21. maj 2015

Århus: Hærværk mod Naser Khader-valgplakat – “… et fundamentalistisk symbol, når hovedet rives af”

Konservative Naser Khader var jaget vildt længe inden ‘naziislamisme’-kampagnen, og med mindre han flytter til en fjernliggende bygd i Grønland, så vil han politiske karriere inkludere et hold livvagter. Fra Århus Stiftstidende – Naser Khaders plakater maltrakteres i Aarhus (kræver login).

“Naser Khader-plakater i Aarhus udsættes for hærværk. Det sker ved krydset Nørreport/Mejlgade, hvor store billboard-reklamer fortæller den konservative folketingskandidats budskaber.

‘… Det er anden gang, at Naser Khaders væg-plakater ved Nørreport er udsat for hærværk. Første gang blev de revet i stykker. Denne gang er Khaders ansigt overmalet – og budskaber er tegnet over på fotoet,’ siger Lars Kjær, der er bestyrelsesformand for Århus Konservative Vælgerforening. …

Lars Kjær siger, hærværket på en måde bekræfter de fordomme, man kan have om forskellige grupper i Danmark.

‘Så vidt jeg ved, er der tale om et fundamentalistisk symbol, når hovedet rives af en person – eller overmales, som det er tilfældet her,’ siger Lars Kjær.

(Oddervej ved Moesgårdvej, 13. april 2015; Uriasposten)

Oploadet Kl. 16:50 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/66331/trackback

14 Comments »

  1. Hmm når man kigger på den måde det er overmalet på, så tvivler jeg egentlig på, at det er islamister der har gjort det. Stilen minder mere om noget venstreradikale kunne finde på. “Teksten Alt skal væk” er måske meget godt i tråd med, at det kunne være ekstremister indenfor islam, men alt er jo netop ikke væk, men står tilbage som et statement eller manifest. Hvis det var islamister, der havde tid nok til, at male plakaterne over med tekst, er sandsynligheden for, at de ville have fjernet og ødelagt det hele noget større.

    Kommentar by Pedersen — 21. maj 2015 @ 18:29

  2. En ikke-sag!

    På trods af at vi ved at det er et stort problem ved enhver valgkamp vil Lars Kjær ikke melde hærværket til politiet.

    Kommentar by Santor — 21. maj 2015 @ 19:07

  3. Jeg tror nu også at lars kjær overfortolker det der ret meget, “alt skal væk” er vel en kommentar om at de konservative holder udsalg af hurtige holdninger før de lukker og slukker, som i et ophørsudsalg. Jeg tror faktisk ikke engang at ali og muhammed gider stoppe bmw’en for det, de fleste arabere har faktisk en del mere selvrespekt end at stå og rive valgplakater ned på gaden. At de så mangler den på mange andre områder er noget andet, men jeg tror i det her tilfælde ikke på at det er andre end lokale venstrefløjs tumper der tror de kæmper en farlig kamp imod “højreradikale” i gadebilledet. (som feks en indvandret mand fra syrien der lever under konstant politibeskyttelse pga deres yndlings-minoritet..)

    Jeg så forresten en DF plakat i går, der var et billede af kristian thulesen dahl og en tekst der lød “Du ved hvad vi står for”. Præcist, og derfor stemmer jeg på dem selvom jeg også godt kan lide naser khader Han er bare for klodset som politiker og hans parti er desperat.

    Kommentar by Per — 21. maj 2015 @ 19:14

  4. Per: det er rigtigt med DF, men det er jo på ingen måde nok.

    Dansk Samling vil stoppe al indvandring fra ikke-vestlige lande og vil indføre at flygtningekonventionerne fortolkes anderledes.

    Jeg vil anbefale dig at sende en vælgererklæring til Dansk Samling. Jeg tror, det er nødvendigt-ellers ender vi som Frankrig.

    Kommentar by dinesen — 21. maj 2015 @ 19:23

  5. Det er ganske almindeligt i en dansk valgkamp at “borgerlige” valgplakater udsættes for hærværk, – det har været set mange gange.

    Kommentar by Rodina — 21. maj 2015 @ 19:47

  6. @4, jeg mener ikke tiden er til at spilde sin stemme på så små partier at de ingen indflydelse får, for uanset om de så ville rydde op i det hele dagen efter valget så vil de aldrig få mandater til at føre det ud i livet. Og ja jeg ved godt at man skal starte et sted, men jeg syntes ikke der er tid til at stemme dem op gennem rækkerne når DF står klar til at blive danmarks største parti nu. Dansk samling og de andre mikropartier vil måske være 10-15 år om at nå dertil, og på den tid kan de røde partier nå at omdanne hele landet til en forstad til irak, derfor stemmer jeg DF nu. Simpelthen for at holde ukrudtet nede i haven kan man sige.

    Kommentar by Per — 21. maj 2015 @ 21:27

  7. Jeg vil stemme DF denne gang og hvis de skuffer alt for meget så stemmer jeg DS næste gang

    Kommentar by Daniel — 21. maj 2015 @ 22:09

  8. per:
    Forstår din tankegang, men for at partiet skal have en chance har de brug for 20.500 vælgererklæringer.

    Kommer de ikke op på det, kan de ikke stille op til folketingsvalget.

    Så jeg vil stadig råde dig til at sende en vælgererklæring til Dansk Samling, det betyder jo ikke du behøver at stemme på dem.

    Kommentar by dinesen — 21. maj 2015 @ 22:53

  9. Dansk Samling når nok alligevel ikke at blive opstillingsberettiget denne gang, det kræver over 20.000 vælgererklæringer. Men næste gang kunne det være en mulighed.

    DF er for slappe, og hvis de ikke strammer op er DS et langt bedre valg med en mere markant og borgerlig profil. Læs DS’ grundsyn, jeg tror der er mange der vil bakke op om Dansk Samlings udlændingepolitik inden for en kort årrække.

    Kommentar by NulTolerance — 21. maj 2015 @ 22:59

  10. “så vil han politiske karriere inkludere et hold livvagter” Nu kommer Khader forhåbentlig ikke til fadbamsemøde på Bornholm ?

    Kommentar by josef K — 21. maj 2015 @ 23:03

  11. Nultolerance

    Enig, der er efterspørgsel på et indvandringskritisk parti som økonomisk er til højre for Df. Jeg tror, det bliver Dansk Samling.

    Der er intet, der kommer til at vænne. Ghettoerne bliver større, integrationen værre, volden forråes, extremismen (islamisk) tiltages.
    Det vil gå op for flere og flere, at der er brug for mere end bare DF

    Kommentar by dinesen — 21. maj 2015 @ 23:36

  12. til 4.dinesen, der siger: ‘Jeg vil anbefale dig at sende en vælgererklæring til Dansk Samling’ (og til 6.Per, der svarede på det)

    Jeg har selv været i tvivl, fordi jeg ønsker Dansk Samling repræsenteret i folketinget (igen), men jeg er ikke overbevist om, at de har en chance for at komme over spærregrænsen. De vil aldrig få den opbakning i pop-pressen som Alternativet har fået. Tværtimod vil de blive sablet ned af MSM. Risikoen for stemmespild er enorm.
    Der skal efter min mening en halt anden orgnisation og økonomi bag, hvis de skal have en chance. Måske var det noget for Karsten Ree og/eller Asger Åmund, som skulle have pengene til en effektiv kampagne.
    Det vil under alle omstændigheder alligevel være op ad bakke mod DRs 4 mia kroners årlige årlige i tvangslicens budget og statsejede Tv2’s milliard budget samt Politiken & Co plus hele den frådende venstrefløj med fri adgang til de to dominerende statsejede massemedier.
    Derfor har jeg ikke sendt vælgererklæring til Dansk Samling og mit indtryk er at Morten Uhrskov Jensen ikke selv tror på, at de bliver opstillingsberettiget ved det kommende folketingsvalg og bliver valgt ind på tinget (hvor de i sin tid med Arne Sørensen i spidsen vandt umistelig ære, ved som det eneste parti at gå imod besættelsen straks den fandt sted.

    Kommentar by A-mad — 22. maj 2015 @ 13:04

  13. Det en Århushistorie.

    Kommentar by bastardo — 22. maj 2015 @ 20:52

  14. […] foto stjålet på Uriasposten © Kim Møller […]

    Pingback by Raceri i retten | Undskabens Hotel — 19. august 2015 @ 07:03

RSS feed for comments on this post.