21. maj 2015

Netto-lastbil fotograferet i Islamisk Stat-land

Den danske discount-supermarkedskæde Netto har fire butikker på Nørrebro, men billedet herunder er angiveligt fra det vestlige Irak.

(Islamisk Stat fejrer militær sejr med parade i Rutba, Irak, maj 2015; Twitter)

“Islamisk Stat fejrer nye triumfer. Nu har terrorgruppen indtaget den vigtige irakiske by Ramadi, og det fejrer man på behørig vis ved at lave paradekørsel gennem byen med sorte flag i Toyotabilerne. … Der i ørkensandet kører de så. Men hvad ser man nu på Twitter? En ærkedansk Nettovogn, let genkendelig med sine gule og sorte farver og den søde Terrier med indkøbskurven i munden. Hvad er nu det? Er det surrealistisk kunst? Er det et tragikomisk udråbstegn, plantet i ørkenen som et memento om de mange danske jihadister i Islamisk Stat? Eller er det en modbydelig djævel af en provo-kunstner, der håner, spotter og latterliggør vores muslimske medborgere ved at smække et billede af en beskidt hund op foran fjæset af dem?” Kasper Støvring, 20. maj 2015)

Oploadet Kl. 06:12 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/66321/trackback

19 Comments »

  1. Brutto derimod ville være lastbilen fyldt med—————-

    Kommentar by klaus j — 21. maj 2015 @ 06:40

  2. Der skal nok være nogle der er fornærmede eller de er modstandere af global kapitalisme…

    Kommentar by Peter Buch — 21. maj 2015 @ 07:49

  3. Jamen, det har jo ikke noget med isislam at gøre, den floskel bør vi alle straks lire af os ellers er vi selv udenom det, og de politiske korrekte ved hvor vi bor og så kommer Zinke geStampo stikkerne efter os og retsforfølger os, så kom i kor: Det har ikke noget med isislam at gøre!!

    Derfor kan vi da godt, af hensyn til de danske jihad…øh, isislamister fjerne den beskidte hund på nettos logo, der er jo ingen grund til at provokere unødvendigt eller opildne de godt integrerede danske muhammedaner.

    Folkemødet på Bornholm bør straks forbyde hunde på mødet, samt synligt kvindehoved hår, svinekød og og og og og…….fortsæt selv listen af isislamisk forbud.

    jo,jo isis salami skiverne bliver tykkere og tykkere

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 21. maj 2015 @ 08:18

  4. Ja, det vare sikkert ikke længe inden “vores” dhimmietikker i folketinget propper hele isislami pølsen ned i halsen på os, som en slags holdkæft bolche!

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 21. maj 2015 @ 08:35

  5. Hvor er “alliancens” bombemaskiner henne når et mål, som ISIS´s køretøjer, er linet op på den måde?

    Kommentar by Santor — 21. maj 2015 @ 10:01

  6. bizart. troede de bedre kunne li´ LIDL..

    det nyeste fra mikael jalving

    send bådflygtningene hjem

    https://www.youtube.com/watch?v=iABpKgrDHPk

    Kommentar by dinesen — 21. maj 2015 @ 10:07

  7. Det er svært at se om det er photoshoppet ind men jeg tror det desværre ikke.

    Forklaringen er måske at udrangerede trailere sælges til mellemøsten, herunder en bedaget gardintrailer fra Netto

    Kommentar by redneck — 21. maj 2015 @ 10:50

  8. Som en kommentator på Ekstrabladet.dk meget tankevækkende påpeger: Vi ved godt, hvordan Netto-hunden ser ud, men luftvåbenet ved åbenbart ikke, hvordan en stor IS-parade ser ud.

    Nå, men nu har de i hvert en markant gul farve til at vejlede dem. Dét må da være dagens tilbud!

    Eller hvad ?

    – – –

    Kommentar by Morten - - — 21. maj 2015 @ 10:57

  9. Billedet stammer fra en billedserie, hvor man ser en ISIS konvoj kørende fra et sted i ørkenen ind til byen Rutbah fejrende deres sejr i Ramadi. Under billedserien har de irakiske sikkerhedsstyrker tweetet “Da’ish convoy in Rutbah, W. #Anbar province, celebrating events in Ramadi. Begs the question, where’s the coalition?”

    Og det er da et meget godt spørgsmål! Uanset hvor uduelige de irakiske sikkerhedsstyrker end måtte være, så må det da undre, at ISIS er i stand til sådan en paradekørsel, hvor en stor del åbenlyst foregår langt væk fra civile uden, at koalitionen bomber dem fra luften.

    Specielt når man tænker på, at Rutbah kun ligger knap 100 km fra både Jordan og Saudi Arabien, der som bekendt er med i “koalitionen”. At Netto traileren befinder sig lige her, er nok heller ikke helt tilfældigt, for uanset om det er lidet sandsynligt, at den skulle have direkte fobindelse til Dansk Supermarked, så er den nok i første omgang endt hos vores industri og handels samt politiske gode venner i Saudi Arabien, for derefter at ende op i Irak.

    At den alternativt kunne komme fra Jordan er selvfølgelig også en mulighed, og den er næppe kørt fra den Persiske Golf hele vejen igennem Irak. Sussi Staugaard fra kommunikationsafdelingen i Dansk Supermarked udtaler, at “Ingen af Dansk Supermarkeds kæder eller vores logistikleverandører har aktiviteter i Mellemøsten, så hvis der er tale om et ægte foto, er den eneste mulighed, at en af vores logistikleverandører har solgt anhængeren videre uden at tage folieringen af.”

    Det er da meget muligt, men koncernen har da en del aktivitet omkring transport og logistik, der forbinder dem med netop Saudi Arabien, og mit ukvalificerede bud er, at traileren er endt i Saudi Arabien fra enten Qatar eller Bahrain.

    http://www.thegatewaypundit.com/2015/05/isis-holds-massive-military-parade-in-west-anbar-celebrating-victory-in-ramadi-wheres-the-coalition/?PageSpeed=noscript

    Kommentar by Pedersen — 21. maj 2015 @ 12:24

  10. I mit lokalområde har Netto smækket et stort skilt op med teksten: “Ny Netto på vej. Vi arbejder på sagen!” Og så er der to Netto-terriere der parrer sig :-)

    Sådan er kulturerne så forskellige …

    Kommentar by Hr. Naturli' — 21. maj 2015 @ 12:31

  11. Jeg gad godt at se denne Nettodyt gå i opløsning i slowmotion.
    Jeg kan se for mig at dytten bliver tykkere og tykkere og så derefter, små røgtotter fiser ud af hjørnerne. Til slut dytten er borte. !!

    Hele denne opmarch skulle tæppebombes.

    Kommentar by Sindsro — 21. maj 2015 @ 12:34

  12. “Hvis der stadig er nogen,der betaler licens, synes jeg de skal afmelde den. Læs om det på frihedsaktivisten.com eller farvellicenslicens.dk

    Kommentar by Nielsen — 20. maj 2015 @ 07:20”

    Nielsen! Var det ikke dig som havde et værelse til leje engang?? Kurt!
    happy22@ofir.dk

    Kommentar by Machiavelli — 21. maj 2015 @ 15:11

  13. O’Bummer og de såkaldte allierede er intet værd, når ISIS kan sprede sig enormt, som de gør. De ser det ikke rigtigt som deres problem. Måske går det op for dem, at de lavede nogle kæmpebrølere, når ISIS begynder mordtogterne inden for Europas grænser.

    Kommentar by Dhimmi — 21. maj 2015 @ 15:25

  14. Jeg ser for mig en reklamefilm hvor Nettolastbilen/traileren eksploderer og tager alt nærværende med i et dybt hul. mens man hører: “Netto”, lyden af kasseapparatet, “Derfor”.

    Kommentar by Tanker er frie — 21. maj 2015 @ 18:07

  15. Man kunne jo også tænke sig at de fyldte lastbilen med flygtninge (terrorister) og så smuglede lortet ind i DK. Eller hvad med en giga bombe foran Christiansborg? Eller hvad med at bilen var camoufleret fordi de skulle smugle våben eller tyverikoster ud fra Europa?

    Teorierne er mange og ingen af dem er behaglige.

    Kommentar by Lisbeth — 21. maj 2015 @ 18:41

  16. På den anden side så kommer de der IS folk før eller siden hertil, enten som de sejrende med behov for køb af varer eller som de tabende flygtninge, så er det da rart, at de på forhånd kender lidt til detailhandlen.

    Kommentar by Menig 442 — 21. maj 2015 @ 21:40

  17. Netto – Derfor! ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 21. maj 2015 @ 22:57

  18. Hvor har vi dog været naive, og hvad værre er, vi insisterer på fortsat at være det! De er her og der kommer angreb tifold krudttønden. Spørgsmålet er bare hvornår og hvor, og er det slut med et?

    Kommentar by Robert R — 21. maj 2015 @ 23:00

  19. Overvej hvilke ulykker isis kunne lave med en nettotruck i en dansk bymidte.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 22. maj 2015 @ 09:32

RSS feed for comments on this post.