10. januar 2009

Palæstinensere heilede foran pro-israelere – “Palæstina i mit blod – israelere under min fod.”

Dansk Zionistforbund demonstrerede lørdag for Israels ret til at forsvare sig, og godt 500 var mødt op – forholdsvis mange, når de som ventet blev mødt af venstreradikale og palæstinensiske terrorsympatisører. Medierne gik efter den gode historie, hvad heller ikke denne gang var fredelige danskere, og det er set fra et demokratisk synspunkt beklageligt, selvom palæstinenserne næppe flytter mange stemmer i den forkerte retning. Der er flere kulturer, og de er ikke lige dannede.

(Foto: Snaphanen)

(Foto: Snaphanen)

Der var en del bloggere tilstede, og det forlyder fra flere kilder, at enkelte palæstinensere flere gange hilste pro-israelerne med Hitler-hilsen, men selvom DR filmede dem direkte fra kort distance (se foto), så nåede det ikke sendefladen. Ingen grund til at sende miksede signaler. 18.30-TVavisen blev indledt med ‘Fakkeloptog for et anstændigt Danmark’, et kort indslag om etisk bankvirksomhed og herefter tre på stribe: ‘Israel intensiverer offensiven’, ‘Uskyldige børn er krigens ofre i Gaza’ og ‘Palæstinenser har oplevet skole bombning’.

TV2 Lorry fangede en enkelt af de fascistoide palæstinensere på film, og forevigede også et slagråb, der taler for sig selv: “Palæstina i mit blod – israelere under min fod.”.

(Foto: Tilsendt)

Svenske Ted Ekeroth har videoen. Der heiles 44 sekunder inde.

Palæstinensere: Down, down Israel, down down USA. Down down demokrati, down down Danmark… Hamas bliver aldrig slået, til gengæld vil vi udslette Israel fra verdenskortet. Vi vil dræbe alle jøderne verden over, alle jøder de skal udslettes. De har ingen ret til at eksistere. Allah-u-Akbar.

Anden video af ukendt oprindelse. Der heiles efter 36 sekunder.

Palæstinensere: Hitler, Heil Hitler… Vi skal bare dræbe en masse jøder, så er vi fri for dem mand… Nu går i hjem, hvis I møder nogle jøder – fortæl dem hvor mange de har dræbt…. Fuck hver eneste fucking jøde… Død over Israel… Hamas… Hamas… Hamas… Allah-u-Akbar. takbir – Allah-u-Akbar, takbir… Palæstina i mit blod – israelere under min fod.

Hvor DR valgte ikke at vise det, så bragte TV2 Nyhederne et par sekunder, hvor samme person dog fortryder sin heilen og drejer rundt om sig selv. Det blev ikke kommenteret.

(TV2 Nyhederne, 10/1-09 kl. 19.00)

Mere om demonstrationen hos Zonka, Dampmaskinen, Værdikampen og Snaphanen.

Suppler evt. med Søren Espersens tale (Snaphanen) og pro-israelsk fællessang (‘Økomælk’).

  • 10/1-09 DR Online – Stort politiopbud ved demonstration (overskriften ændret til det bedre).
  • Mere.

  • 9/1-09 Jyllandsposten – Dansk jøde: Vi blev eskorteret væk fra gudstjeneste (palæstinenserne valgte at lade deres demonstration gå forbi den jødiske synagode).
  • “En gruppe kampklædte betjente kom ifølge Claus Bentov fra København K ind i synagogen og bekendtgjorde, at politiet ikke kunne garantere for jødernes sikkerhed, hvis de ikke sørgede for at komme væk fra området hurtigst muligt. Politiet frygtede angiveligt for jødernes sikkerhed, når deltagerne fra en stor palæstinensisk demonstration på Rådhuspladsen ville komme forbi synagogen.”

  • 9/1-09 Urban – K-byrødder demonstrerer for Israel.
  • Den vestlige verden har en særlig forpligtelse til at støtte Israel – demokratiets oase i en ørken af undertrykkelse og ufrihed. Borgerne i Israel har i årtier været udsat for terror – det ene øjeblik selvmordsbombemænd, det næste øjeblik dræberraketter over børnehaver og plejehjem. Ingen folkevalgt regering kan passivt se til, at befolkningen igen og igen bliver udsat for rå, tilfældig og blodig terror.” (konservative Pernille Høxbro og Niels-Ole Heggland)

  • 10/1-09 DR Update – Protest mod pro-israelsk demonstration.
  • 10/1-09 Ekstra Bladet – Mor og barn hevet ud af bil på Nørrebro.
  • “Godt 50 pro-palæstinensiske ballademagere kunne i eftermiddag ikke holde sig i ro, efter at de havde været på Rådhuspladsen i København for at agere moddemonstration mod en anmeldt pro-israelsk demonstration…

    – Der er tale om en gruppe på 50 af dem, der var inde for at forsøge at lave rav i gaden på Rådhuspladsen. De er hvad jeg vil kalde uden for pædagogisk rækkevidde. For få minutter siden kastede de kanonslag ind på en McDonalds-restaurant på Nørrebrogade. De har også hevet en mor og et barn ud af en bil, siger Københavns Politis talsmand, Flemming Steen Munch, til ekstrabladet.dk.

  • 10/1-09 DR Online – 78 anholdt efter uro i København.
  • Oploadet Kl. 23:17 af Kim Møller — Direkte link38 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6463/trackback

    38 Comments »

    1. […] Palæstinensere heilede foran pro-israelere – “Palæstina i mit blod – israelere under min fod.” – Uriasposten (blog). […]

      Pingback by Zonka På Dansk » Blog Archive » Israel Demonstration på Rådhuspladsen… — 10. januar 2009 @ 23:44

    2. […] yderligere dækning se Uriasposten, Snaphanen & […]

      Pingback by Pro-Israel demonstration 10. januar 2009 i fotos « Dampmaskinen — 11. januar 2009 @ 00:17

    3. En lille film jeg har bikset sammen her:

      youtube.com/watch?v=owPvATzxI8U

      husk og klick på “watch in HD”.

      Kommentar by uslehund — 11. januar 2009 @ 01:08

    4. […] demonstration 10. januar 2009 i fotos Snaphanen: Danske Israelvenner demonstrerede UriasPosten: Palæstinensere heilede foran pro-israelere – “Palæstina i mit blod – israelere under min fod.” Zonka på Dansk: Israel Demonstration på Rådhuspladsen… You can follow any responses to […]

      Pingback by VærdiKampen » Blog Archive » Demonstration for Israels ret til forsvar — 11. januar 2009 @ 02:26

    5. […] Læs iøvrigt mere hos Uriasposten. […]

      Pingback by Klip fra pro-Israel-demoen « Anna Lyttiger — 11. januar 2009 @ 04:02

    6. Citat: Palæstinensere heilede foran pro-israelere – “Palæstina i mit blod – israelere under min fod”. Det var næsten samme argumentation Kassem Ahmed fra Islamisk Trossamfund brugte i artiklen i Jyllands-Posten søndag d. 2. september 2007. Ingen tvivl om at Palæstina-arabere
      vil være onde som herrer, for så kan vantro lære det.
      Fremtidens Palæstinensere i Danmark vil sige: “Umma i mit blod – danskere under min fod! ” :-(

      Kommentar by HelgeD-H — 11. januar 2009 @ 09:51

    7. Det papir de holder op, hvor der står GAZA og der er et billede af bombeofre – er det en protest mod Hamas’ brug af menneskeskjolde?

      Kommentar by Mallebrok — 11. januar 2009 @ 11:45

    8. Nåh…..jeg troede Gaza billede var muslimernes oplysning til os vantro om, hvorledes udryddelses idelogien iSLAM behandler deres børn og undertrykte kvinder, med kønsskamferinger, blodige æres drab, andenrangs menneskerne kvinderne og børnene som bombeskjold for de kujonagtige mandslinge muhammedanere!?

      Kommentar by li — 11. januar 2009 @ 12:32

    9. hvis disse palæstinensere er så glade for deres land,hvad fanden laver de så her???? hvorfor er de ikke nede for at forsvare “deres”land mod de modbydelige israelere??? nåh nej,heroppe lever de jo fedt af kriminalitet,samtidigt med at de nasser på det danske sociale system.hvor mange af dem har et lønnet arbejde? flygtninge,,,som tager lange på ferieophold i det land de er “flygtet” fra ..hvornår vågner de danske (u)ansvarlige politikere ????

      Kommentar by per simonsen — 11. januar 2009 @ 13:42

    10. Sjovt så modige de er imod mødre og børn i biler.

      Hvorfor tør de ikke slås imod IDF ?

      Kommentar by DaLi — 11. januar 2009 @ 13:49

    11. Kan andre huske hvor stort aviserne slog Morten M mulige heilen op, er denne unge mand på forsiden af alle aviser idag??????

      Men dejligt at se det sande ansigt, håber det åbner øjne rundt om i DK, nu JP og Fyens.dk også er med på bølgen af lidt mere kritiske medier

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 11. januar 2009 @ 14:23

    12. @ broholm

      godt du lige redder den ved at skrive “lidt mere kritiske medier”.

      Lige siden JP bragte en tegning af en mand på et æsel i ørkenen, og tilhængere af Fredens Religion, der ifølge Bonnichsen har lang tradition for tolerance overfor andre religioner, derfor kastede sig ud i et voldsorgie, er det gået støt ned ad bakke. Men deres pæne bygning ligger jo ikke langt fra “Hasle” som nu er anerkendt metafor for Gjellerup.

      Kommentar by PeterK — 11. januar 2009 @ 15:20

    13. 12
      De har da bragt den lille snas med Israel under min fod idag, det er stort at de strækker sig så langt og viser at vores tidsjøder er jøderne

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 11. januar 2009 @ 15:26

    14. Nyt fra junikredsen:
      http://junikredsen.wordpress.com/2009/01/11/lasse-poelmann-igen-meldt-for-trusler/

      Kommentar by Gandalf — 11. januar 2009 @ 16:03

    15. Eftersom indlægget nok bliver slettet fra Gulays blog, så kommer det her:

      Der blev igen og igen sagt fra talerstolen at krigens konsekvenser er dybt ulykkelige. Ingen ønsker at se noget barn dø. Det var en freds-demonstration. Alle talere udrykte sorg over krigen. Jeg hørte ingen hadefulde råb, jeg så ingen vrede ansigter. Jeg hørte taler for fred, jeg hørte smuk akustisk musik. Jeg oplevede en afdæmpet, alvorlig stemning i den multi-etniske gruppe, hvoraf kun et mindretal bare på national-flag. Det var en afdæmpet freds-demonstration. Ingen frydede sig over situationen. Der var ikke glæde ved den demonstration. Det var ren alvor.

      Gruppen på rådhuspladsen var ikke ‘israelere’, der var mange danskere, og en enkelt prominent iraner havde også fundet vej (du kan sikkert godt gætte hvem).

      Det er en respons til: http://gulaykocbay07.wordpress.com/2009/01/10/del-i-pro-israelsk-demonstration-pa-radhuspladsen

      Kommentar by WilliamJansen — 11. januar 2009 @ 16:55

    16. En har oversættet hvad de skriger på Arabisk:

      At marker :26 they chant:
      Khaybar Khaybar ya yahud, jaysh Muhammad sawfa yaud (Khaybar Khaybar, Oh Jews! The army of Muhammad will return.)

      Kommentar by Rolf Krake — 11. januar 2009 @ 17:32

    17. […] ich dann eben die Bilder aus anderen Städten, wie Oslo, Aarhus in Dänemark oder Kopenhagen gesehen habe, war ich doch froh, dass in Frankfurt alles so friedlich gelaufen ist. Auch Mannheim […]

      Pingback by This louder Voice » Blog Archive » Kundgebung gegen den Terror der Hamas und für Israel — 11. januar 2009 @ 18:22

    18. 15
      Khaybar var jo også en stor ting for pædofeten, måske er det derfor de fremhæver den. Det storslået angreb på en forsvarsløs by, reglerne om at man måtte voldtage alle krigsfangerne, hvis de da ik var gravide eller havde menses og alle de andre dejlige ting pædofeten “hørte” fra allan efter slaget er jo blandt højdepunkterne i måne gudens religion

      http://prophetofdoom.net/Prophet_of_Doom_21_Blood_and_Booty.Islam

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 11. januar 2009 @ 18:31

    19. “Down down demokrati, down down Danmark”

      Er dette efterfølgerne (familiesammenføringer og afkom) til den flok, som sad i to kirker og klynkede for at få Anker Jørgensen & Co. til at gå i forbøn om opholdstilladelser?

      Kommentar by AN — 11. januar 2009 @ 18:49

    20. Jansen: Helt enig, demonstrationen var en positiv og dejlig oplevelse. Jeg ville gerne have haft sagt “hej” til dig, men jeg ved ikke hvordan du ser ud. Vi ses næste gang der er fredelig demonstration.

      Kommentar by Højrebladet Komet — 11. januar 2009 @ 20:17

    21. OFFTOPIC OG DOG
      Jansen dejligt at se du blev stående på den anden blog, skræmmende at hun straks trækker jødekortet for at stoppe din kritik.

      Vi bliver næppe enige vi to, men i det mindste har du sku ret til at sige hvad du mener sandheden er.

      (er det egentligt ikke lidt racistisk at hun mener alle jøder lyver???)

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 11. januar 2009 @ 20:26

    22. […] mere om demonstrationen hos: Uriasposten, Tedekeroth, Zonka, Dampmaskinen, Værdikampen og […]

      Pingback by Hadefulde aktivister… « Knippelsbroen — 11. januar 2009 @ 22:19

    23. Og efter de heilede gik nazierne og deres venstresnoede krapylvenner sammen med sammenrendet af kunstnere på støtten over og demonstrerede for et “anstændigt Danmark” og derefter sammen med Amnesty Criminal for lukning af terroristreden på Cuba ??

      Men det er jo tilsyneladende nødvendigt at fortælle andre at man er anstændig i og med at det kun er dem selv der kan se det ?

      Kommentar by Tolder — 11. januar 2009 @ 22:30

    24. 22

      Tolder

      De ‘anstændige’ vælger bekvemt at demonstrere imod VK-regeringen. Så slipper de da også for at tage stilling til at nogle heilende indvandrere ønsker Israel og jøder hen hvor pebret gror. Og de slipper for at tage stilling til at jøder nu af skoleledere advares mod at lade deres børn gå i danske folkeskoler.

      Kommentar by Janne — 12. januar 2009 @ 09:19

    25. 19 AN

      Ja, det er meget sandsynligt. Det er takken for at have givet dem husly.
      Palæstinenserloven var en skandale. De skulle have været sendt retur til Libanon prompte. Endnu en fejl begået af de “ansvarlige” politikere. Nedbrydningen af Danmark fortsætter ufortrødent.

      Anstædighedsdemoen var pinlig. En masse gutmenschen som lever i en salig tro på egen anstændighed. Man må tage sig til hovedet over denne selvretfærdighed og selvgodhed.

      Kommentar by Johansen — 12. januar 2009 @ 09:26

    26. 25.
      Og hvilke politikere er det lige der stod bag den lovgivning?
      Gæt!!!
      Og sådanne partier har stadig sæde i Folketinget.
      Disse vil IKKE os noget godt.
      Hvem er det der stadig stemmer på Det Radikale Venstre?
      Vel er forkvinden for palæstinenserloven væk fra FT, men holdningen i dette parti, er stadig den samme.

      Kommentar by Vagn Jensen — 12. januar 2009 @ 16:13

    27. #24

      Og hvad gør VK-O regeringen så ?

      Ingenting. De er stækket og sat skakmat af et forskruet retssystem, Eujetunionens lovgivning og tynget af stakkevis af internationale konventioner (underskrevet af det radikale pak gennem de seneste årtier).

      Jeg tror desværre ikke det er muligt at ændre på tingene gennem stemmesedlen mere. Hvis ikke en borgerlig regering kan – hvem kan så ?

      Kommentar by Tolder — 12. januar 2009 @ 19:35

    28. Ja den erkendelse er jeg forlængst nået frem til, DF havde sine chancer både vedr Eurabia og vedr indvandring, i begge vendte DF 180 grader og foretrak den behagelige magt (og den økonomi og focus sådant medfører) frem for deres løfter og principper, meeen så får de “standhaftige” Pianister sikkert også en lille hundredekronseddel om året til pensionisterne (hvilket også er dem vel undt bevares)hurra hurra !

      Og folk æder desvære stadig deres løfter og varmlufts retorik, ak ja folks hukommelse er forfærdelig kort, eller også tror de sig bare at have købt aflad ved DF støtten fordi DF dog taler om det der burde gøres (omend meget meget sjældent numere, magten er jo sååå vigtig, og stuerenheden ligeså)uanset at enhver snart må kunne se at det er varm luft og falske løfter.

      At VK svinger frem og tilbage imens de regner på hvor meget de hver især kan tjene økonomisk eller politisk (eurabia posterne)på at forråde Danmark.

      Igen blæser en regering på grundloven endda på flere punkter og medierne er tavse som graven thi nu er det jo også i deres partiers interesser at få afviklet Danmark.

      Nøjagtigt den situation skabte Holger Danske sidst en Dansk regering var lydregering for fremmede magter, den situation skabte folk af Tegners,Røjel,Hviid og Haagensens støbning, folk der ikke bare ville glo på svineriet !

      Kommentar by Whodares — 12. januar 2009 @ 21:27

    29. Teglers selvfølgelig !

      Kommentar by Whodares — 12. januar 2009 @ 21:29

    30. Islamist – nazist, what’s the diff?

      Kommentar by Henrik — 12. januar 2009 @ 23:33

    31. […] scenes could be observed yesterday (Friday) in Aarhus as reported by the intrepid blog Uriasposten. Here a Danish Make Love not War segment from the far left, represented by among others the […]

      Pingback by It’s 1932 in Europe « Locust blog — 13. januar 2009 @ 10:43

    32. […] scenes could be observed yesterday (Friday) in Aarhus as reported by the intrepid blog Uriasposten. Here a Danish Make Love not War segment from the far left, represented by among others the […]

      Pingback by Arabs Cry We Want War-We Want War- Reporters suddendly struck deaf- this wasn’t reported!! « Centurean2’s Weblog — 13. januar 2009 @ 17:43

    33. […] scenes could be observed yesterday (Friday) in Aarhus as reported by the intrepid blog Uriasposten. Here a Danish Make Love not War segment from the far left, represented by among others the […]

      Pingback by Cries from Arabs for war-goes unreported in the media……… « uk1884 — 13. januar 2009 @ 17:44

    34. De som lever i Israel, må se at finde ud af det sammen;-der skal ikke være våbenleverancer fra Iran,–og om der er tuneller,-så er det bare at pumpe vand ned i dem fra havet..
      Det skal ikke være på dagsordenen nogen steder, at Israel skal udslettes;-og det ville nok blive lidt småsvært,-hvis der så skulle være noget Palestina tilbage!
      Som jeg ser det,- ville de,-dem som bekæmper Israel ikke stoppe med det,- om de vandt;-det er et ‘must’-at få et samarbejde igang,—-

      boberti

      Kommentar by Anonym — 24. januar 2009 @ 11:53

    35. […] against tennis match with Israeli participants Her de tilsvarende demonstrationer i Kbenhavn. Uriasposten Blog Archive Palæstinensere heilede foran pro-israelere – Palæstina i mit blod – … […]

      Pingback by Fra Folketing til Mafiating - Side 8 - Boligdebatten.dk — 14. maj 2009 @ 22:54

    36. […] scenes could be observed yesterday (Friday) in Aarhus as reported by the intrepid blog Uriasposten. Here a Danish Make Love not War segment from the far left, represented by among others the […]

      Pingback by It’s 1932 in Europe « Snaphanen — 21. december 2009 @ 12:05

    37. […] Scene similare au putut fi observate ieri (vineri) la Aarhus, după cum a raportat blogul Uriasposten. Aici, un segment Make Love Not War danez venind de la extrema stîngă, reprezentată de, printre […]

      Pingback by E 1932 în Europa – Hitler e încă popular în occidentul Europei | În Linie Dreaptă — 8. november 2010 @ 13:41

    38. Må jeg anbefale “Var Hitler muslim”
      http://a-hitler.webbyen.dk/

      Kommentar by Michael — 20. august 2012 @ 02:12

    RSS feed for comments on this post.