5. februar 2009

DR Online: “Norsk politi får ja til hijab”

Fra DR Online – Norsk politi får ja til hijab (4/2-09; Jacob Gyldenløve).

“Den norske regering giver nu tilladelse til, at muslimske kvinder i landets politikorps kan bære religiøs hovedbeklædning, fremgår det af regeringens hjemmeside.

Det sker efter, at det norske rigspoliti i en rapport har støttet en ændring af uniformsreglementet.

(- der henvises til ‘Aftenbladet’)

(- reklame for indslag på DR Update, 5/2-09: Norsk politi må gå med tørklæde)

Fra Aftenposten – Politifolk er i mot politi-hijab (4/2-09).

Politiets Fellesforbund er fortsatt motstandere av hijab til politiuniformen og er overrasket og skuffet over konklusjonen til justisdepartementet og Politidirektoratet.

– Dette var en overraskende og skuffende konklusjon som etter mitt syn ikke tar hensyn til grunnleggende prinsipielle verdier i politiet, sier leder Arne Johannessen i Politiets Fellesforbund til NTB.

Politiet skal symbolisere nøytralitet og bruk av hijab vil bryte med dette overordnede prinsippet, mener PF-lederen.
– Vi har ett politi her i landet og der skal uniformen være lik uavhengig av personlige og religiøse verdier, understreker Johannessen.”

Diverse netafstemninger.

(Aftenposten)

(VG Nett)

Opdate. 18.30-TVavisen brugte næsten syv minutter på historien, herunder mere end fem minutter på indslag, der problematiserede at Danmark ikke havde lavet en lignende ordning. Først det den norske historie: Norske politifolk med muslimsk tørklæde. Dernæst interviews med tørklædeklædte muslimer: Ja så vidt den øverste norske politiledelse. Den ene sagde blandt andet…

“Det handler ikke om hvordan man ser ud, men hvordan man kan arbejde med det – om man gør det man skal. Det er jo ikke udseendet der tæller.”

Dernæst en beretning om hvorledes DSB, McDonalds og Odense Universitetshospital ingen problemer havde med tørklæder: Mange danske virksomheder har ikke problemer med at deres medarbejdere bærer tørklæde. Afslutningsvis var det så politiets opgave at forsvare manglende særrettigheder til muslimer: Interview med Peter Ibsen, Formand – Dansk Politiforbund.

Klaus Bundgård Povlsen, vært: “Hvis det kan lade sig gøre i andre lande, hvorfor kan det så ikke lade sig gøre her”

Opdate. Skræmmende debat på Radikale.net. Prisen tager Thomas Møller Jensen, radikal byrådsmedlem i Herning.

“Jeg er sikker på at de sagtens selv kan finde ud af, at udfærdige såvel uniform som reglement, således at det det bedst muligt sætter dem i stand til at udføre den opgave det er dem pålagt. Og det er vel det, der er formålet med at bære uniform – at de bedre kan løse den pålagte opgave iklædt en uniform. Om uniformen så inkluderer hjelm når man skal i kamp på gaden eller tørklæde når der skal patruljeres i Voldsmose, så er det vel naturligt at politet selv kan bestemme sig for hvad der er mest hensigtsmæssigt.

Oploadet Kl. 17:56 af Kim Møller — Direkte link63 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6533/trackback

63 Comments »

  1. “Nordmændene synes det (sic) er vigtigere ting at tænke på, end hvem der har tørklæde på hvor”

    Så ved man da hvor sympatien ligger…

    Kommentar by FrederikSJ — 5. februar 2009 @ 18:21

  2. DR er i sit es. Ser man meningsmålingerne på de norske aviser, så var ca 98% af læserne imod forslaget.

    Kommentar by Enkefru Madsen — 5. februar 2009 @ 18:29

  3. Nordmændene syntes (sic) det (sic) er vigtigere ting…..

    Kommentar by Bo Nielsen — 5. februar 2009 @ 18:35

  4. Klaus Bundgård Povlsen så seerne dybt i øjnene i TV-avisen kl. 18:30, mens han sagde: Hvorfor må de ikke i Danmark, når de må i Norge?

    Der er flere bloggere, som har forudsagt, at muslimerne i Danmark ville udnytte Norge og denne sag som løftestang og sige præcis sådan.

    Men fjernsynet havde altså så travlt, at muslimerne ikke engang nåede at komme først.

    Kommentar by AN — 5. februar 2009 @ 18:43

  5. DR kl 1800 dækning

    Norsk Politis ledelse får taletid, de chokerede norske fagforeninger siger nej men det ignorerer DR blankt.

    DR skifter fokus til Danmark. Reportagen problematiserer 100% både rigspolitiet og politiforbundet og DR supplerer herefter med offer-historier. Herefter en tour-de-force på næsten 10 minutter med andre arbejdspladser hvor det er tilladt – uden 1 eneste sekunds reflektion om HVORFOR Politiet nu siger nej.

    Herefter studiet med Peter Ipsen fra Politiforbundet. Et bombardement af kritiske spørgsmål.

    Kommentar by DaLi — 5. februar 2009 @ 18:44

  6. -> Enkefru Madsen

    “Ser man meningsmålingerne på de norske aviser, så var ca 98% af læserne imod forslaget.”

    Jeg har indsat resultatet af en afstemning på Aftenbladet, idag, cirka 18.45.

    Kommentar by Kim Møller — 5. februar 2009 @ 18:52

  7. Det skulle undre, hvis de nye “hættemåger” ikke har en bror, en fætter eller anden pårørende, der er kriminel.
    Men Norge har før levet med en Vidkun Quisling, så kan de vel også leve med en muslimsk underverden, også i politiet.
    God fornøjelse!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 5. februar 2009 @ 18:56

  8. Ok. I stand corrected. +80% er også overbevisende nok.

    Kommentar by Enkefru Madsen — 5. februar 2009 @ 19:23

  9. Regering og politi har tydeligvis ikke fattet hvad konceptet UNIform går ud på. Norge er styret af hovedløse høns (også kaldte jenter).

    Kommentar by Kimpo — 5. februar 2009 @ 19:24

  10. Politiet i Danmark skal selvfølgelig ikke med hovedbeklædning på kvindelige betjente signalere, at kvinder der overfaldes selv er ude om det, hvis de ikke har dækket håret til.

    Kommentar by Janne — 5. februar 2009 @ 19:28

  11. JP.dk har spurgt sine læsere om de synes politikvinder have lov til at bære tørklæde, og tilslutningen til et sådant forslag er ikke just overvældende. Bortset fra et par enkelte apologeter er stemningen lodret imod en islamisering af politikorpset:

    http://jp.dk/meninger/ordeterdit/article1593414.ece

    Kommentar by JensH — 5. februar 2009 @ 19:30

  12. Norge er et problematisk land, hvor pietisme og politisk korrekthed fylder rigtig meget. Jeg har en bror i Trondhjem, naturaliseret nordmand, som i fuldt alvor mener at Danmark selv bærer ansvaret for ambassadeafbrændinger og deslige, og at Norge har forholdt sig til den muslimske følsomhed på en mere ansvarlig måde. Det var lige ved at sætte familiefølelsen overstyr.

    Kommentar by Joiker — 5. februar 2009 @ 19:58

  13. Nu giver TV2knuz, DR og Politiken ikke ro førend middelalderlig kvindeundertrykkende formummelse også bliver tilladt for danske betjente.

    Kommentar by morlille — 5. februar 2009 @ 20:08

  14. Hvad er det der sker !
    Hvorfor skal MIT land og Europa, forpæstes af den Satan-kult iSLAM.
    Hvor er det dybt perverst at se på de underkuede kludekoner, nej her er en kvinde der er, som kvinder skal være:

    http://www.youtube.com/watch?v=glt58kIGNXg

    For at kvinder ikke skal miste den frihed de har, er der ikke anden udvej end at gribe til våben.

    Kommentar by M16 — 5. februar 2009 @ 20:15

  15. Jeg skal nok ikke til Norge foreløbig så…

    Hvis jeg så sådan en hættemåge i politiuniform, så kunne hun rasle nok så meget med håndjernene, jeg ville simpelthen dø af grin inden hun fik dem smækket på mig..

    Kommentar by Onion — 5. februar 2009 @ 20:18

  16. Hvis det tillades politiet at bære synlige idelogi symboler, så er meningen vel,at vi skal i dialog med politiet og spørge ind til den udklædtes holdninger, få svar på om den udklædte går en for tilbagestående primitive umenneskelige stening af ulydige mennesker, om det ikke er latterligt rablende dumt, at læse koranen og tilbehør bogstaveligt, for jorden er da ikke flad, om den udklædte ikke mener, det er racistisk at kalde jøder for aber og svin osv… de spørgsmål må vi som borger da få svar på, hvis politiet missionere i arbejdstiden.
    Tænk en masse indirekte tilsvining (koranen er jo en svinsk modbydelig bog) man kan nå at udgyde, mens den udklædte missionerende udskriver en bøde for glemt sikkerhedssele!

    Kommentar by li — 5. februar 2009 @ 20:52

  17. Nu, i dag, er tiden vist helt klart kommet, hvor vi i Danmark skal indføre grænsekontrol, med krav om visum fra indbyggere fra Norge og Sverige. Slut med de frie grænser – især fra vore såkaldte “broderfolk” nordpå.

    Vi får nu brug for at beskytte Danmark, også mod nordmænds- og svenske borgeres- og deres politikeres naive given efter for islamisternes (desværre alt for vellykkede-) forsøg på at bryde ind i de skandinaviske demokratier. Nu sidst i form af accept af hijab-bærende politifolk i Norge.

    Vi må ikke ligge under for deres (de andre skandinaviske landes-) uforstandighed!? Lad os nu samle os, og beskytte DK! – vi, der er klar til at blive nutidens- og fremtidens frihedskæmpere! Det er i sidste øjeblik!

    Lad os heller ALDRIG nogensinde acceptere de “kræfter” i DK, der tilsvarende nu er parate til at sælge vores frihed, som vi ser det gjort i svage Norge og svage Sverige. Lad os i stedet registrere de danske forrædere, med henblik på den senere afregning der kommer! Vi får brug for det, af hensyn til vore efterkommere!

    Vi har jo allerede på nuværende en række navne på forrædere mod det danske demokrati. De udstiller sig i disse tider frivilligt, og naivt, båret frem af en overivrig leflende “presse” i den forkerte tro at de har befolkningsmajoriteten med sig på deres side.

    Det kan ikke være ulovligt at registrere disse individer, om ikke andre steder så i vore hukommelser, eller i form af opsamling af avisudklip med deres udgydelser, med henblik på den senere “afregning” og eventuelle rettergang, når Danmark engang igen normaliseres. Jeg tænker her på afregningen overfor forræderne i efterkrigstidens Danmark. Alt det skal åbenbart gentages…

    Demokratiet har altid overlevet- og afregnet med …ismerne, og disses proselytter, hvor end de kom fra! Det sker selvfølgelig igen…

    Men, kedeligt, at det nu skal være nødvendigt igen at skille sig af med sådanne individer – endnu engang, igen,igen,igen! Kedeligt, at det skal være nødvendigt at udskille- og fjerne sådanne mennesker fra samfundet, for at dette kan forblive frit og demokratisk! For vore efterkommeres skyld!

    Kommentar by Jens Peter Jensen, huset. — 5. februar 2009 @ 21:28

  18. Man fatter ikke denne tid, disse tåber og idioter, har de da intet lært af nazismen ?

    Denne posts emne væmmes jeg specielt over, og den dag det indfinder sig i DK og bare vent den er sikker som amen i kirken lige så sikkers som Wilders sag kun er en prøveklud for EUrabia, ja den dag kan jeg ikke acceptere politiet som en myndighed mere, hvad det dermed indebærer.

    M16 har ret, vi nærmer os med stormskridt imod en væbnet kamp for vores ret til frihed og vores ret til vores eget land.

    For de EUrabiske levebrødspolitikere (ja og som set ved Norges eksempel retter de også ind udenfor)har intet begreb om hvad de har sat igang, men i modsætning til sidste besættelse for de forræderiske politikere gik fri skal DISSE holdes til ansvar for deres handlinger, og det bliver de forhåbentlig enten i modstandskampen eller retsopgøret bagefter.

    Det skal ikke være ustraffet at ødelægge et helt land og en hel befolkning !

    Kommentar by Whodares — 5. februar 2009 @ 22:48

  19. Jeg taler med nordmænd i mit job, Hver dag. De er TRÆTTE af de svenske tilstande, som deres latterlige politikere påtvinger dem.
    De har en muslimsk terrorist og psykopat, Mullah Krekar, som hallal-hippierne holder hånden over, men som 80% af nordmændene vil af med. Han har kone og 8 børn, som skal underholdes af staten, samtidig med, at han truer det norske samfund med muslimsk overtagelse af Norge.
    SYGT.
    OG – den såkaldte elite i Norge??? De fortsætter dhimmificeringen. Så er man intellektuel og humanistisk.
    Tro mig, det går galt. I Norge er nationalfølelsen LANGT mere rodfæstet end i Danmark og Sverige. På et tidspunkt har de fået NOK. Så eksploderer det.

    Kommentar by ramses-2 — 5. februar 2009 @ 22:57

  20. Hvordan kan en troende muslimsk kvinde arbejde som politibetjent? Hun må ikke arbejde sammen med fremmede mænd, hun må heller ikke røre dem. Hvordan vil hun håndtere et håndgemæng, når hun ikke må berøre de stridende parter? Hvad vil hun gøre hvis hun kommer til en demonstration med palæstinensiske deltagere, der jo bevist utallige gang altid medfører et voldsorgie? Vil de palæstinensiske mænd acceptere hende som autoritet, eller vil de placere hende der hvor hun ifølge islam hører hjemme – klart underordnet manden? Når hun er så besat af sin religion at hun absolut skal bære tørklæde, hvad vejer så meste – norsk lov eller sharia?

    Styres vi af idioter der ikke kan tænke en tanke til ende? I bekræftende fald hvorfor stemmer folk dem ind i Tinget gang på gang? Styres vi af idioter fordi den største del af vælgerne er idioter?

    Kommentar by PeterK — 5. februar 2009 @ 22:57

  21. Jeg så også indslaget i TV-A(mmestuen) kl. 18:30 men – som altid – med mit prøvede Bullshit-O-Meter tilkoblet. Derfor var der intet nyt i at den han-kønnede Hamastubatør ivrede for mere sharia, barbari og anden dårskab. Den slags er rutine og sorteres fra, således at min forstand kan koncentrere sig om de ca. 3 minutters reelt indhold, der serveres på de ca. 20 minutter forestillingen varer. Det samme som et power-nap.

    Så det, der bundfældede sig, var følgende: af interview’et med politmanden syntes det at fremgå, at der allerede fandtes muslimer i korpset, blot ikke med synlig etiket.

    Det vil altså sige – hvis det virkeligt er tilfældet – at der i dag går bevæbnede muslimer rundt på gader og stræder!

    Kommentar by Anonym — 5. februar 2009 @ 23:10

  22. Jeg så også indslaget i TV-A(mmestuen) kl. 18:30 men – som altid – med mit prøvede Bullshit-O-Meter tilkoblet. Derfor var der intet nyt i at den han-kønnede Hamastubatør ivrede for mere sharia, barbari og anden dårskab. Den slags er rutine og sorteres fra, således at min forstand kan koncentrere sig om de ca. 3 minutters reelt indhold, der serveres på de ca. 20 minutter forestillingen varer. Det samme som et power-nap.

    Så det, der bundfældede sig, var følgende: af interview’et med politmanden syntes det at fremgå, at der allerede fandtes muslimer i korpset, blot ikke med synlig etiket.

    Det vil altså sige – tørklæder eller ej – at der i dag går bevæbnede muslimer rundt på gader og stræder!

    Kommentar by Skjoldungen — 5. februar 2009 @ 23:11

  23. #18- Det skal ikke være ustraffet at ødelægge et helt land og en hel befolkning !

    Nej. For det maa der betales.

    Kommentar by Dansker i TN — 5. februar 2009 @ 23:14

  24. Lad os antage følgende:

    Hvis en HA`er hævder at hans rygmærke har religiøs betydning og at han
    hellere vil opgive sin kriminalitet end tage sine rygmærker af!

    Lad os videre antage at HA´erne udgjorde ca. 2% af Danmarks befolkning
    ville alle PK´erne så også plædere for at rygmærket var en naturlig
    del af politiets uniformering

    Hvor er neutraliteten – i politiet – når en kvindelig strisser gør
    tjeneste i en delvis religiøs uniform?

    Lad os dog værne det sekulære, værdineutrale politi mod religiøs
    omfavnelse!

    Kommentar by BeCool — 5. februar 2009 @ 23:16

  25. Hvor er det himmelråbende vanvittigt, at der skal spildes kostbar udsendelsestid på sådan noget bagatelagtigt pjat.
    En af mine gode bekendte ville gerne have været lokomotivfører. Det kunne han ikke blive, fordi han var farveblind, så han måtte finde ud af noget andet. Han kunne ikke bare smyge sir handicap af sig.
    Tørklædehystaderne kan jo bare smide tørklædet, så står vejen åben for dem – åbenbart.
    Er der ikke nogen, der kan forklare DR journalisterne lidt om proportioner ?

    Kommentar by Niels Juel — 5. februar 2009 @ 23:54

  26. Sov sødt lille jumbo og visselulle…

    Kommentar by Winston — 5. februar 2009 @ 23:54

  27. Jamen, så ser vi jo også snart jødiske politimænd og kvinder med kalot og davidsstjerne – det bliver spændende at se dem anholde rødderne fra blågårdsplads :)

    Kommentar by Christopher — 6. februar 2009 @ 00:34

  28. http://www.document.no/2009/02/qaradawi_spar_nytt_holocaust_-.html

    Prøv og læs kommentarerne i den tråd, norge er gennemsyret af islam og rabiate imamer med regerings kontakter. Skulle ikke undre mig om det samme sker i DK og resten af europa

    Kommentar by Niels — 6. februar 2009 @ 03:35

  29. DDR
    Danmarks Digitale Røvhul.
    Hvor længe vil vi finde os i, at vor tids Adel “politikere og selvudnævnte kulturpersonligheder” nedbryder vores land, påtvinger danskerne fysiske og psykiske lidelser med den røde Adels klapsalver, det må sku stoppe nu, mens det endnu er tilladt (delvis) at sige sin mening.

    Kommentar by Fritz — 6. februar 2009 @ 07:10

  30. Tørklædet er koran-reklame og i koranen opdeles mennesker og handlinger og dyr i rent/urent og i rettroende/vantro. Det danske politi skal ikke skilte med den form for intolerante og fordomsfulde opdeling af mennesker, handlinger og dyr. Det vil fjerne tilliden til politiet som en verdslig del af et verdsligt land. Der står i koranen at ikke-troende og anderledes troende er vantro. Det menneske- og samfundssyn skal det danske politi ikke skilte med. Politiets dresskode skal være neutral: fri for religiøse og politiske statements.

    Kommentar by Janne — 6. februar 2009 @ 07:44

  31. Så fik koranfascister endnu en lille bid af Norge, sørgeligt og skamfuldt, men sådan var det også under sidste krig da halvdelen af fjeldjenterne lå i med nazisterne.

    Og forøvrigt, hvad skulle man i Norge, hvis det ikke lige var fordi man trængte til at kede sig ihjel? De er snart mere frelste end svenskerne.

    Kommentar by Bodil — 6. februar 2009 @ 08:49

  32. -> 328 Niels

    Jeg checkede lige dit link til document.no, og det ser sandelig ikke godt ud i Norge. Jeg læste følgende kommntar derinde fra en debattør ved navn ‘Jan Hårstad’:

    “Fjordmannen: hvis det er korrekt det du sier om at Islamsk Råd Norge har fått syvdoblet sin statsstøtte under Stoltenberg,krever dette temaet kollektive anstrengelser på document for å finne ut hva det er som foregår i dette landet.
    Finner vi ut av hva Qaradawi (paven i Muslim Brotherhood) og Norge har blitt enige om av avtaler,så har vi løst koden for både blasfemiloven og Hijaben på politiet. Hva mener Walid al-Kubaisi?”

    Islamsk Råd i Norge er det ‘Norske’ svar på Islamisk Trossamfund her i landet, og har ligesom dem tætte bånd til det Muslimske Broderskab. Og de får statsstøtte af den Norske stat, der dermed selv finansierer sing agen afvikling!! Utroligt!! Er det ikke både Helle Thorning-Schmidt og Villy Søvndal der har den nuværende Norske regering som forbillede for hvad de ønsker for Danmark??

    Kommentar by JensH — 6. februar 2009 @ 09:57

  33. Der arbejder sandelig en ægte Ny Nazist sympatisør og blogger for DDR.

    Per Juul Carlsen – Beskæftigelse: Journalist

    Per Juul Carlsen er vært på film land
    dr.dk/P1/Filmland/Redaktionen/20051010150913.htm

    Per Juul Carlsen’s blog indlæg hos DR:
    Han Heilede:
    blogs.dr.dk/blogs/filmland/archive/2009/02/06/han-heilede.aspx

    Der er ingen undskyldninger for en Journalist ikke at vide hvilket budskab vedkommene udøver til offentligheden, de bruger jo personer der reflekterer deres egne holdninger, det tager cirka 10 minutter på enhver søgemaskine, af dit valg, at finde ud af hvem det er Per Juul Carlsen hylder, i flæng med venstrefløjen:

    Uddrag fra Nazist sympatisøren og Jødehaderen DR Journalisten Per Juul Carlsen:

    …Men tilbage til Professor Norman Finkelstein og hans højre arm. De optræder begge i israelske Yoav Shamirs tankevækkende og dejligt nysgerrige dokumentarfilm, ‘Defamation’, der stiller det gode og simple, men lidt naive spørgsmål: ‘hvorfor optræder ordene ‘holocaust’, ‘nazister’ og ‘anti-semitisk’ altid i samme sætning?’….

    […]

    Norman Finkelstein har mange interessante og tankevækkende pointer, men har det store problem, at han ikke kender sin grænse. Det er i den sammenhæng, han i ren ophidselse løfter sin højre arm og gør det unævnelige. Han heiler sgu! Han gør det med et grin og et sobert argument,,,,

    ——

    Hvem er denne Norman Finkelstein som Per Juul Carlsen finder så interressant, synes har gode pointer, som han samtidig forsvarer?

    Selvsagt er Finkelstein venstreorienteret og Jøde, det ’stuerene’ Jødehad, så de ‘anstændige’ kan hygge sig i de rødestuer, tillige er Finkelstein hyldet af de ‘anstændiges’ brødre, Ny-Nazisterne.

    Lad os se hvilke pointer det er DR Journalisten Per Juul Carlsen falder i svime over:

    Fra Frontpage Magazine:

    The Passion of Norman Finkelstein

    The Norman Finkelstein affair at DePaul University was not yet buried when an entire revisionist “narrative” of the affair was being churned out by the Far Left. A bit of revisionism was to be expected, one supposes, regarding the favorite “academic” of those promoting Holocaust Revisionism and “New History” about World War II. After all, Finkelstein had made his name in the media by cheering Hezbollah’s terror attacks on Jews, by arguing that Germany is the victim of greedy dishonest Jews, that nearly all those claiming to be Holocaust survivors are liars, thieves, and hoaxers, thus feeding the lunatic fringe that claims that the entire Holocaust of Six Million Jews by Nazi Germany was a Zionist hoax. Neo-Nazi web sites hailed him as the “Jew who proved that the Holocaust was a hoax.” Finkelstein had repeatedly proclaimed Holocaust Denier and pseudo-historian David Irving as his role model and hero, even when Irving was sitting in a Vienna prison for Neo-Nazi propagandizing. Finkelstein baselessly smeared just about everyone, from Holocaust writer Elie Wiesel to Alan Dershowitz, the latter whom Finkelstein falsely accused of plagiarism. Finkelstein physically threatened his own Dean. But in spite of all this, the scope of Finkelsteinian revisionism emerging the past few weeks and its willingness to employ the Big Lie are still shocking.

    Resten er ligeså interressant
    frontpagemag.com/articles/Read.aspx?GUID=76B162C1-1038-400B-B112-87C09C917227

    The Norman Finkelstein Roadshow

    Norman Finkelstein, freshly liberated from the humdrum of academic life by way of being denied tenure at De Paul University, has taken his hate-Israel routine on the road. He has gone to Lebanon to give lectures and to “hold two workshops in Palestinian refugee camps.”

    […]

    It’s probably impossible to put Finkelstein’s swindles and perversions (to borrow an Orwell phrase) into a ratings system, and I am by no means a person who wastes much time following the man’s deluded utterances. But here he has clearly sunk to a new low: He openly sympathizes with Hizballah, a group which seeks the genocide of the Jewish people; he openly wishes for Israel’s military defeat at the hands of an enemy whose primary ambition is the state’s annihilation; and he does all of this while hiding behind the fig leaf of his own Jewishness so as to deflect the charge that he is an anti-Semite.
    commentarymagazine.com/blogs/index.php/pollak/1799

    Kommentar by Rolf Krake — 6. februar 2009 @ 11:17

  34. Jeg skrev et indlæg hvor jeg fremlagde det samme materiale på blog indlægget, men med andre ord, lad os se om Per Juul Carlsen har nosser til at lade kommentaren stå, så folk kan tage stilling til Finkelstein vis a vis Per Juul Carlsen svime over samme.

    Kommentar by Rolf Krake — 6. februar 2009 @ 11:21

  35. Der blev spurgt:styres vi af idioter fordi størstedelen af vælgerne er idioter?
    Ja det er de.

    Kommentar by ivan johansen — 6. februar 2009 @ 11:41

  36. DR har ændret billedtekstens ordlyd.

    Kommentar by intel — 6. februar 2009 @ 12:42

  37. (D)DR styres af middelmådighed, de kvindelige speakere på TV-avisen kan knap læse en sætning uden at lave en fejl. Det er en skandale at man er tvunget til at betale licens.

    Kommentar by alec — 6. februar 2009 @ 13:45

  38. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558124

    “Den tidligere filosofiprofessoren er sterkt bekymret over Politidirektoratets anbefaling om at religiøse hodeplagg kan bli en del av politiuniformen.”

    “- Hvordan skulle politifolk med den jødiske kippaen kunne roe ned sinte muslimske ungdommer mot Israels krigføring mot Gaza? Eller hvordan ville politifolk med hijab bli tatt imot av den jødiske menigheten om de ble brukt til å patruljere en jødisk barnehage? spør Skirbekk.”

    Kommentar by Anders Kusk — 6. februar 2009 @ 14:01

  39. OT (og dog)

    Det danske politi fik en over snuden her kl 14. Jønke blev frifundet for knivdramaet med en dadel der angreb ham forrige år med en kniv..

    Det der har undret mig i denne sag er, at Jønke blev tiltalt for særdeles grov vold, mens den arabiske dadel kun for grov vold….dadlen angreb Jønke og stak ham i maven og lysken – det burde kvalificere sig til drabsforsøg. Jønke fik overmandet dadlen og denne fik et knivstik i låret. – en klar forskelsbehandling i mine øjne, maven og lysken er jo særdeles farlige områder at komme til skade i på kroppen.

    Beklageligvis overlevede dadlen..

    Kommentar by Onion — 6. februar 2009 @ 14:14

  40. Radikal debat: http://www.radikale.net/mai-britt-schultz/indlaeg/2009/02/05/politi-og-reformer

    Kommentar by BE — 6. februar 2009 @ 16:25

  41. #40. “Radikal debat”. Jeg har lige læst kommentator sporet til tråden og min første og ufiltrerede reaktion var: De er syge i roen!

    Kommentar by PB — 6. februar 2009 @ 18:29

  42. Og da “Vi” alligevel er igang med OT(og dog) afdelingen, så er her et “lille” bidrag til fredags underholdningen.
    http://www.youtube.com/watch?v=eScDfYzMEEw

    Kommentar by PB — 6. februar 2009 @ 18:36

  43. men som 80% af nordmændene vil af med

    Jamen, så forstår jeg ikke. Lever nordmændene ikke i et land hvor man kan stemme? Stille op? 80% burde være flertal nok til at forhindre hvad der sker.

    Kommentar by jdm — 6. februar 2009 @ 19:26

  44. Mullah-kvindesyn i sportsklub i Norge:

    h t t p://www.dagbladet.no/2009/02/06/sport/fotball/tippeligaen/valerenga/hijab/4729111/

    Kommentar by Janne — 6. februar 2009 @ 19:52

  45. Nordmændene er vanvittige. Tænk at man frivilligt inviterer hijabber indenfor og implementerer det som en del af en politiuniform. Og så besmykker man sit ynkelige knæfald med den nye yndlingssætning “politiet skal afspejle samfundet omkring”. Er det kun den totale kapitulation, som er tolerant og mangfoldig nok?

    Herhjemme er vi næsten ikke bedre. Her stilles islamiske tørklæder til rådighed på mange sygehuse for bogstavtro sygehuspersonale.
    Dhimmi-ledelserne gør honnør for islamiske særrettigheder, og fordømmer dem (incl. undertegnede) som er ærkemodstandere.

    Lad os så snart få det nationale forbud mod islamiske hovedtørklæder på alle offentligt ansatte!
    DF kæmper for sagen:

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/312926:Danmark–Dansk-politi-faar-ikke-toerklaeder

    Kommentar by Anonym — 6. februar 2009 @ 20:31

  46. ALDRIG vil jeg blive anholdt af en islamist. ALDRIG!

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 6. februar 2009 @ 20:32

  47. De er vanvittige i Norge. Hijab-klædt politi er skandaløst.
    Er det kun den totale kapitulation, som er tolerant og mangfoldig nok? Man besmykker det ynkelige knæfald med det nye plusmantra: “politiet skal være en afspejlning af det omgivende samfund”. Så må jeg spørge: Hvorfor det?

    Der skal vel laves en sondring mellem hvordan man går klædt i fritiden og hvordan man går klædt, når man bestrider et offentligt embede.

    Vi er ikke meget bedre herhjemme. På mange danske sygehuse stiller vi hijabs til rådighed for bostavtro muslimske kvinder. I praksis islamisering. Vi gør honnør for islamiske særrettigheder og de som kritiserer denne praksis (incl. undertegnede) bliver fordømt af meningseliten.
    Dhimmiledelserne rundt omkring i vore verdslige institutioner har intet mandsmod til at afvise islamiske særkrav.

    Nu skal vi snart have et nationalt forbud mod islamiske tørklæder på alle offentligt ansatte.
    DF arbejder på sagen, men det er desværre op ad bakke qua de øvrige partiers berøringsangst og totalitære pænhed:

    h ttp://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/312926:Danmark–Dansk-politi-faar-ikke-toerklaeder

    Kommentar by Anonym — 6. februar 2009 @ 20:41

  48. De er vanvittige i Norge. Hijab-klædt politi er skandaløst.

    Er det kun den totale kapitulation, som er tolerant og mangfoldig nok? Man besmykker det ynkelige knæfald med det nye plusmantra: “politiet skal være en afspejlning af det omgivende samfund”. Så må jeg spørge: Hvorfor det?

    Der skal vel laves en sondring mellem hvordan man går klædt i fritiden og hvordan man går klædt, når man bestrider et offentligt embede.

    Vi er ikke meget bedre herhjemme. På mange danske sygehuse stiller vi hijabs til rådighed for bostavtro muslimske kvinder. I praksis islamisering. Vi gør honnør for islamiske særrettigheder og de som kritiserer denne praksis (incl. undertegnede) bliver fordømt af meningseliten.
    Dhimmiledelserne rundt omkring i vore verdslige institutioner har intet mandsmod til at afvise islamiske særkrav.

    Nu skal vi snart have et nationalt forbud mod islamiske tørklæder på alle offentligt ansatte.
    DF arbejder på sagen, men det er desværre op ad bakke qua de øvrige partiers berøringsangst og totalitære pænhed:

    h ttp://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/312926:Danmark–Dansk-politi-faar-ikke-toerklaeder

    Kommentar by Johansen — 6. februar 2009 @ 20:42

  49. Små slaw folks.Der er ingen grund til generelt at skælde ud på vort norske broderfolk. De har præcist de samme elitære kanutter rendende og lave ulykker som vi selv har, og netafstemningerne viser jo osse med al ønskelig tydelighed,hvad nordmændene og det norske politi mener om den sag.
    Med svenskerne er det en ganske anden og alvorligere sag. Dette gloomy folk kan for min skyld fortsætte med via systembolaget, at drikke sig fra sans og samling og så gå ud i den mørke skov og grådkvalt af selvmelidenhed begå selvmord.
    Hatten af for Peter Ipsen.

    Kommentar by Knud Erik — 6. februar 2009 @ 21:32

  50. >31 Bodil

    “Så fik koranfascister endnu en lille bid af Norge, sørgeligt og skamfuldt, men sådan var det også under sidste krig da halvdelen af fjeldjenterne lå i med nazisterne”

    Nej, det gør mig ondt at læse. Der var aldrig flere end højst 50.000 nordmænd, der var medlemmer af Quislings parti. Han vidste, og det vidste værnemagten også, at den norske befolkning orienterede sig mod England. Norge havde det langt værre under krigen end vores lille landbrugsland. Norge har fx aldrig kunnet brødføde sig selv.

    Kommentar by Mette — 6. februar 2009 @ 22:33

  51. > 32

    Det Muslimske Broderskab blev sandsynligvis købt til fred under Muhammedkrisen. Formanden for det islamiske trossamfund i Norge er bror til en af broderskabets pinger i Libabon.

    Her i Danmark findes der også nogle mekanismer, der styres fra centralt hold. Husk at Abu Laban pralede med, at han kunne have “rejst den muslimske befolkning” under Muhammedkrisen, hvis han havde villet det. Der har også været andre lejligheder, hvor gadens muslimske parlament er blevet topstyret.

    Kommentar by Mette — 6. februar 2009 @ 22:41

  52. Det er måske slet ikke så dumt med affaldssække betjente, i hvert fald ikke hvis man er indbrudstyv, en pose tørrede svineøre og man har hele villakvateret for sig selv, eller måske endnu bedre, bacon duft på sprayflaske.

    Kommentar by Fritz — 6. februar 2009 @ 22:52

  53. Svinekød er for muslimer som hvidløg er for vampyrer.

    #40, BE

    Den Radikale debat er fuldstændig virkeligheds fjern, og samtidig er de nogle arrogante selvoptagede hybrid Marxister.

    De er magtliderlige, føler sig hævet over selv politiet, og befolkningen, med en perfid über-moral.

    Man væmmes…

    Er helt og særdeles enig med #17 Jens Peter Jensen

    Kommentar by Rolf Krake — 7. februar 2009 @ 00:45

  54. 51.Mette

    Jeg tror ikke The Muslim Brotherhood blev købt til noget som helst under MO-krisen.

    Derimod har de højst sandsynligt dikteret hvordan de forskellige islamiske organisationer skulle agere i de forskellige lande.

    Islamisk Trossamfund i Danmark er kun en lille organisation under Broderskabet.

    Hvordan det forholder sig i Norge aner jeg ikke, men jeg tror ikke den Norske organisation adskiller sig væsentligt fra den Danske.

    At Broderskabet er slagkraftig ses bl.a. af, at OIC f.eks. også er deres, om jeg så må sige, værk.

    Det der foregår i de Europæiske lande skal sikkert ses på baggrund af de diktater der kommer fra EU.

    Her spiller EUROMED ganske givet en afgørende rolle i bl.a. den paratvillighed de forskellige Nordiske myndigheder lægger for dagen bl.a. i forbindelse med accepten af Nigab / Hijab hovedbeklædningen til Politiet og andre myndighedsperson.

    Nu kan vi jo så ærligt tilstå at vi selv har stemt os ind i EU.

    Men vi blev desværre ikke informeret helt om hvad dette ville få som konsekvens, idet bl.a. EUs planer om forbundethed med de arabisk/islamiske Middelhavslande ikke blev fremlagt som en del af det vi sagde ja til.

    Det har vi så, nogle af os, fundet ud af senere.

    Men hovedparten af de europæiske befolkninger er stadig ikke vidende om EUROMED og om hvilke rettigheder disse islamiske lande får, når Euromed træder i kraft fra år 2010.

    Men det ved Broderskabet med garanti til gengæld ALT om!

    Kommentar by Vivi Andersen — 7. februar 2009 @ 01:09

  55. De norske tranlamper de er da ret morsomme. Kvindelige betjente i fastelavnskostumer, hvilken underfuld humor.

    HA HA HA HA HA HA HA

    Kommentar by Janutte — 7. februar 2009 @ 01:16

  56. > 54 Vivi Andersen

    Der foregik uden for al tvivl en meget intens men ringe belyst diplomatisk indsats fra Norges side under Muhammedkrisen. Og så blev der pludselig meget stille, efter at en undskyldning var blevet givet til det islamiske trossamfund i Oslo. I Danmark havde vi så travlt med vort eget, at Norges handlemåde så at sige ikke blev berørt i medierne, men jeg var jo med i den norske debat og husker omtale af diplomatiet.

    JO, jeg tror bestemt, at der blev afgivet løfter fra norsk side, og at de er blevet holdt. Ikke sådan at forstå, at Broderskabet modtog en stor check, for det har jo penge nok. Men andre fordele fik det på en eller anden måde. Måske til Hamas og Hitzbollah, som nyder stor yndest i Norge.

    Norges regeringer opfører sig i disse år som folk, der lige er kommet til penge og tror, at de kan købe hele verden. At sende 150 mio norske kroner kvit og frit uden kontrol til det nordvestlige Pakistans koranskoler, sådan som man besluttede i 2007, det var vanvid. Jeg har på intet tidspunkt set det omtalt i danske medier.

    Det er først nu, at norsk handlemåde vækker opsigt i Danmark. Tidligere har det været sådan, at man ikke skrev grimt om de øvrige skandinaviske lande, det ville være som at bande i kirken. En artikel i dag i JP gjorde ende på den sarthed. Artiklen var ledsaget af et foto af en kvindelig betjent med det fordømte tørklæde, og neden under stod der (og det er en fornærmelse af de grove) Norge, Sverig og Iran…

    Desuden er Norge usynlig i sammenhænge, hvor landet tidligere ville have været på linje med os. Norske soldater holder til i det nordlige Afghanistan, hvor der er rimeligt ufarligt, og selv om Norge er verdens største søfartsnation, deltager man ikke i aktionerne mod pirateriet, som vi er dybt involveret i med Absalon. Jeg har hørt formanden for Dansk Rederiforening efterlyse en norsk indsats.

    I øjeblikket samarbejder Per Stig Møller og Norges udenrigsminister Jonas Gahr Støre om at forsøge at skaffe afrikansk støtte til at nedstemme Durban II forslaget, som har skabt så meget røre. Det diplomati har ringe udsigter. Det hører med til historien, at Norge er medlem af rådet, der fremsætter forslaget.

    Kommentar by Mette — 7. februar 2009 @ 01:41

  57. #54 -> Vivi: Jeg var ét år for ung til at blive spurgt om min mening, da vi kom ind i EU.

    Jeg er imidlertid så tilpas gammel, at jeg aldrig glemmer Jens-Otto Kraghs stunt fra talerstolen – “Nu er vi i EF (som det hed dengang), så nu siger jeg farvel og tak”, hvorpå han drog til Skiveren og drak sig ihjel.

    Kommentar by Anna Lyttiger — 7. februar 2009 @ 02:54

  58. 56.Mette

    Tak for informationerne om Norge.

    Du har ret – vi har ikke beskæftiget os med Norges måder at forholde sig på.

    Og jeg må sige, jeg bliver trist over det du har at berette !

    Ikke fordi jeg personligt er forbundet med Norge på nogen måde, men Norge ER da for hulen en del af det Norden som vi selv hører til og ikke at forglemme var en del af et Danmark som engang var og som vi derfor for en tidsperiode deler historie med.

    Tyskerne rejste hjem efter nederlaget 1945, hvorimod de nuværende udefra kommende, de der er ankommet og de der er på vej, som det også sker i andre Vestlige lande, er kolonisatorer der ikke rejser hjem igen .

    Det er umådelig sørgeligt.

    Havde det så bare drejet sig om indvandrere med kulturbaggrunde der var til at integrere i modtagerlandets kultur……

    Men af alle denne verdens kulturer bliver det lige præcist den, der hverken vil eller kan integreres i andre kulturer.

    Det er kulturelt selvmord at tillade dette, men det ved vi jo godt.

    Kommentar by Vivi Andersen — 7. februar 2009 @ 12:16

  59. 57. Anna Lyttiger

    Jeg kan med oprejst pande sige jeg i 1972 stemte nej, mange tak.

    Og samtidig må jeg tilstå at det var ud fra “mavefornemmelser”, idet jeg politisk set var et uland.

    Det interesserede mig en høstblomst, da jeg havde ganske andre interesser, nemlig at opvækste 3 småbørn + passe mit studie.

    Kragh – ham mindes jeg med samme væmmelse som hans lille efterfølger.

    Kommentar by Vivi Andersen — 7. februar 2009 @ 12:26

  60. Det er en grotesk debat der finder sted på de radikales hjemmeside – og helt bizart udgangspunkt i forhold til deres holdning til dommernes evne til selv at træffe beslutninger.

    Men du overser det vigtigste ved ham Thomas du citerer. Han er hardcore racistisk, og har pæne rædselsfulde raceteorier, om “den ideel etniske sammensætning”

    Det klinger lidt af tyskland i 30’erne hvor teoretikere også spekulerede i den slags. Racismen stortrives vist hos de radikale.

    Kommentar by Superman — 7. februar 2009 @ 17:29

  61. Nordmændene giver ikke op kampen, eller nogen af dem, det lykkedes dem at få nedskudt den ændrede blasfemi lov, tørklædet kom helt bag på dem og de er vrede,

    islamineurope.blogspot.com/2009/02/norway-bloggers-and-blasphemy.html

    Kommentar by Rolf Krake — 8. februar 2009 @ 00:01

  62. Så netop det norske underholdningsprogram Nytt på nytt. Værten, Jon Almås, starter med at glæde sig over de mexicanske politibetjente, som snart vil smykke gaderne med deres sombreros. Senere sidder han og vifter med en grim gul paryk og en klovnenæse, spekulerende over hvad det er. Nå ja, siger han, oslopolitiets nye uniform!

    Kommentar by Joiker — 8. februar 2009 @ 10:05

  63. Klaus Bundgaard Poulsens bemærkning er en privat tilkendegivelse, og han kan skrive lige så mange læserbrevet til Politiken og Information om det, som han har lyst og tid til. Han skal bare ikke bruge den mikrofon DR har givet ham, til at udbrede sine private meninger.

    1 stk formel klage afsendt herfra, og jeg kan kun opfordre til at gøre det samme, uanset hvor meget man føler, det er som at slå i en dyne. Dråben udhuler stenen.

    Kommentar by PeterK — 9. februar 2009 @ 23:41

RSS feed for comments on this post.