25. marts 2009

“Flere af de hårde medlemmer af indvandrerbanderne i København er stærkt religiøse.”

Medierne beskyldes ofte for at stigmatisere muslimer, men intet kunne være mere forkert. Det hedder ‘indvandrerbander’, ikke muslimske bander, og nedenciterede artikel fra mandagens Jyllandsposten omhandler ‘religion’ og kriminalitet, ikke et ord om Islam – Politiet ser på forbindelse mellem religion og bander (kræver login).

Flere af de hårde medlemmer af indvandrerbanderne i København er stærkt religiøse. Det fremgår af den netop udkomne årsberetning om Københavns Politis virksomhed 2008. Ifølge politiet kan religion spille en rolle blandt gruppemedlemmerne, og spørgsmålet om religion indgår i den målrettede efterforskning af bandemiljøet, som politiet i øjeblikket bruger store ressourcer på. Det oplyser chefpolitiinspektør Per Larsen, Københavns Politi.

I årsberetningen står om bandemedlemmerne, at »nogle fastholder en relativ streng fortolkning af deres religion , mens andre er splittede omkring dette, hvilket ses ved, at de over for forældregenerationen fastholder deres tro, mens de “ude i byen” har et forbrug af bl. a. spiritus og narkotika.«

Københavns Politi er meget forsigtig med at oplyse nærmere om, hvad der ligger bag formuleringerne, men chefpolitiinspektør Per Larsen siger: »Det er ikke sådan, at jeg kan sige, at ham og ham og ham er religiøs. Men det er et spørgsmål om at beskrive det totale billede af situationen, og hvilke teorier vi arbejder ud fra. Så må den omfattende efterforskning, som vi har i gang, afdække, om der er forbindelser mellem religion og kriminaliteten. Samtidig vil efterforskningen afdække, om der er pengestrømme fra de kriminelle miljøer til de religiøse miljøer,« siger Per Larsen.

[…]

Til gengæld har myndighederne en mistanke om, at der sendes penge fra kriminelle aktiviteter i Danmark til terrorsympatisører i udlandet, såkaldt terrorfinansiering, men også her er politiet yderst sparsom med oplysninger.”

Mere.

  • 22/3-09 Politi.dk – Redegørelse vedrørende Københavns Politis virksomhed 2008 (s. 38; 61 s., pdf).
  • Oploadet Kl. 04:54 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6680/trackback

    20 Comments »

    1. Det var sandelig på tide, at politiet begynder at vågne lidt op, nu mangler vi bare de politiske korrekte politikere.
      Selvfølgelig har idelogien iSLAM med sit forfærdelige rystende menneskesyn, en stor del af skylden for hvorfor muslimer er uintegretbare og selv efter 10år skolegang i Danmark, så er det altid kun drengemuslimerne der går ud af skolen som mentalt tilbagestående analfabeter, medens muslimpigerne er faglig dygtige, men stille og mumieagtige forstummede.Dette skyldes selvfølgelig iSLAM’s adfærds regulering af tilhængerne. Voldsparate jihad-drenge og stille undertrykte hovedaffaldssækkekædte-piger.
      Derfor har iSLAM og de bogstavstro imamer, den største skyld i den mislykkede integration.
      Jihad-krigen på Nørrebro handler ikke kun om hashmarkede, men om muslimernes forfejlede tro på, at de ejer området. Ligesom der i andre områder i landet med mange muslimer, foregår forfølgelse af vantro Grønlænder og terror mod busser!! stenkast mod politi-brand-og ambulancefolk, fordi de er på “deres” muslimernes område!
      Der er et klart koran-mønster i alle muslimernes adfærd.
      Det er ikke OS der ødelægger muslimernes muligheder for at klare sig i samfundet, de har samme muligheder som OS. Det er deres håbløse middelalderlige koran-bagage de slæber rundt med i hoved, der gør dem til tabere og jihad-vandalister.
      Kun en tåbe frygter ikke vestens nye dræber idelogi iSLAM.

      Kommentar by li — 25. marts 2009 @ 10:27

    2. Når jeg læser artiklen, bliver jeg nu ikke efterladt med tanken om, at der lefles for islam ved at nævne ‘religion’ i stedet for islam. Man skal være mere end almindeligt dum, hvis man tror, at politiet taler om tilvandrede buddhistiske eller katolske indvandrere. I dagens Danmark er ordet ‘indvandrer’ efterhånden blevet nærmest synonymt med ‘muslim’.

      Derimod ser jeg det som positivt, at man rent faktisk erkender, at islam har en (mildest talt) negativ indflydelse på integrationen.

      Kommentar by Demokrat — 25. marts 2009 @ 11:02

    3. ***Til gengæld har myndighederne en mistanke om, at der sendes penge fra kriminelle aktiviteter i Danmark til terrorsympatisører i udlandet, såkaldt terrorfinansiering, men også her er politiet yderst sparsom med oplysninger.”***

      Lidt OT,

      Wannabe blekingegadebande-terroristerne fra fighters & lovers har fået stadfæstet deres domme ved Højesteret (dog med modifikationer) for deres terrorstøtte til plfp og farc…
      det varmede sgu mit hjerte med den dom. Håber politiet holder grundigt øje med dem og slå hårdt ned når de fortsætter deres ulovlige aktiviteter. (som man jo véd de gør).
      De er sgu så fanatiske fra fighters&lovers….måske sparer de sammen til at få guerilla undervisning fra politimorderne i blekingegadebanden..

      Kommentar by Mike Olsen..(Onion).. — 25. marts 2009 @ 12:37

    4. Hallååå mand. Per Laizes-faire-sen, er fantastisk med hans lilla-ble-trøje og hans børnetime-stemme.

      Han er en havneluder og hans røvhul er så stort, at man kan få en hel muslimsk familie derind.

      Alt det han snakker om, har alle incl. politiet, vist i 20 år.

      Ham og Hanne Bræk-nazist-læderluder-Hansen, er grunden til at KBHs politi er fuldstændigt til grin. Resten af ledelsen.. ja, jeg fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre….

      Man skulle tro de var købt og betalt af Saudi.

      Kommentar by Solipsisyfos — 25. marts 2009 @ 14:24

    5. @ Solip: Sigende indlæg. Højrefløjens had til politiet udstilles igen.

      Solip: Man skulle tro de var købt og betalt af Saudi.

      WJ: DF har haft en enorm indflydelse på dansk retspolitik de sidste ca. 8 år. Og hvem i dansk politik elsker Saudi Arabien allerhøjest? Det gør DF selvfølgelig med Saudi-Søren Espersen i spidsen. Som den gode Hr. Espersen sagde uden skygge af rimelig anledning: Saudi-Araberne er vores bedste venner.

      Kommentar by WilliamJansen — 25. marts 2009 @ 16:14

    6. Er det Solipsisyfos selv, der har skrevet indlæg nr. 4 ?

      Efter at have læst på en blog i JP, at det sker at een bestemt person – en vis fr. Hansen – kan finde på anvende den trafik, at gå ind og skrive i andres navne, vil jeg fremover se efter om det er den sædvanlige sproganvendelse der anvendes.

      Dette indlæg i nr. 4 ligner overhovedet ikke Solipsisyfos – men jeg kan jo tage fejl.

      Kommentar by Vivi Andersen — 25. marts 2009 @ 16:57

    7. ad 4
      Jeg må tage kraftigt afstand fra udgydelserne i 4. Vi er på en blog der kan få stor indflydelse på udviklingen i Danmark, men det kan spoleres af indlæg af den karakter.
      ad 5 William
      Du har været inde på Søren Espersen tidligere, og jeg forstår heller ikke hans bemærkninger. Men jeg tror, det er et fejlopfattelse at tro at der er nogen der ELSKER Saudi-Arabien. Dets enorme olieressourcer og penge til at købe våben for, dets militære styrke og regionale betydning vis-a-vis Iran og dets mulige betydning i terrorbekæmpelse har skabt det en goodwill i bl. a. USA og Frankrig. Almindelige vidende mennesker på højre- eller venstrefløj eller i midten tager selvfølgelig afstand fra det afskyelige undertrykkende islamiske regime.

      Kommentar by Niels P. — 25. marts 2009 @ 17:35

    8. Jeg beklager hvis sprogbrugen ikke falder i smag. Der er tilsyneladende ikke en af jer, der har tilpas nærkundkab til visse personers gøren og laden i KBH.

      Jeg indrømmer at jeg er belastet af mine erfaringer med visse personer, og klandrer bestemt ikke betjentene på gaden, som stiltiende skal arbejde for det gigantiske hykleri.

      Der bliver lavet en masse godt politiarbejde i KBH. Læs rapporten. Og det er bl.a. ved DFs indsats.

      I burde jo vide at betjentene selv, flere gange har rejst kritik.

      WJ: Sigende indlæg. Højrefløjens had til politiet udstilles igen.

      S: Kunne du ikke tænke dig at udstille dit eget hykleri lidt mere, lille Janse? Generellisere, millimetermåle og være rigtig venstrefløjs-arrogant, som du plejer. Du vil gerne hæve dig lidt op i pseudo-akademisk smartass-kultur?

      -ikke hos mig, Janse.

      Med hensyn til ,,pænt sprog,, og ,,nu skal vi tale ordentligt,, osv. er det gået op for mig, at et er at tale fra en talerstol som Søren Espersen, hvor visse regler gælder og politisk tæft er en nødvendighed. Noget andet er at tale i en afsides blog.

      Netop ,,pænhedspolitiet,, især fra venstrefløjen, er jo hovedårsagen til at al den virkelighed, som jeg oplever til daglig i KBH, ikke kommer frem. Derfor øver jeg mig lidt i at få lidt blod tilbage i den anorektisk blege debat. Det hedder ,,politisk korrekthed,,. ??? Det politiske korrekte er at kalde en spade for en spade.

      Så længe alt skal intellektualiseres og tales pænt om, så kan vi lægge passende følelsesmæssig afstand til det. Det er selvfølgelig en balancegang, men det er samme giganthykleri, der får venstrefløjen til at tillade en masse kriminalitet og overgreb i Danmark.

      Skyklapper hedder det.

      intellektuel afstand kan give klarhed. Følelsesmæssigt nærvær kan give klarhed.

      Jeg vil bare gøre opmærksom på at døden på gaden, er fuldstændigt ligeglad med om du taler pææænt.

      Og ligeså, er radikaliseret islam. Se dog en menneskeslagtning på charonboat.com og fortæl mig så hvor al pænheden blev af i blodet, afføringen og skrigene?

      Kommentar by Solipsisyfos — 25. marts 2009 @ 17:56

    9. Well, der er vel en forskel på at kalde folk for idoter uden nærmere forklaring, og så at kalde dem idioter og forklare hvorfor?

      At kalde en spade for en spade er bedre tjent med at forklare, hvorfor den ikke kaldes en skovl.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 25. marts 2009 @ 19:27

    10. Det kommer sikkert som en stor overraskelse for de fleste, men jeg går ind for Solipsisyfos’es klare sprog.

      Det kan aldrig have værdi at samle på meningsfæller, der prioriterer den pæne tone. Jeg vil have sandheden og gerne med et ramsaltet grin.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 25. marts 2009 @ 20:10

    11. “Medierne beskyldes ofte for at stigmatisere muslimer, men intet kunne være mere forkert.”

      Jeg mener at dele af koranen er med til at stigmatisere nogle af de mennesker der er opdraget med koranen. Jævnfør den intolerance der findes over for ikke-tronede og anderledes troende og over for koran-tilhængere der ikke retter ind efter bogens strenge krav. Jeg mener faktisk at dele af koranen ikke virker egnet for børn og at børn ikke bør have kontakt med de dele af koranen der er grusomme. Hvis det var alle andre bøger end en religiøs bog så blev der mindst sat aldersgrænse for læsning på koranen. Det er så ikke gjort og det er en ekstra tanke værd, synes jeg. Så meget for hensynet til børn, når det kommer til stykket.

      Jeg mener at det skal undersøges om der faktisk er børn og unge der tager skade på sjæl og legeme på grund af religiøse dogmer og forbud og påbud – f.eks. nogle af dem der findes i koranen. At undersøge den problematik må være det næste der skal ske efter at politiet er begyndt at se på sammenhæng mellem religion og kriminalitet. Der er børn der mistrives i Faderhuset og børn der mistrives i andre religiøse samfund og der var børn i Tvind som mistrivedes (Jævnfør den seneste bog skrevet af Synnøve Søe med titlen Skrifte), og der kan også være børn og unge der mere eller mindre får spoleret deres mulighed for at have et tolerant, frit, socialt og selvstændigt liv på grund af kradse, intolerante, kønsfikserede og ensrettende religiøse krav som også forekommer i koranen og som nogle børn opdrages med.

      Det bør undersøges om og i hvilken grad religiøs indoktrinering gør børn og unge mennesker følelsesmæssigt og fysisk syge?

      Kommentar by Janne — 25. marts 2009 @ 20:14

    12. Ganske mange af de muhamedanske fremmede er blevet opdraget(det foregår i familien og på koranskolerne) med had og foragt til frihed og demokrati. Dette medfører, at der findes en stor gruppe af utilpassede og kriminelle individer blandt muhamedanerne. De kriminelle og utilpassede fremmede bør af økonomiske og sociale grunde hjemsendes hurtigst muligt.

      Kommentar by Poul — 25. marts 2009 @ 21:30

    13. @Solipsisyfos

      “Der er tilsyneladende ikke en af jer, der har tilpas nærkundkab til visse personers gøren og laden i KBH.”

      Men du kender åbenbart Per Larsen og Hanne Bech Hansen så godt, at du ved, at de er henholdsvis havne- og læderluder? En imponerende insiderviden, må jeg sige!

      “Noget andet er at tale i en afsides blog.”

      Jeg vil ikke ligefrem kalde denne blog for afsides – den er tilgængelig for enhver, der har internetforbindelse og oven i købet landets mest besøgte.

      “Jeg vil bare gøre opmærksom på at døden på gaden, er fuldstændigt ligeglad med om du taler pææænt.”

      Ja, men ganske almindelige, politisk interesserede mennesker er ikke ligeglade. Og det er vel dem, du har tænkt dig at råbe op? Jeg tror, de vil være mere lydhøre over for argumenter, end de malende gloser, du kommer med.

      @Børge

      “Jeg vil have sandheden og gerne med et ramsaltet grin.”

      Netop sandheden, ja. Og selvom jeg ikke har set Per Larsen uden bukser, så tvivler jeg nu på, at man kan få plads til en hel muslimsk familie deroppe, hvor solen aldrig skinner.

      Kommentar by Demokrat — 25. marts 2009 @ 21:59

    14. Bandeproblematikken på Nørrebro

      Det jeg ikke kan forstå er, at alle definere denne konflikt, som en “krig” mellem rockere og indvandrer bander om hash markedet, når en af grundene er, at mange af de der er gået ind i AK81 er unge mænd der ikke gider få tæsk og blive overfaldet i deres nærområde. Per Larsen har nogle enkelte gange været inde på at denne konflikt havde andre årsager/dimensioner end hash salget, men det er sjældent at det bliver uddybet.

      Som beboer på Nørrebro har det været tydeligt at der igennem end del år har været indvandrer grupper der crusiede rundt i kvarteret (navnlig Nørrebrogade, Mimersgade og området omkring Nørrebro station (højbanen), Blågårsgade, Stengade, Korsgade). Her markerede de så, at de kontrollere hvad der forgår. Der sidder ofte 2 – 3 unge i en bil, med mobiltelefonen klar, hvis der skal kaldes endnu flere stødtropper i aktion. Det er derfor, at politiet så ofte oplever betydelige problemer med grupper af unge 2G i relativt harmløse situationer. Indvandrerne kan simpelthen mobilisere flere mænd end politiet.
      Dette “social kontrollerende politi” har hidtil haft som primær funktion, at holde de unge muslimske piger fast på dydens snævre sti og passe på at de ikke kom i uføre eller blev overfaldet af unge danske mænd. Dette er passeret i stilhed og uden de største kontroverser, fordi det går udover muslimerne selv.

      Men de sidste 2 -3 sommer har dette ikke været nok, nu skal der territoriale indrømmelser og tributter til det nye herrefolk. Jeg ser tit en større gruppe 2G sidde i timevis foran cafe Sebastopol på Sct. Hanstov. Det der er bemærkelsesværdige er, at de ofte sidder således at de kan observere ned af Guldbergsgade, Elmegade og selve Sct. Hanstov, modsat de fleste som sidder inde på selve tovet. Selvom de kun køber en kop kaffe sider de i 4 – 5 timer og ingen fra caféen påpeger noget over for denne gruppe. Jeg kan ikke bevises, at der betales beskyttelse penge, men kan kun notere at i foråret 2007 blev ruderne i cafeen smadret flere gange i løbet af nogle uger, det samme skete for Cafe Funke (også på sct. Hanstov )og Kaffeplantagen(sct. Hanstov /elmegade). Så sent som Onsdag d. 25/3 – 2009 kl. 21.30 var der en forsamling af indvandrere der mødtes på cafe Sebastopol, hvis folk bare vidste at deres favorit mødested, også er mødested for kriminelle(Peugeot: ZM 56004/BMW: VA 55560).

      Jeg er af den opfattelse, at dette problem har sin rod i hvem der sidder på “gaden”. Gang på gang er journalister blevet truet og har fået at vide at de ikke må fotografere i området. Vilkårlige bander stiller sig an som defacto magthavere i området. Det vi så kan vente på er, hvornår banderne begynder at ransage folks hjem på indre Nørrebro.
      For sandheden er at de muslimske bander, og ikke indvandrer banderne, der ønsker at sidde på gaden og overtage kontrollen med det indre Nørrebro. Politiet og politikerne kæmper i øjeblikket det jeg vil kalde en retræte kamp, hvis formål er at passivisere resten af landets befolkning, således at befolkningen ikke skræmmes for meget. Religiøsitet eller ingen religion, så er det måden folk definere hinanden på her på Nørrebro. Og så kan de kloge(politikerne, sociologerne, også politiet) holde nok så mange fællesmøder og gå i nok så mange fakkeltog. Det religiøse bæst som vi danskere troede var begravet i forbindelse med reformationen i 1536 er blevet vækket til live igen. Og langsomt, og i det stille, er den lav intensive borgerkrig begyndt, ikke længere mellem katolikker og protestanter, men mellem kristne og muslimer i form af bander. Må vi alle håbe at det bliver de kristne er vinder denne krig, da alternativet er et civilisatorisk mørke, som vi og vore efterkommere kun med besvær vil kunne komme ud af. Grækenland var okkuperet af tyrkerne/osmandenrne fra ca. 1354 – 1829(475 år), og de om taler denne periode som et ”nattemørke”. Og denne gang vil der ikke eksistere europæiske magter som kan intervenere på vores side.
      Det eneste der er at skamme sig over er, at det er Hells Angels der kæmper kampen. Disse ”bastards” er kriminelle, men i det mindste er de vores ”barstards”.
      Mvh.
      Historyman

      Kommentar by Historyman — 25. marts 2009 @ 22:59

    15. @Solipsisyfos

      Skynd dig ud og brænd et eller andet af – det er mere accepteret end orale udgydelser ;-)

      De anstændige – som eks. den fordomsfulde Sfiliam – vinder desværre indpas flere og flere steder. Inden længe minder Uriasposten vel om et amerikansk TV program fyldt med BEEEEPS og tilslørede munde, når umoralske deltagere udspyr umoralske lyde, laver umoralske fakter og uanstændige kropsbevægelser …. !

      Kommentar by Tolder — 25. marts 2009 @ 23:31

    16. I betragtning af at det er vores egen sikkerhed og tryghed (noget nær de største goder) der er på spil, er jeg ikke så optaget af om pressen skriver religion eller islam, indvandrer eller nydansker osv. Alt det kender vi.
      Jeg er optaget af de alarmerende oplysninger fra Københavns Politi: Henved 70% af de fremstillede i dommervagter har indvandrerbaggrund. Nogle af de værste kriminelle bliver religiøst radikaliseret i fængslerne. Man efterforsker om der går penge fra kriminalitet til de religiøse miljøer. Man har formodning om at penge fra kriminalitet finansierer terrorvirksomhed i udlandet.
      Og jeg er optaget af at mediernes kæledæggeparti, SF, mener at den sag skal løses ved at psykologer snakker med de kriminelle, der tilsyneladende er ramt af en psykisk lidelses-epidemi. Og jeg er optaget af at Mogens Lykketoft og Politiken fortsætter en kampagne mod Israel, mens Sudan har jaget alle verdens hjælpeorganisationer ud af Dafur, hvorved et folkemord af kolossale dimensioner kan fortsætte. Og jeg er optaget af at danske imamer tager til et møde i Istanbul, hvor “de lærde” udsender en erklæring om at alle der støtter Israel skal slås ihjel, med lovlige midler, forstås, ifølge en af de danske deltagere, og at de største danske medier, herunder DR, ikke ønsker at formidle denne historie.

      Kommentar by Niels P. — 25. marts 2009 @ 23:38

    17. Tja jeg kender hverken havneluderen eller den svansede politimand Per med hang til lysserødt, men Solipsisyfos har nu ganske ret, politiet er til grin og især havneluderen må siges at være arkitekten til det rygte Dansk politi nu har (hun er trods alt KBHs øverste chef,så selvfølgelig er det konens undskyld havneluderens ansvar) når man så ser på deres løsninger, deres konfliktskyhed deres inkompetance som stort set dagligt udstilles, ja så behøver man sgu ikke kende dem personligt for at se at de to resten af politiledelsen er så inkompetente at man næsten får tårer i øjnene, ja man har næsten på fornemmelsen at der må ligge politiske ordre bag så elendigt de er til deres arbejde, for så kunne man da forstå det.

      Det gør det jo selvfølig heller ikke bedre at vores landsforæderiske politikere har fyldt vores land op med 5-800000 uintegrerbare stenaldermennesker underlagt en dødsideologi der får Hitler og Stalin til at ligne kordrenge, men igen det falder jo også tilbage på politikerne og deres lydige politi som åbentbart ikke tør åbne munden og sætte navn på problemet i hvert fald på lederplan.

      Hov og by the way lille Willie når du nu bruger højrefløjen som et skældsord betyder det så at du er flyttet tilbage på venstrefløjen (eller husker du bare ad helvede til ?)

      Kommentar by Whodares (Islam skaber tabersamfund) — 26. marts 2009 @ 03:58

    18. “Skynd dig ud og brænd et eller andet af – det er mere accepteret end orale udgydelser”

      God idé, så bliver man jo et offer frem for en forbryder:P

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 26. marts 2009 @ 19:30

    19. Mange “flygtninge”(fra bl.a. libanon, irak og somalia) har nogle mærkværdige rejseaktiviteter. År efter år rejser de på lange besøg i det land, som de hævder at være forfulgt i. Disse rejseaktiviteter burde medføre ophævelse af “flygtningenes” danske opholdstilladelser. Derefter skulle de fragtes ud af Danmark sammen med deres familier.

      Kommentar by Poul — 26. marts 2009 @ 21:41

    20. Poul # 19

      Du er nok ude på skrammer fra flygtningeindustrien hva ba ?

      Men det er jo rigtigt, at det lyder mærkeligt at rejse på ferie til det land, man er flygtet fra. Flygtningenbegrebet er jo at give midlertidigt ophold, ikke automatisk at gøre flygtninge til indvandrere ad bagdøren, som behandlersamfundet gerne vil have for at opretholde den fulde beskæftigelse – eller mere.

      Flygtninge har naturligvis efter det midlertidige ophold ret til at søge om opholds- og arbejdstilladelse lige som alle andre fra ikke EU lande.

      Kommentar by Janutte — 28. marts 2009 @ 20:50

    RSS feed for comments on this post.