2. marts 2009

Nazi-problemet eskalerer – også nazisange på Vejle Stadion

Læser man Ekstra Bladets historier om sagen, så bliver sagen ekstra speget. Råbene kom ifølge fanklubbens næstformand fra publikum med “hættetrøjer og Burberry” – klassisk hooligan-outfit. Jov jov, der er nazi-problemer overalt. Det handler bare om at se godt nok efter.

Apropos.

“Det er langt over stregen. Nazisme har jo intet med fodbold at gøre, erklærede Emil Laursen efter kampen.” (Ekstra Bladet, 1/3-09)

Oploadet Kl. 20:14 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6610/trackback

15 kommentarer »

  1. Burberry – Velklædte nazister :)

    Kommentar by Nicolai K. — 2. marts 2009 @ 20:25

  2. HELT VILDT MAND !!!!!!

    INDSÆT straks Politiet, Hæren, Hjemmeværnet, PET, FE, Brandvæsnet, Socialpædagogernes Landsforbund og Special Air Service mod denne altoverskyggende trussel mod den nationale sikkerhed !!!!

    Imens kan perlerne styre videre i Perlistan : http://www.bt.dk/article/20090302/nyheder/903020404/

    Jeg siger bare – HVOR ER DE ANSTÆNDIGE med deres fakkeltog og fællessange ??

    Kommentar by Tolder — 2. marts 2009 @ 20:56

  3. Redox: Nazistiske tøjmærker… ha ha.

    http://www.redox.dk/spip.php?article14

    Fred Perry
    Fred Perry er et tøjmærke opkaldt efter den engelske tennisstjerne af samme navn. Mærket er bedst kendt for polo-shirts med den broderede laurbærkrans på brystet. Har længe været et populært skinhead-mærke, men er på det seneste blevet mere mainstream. Mærket er uønsket i visse nazistiske kredse, fordi det menes at Fred Perry var jøde.

    Lonsdale
    Lonsdale er et engelsk bokse-tøjmærke som i mange år er blevet brugt af alle slags skinheads. Det påstås at grunden til at mange højreorienterede skinheads går i Lonsdale at man, hvis man gik med en åben jakke udover sin Lonsdale trøje kunne jakken skygge for Lo og le i Lonsdale og vise nsda, de første fire bogstaver i NSDAP (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei – Adolf Hitlers parti). Lonsdale blev i starten af 2000erne træt af deres blakkede ry som nazi-mærke og begyndte at støtte antiracistiske kampagner, startede med at bruge sloganet “Lonsdale loves all colours” og nægtede at sælge deres tøj til butikker som solgte nazistiske produkter. Mærket bruges dog stadig af nazister.

    Burberry
    Burberry var tidligere et meget populært designermærke og er især kendetegnet ved ternede kasketter og halstørklæder, en overgang virkede det nærmest som om alle casuals bare måtte have noget fra Burberry. Den store interesse har medført, at de ældre casuals er holdt op med at gå i Burberry, men blandt de yngere er det stadig populært.

    Henri Lloyd
    Henri Lloyd er egentlig et sejlsports-mærke, men er også blevet meget populært blandt casuals. Især deres jakker er meget brugte.

    Kommentar by Kim Møller — 2. marts 2009 @ 20:57

  4. Hvis man synger:
    “Dommeren er et nazi-svin…”
    er det da for fanden ikke en nazi-sang, man synger. Hvis det overhovedet er noget andet end skældsord – hvad det garanteret ikke er – så ville det være en anti-nazi sang.
    Begreberne stilles igen på hovedet og vælter rundt mellem hinanden- men hensigten er politisk korrekt. Gutmenschen!

    Kommentar by GB — 2. marts 2009 @ 22:10

  5. > 4 GB. Det er da godt, der er en der er vågen.

    Enhver kan jo se på billedet i Ekstra-Bladet at dommeren er skaldet og lige er ved at strække armen ud. Mærkeligt at der ikke står noget om det i B.T., men de har nok været i Tivoli-Grøften.

    Kommentar by Niels P. — 2. marts 2009 @ 22:46

  6. SHOCKING news!

    Kommentar by a-ha — 2. marts 2009 @ 22:58

  7. Er det ikke kun Danmarks Radio, der sviner den brave dommer til med udtrykket nazi-svin? I EBs artikler er skældsordet nazi-dommer og nix weiter.

    Kommentar by Nils — 3. marts 2009 @ 00:05

  8. Undskyld er det ikke venstrefløjsproblemer der så er på Vejle stadion???? det er da dem der råber nazi efter alle

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 3. marts 2009 @ 00:10

  9. Ærlig talt, jeg forstår sgu heller ikke denne nyhed, at kalde dommeren for et nazi-svin kan vel ikke tolkes som nazi-sympatier, tværtimod ville jeg sige!

    Kommentar by Poul-Erik Jørgensen — 3. marts 2009 @ 08:04

  10. Atter en overspringshandling. Så længe man bruger al sin tid på et ikke-problem, har man ikke tid til at tage sig af de virkelige problemer.

    Helt ligesm da Brian Mikkelsen i en kommentar til muslimske drønnerters trusler mod madudbringningen på Nørrebro kun kunne mande sig op til at nævne HA. Jeg tror ikke, jeg vil faktisk holde 2 kolde på det, at HA har noget som helst med lige præcis det at gøre.

    Kommentar by PeterK — 3. marts 2009 @ 08:16

  11. Alt for at feje de heilene perler under tæppet.

    Kommentar by Rolf Krake — 3. marts 2009 @ 08:53

  12. Rasmus Wurtz slog pointen om at kalde andre folk nazister fast:

    “Der er lige så slemt som racisme”.

    Endelig en offentlig person der siger hvad andre tænker. Der findes ikke andre så store sociale stigmaer som “nazist”. Der skulle lige være pædofil ? Og alligevel er det ganske straffrit at kalde folk det.

    Kommentar by DaLi — 3. marts 2009 @ 17:01

  13. Helt ærligt DaLi
    Du ved intet om fodbold var ?
    Jeg er ked af det , men til fodbold bliver folk primitive , og alle dommere er blevet kaldt alverdens grimme ting igennem tiden.

    et par gamle klassiske tilråb/sange som “Sorte svin” ,”Dmmeren han er homoseksuel” eller “Ludersøn” er blevet sunget hundredevis af gange på danske fodboldstadions igennem tiderne.

    Og ja “nazisvin” “homosvin” “brilleabe” og andre grimme ord bruges også ofte , sådan er fodbold nu engang .

    Især nu når domeren faktisk ligner en nazist er sammenligningen vel ikke totalt malplaceret http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superliga/2008/04/27/154358.htm
    , husk nu på at vi befinder os på et fodboldstadion og ikke i højlunds forsamlingshus.

    ps den pågældende dommer emil laursen er en rigtig lille pissemyre der deler gule og røde kort ud til højre og venstre ,og han har gjort masser fodboldfans aggressive pga hans elendige kendelser.
    Det er utroligt at den mand kan frå lov til at dømme i superligaen!!!

    SANG (dedikeret til E.Laursen & DaLi) (mel. “yellow sub marine”) :

    Dommern han er homoseksuel

    han ved det ikke selv

    hans kone hedder kjeld

    lalalala….

    Kommentar by 442 — 3. marts 2009 @ 20:26

  14. @12

    Det er næppe straffrit, men de færreste orker at køre en en injuriesag og de fleste ikke-perler har heller ikke perlevenlige statsinstitutioner i ryggen, der betaler for din sagsomkostninger og advokatsalærer.

    Kommentar by Tolder — 3. marts 2009 @ 20:50

  15. Desværre har de røde og de radigale masseindvandringstilhængere givet dansk opholdstilladelse til “flygtninge”(der er overvejende tale om muhamedanske “flygtninge”), som år efter år tager på lange besøg i det land, som de er flygtet fra.

    Kommentar by Poul — 3. marts 2009 @ 21:02