11. marts 2009

Mangfoldige Nørrebro er et godt kvarter, men de “ulykkelige og frustrede” er truende

Nørrebro er bydelen hvor Det Radikale Venstre er største parti, og Enhedslisten får flere stemmer end Venstre – en multikulturel oase, og meget naturligt der hvor den sociale kapitals deroute manifesterer sig først. Da marxist-sociologen Dominique Bouchet i 18.30-TVavisen igår agerede bande-ekspert, blev han spurgt hvordan man modvirker ghettoisering af Nørrebro. Han talte længe, men sagde intet udover, at man skulle få “bedrestillede” til at blive boende.

Go’ Morgen på TV2 torsdag i sidste uge gav ikke mere viden – Racekrig, narkokamp eller bandekrig. Eks-autonome René Karpantschof og en dialogfikseret politimand talte om risikoen for ‘racekrig’, og rettede fokus på danskeres pludselig støtte til rockere på Facebook. At den største gruppe er muslimsk, og omfattede kommentarer såsom “Danmark skal være vores land” og “vi skal overtage Danmark”, det var tilsyneladende ikke relevant (TV2 Online, 4/3-09).

René Karpantchof, sociolog: Den etniske dimension er allerede lidt tilstede… der er nogle der prøver at udnytte det her til at forværre de etniske spændinger vi har i Danmark i forvejen… Den retorik, det er den samme som i forvejen er i mange mindre grupper på højrefløjen. Der findes også andre hjemmesider og foreninger, Den Danske Forening, Stop Islamiseringen af Danmark, og så videre, og der kan man allerede i forvejen læse denne borgerkrigsretorik… der er mange der mener – altså på den danske højrefløj, at muslimer skal ud af Danmark, alle sammen, og de ser det her som udtryk for at nu er det opgør igang… og det er jo altså meget farligt, for det bekræfter de indvandrere der føler sig diskrimineret og presset i forvejen, i at…

Lars Nicolai Jensen, Københavns Politi: … man tager parti for Hell Angeles og deres støttegruppe, der provokerer enormt, og indvandrergrupperne, og indvandrergrupperne føler sig provokeret og marginaliseret… rockerbanderne – de får jo pludslig tilhængere udefra, som synes det er positivt at man bekæmper indvandrerbanderne, for dem ønsker man ikke, men man ønsker nok heller ikke indvandring, og så begynder racismen at ligge lige i underkanten, og det er katastrofalt, og det er dumt…. (rockerne) får jo meget bedre pressedækning… Jeg håber ikke der er for mange der tror på det sludder… Når vi så ser indvandrerne, for at kalde dem det, selvom de ikke kan lide at blive kaldt det, men de unge med anden etnisk baggrund end danske på Nørrebro for eksempel – det store store flertal er der der absolut ingen problemer med, og vi kan færdes og har det godt med dem… det er her vi sammen med kommunen skal gøre en indsats… deter nogle ganske få der deltager i denne her bandekrig, som er nogle idioter i mine øjne.

Mediernes eksperter, der tidligere talte mod visitationszoner, er de samme der i dag taler om nødvendigheden af massiv tilstedeværelse. Lige nu er det den såkaldte Manchester-model der promoveres, og hver gang flyder det med floskler om mægling og dialog. Manchester gjorde langt langt mere end det. Byen intensiverede brugen af overvågningskameraer, og opstrammede våbenloven, så det gav minimum fem år bag tremmer, blot at være i besiddelse af våben. TV2 Nyhederne supplerede igår Manchester-eventyret med en beretning fra Birmingham – en multikulturaliseret by med erfaringer i bekæmpelse af etniske gadekampe. Dialog og mægling var også her løsenet, kombineret med et strafniveau af en anden verden.

Så meget for Eva Smiths professorale analyse i Berlingske Tidende (5/3-09), der fuldstændigt ignorerer at man fængsler kriminelle for at holde dem væk fra gaderne, ikke for at gøre dem til bedre mennesker.

Jesper Dahl Caruso, Berlingske Tidende: Er det ikke rimeligt, at udvise udenlandske statsborgere, hvis de besidder et våben?

Eva Smith, professor: Det kan jo være til selvforsvar eller alt muligt andet. Det er en meget hård straf med et års ubetinget fængsel for at besidde et våben og to år, hvis man mener, det er banderelateret.

Medierne er upræcise, forskerne er rådvilde, og politiet – ja, de… er ofte tilstede ved borgermøder. Senest i en dristig pangfarve.

Sandheden fremgår kun indirekte, og her vil jeg fremhæve et interview med en 29-årig argentiner i fredagens Berlingske Tidende. Den kvindelig miljøanalytiker er vild med mangfoldighed, men helst på afstand – »Det ikke sjovt længere«. Problemet starter ved offerolle-tænkningen – kriminelle indvandreres følelser er ikke et argument i sig selv.

“Sabrina Alamos er født i Argentina, har boet i Berlin og endte for et års tid siden på Nørrebro, fordi bydelen var et meget godt billede på den mangfoldighed, som hun selv har haft med sig gennem hele livet… Søndag tog hun og kæresten beslutningen om at flytte og har nu fundet en lejlighed på Frederiksberg, som de flytter ind i i dag…

‘Hver anden dag står der store grupper foran en kiosk i kvarteret, og jeg synes, der en ubehagelig stemning. Jeg tror ikke, de unge vil gøre mig noget, men de virker meget ulykkelige og frustrerede… I virkeligheden synes jeg jo, at Nørrebro er et godt kvarter, men når min nabo ser unge drenge med pistoler, og når de står og kaster sten direkte på min rude, så synes jeg ikke, det er sjovt længere…'”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6633/trackback

22 Comments »

  1. Skal vi tolke det på københavnsk dialekt ?

    “De er på skideren, og røven går”. Jo mere intellektuelle, desto mere går den.

    Kommentar by steen — 11. marts 2009 @ 18:34

  2. Interessant at “Sabrina” er mere end villigt til at nyde stemningen paa Noerrebro men naar hun kunne maaske yde lidt for at bevar den, vupti! saa flytter hun til Frederiksberg.

    Og for de andre som var med til at skabe den dejlige stemning men som ikke kan flytte, jamen det er da bare syndt. See ya! Wouldn’t want to be ya!

    Kommentar by jdm — 11. marts 2009 @ 18:34

  3. For crying out loud.. Sikke en gang bræk der bliver hældt ud i bedste sendetid.. Jeg er glad for at mit tv er i stykker for tiden, så jeg slipper for ufrivilligt at komme til at overvære den slags.. At du kan holde ud at se på det, Kim.. Man får næsten fornemmelsen af, at du er masochist engang imellem (spøg til side)… ;-)

    Mht. Manchester-modellen, så får det mig til at tænke på gamle Teddy Roosevelts motto: “Speak softly, and carry a big stick” :-)

    Kommentar by Torsten — 11. marts 2009 @ 18:44

  4. Jeg så desværre (heldigvis??) ikke Dominic Bouchet i Tv-avisen, men kan huske hans vanvittige udlægninger af intifadaen i Paris for nogle år siden.

    Og hvis han denne gang sådan nogenlunde har holdt sig til det banale råd at det vil være positivt for udviklingen i området med flere bedrestillede – ja så er det faktisk udtryk for et enormt skridt fremad. Det vil trods alt være for meget at forvente fra en mand der har offerrolle tænkning som speciale.

    Men hvad rabiate Rene forsat laver i dansk tv er en gåde. Blev han præsenteret som den venstreekstreme sociolog, manden der fletter fingre med voldelige politiske bevægelser, antidemokraten eller lignende. Det ville da være relevant når nu medierne åbenbart vil udbrede hans absurde vrøvl.

    Kommentar by Østjyden — 11. marts 2009 @ 18:54

  5. ” – det store store flertal er der der absolut ingen problemer med, og vi kan færdes og har det godt med dem… det er her vi sammen med kommunen skal gøre en indsats… deter nogle ganske få der deltager i denne her bandekrig, som er nogle idioter i mine øjne. ”

    Hvis det virkelig er tilfældet, hvorfor tager de mange (indvandre) så ikke og angiver de få (indvandre) der ødelægger det for alle ???

    Hvis der ingen vilje er fra de mange til at gøre det “rigtige” er de selv en del af problemet !!

    Kommentar by Santor — 11. marts 2009 @ 19:10

  6. “flosker om dialog og mægling”.
    Ja, det er hvad disse eksperter kan komme med. Hvordan går det så, når man forsøger at skabe dialog og mægling? Blandt de forreste har været nogle indvandrerkonsulenter. Men jeg tror det vil være umuligt at finde én der ikke er blevet truet og overfaldet og efterfølgende ofte har trukket sig fra job og offentlighedens søgelys. Nu trækker gadeplanskonsulenter Khaled Alsubeihi sig, også ud af debatten. Lang tids trusler og sidst indpåsættelse af hans bil, får ham til at gøre det, står der i dag i Jyllands-Posten:
    http://jp.dk/indland/krimi/article1629616.ece
    I øvrigt er det fuldstændig forfejlet at bandekrigen, hvor spektakulær den end er, får al fokus. Langt de fleste forbrydelser, også skyderier, handler ikke om bandernes indbyrdes forhold, men om deres omfattende kriminalitet mod befolkningen.

    Kommentar by Niels P. — 11. marts 2009 @ 20:31

  7. Jeg kan godt forstå at Kim Møller ser de kanaler for det er en del af hans blog-prjekt. Men hvad med jer andre? Hvad får I ud at se de kanaler? Hvorfor fravælger I ikke bare DR og TV2? Det er nemt nok, jeg ser aldrig de kanaler…

    Iøvrigt ham der sagde at rockerne fik suspekt god presse har ret. De er psykopater øverst i en pyramide, hvor stofmisbrugere bliver gennembanket i bunden. De lever på vold og trusler, men pressen har ikke nosser til at gå i kødet på dem.

    Pressen ved godt hvem det er mest omkostningsfrit at gå efter.

    Kommentar by WilliamJansen — 11. marts 2009 @ 21:11

  8. Rockerne er primært indbyrdes voldelige.

    Har til gode at se dem optræde på samme måde overfor den danske menigmand, som sociopaterne fra de arabisk/islamiske lande har for vane.

    Tavsheden og den manglende indsats fra de muslimske kredse fortæller vel kun, at disse langt hen ad vejen er enige med disse deres drenge/unge mænd og bifalder deres adfærd.

    I øvrigt er det også ret sigende at denne muslimske integrationskonsulet nu rykker egne teltpæle op og flytter fra Nørrebro.

    Pludselig ramte ødelæggelserne ham selv.

    Forklaringerne har han på plads.

    Men ikke noget om at det er hans egen, specielle kultur der er selve grobunden for volden, hadet og hvad der ellers rettes mod Vantro.

    Hvornår begynder alle de flinke mennesker at indse at den Islamiske kultur og de Vestlige kulturer er inkompatible størrelser ?

    At fortsætte med at tilføre os flere indvandrere/flygtnige fra de islamiske lande fører intet andet med sig end at destruktionen af samfundet går hurtigere.

    Det er til at græde over.

    Kommentar by Vivi Andersen — 11. marts 2009 @ 21:45

  9. Det er en skammens dag for Danmark og især København:
    Vi er blevet så elendige til at passe på hinanden at der kan ske noget så tragisk som at politiet ender med at skyde og dræbe en krigsveteran som samfundet har svigtet på det groveste siden han kom hjem.

    Så mens Bjerregård, Bech-Hansen og Bondam har ødslet hele deres opmærksomhed og samfundets ressourcer bort på at tage de helt rigtige og forsigtige dansetrin i dansen med indvandrerbanderne, så sender man et par uforberedte betjente ud som ender med at skyde manden på grund af det sociale sikkerhedsnets gennemførte sløseri.

    Og mens vi andre kan skamme os over de ansvarlige samfundsspidser og deres svigt, så kan vi også være sikre på at ingen af dem har overvejet så meget som et sekund at tage konsekvensen og sige op!

    Men flovt er det og flovt at Per Larsen kan sige at han er lettet over at det ikke havde med banderne at gøre, det har netop noget med banderne at gøre at opmærksomheden er drejet fuldstændig bort fra alt det som man burde tage sig af under normale forhold.

    Kommentar by Jens Hansen — 11. marts 2009 @ 21:46

  10. William du skriver “Hvorfor fravælger I ikke bare DR og TV2? Det er nemt nok, jeg ser aldrig de kanaler…”

    Desværre er man jo tvangsindlagt til at betale for dem. Skal man bare lukke øjnene for at medier financieret ved tvang propaganderer? Er det OK, at statens medier fylder den del af befolkningen, der ikke opsøger alternativer informationskilder med løgn og fordrejelser?

    Dit argument er ikke så langt fra “Hvis du ikke har noget at skjule, hvorfor er du så imod overvågning?”. “Hvis du ikke er potentiel voldtægtsmand, hvorfor har du så noget imod et DNA register for alle mandlige indbyggere?”

    Kommentar by PeterK — 11. marts 2009 @ 21:47

  11. @ WJ (21:11)

    Ja, lad os da endelig se bort fra den – censurerede – virkelighed, som tvangsudskrevne medielicenspålagte skal betale for.

    Selv disse kanaler kan jo ikke helt undgå at omtale den virkelighed, som vi andre – alt for godt – kender.

    Hvis du også undlader at læse Tøger Seidenfadens og Rune Engelbreth Larsens udgydelser, har du jo en supergod baggrund for at debattere.

    mvh HP

    Kommentar by hp — 11. marts 2009 @ 21:57

  12. @ William

    “Hvad får I ud at se de kanaler? Hvorfor fravælger I ikke bare DR og TV2? Det er nemt nok, jeg ser aldrig de kanaler…”

    1) Vi betaler for dem pr. tvang
    2) Der findes ikke noget dansk alternativ, og vi bor trods alt i DK og vil derfor gerne holdes opdateres om hvad der foregår her, og have et nyhedsbillede leveret der tager udgangspunkt i vores egen kultur mm.
    3) Der findes naturligvis også udemærkede programmer på de danske public service kanaler
    4) Fordi vi naivt vedbliver i den tro at de trods alt før eller siden bliver bedre.
    5) I vor tid må de to kanaler betragtes som kulturbærende institutioner, og det bliver derfor naturligt at gøre brug af disse, når man betragter sig selv som en del af et national fælleskab. Lidt ligesom mange af os nyder dronnings nytårstale – ikke fordi hun har noget specielt vigtigt at sige, men fordi det er en herlig tradition og et dejligt samlingspunkt.

    Al den slags kan man naturligvis være ligeglad med hvis man betragter sig som kosmopolit og lever en rodløs tilværelse, eller hvis man er ude på det radikale overdrev og synes det er enormt anti-racitisk at forkaste sin egen baggrund og det fællesskab man er født ind i. Men sådan har de færreste af os det trods alt.

    Og ærlig talt er problemet vel ikke at vi som danskere benytter os af to statsejede public service kanaler – vi har trods alt betalt for dem, og de er oprettet for at servicere os. Problemet må forsat være deres tendensiøse journalistik, de politisk korrekte floskler, den fuldstændigt ukritiske brug af “eksperter”.

    Angående rockerne. Vi kan blive enige om det latterlige i at de overhovedet bruger tid på Jønke og inviterer ham ind i feel-good talkshows osv. Det er jo grotesk. MEn at påstå at rockerne som sådan får god presse, er trods alt også rimeligt langt ude.
    Ingen danskere er i tvivl om at vi har med en hardcore kriminel gruppe at gøre – og det ved vi alle til trods for at nærmest ingen af os kender nogle medlemmer af “motorcykelklubben” – ergo må vi vide besked et andet sted fra.
    Der er ingen der hylder rockerne eller gør dem til ofre for alt muligt. Kun i forhold til andre åbenlyst koldblodige kriminelle kan rockerne få lidt sympati. Men sympatien rækker kun i denne kamp.
    Lidt ligesom at have sympati for sovjet under krigen.

    Kommentar by Østjyden — 11. marts 2009 @ 22:02

  13. De begår den fejltagelse at antage at danskerne er dumme.

    Deres søforklaringer bliver så absurde, at deres virkeligheds forvrængning snartt vil få den mytedannede Teresienstadt til at ligne Tappernøje.

    Kommentar by Rolf Krake — 11. marts 2009 @ 22:26

  14. PARIS (JTA) — The gang leader accused of kidnapping and torturing to death a 23-year-old French Jew will be tried in a Paris court.

    Youssouf Fofana, 28, a Frenchman originally from the Ivory Coast and head of The Barbarians, the gang that kidnapped Ilan Halimi in Paris in 2006, will be tried with 27 other gang members beginning April 29, the French news agency AFP reported.

    The suspects targeted Halimi because they believed Jews were wealthy and well connected, according to French reports. The group burned and beat Halimi, a cellular phone salesman who lived in a low-income suburb, for the three weeks he was held captive in the southern Paris suburb Bagneux.

    Halimi was found naked and handcuffed near a subway rail line. He died on the way to the hospital and was buried in Israel.

    Halimi’s death shocked the French Jewish community, which after his killing held a massive rally against racism and anti-Semitism in Paris. French aliyah rates spiked after the murder.

    Fofana fled to the Ivory Coast after the murder but was extradited back to France in March 2006.
    jta.org/news/article/2009/02/26/1003319/court-date-set-for-halimi-murderer1

    Muslimske bander eller snarere gademujahedinere eksistere overalt hvor der er muslimsk indvandring, mon ikke en venstretosse vil prøve at bortrelativisere i for eksempel Paris med den stygge Pia Kjærsgaard?

    Hells Angels er ikke en flok såkaldt anstændige tæppekysser røvslikkere og synes de skal sætte sig ned i en rundkreds, og snakke om tingene, prøve at forstå og bygge broer, selvom Hells Angels drengene engang gik i børnehave.

    Halimi, der blev tortureret til døde fordi han var Jøde, i 3 uger, andre muslimer kom forbi hvor han var tilfangetaget, det var ikke med kage til kaffen, men med de samme følelser som dem der skreg på Rådhuspladsen og heilede skulder til skulder med venstretosser “Giv os en Jøde” foran Industriens hus.

    Kommentar by Rolf Krake — 11. marts 2009 @ 22:43

  15. Lars Nicolai Jensen er vicepolitiinspektør ,Leder af København Politis Kriminalpræventive Afdeling.
    Han har været en del i medierne i den senere tid og hver gang tæt på det politiserende og apologien er udpræget, kan godt forstå du troede han var sociolog.
    Lars Nicolai Jensen, giver et indtryk af den “paladsrevolution” der på et tidspunkt må ha foregået i politiledelsen.
    Typer som Lars Nicolai Jensen, Per Larsen, chefpolitiinspektør,Hanne Bech Hansen, politidirektør for Københavns Politi, mfl.tegner et billede af et politi , præget af pædagoger og politiserende embedsmænd.
    Oven i hatten har man så Hans Jørgen Bonnichsen , der gir den gas som den tidligere PET-leder, med stor indsigt i islam.
    Man kan med nogen ret spørge om den ledelse og ledelsesstil ikke har spillet fallit. i lige så høj grad som Københavns Borgerrepræsentations slatne politikere.

    Kommentar by PB — 11. marts 2009 @ 23:15

  16. Jeg har ikke til gode, at opleve rockere gå løs på menigmand, uden grund.

    Tre tilfælde, to personligt oplevet og en af mine venner.

    Det var i to tilfælde Nordstjernen, som blev til Hells Angels Århus.
    I andet tilfælde en støttegruppe fra Sjælland.

    Jeg tror ikke helt den holder, med rockere der kun går løs på andre kriminelle eller dem med gæld.

    Der er nogle pointer i, at det her ikke skal blive til en racekrig.
    Det er kun de to parter interesserede i, det gør dem lettere at hverve medlemmer, til et foretagende, der er kriminelt og uden idealer – intet andet.
    Det er tydeligt begge parter spiller det kort med effektivitet.

    Jønke der spiller på, at nogen må sætte en grænse. Indvandrerne der omvendt kan spille på at AK81 modtager plaffeliderlige unge mænd, der er vrede over indvandrer kriminaliteten.

    Personligt gider jeg ikke være gidsel i en konflikt mellem hotheads, naturligt eller på anabolske, som ikke kan være forkvaklet maskuline nok.
    En mand gør, hvad han må gøre, først når han må gøre det.
    Han kan godt vente og undvære. Det er der tydeligt andre der ikke kan. de fortjener ingen glorificering, for de er idioter som politimanden siger.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 12. marts 2009 @ 00:52

  17. @ Østjyden: Tak for dit svar.

    Jeg skulle ikke have skrevet at rockerne fik god presse. Det får de ikke. Jeg burde have skrevet at de ikke får al den dårlige presse-omrale de fortjener.

    100% min fejl – det var en dum formulering.

    @ peterk, du spørger: Skal man bare lukke øjnene for at medier financieret ved tvang propaganderer?

    WJ: Nej, selvfølgelig ikke.

    Peterk: Er det OK, at statens medier fylder den del af befolkningen, der ikke opsøger alternativer informationskilder med løgn og fordrejelser?

    WJ: Nej, selvfølgelig ikke.

    Peterk: Dit argument er ikke så langt fra…

    WJ: Hvilket argument? Jeg stiller bare spørgsmål om, hvorfor I ser noget I ikke kan lide. Jeg søger information, som den østjyden var flink at dele ud af.

    Kommentar by WilliamJansen — 12. marts 2009 @ 01:33

  18. @ Østjyden (12)
    Fremragende indlæg. Jeg er enig med dig, men uanset det fremlægger du sagen krystalklart. Det er især i DR og TV2, at vi kan opleve de politiske koryfæer direkte. Og f.eks. opleve Ritt Bjerregård sige, at en flok 14-16 årige indvanderlømlers terrorisering af supermarkedet i Tingbjerg er regeringens skyld – absolut ikke Københavns Kommunes. Og opleve TV Lorrys journalist som ukritisk mikrofonholder for damen.

    @ Thomas Bolding Hansen (16)
    Vedr. dine bemærkninger om rockere:
    Se Østjydens sammenligning med, at der var en betydelig sympati for Stalins terrorregime i Vesten under 2. Verdenskrig, også blandt dem, der havde gennemskuet ham.

    Kommentar by GB — 12. marts 2009 @ 09:55

  19. Igen lykkes det William med få ord at få en del af denne bloggs bidragydere til at beskæftige sig med – – – – WILLIAM!
    Kan vi dog ikke fremover koncentrere debatten om Kim Møllers emne, og så måske vente på, at Kim en dag bringer William-fænomenet op som selvstændigt problemområde?

    Kommentar by Purellif — 12. marts 2009 @ 14:17

  20. De mange langtidsledige udlændinge og de kriminelle udlændinge(de fleste af dem er muhamedanske velfærdsturister) bør som hovedregel ikke integreres. Istedet burde de hjemsendes, så hurtigt det er muligt. Men det er de røde masseindvandringstilhænger-partier ikke interesseret i. Velfærdsturisterne er de røde partiers kernevælgere.

    Kommentar by Poul — 12. marts 2009 @ 21:54

  21. De eneste integrationsproblemer, vi har i Danmark, er med muslimske indvandrere (der ikke vil integreres). Man kan trække hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke…

    Kommentar by Henrik — 13. marts 2009 @ 10:19

  22. Flertallet af de såkaldte flygtninge(det store flertal er muhamedanere) er ikke interesseret i at blive integreret. De er udelukkende kommet her til landet af økonomiske grunde. De bør derfor hjemsendes, helst omgående.

    Kommentar by Poul — 14. marts 2009 @ 21:50

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper