17. maj 2015

Flere detaljer: Vidner bekræfter røveri mod For frihed-demonstranter, to autonome udpeget på foto…

Onsdag fortalte jeg her på siden, at to yngre unge For frihed-demonstranter blev røvet i et S-tog, da de var på vej hjem fra mandagens demonstration. Jeg har skrevet med den ene, og med hjælp fra et par vidner er det muligt at rekonstruere. De har givet mig et signalement af tre fra gruppen, og har udpeget to af dem på billeder.

S og A, der begge er teenagere, er faste deltagere i For friheds demonstrationer, ifølge S fordi de føler at Islam ‘er for meget’. Efter mandagens demo ville de tage toget fra København H mod Taastrup, men opdager pludselig, at de bliver iagttaget fra tæt hold af en flok autonome. De aftaler at tage det næste tog der kommer for at komme væk, og tager det førstkommende tog, efter deres opfattelse mod Køge. De iagttagende autonome tager samme tog, og placerer sig tæt på dem. Drengene føler sig dog ikke umiddelbart truet, og A viser S en Snapchat på sin telefon.

I samme øjeblik dukker en velbygget mand op, og river telefonen ud af A’s hånd. A konfronterer ham et stykke derfra. I samme sekunder roder en kvinde i S’s lommer, og stjæler et par solbriller samt teksten til dagens For frihed-sang. Hun spørger om ikke de hygger sig, mens 4-5 autonome nedstirrer dem. De kalder ham for ‘racist’, ‘nazist’, ‘nynazist’ og ‘landsforrædder’. Ved Valby Station står S af, uden at have kontakt til A. Han løber væk fra stationen, går ind på en restaurant og ringer til A’s mor, og fortæller at hendes søn er væk. Senere dukker A op hjemme.

De blev intimideret, skubbet og truet, men ikke slået. Røveriet blev politianmeldt senere samme dag. Flere vidner overværede episoden, og bekræfter udlægningen med en vis diskrepans. De mener ikke det var en gruppe på 10-15 autonome, men nærmere 5-6 stykker. Et vidne fortæller, at det foregik på C-linjen mod Frederikssund (ikke F, som han skrev), hvad S ikke helt kan afvise.

(Alexander Bek Tingleff på Facebook, 11. maj 2015 – ‘ng53717’ på 180grader.dk, 11. maj 2015)

Vidne 1 (Alexander Bek Tingleff): Så var der ballade på vej hjem i s-toget. 5-6 venstreorienterede brunskjorter overfaldt mine to medpassagerere verbalt og fysisk. De gik ikke efter mig, eftersom de ikke fattede jeg var med før jeg selv sagde det. Jeg nåede ikke at fange præcis, hvad der skete, men jeg ringede efterfølgende 114 og forsøgte at anmelde det. Fik at vide, at det kunne jeg ikke, da det ikke var mig der var sket noget med. Jeg ved ikke hvad I hedder, men jeg vil opfordre jer til at anmelde det straks. Det var F-linjen mod Frederikssund, kl. 19:50 på Enghave station.

Vidne 2 (‘ng53717’): … jeg valgte at tage s-toget fra Enghave resten af vejen hjem. Jeg kommer ned og står og fumler med det blå rejsekort, da jeg hører to mandestemmer skændes. Jeg ser to unge mænd, umiddelbart samme alm. typer (ikke hiphop, hippie, hipster), så jeg tænker de er venner og fulde eller sådan. Fortsætter frem på perronen, da den ene angriber den anden. Jeg hører ‘din skide nazi’, ‘jeg så dig sammen med dem’. Der er ikke nogen slag, men den agressive stå truende tæt på den anden som trækker sig tilbage. Den anden ‘giv mig min telefon din tyv’. Den agressive ‘gu vil jeg ej din skide nazi’ og lige foran mig går han truende frem mod den anden igen. Den agressive fortsætter mod udgangen af stationen og den anden fortsætter med at følge ham for at få ham til at give ham sin telefon. Samme scenarie gentager sig. Den agressive ‘lad vær med at følge mig din fuck’. De når op af trappren og ud af stationen.

En Urias-læser supplerer mere generelt.

“Jeg lagde mærke til efter demonstrationen, at AFA-folkene løb rundt på hovedbanegården og ledte efter For Frihed-deltagere. Hvad de havde af planer helt konkret, kan jeg ikke vide, men det kan kun ende i konfrontationer på sigt.” (‘Troj’, 15. maj 2015)

Kronologi.

Efter demonstrationen guidede Redox-fotograf Simon Bünger Paulsen tropperne til Hovedbanegården i tre Twitter-opdateringer, senest kl. 19.34. Seksten minutter senere tager de S-toget mod Frederikssund, hvor de konfronteres af gruppen. A genkender manden der stjal telefonen fra billedmateriale her fra Uriasposten. Et nærmere studie af tilgængeligt billedmateriale fra tidligere demonstrationer, frembragte et bedre ansigtsfoto.

(Udpeget gerningsmand: t/v: Vesterbrogade, 11. maj 2015 – t/h: Axeltorv, 4. maj 2015)

“Det første billede er ham jeg så på Enghave St. vise voldelig adfærd mod en mand. Samt at han tog telefonen.” (‘ng53717’, 17. maj 2015)

Kvinden der tog solbrillerne under trusler beskrives af S som værende ‘en ikke særligt høj pige med kort lyst hår, manglende en fortand’. Hun gik forrest i gruppen. Derudover genkender S en sortklædt autonom fra gruppen. Fyren herunder.

(Udpeget medgerningsmand: Absalonsgade, 11. maj 2015)

Relateret.

“Mandag d. 27. april løb en venstreradikal ind gennem politiets noget hullede opdækning og slog en af mine veninder. Hun blev væltet voldsomt omkuld om måtte senere en tur på skadestuen.” (Nicolai Sennels, 15. maj 2015)

Oploadet Kl. 10:23 af Kim Møller — Direkte link57 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/66138/trackback

57 Comments »

  1. Det første billede er ham jeg så på Enghave St. vise voldelig adfærd mod en mand. Samt at han tog telefonen.

    Kommentar by ng53717 — 17. maj 2015 @ 10:28

  2. Fint at få det bekræftet fra 3. part. Jeg har smidt din kommentar ind i posten under fotoet. /KM

    Kommentar by Kim Møller — 17. maj 2015 @ 10:44

  3. Forstår simpelthen ikke at blå blok ikke reagerer på disse overfald, senest med hærværket på en families bil, med den risiko dette indebar for børnene. Man krummer tæer når man hører venstrefløjen og Enhedslisten stå og lyve på tv om at det er nazister der igen og igen overfalder andre, her syntes jeg at blå blok burde træde i karakter, og konfrontere disse løgne og manipulationer fra Antifa`s moderparti Enhedslisten. Der findes desværre en berøringsangst her til lands.
    Gang på gang overfaldes demonstrationer enten verbalt eller voldeligt, nogle burde poste disse seneste indlæg fra Uriasposten på div borgerliges facebook sider ect !

    Kommentar by Viking — 17. maj 2015 @ 10:45

  4. Fint. Hvis din kontakt har brug for vidne til at udpege, så er jeg selvfølgelig klar. Jeg ved jo heller ikke hvad der skete efterfølgende oppe på gaden ved Enghave st., men ihvertfald kan jeg identificere den agressive.

    Kommentar by ng53717 — 17. maj 2015 @ 10:50

  5. Kim Møller

    Var det ikke de samme to fyre, der optrådte truende ved Trykkefrihedsselskabets Dan Park demonstration?

    Kommentar by AFA — 17. maj 2015 @ 11:12

  6. Kan vi få nogle navne på disse parasitter?

    Kommentar by FuckAFA — 17. maj 2015 @ 11:14

  7. Perfekt efterforskningsarbejde, Kim.
    Hvad laver politiet?
    Det er jo kriminelt og de skyldige skal vel straffes? Og hvor er den stjålne mobil tlf?
    Det er skærpende at det er politisk vold.
    Hvorfor skjuler MSM det for befolkningen og politikerne?
    Spiller MSM sammen med de kriminelle voldsmænd for at få folk til at holde sig væk fra Pegida/For Frihed demonstrationerne?
    Det virker sådan.

    Kommentar by A-mad — 17. maj 2015 @ 11:49

  8. Gad vide, om det mon nogensinde kommer til at gå op for disse voldelige og dybt pinlige AFA-tosser, at det rent faktisk er dem selv, der er de fascister/ nazister, som de ellers er så nærmest sygeligt optaget af finde konstant overalt? ;-)

    Bare se på deres gangstermetoder til at forsøge at skræmme folk, som bare vover at have en anden og i øvrigt helt legitim holdning og så af holder fredelige møder om den og demonstrationer for at give udtryk for den uden at fremsætte nogle som helst trusler.

    Kommentar by Bjovulf — 17. maj 2015 @ 11:53

  9. Hvad er det med at man ikke kan anmelde kriminalitet, hvis man er vidne?

    Der er tale om røveri (en straffelovsovertrædelse). Her skal politiet svjv reagere af sig selv og ufortrødent. Er der en jurist i kommentarsporet?

    Kommentar by Sigwar — 17. maj 2015 @ 11:58

  10. “… men jeg ringede efterfølgende 114 og forsøgte at anmelde det. Fik at vide, at det kunne jeg ikke, da det ikke var mig der var sket noget med.”

    Om det er et vidne eller forurettede selv, der anmelder vold eller trusler, må da være ligemeget. Politiet har da pligt til at komme til stede. Men det virker, som om politiet søger enhver forkølet undskyldning for at holde sig væk. Det er fandme trist!

    Kommentar by Mogens Justesen — 17. maj 2015 @ 12:02

  11. Nu når det meste af politiets arbejde er gjort, så er der måske en mulighed for at nogen gider lette røven og passe sit arbejde.
    Jeg holder dog ikke vejret.

    Kommentar by Frank Hagmann — 17. maj 2015 @ 12:07

  12. -impressive!

    Kommentar by again — 17. maj 2015 @ 12:11

  13. #ng53717
    Du må meget gerne henvende dig til station city, da de efterforsker sagen.

    Kommentar by Jakob — 17. maj 2015 @ 12:43

  14. Vold og trusler mod vidner er i øvrigt i den tunge ende.

    http://da.wikipedia.org/wiki/Vidnetrusler

    Men det har waffen-SF og Einheilslizten nok allerede fortalt deres fodfolk.

    Kommentar by Hans Und — 17. maj 2015 @ 12:50

  15. Ja og røveri har vi også med i denne sag, så der bør være basis for et længere ophold bag tremmer..

    Kommentar by Jakob — 17. maj 2015 @ 12:57

  16. Møgubehageligt for de overfaldne, men hvis disse såkaldte antifascister nu omsider bliver retsforfulgt, har det ikke været forgæves. Sandhedens lys bryder den slags mennesker sig aldrig om.

    Kommentar by Crass Børsting — 17. maj 2015 @ 13:00

  17. @13 Jakob
    Det er hermed gjort skriftligt til
    kbh@politi.dk

    Kommentar by ng53717 — 17. maj 2015 @ 13:01

  18. Vil HR Sennels mon finde det for unødigt provokerende, ved fremtidige demostrationer at vi filmer dem som vi kommer frem ?

    Kommentar by klaus j — 17. maj 2015 @ 13:29

  19. Det slår mig, at i flere af disse sager er de såkaldte “anti”facister gået efter ofrenes mobiltelefoner. Er dette en bevidst strategi? Er de mon ude efter at krydstjekke kontaktinformationerne på telefonerne, så de kan registrere folk??

    Kommentar by KK — 17. maj 2015 @ 13:50

  20. Tør vædde på , at politiet har ordre på at holde væk.
    Folketinget og EU fører krig mod den danske befolkning.

    Kommentar by Pk — 17. maj 2015 @ 14:04

  21. https://www.google.com/search?q=head+camera&ie=utf-8&oe=utf-8

    Hvis nogen har mod på investeringen.

    Kommentar by Hans Und — 17. maj 2015 @ 14:06

  22. Hvorfor lader man sig intimidere, chikanere og røve, uden at gøre modstand? Er det kun tumperne på venstrefløjen og AFA der har licens til at genere andre, som de ikke deler mening med?

    Hvis man har lært at bruge sin håndkant, så kan den gøre stor skade, og helt sikkert pacificere tumperne, så der ikke efterfølgende sker mere, for så kender de konsekvensen.
    Men når halvaberne ved, at der ikke bliver gjort modstand, ja,-hvad kan man så ikke forvente, så beder man jo ligefrem om at få tæv.

    Fra løgnepressen og løgnepolitiet, er der intet hjælp at hente. Og vores løgnepolitikere har man aldrig kunnet stole på. Man har kun sig selv og “brødrene”, dette være en opfordring til at give igen med det man har. Muligt man får nogle skrammer, men hvis de grimme mennesker der befolker AFA ved at der kommer modstand, så kunne det jo godt væ5re, at de lod andre gå i fred.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 17. maj 2015 @ 14:17

  23. for at være effektivt skal det hovedmonterede kamera løbende lagre billeder på nettet, så rødfascisterne ikke kan slette bevismaterialet ved at stjæle kameraet.

    Kommentar by Træt — 17. maj 2015 @ 14:20

  24. Jeg mistænker i øvrigt, at solbrillerne på fyren på det nederste billed har indbygget kameara.

    Se her:

    https://www.google.com/search?q=recording+camera+glasses&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OYZYVZr4FdaiugTxpIPACw&ved=0CAgQ_AUoAg&biw=1252&bih=602

    Kommentar by Hans Und — 17. maj 2015 @ 14:21

  25. Super arbejde!

    Løgnerpressen vil selvfølgelig blive ved med at holde fast i at de skyldige er For Frihed, eller Pegida som de holder insisterende fast i.

    En kameraløsning behøver slet ikke at være så dyr.
    http://www.conradelektronik.dk/Action-,-sports-og-outdoor-kameraer.htm?websale8=conrad-dk&ci=SHOP_AREA_14748_0611041

    Kommentar by Geert — 17. maj 2015 @ 14:50

  26. Hvis vi antager at en mand bliver slået bevidstløs med Eet slag i S-toget, kan han ikke ringe 114. Det er alvorlig pligtforsømmelse
    at en vagt på politigården ikke vil tage imod en anmeldelse fra vidner til et groft overfald.

    Fanden tage de røde gadekrigere og deres medløbere i Folketinget.
    Gadekrigere lever højt på en latterlig retspraksis, hvor offeret står hjælpeløs mod disse mennesker, som er mentalt forstyrrede, og blottet for følelser.

    Kommentar by k.m. — 17. maj 2015 @ 14:51

  27. En hårlak spray er lovlig og lige så effektiv som peberspray.

    http://jyllands-posten.dk/livsstil/familiesundhed/sundhed/article3462496.ece

    Kommentar by Hodja — 17. maj 2015 @ 14:55

  28. I off-topic lægger “spinner” et link til en episode i Kolding
    hvor en indvandrerpige tilsyneladende er blevet chikaneret.

    Citat: “Hos Sydøstjyllands Politi bekræfter vagtchef Bent Hedeager Nielsen, at der både er indløbet et alarmopkald og en egentlig anmeldelse.

    – Det lyder som en alvorlig sag, som vi skal have undersøgt, siger vagtchefen.

    Flere andre kvinder i Kolding-området har på Monas Facebook-side givet udtryk for, at de også har været udsat for chikane af en mand svarende til signalementet og med et tilsvarende køretøj. Disse oplysninger er dog ikke bekræftet af politiet.”

    ***
    Min kommentar
    Det betragter politiet som en alvorlig sag der skal undersøges, men læg mærke til at de ikke vil bekræfte om andre kvinder har været udsat for noget lignende fra den samme mand.
    En (måske) handicappet dansker i en lukket kabineknallert udråbes som racist. En fit for fight indvandrerknægt der overfalder en dansk pige
    betegnes altid som offer for dårlig integration, han er i hvert fald ikke racist.
    Hvis ikke Kolding politi kan finde ejeren af en lukket kabineknallert i byen, kan anmeldelsen være falsk. Der går altid en masse indvandrerkvinder til og fra Kolding Storcenter, som ligger lige ud til Vejlevej, og en facebook side kan sikkert nemt skaffe en håndfuld falske vidner til at racistisk overfald.

    Kommentar by k.m. — 17. maj 2015 @ 15:26

  29. De i journalist sprog såkaldte aktivister er kun toppen af isbjerget. Det store problem er, hvad der ligger under overfladen og det er, at de sandsynligvis har stor folkelig opbakning. Sådan må tavsheden og passiviteten jo tolkes.

    Kommentar by Menig 442 — 17. maj 2015 @ 15:55

  30. Mød op i morgen. Lad jer ikke “skræmme” af at der kun står relativt få tilmeldt på facebooksiden – der er godt det dobbelte antal fremmødte da ikke alle benytter facebook.

    Kommentar by Johnson — 17. maj 2015 @ 15:57

  31. Uden at have forstand på sådanne tingester, så var det måske en idé, at have fotodroner med for at kunne dokumentere og identificere diverse personager, når nu politiet ikke gider eller evner at anvende sådanne i deres arbejde.
    Denne
    http://www.walkeradanmark.dk/walkera-y100-drone-til-smarttelefon.html?utm_source=google_shopping&gclid=Cj0KEQjw-OCqBRDXmIWvveLE3_cBEiQAZWfImU9CFp6yRVn2z6Y84uP6WpPnKYlcNltGAYGaNsyBT-kaAj1V8P8HAQ
    er måske for primitiv, men udvalget synes enormt og set anvendt af fremmed politi ved demonstrationer.

    Kommentar by T. Snorrason — 17. maj 2015 @ 15:57

  32. Dansk PressEforbund påstår de ikke har Simon Bünger som medlem. Hvor havde den info fra?

    Kommentar by Dinesen — 17. maj 2015 @ 16:01

  33. Kære alle
    Stort tak til Kim Møller for det flotte og formentligt meget tidskrævende arbejde! Til jer alle: Husk at Uriasposten livestreamer mandag fra vores demonstration For Frihed fra omkring 17:45-tiden. Men allerbedst er selvfølgelig, at I møder op. Vi er voksne, modne mennesker, behagelige at gå og snakke med. Det kan være lidt af en manddomsprøve (eller kvinddomsprøve) – men Axeltorv mandag kl. 18 er stedet hvor nutidens modstandsfolk mødes. Jo flere vi er – jo flere vil komme til, så vi er glade og taknemmelige for hver en og der kommer. De sidste to mandage er vi vokset i antal hver gang og nærmer os nu 50. Vi bliver ved, vi tager alle udfordringer i stiv arm – og vi arbejder på at blive meget store. Like og Del gerne:
    https://www.facebook.com/forfrihed
    Bh
    Nicolai

    Kommentar by Nicolai Sennels — 17. maj 2015 @ 16:18

  34. “Aktivister” har også en leder/ledelse, og den sidder på Christiansborg.
    Efter alt det vi er vidne til, fra syltning af voldssager til myndighedernes optræden generelt, mener jeg det hele er bestemt og koordineret fra politisk hold. Hvis samfundet virkelig ville, burde det være en smal sag at sætte de her voldelige og udemokratiske bøller bag tremmer. Jeg tænker nok viljen er der hos mange menige betjente, men jeg er bange for der er besked fra højere magter om at
    lade tingene passere. Vi islamiseres for vores egne penge.

    Kommentar by k.m. — 17. maj 2015 @ 16:50

  35. Mage til grimme, islamliderlige bæster, som går over til håndgribeligheder! De ligner nogen, som sidder i mørke dagen lang og hasher den – eller tager crack! De burde smides ned i Afganistan, når de nu er så vilde efter islam, for det må de jo være, når de ikke vil have, at andre kritiserer masseimporten af islamister!!

    Det er heller ikke forbudt at tage lange stålparaplyer med til demoer… Det regner og stormer jo i ét væk i dette lille møgland….

    Flot, at der er nogle brave danskere, fx ng53717, som hjælper i denne sag! Skønt, at der er ordentlige mennesker til.

    Kommentar by Dhimmi — 17. maj 2015 @ 17:07

  36. Så vidt jeg ved er S-toget kameraovervåget så nogen burde ringe til DSB og sørge for at den pågældende video ikke “tilfældigvis og uheldigt” bliver slettet!

    Kommentar by Santor — 17. maj 2015 @ 17:08

  37. Politiet skulle efter eget udsagn have udbedt sig overvågningsbillederne fra tog og perron..

    Kommentar by Jakob — 17. maj 2015 @ 17:12

  38. Metoden med at like og dele på sociale medier, andet end steder som her, det er at give børn midler, de ikke kan styre, synes jeg.
    Egen grundig dokumenteren er svær at modsige og synes mig det bedste valg som reaktion, såfremt der ikke er tale om livstruende omstændigheder, hvor da andre prioriteringer eksisterer.
    Flere der optager og sender direkte fra offentligt område til udvalgte servere er destruktion af arbejdsvilkårene for de der vil være anonyme, respektivt slet ikke registreres, nogle i forvejen efterlyste samt andre særlinge.

    Kommentar by Peter Buch — 17. maj 2015 @ 17:21

  39. Enig med Peter Buch. Jeg er heller ikke tilhænger af at alle tvinges til at have et overvågningskamera på hovedet, bare for at kunne gå en tur i byen. Hvis vi falder for den fristelse har bøllerne vundet, og vores frihed er væk.

    Der skal skrides ind over for dem der tager friheden fra os.
    Færdig arbejde.

    Kommentar by k.m. — 17. maj 2015 @ 17:59

  40. Fascisterne røver ganske sikkert deres ofres mobiltelefoner for at registrere hele kontaktlisten i deres arkiv over meningsafvigere.

    Med de mange vidner samt fotomateriale fra banegård og tog burde det være en smal sag for politiet at opspore gerningsmændene, hvis de ellers er motiverede for det. Om ikke andet er der tale om en røverisag, hvilket i sig selv er nok så alvorligt.

    Og selvfølgelig kan man melde et overfald, selvom man kun er vidne til det. Det opfordrer politiet selv til at man gør. Om politiet så i dette tilfælde forsøger at undslå sig uden at anvende den typiske frase “vi har ingen vogne ude”, er en ganske anden sag.

    Forhåbentlig vil de blive fundet og dømt, så ofrene kan få retfærdighed. Og endnu en hændelse kan således tilføjes til fascisternes efterhånden lange generalieblad, der spændt vidt fra vold og hærværk til brandstiftelse og mordforsøg.

    Man håber vel også, at medierne vil reagere, men man tvivler efterhånden på det.

    Kommentar by Arne Torp — 17. maj 2015 @ 18:11

  41. Man græmmes når man læser om disse “episoder”
    Har disse voldelige NKVD/brunskjorter frit slag til at begå røveri, og intimidere fredelige borgere i et såkaldt retssamfund?
    Når man hører om utallige andre lignende “episoder” uden anden symbolsk indgriben fra ordensmagten, kan man godt forledes til at tro på visse konspirations teorier.
    Man kunne forledes til at tro at manglende vilje, og direkte obstruktion, d.v.s. nægte at modtage anmeldelse om ulovligheder, er dikteret.
    Man kunne også forledes til at tro at der ligger ond vilje bag.
    Bare demonstrationerne/deltagerne bliver chikaneret længe nok, går det nok i sin mor igen.
    Utroligt nok, er der ingen reaktion fra blå bloks politikere.
    Efter min mening har De et gevaldigt forklaringsproblem!
    Politiledelsen har også et gevaldigt forklaringsproblem.
    Hvorfor give tilladelse til “mod demonstrationer” samme dag?
    Kunne der ikke nedlægges forbud mod at afholde “mod demonstrationer” på samme dag, ihukommende hvilken “belastning” det er for politistyrken? Man får jo dagligt tudet ørerne fulde af politiets mandskabsmangel, afspadserings pukkel og overarbejde. Inkompetence?
    Der er langt fra Vestjylland til København, ellers ville jeg være der.
    Fortsæt arbejdet Sennels, du har flere støtter end du regner med.
    Håber I slipper for dårekiste medlemmerne i morgen, så pøj pøj.

    Kommentar by Finn A.Skov — 17. maj 2015 @ 18:56

  42. De bevæger sig tættere og tættere på de jihad-gangsterbander de forsvarer. Her ser vi dem kopiere bandernes smag for
    1. vold mod kvinder
    2. at stjæle mobiltelefoner på åben gade ved højlys dag
    3. at overfalde talmæssigt underlegne ofre i flok.

    Det er ikke kærlighed, men had der gør et menneske virkelig blindt. Jeg ophører aldrig med at undre mig over at de slet ikke kan se i spejlet hvad de er blevet til allerede, og hvor de er på vej hen.

    Kommentar by M — 17. maj 2015 @ 19:20

  43. gider I svare?

    hvor ved I fra, Simon Bünger er medlem af Dansk Presseforbund?

    De benægter til jeres info.

    Kommentar by Dinesen — 17. maj 2015 @ 19:25

  44. Jeg hæfter mig ved et alvorlig brist i retssystemet.

    “Jeg nåede ikke at fange præcis, hvad der skete, men jeg ringede efterfølgende 114 og forsøgte at anmelde det. Fik at vide, at det kunne jeg ikke, da det ikke var mig der var sket noget med”

    Nå siger jeg bare.
    Her ville jeg have sagt til dem, der sad i den anden ende af ledningen under 114 samtalen:
    Hvis I ikke reagere NU, vil de blive skudt.
    Og så klappet på. !!

    Sennels. Du kan i aller højeste grad gøre brug af grundloven her, også §67. eller det gider du nok ikke. Jeg har påpeget det mange gange, det kan ikke hjælpe at være slap.
    §67 kan fjerne Islam fra Danmark, ved at bruge den.
    Politikerne pisser på denne lov. politiet og den dømmende magt gør også. Folket der stemte disse politikere ind pisser og på denne lov, og så lige dem der ikke gider at høre efter når det bliver omtalt.

    Der er ingen jurister der vil røre det med en ildtang, men benytter vi os af denne lov, så bliver de nød til det. Ellers kan vi jo ikke dømmes for noget ulovligt.

    Kommentar by Sindsro — 17. maj 2015 @ 19:33

  45. -> Dinesen

    Såvidt jeg husker havde jeg et foto af ham (med det pågældende pressekort) fra 2012. I så fald har han fundet en anden udsteder.

    Kommentar by Kim Møller — 17. maj 2015 @ 19:41

  46. Kim Møller- har du foto med det med link? så kan man sende til dem?

    Kommentar by Dinesen — 17. maj 2015 @ 20:56

  47. Det er fra 2012. Tre år siden.

    Kommentar by Kim Møller — 17. maj 2015 @ 21:03

  48. Så du har ikke et nu?

    Kommentar by Dinrsen — 17. maj 2015 @ 21:31

  49. – Dinesen

    Det jeg skriver, er at jeg ikke gider rode i gamle harddiske søndag aften. Selvfølgelig har bombemanden ikke forfalsket sin ID. Enten tager jeg fejl eller også har han skiftet ’selskab’. Måske er han tilmeldt journaliststudiet. Det er praksis.

    Kommentar by Kim Møller — 17. maj 2015 @ 21:46

  50. ->: Dinesen

    https://www.google.dk/search?q=uriasposten+simon+b%C3%BCnger&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=IPFYVZ6qGKXiywO8vYHoBg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1525&bih=734&dpr=0.9#imgrc=Qe7bDr7mnlO7VM%253A%3BHqxoA-ka9QtrvM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.uriasposten.net%252Fpics%252FRevoantifa270415-6.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.uriasposten.net%252Farchives%252Fcategory%252Fvenstreradikale%252Fresearchkollektivet-redox%3B600%3B431

    Kommentar by Hodja — 17. maj 2015 @ 21:51

  51. http://www.uriasposten.net/archives/36377

    Kommentar by Hodja — 17. maj 2015 @ 21:59

  52. På hjemmesiden Balder.org ligger der et billede af Simon Bünger Paulsen med underteksten “alias bombermand”

    Jeg ved ikke om det er et kælenavn i AFA kredse, eller han har været sat i forbindelse med noget bombefremstilling. Det er der måske andre
    ildsjæle her der har lyst til at forske i.

    Kommentar by k.m. — 17. maj 2015 @ 22:00

  53. Dinesen:

    Der er flere forskellige forbund, der kan udstede pressekort:

    http://da.wikipedia.org/wiki/Pressekort

    Pressekortudstedere[redigér wikikode]

    Følgende organisationer udsteder pressekort:[2]
    Dansk Presseforbund (DP) Stiftet 1927
    Danske Dagblades Forening (DDF)
    Dansk Journalistforbund (DJ) Stiftet 1961
    Mediegruppen under Grafisk Forbund

    Kortet blev indført i begyndelsen af 1900-tallet og blev udstedt af Dansk Presseforbund. I 1961 kom Dansk Journalistforbund til. Det har været medlemskort, men i dag kan fx Dansk Magisterforening, Dansk Forfatterforening og Danmarks Jurist- og Økonomforbund udstede kort.

    Krifa udsteder også pressekort: https://krifa.dk/fagforening/fordele/ovrige/pressekort.aspx

    Kommentar by Henrik — 17. maj 2015 @ 22:03

  54. Jeg kan ikke forstørre billedet, så man kan se detaljer. Men den røde klat der ses, gør at det kan være udstedt af “Fællesudvalget for danske presseorganisationer”

    http://danskemedier.dk/service/pressekort/

    Kortene udstedes til medlemmer, der har journalistik eller pressefotografisk arbejde som hovedbeskæftigelse, samt til personer, der har journalistik eller lignende som en væsentlig beskæftigelse, uden at der er tale om et hovederhverv, hvis denne beskæftigelse er relateret til medier og journalistisk reportage.

    Kommentar by Hodja — 17. maj 2015 @ 22:12

  55. Godt at det er dokumenteret.

    Kommentar by Liva — 18. maj 2015 @ 09:10

  56. En mulighed kunne jo være at kontakte fascisterne afa og spørge dem om de genkender de to voldsoverfalds mandslinge eller pænt spørge pressekort misbrugeren slimon burger pauseklovn om han ikke har et par pænere billeder i sit arkiv med de to voldsforbryder på, det kan da også være at slimon kender de to og vil være behjælpelig med at få dem fundet til politiet, slimon er vel en god retfærdig medborger?

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 18. maj 2015 @ 12:57

  57. Der er to STORE problemer her.

    Det ene, at politiet er underlagt Justistministeriet som en del af SR-regeringen. Og mon ikke de har givet politiet streng besked på ikke at genere de radigales venner ? Det kan der ikke ske ændring i, før en ny ikke-SR-regering kommer til.

    Den andet problem er, at misbruge et pressekort til indsamling af oplysninger til f.eks. Redox ulovlige omgang med Registerloven. Er der nogen, der har kontaktet diverse organisationer, der udsteder kortene ? Og om det er i orden om kortene misbruges ? Men igen det kræver muligvis en ændring i lovgivningen, før en ny ikke-SR-regering kommer til.

    Kommentar by Janutte — 20. maj 2015 @ 18:51

RSS feed for comments on this post.