9. april 2015

København: Hærværk mod Kosher Delikatesse, Lyngbyvej – Rude smadret, ‘jødesvin’ skrevet på facade

Der findes næppe mange kosher-forretninger i Danmark, men det kræver tilsyneladende døgnbemanding at sikre dem. Billeder af hærværket kan ses på Berlingske – Jødisk forretning udsat for hærværk: Knust rude og ‘jødesvin’ på muren.

“En jødisk delikatesse- og slagterforretning på Østerbro i København er natten til torsdag blevet ramt af hærværk.

En politipatrulje opdagede omkring klokken 03.30, at en rude var blevet delvist smadret. Desuden havde gerningsmændene også skrevet med graffiti på muren til forretningen, der ligger på den trafikerede Lyngbyvej.

Butiksruden er krakeleret, og det er formodentligt en sten, der blevet smidt ind. Nogle har også med graffiti skrevet ‘jødesvin’ på muren,’ siger Kenneth Jensen, der er central efterforskningsleder ved Københavns Politi, til Berlingske Nyhedsbureau.”

(Arkivfoto: Kosher Delikatesse, Lyngbyvej, København, marts 2015; DKA, Uriasposten)

Oploadet Kl. 16:51 af Kim Møller — Direkte link44 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/65281/trackback

44 Comments »

  1. Jeg må have læst op på min verdenshistorie – Krystalnatten.

    Kommentar by bastardo — 9. april 2015 @ 17:11

  2. Kan nogen mon gætte hvilken religion gerningsmændene tilhører? Ifølge kulturrelativisterne er der jo farlige “ekstremister” indenfor alle religioner, så det bliver ikke nemt!

    Kommentar by Kafirharbi — 9. april 2015 @ 17:35

  3. ‘Det Danmark du kender’

    Kommentar by Fritz — 9. april 2015 @ 18:04

  4. Det er vel bare nogen der fejre, at det er den 9. april.
    Og ønsker sig tilbage til de “gode” tider.

    Kommentar by Morbus Behcet — 9. april 2015 @ 18:06

  5. Tihi… Krystalnatten.

    Claus Bryld har netop i MX holdt en tirade om faren ved den fremspirende nazisme. Måske har han ret i, at noget nazi-lignende er ved at spire frem, men det kom ikke helt fra den kant, Bryld forventede.

    Kommentar by Arne Torp — 9. april 2015 @ 18:09

  6. MSM prøver nok at tørre den af på højrefløjen.

    Hvorfor har vi ikke set nogen ‘køb hos jøder’-aktioner fra fagforeningerne?

    Kommentar by Martin — 9. april 2015 @ 18:16

  7. @5

    Manden er vel blot endnu en politisk korrekt tåbe. Men det er vel ganske enkelt logisk tænkning, at invasionen af fremmede før eller siden vil fører til en eller anden form for modreaktion fra det danske folks side, og derfor skal vi hurtigst muligt have vendt skuden på det fremmedpolitiske område. Det er både godt for de fremmede og den danske civilbefolkning.

    Kommentar by Niels — 9. april 2015 @ 18:32

  8. Ikke éen eneste politiker har været på banen med en fordømmelse af nattens hærværk.
    Hvis Frank Jensen havde format eller Helle Thorning havde det ville de være troppet op og havde købt frokost i den lille delikatesseforretning. Var det sket i Paris eller London ville der har været bred politisk opbakning, men her er der ikke andet end tavshed. Skammeligt.

    Kommentar by Olé — 9. april 2015 @ 18:39

  9. Peter Heinen er jøde, men har ikke skrevet om det.

    Havde det været nazister SÅ ! Men det er det jo næppe. Det er hans
    perle venner. Derfor tier han.

    Kommentar by Spinner — 9. april 2015 @ 18:43

  10. Velkommen til Danmark anno 2015.

    Jøderne stemmer – for langt størstedelens vedkommende – selv deres bødler ind over grænsen, så man kan sige, at de ligger som de har redt. Når de gale hunde er færdige med jøderne, så kan man vel forvente, at de lidt mere systematisk går efter os kristne.

    Jøderne har Israel, at falde tilbage på når deres multi-kulti drøm brister – vi har intet.

    Kommentar by Polka Charlie — 9. april 2015 @ 18:49

  11. @8 Olé,

    Man kan vel næsten ikke forlange at frank ladyboy og EU luderen skal fordømme deres nattearbejde :)

    Kommentar by Fritz — 9. april 2015 @ 18:50

  12. Rettelse.
    deres eget nattearbejde.

    Kommentar by Fritz — 9. april 2015 @ 18:53

  13. Typisk handling som er foretaget af en dansker – altså etnisk dansker.

    Det Danmark vi kender.

    Kommentar by centerpoint — 9. april 2015 @ 18:58

  14. @ #8 (Ole):

    Lars Aslan Rasmussen (S) har opdateret sit Facebook-status og har fordømt hærveærket, så der findes politikere som ikke er ligeglade.

    Kommentar by Israeler — 9. april 2015 @ 19:16

  15. og det bliver vildere endnu. men ok det fast arbejde til alle fra rød stue, som jo heller ikke i deres vildeste fantasi kan se problemstillingerne. presset på de europæiske lande vokser, men det stadigvæk ,et overset problem. både fordi det er tabu, men også fordi det er jo rødstue der mener at vi skal hjælpe ,og tage imod.
    jeg kan da bare kigge på,og reflektere .
    det er jo et stigende pres pga folk fra andre lande der kommer.
    de vil også ha en bid af kagen.jaa og alle ydelser der er gratis ,skaber stor efterspørgsel. hvis demokratiet,befolkningen en dag opdager at det ,koster for meget,så skal man huske på at de der allerede er her, koster mere og mere .jeg er undrer mig hvornår sverige og danmark etc. opdager at det er en underskuds forretning.
    nogle har jo brug for hjælp ,nogle vil gerne arbejde og intergrere men de opdager hurtigt at danmark er fyldt med mennesker der ikke gider ansætte dem, eller ikke har job til dem. det ikke værre end du så har det sociale system at falde tilbage på.det er blevet dyrt at leve i danmark med de forventninger mange danskere,og selvlærte nytilkomne har til levestandard.det gik fint før i tiden ,men nu hvor der flere der skal dele kagen ,af sociale ydelser ,går det knap så godt.jeg spændt på at se hvad der sker i fremtiden.

    Kommentar by giraffen — 9. april 2015 @ 19:41

  16. imellem tiden, vokser uligheden ,og de nye danskere ,bliver mere og mere og frustreret , og søger tilbage til ghettoen,bander etc.og kommer til at hade danskerne .vi taler heller ikke om det,det er forbudt. demokratiet er under hårdt press .sålænge det er 50/50 holdninger hos vælgerne. måske er det der sker ,det samme som skete for fagforeningerne . de sagde vi har sejret ad helvede til .ja det kan man vel også sige om danmark.mega fedt land ,men på vej ud over skrænten ,dog i langsomt tempo.jeg håber jeg tager fejl.
    men fagforeningerne mister medlemmer,ligeså gør akassen.og en hvis det forsætter, er demokratiet som vi kender det nu , ikke med det flertal vi kender .eller de partier vi kender. kan danmark klare det , eller skal vi bare indstille os på et nyt slags danmark ,som måske bliver mere voldeligt.

    Kommentar by giraffen — 9. april 2015 @ 19:50

  17. Forleden var det 1. april, men at narre april i det moderne mediebillede er meningsløst, da det her er første april hver dag.

    I dag er det 9. april. Aldrig mere EN niende april er gået i opfyldelse, da det er nu er niende april dagligt. Hver eneste dag overgiver dette lille, forvirrede folk sig yderligere en lille smule.

    Og hver nat en ny krystalnat…

    Kommentar by Nils — 9. april 2015 @ 20:17

  18. “Jøderne stemmer – for langt størstedelens vedkommende – selv deres bødler ind over grænsen, så man kan sige, at de ligger som de har redt.”

    Og “danskerne” har på hvilken måde ikke stemt vores bødler ind over grænsen..? Så du og jeg ligger vel også som “vi” har redt..?

    “Jøderne har Israel, at falde tilbage på når deres multi-kulti drøm brister – vi har intet.

    Hvis ens drøm er multi-kulti, hvorfor i alverden skulle man så flytte til Israel?

    Jeg vælger at tro på at du bare ikke ved noget om det samfund du taler om, i stedet for den anden mulighed der er.

    Kommentar by Michael Jensen — 9. april 2015 @ 20:36

  19. @17 Michael Jensen

    Men mange ret indflydelsesrige jøder støtter jo netop op om den islamiske indvandring til Europa.

    Vi skal også turde være kritiske over for jøderne i Danmark og EU. Det nytter ikke noget med den evindelige berøringsangst i den sammenhæng.

    Kommentar by Niels — 9. april 2015 @ 20:40

  20. @Niels

    Som mange indflydelsesrige jyder.

    Jyder ligger lige så lidt “som de har redt” som jøder gør.

    Kommentar by Michael Jensen — 9. april 2015 @ 20:44

  21. Krasnik hiver vel den formastelige ejer af delikatesseforretningen
    i studiet, og peger truende på ham med en brosten, mens han beskylder ejeren for selv at have været ude om det – han kunne jo bare lade være med at have en forretning der støder nogle mennesker.

    Kommentar by - by Proxy - — 9. april 2015 @ 20:47

  22. @ 14 Ja, det er jammen flot at fordømme noget inde på FB! Arafat gik endda på internationalt tv og fordømte de mange selvmordsbombere mod jøder i Israel, når han havde betalt et muhammedaner 25.000 USD for at udføre handlingen! Jeg giver ikke fem potter pis for Aslans ‘fordømmelse’.

    Kommentar by Dhimmi — 9. april 2015 @ 21:22

  23. Proxy har en god pointe. Tendensen er, at hvis man støder nogen, må man selv betale regningen. Alene det at skrive ‘kosher’ på sin forretning er lige så stødende for en masse mennesker som at stege svinekød og gøre det til sin nationalret. (Læs en nylig post om Gericke.) Så ligger man med andre ord, som man har redt.

    Man bruger også det, at man ’støder’ andre til at indskrænke ytringsfriheden. Det kaldes for ‘ytringsfrihedsmisbrug’. Hvordan man kan misbruge en frihed simpelthen ved at gøre brug af den, er et spørgsmål, som må stå hen i det uvisse, men mantraet er, at ingen må stødes.

    Det er et nemt mantra at indføre, men det er besværligt i praksis. Mange læsere her føler sig sikkert stødt på både deres nationalfølelse og religion, når de hører politikere som Zenia Stampe udtale sig. Skal disse læseres følelser diktere Zenia Stampe, hvad hun må sige, og hvornår hun misbruger sin ytringsfrihed? (Eksemplet er velvalgt. Zenia Stampe fik en politimand dømt for racisme, fordi han kom til at sige ‘rumænske’ foran ordet ‘tyvebander’.)

    Sagen er den, at der altid vil være nogen, der bliver stødt, når de møder et menneske med meningsmod. Det ligger i sagens natur. Men det basale spørgsmål er: Hvem må ikke stødes? Uriaslæsere er tilsyneladende frit bytte.

    Kommentar by Arne Torp — 9. april 2015 @ 21:40

  24. Det har da ikke været i tv nyhederne trods den 9 april. ????? Kan huske da en arabisk tæppehandler i Randers fik sat et par klistermærker på hans butiksrude det gik på DDR’s og TV 2 Nyhederne som top historie.

    Kommentar by søren — 9. april 2015 @ 21:47

  25. > Kommentar by Michael Jensen — 9. april 2015 @ 20:36

    “Hvis ens drøm er multi-kulti, hvorfor i alverden skulle man så flytte til Israel?

    Jeg vælger at tro på at du bare ikke ved noget om det samfund du taler om, i stedet for den anden mulighed der er.”

    Jeg antager, at ‘den anden mulighed der er’ så skulle være, at jeg var heilende nazist… Tak for for det, det var meget ‘venligt’ af dig.

    Vel omkring 20% af indbyggerne i Israel er muslimer – deres religionsudøvelse bliver dog holdt nede med hård hånd (og respekt for det!).

    I USA er historien den samme som i europa, jødiske vælgere stemmer massivt til venstre; ved seneste midtvejsvalg stemte to ud af tre jøder på en kandidat fra Demokraterne, såvidt jeg husker var det det højeste for en (målbar) religiøsgruppe. FDR fik 90% af de jødiske stemmer i 1944, JFK fik 82% i 1960, Clinton 80% i 1992, Al Gore 79% i 2000, Obama 78% i 2008 og 69% i 2012 (her havde han haft 4år til hard core anti-israelsk politik). Afvigelsen fra jødisk stemmemajoritet til Demokraterne er fjolset, Jimmy Carter der fik ca. 45% – hvilket interessant nok var mere end Reagans 39%…

    her fra… 2011, før Obamas genvalg: http://www.nydailynews.com/news/politics/president-obama-hasn-lost-faith-jewish-supporters-charges-anti-israel-gallup-poll-article-1.158666

    I Israel er det dog noget helt andet, her stemmer man – for flertallets vedkommende – konservativt eller nationalistisk-religiøst-konservativt. Hvilket jo er fornuftigt, hvis man ønsker sin nation skal bestå.

    Du er iøvrigt meget velkommen til, at kigge nærmere på mine meritter i forhold til debatter om Israel og jøder her på uriasposten. Så vil det stå dig klart, at din lille frækhed var helt skudt ved siden af.

    Nogle gange må man se realiteterne i øjnene – og derfor har jeg ændret mit synspunkt. Danske jøder har ydet fantastiske bidrag til kunsten og erhvervslivet, det skal både hyldes og fejres, men de har i de sidste 70år også i meget høj grad medvirket til, at asfaltere vejen for en ny totalitær ideologis indmarch – noget som ikke alene skader danskerne, men også de jødisk-danske.

    Kommentar by Polka Charlie — 9. april 2015 @ 22:19

  26. @Polka

    Jeg er glad for at min lille frækhed fik dig gjort oprevet. Det kan jeg love dig for også var tilsigtet. Så den var ingenlunde skudt ved siden af.

    Og hvis du kendte noget til mine meritter her på Uriasposten, så vil du vide at din antagelse er et udtryk for dine egne bange anelser om hvad andre tænker om dig. Din påstand om Israel findes på alle yderfløje. Om du er Enhedsliste-afa’er, palliven, DNF’er, DP’er eller de utrolig umoderne “heilende nazister”, er et fedt.

    men de har i de sidste 70år også i meget høj grad medvirket til, at asfaltere vejen for en ny totalitær ideologis indmarch”

    Igen – ligesom jyder…

    Kommentar by Michael Jensen — 9. april 2015 @ 22:50

  27. > Kommentar by Michael Jensen — 9. april 2015 @ 22:50

    “Om du er Enhedsliste-afa’er, palliven, DNF’er, DP’er eller de utrolig umoderne “heilende nazister”, er et fedt.”

    – Flot… Genindfør du bare censuren – og kald dem du er uenig med for navne, det vil bringe dig langt, se bare Carsten Jensen.

    Jyde- eller jødetesten kan sabotere enhver debat – du kunne have forholdt dig til det jeg faktisk skrev i stedet for at trække endnu en nazi-træmand op af lommen.

    Kommentar by Polka Charlie — 9. april 2015 @ 23:18

  28. “Vel omkring 20% af indbyggerne i Israel er muslimer – deres religionsudøvelse bliver dog holdt nede med hård hånd”

    Det må man da forøvrigt sige… Se bare den modtagelse der ventede (i Israel) forleden da en lille gruppe jødiske mænd, kvinder og børn (israelere), tillod sig at besøge stedet (nu næsten kun for (israelske) muslimer) hvor det jødiske tempel stod: http://www.youtube.com/watch?v=kbJFZ7yCG-g

    Det er som en søndag formiddag ved Peterskirken i Rom!

    Kommentar by Michael Jensen — 9. april 2015 @ 23:19

  29. > Kommentar by Michael Jensen — 9. april 2015 @ 23:19

    Jeg kan ikke se hvad en demonstration af skrigende israelske-muslimer har med religionsudøvelse at gøre. Vi kan hurtigt blive enige om, at det er upassende og frækt – men det er vel også det.

    – Min hensigt var ikke at sige, at der ikke er forsamlings-, ytrings- eller religionsfrihed i Israel.

    Kommentar by Polka Charlie — 9. april 2015 @ 23:36

  30. Det er snart moskéernes tur til at være oplysende. :)

    Kan forståes på mange måder, men det er osse meningen. :)

    Kommentar by Sindsro — 9. april 2015 @ 23:56

  31. “du kunne have forholdt dig til det jeg faktisk skrev”

    Det gjorde jeg i den grad. Præciser venligst hvor du mener jeg ikke forholdte mig til citatet:

    Jøderne stemmer – for langt størstedelens vedkommende – selv deres bødler ind over grænsen, så man kan sige, at de ligger som de har redt. Når de gale hunde er færdige med jøderne, så kan man vel forvente, at de lidt mere systematisk går efter os kristne.

    Jøderne har Israel, at falde tilbage på når deres multi-kulti drøm brister – vi har intet.”

    “Flot… Genindfør du bare censuren

    Havd i al “#”#%¤%/¤/ mener du…..!!!!???? Jeg kommenterer dine udsagn. Jeg fortæller dig for h#%#¤%&/#)% ikke hvad du skal mene.

    “Jyde- eller jødetesten kan sabotere enhver debat”

    Men er der en forskel på jyder og jøder!?

    Kommentar by Michael Jensen — 10. april 2015 @ 00:27

  32. “Min hensigt var ikke at sige, at der ikke er forsamlings-, ytrings- eller religionsfrihed i Israel.”

    Næ, det har jeg heller ikke påstået eller hentydet.

    Jeg forholdte mig til det du skrev om muslimer i Israel;

    “Vel omkring 20% af indbyggerne i Israel er muslimer – deres religionsudøvelse bliver dog holdt nede med hård hånd”

    Med et akuelt eksempel på israelske muslimers chikanering af israelske jøders religionsudøvelse.

    Jeg forstår ikke din pointe.

    Kommentar by Michael Jensen — 10. april 2015 @ 00:33

  33. “Haendelsen” naaede knap nok at blive naevnt .Forbavsende saa hurtigt “haendelsen” forsvandt fra pressen

    Kommentar by Dunk — 10. april 2015 @ 02:38

  34. Altså, en jødisk butik er blevet angrebet, alle ved ikke af politiske korrekte årsager ikke hvorfor, men ifølge islameserings borglamme mesteren anna MÆÆÆÆ allahslave så er forklaringen denne, af soci/øko årsager, så angriber taqiyya muhjammedanerne de etniske danske*/jøder for ikke at vise hensyn til DERES æres begreber om at henrette ulydige kvinder og frafaldne fra morder ideologien isislam, vi skal altså “frede” angrebs ideologien isislam for dens modbydeligheder, så skal vi vise forståelse for barbari idelogien isislam, fordi ellers er vi intolerante, ikke rummelige, og frem for alt ikke rummelige for imamernes had og indbyggede kvindeudertrykkelse, vi skal fornægte at 1,5 milliarder muhammed slaver går ind for hals, hånd og hovedafskæringer er NORMALT i 2015!, gid fanden hjemkalder sine muhammed disiple og rister dem over deres eget bål i helvede, der er ingen grund til, at vi andre skal vise hensyn til deres grill arengement i helvede.
    Fuck deres overtro!!!

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 10. april 2015 @ 04:39

  35. @20 Michael Jensen

    Den udprægede jødiske støtte til masseindvandringen og islamiseringen er bare en mærkelig sag. Hvem bliver de første ofre i den forbindelse? Der er bare så mange islamiseringstilhængere blandt det jødiske mindretal i Danmark. Enten er mange jøder hamrende naive eller har onde hensigter.

    En jøde skrev engang en bog om løsningen på det endelige tyskerproblem. Der var tale om grænseflytninger og sterilisationer i millionklassen. Selv Vagttårnet udgivet af JV har kritiseret jøderne.

    Jøderne skal kunne kritiseres som alle andre.

    De nationalkonservative behandler desværre jøderne som et herrefolk i Danmark såvel som i udlandet.

    Kommentar by Niels — 10. april 2015 @ 05:28

  36. Det er stavet korrekt, hvilket må betyde at det 3. generations indvandrere.

    Kommentar by Wazzla — 10. april 2015 @ 05:54

  37. Det er lidt sjovt at nogle af Jer kalder jøder for venstreorienterede.

    De fleste venstreorienterede danskere mener faktisk, at de fleste danske jøder er højreekstreme, voldelige Israel-støttere og mulitante islamofober. Da jeg har været gift med min danske eks-mand, sagte hans forældre (som har været medlemmer af EL og stammer fra en familie med mange generationer af kommunister), at de fleste jøder i DK er meget højreorienterede.

    Mange politisk-korrekte mener også, at “islamofobi” kommer især fra de jødiske kredse, og at det er dem som ophidser til had imod indvandrere/muslimer.

    @ 22 (Dhimmi):

    Jeg mener faktisk, at Lars Aslan Rasmussen er en af de mest sympatiske politikere ikke kun i DK, men i det hele. Han hader islamisterne, HuT og IS, og han siger igen og igen at DK er et dejligt land han elsker. Han er en rigtig humanist og har hjerte på det rette sted. Jeg ikke altid er enig med ham, men har stor respekt for ham som politikker og som en person.

    Kommentar by Israeler — 10. april 2015 @ 06:42

  38. Israeler. Lars Aslan mener du læser en nazistisk side lige nu.

    http://www.uriasposten.net/archives/60779

    Kommentar by Kim Møller — 10. april 2015 @ 08:53

  39. Skamløs selvpromovering og udnyttelse af det nye jødehad: Nej til vold og hærværk mod jøder
    http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/murattamer/ECE7613118/Nej-til-vold-og-h%C3%A6rv%C3%A6rk-mod-j%C3%B8der/
    “Det er i dag den 9. april og 75 år siden, nazisterne besatte Danmark. I dag og alle andre dage siger vi nej til vold og hærværk mod vores medmennesker. På denne symbolske og triste dag siger vi nej til vold og hærværk mod jøderne.

    Derfor har Natasha Al-Hariri, Mariam Hassanain, Niddal El-Jabri og jeg sat hjerter og beskeder op på den jødiske slagters dør og butiksvindue for at fortælle dem og omverdenen, at vi bekæmper had med kærlighed.”

    Kommentar by Geert — 10. april 2015 @ 09:49

  40. “Jøderne skal kunne kritiseres som alle andre.”

    Jeg har vel heller ikke påstået andet?

    Men så kritiser den enkeltes holdninger, som du ville gøre med jyder. Jeg bor i Frederikshavn som, med få undtagelser, nærmest har haft rødt enevælde siden før krigen. Så vi frederikshavnere er enten hamrende naive eller har onde hensigter.

    Det var sådan set den der vinkel jeg begyndte med at kritisere + den evige fordom om hvilket land Israel er.

    Kommentar by Michael Jensen — 10. april 2015 @ 11:14

  41. Den højt besungne multikultur har det svært med jøder.

    Kommentar by Liva — 10. april 2015 @ 12:18

  42. Angående jødiske stemmer; da Jøder næsten overalt er meget små mindretal, er det ikke først og fremmest stemmerne som er udslagsgivende for deres indflydelse. Men jeg kan oplyse at den organiserede Jødedom i England og USA giver ca. lige meget i milliardstøtte til hver af blokkene (lidt mere til de “venstreorienterede” vist nok), så begge vil føle sig forpligtet overfor dem.

    Kommentar by Balder — 10. april 2015 @ 19:02

  43. Inde på den venstreradikale nyhedsportal demos læser jeg dette fra den 10-04-2015:

    En jødisk delikatesse- og slagterforretning i København er natten til torsdag blevet udsat for hærværk. Det bekræfter både ejere af butikken og Københavns Politi overfor tv2.dk. Demos tager afstand fra handlingerne og minder om, at racisme og nazisme førte til folkemord, udryddelse af mindretal og politiske modstandere under 2. verdenskrig – ligesom racisme og undertrykkelse af befolkninger og politiske ideologier idag fører til krig og ødelæggelse.

    Det lyder jeg jo meget godt med denne afstandstagen, men hvad nu hvis gerningsmændene bliver pågrebet og det viser sig at være arabere?

    Fører det så til en erkendelse af, at det var knap så god en ide at tillade ophold af store grupper af mennesker fra mellemøsten?

    Nok næppe og jeg formoder, at det i så fald vil blive forbigået i tavshed.

    Kommentar by T. H. — 10. april 2015 @ 23:09

  44. > Kommentar by Michael Jensen — 10. april 2015 @ 00:33 mv.

    “Jeg forstår ikke din pointe.”

    Nej…

    Religion – det gælder vist enhver almindelig anerkendt religion – kan frit praktiseres i Israel, men der er er grænser for hvor ekstremt den kan udøves. Et eksempel; man kan skrige fra en minaret som en mand med mavepine, men man kan ikke stene vantro, prædike død-og-ødelæggelse, støtte terror eller gifte sig med et barn.
    Pointen var således, at Israelerne er kloge og forstandige mennesker, derfor holder de den syge/ekstreme bogstavtro udøvelse af Islam nede. Det burde vi andre faktisk lære noget af.

    Den video jeg så; jeg bryder mig ikke om deres facon, men jeg så ikke en adfærd som er kriminel – den er problematisk og skinger, men ikke kriminel. De benytter deres demokratiske ret og gøres det ikke-voldeligt, uden hærværk, trusler osv. så fred med det.

    Jyder/Jøder, man kan godt være både jyde og jøde på en og samme tid, men du benytter det destruktivt i en meningsløs ordleg, som alene har til formål at lukke munden på vedkommende man er uenig med.

    God sommer.

    Kommentar by Polka Charlie — 10. april 2015 @ 23:48

RSS feed for comments on this post.