, men hvorfor stoppe der! Der findes jo mange “dem og os”, ja nogen gange er der såmænd “dem og os” konflikter indenfor begge begreber “dem” og “os”. Hvordan ville det eksv. se ud hvis man satte Joanna Palani med kurdiske rødder overfor Malacinski? Palani ønsker, at kæmpe for YPG(søster organisationen til terrorstemplede PKK) mod IS, men risikerer en sigtelse for terror, selvom Danmark faktuelt øger luftstøtte til kurderne i kampen mod IS i Irak.

    Malacinski ønsker, at vi anerkender hvilke problemer vi står overfor, og her tror jeg ret beset hun er ganske enig med Palani når det kommer til islamiske fundamentalister… Siden Malacinski har været soldat i IDF må hun jo også være ret tæt tilknyttet til Israel(hun er mig bekendt født i Israel), men hun beskriver sin danskhed således “Altså, jeg er dansker, men min familie kommer fra Israel. Og mit efternavn er polsk. Så det er en stor blanding.”

    Palani er født i den kurdiske del af Irak, og hun beskriver sin danskhed således “Jeg elsker Danmark. Jeg er vokset op her, og jeg elsker friheden i vores samfund. Hvis Danmark nogensinde skulle blive angrebet, kommer jeg til at gå i forreste række med et dannebrogsflag om skuldrene for at forsvare Danmark. Men jeg har kurdisk familie, og lige nu er det kurderne, som bliver angrebet af hjernevaskede islamister” (Citatet er fra okt. 2014)

    http://politiken.dk/magasinet/interview/ECE2429418/dansk-kurdisk-kvinde-hellere-doe-i-kamp-end-paa-flugt/

    Det kunne være interessant, at høre hvorvidt Malacinski støttede Palanis ønske om, at kæmpe for kurderne i YPG, og det tror jeg ikke man kan udelukke, da kurdernes sag generelt har stor opbakning i Israel. YPG betragtes endnu som en paramilitær folkelig oprørsgruppe(med marxistisk, kommunistisk ideologi) , men som sådan havde IDF jo også sine rødder…

    Kommentar by Pedersen — 8. marts 2015 @ 18:08

  8. For engangs skyld savner man Thyregod, til lige at sætte på plads, hvor det er den danske venstrefløj står.

    Kommentar by Hans Und — 8. marts 2015 @ 18:14

  9. Nej, “dem og os” er ikke skabt af islamisterne. “Dem og os” er skabt af koranen, der klokkeklart deler verdens befolkning op i “de troende” og “de vantro”.

    Kommentar by Anonym — 8. marts 2015 @ 19:33

  10. Alle undtagen halalhipper ved det, Hizb-ut-Tharir er imod demokrati.

    På deres egen side kan man læse:
    “Hizb ut-Tahrirs Mål
    Hizb ut-Tahrirs mål er genoptagelsen af den islamiske levemåde samt at bære den islamiske da’wah til verden. Dette mål går ud på at få muslimerne til at leve en islamisk tilværelse i Dar al-Islam og i et islamisk samfund, hvori alle livets anliggender styres ifølge de islamiske love, og hvori livsperspektivet er Halal & Haram under en islamisk stat, som er khilafah-staten, hvori muslimerne udpeger en khalifah, til hvem de giver bai’a om at høre og adlyde, mod at han styrer med Allahs Bog og Sendebudets Sunnah, og at han bærer Islam, som et budskab til verden gennem da’wah og jihad.”

    Læg mærke til : “hvor muslimerne udpeger en khalifah” !!!

    Er Hizb-ut-Tharir ikke i modstrid med sig selv når de på den ene side
    foragter vores demokrati, og på den anden side lægger op til en udvælgelse af en kalifah ? det er en beslutning der skal træffes på en eller anden måde, hvem må stemme, hvem stiller op til valg, er der flertalsafstemning eller hva’ ?

    Islam som styreform vil få menneskeheden til at gå i stå. Muslimer er kun noget i dag, fordi den ikke-islamiske verden er opfindsom, videbegærlig, kreativ og udadvendt, ikke som Islam der lukker sig inde i sig selv med katastrofale følger for dens tilhængere.

    Kommentar by k.m. — 8. marts 2015 @ 21:17

  11. Hvorfor kan vi alle sammen ikke få sådan en vidunderlig kvinde som Leny Malacinski..øv.

    Kommentar by Fritz — 9. marts 2015 @ 01:07

  12. @Fritz
    Nej, alle kan ikke få den vidunderlige kvinde, men du kan købe dig til muslimaen i sækken, for sådan forhandles andenrangs menneskerne kvinderne ifølge isislam.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 9. marts 2015 @ 02:32

  13. På Kvindernes internationale Kampdag, se: “Sherin Khankan og de kvindelige imamer”: http://gallerisvinestien.dk/?p=15734#more-15734

    Kommentar by Boel Tammes — 9. marts 2015 @ 10:12

  14. @12 Li

    Hæhæhæ…tusind tak min ven, men jeg tror at jeg springer fra. Jeg har lært at man ikke skal købe ‘katten’ i sækken, og i det her tilfælde kan jeg jo ende med, at stå tilbage med selvmords knaldperle.

    Kommentar by Fritz — 9. marts 2015 @ 12:07

RSS feed for comments on this post.