12. maj 2015

DR Dok: Da en rød journalist ville redde verden, og besluttede sig for at tage Toftlund som gidsel…

Mandag aften sendte DR1 første afsnit af Da krigen kom til Toftlund, en dokumentar i fire afsnit om oprettelsen af et asylcenter i sønderjyske Toftlund. Centralt i udsendelsen er Ugeavisens Ella Warming, der selvom hun fungerer som journalist, opfører sig som om hun var ansat som kommunikationsmedarbejder for Dansk Røde Kors. Udsendelsen kan ses online, men det er der virkelig ingen grund til.

Ella Warming: Jeg vil nok være meget opmærksom på, at den gruppe som er meget modstander af at de kommer, at de ikke sætter ting i gang som ikke kan bremses. Det vil jeg altså fremover, omkring asylcenteret, være meget opmærksom på.

(Journalist Ella Warming i Da krigen kom til Toftlund, DR1, 11. maj 2015)

(Journalist Ella Warming på Facebook, april 2015)

(Ella Warming-artikel i Ugeavisen MidtSyd, 14. april 2015, s. 2)

“Byen har nu vænnet sig til, at den huser et asylcenter, så de kritiske røster er forstummet.” (journalistik af Ella Warmning)

Oploadet Kl. 06:42 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/66046/trackback

35 Comments »

  1. Det er den slags radikale røvhuller, der har ødelagt vores Danmark på under 40 år.

    Kommentar by Nielsen — 12. maj 2015 @ 06:51

  2. Fin afsløring af endnu en politisk journalist

    Kommentar by Marius — 12. maj 2015 @ 07:01

  3. Ella Warming! en led satan som danskerne skal advares imod! Må man sige det?

    Kommentar by Machiavelli — 12. maj 2015 @ 07:31

  4. Så traileren på programmet og var klar over at så havde jeg set det hele.Væk fra primitiviteten!

    Kommentar by Ukendt — 12. maj 2015 @ 07:43

  5. Nu skriver islamiserings journalisten om Løkkes løn. Hvad får hun selv i løn som ansat på tvangslicens maskinen DR? DR der har haft koranpanel og islam uniformeret TV-vært. Kan DR garantere at der ikke er en terrorist iblandt asylansøgerne, som DR laver holdningsmassage TV om? FN har påpeget at der findes terrorister forklædt som asylansøgere.

    Hvad angår billedet af Joachim B. Olsen med abe, så ligner det racisme.

    Kommentar by Liva — 12. maj 2015 @ 08:51

  6. Apropos

    Flygtninge eller måske udvandrere? tager på ferie i hjemlandet. Hvorfor så ikke lave flygtningecentre i hjemlandet?

    denkorteavis.dk/2015/kan-flygtninge-tage-hjem-pa-ferie-til-det-land-de-er-flygtet-fra-laes-her-hvad-der-skete-da-udlaendingestyrelsen-inddrog-tre-opholdstilladelser/

    Kommentar by Liva — 12. maj 2015 @ 09:01

  7. Det koster at have flygtninge/udvandrere i Norden – på flere måder

    denkorteavis.dk/2015/en-ung-flygtning-kan-springe-boligkoen-over-og-fa-en-lejlighed-til-46-500-kr-i-manedlig-husleje-betalt-af-skatteyderne/

    Kommentar by Liva — 12. maj 2015 @ 09:05

  8. Jeg kan hverken holde politikere eller journalister ud længere. Alle anvender feje argumenter for at klare brandslukning a la optrapning af politiindsats, bedre integration m m m. Der er i princippet kun et argument der holder – INDVANDRINGEN ØDELÆGGER LANDET. Danmark er bygget og opretholdt af mennesker med en bestemt kultur, sindelag, kærlighed til landet mv. Skifter man disse mennesker har man ikke længere det man hævder at ville bevare. Simpelthen. At fokusere på alt muligt andet er en fej underkastelse for helt afsindigt idioti.
    Politikere vælges af danskere, men når de er valgt begynder de at repræsentere alle andre, hvem skal så repræsentere dankerne. Trættende at høre og se på.

    Den der giver til han tigger, han skal tæskes til han ligger.

    Kommentar by River — 12. maj 2015 @ 09:23

  9. I EU-toppen er det måske “politikerne”, der ødelægger. I Danmark er det Tøserne. Tøserne i København (Chr.borg), Tøserne i TV, Tøserne alle vegne.

    Kommentar by AN — 12. maj 2015 @ 10:10

  10. Jeg er endnu engang blevet bekræftet i at jeg med god grund ikke har noget tv.
    Så slipper jeg også for at se gamle, afdankede, narcissistiske,
    inkompetente,intolerante,intrigante,
    bagstræberiske kællinger, der KUN tænker på at rage til sig.
    Og som ikke ejer skyggen af sociale kompetencer – og derfor HADER alt og alle der er bare det mindste bedre end dem selv,hvilket vil sige: alle andre med en IQ på over 70%. Det værste er dog at disse rød/radikale mennesker yngler!

    Kommentar by - by Proxy - — 12. maj 2015 @ 10:36

  11. Jeg så ikke udsendelsen, vidste at den skulle ende “lykkeligt”. Heldigvis var der en god udsendelse på DR2 om alternativ behandling. Den betaler jeg gerne licens til.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 12. maj 2015 @ 10:50

  12. “Feltmadrassen Ella Warming: Jeg vil nok være meget opmærksom på, at den gruppe som er meget modstander af at de kommer, at de ikke sætter ting i gang som ikke kan bremses. Det vil jeg altså fremover, omkring asylcenteret, være meget opmærksom på”.

    Jooo – dit møgdyr – der er sat ting igang, som du ikke ville synes om – det kommer til at gå ud over dig og dine – du er selv skyld i det – din afsindige fede møgsæk – og så er du så grim at man ikke kan holde ud at se på dig!

    Hold kæft hvor er jeg træt af den slags modbydelige kællinger, der vrimler i det her land.

    Kommentar by Black Watch — 12. maj 2015 @ 11:02

  13. Jeg håber alle der læser dette har afmeldt licensen for lang til siden ellers kan i gøre det her: http://www.dr.dk/Om_DR/licens/Spoergsmaal+og+svar/Selvbetjening/Afmeld+medielicens.htm
    Og der er ikke noget at være bange for. Hvis i vil læse mere så gå ind på farvellicens.dk

    Kommentar by Daniel — 12. maj 2015 @ 11:09

  14. Jeg så udsendelsen.
    Allerede da denne blev annonceret, var det klart at “landsbytosserne” som man kalder de som ikke deler de korrektes meninger, skulle udstilles som værende tosser, ligeså stod det klart at det hele endte lykkeligt.
    Utroligt man kalder disse tilkomne flygtninge, de er, også ifølge deres egne holdninger, indvandrere.
    Hende “journalisten” fra lokalavisen er afgjort ikke neutral.
    Og så de der velmenene kvinder, stort set altid kvinder, der udtaler at Danmark er et rigt samfund.
    Nå, er Danmark rigt?
    Hvad med vore ældre medborgere der ingen hjælp kan få, de psykisk syge osv.

    Det Danmark du kender som Helle T. S. siger!!!!!!
    Danmark er smadret til ukendelighed.

    Kommentar by AK JA — 12. maj 2015 @ 11:40

  15. Forældre og børn protesterede mod spareforslag
    http://sn.dk/Gribskov/Foraeldre-og-boern-protesterede-mod-spareforslag/artikel/487641

    Op mod 400 flygtninge i Gribskov i 2016
    http://gribskovlokalavis.dk/op-mod-400-flygtninge-i-gribskov-i-2016/

    Kommentar by tavsen — 12. maj 2015 @ 12:13

  16. Hvem kan se og høre ligheden mellem ella Wamling og Das DDR ellafantiske rødkommunist lisbet Knuden fra den tandløse dhimmi pamflet berlinske utidende, nu vi altså er nede på sjovnalist ella Wamlings niveau med abebilleder.
    Køn er de ikke….øh, kønt er det ikke.

    Næe, nemt bliver det ikke at bremse kritikken af virkeligheden, når isislams første afhuggede vantros hoveder ruller i gaderne, det bliver nok ikke nemt at bremse.
    Takke være naivister, løgnerpresens ella Wammel og alle de andre godheds nyttige idioter.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 12. maj 2015 @ 12:33

  17. “Allerede da denne blev annonceret, var det klart at “landsbytosserne” som man kalder de som ikke deler de korrektes meninger, skulle udstilles som værende tosser, ligeså stod det klart at det hele endte lykkeligt.”

    Selvfølgelig, ellers var programmet ikke kommet på.

    I Odense kom DR-generaldirektøren Christian Nissen med følgende udsagn, som illustrerer hans udgangspunkt: “Hvis Danmarks Radio skal tage sit idegrundlag alvorligt, så bør vi bevidst i den samlede sendeflade forsøge at dæmme op over for den højrebølge i indvandrerspørgsmålet, der strømmer igennem landet.”

    JP 15/11 97

    Kommentar by Hodja — 12. maj 2015 @ 12:56

  18. Hodja, citatet er 18 år gammelt, og man kan ikke sige at De Anstændige er blevet klogere. Bare mere desperate og latterlige. Tænk blot på den tåkrummende “dokumentarudsendelse” om den ektreme danske højrefløj, som DR1 sendte for et par år siden. Det vildeste, som storbytosserne kunne finde, var en gut i Odense, som havde et luftgevær.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 12. maj 2015 @ 13:17

  19. Når Ella Gehrke Warming poster et billede af Joachim B. Olsen sammen med et dyrebillede, så udstiller hun sin egen indskrænkede intelligens, hun burde ikke have spalteplads i offentlige medier da hendes meninger er total venstresnoede, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 12. maj 2015 @ 13:27

  20. Er der nogen der har en e – mail adresse til journalisten Ella W?
    Eller til den avis du skriver for, og i?
    Jeg har til hensigt at spørge avisen om dennes stillingtagen til journalistens indlæg om J. B. Olsen og en abe.
    En ting er at man ikke kan lide J.B. Olsen, noget andet er det svineri, Ella W. har skrevet hhv. vist.

    Kommentar by AK JA — 12. maj 2015 @ 14:15

  21. —>20 AK JA

    Kontakt redaktionen:
    Ella Warming: 73842280
    red.midtsyd@ugeavisen.dk

    Kommentar by ComeOn — 12. maj 2015 @ 14:59

  22. Er hun i familie med Bo og Mikkel?

    Kommentar by Peter Lund — 12. maj 2015 @ 15:01

  23. Journalistens adfærd er vel egentlig hvad man kunne forvente. Modstanderne af asylcenteret er også castet perfekt! For mig at se er det faktisk udlejeren der er den helt store forbryder – han profiterer på at ødelægge vores fædreland. Han er i mine øjne en moderne værnemager.

    Kommentar by Polka — 12. maj 2015 @ 15:23

  24. Den hemmelige Middelhavstraktat, som EU satte i værk for at indlemme
    NordAfrika og dele af Mellemøsten viser sig nu at være et fantasifoster der aldrig vil kunne gennemføres.

    Nu snakker man om at skyde på flygtningebåde, evt. sende dem retur.
    Det skylde at når virkeligheden banker på hos idioterne på venstrefløjen glemmer de alt om deres fantastiske multikultur.

    De tror på det er det helt rigtige, er parat til at smadre andre mennesker for at få deres vilje, men når det kommer til stykket vil de alligevel ikke dele med resten af verden.

    Fandens hyklere, der som andre skriver her i tråden: radikale røvhuller der har ødelagt Danmark på under 40 år.

    Kommentar by k.m. — 12. maj 2015 @ 15:31

  25. @21
    TAK.
    Jeg vil, pr. e – mail, kontakte redaktionen med et spørgsmål om lødigheden i Ella W´s sammenligning imellem politikeren og en abe.
    At spørge Ella W direkte, vil ikke give resultat.
    Min henvendelse vil jeg up loade her på Uriasposten, samme med evt. “svar”.
    Jeg savner ord for journalistens såkaldte uafhængighed, upartiskhed mv.
    I “Det Danmark jeg kender (kendte)” sejler alt, årsagen dertil skyldes i høj grad de der stemmer på uduelige politikere.
    Få af disse vil erkende virkeligheden, kan vel ej heller.
    Få af disse har ingen erfaring fra det virkelige liv, de har ingen erfaring fra arbejdsmarkedet osv. osv.
    Fint at man ønsker at hjælpe flygtninge (indvandrere), min holdning er den at første gang der udøves en straffelovsovertrædelse, da ud af landet. Ikke noget med tålt ophold – blot UD.
    Mange af disse erkender da også at de kun er nervøse for udvisning.
    Trist vore ældre hhv. sygdomsramte medborgere ofres som følge af massiv hjælp til disse berigere.
    Det er trist at læse diverse kulturpersonligheders forsvar for massiv indvandring.
    For ikke at sige diverse politikeres forsvar. Jytte Hilden & co, burde have røde ører.
    Men ak, jeg stemmer som jeg altid har gjort, ord man ofte ser og hører.
    Jeg har ladet mig fortælle at disse “politikere” er så pæne, høflige og imødekommende på det Folkemøde der årligt er på Bornholm.
    Især den tidligere leder for de Radikale, blev af kvinder (ældre), omtalt som charmerende, sød og dygtig.
    Jeg håber at andre også vil konfrontere redaktionen i den ugeavis Ella W opdrager os tåber i.

    Kommentar by AK JA — 12. maj 2015 @ 15:35

  26. Jeg så udsendelsen, (som vist er 1 ud af 4) og præmissen var klar fra starten: Dem der er imod er nogle sære tosser der bygger mure rundt om deres huse når naboen bliver til et asylcenter, og dem der er for et asylcenter er gode mennesker der gør det rigtige.
    Selve flygtningene (en titel ingen stillede spørgsmålstegn ved) er forfulgte uskyldigheder der består af søde børn med store øjne der bare gerne vil have et sted at lege uden at blive slået ihjel..

    At 90% af “flygtningene” er unge uledsagede mænd fik ikke DR til at interviewe nogle af dem, istedet fandt de en sød familie med en køn ung kvinde der på perfekt engelsk forklarede at de glædede sig til at blive en del af danmark og få et arbejde så de kunne bidrage til samfundet! Jeg tvivler ikke på at hun var oprigtig, men hun repræsenterer en brøkdel af de mennesker der kommer hertil. De var sjovt nok ikke til at få et interview med lige den dag..

    På et tidspunkt i programmet bliver der indbrud på asylcentret før det er åbnet, hvilket for alle er det ultimative bevis på at det er danskerne der er kriminelle og ikke asylansøgerne, “for de er jo slet ikke kommet endnu”. Og sådan fortsætter det.

    Hvis (og det er meget teoretisk) at DR skulle være objetive havde de interviewet nogle af de unge uledsagede mænd der rejser halvdelen af jorden rundt for at komme til danmark UDEN at udvælge dem med de mest sympatiske tv-ansigter først. Bank på 50 tilfældige døre og spørg den første der åbner simpelhen. Men det gør de ikke, de caster hver enkelt udfra hvem der vil fremstå mest sympatisk på tv så danskerne køber præmissen og betaler for fornøjelsen med glæde. For når virkeligheden rammer dem er DR taget hjem..

    Nå, men i teaseren for næste afsnit ser man en lokal DF’er der mødes med hende journalisten for at diskutere sagen, så jeg ser nok næste afsnit også. På den måde er det jo meget godt skruet sammen kan man sige, seertal er jo seertal uanset om de seere syntes det er fantastisk eller brækker sig over den licensbetalte holdningsmassage ala DDR.

    Kommentar by Per — 12. maj 2015 @ 15:37

  27. Billedet er lavet af ham her: https://www.facebook.com/jan.jensen.9862 – læg mærke til at i baggrunden er der et palæstinensisk flag!!!

    Det er delt 18.800 gange – hadet, “den gode tone i debatten” og mangel på selvindsigt er udbredt.

    Kommentar by Agh26 — 12. maj 2015 @ 16:01

  28. AK JA — 12. maj 2015 @ 15:35
    Trist vore ældre hhv. sygdomsramte medborgere ofres som følge af massiv hjælp til disse berigere….

    Travlhed på sygehus: Patienter døde på gangene
    http://sn.dk/Nordsjaelland/Travlhed-paa-sygehus-Patienter-doede-paa-gangene/artikel/487396

    Afdelingen på Nordsjællands Hospital i Hillerød er langt fra den eneste afdeling, der har fået påtaler for et sløjt arbejdsmiljø. Hele 101 påbud har Arbejdstilsynet givet til danske sygehuse fra januar 2014 til januar 2015. Mange af påbudene er givet for stor arbejdsmængde og tidspres…..

    Kommentar by tavsen — 12. maj 2015 @ 17:30

  29. Ha ha, tænk, jeg troede, den slags tosser uddøde med 1970’erne, men der er åbenbart et enkelt overlevende fossil.

    Og af gode grunde har jeg ingen tiltro til, at hun vil være meget opmærksom på, hvad de såkaldte asylansøgere foretager sig i lokalsamfundet.

    Btw: Hvad f….. er Ugeavisen for noget? Ja ja, jeg kunne nok finde frem til det, blot slår det mig, at denne pamflet aldrig ville være blandt de første halvtreds danske medier, jeg kunne komme i tanke om.

    Men en stor tak til DR for at bringe den slags væsentlige indslag ;)
    Én blandt mange årsager til, at jeg ikke betaler medielicens.

    Kommentar by Henrik Petersen — 12. maj 2015 @ 18:20

  30. Holdningsmasage!
    Venstrefløjen er desparate, de må og skal fremvise succes historier fra indvandre/flygtninge verdenen, f*****galme.
    Når det er åbenlyst for enhver, eller burde være det, så fremturer de med enkeltstående succeshistorier, det generelle billede er at kriminaliteten, volden og jagten på danske piger stiger kort efter et asylcenters ankomst til et mindre samfund.

    Kommentar by Robert R — 12. maj 2015 @ 20:22

  31. Vil man klage:

    Ugeavisen Midtsyd er ejet af Syddanske Medier:

    Henvend jer i en SOBER TONE til f.eks. bestyrelsesformændene og forhør jer om Ella Warmings adfærd afspejler en form for journalistik som Syddanske Medier kan stå inde for – og om hendes adfærd er i overensstemmelse med deres koncern etiske retningslinier (Code of Conduct).

    http://www.sdm.dk

    Formandsskab: Arne Andersen (2269 4230), Jens Bebe (2163 1532), Jørn Henrik Petersen (6611 2144).

    Direktion: Jesper Rosener (2177 2032), Alex Pedersen (4015 8501), Peter Ringtved (2521 5540), Per Westergård (2810 9500).

    Chefredaktører: Per Westergård, Troels Mylenberg (4022 7226), Sven Grønborg (2963 7423), Peter Orry (2060 4501)

    Kommentar by Polka Charlie — 13. maj 2015 @ 12:47

  32. Nedenfor ses en e – mail jeg d.d. har fremsendt til Uge Avisen.

    Til:red.midtsyd@ugeavisen.dk
    Til rette vedkommende

    Tillad mig følgende vedr. en på Ugeavisen ansat journalist Ella Warming.

    For nogle dage siden så jeg på DR TV 1, en udsendelse ved navn: Da krigen kom til Toftlund, mener jeg titlen var.

    I front så man journalist Ella Warming fra Uge Avisen.

    Mig bekendt skal, eller i det mindste bør, en journalist fremstå som værende upartisk hhv.objektiv eller i det mindste ikke skilte med sin personlige holdning.

    Journalist Ella Warming havde meget vanskeligt ved at overholde de her nævnte tre elementer.

    Dertil kommer at journalist Ella Warming, på sin personlige Face Book side, viser et medlem af Folketinget, samtidigt med at der vises et foto af en abe.

    Meningen med dette er klart at sammenligne et folkevalgt medlem af Folketinget, med en abe.

    En sådan handling viser journalist Ella Warming´s intellektuelle niveau, jeg kan ikke forestille mig at en Uge avis vil acceptere en sådan adfærd.

    Endelig skal jeg henstille den dybdeborende, hhv. moralsk redelige journalist Ella Warming til at vise interesse for den herre der er økonomisk indblandet i det tidligere kollegium, der nu benyttes til asyl center.

    Jeg har en forventning om, fra chefredaktøren for Uge Avisen´s side, at modtage en forklaring på journalist Ella Warming´s adfærd i denne sag.

    MVH

    Kommentar by AK JA — 13. maj 2015 @ 12:54

  33. >32 AK JA
    Dine forventninger vil med al sandsynlighed blivet stillet til skamme.
    Medlemmerne af journalistisk venstreparti forholder sig ALDRIG til fakta og vireligheden.
    De behøver det ikke. De er støttet i hovede og røv af kommuner og stat. Du ved; dem der stjæler vores ejendom, uden nogensinde at blive retsforfulgt derfor.
    Tyveri med ordensmagtens billigelse.
    Hvis nogen modsætter sig beskatning og ekspropriation, bliver de kastet i fangehullet:

    Kommentar by Nielsen — 14. maj 2015 @ 02:39

  34. Apropos løn

    Dhimmi Radio betaler sine (islamiserings) ansatte godt. Det er danskerne der betaler:

    Generaldirektør Maria Rørbye Røn 3 millioner kroner pr. år
    Departementschef Christian Kettel Thomsen 2 millioner kroner pr. år
    Nyhedsdirektør Ulrik Haagerup 1,7 millioner kroner pr. år
    Mediedirektør Gitte Rabøl 1,7 millioner kroner pr. år.
    DR’s direktion er aflønnet med 13,8 millioner kroner i 2014.

    ekstrabladet.dk/flash/kultur/se-dr-chefernes-loenninger-tjener-mere-end-statsministeren/5562647

    Kommentar by Liva — 14. maj 2015 @ 08:32

  35. En effektiv bevogtet dansk grænse vil betyde, at grænsepolitiet kan opdage og straks-afvise menap-asylshoppere/bekvemmelighedsflygtninge/lykkeriddere, der kommer til landet gennem x-antal sikre lande. I øvrigt bør de såkaldte flygtninge ikke gøres til indvandrere. De må hjemsendes, når der er mulighed for det.

    Kommentar by F. Jensen — 15. maj 2015 @ 19:30

RSS feed for comments on this post.