22. maj 2015

Familiær apologi for jihadisten Hamza Samsam: IS-flaget symboliserer Islam, han gik i krig for sit land

Billedet af Hamza Samsam med AK-47 og Islamisk Stat-flag er ifølge Syrienblog taget i 2013, ikke i 2012 (før IS blev etableret), men bortforklaringen er nu også ‘gefundenes fressen’ for anti-jihadister med hang til tør humor. Storesøsteren forklarer, at afdøde ikke tog til Syrien for at kæmpe for Islamisk Stat, men blot for at ‘hjælpe islam’, noget man burde ‘være stolt af’. Fra Ekstra Bladet – Knivdræbt var i krig i Syrien som 16-årig.

“Ekstra Bladet er torsdag inviteret med til den mindehøjtidelighed, som de kvindelige familiemedlemmer til 19-årige Hamza Samsam holdt i et beboerlokale på Møntmestervej i Københavns nordvestkvarter.

Den 28-årige storesøster er den ældste i en søskendeflok på syv. Hun giver udtryk for, at hun taler på hele familiens vegne, når hun taler med Ekstra Bladet. Hamza Samsams familie er utilfreds med Ekstra Bladets og andre mediers fortælling om drengen. Også selv om Hamza Samsam selv har bidraget til fortællingen. Det har han gjort ved at lægge et billede på facebook af sig selv, mens han poserer med en kalashnikov-riffel foran et IS-flag. …

– Men billedet er taget i Syrien i 2012, hvor Hamza som 16-årig var nede at kæmpe imod Assad-regimet og for islam. Han kunne ikke lide at se de brutale billeder af døde børn. Han rejste af sted for at hjælpe folk. Og for at hjælpe islam, siger storesøsteren.

… Han var ifølge storesøsteren i Syrien, inden nogen og han selv kendte til Islamisk Stat.

– Det flag har symboliseret islam i 1400 år. Det er derfor, han fik taget det billede. Fordi det på det tidspunkt alene symboliserede islam og ikke IS. Det bør man faktisk være stolt af. Tænk sig han var så passioneret i så ung en alder. Og gik i krig for sit land, forklarer storesøsteren.”

(Hamza Samsam, aka Andres vo Riis og Hamza Surii, 2013; Syrienblog)

“Han var så glad for børn…” (Ikhlas Samsam, Hamza Samsams storesøster)

Oploadet Kl. 14:15 af Kim Møller — Direkte link51 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/66358/trackback

51 Comments »

  1. Pæredanske Andres… Han var så glad for børn og hjalp islam. En ægte rollemodel.

    Kommentar by NulTolerance — 22. maj 2015 @ 14:40

  2. En søskendeflok på hele 7!! De tager det meget bogstaveligt, det med at sprede sig ud over hele kloden. Hele familien skulle kyles UD!

    Man skulle gøre som Israel, hvor man jævner terroristernes huse med jorden, og hvis det betyder en hel boligblok i Mjølner, så skide da være med det. UD! Forbyd islam på dansk jord!

    Kommentar by Dhimmi — 22. maj 2015 @ 14:46

  3. Kan kun bifalde at hjemvendte jihadister nu slår hinanden ihjel istedet for at gå efter danskere og svenskere.

    Hvorvidt den afdøde terrorist holdt af børn og dyr rager mig en papand. Er bare glad for at truslen er elimineret. Politiet skal nok finde gerningsmændene. De holder nok lav profil i en Lejerbo-lejlighed på Tagensvej eller på bagsædet af en svensk indregistreret gammel BMW indtil røgen har lagt sig. Man kender typerne når man ser dem.

    Kommentar by Olé — 22. maj 2015 @ 15:06

  4. Sålænge at selv fornuftige mennesker nægte, at tale hjemsendelser og repatrieringer er der intet lys for enden af tunellen og dermed ingen fremtid for børn og børnebørn i Europa.

    Hvad laver denne muslimske storfamilie i Danmark? – Hvorfor kan de blive her, når flere af deres børn har gjort tjeneste hos en af de mest primitive og brutale terrororganisationer denne verden har set?

    Hverken DF eller Dansk Samling tør tale om de – helt evident – nødvendige hjemsendelser – det er dybt tragisk.

    Kommentar by Polka Charlie — 22. maj 2015 @ 15:17

  5. *nægter, tunnellen…

    Kommentar by Polka Charlie — 22. maj 2015 @ 15:20

  6. Hej Polka

    Det kan være, at det måske lidt for sofistikeret for dig, men DF ønsker at revidere konventionerne.
    Og bliver de det, så bliver vi herre i eget hus.

    Kommentar by Morten Dreyer — 22. maj 2015 @ 15:49

  7. Hvis det der skulle forestille at være en god muslim understreger det fint hvorfor der ikke bør være en eneste muslim i danmark. Selv dem de selv regner for at være de gode regner resten af verden for at være terrorister!

    Kommentar by Per — 22. maj 2015 @ 15:53

  8. Flere tusinde er mødt op for at begrave ham, og så har BT fundet ud af at “der er ikke noget, der tyder på, at han var i forbindelse med terrorbevægelsen Islamisk Stat.”: http://www.bt.dk/danmark/knivdraebt-19-aarig-mindes-i-dag-ved-moske

    Mit gæt er at de har de oplysninger fra tilfældigt adspurgte ved ceremonien.

    Kommentar by Per — 22. maj 2015 @ 16:25

  9. IS kæmper mod Assad! og da billedet er fra 2013 og det sorte flag minder kraftigt om noget vi har se før, så er det rigtig svært ikke at have mistanke om at han kæmpede for IS og den AK47 bruges normalt ikke til humanitært arbejde, tvært imod, om jeg må være så fri.

    Kommentar by Robert R — 22. maj 2015 @ 16:27

  10. > Kommentar by Morten Dreyer — 22. maj 2015 @ 15:49

    Jeg løfter mig lige over dit “.. måske lidt for sofistikeret for dig…” niveau. Kortvarigt.

    Revidering af konventioner er næppe realistisk, da det antageligt ville kræve accept af alle som har ratificeret konventionen. Et forbehold vil også kræve enighed blandt de øvrige underskrivere. Lad mig bare skyde den varmluftsballon ned; det kommer ikke til at ske…

    Opsigelse af konventionen er den eneste mulighed, der er bred enighed om, at man kan dette, så det er den vej vi må gå.

    Essensen er, at DF er blevet et snakke-parti og tiden er ved at løbe fra os. PT er der vel ca. 260-275.000 muslimer i Danmark, hvor mange tror du der er om 4år? 350.000? Flere måske?

    Det er helt uholdbart. Du ved det, DF ved det og mange vælgere har efterhånden også forstået det.

    Men kære Morten, du skal dog ikke være så nervøs, jeg stemmer (også) DF ved det her valg. For I er, trods jeres små fupnumre og campingvogns-socialisme, stadig det mindst ringe alternativ.

    Du får dog ikke min stemme, for så sofistikeret er jeg dog alligevel ikke.

    Kommentar by Polka Charlie — 22. maj 2015 @ 16:36

  11. De modbydelige vantro muslimer kommer vi til at døje med endnu !

    Kommentar by klaus j — 22. maj 2015 @ 16:39

  12. Morten Dreyer — 22. maj 2015 @ 15:49

    Noget af en omvej at gå, men så går tiden med det. Snak og snak.
    Det kommer så bare til at koste endnu flere voldtægter og røverier.

    Du er heller ikke synderlig optimistisk

    Og bliver de det,….

    Kommentar by tavsen — 22. maj 2015 @ 16:42

  13. Børneflok på 7! Drengene bliver jihadister, pigerne bliver fødemaskiner.

    1 down, 6 to go. (Just dreaming).

    Kommentar by bastardo — 22. maj 2015 @ 16:47

  14. Forunderligt de opholder sig i Danmark, når de er så stolte af islam.

    Afhængighed af børnechecks??

    Hvornår kom familien til Danmark og på hvilket grundlag?

    Kommentar by tavsen — 22. maj 2015 @ 16:47

  15. Jeg gætter på, at der er tale om et internt opgør mellem shia- og sunnimuslimer. (Khader skriver sentimentalt om dette i BT).

    Og det glæder mig, hvis de herefter slår hinanden ihjel. One down…..

    Bortset fra mit ufromme håb meget enig med de fleste i sporet. Han bliver næppe savnet i Danmark.

    Tak til Robert R for et godt grin: At en AK 47 sjældent anvendes til humanitært arbejdet :)

    Hvorfor har paphovedet egentlig en peru-pude på kraniet?

    Kommentar by Henrik Petersen — 22. maj 2015 @ 17:06

  16. Der er 27 grupperinger, der myrder løs i Syrien. De kæmper allesammen “for deres land” ?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Civil_War

    Kommentar by BB — 22. maj 2015 @ 17:19

  17. Islamisk begravelse

    bt.dk/krimi/se-kortet-politiet-laver-kaempe-visitations-zone-i-koebenhavn-efter-knivdrab

    Kommentar by Liva — 22. maj 2015 @ 17:32

  18. Polka Charlie: Kommer Dansk Samling til magten bliver der en del hjemsendelser fra starten, og her taler vi om en ret stor andel af folk fra MENAP landende, asylansøgere vil blive helt afvist.

    Der tænkes også i baner af repatriering, her taler vi primært om folk fra MENAP landende. Det kan entent gøres med pisk eller med gulerod (kun til de nuværende ikke nye). Tvangshjemsendelser af samtlige udlændinge er der dog ikke tale om.

    De der bliver, skal passe ind i Danmarks kultur som har ubetinget forrang over andre kulturer. Fremmed kultur må og skal ikke dominere i gadebilledet.

    Konventionerne skal helt opsiges eller i værste fald ignoreres og grænserne skal bevogtes. Rejser man som asylansøger/flygtning på ferie eller har rejst til hjemlandet, bør det resultere i øjeblikkelig udvisning til hjemlandet.

    De der har fået statsborgerskabet uretsmæssigt, skal have det frataget.

    Mange af udvisningerne er, så vidt jeg har forstået, som udgangspunkt administrative og sker ikke via domstole.

    Jeg mener selv det er en forholdsvis hård linje der lægges ud med, i hvert fald som en start.

    Kommentar by NulTolerance — 22. maj 2015 @ 17:49

  19. > Liva 17:32

    Spændende, men hér tager politiet nok munden noget for fuld. Visitationszonen omfatter Nørrebro, lige fra Indre Nørrebro med Blågårdsgadeområdet til Ydre Nørrebro med Mjølnerparken. Derefter Nordværst med dets talrige moskéer samt Bellahøj, og ender i Tingbjerg.

    Jeg tvivler seriøst på, at politiet er i stand til at kontrollere dette svært muslimtunge kæmpemæssige område.

    Som regel plejer politiet at tage hjulene på nakken, når det bliver truet af 5+ indvandrerdrenge, og både Mjølnerparken samt Tingbjerg er leveringsdygtige i langt mere end dette.

    Men lad det komme an på en prøve…..

    > NulTolerance 17:49

    Helt enig i, at konventionerne blot skal ignoreres. Opsigelse er en længerevarende proces, og andre lande klarer sig fint ved blot at ignorere disse konventioner, udformet i og til en anden virkelighed der ikke er længere.

    Det glæder mig, at Dansk Samling tør udtrykke, hvad fx Theo Sarrazin udtrykte for ca. 12 år siden: Der er en Leitkultur i europæiske lande, og den må de tilrejsende tilpasse sig eller blive hjemme i deres eksotiske lande.

    Kommentar by Henrik Petersen — 22. maj 2015 @ 18:03

  20. Islam har fra starten været en narresut. Muhammed skaber Islam i et område præget af rivaliserende klaner. Hvor laver love og regler som styrker stammen -dette henter han fra jødedommen. Herefter kommer han med Islam om den utopiske ide, at stammen blodbånd kan erstattes af nogle religiøse bånd. Problemet er, at de har aldrig kunne erstatte klanen/stammen blodbånd med de muslimske bånd. Islam er i realiteten en kæmpe fiasko. “Han kæmper for sit land”. Han kæmper for en fiktion som muslimer altid har kæmpet for. At fastholde klanen og samtidigt komme af fri af den -det kan de ikke!!

    Kommentar by Thorsted — 22. maj 2015 @ 18:03

  21. Man kan male et stinkdyrs striber over, men ikke fjerne dets lugt. Endnu en af Allahs “lystige” svende, nu med en Peru-hue på, der kun bekræfter en i, hvor hjernedød islams såkaldte frontkæmpere er. Sådan noget skidt giver man dansk statsborgerskab. Det kan kun ende galt.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 22. maj 2015 @ 18:10

  22. > Kommentar by NulTolerance — 22. maj 2015 @ 17:49

    Det er helt nyt for mig.

    MUJ afviste tidligere på året, tror det var på DR, Adam Wagners skriverier om repatriering. De to havde, som MUJ udtrykte det, haft en samtale om det – og det var altså ikke længere Dansk Samlings politik.

    (- efter min hukommelse, korriger gerne hvis der er noget jeg har misforstået. Udsendelsen er ikke længere tilgængelig på DR)

    Kommentar by Polka Charlie — 22. maj 2015 @ 18:18

  23. Gad vide om det offentlige har stoppet den muslimske psykopats bistandsydelser, eller bliver vores skattekroner stadigvæk sat ind på hans konto.

    Kommentar by Fritz — 22. maj 2015 @ 18:59

  24. hov hov hov der vist mange nyheder .http://ekstrabladet.dk/nationen/paedagog-til-indvandrer-far-kom-over-i-skolen-og-se-din-soens-opfoersel/5575024
    hov hov hov der vist mange nyheder .http://ekstrabladet.dk/nationen/paedagog-til-indvandrer-far-kom-over-i-skolen-og-sehov hov hov der vist mange nyheder .http://ekstrabladet.dk/nationen/paedagog-til-indvandrer-far-kom-over-i-skolen-og-se-din-soens-opfoersel/5575024
    hov hov hov der vist mange nyheder Kommentar by der Adler — 22. maj 2015 @ 18:10

    Gad vide om det offentlige har stoppet den muslimske psykopats bistandsydelser, eller bliver vores skattekroner stadigvæk sat ind på hans konto.

    Kommentar by Fritz — 22. maj 2015 @ 18:59

    RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

    Skriv en kommentar

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed:

    .http://ekstrabladet.dk/nationen/paedagog-til-indvandrer-far-kom-over-i-skolen-og-se-din-soens-opfoersel/5575024-din-soens-opfoersel/5575024

    Kommentar by giraffen. — 22. maj 2015 @ 19:32

  25. Jeg fandt lige en forklaring på hvad IS flaget betyder, teoretisk kunne det godt bruges af andre muslimer end IS da det grundlæggende “bare” erklærer at der ingen anden gud er end allah, (øverste tekst) og cirklen i flaget skulle være muhammeds segl som siger at muhammed er hans budbringer: http://www.pri.org/stories/2014-09-04/ever-wonder-what-black-and-white-isis-flag-means

    Men hvor mange andre der lige har brugt det før islamisk stat og hvor udbredt det er, det ved jeg så ikke helt.. Jeg tror 99% sætter det i forbindelse med dem, også (især) unge muslimer der hænger det op på deres væg før de poserer foran det med en AK-47.
    Udover det kan jeg slet ikke se hvad islam har med at vælte en diktator at gøre hvis det udelukkende var det han ville.

    Kommentar by Per — 22. maj 2015 @ 19:54

  26. gad vide, hvad politisk korrekte tænker når de ser sådan én her?

    “det er bare en marginaliseret ung mand”?

    Kommentar by dinesen — 22. maj 2015 @ 20:13

  27. Der er intet at være stolt over ved islam, absolut intet. Hvis ikke lige venstrefløjen var så fandens politisk korrekt, ville den også ligge og skraldgrine af noget så åbenlyst åndssvagt et påfund. Det handler alene om magt over andre, bl.a. over kvinder og vantro generelt, så til latter er det hele næsten for trist.

    Kommentar by LarsB — 22. maj 2015 @ 20:35

  28. Ad 25 Per
    Det sorte flag bæres, hvor islam er i krig. Det er islams kampflag, som f.eks. England har Skt. George flaget, der altid hejses, før den engelske flåde går til angreb.
    Det hvide islamiske flag med samme tekst føres, i områder hvor islam og sharia hersker.
    Derfor ganske interessant, når man ser islamiske optog med begge flag gennem Københavns gader råbende op om Muhammed på gay-bar ol. slogans!

    Kommentar by T. Snorrason — 22. maj 2015 @ 20:39

  29. At 20, Thorsted:

    Godt set, tak!

    Kommentar by bastardo — 22. maj 2015 @ 20:42

  30. >2 Dhimmi
    Du har helt ret. Det ville være noget af en gevinst, hvis ikke de hjernelamme tobenede i Fjolsetinget (Det er immervæk omkring 80-90% af nævnte snyltedyr), levede op til dit navn.

    Kommentar by Nielsen — 22. maj 2015 @ 21:01

  31. Polka Charlie, det er helt korrekt at det er blevet sagt og ikke er en del af Dansk Samlings nuværende politiske program.

    Men, du skal huske at Dansk Samling består også af andre end de førnævnte, og ikke alle er 100% enige.

    Repatriering kan derfor sagtens komme på tale igen i fremtiden, for eks. kan nævnes frivillig repatriering (mod betaling) er bare et eksempel. Simpelthen fordi det er økonomisk en god forretning for Danmark i det lange løb – jeg ved dog ikke selv hvor vild jeg er med lige netop den idé, men det viser at der tænkes i de baner.

    Når der snakkes om repatriering formodes det oftes at samtlige fremmede uden videre sendes tilbage hvor de kom fra, det er ikke Dansk Samlings politik.

    Dansk Samlings politik på nuværende er dog meget klar; enten indordner man sig Danmarks tro, skikke og love, eller også bliver man sendt ud af landet igen. Allerede her er der mange der kommer til at sidde i flyet på vej til varmere himmelstrøg, hvor deres hjemstavn er.

    Jeg vil gerne henvise til Grundsynet som er åbent for fortolkning:

    “Dansk Samling understreger, at ingen ikke-dansk har nogen selvfølgelig eller naturgiven ret til at opholde sig i Danmark eller til dansk indfødsret. Kun det danske folk har en naturgiven indfødsret; alle andre kan alene være her med gæsteret. En gæst opholder sig hos værten, så længe værten finder det rimeligt. Det afhænger ofte af gæstens opførsel.”

    “Det er afgørende, at Danmark kan hjemsende udlændinge, der er uønskede her i landet, uanset hvad overnationale myndigheder, internationale konventioner eller interessegrupper måtte mene herom…”

    Kommentar by NulTolerance — 22. maj 2015 @ 21:07

  32. > Kommentar by NulTolerance — 22. maj 2015 @ 21:07

    Modtaget.

    Det citerede gælder (med mindre modifikationer) allerede.

    Kommentar by Polka Charlie — 22. maj 2015 @ 21:37

  33. Jeg troede da, at han tog derned for at kæmpe for demokrati og menneskerettigheder.

    Kommentar by F. Santoro — 22. maj 2015 @ 22:38

  34. Nultolerance, har du sendt din vælgererklæring til Dansk Samling?
    Og har I andre? Der er brug for jeres erklæringer..!

    Jeg har sendt min, det var meget nemt. Og man føler man har gjort en lille forskel.

    Kommentar by dinesen — 22. maj 2015 @ 22:51

  35. dinesen: Ikke endnu, men jeg gør det meget snart. Jeg gør det også igen såfremt Dansk Samling ikke når at stille op i denne omgang.

    Kommentar by NulTolerance — 22. maj 2015 @ 23:04

  36. #33
    Flere på vej herfra…

    Kommentar by john k — 22. maj 2015 @ 23:15

  37. Den unge mand må være blevet hjernevasket, formentlig af sin storebror der mere virker som et regulært røvhul.

    Kommentar by Johnson — 22. maj 2015 @ 23:37

  38. “Og gik i krig for sit land”

    Lige netop der hopper kæden af. Ved at sige sådan har man afsløret sig selv som dårligt integreret, da man åbenbart ikke anser Danmark som “sit land”.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 22. maj 2015 @ 23:52

  39. Sådan nogle svin skal knaldes, unge Nazister unde ww2 blev det.

    Jeg er ligeglat om de er hjernevasket, der er og bliver fjender til evig tid.

    Kommentar by Sindsro — 23. maj 2015 @ 00:23

  40. Kommentar by Erik Jørgensen — 22. maj 2015 @ 23:52

    “Og gik i krig for sit land”. Lige præcis, HELE familien burde øjeblikkeligt arresteres og, med den fornødne magtanvendelse, sendes tilbage til syrien med besked om at hvis nogen af dem blev antruffet i Danmark igen, ville vedkommende blive skudt på stedet.

    Kommentar by Danskeren — 23. maj 2015 @ 07:21

  41. Mange af dem identificerer sig først og fremmest som muslimer. Dernæst det oprindelsesland de tilhører. Så er man ikke dansk, ej heller selvom man kan tale sproget til husbehov.

    Tankegangen om ikke at være en del af det danske fællesskab er stærk selv ud i familierne – ikke kun hos de radikaliserede. Derfor er det også let for dem at isolere sig i deres klaner og modarbejde os danskere på vores egen jord.

    Deres kultur er som udgangspunkt på kollision med den vestlige, sådan vil de fortsætte og optrappe kampen mod os.

    Kommentar by NulTolerance — 23. maj 2015 @ 08:24

  42. Sådan vil det komme til at se ud i Danmark, Ved snak snak og atter snak, om ganske få år.
    Chimpanserne går amok.
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FyuyqXhORCE

    Folk tænker ikke langt, og heller ikke DF.
    Det er folket det er galt med generelt, for et flertal har altid ret i et demokrati, derfor kaldet det et FLERTAL’S DIKTATUR. Dette flertal har ret til at ødelægge landet og skide i egen rede.

    En terorist har altid ret når teoristen har folket med sig. Se blot på Nelson Mandela, Breivik havde jo ikke folket med sig, havde han det, havde han været en helt i dag.

    Kommentar by Sindsro — 23. maj 2015 @ 11:41

  43. Jeg undrede mig over denne formulering i Jyllandspostens artikel:
    “Manden, som nu er død af sine kvæstelser, hed Andres Vo Riis. Indtil for nylig hed han dog Hamza Samsam, bekræfter politiet.”
    Er han konvereret baglæns som danskeren Andres Vo Riis?
    Har nogen en forklaring?
    http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE7720110/Knivdr%C3%A6bt-19-%C3%A5rig-hed-Hamza-Samsam/

    Kommentar by A-mad — 24. maj 2015 @ 10:32

  44. PS. Jeg ser nu at ‘navne konverteringen’ er nævnt i billedteksten i blogindlægget.
    Jeg har altid ment, at indvandrere der, ønskede at blive integreret, som første skridt burde tage et dansk navn (og vice versa? Araberne kaldte Lawrence of Arabia ‘El Aurens’ :-)

    Kommentar by A-mad — 24. maj 2015 @ 10:44

  45. Jeg kan ikke andet end sige hvor ER DET FORFÆRDELIGT at se nogle mennesker som jer ønske andre døden!
    Hamza har været i krig fordi han nægtede at se civile dø han kæmpede for islam’s navn imod bashar fordi islam tillader ikke uretfærdighed!
    Hvad vil i kalde en som kæmpede for Danmark eller for kristendommen ?
    I vil kalde ham en helt?! Og det vil jeg også!
    Og til de andre som siger vi ikke er integreret så til jeres orientering er min far som er hamza’s far en kendt tandlæge med sin egen tandklinik og storsøster arbejder på Rigshospitalet og jeg arbejder på en optiker ! Så tag lige og se hvad i selv laver!

    Hamza har hverken kæmpet med ISIS eller andre bandemedlemmer i DK
    HAN VAR I SYRIEN INDEN ISIS KOM TIL OG TOG HJEM DA DE TRÅDTE IND I SYRIEN FORDI HAN VIDSTE DE VAR URETFÆRDIGE!
    Tænk en ung mand på 16 år tænker på de civile mennesker og kæmpede for friheden i Syrien med en gruppe som hed den syriske frie hær! Hvilken dreng på 16 år tør at sætte sit liv på spil for retfærdigheden!!!!

    Ingen kendte hamza så godt som jeg.. Hvis i forsæt vil tro på medierne så bare tro på dem..

    Kommentar by Dowa — 25. maj 2015 @ 12:54

  46. “.. islam tillader ikke uretfærdighed!”

    Vi har vist ikke samme opfattelse af begrebet uretfærdighed.

    “As to those who reject faith, I will punish them with terrible agony in this world and in the Hereafter, nor will they have anyone to help.” Quran 3:56

    “I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them” Quran 8:12 Quran 9:29

    “Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.”

    “Mohammed is God’s apostle. Those who follow him are harsh
    to the unbelievers but merciful to one another” Quran 48:29

    Bare for at nævne nogle få eksempler fra Koranen.

    http://www.bt.dk/krimi/dagen-efter-lillebror-blev-draebt-syrienkriger-sigtet-for-vold-mod-betjent

    Han kæmpede vel også mod uretfærdighed?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 26. maj 2015 @ 01:38

  47. Du kan ikke ta nogle vers og efterlade andre koranen er en hel bog, som man skal læse samlet før man forstå hvad sammenhængen er..

    Og for det andet det BT har skrevet er fuldstændig løgn fordi igen de hele tiden angriber muslimer.. De skriver aldrig gode ting!!
    Politiet provokerede dem til det mindste selvom de var rasende da de lige havde mistet deres egen bror! Og hvor er der så store sten i det område og bilen fik bule og politiet nåede lige at bukke sig?! Fri mig fra deres løgn a

    Kommentar by Dowa — 26. maj 2015 @ 09:12

  48. “Du kan ikke ta nogle vers og efterlade andre koranen er en hel bog, som man skal læse samlet før man forstå hvad sammenhængen er..”

    Klart … I stakkels muslimer bliver altid misforstået af dumme vantro, og af andre muslimer som heller ikke har forstået hvor retfærdig og smuk islam virkelig er.

    Eller er det bare islam, der er det virkelige problem?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 27. maj 2015 @ 00:41

  49. # 47 Dowa.

    “Politiet provokerede dem til det mindste selvom de var rasende da de lige havde mistet deres egen bror”.

    Der er netop forskellen på din og dine brødres tankegang til forskel fra en Dansk tankegang.

    Det du rent faktisk siger er at det er tilladt at være idiot, voldelig og uansvarlig HVIS man har mistet et familiemedlem. En psykolog ville nok kalde det et tegn på psykopati.

    Kommentar by Santor — 27. maj 2015 @ 14:02

  50. Hvorhenne har jeg nævnt det er acceptabelt !?

    Hr naturli islam kan aldrig være problemet.
    Problemet er jer der tror islam er vold og bla bla bla.

    Ta et kig på de danske drenge som drikker og fester og ikke taler pænt til deres forældre og ikke respekt for nogen!

    Der findes gode og dårlige dansker ligesom der findes gode og dårlige muslimer!

    I kan ikke blive ved med at benægte det! Læs om islam hvad den virkelig betyder så kom og diskutere det.. Dansker der konvertere til islam hvorfor bliver de bedre mennesker er det fordi islam er dårligt?
    Aldrig har jeg oplevet noget mege racistiske kommentarer end det jeg læste her! I gør Danmark til et dårligt sted! Godt i ikke kan stå frem og sige i ønsker os døden!

    Kommentar by Dowa — 28. maj 2015 @ 11:44

  51. ” Jihadisternes splittelse

    Al-Baghdadi havde ikke nogen stærk mening om, hvorvidt Assad skulle gå af som præsident. For ham var alle statsledere i konflikt med Islam. Det, al-Baghdadi var interesseret i, var territorie. Han sendte syreren Abu Mohamad al-Julani og en mindre gruppe krigere ind over grænsen til Syrien.

    De udgjorde kernen i det, der hurtigt blev kendt som al-Nusra-fronten: al-Qaedas første franchise i Syrien var en realitet. I løbet af 2012 blev al-Nusra stadigt større; blandt andet fordi fremmedkrigere fra det meste af verden var begyndt at rejse ind i Syrien og tilslutte sig kampene. Det var især Assads brutale vold mod sin egen befolkning, der mobiliserede hovedsageligt unge, muslimske mænd.

    Men i 2013 lægger al-Baghdadi sig ud med både al-Qaeda og al-Nusra, hvilket bliver afgørende for det videre forløb.

    ”Al-Baghdadi iscenesætter sig mere og mere som en uafhængig leder af en uafhængig gruppe, og han hævder, at al-Nusra er hans gruppe. Al-Qaeda – og al-Nusra – er uenige,” siger Dino Krause

    Det ender med, at al-Baghdadi bryder med al-Qaeda. Han kalder nu sin gruppe ISIS – Islamisk Stat i Irak og al-Shams (levanten, red). Bruddet er ikke kun organisatorisk; der er tydelige forskelle mellem Zawahiris al-Qaeda og Baghdadis ISIS.

    ”Selvom drømmen om et kalifat er stærk i begge grupper, så har al-Qaeda typisk været tilbageholdende og tålmodige på den front. De har været nervøse for at erklære kalifatet for tidligt og har anset det som en plan med lange udsigter. Al-Baghdadi var derimod meget tydelig i sine storslåede ambitioner om at skabe et islamisk kalifat,” fortæller Dino Krause.”

    https://www.diis.dk/node/24448

    Kommentar by Say it — 28. maj 2021 @ 17:16

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper