7. februar 2009

Gitte Hænning: “Hvorfor udnytter vi ikke det energiske og positive ved de fremmede…”

Sidste år kunne man i et af tidens mange talentshows, høre en pige synge Gitte Hænnings Bare 16 år, hvad Peter Aalbæk Jensen efterfølgende betegnede som “et ekstremt højreorienteret indslag”, formentligt fordi sangerindens plisserede nederdel mindede han om tiden før det kulturelle selvhad tog fart. Eliten har altid foragtet det folkelige, og de siger ret beset alle det samme: Eks-ambassadør James P. Cain, skuespillere Lars Mikkelsen og Iben Hjejle… og kosmopolitten Gitte Hænning. Sidstnævnte interviewet til forrige udgave af Ældresagens Nu (2008/6, s. 24-29) Jeg er så dansk i mit hjerte.

“”Jeg er bange for angsten for udlændinge. Det er forkert, at vi som danskere skal holde os inden for de fire vægge – den lille hyggelige danske stue – og det er en stor politisk opgave at undgå racisme og angst. Jeg holder ikke min mund, jeg har talt direkte mod Pia Kjærsgaard under en turne i Danmark. Det er godt, at hun kæmper for bedre forhold for de ældre, men hun skal ikke misbruge deres angst for de fremmede, og det synes jeg, hun gør”.

Gitte Hænning mindes en turne i Danmark for seks-otte år siden med Ib Glindemanns Orkester. Nogle unge socialdemokrater havde lavet satiriske plakater med blandt andre statsminister Anders Fogh Rasmussen og Pia Kjærsgaard. Gitte tog plakaterne med på scenen, holdt dem frem og spurgte publikum: Er det jeres prioritet, at disse folk skal styre Danmark?

“Jeg kan huske, at plakaten med Pia Kjærsgaard havde en tekst som hed Gid du var i Istanbul og blev der” med henvisning til Dorthe Kollos gamle hit med Peter fra Skanderborg.

Jeg valgte at tage plakaterne med på scenen, fordi vi alle skal værne om det positive ved Danmark…

“Angst for de fremmede er noget, der gør Danmark til et meget, meget lille land, det gør det pinligt at være dansker i udlandet. Jeg efterlyser i stedet mere fantasi i vores forhold til fremmede. Hvorfor udnytter vi ikke det energiske og positive ved de fremmede, se på England eller Tyskland, det er multietniske og multikulturelle samfund, det kunne Danmark lære noget af.”

Kommenteret.

  • 6/2-09 Ekstra Bladet – Ole Hyltoft: Vrisne gamle mænd: Jeg – en fremmedhader? (ikke online).
  • “Er jeg bange for fremmede? Jeg boede engang i Boston i to måneder sammen med min ven Kigundu fra Uganda. Vi var da ikke bange for hinanden. Nej, Gitte, historien om dine landsmænds modvilje mod muslimer begynder et andet sted. For tyve år siden gik jeg ned ad Vester Voldgade i København. En større demonstration med bannere og hele molevitten kom imod mig. Hvad var det for en fanget frihedskæmper, demonstrationen ville have løsladt? spurgte jeg mig selv. Da jeg kunne læse bannerne, stod der på dem: ‘Dræb Salman Rushdie ‘. I interviewet siger du også, at Danmark er ‘et gammelt land med gode værdier’. Se, en af disse gode værdier er, at vi ikke slår kunstnere som dig og Salman Rushdie ihjel, selv om I skriver eller synger noget, vi ikke bryder os om…

    Et islamisk Danmark vil være et farvel til de gode værdier, du taler om, og et farvel til det stade i civilisation, vi er nået til… Det er ikke mennesker, vi hader. Det er en ørkenideologi, vi afskyr.

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6535/trackback

    26 Comments »

    1. Helt rigtigt Ole – og poppefuglen Gitte Henning må finde sig en anden vej til de socialdemokratiske plejehjem.

      Kommentar by Bodil — 7. februar 2009 @ 08:13

    2. Gitte Kælling, endnu et åndsforladt tågehorn.

      Kommentar by Fritz — 7. februar 2009 @ 08:25

    3. Gitte Hænning kagler løs om “angst for de fremmede”. Definér venligst de fremmede.

      Nej, der er ingen angst for mennesker fra andre lande i Danmark. Derimod er der – fraset det politisk korrekte segment – en massiv modstand mod islamiseringen af Danmark og massekoloniseringen med uintegrerbare mennesker med en præ-moderne trussels- og voldskultur.

      Nej til et islamiseret Danmark!

      Kommentar by Johansen — 7. februar 2009 @ 08:35

    4. Jaja. Man kan jo også stadig finde nogle idioter (endda på Christiansborg) der vil forsvare Marxismen. *ørl*

      Kommentar by Mads — 7. februar 2009 @ 08:37

    5. “Hvorfor udnytter vi ikke det energiske og positive ved de fremmede, se på England eller Tyskland, det er multietniske og multikulturelle samfund, det kunne Danmark lære noget af.”

      Er det sharia, kønsapartheid, kønslemlæstelse, mødoms operationer, ‘æres’vold, at ikke-troende og anderledes troende kaldes for vantro (347 gange i koranen), tegneforbud, tale-, skrive- og tænkeforbud, forbud mod alkohol og grisekød og forbud mod hunde og indførelse af religiøs uniformering af kvinder på arbejdspladser, der menes, eller hvad er det konkret, hun mener, at vi kan lære noget af?

      Kommentar by Janne — 7. februar 2009 @ 09:18

    6. DF er det eneste parti paa Christiansborg som kender forskel paa indvandring og invasion. Dette behager ikke aandseliten, som benytter enhver lejlighed til at sværte DF med nazikortet. Det er dog ikke DF vælgere som drager heilende gennem hovedstadens gader ved enhver demonstration, men fjendens fortropper.
      Indvandere kommer til landet paa lovlig vis, og nærer et oprigtigt ønske om at deltage i vort samfund, det danske samfund. Rigtigt mange er kommet igennem tiden, til stor gavn for alle.
      Danskere frygter ikke fremmede som indvandrere, langt de fleste familier har udlændinge et sted i stamtræet. Det er aandseliten som har udnævnt fjendens heilende fortropper til “indvandrere”.

      9 april 1940 ankom de tyske “indvandrere” til Danmark.

      Kommentar by Sailor — 7. februar 2009 @ 09:40

    7. Gitte Hænning…..var det ikke hende der sidst var aktuel, da hun løb ved siden af flyet hvor brødrene Wright forsøgte at lette for første gang??

      Jeg har aldrig forstået “kendte” menneskers påtaget selvfedme. Hvad i alverden får dem til at tro, at jeg gider høre deres mening om økologi, politik og global opvarmning, bare fordi de har udgivet et album eller indspillet en film?.. – Hold dog for helvede jeres kæft lukket, især når I galper op om ting I ikke fatter alligevel!!

      Kommentar by Onion — 7. februar 2009 @ 09:43

    8. “Se på England eller Tyskland, det er multietniske og multikulturelle samfund, det kunne Danmark lære noget af.”

      En del englændere og tyskere vil have en stærkt divergerende mening om, hvor godt det går.

      Den gamle sanglærke har ramt en falsk tone denne gang.

      Kommentar by Crass Børsting — 7. februar 2009 @ 10:33

    9. Al ære værd at Ole Hyltoft gider at svare Gitte Hænning.

      Hvis man skulle give hende nogle praj skulle eet af disse være at hun må se at få læst Islams historie, Koranen, Hadith, Sunnah og Sharia.

      Men hun kan lægge ud med at læse Nicolaj Sennels bog ” Blandt kriminelle muslimer”, som kan købes via boglader fra d. 24.feb. 09.

      De af os der køber hos Trykkefirhedsselskabet har allerede modtaget Sennels bog – og jeg kan godt afsløre, at den er oplysende og interessant.

      Ikke fordi Sennels kommer med revolutionerende konklussioner qua hans erfaringer fra arbejdet med kriminelle, unge muslimer, men fordi han bekræftiger hvad jeg selv mener og har skrevet så ofte nemlig, at kultur betyder rigtig, rigtig meget.

      Vi kan ikke forvente at få “vesterlændinge”/ danskere ud af folk, der med i deres bagage, deres habitus, har den islamiske kultur.

      Dertil er denne alt for forskellig fra den vestlige/danske kultur.

      Og så er det iøvrigt fuldstændig ligegyldigt om vi taler om 1.2.3. eller 4. generations muslimske indvandrere.

      Men naturligvis ser tingene ganske anderledes ud med de briller Hænning og andre som hende anskuer forholdene på.

      Med denne optik ses danskerne som årsag til den manglende integration.

      Assimillation vil jeg slet ikke komme ind på, da denne er næsten 100%ikke-eksisterende hvad angår muslimer.

      Sennels har oprettet en hjemmeside, som kan findes her

      http://www.kulturkloeftern.dk

      Kommentar by Vivi Andersen — 7. februar 2009 @ 10:57

    10. Under de horrible kommunisttider, hvor kunstnere og forfattere blev sendt i arbejdslejre i Sovjetunionen eller Østtyskland, støttede mange af vore kunstnere ofrenes bødler. Nu er kommunisterne væk. Det er som om de samme politiske kunstnere nu føler sig forpligtet til at beskytte en anden undertrykkende ideologi, islamismen.
      (Farshad Kholghi, i klummen Groft Sagt, Berlingske Tidende 11. januar 2007)

      Kommentar by Als — 7. februar 2009 @ 12:14

    11. Gang på gang læser man om Kunstnernes manifest:VI ELSKER AT DE FREMMEDE ER EKSTREM VOLDELIGE.VOLD ER SÅ LÆKKERT.

      Kommentar by pk — 7. februar 2009 @ 13:52

    12. Er hun overhovedet orienteret om, hvad der foregår i Tyskland ?
      http://www.pi-news.net/

      Kommentar by steen — 7. februar 2009 @ 15:59

    13. Det energiske og positive ved fremmede? Det de sædvanlige floskler, der kommer fra underholdningsindustriens guruer.

      Kommentar by Menig 442 — 7. februar 2009 @ 17:57

    14. Det er ikke udlændinge, fremmede eller indvandrere der er problemet,- det er alt for diffuse begreber, problemerne er med muslimerne – længere er den ikke – hvor svært kan det være..

      Kommentar by Onion — 7. februar 2009 @ 18:18

    15. De rødsnoede og de radigale “glemmer” fortsat at sige, hvad det er, som er berigende ved den islamsike middelalderkultur(flertallet af de økonomiske bekvemmelighedsflygtninge kommer fra islamiske middelalderstater).

      Kommentar by Poul — 7. februar 2009 @ 21:49

    16. Gitte Hænning?

      Hende der, med sangen:

      Når jeg bli’r, en stor pige, så vil jeg giftes!
      Giftes med farmand, for farmand, er så rar!
      Har hun ikke altid, været lidt til en side?

      Forside?

      Kommentar by ReligionForbudt — 7. februar 2009 @ 22:16

    17. Gitte Hænning har jo en pointe. Der er jo en del fremmede, der er nyttige samfundsborgere eller kan blive det uanset religion. Og hvorfor i alverden skubbe dem fra sig ????

      Er det ikke bedre, at de bliver en del af samfundet og bidrager med skattekroner i stedet for at nasse som bistandsklienter ???
      Og i stedet for at dæmonisere dem.

      Der FINDES utilpassede muslimer. Men er det ikke bedre at rette opmærksomheden mod dem ? I stedet for at laste alle de tilpassede ? Det er jo heller ikke alle danskere, der kalder sig kristne, der farter i kirken hver søndag – vel ?

      Islam i sig selv er ikke nogen trussel. Det er islam blandet med had og / eller middelalderlig kultur, der er en trussel mod Vesten. En forkert diagnose og dermed forkert medicin forslår jo som ild i Helvede — ikke sandt :-(

      HVIS MAN REJSER UD I VERDEN, SKAL MAN NOK IKKE FORVENTE DET SOM DERHJEMME, OG HVIS MAN VIL HAVE DET SOM DERHJEMME, SKAL MAN NOK BLIVE DER.

      Det er ikke alle indvandrere, der fatter det, jeg har selv kun flyttet over Atlanten tre gange. Det var lidt af en omvæltning hver gang. Øvelse gør mester :-))))))

      Kommentar by Janutte — 8. februar 2009 @ 01:20

    18. Apropos Hyltoft: http://blog.politiken.dk/engelbreth/2009/02/06/grotesk-valg-af-propagandisten-hyltoft/

      Kommentar by BE — 8. februar 2009 @ 02:33

    19. I’ve found very interesting Gitte Haenning’s opinion here and all the different comments about it.

      I remember a phrase from Sthendal: ” don’t try to take up your life by hating or having fear “

      Kommentar by Graciela Rodriguez — 8. februar 2009 @ 03:15

    20. I made a mistake, i wrote Sthendal instead of Stendhal (french writer).

      Kommentar by Graciela Rodriguez — 8. februar 2009 @ 03:24

    21. > 9 Vivi Andersen
      Der er en slåfejl i linket i dit indlæg. Her det via copy-paste:
      http://www.kulturkloeften.dk/

      Kommentar by monse — 8. februar 2009 @ 04:55

    22. 19
      Phrase from Menig 442: “Some ignorant of actual facts connect telling the truth with hate and fear”

      Kommentar by Menig 442 — 8. februar 2009 @ 16:51

    23. Af økonomiske og af sociale grunde ville det være en god ide at hvis staten sørgede for omfattende hjemsendelser af langtidsledige fremmede og af økonomiske flygtninge/lykkejægere samt af de kriminelle fremmede.

      Kommentar by Poul — 8. februar 2009 @ 21:37

    24. @Janutte

      du skriver “Islam i sig selv er ikke nogen trussel.” Det er desværre mere end naivt, og jeg vil anbefale dig at se ind på http://www.islaminfo.dk, som er en sober side, der nøgterne beskriver islam. Anskaf en koran, den koster et par hundrede kroner, eller kan downloades gratis fra nettet flere steder bl.a. her

      http://www.rashadkhalifa.org/quran/WinQT2.html

      Når du læser den, skal du være opmærksom på 2 tying som er meget vigtige.

      1. koranen er ikke ordnet kronologisk, men efter hvor mange vers, der hedder aya, der er i de enkelte kapitler, der hedder sura.

      2. koranen har et smart begreb, der hedder abbrogering, og som er fastslået i sura 2 vers 102. Her står, at allah til enhver tid kan erstatte et vers med et bedre, for allah er uendelig vis og i stand til alt.

      Desværre er koranen allahs direkte ord og kan ikke ændres, så alle de abbrogerede – forældede – vers står der stadig. Sammenholdt med den ikke kronologiske nedskrivning, gør det at det for lægmænd er mere end svært at vide, hvad der er rigtigt eller forkert. Det medfører at mange mennesker, også de der burde vide bedre, rent ud sagt tages i røven gang på gang med ugyldige korancitater, blandt andet at islam respekterer andre religioner, og at man frit kan forlade islam hvis man vil.

      Der er almindelig enighed om at sura 9 er den nyeste. Start med at læse det. Tag også en hadith, eller bare lidt af den, læs eventuelt Ruhollad Khomeinis bog “Tahrirolvasyleh”

      http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Alt/alt.religion.islam/2005-12/msg01707.html

      og kom så tilbage og fortæl med angivelse at sure og aya hvor koranen, og dermed islam, ikke er et problem.

      Fortæl også i hvilket land med muslimsk flertal andre trossamfund de jure (lovgivningsmæssigt) og det facto (i virkeligheden) har samme rettigheder som muslimer. Fortæl også hvilket land der støder op til en muslimsk land uden der er er grænsestridigheder, og i hvilket land med mere end 6-7% muslimske indvandrere, disse lever i fred og fordragelighed med den oprindelige befolkning. Islams grænse brænder og bløder.

      Kommentar by PeterK — 9. februar 2009 @ 23:12

    25. nåh ja. Gitte Hænning. Herregud da.Der må da vist være grænser, og Ole Hyltoft har jo med faderlig omhu og sødt og pædagogisk til lillepigen sagt alt,hvad der bør siges om dette.
      jeg er glad over at samme Hyltoft nu er blevet næstformand for DR – og jeg HAR ønsket ham tillykke med jobbet.Om han så kan komme igennem med noget fornuftigt i DEN organisation kan man have sine tvivl om, men må man have sine håb om.

      Kommentar by Knud Erik Nielsen — 11. februar 2009 @ 00:06

    26. Hvis Gitte holdt sig til at synge om farmand og den gryende dag etc. og ikke udtalte sig offentligt, populistisk om noget hun ikke forstår – så ville verden og sammenhængskraften i DK., se lidt bedre ud, da vi så undgår at de letpåvirkelige sjæle der ikke kan tænke selv
      “bare tror på at Gitte har ret fordi hun kan synge.”
      En rigtig kunstner udtaler sig ikke om politik, men underholder og holder kæft om livets banaliteter.

      Kommentar by Thorkil — 14. maj 2012 @ 00:56

    RSS feed for comments on this post.