17. marts 2009

Annette H. Ihle: Folkeskolelærere må lære at vise respekt for muslimers religiøse følelser

Man kan kalde det rummelighed og tolerance, men der kommer en dag hvor forskerne indser at det kulturelle kompromis er uspiselig for begge parter. Fra Politiken – Københavnske indvandrere føler sig diskrimineret.

“Oplysning, oplysning og mere rummelighed.

Det skal forhindre både antisemitisme og islamofobi.

Det var i hvert fald nogle af løsningsforslagene ved det forskertræf, Københavns Kommunes integrationsborgmester Jacob Hougaard (S) ledede i dag.

[…]

»Vi må være mere åbne for, hvad religion betyder for et menneske. Der er for lidt undervisning og oplysning om det, fordi vi har været igennem en sekulær periode«, som for eksempel seniorforsker Cecilie Banke, fra DIIS – Dansk Institut for Internationale Studier, sagde…

Forsker Annette Haaber Ihle står bag et forskningsprojekt om de muslimske friskoler… »Og taler man med folkeskolelærerne, siger de ofte, at vi ikke kan have religion i folkeskolen. Men der er masser af kristendom i folkeskolen. Og jeg mener, at lærerne skal forsøge at give børnene lov til at have deres religiøse identitet i skolen«, siger Annette Haaber Ihle fra Københavns Universitet.

Hun opfordrer til, at lærerne kommer på skolebænken, så de bliver bevidste om, hvordan de viser respekt for de religiøse følelser i dagligdagen.

[…]

»Det er vigtigt at være bevidst om, hvad der er legitim kritik, og hvad der er diskrimination. For eksempel har konflikten i Gaza fyldt meget i muslimske kredse, men det er ikke nødvendigvis antisemitisme, men måske legitim kritik. Vi skal passe på, at vi ikke kaster begreberne efter noget, som er legitim kritik«, sagde lektor Lene Kühle fra Aarhus Universitet.”

(Jacob Hougaard på feltstudie i Tingbjerg, se evt. her)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6657/trackback

34 Comments »

  1. JA opdrag dog lærerne istedet for eleverne, antisemitisme er altså ok, men hvad hvis danske elever talte negativt om muslimer når der har været endnu et terror angrab???? mon så ikke den stakkels følende dame ville skrige racisme og påstå der var behov for at opdrage ungerne

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 17. marts 2009 @ 14:28

  2. Så bliver tingene igen-igen vendt på hoved, for at lægge op til mere kryben muslimerne.
    Hvor “studeret” dum kan man være, når virkeligheden viser det modsatte, nemlig, muslimsk opdragede drengebørn der overhoved ikke viser respekt for lærene og især ikke overfor de kvindelige af slagsen.
    Spørg hvilken som helst forældre med børn i folkeskolen, hvem der hensynsløst forstyrre undervisningen, ikke forlader klasselokalet selvom læren beder om det, er totalt ligeglad med lærene og deres krav om aflevering af hjemmeopgaver osv… svaret bliver overalt….de respektløse og hensynsløse koran-opdragede drenge.
    Her er så forklaringen på, hvorfor koran-opdragede drenge forlader den danske folkeskole som halv analfabeter, som knap nok kan læse og da slet,slet ikke stave sig igennem en tekst, for ikke at tale om, selv at sætte bogstaverne korrekt sammen. Værre bliver det når disse drenge heller ikke har fattet hvad demokrati går ud på, ej heller ligestilling eller for den sags skyld bare almen menneskelige hensyn og omgang med andre mennesker.
    Herefter er det meningsløst at kaste integrationspenge efter disse koran-opdragede drenge, da deres grundlæggende færdigheder i almendelig kommunikation og manglende disiplin og forståelse af at skulle præstere noget, ikke er til stede.

    Nej, der skal netop mindre religion i folkeskolen og lærene skal på skolebænken igen, for at lære at holde ro i klasserne.
    Desuden kan det måske også hjælpe, hvis de forældre der har uopdragne børn også kom på skolebænken igen, og fik noget viden om simpel opdragels af deres børn, så andre børn også gider lege med dem.

    Kommentar by li — 17. marts 2009 @ 14:28

  3. 2.li

    Glem dine forhåbninger om at få disse forældrer til at ændre signaler.

    Den muslimske børneopdragelse er gennemsyret af islams opfattelse af han- og hunkønnet.

    Desuden kan du også godt glemme alt om at få samtlige af de mennesker til at VILLE forstå hvad det vestlige demokrati er for noget og ikke mindst at gå aktivt ind for dette af et ærligt hjerte.

    De af dem der vitterlig ønsker dette – og jeg tror de findes – bliver sat på plads af de, der mener det er Allah´s regler og love der skal bestemme.

    Herre gud, hvem har dog lyst til at havne i det Helvede som MO har beskrevet ?

    Det er lige før jeg mener, at for kunne være et aktiv for de vestlige samfund skal man have taget springet og blive en frafalden muslim .

    Kommentar by Vivi Andersen — 17. marts 2009 @ 14:49

  4. Nu vil jeg så IGEN IGEN bidrage med en lille oplevelse fra det virkelige liv, disse mennesker så nødigt opholder sig i.

    Jeg var i min første skolepratik på seminariet ude i en 6. klasse, hvor jeg skulle være med til at køre et projekt om 2. verdenskrig. Efter jeg havde forklaret klassens lærer at hendes oplysninger om at Hitler havde tabt kampen, fordi han havde lavet holocaust (næsten alle europæriske lande var ligeglade med jøderne, og anti semitismen var ikke meget mindre i UK end det var i Tyskland) Blev jeg sat til at skulle lave studie gruppe med 4 “dygtige men lidt langsomme elever” som det så pænt blev sagt. Vi skulle kigge på endlösung og den danske frihedskæmperes store hjælp til at flytte danske jøder til Sverige. Gruppen bestod af to blegansigter og to overmennesker, og vi gik frisk på biblioteket, hvor vi først snakkede om at man sejlede jøderne over vandet, hvor de første spæde pip om at man da burde havde smidt jøderne i vandet begyndte at komme frem….. Da vi så skulle kigge mere på selv KZ delen af jødeudryddelsen gik det helt galt, det endte med at jeg skam blev belært om at man aldrig nogensinde har haft KZ lejre, og selvom jeg fortalte jeg havde betrådt flere af disse lejre, kom svaret hurtigt “det er noget jøderne har bygget, så de kunne stjæle vores land”

    Der måtte jeg så lige trække vejret to gange og tænkte det var bedre at jeg spurgte læreren til råds, før jeg begyndte at hive beviserne frem for hollocaust. Det var min største fejl den dag, da den kvindelige lærer forsøgte at forklare, at det godt kunne være at man i muslimistan så anderledes på jødespørgsmålet (hvilket hun da intet havde noget imod, vi troede jo bare noget andet i DK!!!!!!!!), så skulle de altså skrive det der stod i papirene. Perlerne tændte totalt af, de skulle sku ikke skrive om jøder, de skulle ikke høre på hende, og nu ville de hente deres far, så han kunne smadre os begge.

    Efter ungerne så var skredet, forklarede hun mig lidt dumt smilende, at man måske ikke skulle have undervist ungerne i det. Noget jeg sagde var helt sort, for der findes jo massevis af beviser for jødeuryddelsen og bare fordi man kommer fra en baggrund der var racistisk, kunne det vel ikke passe man ikke skulle have samme undervisning som de andre……
    Det viste sig at det kan passe, jeg fik besked på at jeg ikke ksulle studere med de unger igen, og fik senere at vide at skolen havde fritaget dem fra historie, for man skal jo ikke støde dem. Så skolerne opdrager allerede lærerne og tro mig, muslingerne står først i rækken af folk med særbehov.

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 17. marts 2009 @ 15:03

  5. Ja læste også dette, Kim, og hvor var det dog bare typisk.
    Når der endelig nævnes at der også er plads til kritik – så er det vendt imod Israel, og da endelig ikke Islam.

    Frederik Sternfeldt har leveret en stærk kronik i dagens JP også, for bla. Tøger får på puklen, btw.

    Kommentar by Jesper Jakobsen — 17. marts 2009 @ 15:13

  6. Dette er bare endnu et bevis på at venstrefløjen…

    – bare er nogle sindssyge egoistiske supersvin, som mishandler sig selv og alle, for at tækkes deres indskrænkede barnlige lille ego og deres utopiske religion.

    Skolelærere tror de er herrefolk, i deres egen offerolle og deres brutalitet kender ingen grænser, så længe den ikke bliver fysisk. Siden revselsesretten blev ophævet, har venstrefløjen gjort det til en kunstart at mishandle børn, gamle, syge, raske med psykisk terror.

    -En eller anden måde skal disse magtliderlige tabere jo hævde sig på, for at udfylde tomrummet af deres enormt lave selvværd. Og hvorfor ikke lade det gå ud over børnene og bruge dem som soldater i deres ego-kamp, ,,hvis islam kan stene og mishandle i voldsrus, så kan vi andre jo også,,- synes de at tænke.

    Ansvaret ligger direkte og entydigt på venstrefløjen. De er bødler for deres egen kultur, for at redde deres ego. De er psykopater, der selv tror de er børn.

    Men hvordan fyrer man 1,5 mio. mennesker, afmarxificerer dem og landsforviser dem?

    Og hvordan rydder man op efter dem?

    Svaret er: Med meget drastiske midler.

    Kommentar by Solipsisyfos — 17. marts 2009 @ 15:21

  7. Selvfølgelig har de utilpassedes opførsel meget med islam at gøre, men jeg tror at manglende evner er den primære drivkraft. Jeg tror at islam er resultatet af manglende åndsevner.

    Da jeg var barn/ung tilbage i halvtredserne havde vi også ”utilpassede” unge. De overfaldt andre – ødelagde de andres fester – smadrede ruder på skolen og endte i tidlig kriminalitet. Fælles for dem alle var meget ringe åndsevner. (Ikke sådan at forstå at ringe åndsevner nødvendigvis medfører kriminalitet).

    Min teori var (og er), at deres destruktive adfærd var drevet af mindreværdsfølelser. De var ikke en del af fællesskabet, så fællesskabet skulle ødelægges. De klarede sig meget dårligt i skolen, så skolen skulle ødelægges.

    Relativt var de heldigvis få, så samfundet kunne klare dem.

    Indvandrerne fra mellemøsten og Afrika er efter seriøs videnskab heller ikke for godt udrustede med åndsevner. Der var folk, der allerede for 50 år siden advarede mod at oversvømme Danmark med folk med ringe evner, da de ville være sikre på udstødelse. Også fordi de ikke var danske. Og nu har vi resultatet af venstrefløjens idioti.

    Kriminaliteten er en ting. Noget helt andet er, at Danmarks gennemsnitlige åndsevner i disse år styrtdykker med udsigt til at vi ikke kan opretholde en status som et innovativt samfund. Danskerne er cremen af de intelligente mennesker, der kunne overleve kulde og mangel på føde. Helmuth Nyborg har peget på dette, men i et land, hvor folk imprægneres med forestillinger om at de skal leve af X-faktor og borgerløn, gør sådanne betragtninger ikke nyttigt indtryk. Det vækker kun ondskab.

    Mvh.Børge.

    Kommentar by Børge — 17. marts 2009 @ 15:35

  8. @Broholm. Tak for oplysningerne fra det virkelige liv. Det er det man ikke må fortælle om og slet ikke på et forskertræf i Københavns Kommune jvf bortvisningen af psykolog Nicolai Sennels, der, på et seminar på opfordring af socialborgmesteren fra Enhadslisten, fortalte om sine erfaringer og af samme grund blev bortvist fra sin stilling på den kommunale, lukkede institution for unge kriminelle.(Blandt kriminelle muslimer. Trykkefrihedsselskabets Bibliotek. 2009)
    Behandlersamfundet i Københavns Kommune bevæger sig længere og længere væk fra virkeligheden. Det samme gør mange af de statsbetalte forskere tilsyneladende. Antisemitisme og islamofobi. Antisemitisme, hvem er det nu lige, der har relanceret? Islamofobi? Er det den følelse passagerne i et fly får, når der træder en langskægget araber ind og sætter sig på sin plads efter at have smidt sin håndbagage under stolesædet? Sporene skræmmer, men alle holder masken. Vi er jo pæne mennesker, men skal nok lære at styre vores grimme tanker.»Vi må være mere åbne for, hvad religion betyder for et menneske. Der er for lidt undervisning og oplysning om det, fordi vi har været igennem en sekulær periode«, som for eksempel seniorforsker Cecilie Banke, fra DIIS – Dansk Institut for Internationale Studier, sagde…
    Hvis det ikke var så alvorligt for vor fremtid, var det næsten til at dø af grin af

    Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 17. marts 2009 @ 15:47

  9. Det ender da bare med, at man får presset alle danske lærere ud af folkeskolen.

    Kommentar by Snail — 17. marts 2009 @ 15:54

  10. Religion og religiøse følelser er til personligt brug i folks lønkammer og i dertil indrettede forsamlinger.
    Det er en uskik at bringe dem med i skole og på arbejde.
    Det er vestlig livsform, som alle, der vil dele denne livsform, må rette sig efter.
    Vil de ikke det, så må de rejse.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 17. marts 2009 @ 16:14

  11. De fleste lærere er jo enten radikale eller venstreorienterede. Ihle forbavser slet ikke – hun er jo hjernevasket.

    Kommentar by Anna Lyttiger — 17. marts 2009 @ 16:56

  12. …fordi vi har været igennem en sekulær periode

    Hvad er det for noget pis! Vi er ikke ved at være igennem den, vi er fasttømrede midt i den sekulære periode og vi bevæger os ingen vegne.

    Iøvrigt er Hougaard ikke helt dumt. Han har ret i 2 ud af 3 af hans punkter: Oplysning og oplysning. Vi skal vide meget mere om Islam.

    Kommentar by WilliamJansen — 17. marts 2009 @ 17:01

  13. Det foto med Jacob Lidegaard må tage en af de priser, der hvert år gives til en fotograf, der har taget “årets foto”. Jeg anbefaler, at fotografen lader sit foto kandidere til en sådan titel. Måske der er en kategori, der hedder “årets kryster”!

    Kommentar by morlille — 17. marts 2009 @ 17:07

  14. “Hun opfordrer til, at lærerne kommer på skolebænken, så de bliver bevidste om, hvordan de viser respekt for de religiøse følelser i dagligdagen.”

    Endnu en kvindeforsker der sætter følelser over alt andet. Endnu en betalt feminiseringsmaskine. Og her er det så religiøse følelser der skal sættes over alt. Religiøse følelser Über alles. Hvilke religiøse følelser? Hvis religiøse følelser? De islamiske? De ase troendes? De ateistiske troendes? Dem der tror på andeby eller satanisters religiøse følelser? Suk… Kan lærere (særligt religiøse lærere og kvindeforskere som ovennævnte) ikke i stedet for komme på kursus i at få mere kendskab til hvad fornuft og kritisk sans er for noget og i at lære børn at tænke selvstændigt og ikke bare overtage religiøse dogmer, forbud og påbud og praksisser som nu lige er oppe i tiden eller er dem pålagt af strikse reaktionære forældre eller kvindeforskere som ovennævnte.

    “…hvordan de viser respekt for de religiøse følelser…”

    Følelser er nærmest blevet et magisk ord. Og hvis følelser knyttes sammen med religion, så er den hjemme – nu også i kvindelige forskerkredse. Som om følelser kun er gode. Men ikke alle følelser er gode følelser. Heller ikke alle religiøse følelser. Religiøse følelser bruges også til at mobbe med, som vi har set det ske med bl.a. tørklæder til piger og halal mad og faste. Børn mobber hinanden med religiøse følelser i folkeskolen og voksne ditto på uddannelsessteder og på arbejdspladser. Religiøse sårede følelser bruges også som påskud til at begå terror og chikanere hele samfund. Det har vi se mange steder i verden i løbet af de seneste år. Også i Danmark og i Europa.

    Netop i Københavns Kommune er sekularisme og ligestilling ved at være et truet dyr – bl.a. fordi politisk magt og religiøse følelser i stigende grad blandes sammen. Men for mig at se er sekularisme og ligestilling et meget bevaringsværdigt dyr.

    Vi kan se at sekularisme og ligestilling er et truet dyr i København i og med alle de religiøse tørklæder der nu er indført i skoler på umyndige piger og kvindelige skolelærere og mange andre ansatte, religiøs halal mad der er indført og religiøse fester på rådhuset og religiøs kønsapartheid i forskellige sammenhænge. Så nej det er ikke religiøse følelser der ikke tages hensyn til. Tværtimod. I stigende grad er det netop religiøse følelser København styres af. Fornuft, realisme og ræson har trange kår – også på flere universiteter, hvilket ovennævnte forsker er et godt eksempel på.

    Vi skal væk fra brugen af religiøse følelser som magtredskab i offentlig sammenhæng og i politik. Religiøse følelser, påbud og forbud bruges i stigende grad politisk og det skaber konflikter, kultursammenstød og parallelsamfund og øget ufornuft og overtro. Det er ikke lærere der skal lære at respektere religiøse følelser – for enhver pris. Det er skoleelever der skal lære at navigere i et sekulært samfund med religionsfrihed – også frihed til at være fri for religion – bl.a. i skoletiden.

    William Jansen

    Det er ikke viden om islam der mangles i København. Det er viden om vestlige traditioner og normer, sekularisme og personlig frihed og ansvar der behøves. Københavnske politikere er godt i gang med at smadre en ellers moderne, dynamisk og oplysningsorienteret storby. Sjovt nok kaldes København stadigvæk for en hovedstad, men er desværre ved at udvikle sig til en religiøs spøgelses by.

    I øvrigt: Hitler havde også følelser – særligt for sin isme – og Stalin for sin – og hvis man kritiserede de to mænds religiøse isme følelser så fik man deres vrede følelser at mærke på både krop og sjæl. For nyligt så vi uhyggeligt nok også religiøse følelser der heilede mod en Pro-Israel demonstration i Københavnske gader. Dem – de heilende religiøse følelser skal vi vel ikke til at tage særligt hensyn til og have respekt for?

    Kommentar by Janne — 17. marts 2009 @ 17:59

  15. 12

    William Jansen

    “Vi skal vide meget mere om Islam.”

    Ved nærmere eftertanke, så er jeg enig med dig på den måde, at viden om det der står i koranen er nødvendig.

    Kommentar by Janne — 17. marts 2009 @ 18:44

  16. Der findes ingen gud, religion er løgn. En lærer ville aldrig have et problem med at rette en elev som troede at 2+2=7 men hvis eleven siger at, i hans kultur er 2+2=7 og at en korrektion af denne indlysende fejl, er en fornærmelse mod hans religiøse følelser, så skal læreren nok holde kæft. Hvad bliver det næste? Min religion forbyder mig at bøje tyske verber? Min profet siger at jorden er flad?

    Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 17. marts 2009 @ 19:26

  17. 16
    Det bliver sku svært at undervise i naturfag i fremtiden, allahn drengen har jo givet AL viden til klamme Muh og senere blev det skrevet i koranen, så når de i fremtiden skal skrive opgave, vil besvarelsen nok se ca sådan ud.
    -Hvorlænge tager det jorden at bevæge sig om solen? svar: Vantro svin, jorden har allahn sat fast og solen bliver kørt i en vogn over himlen, hvor den går ned og står op i vest se sura 5.38-23.39-126.99 samt fatwa 223-3857-85678209
    -Himalaya bjergene er skabt ved plade tektronik, hvilken kontinental plader har skabt disse bjerge? svar: Klamme kuffar luder, bjergen er sat på jorden for at sikre muslimerne mod jordens bevægelser (jordskælv er jer vantros skyld) ligeledes er det racisme at påstå jorden skulle bestå af plader, alle ved at jorden er en sten på ryggen af en engel, der sidder på en anden sten der er på ryggen af en fisk.
    -Mennesket er skabt ved evolution, hvilken arter har mennesket mest DNA tilfælles med og i hvilken to hovederetninger udvilklede aberne sig i evolutionen med Homo Sapiens? svar: Fucking luder, skal du kalde mig abe og homo, JIHADDDDDDDDDDD
    Tror i ikke det bliver nemt at være lærer til den tid?
    Man har jo set Latif skrive i aviser at fosterudviklingen er præcist beskrevet i koranen, og hun er vist stadig ved at blive læge………

    Igen en historie fra de varme lande…..
    Jeg gik på VUC med en af min tyrkiske kammerater der skulle have biologi, han droppede kurset efter at læreren ville have ham til at skrive om evolution, for ingen muslim nedstammer fra aber. Dette var en af dem de Radikale ville fremhæve som en velintegreret muslim, født her i landet og 10 år i folkeskolen, men da han først blev udfordret vandt islam. Han er sørme også gift med en pige fra Tyrkiet som aldrig har sagt ET ord mens jeg har været i nærheden, hun har aldrig arbejdet men har da fået 5 unger og bor alene i sin lejlighed (kommunens) for min ven bor jo hjemme ved mor, man er vel prins…..

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 17. marts 2009 @ 20:15

  18. Det er lige før jeg mener, at for kunne være et aktiv for de vestlige samfund skal man have taget springet og blive en frafalden muslim .

    Enig – har man haft viden, mod, intelligensg selv-kritik og modenhed til at bryde med denne infame ideologi, med de omkostninger der har ar forlade “fredens” religion og aktivt vælge demokrati, frihed, ligestilling, frisind og sekularisme, SÅ kanvi tale om evt. positive effekter ved indvandring. Ikke før. Ikke så længe islam tolereres i dette land, i dette kontinent og i denne verden.

    Kommentar by Vantroende — 17. marts 2009 @ 20:25

  19. Muslimerne kom. Sandheden blev plukket ud af uddannelsesinstitutionerne. Viden blev til religion og fremtiden til krig, sult og nød.
    En ting der bliver nemmere og nemmere, det er at spå om fremtiden.

    Kommentar by Menig 442 — 17. marts 2009 @ 21:17

  20. Nu stopper festen snart !

    var det ikke snart på tide at disse naziislamister begyndte at fatte hvor i verden de befandt sig ?

    Jeg kan snart ikke mere, jeg nærer et ubærligt HAD til de skidderikker blandt partierne og politikerne der skabte dette helvede, og jeg hader måske endnu mere dem der stadig fortsætter denne selvmordskurs (og ja det er sådan set hele banden nu OGSÅ DF omend mindre skadeligt)jeg tror egentligt ikke rigtigt jeg hader muslimerne, jeg foragter dem ja men hader næ egentligt ikke de så en mulighed for deres verdensovertagelses drømme og forræderiske og/eller naive vestlige politikere gav dem lov, det er let at se hvor ansvaret skal placeres efter min mening (men derfor er der skam også et par af islamnazisterne der havde fortjent et bolche eller to i ballonen)

    Se på hvordan dette land har devalueret sig selv på under tre årtier, engang var vi kendt for at være frisindede og liberale (i den sunde form altså ikke den nye lalleliberalisme)nu bliver der lavet love og regler der får mig til at tænke på at VI engang kaldte Sverige for et forbudsland, vi har overvågning og småtotalitære tiltag, lægger man dertil de totalitære sundhedstiltag som rygelov og TVANGSINDLÆGNING af gravide stofmisbrugere (bare for at finde to eksempler) alt styrer imod at kunne leve op til den totalitære drøm EURABIA hvor politikere og embedsmænd (altså kun de rigtige der ikke laver bølger)kan styre uhindret fra Pøblens indblanding.

    Nå sikke et sidespor og det frembragt af endnu en åndsbolle der forlanger at værterne skal indordne sig gæsternes idiotiske overtro ?

    Hvor længe kan i andre bare sidde og se på denne begyndelse til enden ?

    Er vi virkelig så få der vil have det Danmark tilbage vi engang kendte som trygt og rart ?

    Kommentar by Whodares — 17. marts 2009 @ 22:06

  21. Er det ikke snart på tide, at sætte tingene på spidsen. Religion er i sig selv intet andet end overtro. Hele dens grundlag er tro, og hvorfor respektere en eller anden vilkårlig tro, der ikke kan verificeres eller falsificeres.
    Lad folk tro, hvad de vil, men dette giver ingen ret til respekt eller hensyn.

    Kommentar by Spinoza — 17. marts 2009 @ 22:23

  22. @wj
    “Vi skal vide meget mere om islam.”

    Hvorfor dog det, de fleste har så rigeligt kendskab til denne menneskerettighedsforagtende og hadske religion.

    Men selvfølgelig, med mere viden kan det være, at homoseksuelle, kvinder og jøder bedre kan forstå, hvorfor de – i deres eget land – bliver overfaldet, forfulgt og chikaneret af muslimer.

    Hvad tror du selv, sandsynligheden er for at muslimer omvendt ønsker mere viden om kristendommen??

    For min skyld kan imamerne, HuT og de andre tåber dyrke deres åndssvage holdninger i deres egne stenaldersamfund, som de selv har ødelagt.
    Her behøver de ikke at være, og personligt er jeg fuldstændig imod deres evindelige krav på særbehandling, og at vi skal forstå deres latterlige religion.
    Men du kan da sikkert få steningsfortaleren Pedersens opbakning til dit synspunkt!

    Selv overvejer jeg at købe et eksemplar af koranen. Ikke fordi jeg ønsker mere viden om denne hadefulde religion, men man kan jo løbe tør for toiletpapir.

    Kommentar by hp — 17. marts 2009 @ 22:38

  23. @ hp, du spørger: Hvorfor dog det, de fleste har så rigeligt kendskab til denne menneskerettighedsforagtende og hadske religion.

    WJ: Det er mit indtryk at de færreste danskere har en kvalificeret mening om hvorvidt Islam er menneskerettighedsforagtende i sit udgangspunkt, eller blot har menneskerettighedsforagtende elementer som rabiate kræfter vælger at fokusere på.

    Det er mit indtryk at de færreste danskere har en holdning til Islams reform-potentiale eller mangel på samme.

    Derfor oplysning, oplysning, oplysning.

    hp: Hvad tror du selv, sandsynligheden er for at muslimer omvendt ønsker mere viden om kristendommen??

    WJ: Hvad mener du med omvendt? Kristendommen og Islam er begge fjender af det oplyste, sekulære demokrati. Det ene er så en fjende som har fået så mange tæsk at den pænt bliver siddende i hjørnet, og holder kæft når de voksne snakker. Den anden fjende (som er den af de to der har det mest horrible fundament) har ikke lært at krybe sammen i hjørnet, og lade samfundet forløbe uforstyrret. Det skal vi så lære den.

    Kristendommen er ikke det omvendte af Islam.

    Jeg er meget mere interesseret i at vi sikrer os at alle borgere kender til menneskerettigheder, demokrati, sekularisme m.m. Kendskab til Kristendommen er ikke ligegyldigt i Danmark, men det er relativt ligegyldigt. Vi har for længst revet nosserne af den religion.

    @ WhoDares, du skriver: jeg nærer et ubærligt HAD til de skidderikker blandt partierne og politikerne

    WJ: Det er jo WhoDares som vi kender ham. Selvhøjtideligt hadende. Men hvis jeg kender dig ret, så er du ihvertfald én gruppe som du ikke hader.

    WhoDares: jeg tror egentligt ikke rigtigt jeg hader muslimerne

    WJ: Som sagt; det er jo WhoDares som vi kender ham. Al vreden rettet mod sekulære, oplysnings-venlige, demokratiske politikere, mens Islam bare får en linie eller to med alibi-kritik.

    Kommentar by WilliamJansen — 18. marts 2009 @ 02:51

  24. Det er William som vi kender ham.

    Det hænder jeg ville ønske, der var et filter hvormed man kunne frasortere kommentarer, eller hr. Møller havde en anden procedure med hensyn til offentliggørelse end den ofte førte.

    William kan- som andre- skrive til mig på adressen:
    Peter Buch
    Søndre Fasanvej 35. 1.t.h.
    2000 Frederiksberg

    Kommentar by Peter Buch — 18. marts 2009 @ 03:22

  25. 21

    hp

    “Men selvfølgelig, med mere viden kan det være, at homoseksuelle, kvinder og jøder bedre kan forstå, hvorfor de – i deres eget land – bliver overfaldet, forfulgt og chikaneret af muslimer.”

    Ja, nemlig. Bl.a. derfor. Det er simpelthen grusomt noget af det der står i koranen. Det bør alle have kendskab til.

    Her er et skarpt lys i mørket fra to gæve personer ud i kunsten og litteraturen, som kritiserer kulturalismens formørkelse, der stortrives hos dele af venstrefløjen. Således så vi ikke nogle venstrefløjskvinder eller mænd tage afstand fra kønslemlæstelse, flerkoneri, tvangsægteskab, mangel på uddannelse og sprogkundskaber hos indvandrerkvinder, tørklæder, kvindelikvindering etc. den 8. marts. Tværtimod blev der holdt tørklædeparty i København. Men tilbage til lyset i mørket: To mænd, for at det ikke skal være løgn:

    “Der findes stemmer på venstrefløjen, som er villige til at ofre ytringsfriheden til gengæld for beskyttelse af kulturer mod kritik. Det er en farlig vej, argumenterer dagens kronikører…”

    h t t p://jp.dk/meninger/kronik/article1634483.ece

    Kommentar by Janne — 18. marts 2009 @ 07:31

  26. OT: Så skal politi uddannelsen gøres til en mere Bachelor præget uddannelse, med mere tid på skolebænken og med mere tid til samfundsfag og forståelse af andre kulturer (hvem mon)
    Udtalt af Peter Ibsen, en af de socialdemokratiske/venstre bløddyr der er/har været med til at køre det danske politi nedenom og hjem.

    Ja men det er da lige det politiet mangler, mere pædagogik og følsomhed, var der nogen der sagde dialogpolis.

    Kommentar by PB — 18. marts 2009 @ 08:12

  27. Hvorfor er det netop muslimernes religiøse følelser, der skal udvises respekt for?
    Hvor for er det ikke følelserne hos Jehovas Vidner, Faderhuset, satanister, Scientology eller tilhængere af cargokult, der skal respekteres?
    Hvis vi specifikt begunstiger tilhængere af ørkenprofeten, er det det, Siv Jensen kalder snigislamisering.
    Og så har vi herhjemme et udsat mindretal af frafaldne muslimer, som det danske samfund må tage hånd om.

    Kommentar by elefanten — 18. marts 2009 @ 08:40

  28. @Janne. Godt indlæg. Det siger det meste. Som jeg ser det kan blandt religioner nævnes Kommunisme, Islamisme, Kristendom. Scientologi, marxisme, kannibalisme, Guruen, nationalsocialisme, fascisme, Budhisme,protestantisme, hinduisme, Moon-bevægelsen, liberalisme osv. Nogle af dem påstår, at de har fået deres sandhed fra væsen fra en anden dimension, de kalder Gud. Gud kan være i himlen eller inde i en sten. Sidstnævnte må man ikke kritisere. Det er blasfemi. Alle religiøse følelser både dem, har fået deres sandhed fra væsen fra en anden dimension, de kalder Gud og dem der ikke har været så langt ude kan blive krænkede. Jeg bliver således selv krænket, når jeg ser en pige med tørklæde/hijab.

    Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 18. marts 2009 @ 08:57

  29. Mødet på Rådhuset viser at der er to forskellige holdninger til islam:
    1) Respekt for religiøse følelser går forud for alt. Religion skal have lov til at fylde mere i folkeskolen.
    2) Kritik af muslimer og islam kan være legitim og må ikke forveksles med diskrimination.
    Den første holdning er repræsenteret af Annette Haaber Ihle fra Københavns Universitet. Hun mener at lærerne skal på skolebænken så de bliver bevidst om hvordan de viser respekt for religiøse følelser.
    Den anden holdning kommer fra Lene Kühle fra Århus Universitet. Hun anfører at “det er ikke al kritik af muslimer der er islamofobi. DET ER VIGTIGT AT VÆRE BEVIDST OM HVAD DER ER LEGITIM KRITIK OG HVAD DER ER DISKRIMINATION”
    Den fremhævede sætning er godt formuleret, og den kan jeg fuldt ud tilslutte mig. Men jeg må afvise al brug af ordet islamofobi, for ordet bruges for at fordømme nødvendig og berettiget kritik af muslimer og islam.

    Kommentar by Niels P. — 18. marts 2009 @ 14:59

  30. Faktisk er jeg totalt ligeglad med, hvad der står i koranen. Det, der interesserer mig, og som jeg tydeligt kan se (selv WJ har muligvis opdaget det), er, hvordan muslimske lande opfører sig over for egne borgere, hænger homoseksuelle, stener voldtagne piger, kønslemlæster piger og tvinger kvinder til indhylning, for blot at nævne et par elementer i den fredselskende religion.

    Der står også vrøvl i biblen. Forskellen er blot, at ingen ved deres fulde fem kunne drømme om at forsvare vrøvlet, fx at kvinder skal tie i forsamlinger. Hvilket de så heldigvis ikke gør. Medmindre de deltager i et HuT-møde, adskilt fra mændene og uden ret til at sige noget.

    Blot kunne man ønske sig, at danske kvinder – i stedet for at gå op i kønskvotering i bestyrelser og forskerstillinger – brugte energien på de virkeligt undertrykte kvinder.
    At nogle af dem så hævder, at de selv har valgt kønslemlæstelse og totalindpakning er vist tilstrækkeligt forklaret gennem Stockholm-syndromet.

    At WJ så betegner mig og andre som rabiate kræfter, der vælger at fokusere på islams menneskerettighedsforagtende elementer, må jeg forsøge at leve med. Muslimerne selv gør jo da intet for at fjerne fokus fra disse elementer, Stenings-Pedersen, andre skøre imamer og Hut in mente.

    Måske kunne WJ uddybe, hvori islams reformpotentiale består? Selv kan jeg kun se det manglende potentiale, hvor muslimer gør deres bedste for at ødelægge deres egne lande. Hvilket de er gode til, den ros skal de have.
    Uden olie, kæmpemæssig ulandsbistand og masseudvandring til vesten ville disse lande være overladt til egen undergang sfa. deres enorme befolkningstilvækst.
    Åbenbart deres eneste potentiale, udover naturligvis terror, i mangel af bedre også mod deres egne trosfæller.

    mvh HP

    Kommentar by hp — 18. marts 2009 @ 18:04

  31. Åh willy willy willy som en duracelkanin….Se mig se mig se mig se mig se mig se mig se mig se mig se mig se mig !

    Er det islam der har lukket islam ind i Europa og DK ja eller nej ?

    Er det vestlige deribland vores egne snotnaive ditto der har lukket islam ind i Europa og DK ja eller nej ?

    Godt så og bare rolig willy jeg hader skam ikke dig, du virker mere på mig som muslimerne et iritationsmoment det var nok nærmere dine forældre man burde hade ! (så meget koster en pk gummi altså heller ikke)

    Kommentar by Whodares — 18. marts 2009 @ 18:46

  32. Hej, My danish is not that good, therefor I’am writing english. Before tellins such idiotics things as”Folkeskolelærere må lære at vise respekt for muslimers religiøse følelser ” Try to find out what islam is, what says the coran about us christians and judes ” they´re dogs, kill all of them.
    There is no place for others religions in muslim countries, democraties are the islam enemies, as democraties give right and islam only duties. Islam has no respect for our christian religion. Islam wants the Oumma, one Nation of islamics countries.
    I am french and catholic married with a dane, I don’t think that danish owe me anything or I try to intergrate or I go back home. As we said ” In Rom, do like Romans.

    Kommentar by Anne — 19. marts 2009 @ 15:54

  33. Artiklen fremlægger en af de klassisk idiotiske påstande som florerer på venstrefløjen.
    Nemlig den, at oplysning skulle resultere i mere tolerance. Udvider du din vidensbase indenfor domæner der relaterer sig til grupper af mennesker, deres kultur, levevis og religion, bliver du automatisk mere tolerant overfor disse mennesker.

    Jeg har endnu ikke mødt en lalleglad diskursmarxist som har kunnet argumentere sagligt for denne påstand. Den tilhører nemlig endnu en af de floskler som bedrevidende socialister elsker at fremføre. Samtidig med at de forventer en masse skulderklap for deres højt agtværdige bedsteborger moral.
    Det er til at brække sig over.

    Kommentar by Jannik Thorsen — 20. marts 2009 @ 18:26

  34. Krigs”flygtningene” fra bl.a. libanon, somalia og kosovo er desværre (selvom det var blevet lovet af socialkammeratiske ministre for nogle år siden), endnu ikke blevet hjemsendt. Der har ikke været borgerkrig i disse lande i flere år. Nu må det være på høje tid at hjemsende de nævnte “flygtninge” samt deres familier, helst omgående.

    Kommentar by Poul — 21. marts 2009 @ 21:54

RSS feed for comments on this post.