9. juni 2015

Zenia og drengestregerne – “Hvis det var jøder vi snakker om, så havde det ikke.. det kan være Mossad”

Det gjorde en del muslimer mere vrede end normalt, at Vestegnens Politi i en pressemeddelelse valgte at kalde hærværket på Den muslimske gravplads i Brøndby for ‘drengestreger’. Radikale Zenia Stampe var naturligvis hurtig på pletten, for øremærket barsel til mænd giver ikke mange stemmer i segmentet. Det var en ‘uhørt frækhed’ ikke at kalde den uopklarede forbrydelse for en hadforbrydelse. “‘drengestreger’ er et alt for mildt ord at bruge.”, politiet bagatelliserede hændelsen: “I dag er vi alle danske muslimer”.

Politiet ændrede herefter ordvalg– det var ‘religiøst hærværk’, ikke drengestreger. Ordet ‘drengestreger’ anvendes ellers ofte, tydeligvis med det overordnede formål at tale konflikter og episoder ned. Herunder syv nylige eksempler på hærværk rettet mod den danske folkekirker, hvor politiet, sognepræster og journalister bruger eufemismen ‘drengestreger’. Ved tre af episoderne er der klare satanistiske spor, ved det ene islamisk graffiti, og hermed er skyldsspørgsmålet nogenlunde afklaret. I direkte modsætning til weekendens episode i Brøndby.

Drengestreger ved Tøstrup kirke (Adresseavisen Syddjurs, 2. januar 2014)

“30 ødelagte gravsteder og endnu flere væltede og ødelagte gravsten blev resultatet af tre børns huseren på kirkegården til Tøstrup Kirke 2. juledag om eftermiddagen. … De tre børns drengestreger skete ved højlys dag og blev opdaget, mens det stod på.”

Drengestreger ved Gellerup kirke (Kristeligt Dagblad, 14. januar 2015)

“‘Her i efteråret havde vi et tilfælde af graffiti, hvor der stod ‘haram’…, men graffiti er vel lige så meget drengestreger, og jeg føler mig ikke personligt forfulgt,’ siger Niels Hviid (sognepræst, Gellerup sogn)…”

Drengestreger i Hellerup Kirke (Helsingør Dagblad, 16. december 2014)

“Det er snart en årligt tilbagevendende begivenhed, at tyve bryder ind i Vestervang Kirke på Gurrevej i Helsingør ved juletid for at få fingre i den penge, kirken deler ud i julehjælp. Men hver gang bliver gerningsmændene skuffede, for kirken har ikke en klink. I hvert fald ikke i de pengeskabe, som tyvene også i år brød op og forsøgte at bryde op. … Endnu foreligger der ikke noget reelt motiv til spredningen af de obskøne billeder, og politiet betragter det indtil videre som drengestreger.”

Drengestreger i Veksø Kirke, Slangerup Kirke og Skævinge Kirke (Kristeligt Dagblad, 24. april 2014)

“I weekenden blev Veksø Kirke udsat for tyveri og hærværk… Lørdag eftermiddag blev der – ikke langt derfra – gjort en anden ejendommelig opdagelse, da en træfigur foran alteret i Slangerup Kirke blev fundet af kirkens personale. … figuren, som politiet beskriver som af satanistisk herkomst… i Skævinge Kirke er der blevet kastet aske på gulvet samt smidt søm og tovværk rundt i kirkerummet. Om hændelsen i Skævinge Kirke har sammenhæng med de to andre episoder er uvist. Specialkonsulent ved Nordsjællands Politi Christian Have betragter det som drengestreger, skriver Lokalavisen.dk.”

(Rollemodel Subhi Hassan ved Den muslimske gravplads i Brøndby, 8. juni 2015)

“Politiet kalder det der skete her for drengestreger. Det der skete her er ikke drengestreger. Det er en forbrydelse. De mennesker der har gjort det her er onde, de har ikke nogen ære. Deres had til Islam og til muslimer har fået dem til at gøre det her. Men politiet siger det er drengestreger. Hvis det var jøder vi snakker om, så havde det ikke været drengestreger. Så havde man sagt det havde været forbrydelse (arabisk glose). Det kan umuligt være drengestreger. Det kan være efterretningstjenesten der har gjort det her. Det kan være politikere, det kan være Mossad. Det kan være nogle ekstreme racister. … Om lidt tager jeg ind til Vestegnens Politi og gør dem opmærksom på, at vi er skuffede, at vi er kede af det, når de kommer frem og siger at de er drengestreger. For vi ved, at hvis det handlede om jøderne, så havde det ikke været drengestreger. … Vores imamer og samfundsdebattører, i februar måned, de var fremme, overalt i medierne, og tog afstand fra det der skete. Det er også fint nok, men hvor er de henne nu! … Stop den had mod Islam og muslimer. … Det her er ikke kun mod muslimer, det er mod hele samfundet. Det er en katastrofe. I hele verden er det her ikke sket, stop den had mod Islam.” (Subhi Hassen på Facebook, 8. juni 2015)

(Bannerkunsteren: “Hvad skulle det sige hvis det havde været levende?”)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/66812/trackback

28 Comments »

  1. Hændelsen kunne da give et spinkelt håb om at der trods alt findes unge danske mennesker som søger måder hvorpå de kan ventilere deres modstand mod den muslimske invasion af deres fædreland. Det er drengestreger. Om få år vil de unge mennesker være voksne nok til at forstå at den eneste vej til frelse er at stemme på Dansk Folkeparti en gang hver fjerde år, og ellers holde kæft. Hvis ikke samfundet først stigmatiserer dem på grund af deres lidt letsindige handlinger, som dog også kan være begået som hævn for muslimsk racisme eller kønsdiskriminering. Det kunne måske være unge homoseksuelle der står bag? Hvis ikke det er venstrefløjen eller islamister som ønsker at vække medlidenhed. Det er en sag for de bedste Columboer i landet, og skal selvfølgelig prioriteres højt over sager hvor det blot er gået ud over levende mennesker. De døde kan ikke slå igen, så derfor skal de beskyttes mere end andre går jeg ud fra?

    Kommentar by Balder — 9. juni 2015 @ 15:48

  2. Få dog de muslimer smidt ud af Danmark.
    Balder, jeg har flere gange på det seneste reflekteret over dig. Uden svar.

    Kommentar by Nielsen — 9. juni 2015 @ 15:54

  3. Der er uhyggelig mange drengestreger nu om dage.
    Det er sådan danskerne ønsker det. Så kan de harcelere over dårlig opdragelse.

    http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/21961852
    Drengestreger? Fik kunder og ansatte til at brække sig i Netto

    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-05-28-skole-udsat-for-omfattende-haervaerk-i-nat
    Skolen ved Gurrevej i Helsingør fik natten til torsdag uønskede gæster, da ukendte gerningsmænd smadrede flere end 20 ruder på skolen.
    Så om der er tale om bevidst hærværk eller bare langt ude drengestreger, ved jeg ikke, selvom jeg hælder lidt til det sidste, siger Bo Lindegaard….

    Og alle de sten på bilister på motorveje og på skinnerne, for at afspore togene.

    Virker som om, det er optrappet gevaldigt i det daglige det sidste års tid

    Endnu ukendte hærværksmænd ødelagde flere hjul på Kystbanetoget, torsdag aften ved 19-tiden, da de bla. smed sten på skinnerne.
    http://politirapporten.nu/2015/05/unge-smed-skaerver-paa-skinnerne/

    http://sn.dk/Fredensborg/Drengestreger-bringer-lokomotivfoerer-i-livsfare/artikel/425812
    En stor sten, som var hængt i en snor fra en bro, smadrede torsdag morgen forruden på et lokalbanetog og sendte lokomotivføreren på hospitalet.

    Kommentar by tavsen — 9. juni 2015 @ 15:57

  4. @ Kim

    Ville det ikke være en god ide de sidste valgdage at lave en daglig postering

    DAGENS BERIGELSE

    Der foregår stadig mange tricktyverier hver dag. Og indbrudsbølger

    Knivoverfald osv, der skaber overbelastning på sygehusene

    Kommentar by tavsen — 9. juni 2015 @ 16:02

  5. De sædvanlige dobbelte standarter fra flertallet af journalister og politikere. 90% af alle politikere og journalister i Danmark er korrupte. Sådan er det bare!

    Kommentar by Sigwar — 9. juni 2015 @ 16:02

  6. Kim, Jeg finder ikke at overskriften lever op til din normale (høje) standard. Den insinuerer, at det er Zenia, der har udtalt sig således.

    Kommentar by Jens Jensen — 9. juni 2015 @ 16:06

  7. Zenia Stampe skriver unægtelig hurtigere end hun tænker. Det er et tidens tegn, at en fremtrædende repræsentant for den i egen selvforståelse “kulturelle elite”, er dum som en dør.

    Kommentar by Josef K. — 9. juni 2015 @ 16:08

  8. Det danske samfund er ødelagt, smadret og lige til at lukke op og skide i, så lad dog de skide pædofiltilbedere få hele rådhuspladsen i kbh. så de kan bruge lortet til gravplads.
    Fuck lorte danmark – landet der dræber sine egne borgere.

    Kommentar by Fritz — 9. juni 2015 @ 16:14

  9. @Nielsen

    Balder, jeg har flere gange på det seneste reflekteret over dig. Uden svar.

    Kommentar by Nielsen — 9. juni 2015 @ 15:54

    Jeg er ikke tankelæser Nielsen, og kan således ikke svare alle de mange folk som muligvis reflekterer over mig, hvis jeg da havde tid til det. Men jeg håber det var behageligt?

    Kommentar by Balder — 9. juni 2015 @ 16:24

  10. Man ser ivørigt af billederne, at etniske konflikter vil være selvkørende i “det ny Danmark”, uanset hvad der er op og ned.
    Fuldkommen som i Mellemøsten, hvor et drab aldrig kræver nogen længere overvejelse.

    Kommentar by Josef K. — 9. juni 2015 @ 16:34

  11. -> Jens Jensen

    Jeg anvender ellers normalt kolon når jeg inddrager to vinkler i en lidt rodet post og forsøger at binde det lidt sammen. Citatet indgår som en slags punchline. Kolon kan også bruges før noget uddybende, eksemplificerende, ikke nødvendigvis kun om et citat der henfører til en konkret person. Havde jeg kun skrevet ‘Zenia Stampe:’ ville det være forkert, men jeg det er altid en afvejning. I det her konkrete tilfælde nørklede jeg med at afkorte rubrikken til en linie (på min skærm).

    Når det er sagt, så har jeg ikke gjort mit arbejde godt nok, hvis folk flest læser det som et Zenia Stampe-citat. Hvad siger I andre? (jeg kan nemt ændre kolon til en bindestreg, uden det bliver meningsforstyrrende).

    Kommentar by Kim Møller — 9. juni 2015 @ 16:43

  12. Drengestrenge (etnisk danske eller AEH’ere) er imho det mest sandsynlige.

    Hvidovre psykiatrisk ligger desuden klods op ad begravelsespladsen. En patient der føler sig magtesløs eller er direkte psykotisk og ikke ved hvad han/hun foretager sig?

    Hvis det var en såkaldt “hadforbrydelse” er det mærkeligt de ikke har skrevet noget eller efterladt en form for “statement”.

    Derudover har der ikke sådan lige nu og her været et eller andet der kunne påkalde nogle danskeres vrede – altså ville have givet mening lige efter krudttønden/krystalgade.

    Kommentar by Johnson — 9. juni 2015 @ 17:00

  13. Man hører i DR hvordan Islamisk Stat opfører sig som svin mod kvinder i Irak og Syrien.

    Har d´herrer på billedet en kommentar til det ?

    De kommer her og snakker om racisme mens deres egne trosfæller i Mellemøsten udfører ufattelige overgreb mod egen befolkning.

    Vi har netop fejret 100 års dagen for kvinders stemmeret i Danmark.
    Mellemøsten er 1400 år bagud, og de kommer aldrig nogensinde op på siden af os.

    Kommentar by k.m. — 9. juni 2015 @ 17:06

  14. So situationen er i Mellemøsten lige nu er sandsynligheden for at det er en “anden” islamisk fraktion der har begået hærværk meget stor.

    Ps. Kim. Jeg fik også først det indtryk af at det var et Zenia Stampe citat. Moské mest fordi det ville ligne hende at drage Jøderne ind i en debat om islam, bare for at afsporer debatten.

    Kommentar by Santor — 9. juni 2015 @ 17:44

  15. – Jens og Santor

    Hermed rettet.

    Kommentar by Kim Møller — 9. juni 2015 @ 17:49

  16. Den mulighed glemte jeg

    Kommentar by Johnson — 9. juni 2015 @ 17:50

  17. Mon ikke Mossad har vigtigere ting at tage dig til end at ødelægge gravsten i Danmark?
    Alt hærværk er afskyeligt både de talrige tilfælde hvor det er danske kirker og kirkegårde der har været målet, og dette hærværk mod den muslimske gravplads.
    Om det er racister der har gjort det? Er vel et spørgsmål i alle tilfældene.

    Kommentar by Robert R — 9. juni 2015 @ 17:56

  18. Zenia Stampe vi er ikke alle danske muslimer i dag! Men derfor tager jeg alligevel afstand fra hærværk.

    Kommentar by Robert R — 9. juni 2015 @ 17:57

  19. -tavsen- (4)

    Vi har da OFF TOPIC til dette.

    Kommentar by Spinner — 9. juni 2015 @ 17:58

  20. Altså. Suni eller shia? Hvad er op og ned. Den gravplads er kun for Suni. Såvidt jeg ved. Når man ved at de er villige til at hugge hovedet af hinanden, hvorfor skulle de så give hinanden fred hinsides.

    Kommentar by River — 9. juni 2015 @ 17:59

  21. Det er i øvrigt påfaldende så meget Zenia Stampe kender til had mod muslimer. Det plager hende i tide og utide og hun ser had til muslimer før der er så meget som skyggen af bevis. Hun angriber også konstant Israel.
    Der er måske en dybereliggende grund?
    Hvor var det nu, at det blev afsløret at Zenia Stampe havde løjet eller, som det hedder i det segment, ‘romantiseret’ om sine tyske aner?
    Her:
    http://gallerisvinestien.dk/?p=9017

    “Zenia Stampe kan nemlig fortælle, hvordan hendes farmoder under besættelsen fik en tolerant og humanistisk modtagelse i Danmark, selv om farmoderen kom fra Tyskland, som visse danske kredse på dette tidspunkt betragtede med mishag.

    I 1943 sad en ung kvinde i Alster Park i Hamborg og drak lemonade. En mand gik hen til hende og spurgte på gebrokkent tysk, hvorfor hun så så bedrøvet ud. Den unge pige forklarede, at hun var indkaldt af den tyske hær til at bemande en antiluftskytskanon. “Jamen, hvorfor gifter De Dem ikke bare med mig?” svarede manden. Og sådan blev det. Kvinden var min farmor, Annelise Köster. Manden var min farfar, Carl Richard Heide Hansen.

    Således indleder Zenia Stampe sin fortælling om mødet mellem sin tyskfødte farmoder og sin danskfødte farfader. Det kunne lyde som optakten til en lidt sødladen kærlighedsroman – og det er det måske også snarest. I hvert fald er der visse ting i beretningen, der vanskeligt kan passe.

    I 1942 var tyske tropper blevet trukket til fronterne i et sådant omfang, at der var besvær med at bemande bl.a. antiluftskytsanlæg i selve Tyskland. For at afhjælpe denne situation blev der d. 7. januar 1943 udstedt en forordning, hvorefter man kunne indkalde studerende o.l. – men forordningen gjaldt kun drenge eller unge mænd af fødselsårgangen 1926-27. Unge kvinder blev ikke indkaldt. Derimod kunne kvinder melde sig som frivillige, hvis de var over sytten år. Disse kvindelige frivillige blev i øvrigt ikke benyttet til betjening af våben, men arbejdede typisk med kommunikations- og varslingsopgaver som “Flakhelferinnen” eller “Blitzmädels”. Zenia Stampes farmoder er derfor ikke blevet indkaldt af den tyske hær til at bemande en antiluftskytskanon, som barnebarnet så dramatisk forestiller sig – ja, hun er slet ikke blevet indkaldt, men har meldt sig frivilligt. Hertil kan hun så have haft forskellige bevæggrunde – politiske, patriotiske eller simpelthen private. Zenia Stampe oplyser om farmoderen, at hun på dette tidspunkt var 28 år og fortsat boede ugift hjemme hos forældrene, en velhavende tysk murermesterfamilie. Denne ikke længere helt unge kvinde kan måske simpelthen have meldt sig som frivillig af eventyrlyst og trang til at komme lidt væk fra murermesterhjemmet – men har så mistet lysten igen efter de voldsomme bombardementer af Hamborg i sommeren 1943.

    Under alle omstændigheder blev parret gift, og Zenia Stampes farmoder flyttede derefter til Danmark. Når hun blev modtaget så “tolerant” og “humanistisk”, kan det måske også skyldes, at hun blev indlogeret hos et dansk-tysk ægtepar – hr. og fru Naumann i Himmelev ved Roskilde – hvor parrets første barn blev født. Der har altså heller ikke været tale om et rent pro forma-ægteskab, som skulle hindre, at farmoderen blev “tvangsindkaldt” til krigstjeneste. Det fremgår, at farmoderen allerede var gravid, da hun rejste til Danmark. Man kunne få den tanke, at rejsen ikke så meget skyldtes et uafgjort mellemværende med die Wehrmacht, men mere et anstrengt forhold til den velhavende murermesterfamilie, der måske havde sat næsen op efter en mere passende svigersøn end den danske fribytter. Måske.

    Det står også noget uklart, hvad farfaderen egentlig lavede i Tyskland i 1943. Zenia Stampe fortæller, at hans job var at bringe madpakker rundt til de omkring 6000 danskere, der sad indespærret i de tyske koncentrationslejre. Men med al respekt for familieoverleveringen og Zenia Stampes agtelse for farfaderen må det dog siges, at heller ikke denne oplysning kan være korrekt. Grunden hertil kan den historieinteresserede Zenia Stampe finde i sit eget partis annaler. I den historiske oversigt, der gives på Det radikale Venstres hjemmeside, er man ganske vist påfaldende tavs om partiets forhold under besættelsen, selv om både udenrigs- og siden også statsministerposten dog blev bestridt af den radikale Erik Scavenius i besættelsestidens første år. Men andre steder kan Zenia Stampe da finde den udtalelse, Scavenius fremsatte, da han d. 8. juli 1940 tiltrådte som udenrigsminister:

    Ved de store tyske Sejre, der har slaaet Verden med Forbavselse og Beundring, er en ny Tid oprundet i Europa, der vil medføre en Nyordning i politisk og økonomisk Henseende under Tysklands Førerskab. Det vil være Danmarks Opgave herunder at finde sin Plads i et nødvendigt og gensidigt, aktivt Samarbejde med Stortyskland.”
    http://gallerisvinestien.dk/?p=9017

    Kommentar by A-mad — 9. juni 2015 @ 18:16

  22. “Det kan være efterretningstjenesten der har gjort det her. Det kan være politikere, det kan være mossad”.
    Subhi Hassen må være blevet tabt på hovedet som barn:-)
    Når det er sagt så er det påfaldende hvor lav en iq mange af de her “mennesker” kan mønstre og derfor endnu mere påfaldende at de har så meget magt over så stor en del af vores politikere.

    Kommentar by Frank Hagmann — 9. juni 2015 @ 18:59

  23. O.T.
    Geniet og Rollemodel Subhi Hassan forelæser om hvordan danmark er blevet ødelagt af Ytringsfrihed og rascister aka “etnisk danske der ikke beundrer muslimer”..

    12 minutter og du ligger flad af grin… HAN ER ET SANDT GENI HAM SUBHI
    VIDEO:
    https://www.youtube.com/watch?v=yRj5-jsLPR0

    Kommentar by ny kommentator — 9. juni 2015 @ 23:26

  24. Zenia er ikke dum – der er flere 100.000 muslimske stemmer at fiske i.

    Kommentar by Hodja — 10. juni 2015 @ 00:10

  25. >9 Balder
    Det var din kommentar:
    http://www.uriasposten.net/archives/66042#comment-3755650

    Kommentar by Nielsen — 10. juni 2015 @ 02:06

  26. Sulfit Hash-and!? Hvoffer er han stadig i Danmark? Sådan en kriminel burde forvises.

    De er ååh, sååå evigt fornærmede, de forpulede mohammedanere!! TRæt af jer! Træt af jeres medbragte bøvl og ballade! I ødelægger hele kloden!!

    Kommentar by Dhimmi — 10. juni 2015 @ 17:25

  27. @ 11 – Kim, jeg læste det også som et Stampe-citat. Med skide være med det.

    Kommentar by Dhimmi — 10. juni 2015 @ 17:28

  28. Ufatteligt meget offer-journalistik, muslimerne har fået på det hærværk. Når danske kirkegårde er udsat for hærværk, er der ikke samme opmærksomhed.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 10. juni 2015 @ 17:48

RSS feed for comments on this post.