7. april 2015

DR3-dokumentar om ‘kontroversielle’ Pegida – Fra Fremskridtspartiet til terrordømt fremskridtsmand

Gårsdagens udgave af Vice på DR3, der har til formål at komme bag om ‘kontroversielle danske miljøer og grupper’, havde i går fokus på Pegida, og det var helt uden substans, men trods alt bedre end man kunne forvente. Der er ikke noget kontroversielt over islamkritik, med mindre man har piercinger i ansigtet og lever for gadekampen.

Eneste der blev interviewet var Lars Grønbæk Larsen og Åsa Clausen Bjerg, der begge fortalte om deres fortid i Fremskridtspartiet. Anden del af dokumentaren omhandlede pudsigt nok manden kaldet ‘Den hvide terrorist’, den tidligere folketingskandidat for Fremskridtspartiet Uwe Jensen. Det kan være en tilfældighed, men når man til sidst ser omtalen af næste uges afsnit, og Modkrafts Rune Eltard-Sørensen brugt som en slags kommentator i forhold til venstreradikale gadekampe, så får man sine tvivl. DR Ung har alle dage været en rød bastion.

(Modstandere af kontroversiel islamkritik, Danmark, 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/65241/trackback

23 Comments »

  1. Fandeme godt at jeg ikke betaler til D-DR den kommunistiske lortespreder.
    DANMARK ER FÆRDIGT – LUK LORTELANDET.

    Kommentar by Fritz — 7. april 2015 @ 13:06

  2. Ja det var et lidt tamt program når de ikke engang taler med formanden for den forening de vil lave et portræt af. Jeg grinede dog et par gange da man først så pegida demonstranter med skilte hvor der stod “nej til vold og kriminalitet” og lign, (et budskab der åbenbart er meget kontroversielt for venstreorienterede) hvorefter der blev klippet til AFA folk der kravlede maskerede rundt oppe på et tag og råbte og skreg som chimpanser med for meget testetoron i kroppen.
    Imens gik de “højreekstreme” nede på jorden som civiliserede mennesker og udtrykte deres mening fredeligt og uden nogen form for maskering, hætter eller lign.

    Der var også en ung pige fra pegida der blev interviewet og sagde at hun var pissetræt af at høre på de idioter kalde hende racist når det ikke er muslimer men islam hun kritiserer. Jeg tror mange seere nikkede genkendene til hendes situation.

    Måske er det derfor AFA kravler rundt med masker. Fordi de inderst inde godt ved at de er HELT galt på den og ved at de ikke kan argumentere for deres holdninger hvis folk vidste hvem de var og spurgte dem hvorfor de vil tæske mennesker der har fået nok af fundamentalistisk islam og demonstrerer fredeligt imod det.

    Hvem er iøvrigt de største racister?
    1: Dem der siger fra overfor kriminelle/fundamentalistiske muslimer.
    2: Dem der mener at de er så svage at man er nødt til at tale for dem?

    Kommentar by Per — 7. april 2015 @ 14:24

  3. Har netop hørt vores allesammens Anders Jerichow, formand for “Humanity in Action – Denmark”(!) sidde – med tårevædede øjne og sørgende violiner som baggrund – og tigge sigøjnernes sag i ‘Kultursnydt’ på heeeeeele Danmaaaaarks Radios P1. Interessant lytning. Og hvis du vil vide mere, og det vil du jo nok ikke, prøv da at google fænomenet “Tikkun Olam”. Nogle af brikkerne skulle da gerne begynde at falde på plads.

    Og i andre nyheder er Yahya Hassaaaaan blever udråbt som det største bidrag til Europæisk Kulturhistorie siden vores aaaaahllasammans Kroniske Klaus Rifbjerg.

    Kommentar by Hartvig — 7. april 2015 @ 14:43

  4. Hvor er det eneste sted, man ikke kan finde romaer?

    Kommentar by Hodja — 7. april 2015 @ 15:12

  5. Israel?

    Kommentar by Dinesen — 7. april 2015 @ 16:17

  6. Stop islamiseringen af Danmark.
    Har lige set på Anders Graves side.
    Siad sammen med andre partier trådt ind
    i Fremskridtspartiet for at stille op
    til Folketingsvalg.Fedt, håber de får stemmer
    nok.

    Kommentar by Jytte Jacobsen — 7. april 2015 @ 16:45

  7. Journalistik hos DR er altid i top, hver gang man sender os frk. Klokken.

    Kommentar by Hakket roe — 7. april 2015 @ 17:07

  8. Minder mig om en DR-kommentar fra G7-topmødet i Rostock, hvor man fulgte nogle unge, der i “retfærdig” harme over systemet planlagde at angribe mødet fysisk. Sjovt nok – eller måske rettere: som sædvanlig – glemte journalisten at spørge de unge, om det er iorden at bruge vold, og, hvis det er, om modparten så også må bruge vold mod en selv?

    Kommentar by Arne Torp — 7. april 2015 @ 17:18

  9. Der er ikke noget, der er mere gratis end de her AFA´er. De har medierne på deres side og ender tit med arbejde for medierne.

    Hvis de skulle blive træt med at opføre sig som idioter, kan de altid tage tilbage til parcelhuset i Lyngby eller Virum.

    Kommentar by Dinesen — 7. april 2015 @ 20:07

  10. Hvis Anders Behring Breivik havde dræbt en flok AFA terrorister, i stedet for en flok kulturradikale, ville folks (jeres) reaktion så have været anderledes?

    Kommentar by Balder — 7. april 2015 @ 20:34

  11. Vice er ikke DR. Vice danmark og DR har indgået en aftale om at vice danske programmer bliver sendt på DR.

    Jeg kan anbefale http://www.vice.com deres dispatches om ukraine krigen og udsendelser fra Syrien og Irak er gode.

    Kommentar by Ano — 7. april 2015 @ 21:25

  12. -> Balder 20:34

    Nej, for mig ville det have været same-same. Det ville have været lige så gennemført modbydeligt.

    AFA-terrorister og kulturradikale (ok, lad mig være ærlig: Jeg kommer ikke til at savne Rifbjerg) skal bekæmpes med argumenter, humor og satire.

    Om AFA kan man sige (lige som man kan sige om kulturradikale) at de dog selv er deres egne værste fjender, så lad dem endelig udstille deres egen dårskab.

    De stakkels unge på Utøya var næppe specielt kulturradikale, men – så vidt jeg forstår – socialdemokratiske unge, hvilket naturligvis kan gå hånd i hånd.
    Men de ville sandsynligvis være blevet klogere med alderen. Jeg er ikke sikker på, at det samme gør sig gældende for AFA-terroristerne.
    Hvilket ægte kulturradikale sjældent bliver. Jeg nævner i flæng føromtalte Rifbjerg, Carsten Jensen, Marianne Jelved, Zenia Stampe osv.

    Breivik er i mine øjne psykopat. Jeg har mødt et par stykker i psykiatrien, aldeles udenfor terapeutisk rækkevidde, hvilket er normalt for psykopater, hvorfor de er placereret på en lukket, sikret og/eller retspsykiatrisk afdeling.

    Kommentar by Henrik Petersen — 7. april 2015 @ 22:10

  13. Til 11

    De unge socialdemokraters sommertur skulle have været brugt til at diskutere hvordan de kunne lukke munden på højerfløjen.

    Så kom Breivik forbi.

    Men Breivik blev erklæret rask i hovedet, ikke?

    Kommentar by Jesper — 7. april 2015 @ 22:23

  14. Undskyld, det var til kommentar 12.

    Kommentar by Jesper — 7. april 2015 @ 22:24

  15. Ikke for at det skal være op til mig at besvare, men Breivik fik først en diagnose for skizofreni, som dog af grunde, vi kun kan gisne om, blev lavet om af et nyt sæt psykologer. For de af os, der har skimmet hans manifest igennem, kan der derimod ikke herske nogen tvivl: Manden er rablende gal (hvilket hans egen forsvarsadvokat også rystet konstaterede efter sit første møde med ham).

    Og til Balders spørgsmål: Nej, selvfølgelig var det ikke blevet opfattet anderledes, hvis det var AFA, det gik ud over. Men om der er nogen, der tænker, at AFA skulle have lov til at smage deres egen medicin, altså tæsk, skal jeg ikke kunne forholde mig til.

    Kommentar by Arne Torp — 7. april 2015 @ 23:01

  16. Det er bevidst at man ikke får Sennels i tale.

    For den gennemsnitlige uindviede er Niolai Sennels meget farligere end han i virkeligheden er.
    Det har medierne i høj grad bidraget til ved at sige manden mener “muslimer er indavlet og determineret til at begå vold”.

    Men uden at give en kontekst, der rent faktisk viser en chokerende høj grad af indavlethed i de muslimske lande typisk mellem 30-60 % af alle ægteskaber!

    Og at dette forhold kan have skadet genpuljen.

    Det er da en rimelig betragtning.

    Kommentar by Dinesen — 8. april 2015 @ 10:19

  17. Arne Torp:

    Hvordan kan du se på Breviks manifest, at han er rablende gal?
    Han har selvfølgelig noget fascination af tempelridderne.

    Jeg har selv kun skimmet noget af det, men nogle af de ting, han skriver, er mainstream for islamkritikere / nationalsindede.

    Han henviser jo også til Anders Fogh og Pia Kjærsgaard en række gange, og roser den danske integrations-/udlændingepolitik.

    Jeg kan også huske, han nævner at serberne b.l.a. mistede magtbalancen i Kosovo p.g.a. en lavere fødselsrate end muslimerne.

    Det har jeg også læst andre steder, generelt er den muslimske fødselsrate højere end den kristne fødselsrate. Selv i arabiske lande forholder det sig sådan.

    Kommentar by Dinesen — 8. april 2015 @ 10:35

  18. 12. Henrik Petersen. “Breivik er i mine øjne Psykopat”
    Ok. Henrik Petersen, er problemet så løst ??

    Breivik er rask oven i, det har han rettens ord for.
    Hvorfor gjorde han som han gjorde. Henrik. ??

    Jeg har en anelsen om hvorfor, men ikke sikker.

    jeg spørger dig henrik: Kunne det ikke være at, det var den uansvarlige indvandringspolitik som Jens stoltenberg udførte, og hans unge medløbere, der fik hans ventil til at ryge af.???

    Måden han gjordet på er ganske fæl, men strategisk rigtig.
    Husk: Medaljen har to sider.

    Læg så mærket til: Havde Breivik Norges befolkning med sig havde han været en helt idag. Hvad kan flertal dog ikke bruges til ??, Henrik.

    Jesper. Jeg er fuldkommen enig med dig.

    Kommentar by Sindsro — 8. april 2015 @ 12:17

  19. 4.
    Hvor er det eneste sted, man ikke kan finde romaer?

    Kommentar by Hodja — 7. april 2015 @ 15:12

    – I SS Lazio.

    Kommentar by Drewsen — 8. april 2015 @ 13:38

  20. -> Sindsro, Jesper osv.

    Psykopati er ikke en sindssygdom, men en livsvarig og ikke behandlelig personlighedsforstyrrelse, der gør, at nøglen til Breiviks celle bør smides væk. Det er den eneste måde at løse problemet på.

    Hans dom er i øvrigt bemærkelsesværdig, 21 års fængsel med mulighed for forlængelse for 5 år ad gangen. Se lige på, hvor mange, der får den slags domme i skandinaviske lande….

    Naturligvis er han ikke utilregnelig, men – som psykopater oftest – aldeles tilregnelig, hvilket gør, at man kan forvente noget tilsvarende fra hans side, hvis han nogensinde bliver lukket ud.

    Bemærk i øvrigt, at han modtog dommen smilende. Ikke den fjerneste anger, idet psykopater ikke besidder empati, er ligeglade med andre og afstumpet.

    At Norge, Sverige og Danmark fører en uansvarlig indvandringspolitik kan på ingen måde være et argument for massemord på unge, der nok ville være blevet klogere med årene. For Breiviks vedkommende vil dette aldrig ske.

    Jeg går ikke ind for dødsstraf, men for så vidt angår Breivik er jeg villig til at gøre en undtagelse.

    Kommentar by Henrik Petersen — 8. april 2015 @ 16:34

  21. Man finder ingen roma´er hos AFA. Det er faktisk pænt racistisk.

    AFA= Anonymous Fucking Assholes

    Kommentar by Dinesen — 8. april 2015 @ 16:36

  22. I det her indslag fik Sennels dog opbakning og oprejsning.

    https://www.youtube.com/watch?v=UcxsDIrgTJY

    Kommentar by Dinesen — 8. april 2015 @ 19:52

  23. 20 Henrik Petersen
    “Psykopati er ikke en sindssygdom, men en livsvarig og ikke behandlelig personlighedsforstyrrelse, der gør, at nøglen til Breiviks celle bør smides væk. Det er den eneste måde at løse problemet på.”

    Psykopati er noget der er i hovedet, og det var der åbenbart ikke da dommen faldt. :)
    Hvilken problem er løst hvis nøglen smides væk. ??
    Er det Norge´s problem der er løst eller hvad. ??

    “Du går ikke ind for dødsstraf, men for så vidt angår Breivik er jeg villig til at gøre en undtagelse.”
    Ud af det du skriver, har din medalje kun een side.
    Denne side hedder følelser.
    Den anden side, som du ikke er i besiddelse af hedder strategi og logisk sans.

    Læg så mærket til: Havde Breivik Norges befolkning med sig havde han været en helt idag. Hvad kan flertal dog ikke bruges til ??, Henrik.
    Dette fik jeg ikke svar på. Henrik Petersen !!

    “At Norge, Sverige og Danmark fører en uansvarlig indvandringspolitik kan på ingen måde være et argument for massemord på unge, der nok ville være blevet klogere med årene. For Breiviks vedkommende vil dette aldrig ske.

    argument. JO, Når flertallet er bag. (I et demokrati har flertallet altid ret. Husk det nu Henrik Petersen)

    Jeg tror næppe disse unge mennesker kunne reddes ud af deres vildfarelse, Breivik og hans strategi og handling er særdeles nem at forstå, når ens medalje har to sider. Dermed vil jeg også sige: Jeg ville selvfølgelig have ventet indtil jeg havde flertallet bag mig.

    Selv om jeg havde et flertal bag, bare mig selv, synes jeg at der er en forkert handling og billiger den ikke.

    Folk hverken vil eller kan forstå det, men en dag kommer de nok til det.

    Kommentar by Sindsro — 9. april 2015 @ 10:44

RSS feed for comments on this post.