12. februar 2009

Hvis der nu bliver et meget stort flertal af muslimer i Danmark, hvad skal konsekvensen så være?

En Cepos-meningsmåling viser at hver anden indvandrer og efterkommer fra muslimske lande mener, at dansk lov bør forbyde bøger og film, der angriber religion.

Nej til religionskritik

2.792 personer har svaret på, om loven bør forbyde film og bøger, der angriber religion. Ja, mener 50 pct. af både indvandrere og deres efterkommere. Nej, siger 35 pct. af indvandrerne og 40 pct. af deres efterkommere.

Forskningspolitisk chef i Cepos, Geert Laier Christensen, mener, at svarene i undersøgelsen er bekymrende, og han hæfter sig især ved, at efterkommere af indvandrere fra muslimske lande mener, at loven skal beskytte religion.

»Det overrasker mig, at så mange ikke bakker op om frihedsrettighederne herhjemme. Hvis dette synspunkt vinder frem, risikerer vi, at den frie debat forstummer, og det bliver legitimt at angribe dem, der angriber religionen,« siger han.

De seneste måneder har Durban II-konferencen, der afholdes i april, skabt debat, fordi Organisationen af Islamiske Lande (OIC) netop vil sidestille racediskrimination og religionskritik. Det har fået flere lande til at true med at blive væk fra konferencen i protest.

Fra JP.dk. Papirudgaven har en god artikel om sagen, hvoraf det bla. fremgår at:

  1. I Danmark er ytringsfriheden reguleret ved §140 i straffeloven.
  2. I foråret 2005 behandlede folketinget et lovforslag fra DF om at afskaffe blasfemiparagraffen, hvilket blev stemt ned.
  3. Blasfemiparagraffen blev senest anvendt i 1938, da en gruppe nazister blev dømt for at have omdelt løbesedler med antisemitisk indhold.
  4. I 2006 afviste statsadvokaten, at der var grundlag for en straffesag om Jyllands-Postens Muhammed-tegninger for overtrædelse af blasfemiparagraffen

Overskriften er en af Abdul Wahid Pedersens perler fra det tidligere nævnte hedengangne Humanistisk Debatforum [Et spørgsmål til Abdul W. P, Karim F, Fatih Alev m. fl.]. Her er den indledende ordveksling mellem ham og Torben Rasmussen:

Ikke at I skal testes for jeres muligheder hos det radikale venstre, men er I enige i følgende:

ingen religiøse love nu eller i fremtiden skal kunne overtrumfe det danske samfunds demokratiske love“.

Må jeg følge op med følgende.

“Det er forkert at religiøse skrifter ift samfundet og dets love står over dette samfunds menneskabte og demokratiske udformede love”

Med venlig hilsen

Torben Rasmussen

(…)

Kære Torben og andre

For det første vil man jo i et pluralistisk demokrati gennem den demokratiske proces kunne ændre på den demokratiske lovgivning, så den tilpasser sig det religiøse, som det også er nævnt her på siden.

Men derudover vil jeg da godt tage mig den frihed at sige nej – jeg er ikke enig. Den slags kategorisk forholden sig til noget, som man ikke er bekendt med (eksempelvis fremtiden), lægger jeg generelt afstand til. Dertil kommer jo så det faktum, at jeg faktisk tror på Gud, hvilket naturligvis også betyder, at jeg tror på Guds ret til at trække nogle streger i sandet, som mennesket er forpligtet på. Hvis jeg skulle være enig i det radikale synspunkt, ville jeg ikke blot skulle undsige mig Islam, men i det hele taget troen på Gud og Hans ret. Så mit svar må være: uenig.

Venligst, Abdul Wahid

Som nævnt i forrige postering, er Abdul Wahid Pedersen en af PETs og Københavns Kommunes anbefalede rollemodeller for de danske muslimer.

Mere:

fra Pittelkow på nettet: [Muslimer mod frihed ]:

(…)

Undersøgelsen er bemærkelsesværdig. Det samme er kommentarer til den fra politisk korrekte forskere. Ekstern lektor ved Københavns Universitet, Kate Østergaard, leverer således følgende ræsonnement til Morgenavisen Jyllands-Posten:

Muslimer føler sig så frustrerede over, at folk i Danmark og Vesten også bruger deres ytringsfrihed til kritik af islam, at de kræver forbud mod den slags ytringer. Så det er faktisk vores skyld, at de er imod ytringsfriheden! Hvis vi ikke gjorde brug af denne frihed, ville de heller ikke være imod den. Er det ikke mageløst?

Tilsyneladende er den tanke slet ikke faldet forsker Kate Østergaard ind, at spørgsmålet er, hvorfor så mange muslimer ikke bryder sig om, at vi bruger vores ytringsfrihed – mens andre indvandrere ikke har det sådan.

Man skal vist også være magister i politisk korrekthed for ikke at have opdaget, at hele den muslimske verden er i gang med et stormløb mod ytringsfriheden. Det sker i forbindelse med FN’s såkaldte Durban II-konference, hvor de muslimske landes verdensorganisation kræver, at religionskritik sidestilles med racisme. En holdning, som er uforenelig med vestlige frihedsværdier.

Når halvdelen af de danske muslimer er imod vores brug af ytringsfriheden, så er det, fordi de er dybt præget af værdierne i de lande, de kommer fra. Disse værdier er fjendtlige over for ytringsfrihed.

(…)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6547/trackback

24 Comments »

  1. Jeg synes ikke problemet er de 50% muslimske indvandrere, men derimod de 15% ‘etniske’ danskere.

    Kommentar by Cykelsmeden — 12. februar 2009 @ 17:41

  2. Hvis der kommer et muslimsk flertal i Danmark, så er konsekvenserne således:

    Konvert til islam ellers dø!
    Voldtag en ged ellers dø!
    Slå en jøde ihjel ellers dø!
    Gift dig med en 9-årig ellers dø!
    Når du er konverteret til islam, så skal du foretage en terrorhandling i allahs navn, ellers dø!

    Kommentar by Onion — 12. februar 2009 @ 18:03

  3. Abdul Petersen tror ikke paa Gud, han tror paa allah.

    Kommentar by Dansker i TN — 12. februar 2009 @ 18:12

  4. Jeg vil gerne opfordre til at Uriasposten udviser lige saa stor mistro til undersoegelser hvis resultater I godt kan lide som til undersoegelser I ikke kan lide.

    Der er jo allerede i lovgivningen et forbud mod boeger og film der angriber religion nemlig injurerende eller blasfemisk.

    Hvis man er tilfreds med denne retstilstand maa man svare ja til spoergsmaalet.

    Hvis man oensker at et yderligere forbud mod boeger og film der angriber religion som et oenske om censur maa man ogsaa svare ja til spoergsmaalet.

    Det er helt umuligt at vide hvilken en af de to retstilstande der oenskes ved at der svares ja paa spoergsmaalet.

    Der kan intet konkluderes udfra undersoegelsen om indvandrere oensker censur eller “kun” den nuværende retstilstand.

    Det er en uvidenskablig tolkning som Cepos laver helt for egen regning.

    Kommentar by Jens — 12. februar 2009 @ 18:28

  5. de 15% etniske danskere der er på muslingernes side, er vel ca det antal der stemmer på EL og RadV

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 12. februar 2009 @ 18:34

  6. Jeg er forbløffet over at kun 30% af de danske kvinder er modstandere af ytringsfrihed. Det kan ikke passe ;-)

    Kommentar by Kim Poulsen — 12. februar 2009 @ 18:58

  7. 30 % danske kvinder?
    De fleste af dem jeg skriver imod er danske mænd, som er hættemågetilhængere.

    Kommentar by Johansen — 12. februar 2009 @ 19:11

  8. Dem og deres skøre religion…

    Kommentar by a-ha — 12. februar 2009 @ 19:41

  9. Selvfølgelig ønsker muhammedanerne fængselstraf for at kritisere deres overtro, for hvis de skulle forsvare deres mildt sagt latterlige religion, så ville de jo fremstå som totalt idioter, der skulle forsvare pædofili, landevejsrøverier og mere af samme skuffe.
    Det jo absurd for et normalt begavet menneske.

    Kommentar by li — 12. februar 2009 @ 21:51

  10. I kernefysikken opererer man vist med et begreb, der kaldes “kritisk masse” – har altid haft lidt svært ved at begribe dét – heureka, her leverer UK kvit og frit et eks. derpå i en helt anden boldgade, nemlig hvor mange af “anden etnisk oprindelse” der skal til, før den kritiske masse får sin fatale betydning.

    Kommentar by lechaim — 13. februar 2009 @ 00:23

  11. Det næste bliver vel at forbyde Højskolesangbogen og historibøgerne.

    Hvad med

    Den danske sang er en ung blond pige – Kai Hoffman 1924

    I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme – H.C. Andersen 1850

    Hil drot og fædreland! Hil hver en danneborger, fjerde vers af nationalsangen – Oehlenschlæger 1824

    Pinligt, at der er så mange etniske danskere, der er villige til at gå på kompromis med ytringsfriheden. Hvad tænker de på, tænker de overhovedet, KAN de i det hele taget tænke ?

    Kommentar by Janutte — 13. februar 2009 @ 00:25

  12. Nederste række i ‘lagkagegrafikken’ er specielt bemærkelsesværdig: Der er FÆRRE ‘efterkommere’ end ‘indvandrere’, der afviser sharia som ingrediens i dansk lovgivning!

    Kommentar by Hans Henrik Hansen — 13. februar 2009 @ 00:25

  13. Hvis bøger der ‘angriber’ religion skal forbydes, må især koranen, men også det gamle testamente, da være de første bøger der skal forbydes, eller…?

    Kommentar by Janne — 13. februar 2009 @ 11:19

  14. Gad vide hvor mange af de adspurgte, der har benyttet sig af taqiya? Hvem ved, måske er der endnu flere, som ønsker sharialovgivning og forbud mod religionskritik.

    Kommentar by Johansen — 13. februar 2009 @ 13:14

  15. 13 > Det ny testamente handler om en skizofren mand, der er blasfemisk mod jødedommen, så den bog må forbydes.

    Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 14. februar 2009 @ 02:34

  16. Hvad med de utilfredse muslimer rejste til bage til oprindelseslandet ?

    Eller der det for meget forlangt?

    Vi skal måske føje os for deres ønsker om forbud mod at kritisere religion, nærmere betegnet Islam for det er jo den ideologi det drejer sig om for muslimerne.

    Endnu består deres antal af den samlede danske befolkning på lige knapt 10%.

    Og mig forekommer dette her ildevarslende !

    For hvor mange flere i antal skal de rettroende være før de stiller med KRAV om forbud mod kritik af deres islam for ikke at tale om andre ting, der får dem til at føle sig krænkede.

    F.eks. Korset i Dannebrog og meget andet der har signalværdi for danskerne og Danmark.

    Jeg finder deres ønsker/krav helt uantagelige, idet det er DEM der er tilvandrerne.

    Skik følge eller land fly !

    Kommentar by Vivi Andersen — 14. februar 2009 @ 03:55

  17. Kortsluttet akademikerhjerne!
    Kate Østergaard udtaler, at blot vi ikke brugte vores ytringsfrihed ville muhamedanerne slet ikke have noget imod den. Med hendes egne ord Mageløst!
    Mageløst, og skræmmende, at man kan blive lektor ved universitetet når ens eneste kvalifikation er et stort sort hul mellem ørene.

    Kommentar by Danskeren — 14. februar 2009 @ 08:17

  18. #16 Vivi – Endnu består deres antal af den samlede danske befolkning på lige knapt 10%.
    Og mig forekommer dette her ildevarslende !
    For hvor mange flere i antal skal de rettroende være før de stiller med KRAV om forbud mod kritik af deres islam for ikke at tale om andre ting, der får dem til at føle sig krænkede.
    ____

    Jeg mener nu at det “kun” er en ca. 6 %, men det er nu ligegyldigt…Det der er ildevarslende er, at mængden af unge dadler der kommer i lømmelalderen (12+ år) frem til 2020, bliver øget med 200 % end der er nu.
    Hvis vi tror, at vi har set det hele med hensyn til de syge røvhullers voldsparathed og afbrændinger af alt muligt, så kan vi godt tro om. Det bliver værre – langt værre. Der bliver masser at skrive om, når aviserne skal referere til den daglige dosis af perker-forbrydelser..

    Kommentar by Onion — 14. februar 2009 @ 11:35

  19. #16 Vivi

    Jeg glemte selvfølgelig at skrive, at mht. KRAV og KRÆNKELSE så bare vent.
    Tivoli bliver vel truet med terror hvis de fortsætter med at sælge pølser til pøblen og den lille havfrue skal vel nedtages fordi de nøgne bronzebryster krænker..Vi har end ikke set begyndelsen på det kommende niveau for deres vanvittige opførsel..FUCK ´EM!

    Kommentar by Onion — 14. februar 2009 @ 12:11

  20. 18.Onion

    Antallet af muslimer kender vi ikke.

    Så de ca. 10% eller de 6% er anslåede procentdele af den samlede befolkning.

    Men mærkelig nok kendes antallet af jøder her i landet – hvor mange de er husker jeg ikke.

    Den anklage jeg har til Folketinget og regeringen består bl.a. i, at jeg finder det højst udemokratisk at man nægter at opgøre og oplyse det nøjagtige antal af herboende muslimer.

    Hvorfor må man spørge sig selv om – jeg ved det ikke.

    Kommentar by Vivi Andersen — 14. februar 2009 @ 13:07

  21. @Janutte

    Jamen skovningen i højskolesangbogen er da allerede begyndt. Der har altid været en vis udskiftning af indholdet, nogle sange som ikke synges mere er gledet ud, og andre er kommet ind. Nogen kun for et kort periode, andre mere blivende.

    Et af de mere exceptionelle udskiftninger er Det haver så nyeligen regnet, bedre kendt som “Sønderjyllands nationalsang”. Den synges rigtig meget i sønderjylland, og den er langt fra gået af mode. Her er teksten, som får de små hår på armen til at rejse sig hver gang jeg læser den.

    Det haver så nyligen regnet,
    det har stormet og pisket i vor lund.
    Frø af ugræs er føget over hegnet,
    åg på nakke og lås for vor mund.
    Årets løb har sin lov,
    der blev lyst i vor skov,
    ak, hvor kort, indtil alt er stormens rov.

    Det har regnet – men regnen gav grøde,
    det har stormet – men stormen gjorde stærk.
    Som de troede, at skoven alt var øde,
    så de vårkraftens spirende værk.
    For de gamle, som faldt,
    er der ny overalt,
    de vil møde, hver gang der bliver kaldt.

    Og de troede, at hjertebånd kan briste,
    og de troede, at glemmes kan vor ret!
    De skal vide, de aldrig ser de sidste,
    de skal vide, at ingen bliver træt.
    Thi som årene randt,
    sås det: båndene bandt,
    kræfter fødtes for kræfterne, som svandt.

    De kan spærre med farver og med pæle,
    de kan lokke med løfter og med løn, –
    fælles sprog giver vore tanker mæle,
    fælles vilje gør kampdagen skøn.
    Nye stridsmænd skal der,
    nye stridsmænd skal her
    slutte kreds om den fane, vi har kær.

    Ja – det haver så nyeligen regnet,
    og de træer de drypper endnu,
    mangen eg er for uvejret segnet,
    men endda er vi frejdige i hu;
    viger ej ud af spor,
    for vi kender det ord:
    Det har slet ingen hast for dem, som tror,
    – viger ej ud af spor,
    for vi kender det ord:
    Det har slet ingen hast for dem, som tror.

    Jeg formoder fjernelsen er politisk begrundet, for trods flere henvendelser til sangbogens redaktion, har jeg aldrig fået en forklaring. Så må vi jo tilbage til også her at læse og høre hvad der ikke bliver sagt, og drage vore slutninger ud fra det.

    Læste den lige igen. Det er en hammerstærk tekst.

    Kommentar by PeterK — 14. februar 2009 @ 14:48

  22. De 10% har man altså nævnt som det samlede antal af indvandre I Danmark de sidste 20 år, og når man nu ved hvilken gruppe der fylder mest er jeg overbevist om at vi MINDST allerede nu har 10% af muslimer og deres efterkommere rendende rundt, formodentligt flere.

    Det er også der både denne og tidligere regeringer har svigtet groft, ingen af de skvattede levebrødspolitikere tør få det reele tal offentligt frem, og de tør da slet ikke også offentliggøre hvad de sandperler koster det Danske samfund (ja hele europa for den sags skyld)andet altså end i blod, for det kan Danskerne ved selvsyn se hver eneste gang de åbner politi døgn rapporterne.

    Den dag det sker tror jeg folket bliver samlet som aldrig før, eller i hvert fald ikke set siden august 43, og den dag er levebrødspolitikerne og deres fallerede værnemager partier samt den styrede presse endegyldigt færdig !

    lad den dag komme snart, i forvejen har jeg chattet en del med både Englændere, Hollændere og Belgiere og det lyder bestemt på dem som samme ulmen gør sig gældende blandt “almindelige” mennesker i de lande med, så et eller andet sted tror jeg ikke det varer længe før europa som en stoppet trykkoger eksploderer uden det store varsel.

    Og selv om jeg er demokrat frygter jeg snart at det er eneste redning, vore folkevalgte de politiserede højsteretdommere og uredelige medier har i den grad forlængst sat de demokratiske spilleregler ud af spil, så måske er en ny frihedskamp over Europa ganske tiltrængt, denne gang skal forræderne bare ikke have lov til at vende tilbage til posterne og frikende sig selv.

    Kommentar by Whodares — 14. februar 2009 @ 21:06

  23. PeterK

    Det er nemlig en af de smukkeste og stærkeste sange vi har i vores sangskat,og det kan KUN være politisk motiveret at den er fjernet, men vi skal jo lulles til hvile, vi skal helst være historieløse tandløse EUrabere uden historie, der skal gøres plads til det nye herrefolk.

    Den tekst burde slåes op overalt !

    Kommentar by Whodares — 14. februar 2009 @ 21:12

  24. Angående Højskolesangbogen håber jeg de der er i besiddelse af de lidt ældre årgange holder godt fast i dem – og lader dem gå i arv.

    For godt nok kan de nuværende redaktører fjerne og lægge til hvad de lyster – men de kan sgutte fjerne hvad der er med i de ældre sangbogs årgange.

    Kommentar by Vivi Andersen — 15. februar 2009 @ 16:42

RSS feed for comments on this post.