23. februar 2009

Årets idealist: Kurt Westergaard eller Hans Jørgen Bonnichsen

Egentligt mener jeg Politiken skal kåre sine helte i fred, men når nu kampen i realiteten er blevet en duel, så må jeg hellere opfordre til at stemme på Kurt Westergaard som Årets idealist 2008.

Alternativet er Hans Jørgen Bonnichsen. Manden der skaffede Gitmo-fangen Slimane Hadj Abderrahmane hjem til fortsat terrorvirksomhed, og nu er tillknyttet DR som fast kommentator.

Mere på Bohemian Rhapsody – I og II. Se evt. også Facebook-gruppe.

Oploadet Kl. 15:42 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6585/trackback

26 Comments »

  1. Man må vel först göre sig klart, hvad en idealist er. Det er mig bekendt en person som ofrer alt for de idealer, han drömmer om og arbejder på: tid, penge, karriere, ja, endog livet selv. Hvad idealerne går ud på har derimod ingen betydning i denne sammenhäng.

    Kaj Munk var en idealist, Glistrup også og Kurt Westergård… Columbus, Galilei og Steno. Der er givetvis mange navne inden for alle retninger og kategorier. Jesus var vel også en idealist, og flere af de såkaldte “kättere”, der blev brändt på bålet etc. etc.

    Men Bonnichsen? og andre navne som Politiken fremhäver?
    Hold da op!

    Kommentar by Gertrud Johnsen — 23. februar 2009 @ 17:52

  2. Akja, politiken, organet for den højeste oplysning.

    Der er 10 kandidater, og der er et billede af dem allesammmen. Dog fylder et enkelt billede fire gange så meget som de andre. Var det ikke lidt nemmere, hvis Politiken havde sat default prikken (i fag lingo hedder det en radio button) udfor Bonnichsen, så man bare skulle trykke enter? Hvor de de dog ynkelige.

    Kommentar by PeterK — 23. februar 2009 @ 17:54

  3. Ja tak til en idealist som avis tegner. Nej tak til en idealist som chef for PET.

    Kommentar by Janne — 23. februar 2009 @ 20:10

  4. Ja, hvis idealisme betyder at man har idealer så er vi jo alle idealister inklusive Johnny Hansen.
    Læg iøvrigt mærke til hvorledes både silketråden og Ellermanden på silketrådens avis er inde og promovere kandidat Bonnichsen.
    Socialdemkratiske folketingspolitikere er ligeledes via E-mails ude og advare mod at stemme på Kurt Westergaard, der ifølge E-mailen er DF valgt helt og som pt fører over Bonnichsen med 30% mod sidstnævntes 25%. i mailen opfordres kryptisk til at stemme på og anbefale andre at stemme på Bonnichsen.
    Tjah !

    Kommentar by Knud Kong — 23. februar 2009 @ 20:51

  5. Ja, James Bonnichsen er i sandhed en idealist, men hvorfor skal efterretningstjenesten spændes for hans vogn, og kan han bare plapre løs i tide og utide uden at skade samme tjeneste? Tænk på hvor nidkær samme tjeneste var, da det handlede om Bent Jensens omtale af en anden velkendt idealist, der holdt hemmelige møder med agenter fra en dette land fjendlig stillet magt!

    Something is rotten in the state of Denmark…

    Kommentar by Winston — 23. februar 2009 @ 21:08

  6. @ Knud Kong, har du flere oplysninger om disse mails?

    Ikke at de er væsensforskellige fra mine egne indlæg og nu dette indlæg fra Kim, jeg er bare nysgerrig.

    Kommentar by WilliamJansen — 23. februar 2009 @ 21:32

  7. Idealisme har ødelagt meget i vores lille land.

    Jeg kan slet ikke se “Idealist” som noget positivt overhovedet. En idealist er et menneske der afstår fra at bruge sin sunde fornuft og naturlige medfølelse, for at forfølge en Utopi.

    Kommentar by Sortalf — 24. februar 2009 @ 06:24

  8. Idealist er ikke nødvendigvis en hædersbetegnelse. I mine øjne er der 2 meget forskellige typer, der deler betegnelsen, den ene type efter min mening ganske uberettiget. Mother Teresa var en idealist, som realiserede sin idealisme på egen bekostning og til gavn for andre, så vidt jeg kender hendes historie. Mange andre såkaldte idealister realiserer derimod sig selv på andres bekostning, og jeg tror man henføre flertallet på Politikens liste til denne kategori. F. eks. Bonnichsens såkaldte idealisme består jo i, at danskerne skal bøje sig for islamisternes chauvinisme, så han selv kan fremstå som den store kloge fredsfortaler. Han er i mine øjne mere egotripper og narrehat end egentlig idealist. En Knud Foldschack har et stort hjerte for sydamerikanske bønder og unge utilpassede ballademagere i Danmark, mens retskafne skatteborgeres ve og vel synes at ligge ham fjernt. Han er også mere egotripper og narrehat end egentlig idealist i mine øjne. Er Kurt Westergaard da idealist? Han har utvivlsomt givet os noget, som vi havde været ringere stillet foruden, og han har betalt en ufattelig høj personlig pris for det. Hans tegning var katalysatoren, der udløste det store maskefald hos muslimerne, så selv en politisk sløv padde som jeg pludselig blev klar over, hvad der forgik (og foregår), og forhåbentlig mange andre med mig. Men var han drevet af idealisme? Måske i den forstand, at han insisterede på at praktisere sin legitime ytringsfrihed, selvom det måtte falde nogen for brystet. Og det er vel også idealistisk nok. At han siden har hævdet sin ophavsret til tegningen overfor bl. a. Geert Wilders og SIAD, og undskyldt over for sin chef at han brød nogle interne regler ved at tale på DFs møde, har sløret idealistbilledet af ham, men det kan også bare skyldes vores urealistiske forventninger, og han har så vidt jeg ved aldrig trukket i land mht ytringsfriheden. Jeg har derfor stemt på ham, også selvom jeg egentlig finder hele afstemningen uden relevans.

    Kommentar by monse — 24. februar 2009 @ 07:27

  9. Idealisme er måske ordet der skal give det døende radikale venstre kunstigt åndedræt?

    TV-avisen gjorde en stor nyhed ud af et ungdomsoprør i partiet, der synes at være nok af nye skøre kvindemennesker på vej for at erstatte de gamle, men jeg lagde mærke til at Zenia Stampe hele tiden sagde at nu skulle det være slut med pragmatisme, de unge radikale ville have idealisme i stedet.

    Idealisme i stedet for pragmatisme:
    Måske er det netop hvad Politikens stunt drejer sig om: Et genoplivningsforsøg af det døende parti?

    Kommentar by Jens Hansen — 24. februar 2009 @ 08:07

  10. Idealismen er humanismens broder forklædt som misantropi.

    Et JEG så stort som en atombombe, tusinder af KZ lejre, gaskamre, fængsler, galger og mere af samme skuffe.

    Pas på dig selv og de rigtige meninger.

    Kommentar by Bodil — 24. februar 2009 @ 08:57

  11. Bonnichsen er ved at vinde.

    Kommentar by intel — 24. februar 2009 @ 13:22

  12. @ intel: Jeg ser da Westergaard føre med 38% af stemmerne mod 35% til Bonnichsen.

    Kommentar by WilliamJansen — 24. februar 2009 @ 16:36

  13. KOM SÅ Kurt! Jeg har stemt på ham fra mine tre computere.

    Kommentar by a-ha — 24. februar 2009 @ 17:34

  14. @ a-ha: Hvis du disabler cookies så kan du da stemme lige så meget som du vil.

    Kommentar by WilliamJansen — 24. februar 2009 @ 18:14

  15. @William, er det sandt? Jeg troede da den gik efter IP-adresse.

    Kommentar by a-ha — 24. februar 2009 @ 18:36

  16. Kurt Westergaard 38%, Hans Jørgen Bonnichsen 36%, så PET-idealisten nærmer sig… I værste fald skal der ikke mere end omkring 130 stemmer til for at han overtager førstepladsen.

    Egentlig er det skamløst, nej barnligt, som Politiken promoverer Hans Jørgen Bonnichsen og samtidig “gemmer” Kurt Westergaard.
    1: Tøger Seidenfaden har en lille artikel hvor han fortæller folk hvordan de skal stemme, nemlig på Hans Jørgen Bonnichsen. Der er ingen artikler til fordel for Kurt Westergaard.
    2: På afstemningssiden er billedet af Hans Jørgen Bonnichsen det største. Syv gange større end det af Kurt Westergaard, som er et af de mindste. Det er iøvrigt placeret i nederste højre hjørne, hvad vi opfatter som til sidst.
    3: Hvad er listen sorteret efter? Hans Jørgen Bonnichsen står øverst, mens Kurt Westergaard står næstnederst.

    På denne baggrund er Kurt Westergaards stemmetal ekstra flot. Selv hvis Hans Jørgen Bonnichsen skulle gå hen og slå ham knebent, så vil Kurt Westergaard stadig være den moralske vinder.

    Men jeg håber sådan at Kurt Westergaard vinder. For jeg har et indre billede af en harmdirrende indigneret Tøger Seidenfaden, rød i hovedet, som skal lykønske sit hadeobjekt med den flotte titel. Hahahaha. Det vil bare være så sjovt hvis det skulle ske.

    Kommentar by Mallebrok — 24. februar 2009 @ 18:53

  17. @ a-ha og WilliamJansen

    Fifleri med cookies er efter min mening for latterligt. Lad Kurt Westergaard vinde på reel vis, og hvis ikke han gør, så er det ikke nogen ulykke. Hans stemmetal vil under alle omstændigheder være et chok for Tøger Seidenfaden.

    Kommentar by Mallebrok — 24. februar 2009 @ 19:02

  18. @ Mallebrok: Der er ingen regler om hvor mange stemmer man må afgive. Det er helt op til den enkelte.

    Jeg ville ønske at Politiken havde lavet regler og sikkerhedssystemer, så det var én vælger, én stemme. Det har Politiken ikke valgt. Det er de regler vi alle spiller efter. Jeg formoder at Bonnichsen har støtter, der har opdaget det samme.

    Jeg gider så ikke disable mine cookies, fordi de er så hamrende praktiske på andre sites, men det er et helt andet spørgsmål.

    Kommentar by WilliamJansen — 24. februar 2009 @ 20:48

  19. Og i samme åndedrag bør vi skam også tilslutte os afstemningen mellem Pest og kolera, eller hvem der var “sødest” Hitler eller Stalin.

    I min verden er både PET-fjolset, og søpølsen KW lige uværdige til en pris, med mindre det er en selviscenesættelses pris.

    Et usselt skvat der udnyttede en i forvejen umulig situation på usmageligste vis.

    Ud af de to er Ellemann sgu nærmest en folkehelt !

    Kommentar by Whodares — 24. februar 2009 @ 21:26

  20. En Islam-kritiker nævnes, og WhoDares er på banen med den opskruede retorik man kun som man kun ser fra hans side, når Islam-kritikere nævnes. Pest, kolera, Stalin, Hitler… En Islam-kritiker som Westergaard bringer det værste frem i WhoDares.

    Things that make you go HMMM…

    Kommentar by WilliamJansen — 24. februar 2009 @ 21:34

  21. Update fra afstemningesiden 25.02.2009:

    Afstemningen lukker søndag 1. marts 2009. NB: På grund af spamangreb har politiken.dk været nødt til at rense afstemningen for stemmer afgivet flere gange fra samme ip-adresse. Det betyder at stemmetallet er ændret fra cirka 15.000 til cirka 6.000. Stemmefordelingen har derfor også ændret sig og resultatet skulle være mere retvisende. Politiken.dk ser nærmere på sagen og kommer med en uddybende artikler om snyderiet.
    ——————

    Ovenstående skal læses som :

    “Da det ser ud til at tegneren Kurt Westergaard vil få flere stemmer end Politikens favorit, den tidligere PET-chef Hans Jørgen Bonnichsen, har vi besluttet at slette 50% af Kurt Westergaards stemmer..

    Stemmefordelingen har derfor også ændret sig markant og resultatet skulle derfor nu være mere i Politiken.dk, og specielt i Chefredaktørens smag.
    Politiken.dk ser nærmere på misæren, og kommer senest mikkelsdag 2019 med en uddybende artikel om hvorfor dette drastiske skrdt var strengt nødvendigt.

    Hold da helt kæft mand!!!

    Politiken er sku´ snart på omgangshøjde med New York Times og Washington Post med hensyn til Bias..

    Kommentar by Kaj Jensen — 25. februar 2009 @ 16:19

  22. WTF!

    Antallet af afgivne stemmer røg ned fra ca 15000 til 5000 og især Kurt Westergaard stemmer er forsvundet fra lidt under 40% til under 10%.

    …Lidt efter er stemme antallet steget til ca 6500 og Kurt Westergaards andel er oppe på 20%.

    Så vidt jeg kan se er de små kandidater som Asmaa og Jakob H steget til ca det dobbelte mens Hans Jørgen Bonnichsen har ligget uændret på 37% under dette yderst underlige forløb.

    Meget uprofessionelt af politikken og temligt mistænkeligt.

    Kommentar by WSmith — 25. februar 2009 @ 16:20

  23. Dette er yderst mistænkeligt! Nu turer Politiken selv frem med at der sker fusk-pulation- og angiveligt kun fra dem der stemmer på KW?

    Det lugter langt væk af BIAS. Men afstemningen er jo allerede på forhånd forged, da Bonnichsen får mest spalteplads + omtale + billede. Selv Feiden-fedesen anbefaler jo ham.

    Men eftersom Politiken vil skrive en artikel om den formodede snyd, går jeg ud fra de i processen har sikres sig behørig dokumentation for at KWs stemmetal er skruet så højt op ved snyd, og at de i forbindelse med den artikel de vil skrive utvetydigt også vil dokumentere snyden ( mere end via en statement fra seiden-fedmen).

    Sjov lille sag – den ser jeg gerne Politiken forklare sig ud af med behørig dokumentation!

    Kommentar by Bo Jensen — 25. februar 2009 @ 20:51

  24. Endnu er der ikke kommet en artikel fra Politiken, og jeg tvivler på at den kommer.

    Bo Jensen skriver: Nu turer Politiken selv frem med at der sker fusk-pulation- og angiveligt kun fra dem der stemmer på KW?

    WJ: I fairhedens navn; de fjernede altså over halvdeln af Bonncihsens stemmer. Han havde ca. 34% af 15.000 stemmer, bagefter havde han 37% af 6.000 stemmer.

    Kommentar by WilliamJansen — 26. februar 2009 @ 12:19

  25. Alle de relevante links, som jeg henviser til i teksten forefindes på min blog.

    Politiken har rykket tidsfristen for afstemningen frem… …til for 45 minutter siden

    Oprindeligt var der ikke angivet en dato for afstemningens afslutning.

    Så blev afstemningen sat til at slutte d. 1. Marts, hvilket stadigvæk fremgår af denne artikel på Politiken.dk.

    Så blev fristen kortvarigt – og uden videre fanfare – rykket frem til d. 26. Februar (se foto-dokumentation her).

    I øjeblikket står der på afstemnings-siden at afstemningen lukker d. 27. Februar (se foto-dokumentation her).

    Afstemningen lukkede kort før midnat, altså d. 26. Februar.

    Ingen forklarende artikler, ingen uddybende kommentarer. Afstemningen lukkede ned med øjeblikkeligt varsel, og Politiken ændrede i teksten, så det fremstår som om at d. 27. Februar hele tiden var den planlagte skæringsfrist. Medmindre man altså klikker ind på den artikel som fortæller at afstemningen løber frem til d. 1. Marts (og jeg er efterhånden blevet paranoid nok til at tage et screenshot af alle centrale artikler om ’sagen’, så Politiken kan ligeså godt lade være med at lege smart med retteblækket).

    Politiken har fjernet afstemningens-siden fra Politiken.dk

    Ja, ja – linket virker endnu. Der er tilmed flere af Politikens artikler som linker til afstemningen (se bl.a. her og her). Hvad er så problemet?

    Hele ugen har Årets Idealist-afstemningen været den øverste artikel på forsiden af politiken.dk/debat. Nu er artiklen helt forsvundet fra politiken.dk/debat.

    Hvis man skriver ‘idealist’ i politiken.dk’s søgefelt, så finder man i modsætning til tidligere ikke frem til afstemningssiden. Nogen har været inde og aktivt bede søgemaskinen om ikke at vise afstemnings-siden frem, hvis der skulle blive søgt efter den.

    Konklusion:

    Det lugter..

    Kommentar by WilliamJansen — 27. februar 2009 @ 00:49

  26. Ja det gik jo som man kunne vente. I skrivende stund fremgår det på politikens hjemmeside at Bonnichsen har fået 37 % og Kurt Westergaard 21 % samt at afstemningen er lukket.Dette på trods af at Westergaard på et tidspunkt førte med 30 med Bonnichsens 25.
    Den massive og koordinerede kampagne fra hele politikens stab af lobhudlere og socialdemokraternes E-mail aktion har selvfølgelig så båret frugt.
    Man kan på demokratiets vegne blive lidt foruroliget over, at en sådan manipulation er gennemførlig, men det sgu effektiv markedsføring af et lorteprodukt ( det var vist ikke særlig diplomatisk eller pænt sagt, men æææh).

    Kommentar by Knud Kong — 27. februar 2009 @ 14:09

RSS feed for comments on this post.