30. marts 2009

TVavisen: Afviste asylansøgeres forhold er ikke bedret – de ‘trues’ stadig af hjemsendelse

TVavisen (18.30) kunne søndag aften i første indslag fortælle, at Lars Løkke Rasmussen manglede opbakning blandt vælgerne. Umiddelbart efter forlød det at samme ville “dreje regeringen til højre”, og så var banen kridtet op til et senere indslag i føljetonen om den stramme danske udlændingepolitik.

På intet tidspunkt fortælles det, at ‘asylbørnene’ var børn af afviste asylansøgere, og indslaget var som helhed blottet for kritik. Det eneste nye i historien, var reelt blot, at de forbedrede forhold for afviste asylansøgere efter DR’s sidste pro-indvandring kampagne, nu er et selvstændigt argument for at give afviste asylansøgere varig opholdstilladelse. Skulle det en dag ske, ville TVavisen uden tvivl få psykologer til at revse den enhver tid siddende regering for at diskriminere med baggrund i integrationspotentiale.

Herunder delvis transkription.

Klaus Bundgård Povlsen, TVavisen: Trods stor debat om netop børn i danske asylcentre, så har asylbørn fra Nordirak det nu værre end nogensinde. Oven i de omdiskuterede forhold i centrene, så trues de nu også af tvangshjemsendelse.

Niels Frid-Nielsen, TVavisen: 15-årige Alin er fra Irak, og har været i Danmark i omkring ti år. Hun var en af dem der blev lovet bedre forhold, da der sidst var folketingsvalg.

Alin Güli, afvist asylansøger: Når jeg ligger på sengen, så det eneste jeg kan tænke på, er det, at hvad sker der så i morgen – bliver jeg sendt tilbage, og jeg begynder så hele tiden at få det dårligt, få mavepine og sådan noget. Nogle gange tror jeg bare jeg har fået blindtarmsbetændelse.

Niels Frid-Nielsen: Skolelederen på alins efterskole i Silkeborg, fremhæver hende som et mønstereksempel på integration.

Arne Lund, Silkeborgskolen: De har boet her i små ti år – hele familien. De har gjort deres ypperste for at falde til. Hun har lige fået ti i en terminsprøve i dansk, Alin gør alt hvad man overhovedet kan forvente et menneske skulle gøre for at falde tilpas i et andet land.

Det blev naturligvis ikke oplyst, at Arne Lund er byrådsmedlem for Socialdemokraterne i Silkeborg.

Niels Frid-Nielsen: … nu trues hele familien af tvangshjemsendelse… 40 børn fra Nordirak har nu en tvangshjemsendelse over deres hoveder.

Gerd Gottlieb, psykolog: Den gruppe som vi har ladet sidde fast i vores centre i så mange år under de her umenneskelige betingelser, der bør vi gå ind og sige – ‘de må have en varig opholdstilladelse’. Vi kan ikke støtte, vi kan ikke genopbygge disse mennesker før vi kan garantere ‘du er i sikkerhed’.

Gerd Gottlieb har tilknytning til flere grupperinger herunder Amnesti Nu! og Bedstemødre for Asyl. Som en del af lederkollegiet for Kvindernes Internationale Liga for Fred og Frihed har hun underskrevet Arbejderpartiet Kommunisternes appel til Europarådet: “Stop heksejagten på Europas kommunister!” Hun er iøvrigt enke efter SF’eren Benny E. Andersen.

Helbin Güli: Jeg græder rigtigt rigtigt meget, selvom det ikke nytter noget, at græde. Men jeg synes det hjælper mig fordi, når man tænker på det så meget, så synes jeg det er virkelig træls.

Klaus Bundgård Povlsen er trist.

Mere.

  • 2/8-07 Berlingske Tidende – »Tilbage? Ikke for en million« (Helbin Güli med tørklæde).
  • 27/3-09 P1 Morgen – Asylbørns forhold.
  • “De irakiske asylbørn har det fysisk og psykisk dårligere end nogensinde. Mange har boet op til 10 år i Danmark og er blevet flyttet rundt mellem asylcentre op til 14 gange. Nu har de fleste irakiske familier derudover en tvangshjemsendelse til Irak hængende over hovedet. Alin er 15 år og går på efterskole i Silkeborg. Hendes familie har efter mange år fået lov til at bo i et hus i udkanten af Jelling. Her går hendes søster Helbin på 14 i skole. I indslaget medvirker desuden skoleleder Arne Lund fra Alins efterskole. Medvirkende: Inger Neufeld, Red Barnet.”

  • 29/3-09 DR – Univers (8:30).
  • “De irakiske asylbørn har det fysisk og psykisk dårligere end nogensinde. Det nye er, at de nu også har de en tvangshjemsendelse hængende over hovedet og afventer en uvis skæbne.”

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6697/trackback

    66 Comments »

    1. Hvad man ikke går glip af. Det er meget enkelt: Hvor trængende end visse måtte være, så skal det køre efter bogen nu. Årsag ? 2-3 årtiers misbrug af asylinstitutionen, i virkeligheden forårsaget af de selv samme Gutmenschen, der nu klynker.

      Kommentar by wied — 30. marts 2009 @ 16:39

    2. Send dem hjem!

      Kommentar by hugaf — 30. marts 2009 @ 16:53

    3. De skal naturligvis hjem og deltage i opbugningen af deres eget land.Socialkammeraten og psykoen må finde dem en anden hobby, og ikke som nu, at pålægge vi andre at betale for deres hobby!

      Kommentar by morlille — 30. marts 2009 @ 17:25

    4. Dette er en smertefuld historie, pigerne har ikke tørklæde på, samt de har neglelak på, de ved ikke hvorfor de er havned i denne situation, nemlig deres forældre der ikke VIL akseptere at de ikke har krav på at være her, samt deres penge advokater, en bestbyld på advokatstanden føj.
      For pigerne vil det sikkert være et helved at komme til Irak eller hvor deres forældre kommer fra, de er taget som gisler af deres forældre og en lovgivning der ikke har tvunget forældrene forlængst ud af landet.

      Læg lige mærke til (det jeg ser i oplæget) at det er piger der er på TV avisen, de er altid gode for en tude historie hos TV.

      Kommentar by Per N — 30. marts 2009 @ 17:28

    5. Det er umenneskeligt at de ikke blev tvangshjemsendt for ti år siden.

      Kommentar by Mallebrok — 30. marts 2009 @ 17:38

    6. I går var Leif Bork Hansen på DR2 og han er lige så utålelig at høre på som altid. Den slags vulgærhumanister fatter ikke, at de selv befinder sig i den båd, som de så ivrig forsøger at sænke.

      Kommentar by Menig 442 — 30. marts 2009 @ 17:45

    7. Som nævnt tidligere ville det have været gavnligt hvis der under invasioner af lande som Irak og Afghanistan var medtaget en del flygtninge fra disse lande, begge lande er af betydelig størrelse og de under invasion medtagne flygtninge burde med deres fæller kunne medvirke til at kæmpe for bedre forhold der.
      Det virker som om de har støtte fra nogle danske også, men det er måske til noget helt andet.

      Kommentar by Peter Buch — 30. marts 2009 @ 17:52

    8. Da DR i sin tid besøgte familien Akkari i deres hjem i Danmark, hvor de opholdt sig med flygtningestatus, lød der “jeg en gård mig bygge vil” fra båndoptageren, og der hang kravlenisser rundt på væggene. Kort efter modtag familien de eftertragtede rødbedepas. Af den historie kan vi lære, aldrig at blinke og aldrig at tvivle. Denne verdens fundamentalistiske Akkarier er falske og mangfoldige.

      Kommentar by morlille — 30. marts 2009 @ 18:23

    9. Ja ja JA!

      Jeg så også studieværtens hængemule efter indslaget. Og så var der en rigtig nydelig kunstpause før han begyndte at tale videre.

      En uhellig symfoni af reportagevinkling, partiske “neutrale” eksperter, en indigneret studievært og klipning mellem indslag og vært.

      Enhver tvivl om DR’s bias burde være fejet af bordet med SÅ tydelig en demonstration af samhørighed mellem journalister, producerteam og studievært.

      Man brækker sig jo.

      Ja, gu’ er et synd for familien at de skal leve i Irak. Men det kan vel ikke komme som en overraskelse for dem da de indvandrede, at der var en risiko for at blive udvist – overraskelsen er vel blot at de har kunnet trække den i så mange år.

      Kommentar by DaLi — 30. marts 2009 @ 18:29

    10. Jeg vil gerne vide om vi bliver misinformeret i denne sag – også på denne blog. Der er ingen her på bloggen eller i medierne, som tør sige noget om deres religiøse baggrund. Religion er tabu. Både ordet islam og ordet kristen er bandlyst. Vi ved derfor ikke om disse afviste asylansøgere er kristne assyrer eller muslimer. Denne oplysning er meget vigtig for vor stillingstagen til denne sag. Jeg beklager, at man selv på denne blog ikke tør stille det spørgsmål. Det kan udemærket være, at udlændingestyrelsen, eller hvem det nu er, som bestemmer om en asylansøger skal have opholdstilladelse, tror, at de kristne fra Mosul eller Niniveområdet ikke bliver forfulgt. Men det gør de. Det er dødsens farligt at være kristen dhimmi, især hvis man ikke er tilsløret og har neglelak på. Vågn nu op og fortæl sandheden! Hvis de er kristne, så synes jeg, at de skal have lov til at blive her. Selv i Sverige, som bare tager alt og ikke skelner mellem muslimer og kristne, er der mange kristne assyrer fra Niniveområdet, som har fået asyl. I historiens bagspejl vil disse kristne asylbørn i Sverige fremhæve Sverige, som det land, der tog sig af både de danske jøder og de kristne assyrer, mens Danmark intet kunne stille op overfor både nazismen og islamismen. Det er skammeligt, at vi i Danmark er så trynede af kulturrelativismen, at vi ikke engang kan spørge om disse piger er muslimer eller kristne. Der er fanden til forskel.

      Kommentar by Tim Pallis — 30. marts 2009 @ 19:37

    11. Ohh joy;

      Morocco expels five missionaries –> http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/7971491.stm

      Kommentar by Anon — 30. marts 2009 @ 20:12

    12. Naturligvis bør alle religioners tilhørende hjælpes hjem.

      At kristne mindretal fra mange områder i verden har brug for særlig hjælp til forsvars etablering skulle vist være klart.

      Kommentar by Peter Buch — 30. marts 2009 @ 20:14

    13. 10: “Vågn nu op og fortæl sandheden! Hvis de er kristne, så synes jeg, at de skal have lov til at blive her.”

      Helt rigtigt. Jo før vi igen lærer kunsten at diskriminere (dvs vælge og fravælge baseret paa vores egen nationale interesser, historiske og sociale realiteter) desto bedre.

      Kommentar by Marius — 30. marts 2009 @ 20:52

    14. >10

      Helt rigtigt. Der er udryddelser igang over hele den muslimske verden, af de kristne mindretal, som får smadret hjem og levebrød og bliver tævet og myrdet.

      Og den danske venstrefløj sidder bare og drikker sin selvfede aftenkaffe til selvfedsfabrikken DR.

      Kan man ikke lave en.. Forening til nedlæggelse af DR?

      Ville det ikke være en sjov happening?. Alene nyheden ville måske få nogle danskere til at forstå at der er andre kilder i verden end DumhedsRadio.

      Åh, hvor jeg hader dem. Hader deres hykleri og deres svineri og deres ondskabsfulde propaganda. Gad vide hvor mange lig, der egentlig ligger i deres kølvand, af alle de nyheder de holder tilbage, den udvikling de holder tilbage, den retfærdighed de holder tilbage og juridiske opgør, som burde være.

      Hæslige mennesker.

      Kommentar by Solipsisyfos — 30. marts 2009 @ 21:11

    15. @Tim Pallis

      At dømme efter linket til Berlingske Tidende (Berlingske Tidende – »Tilbage? Ikke for en million« (Helbin Güli med tørklæde)) er familien muslimer.

      Kommentar by Snail — 30. marts 2009 @ 21:42

    16. @Tim Pallis og andre

      Helbin Güli uden tørklæde i TV-Avisen (http://www.uriasposten.net/?p=6697#comments), men med tørklæde, da Berlingske Tidende kom forbi for halvandet år siden. Ligner det en tanke?

      Var der ikke noget med, at Ahmed Akkari og hans familie var velintegreret, indtil de fik opholdstilladelsen. Derefter ville Ahmed Akkari ikke længere give hånd til kvinder osv. Nogen, der har et link til historien om Akkari?

      Helbin Güli med tørklæde:

      http://www.berlingske.dk/article/20070511/danmark/105111068/&template=zoom&image=0

      Kommentar by Snail — 30. marts 2009 @ 21:44

    17. 10 Tim Pallis:
      Dit argument om det er kristne er god, den vinkel har jeg ikke tænkt på før, jeg vil strække mig så langt at, ja måske, jeg tvivler dog på at det er en farbar vej, jeg ved ikke om myndighederne har øje for det, men jeg er næsten sikker på at de har det i sine overvejelser.
      Loven er trodsalt lavet til at forfulgte menesker har forrang.

      Kommentar by Per N — 30. marts 2009 @ 21:46

    18. 10 Tim Pallis

      Du har ret i at det gør en stor forskel og at DR burde fortælle den historie.

      Men de fleste læsere her på bloggen kender jo godt til hvad der foregår. Så det er nærmest unødvendigt at gøre specielt opmærksom på det.

      Det er klart at DR her bruger nogle der nemt kunne være kristne til at skaffe sympati for deres dagsorden, der er at få flere muslimer til Danmark.

      Det er også klart at en ordentlig regering ville diskriminere efter religiøse forhold, i spørgsmål om opholdstilladelse. Undskyldningerne for at spille dum, er ved at være brugt op.

      Kommentar by Sortalf — 30. marts 2009 @ 22:10

    19. Bare man for fanden kunne ramme disse selv fede politikere,som i den grad skulle sendes ud i en krigs zone eller snare koncentration lejer.

      Er der virklig ikke nogen der ser hvad der sker i dette land de fleste af os sidder med hænderne i skødet og tænker at disse muslimer bare skulle sende et hvis sted hen uden at tænke på at at vi har været med til at skabe denne uholdbare situration for vores medmennesker af anden etnisk herkomst, vi burde om nogen skamme os og se at få afsat den flok gangster der sidder ved magten i dette land.
      Måden det gøres på er at stå sammen om de selv samme værdier vi byggede vor land på .. vi hjælp til med at skabe denne flygtninge strøm rettet mod vores land , i stemte venstre og de andre kompaner ind i har også en del af skylden . man er fanme ikke Stolt af at være Dansker mere efter at vi blev tvunget med i krig , det hed sig at vi skyldte noget for at sige det mildt så skylder vi ikke noget overhovedt , vågn op nu vi har betalt med vores hjerteblod for at dette land engang toppede liste for det land i verden der gav mest til andre så kom venstre og de konsevertive samt pianisten trigonen som drejer skapt til højre tjek konservertivs valg plakat fra 40erne der var hagekors på vores ældere generation er døde så de siger ikke menget men vender sig nok i deres grav når de ser deres sønner styre vores land i graven.
      Vi os mennesker der har overskyd af næstekærlighed skulle få den store finger ud og komme på gaden vi har intet at frygte så længe vi handler ud fra vores hjerter … dette samfund er blevet hjerteløst og hvis også vil miste vores sjæl så bliv endelig siddende i sofaen og se på hjernevaskeren.
      Danas folk vågn op vil skal stå sammen mod alt der ikke af kærlighed og retfærdighed ,politikere er vendekåber alle sammen der ikke nogen der tør at rører ved noget de andre har gjort giftig, flykning eller hjemløs det er ligemeget vi har denne ene jord denne ene verden og den er fælles så længe at man opføre sig ordenligt…

      må alle der ikke tænker på sin næste forlade denne jord A.S.A.P

      må alle der dækker sig under paragraf 56 grundloven få deres rødvin galt i halsen og forlade denne jord…amen amen

      Kommentar by akg — 30. marts 2009 @ 22:37

    20. @ Tim Pallis – jeg kan godt se, at det gør nogen forskel om de er kristne eller muslimer. MEN – i Södertälje i Sverige, hvor der først kom tusinder af kristne “syrianer”, havde de nøjagtig de samme problemer med dem, som med alle andre, der kommer fra klansamfund. Og nu er der kommet et til : de senest tilkomne muslimer fra Irak, bliver chikaneret ud af de først ankomne syrianer. Facist for Sverige (og Danmark) kan ende med at blive det samme: strid og opløsning.

      Kommentar by wied — 30. marts 2009 @ 23:02

    21. Der hvor muslimer og ikke-muslimer lever sammen eksisterer ingen fred, ingen ønsker om at trække på samme hammel.

      Klan-samfund er at ligne med parallelsamfund og har intet tilfælles med de vestlige former for samfund.

      For filen hvor ville jeg ønske vi kunne sætte sving i repatrieringerne.

      Hvorfor skulle Nordirakerne forøvrigt ikke kunne hjemsendes ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 30. marts 2009 @ 23:45

    22. Hvis iraqerne kom som flygtninge for ti år siden, flygtede de i sin tid fra Saddam. Han blev henrettet for nogle år siden, og flygtningene kan derfor godt tage hjem.

      Godhedsindustrien må snart fatte, at fordi nogle fremmede kan sige asyl, giver det ikke automatisk forsørgelse resten af livet på danske skatteborgeres regning. Hvis de fremmede ikke opnår asyl, skal de ud af landet igen. Hvorfor har man ellers asylreglerne ?????

      Og man skal naturligvis stramme asylreglerne, så det ikke kan lade sig gøre, at afviste asylanter sidder og kukkelurer i ti år. Og det er manipulerende følelsesporno, at benytte børn som reklame for DRs partiskhed. Forældrene havde jo ikke noget imod at rykke børnene op med rode for at rejse til Danmark – vel ?

      Hvor bange og skræmte var de ikke dengang, da de skulle rives væk fra vante omgivelser for at komme til et land med koldt klima og en helt anden kultur. Og hvor de ikke kunne tale med eller forstå folk omkring sig.

      Kommentar by Janutte — 31. marts 2009 @ 00:30

    23. Uha ja de stakler de har kun fået lov at være her i 10år selvom de sagtens kunne være teget hjem for længe siden og ud over det har de kun fået et hus foræret af kommunen, de har det hårdt

      Kommentar by Niels — 31. marts 2009 @ 01:23

    24. Selv dansk rødekors kan se det forkerte i følelsespornoen for åben skærm:

      http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/318775:Danmark–Roede-Kors–Asylansoegere-misbruges-til-medieomtale

      Kommentar by Niels — 31. marts 2009 @ 02:26

    25. -> Tim Pallis

      “Der er ingen her på bloggen eller i medierne, som tør sige noget om deres religiøse baggrund. Religion er tabu. Både ordet islam og ordet kristen er bandlyst. Vi ved derfor ikke om disse afviste asylansøgere er kristne assyrer eller muslimer.”

      Jeg gik sådan set ud fra, at de er muslimer, men intet oplyses i indslaget, og som du skriver, så kan det meget vel være de er kristne.

      Det ændrer for mig at se intet ved indslagets karakter og mit fokus. Afviste asylansøgere skal ikke have opholdstilladelse – punktum.

      Er familien kristen, har DR begået en stor udladelsessynd – lidt ligesom når Ahmediya-muslimerne bruges som eksempel på moderat islam.

      Kommentar by Kim Møller — 31. marts 2009 @ 03:28

    26. Det er som om bidragyderne her til Uriasposten retter deres vrede mod muslimer, asylanter og Fanden og hans pumpestok.

      Men de udhængte udnytter jo blot reglerne – ikke sandt ???

      Det er jo de hellige velforvarede, radigale og andre, der er villige til at sælge arvesølvet for laveste bud, der er skurkene – ikke ors ? Ret hellere skytset mod DEM.

      Ukrudt skal man hive op med roden……

      Kommentar by Janutte — 31. marts 2009 @ 04:25

    27. Frygtelig historie og helt urimeligt at der ikke er blevet gjort noget for længe siden. Takket være følelseskolde mennesker som Gerd Gottlieb, der ikke tænker på mennesker men på eget ideologi, sidder der i dag alt for mange mennesker (børn som voksne) fast i en tidslomme. De kan ikke komme videre med livet, fordi de ikke ved hvor længe de er i Danmark og jo længere de er her, desto sværere blive det at flytte hjem igen.
      Hvis det ikke var for Gerd Gottlieb og hendes medsammensvorne, ville de afviste asylansøgere være blevet send hjem for længe siden og de ville nu have været i fuld gang med at opbygge et liv i hjemlandet.

      Ulækker og umenneskelig behandling, af fastholde folk i den tro, at de kan komme til Danmark og få alt foræret af de danske skatteborgere.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 31. marts 2009 @ 04:26

    28. Overhovedet at tillade udviklingen af asylantal til de størrelser de har og har haft er helt galt.

      Mennesker der flygter fra naturens rasen- vulkaner, jordskælv, brande og lignende- bør gives praktisk hjælp til overlevelse og genopbygnings hjælp nær hvor de er.

      Mennesker der flygter af andre grunde bør gives praktisk militær støtte til hjælp til at kunne forblive hvor de er eller til livets etablering inden for nærområdet indtil militær indsats hvis det skulle være nødvendigt kan sikre dem endelig tilbagevenden og fortsat liv i deres hjemlande.

      Som nævnt i kommentar 12 er religion ikke tabu. Det er dog ikke det eneste emne der er indlæg eller kommentarer om hverken her eller andre steder.

      Kommentar by Peter Buch — 31. marts 2009 @ 04:36

    29. Der burdes foretages en analyse af DR-journalistsegmentets sociale og kulturelle verden og forskellene i forhold til den brede befolkning, som er tvangsindlagt til at betaler dem for deres arbejde. Økonomisk ligger de i den øvre lønskala, sikret gennem offentlige midler (licens), socialt og kulturelt omgås de og identificerer de sig med samfundets privilegerede.

      Specielt interessant er, at da deres egen succes beror på sprogets magt, har de en klippefast tro på, at alt kan italesættes, alt er sprog. Multikulturens er for dem et abstrakt begreb; det er alene et spørgsmål om retorik, da retorikken er deres profession og verden.

      Inden for dette forkælede og abstrakte verdensbillede er kultur kun noget eksotisk folkloristisk, noget der frit kan udskiftes og uden videre og derfor uden reel indhold, helt ligesom man skifter tøj. Hvorfor ikke traditionel muslimindpakning om formiddagen, klassiske forretningssnit om eftermiddagen, goth om aftenen, you name it.

      Forankret kultur eksisterer sådan set ikke for dem. Danskheden kan f.eks. slet ikke rummes i deres verdensbillede og skammes ud som suspekt. Begrebet kulturforskelle er noget, som kun onde suspekte mennesker går op i, noget der fører til den grimme og uønskede dem-mod-os-retorik, noget som anstændige mennesker må tage afstand fra.

      Det fører så til, at der inden for det verdensbillede heller ikke eksisterer nogen grund til, at ikke alle og enhver kan indvandre og udvandre af landet og være danske eller ikke-danske, helt fuldkommen som de selv har lyst til. Asylbegrebet er for dem fundamentalt uforståeligt.

      Politisk er dette verdensbillede sammenfaldende med de radikale venstres.

      Kommentar by traveler — 31. marts 2009 @ 05:16

    30. traveler:

      Jep Jep. andet er der ikke at sige til det.

      Kommentar by Per N — 31. marts 2009 @ 08:40

    31. -> #10 Tim Pallis & andre

      “fremhæve Sverige, som det land, der tog sig af både de danske jøder og de kristne assyrer”

      Inden i får talt jer helt hen i drømmeland om kristne arabere er det værd at kigge på netop Sverige, hvor der rent faktisk findes mange kristne assyrer, specielt i Södertalje, hvor de har bl.a. omdannet kvarteret Hovsjö til en ghetto sammenlignlig med Rosengården i Malmø. Det er ikke kun et spørgsmål om religion, men også et spørgsmål om arabisk kultur og klan-mentalitet.

      Kommentar by JensH — 31. marts 2009 @ 08:53

    32. Jeg er enig i mange af indlægene, det er helt utilgiveligt at myndighederne ikke har fået gennemført udsendelsen af de afviste asylansøgere efter disse mange år. Men faktum er alså, at vi har børn boende i centrene på (var det?) 10. år. For mig at se vil det eneste rigtige være, at lade nåde gå for ret, og lade disse familier blive i Danmark, imod en mere aktiv udsendelsespolitik for de der ankommer herefterdags…

      Kommentar by Under Cover — 31. marts 2009 @ 13:38

    33. Kære Kim
      Stor respekt for din blog.

      Og er enig med dig i mange af dine fremragende analyser, og afsløringer af DR tendiøsitet.

      Men: dette citat. “Jeg gik sådan set ud fra, at de er muslimer, men intet oplyses i indslaget, og som du skriver, så kan det meget vel være de er kristne.

      “Det ændrer for mig at se intet ved indslagets karakter og mit fokus. Afviste asylansøgere skal ikke have opholdstilladelse – punktum.”

      Er familien kristen, har DR begået en stor udladelsessynd – lidt ligesom når Ahmediya-muslimerne bruges som eksempel på moderat islam.

      Det synes jeg er for kynisk.
      Det gælder om at holde hovedet koldt og hjertet varmt.
      Kynisme og regelrytteri og “principper” kan vi ikke bruge til noget.

      Jeg synes godt man kan se på pigernes situation.

      Ridder af Dannebrog

      Kommentar by ridder af Dannebrog — 31. marts 2009 @ 13:48

    34. -> #32 Under Cover

      “For mig at se vil det eneste rigtige være, at lade nåde gå for ret, og lade disse familier blive i Danmark”

      helt uenig. Det ville være en beløning for at ikke efterkomme den dom der er faldet i sagen, og derefter opholde sig ulovligt i landet i over 10 år. Iøvrigt, så betyder den slags amnestier altid, at tilstrømningen af nye asylansøgere øges, da mange selvfølgelig håber på, at de også kan få asyl selvom de egentlig ikke er berettiget til det. Da Spanien gav amnesti til 600.000 illegale i 2004 betød det, at landet efterfølgende oplevede et massivt pres på sine grænser. Da Sverige i 2006 gacv amnesti til 18.000 afviste betød det, at landet hinsidan året efter fik over 38.000 asylansøgere. Specielt fik Sverige mange fra Irak, og de har jo altså vist sig at være særdeles svære at slippe af med, så din snak om en “aktiv udsendelsespolitik” holder altså ikke vand i virkelighedens verden.

      Kommentar by JensH — 31. marts 2009 @ 13:50

    35. “Ahmed Akkari var tudehistorie i 1994, og fik opholdstilladelse af Birte Weiss

      Ekstra Bladet har i flere uger gået tæt på danske imamer, og det er ikke småting det kaster af sig. Her det meste fra Akkaris Dobbeltspil:

      “Syvårige Ahmed kom til Danmark i 1985, hvor familien boede i Hurup i Thy, indtil fodboldklubben betalte en afskedsreception med pommes frites og sodavand i klubhuset i 1990. Årsagen var, at familien Akkari selv ville tilbage til Libanon, men allerede et år efter var Ahmed Akkari og familien tilbage i Danmark igen. Nu kunne de bare ikke få asyl.

      Det resulterede i, at Ahmed Akkari og familien optrådte ivrigt i nordjyske medier som en stakkels familie, der ikke ville tilbage til det -måtte man forstå -frygtelige hjemland, som i mellemtiden var blevet fredeligt efter en 15 år lang borgerkrig.

      To tunger
      Februar 1994 trykte det daværende Aalborg Stiftstidende eksempelvis en artikel om familien Akkari med overskriften: ‘Jeg er dansker’. ‘Danskeren’ var Ahmed Akkari, dengang 15 år. Det besynderlige er, at ‘danskeren’ på dette tidspunkt havde opholdt sig lige lang tid i sit hjemland, Libanon, og i Danmark -alligevel sagde Akkari: – Jeg vil ikke tilbage til Libanon, det er ikke mit land mere. Jeg er dansker nu -det er kun, når jeg ser mig i spejlet, at jeg tænker på, at jeg er udlænding. Han hævdede, at han slet ikke forstod sproget i Libanon – han må i givet fald have lært sig arabisk, efter artiklen i den jyske avis blev trykt. I dag bor Akkaris libanesiskfødte hustru og lille datter i Libanon, ligesom han er ved at uddanne sig til imam i landet…

      Humanitært ophold
      I artiklen beskrev journalisten, at familien havde hængt malerier af danske bøndergårde og danske kravlenisser op på væggen. På walkmanen blev spillet: ‘Oles nye autobil’, ‘Jeg en gård mig bygge vil’, og ‘Jeg ved en lærkerede’. Den tårepersende historie var det ikke kun Aalborg Stiftstidendes journalist, der åd. Daværende indenrigsminister Birte Weiss (S) gav efterfølgende familien Akkari en humanitær opholdstilladelse.

      Da den var hjemme, var det pludselig en helt anden Ahmed Akkari, der tonede frem.

      Ville ikke give kvinde hånden
      Det fortæller skoleinspektøren på Sønderbroskolen i Aalborg, Karen-Grethe Lodberg, der en dag oplevede, at Ahmed Akkari ikke ville trykke hendes hånd, da hun skulle overrække ham hans eksamensbevis: – Det har jeg aldrig oplevet hverken før eller siden. Det religiøse var ikke noget, han skiltede med, før han fik sin opholdstilladelse. Men da han fik den, blev han ortodoks, siger hun til Ekstra Bladet.””

      http://www.uriasposten.net/?p=3113

      Kommentar by intel — 31. marts 2009 @ 13:55

    36. Fortsat i samme gænge som nr. 7, 12 og 28:
      Der er lande der er flygtningeeksportører.
      Lande hvis ledelser tillader eksistensen af forfølgelse, der medfører at mennesker bliver flygtninge, eller lande hvor autoriteterne selv står bag forfølgelser.
      Den i mine øjne temmelig beklagelige udeblevne reaktion- begyndende med pæne ord og ultimativt en krigserklæring og krig fra hvad kunne være “den samlede civiliserede verden” ( en til lejligheden konstrueret samling af hvad jeg betegner som retsindige lande og individer, eksistensen er uvis og muligvis kun en tanke ) – mod disse forhold, menneskers og landes handlinger, sammen med mediebilledets ofte ensidigt focuseren på flygtninges elendige situation bør ikke – efter min mening- få retsindige til at afvige fra det generelle synspunkt: FLYGTNINGE SKAL HJEM – og landene i øvrigt behandle deres borgere godt uden at tillade eller medvirke i forfølgelser.

      Kommentar by Peter Buch — 31. marts 2009 @ 13:56

    37. JensH

      Jeg ved det…jeg ved det. For mig at se (og der er vi altså uenige)er der kun een mulig udgang på denne kattepine vore handlingslammede politikere har sat landet i, og det er at lade disse mennesker bliv (selv om det er himmelråbende forkert og formentligt vil afstedkomme en byge af uønskede følger). Jeg er udemærket klar over, at det ikke er tilfældigt, at vi ses grædende børn der taler flydende Dansk og får 10. i karakterer i skolen – men det griber mig sgu om hjertet at være vidne til disse børns skæbne. Jeg mener ikke at kampen imod islamiseringen mv. bør føres med disse mennesker som gidsler. Derfor skal der slås en streg i sandet nu ! Hurtig sagsbehandling med efterfølgende udsendelse med magt hvis afslag, vil være det eneste rigtige. Eftergivenhed er normalt ikke en af mine spidskompetencer, for jeg erkender hvad der deraf følger. En tvangsudsendelse af de nævnte efter så lang tid er ikke moralsk forsvarligt efter min målestok.

      Kommentar by Under Cover — 31. marts 2009 @ 14:20

    38. -> #35 Under Cover

      “Jeg er udemærket klar over, at det ikke er tilfældigt, at vi ses grædende børn der taler flydende Dansk og får 10. i karakterer i skolen”

      Og hvad vil du sige til de næste der kommer til landet og søger asyl uden grund, og som ikke vil acceptere et afslag?? Og til de næste som så kommer opmuntreret af muligheden for amnesti?? og de næste….

      Det er skruen uden ende hvis du først giver efter. Men nu du nævner mediernes følelsesponografiske udlægning af sagen, så har vi faktisk et eksempel fra tidligere. Jeg tænker her på den berygtede Palæstinenser-lov fra 1992, hvor medierne også var helt oppe på dupperne når det kommer til at manipulere med seernes følelser:

      “Palæstinenserloven refererer til en særlov fra 3. marts 1992 der gav kollektivt asyl til 321 libanesiske palæstinensere der tidligere havde fået afslag.

      Palæstinenserne var rejst fra Libanon til Danmark i løbet af 1990 1991, hvor de søgte asyl på en påstand om at de var forfulgte i Libanon. Men en mindre stramning af sagspraksis i Direktoratet for Udlændinge og Flygtningenævnet under KVR-regeringe i efteråret 1989 bevirkede at en tidligere praksis med automatisk at give asyl til palæstinensere fra Libanon var blevet ændret så sagerne nu blev vurderet enkeltvis. Dette bevirkede at det blev vurderet at de 321 palæstinensere ikke var forfulgte i Libanon og derved fik afslag på asyl.

      Efter afslaget valgte en gruppe på mellem 50 og 100 palæstinensere at besætte Enghave Kirke og kort efter mellem den 7. og 8. september 1991 Blågårds Kirke hvor sognepræst Lisbeth Søe inviterede dem indenfor. Besættelsen af Blågårds Kirke skulle vare ved i over fem måneder.

      Palæstinenserne vakte en del sympati blandt en lang række danske organisationer og individer. 600 danske præster skrev under på en støtteskrivelse der opfordrede til opholdstilladelse, danske BZere besatte Direktoratet for Udlændinge og Justitsministeriet i protest mod afslaget af asyl. Lobbyorganisationen Landsforeningen af Danske Flygtningevenner blev oprettet for at hjælpe med at presse en opholdstilladelse igennem og Savage Rose, Kim Larsen, Anne Marie Helger og Lone Hertz gik alle i fortale for palæstinenserne.

      Den 3. marts 1992 valgte et flertal i Folketinget bestående af Socialdemokratiet (nuværende Socialdemokraterne), Det Radikale Venstre og Socialistisk Folkeparti uden om KV-regeringen at omstøbe udlændingestyrelses afgørelse og give kollektiv opholdstilladelse til alle palæstinensere der havde opholdt sig i Danmark i mere end 12 måneder. Loven blev i dagligt talebenævnt som Palæstinenserloven.

      Efterspil:
      Umiddelbart efter vedtagelsen valgte over halvdelen af palæstinenserne at tage tilbage til Libanon for at fejre opholdstilladelsen i Danmark – på trods af at de havde påstået at de havde været forfulgte i Libanon. Ugen efter kom det yderligere frem at 312 af de 321 angiveligt forfulgte palæstinensere havde rejst frem og tilbage mellem Danmark og både Libanon og Syrien i løbet af 1990 og 1991, mens de havde søgt asyl i Danmark.

      I 2005 viste en undersøgelse at omkring 42% (135) af palæstinenserne i de efterfølgende år har været involveret i og dømt for kriminalitet og at 74% (238) var på passiv forsørgelse. Af de 110 børn født af gruppen af 321 palæstinensere havde 56% (62) været involveret i kriminalitet.”

      http://da.wikipedia.org/wiki/Pal%C3%A6stinenserloven

      Kommentar by JensH — 31. marts 2009 @ 14:41

    39. Tak for referatet af TVA, som er som jeg husker den, da jeg af samme grund holdt op med at se den for et par år siden. Asylansøgere og dem, som har fået asyl i Danmark har det tilfællles, at 1.de ikke er kommet til DK, som det første land og at de 2.ikke er personligt politisk forfulgt. Der er således eo ipso ingen politiske flygtninge i DK. De kan alle afvises uden at overtræde FN-konventionen. Og ja,grædekoner, der er en ond verden vi lever i, hvor milliarder af mennesker har det dårligere end os. Noget de i øvrigt selv bidrager til ved f.ex. at føde alt for mange børn, som hverken de og endnu mindre deres lande kan forsørge.

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 31. marts 2009 @ 14:54

    40. @JensH: Tak for den grundige gennemgang, som er meget nyttig. Man kan føje en del myrdede, voldtagne og lemlæstede til resultaterne af Palæstinenserloven. Ikke et ondt ord om Palæstinensere – de udøver blot det håndværk, de har lært i deres træningslejre.

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 31. marts 2009 @ 15:08

    41. -> Ridder af Danebrog

      “Det synes jeg er for kynisk. Det gælder om at holde hovedet koldt og hjertet varmt. Kynisme og regelrytteri og “principper” kan vi ikke bruge til noget.”

      Skåret ind til benet, så mener jeg danske udlændingeregler FØRST OG FREMMEST skal tilgodese danskernes interesse. Det der er vigtigt for mig, er at mine børn vokser op i et trygt og velfungerende Danmark.

      Flere forhold gør det vanvittigt at snakke om undtagelser.

      1) De hidtidige erfaringer med indvandring (økonomi, kultur, social kapital)
      2) Internationale konventioner (gør det umuligt at skelne)
      3) Undtagelser skaber præcedens (og hermed større godhedsindustri)
      4) Vi hverken kan eller skal løse verdens problemer (mængden af ondskab, krige og fattigdom)

      Kommentar by Kim Møller — 31. marts 2009 @ 15:20

    42. -> #40 anti-marx anno dazumahl

      “Ikke et ondt ord om Palæstinensere – de udøver blot det håndværk, de har lært i deres træningslejre.”

      Læg så dertil hvad de er blevet opflasket med af had via bl.a. deres TV-stationer. Men nu var mit ærinde egentlig mere at beskrive resultatt af hvad de naive gut-menschen påfører os andre for hver gang de skal have luft for al deres godhed og anstændighed. At der så også er en masse naive Danskere, der hver gang lader sig rive med af deres følelser når disse følelsesponografiske kampagner kører, og kræver amnesti til afviste asylansøgere, er virkelig utroligt. Hvornår lærer de det?? Der findes så mange problemer med de herboende muslimer, at ‘folke’-kravet snarre skulle lyde på, at al muslimsk indvandring skal stoppes nu, og en egentlig repartriering af de mest utilpassede skal igangsættes.

      Kommentar by JensH — 31. marts 2009 @ 15:25

    43. Enig. Jeg skrev: Ikke et ondt ord om Palæstinensere – de udøver blot det håndværk, de har lært i deres træningslejre,-)glemte jeg. Det var ment som den sorteste humor og dog nok temmelig tæt på sandheden.

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 31. marts 2009 @ 15:58

    44. Vi kan vel i større eller mindre omfang medvirke til at løse en del af verdens problemer- så det ikke bliver alt for surt i alle lande, det er med en anden formulering, det jeg mener, kunne være følgen af handlinger foretaget af “den samlede civiliserede verden” mod uret og forfølgelse, mod flygtningeeksportører og flygtningeindustri.

      Kommentar by Peter Buch — 31. marts 2009 @ 16:03

    45. #38 JensH

      Jeg er alvorlig bange for at du forveksler mig med visse medlemmer af den radikale folketingsgruppe :O) Jeg kan ikke være mere enig med dig i dit indlæg – der vil formentligt komme (som jeg også selv nævner) en byge af uheldige følger at, at lade de afviste blive, ligesom det ikke vil være retfærdigt at lade dem blive. Disse følger må der tages skrit til at afværge (hjemsendelse indenfor kort tid). Men efter SÅ mange år med handlingslammelse ligger “fejlen” ikke alene hos de berørte flygtninge, og slet ikke hos deres børn…og det er der min kæde ryger af. Og lur mig om ikke det bliver udgangen på sagen, ingen valgte politikere vil associeres med grædende børn der bærers ombord på et fly.

      Kommentar by Under Cover — 31. marts 2009 @ 16:38

    46. Ha, gud hjælpe mig, om man så ikke stiller dem op foran selveste Jellinge-stenen, så alle vi “tumbede” og “tilbagestående” DR-seere lige kan blive mindet om vore kristne rødder og få skåret ud i pap,
      hvor onde vi er. Normalt udviser DR da ellers stor foragt for alt, der bare minder om kristendom, men lefler for islam dagligt.

      Mageløst propagandaindslag.

      Kommentar by Bjovulf — 31. marts 2009 @ 17:16

    47. 44. Peter Buch

      OK – og hvordan har du så tænkt dig dette skal foregå, for hvad mangler den civiliserede verden at forsøge sig med og som måske til en forandring vil virke efter hensigten ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 31. marts 2009 @ 17:35

    48. 10 år har de boet i Danmark og nu har de fået eget hus og pigerne klarer sig godt i skolen. Jeg kan godt forstå at de ikke vil tilbage til Irak. Kun i Danmark får man gratis mad, sundhedspleje, tøj, hus og skolegang så snart man kommer over grænsen og har sagt “asyl”. Mange danske børn oplever aldrig at have så mange fagpersoner til at tage sig af deres helbred og trivsel og skolegang. Mange danske børn oplever aldrig at få den støtte i folkeskolen eller at få et gratis hus. Det er meget, meget grumt at koncentrere så meget hjælp både socialt og økonomisk på så få mennesker. Det er grumt overfor de mennesker der skal rejse tilbage til Irak og det er grumt overfor de mange danske børn der ikke får den hjælp der nu kun tilkommer så få. Det er også grumt at DR og Røde Kors koncentrere sig om så få personer, når så mange andre har samme hjælp behov. Hjælpen er alt for eksklusiv og øremærket. Det skaber splid. Der mangler solidaritet med de mange andre der har det socialt og økonomisk hårdt.

      Kommentar by Janne — 31. marts 2009 @ 17:39

    49. 45. Under Cover

      Disse familiers voksne medlemmer har selv kraftigt medvirket til de fortsat befinder sig hvor de gør !

      Intet, absolut intet, har kunnet få dem til at overveje at rejse hjem.

      De har koldt og kynisk selv udnyttet deres egne børn – og de forskellige advokater og centermedarbejdere osv. har hjulpet dem.

      De har hele tiden vidst de skulle hjem, men ethvert nyt forsøg fra deres advokater har igen og igen udskudt deres hjemrejse.

      Jeg har temmelig svært ved at finde medlidenheden med disse mennesker frem, når jeg tænker på hvad der er ofret på bl.a. deres vegne.

      Vesten sendte deres sønner og døtre ned for at skaffe Saddam Hussein af vejen.

      Det har kostet adskillige unge Vestlige soldater livet.

      Dernæst har det kostet de Vestlige Allierede forfædelig mange penge.

      Samtidig har forskellige eruopæiske lande forsørget flygtninge fra Iraq mens krigen i hjemlandet stod på.

      Og nu hvor deres land, og de tilbageblevne vestlige tropper, har brug for deres hjælp til genopbygningen og stabiliseringen vil de ikke tilbage!

      Gu´ SKAL de tilbage for de skal hjem og tage fat på at gøre deres eget land til et godt land at leve i !

      Længere er den ikke .

      Kommentar by Vivi Andersen — 31. marts 2009 @ 17:51

    50. Jeg gentager gerne- først med pæne ord forsøge at få flygtningeeksportører til at ændre opførsel. Modtage flygtninge fra landene.
      Dernæst såfremt dette ikke medfører forandring, med restriktioner og ultimativt krig og besættelse af en del af det pågældende land skabe forsvarlig plads til flygtninge.
      Ingen af de af mig nævnte sidste større invasioner altså de mod Irak og Afghanistan havde mig bekendt et større antal flygtninge – fra disse prægtige flygtningeeksportørlande- med i tilslutning til første angrebsbølge. Det tror jeg var en stor fejl.

      Kommentar by Peter Buch — 31. marts 2009 @ 17:53

    51. Og så er der noget i forbindelse med flygtninge og asylansøgere fra de arabisk-islamiske Middelhavslande jeg ikke kan forstå.

      Hvordan kan det gå til at mennesker fra disse lande kan opretholde status af flygtninge, når deres hjemlande fra 2010 bliver Partnerlande til EU og dermed får adgang til en del af det EU-landene har adgang til ?

      Og hvordan kan det gå til, at vi har modtaget flygtninge fra disse lande samtidig med vi og amerikanerne hvert eneste år gennem en hel del år har pumpet sindssygt mange EUR og Dollars ind i disse lande ?

      Jeg har skrevet det er par gange før og vil fortsætte med som et slags mantra :

      gennem flere år har EU-kommissionen og de enkelte EU-lande tilsammen PR.ÅR tildelt alene Vestbred-araberne og Gaza-araberne 1 BILLION EUR !

      Hvor længe skal vi acceptere at der komme flygtninge-indvandrere derfra og hertil ?

      Hvad med at DE også fik smøget ærmerne op og begyndte at virke konstruktivt for deres egne områder ?

      Det de har haft overskud til har ikke været at sørge for at deres samfund blev opbygget til rimeligt fungerende samfund.

      Faktisk er det nogenlunde umuligt at få øje på HVAD Europæerne og også amerikanerne har fået ud af at pumpe milliarder af Dollars og billioner af EUR ind på deres konti !

      Nej hvad der er lykkedes for dem er at få deres befolkningsantal til at stige til horrible størrelser !

      De har ikke haft nødvendigt at skulle anvende energi på at frembringe virksomheder af forskellig art, landbrug, forskning osv., der kunne skabe områderne indtægter fra bl.a. eksport.

      De er blevet forsørget af Vesten .

      Og nu smækker fælden for Europa, for de sindssygt store årgange af børn og unge mennesker er områderne/landene ikke istand til selv at skaffe ordentlige skolegang, uddannelser og arbejde og intet tyder på, at befolkningstilvæksten bliver mindre.

      Dette her er så sørgeligt at tænke på, fordi de der skal fortsætte med at forsørge disse områder og deres befolkninger er vores egne børn, børnebørn og deres efterkommere.

      Hvor er vores vrede ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 31. marts 2009 @ 18:17

    52. Når det handler om afviste asylansøgere bruger medierne altid den samme følelsespornografiske skabelon. Billeder af børn der græder, bekymrede eller indignerede miner, og husk at ordet “afviste” ikke må nævnes.

      Der er brug for fornyelse. Jeg har nogle forslag:

      1: Den økonomiske vinkel.
      Hvad har denne familie kostet de danske skatteydere? De er blevet understøttet, de har fået advokattimer, sagsbehandlere og asylcenterfolk har brugt timer på dem, de har fået vand, varme og el, de har sågar fået et hus nu, og efterskoleophold. Hvor mange kroner er det blevet til over de ti år?

      2: Den psykologiske vinkel.
      Der vises klip med prominente medlemmer af Amnesti Nu!, Bedstemødre for Asyl og lignende organisationer. Derefter er der psykologer i studiet der analyserer dem. Hvorfor baserer de sig sådan på følelser, og undgår logik? Hvad er det der driver deres fanatisme?

      3: Hvad gør andre lande?
      Hvordan håndterer andre lande asylansøgere? Og hvilke erfaringer har de? Sverige, Libanon, Spanien, USA, Japan… hvad gør de?

      4: Godhedsindustrien.
      Et tilbageblik over godhedsindustriens udvikling de sidste tyve år. Denne mærkelige industri der ikke producerer noget, men bare vokser og vokser… Hvilke mindeværdige højdepunkter, og hvilke politiske sejre havde den? Grafer og lagkager illustrerer udviklingen.

      5: Børnemishandling!
      Det er nu afsløret at afviste asylansøgere misbruger deres børn. De udnytter kynisk børnene til at få opmærksomhed og undgå tvangshjemsendelse. Journalister stiller kritiske spørgsmål til forældrene. Heller ikke advokater, sagsbehandlere og politikere går fri… hvorfor har I tilladt elle endda udnyttet denne børnemishandling?

      6: Paneldebat.
      Det diskuteres hvordan vi kan undgå at afviste asylansøgere bliver i landet. Hvordan undgås langtrukken asylbehandling? Hvorfor er der mulighed for at anke en afgørelse? Hvorfor skal tilværelsen som afvist asylansøger være så behagelig, at de foretrækker at blive her? Hvem har økonomiske interesser i at de bliver her?

      Kommentar by Mallebrok — 31. marts 2009 @ 19:22

    53. Gode spørgsmål du stiller, Mallebrok (som altid i øvrigt).

      Hvor mange kroner kunne familierne have fået med hjem til Irak, hvis de var rejst hjem og havde fået de mange penge de nu har kostet i Danmark med sig.

      Kommentar by Janne — 31. marts 2009 @ 19:52

    54. Og ikke mindst… Hvor mange andre irakiske familier kunne samtidig få hjælp i Irak?

      Kommentar by Janne — 31. marts 2009 @ 19:53

    55. @Kim

      Hej Kim

      1) De hidtidige erfaringer med indvandring (økonomi, kultur, social kapital)
      2) Internationale konventioner (gør det umuligt at skelne)
      3) Undtagelser skaber præcedens (og hermed større godhedsindustri)
      4) Vi hverken kan eller skal løse verdens problemer (mængden af ondskab, krige og fattigdom)

      Som sagt forstår jeg godt hvad du mener.
      Og jeg er sådan set enig med dig…….og jeg er også enig i at journalistiken, somme tider er tendiøs , så du så godt afslører hér.
      Jeg er sådan set ligeglad med “godhedsindustrien”. og også alle de tidligerer kommunister og hvad de nu er.
      Men jeg er også et kristent menneske, og jeg mener at lige meget hvad , så mener jeg at man skal lade alt det “skidt” dække for at kunne se de to pigers skæbne og liv.
      De skal vel ikke bøde for en forfejlet indvandringpolitik hér i landet.

      Man må også se på det enkelte menneske.
      Forsvinder denne evne, så er vejen brolagt på vej mod barbariet.

      Derfor mener jeg lige at dette eksempel med de to piger er dårligt.
      For hér mener jeg godt man kunne gøre en undtagelse.

      Det var sådan set alt jeg mente.
      at hvis vores egen kristne etik forsvinder i hele kulturkampen-og kampen for det vi har kært, går tabt.
      Jamen så har vi allerede tabt på forhånd.

      I vor kamp for Sandheden og retfærdigheden , må vi aldrig slippe Jesus af syne.
      For han er Vejen;Sandheden og Livet

      Det er vel også kulturkampen.
      At holde fast i dette.

      Ridder af Dannerbrog
      Så har

      Kommentar by ridder af Dannebrog — 31. marts 2009 @ 19:56

    56. @ Under Cover

      Det virker også umiddelbart nærliggende for mig i den her sag at ‘trække en streg i sandet’, som du siger – tage medansvar for den lange ventetid for så til gengæld at gøre det helt anderledes og bedre fremover.

      Deri glemmer man/vi desværre bare at der hos de styrende eliter absolut ingen vilje er til at gøre det bedre fremover – tværtimod bruger man de her grædende børn til at søge at skabe præcedens for netop at fortsætte med at skubbe ofre foran sig og man vil igen og igen se dem skabe den her slags gidselsituationer.

      Var der bare skyggen af god vilje og menneskelighed hos eliten, var sagen en helt anden – men det er der ikke.

      For dem er der ikke ‘mennesker’, men kun ‘menneskemateriale’, som forbrugsstof i deres samfundsarkitektur.

      Kommentar by Søren Ferling — 31. marts 2009 @ 20:26

    57. Jeg læste for nogle år siden en artikel om en amerikansk FN mand i Kabul. Han var hammersur på bl.a Danmark, ikke fordi vi ikke hjalp men fordi vi hjalp inefffektivt. Et af hans hovedargumenter var at for 10 dollars om dagen kunne han holde en afgansk familie af muslimsk størrelse i live i Afghanistan. Vi brugte flere hundrede gange så meget på at holde dem i live i Danmark, og som han så tørt konstaterede, forskellen holder ikke flere afghanere i live, men danskere i godhedsindustrien “do gooders”.

      Kommentar by PeterK — 31. marts 2009 @ 20:27

    58. @Kim Møller (Tim Pallis og andre)

      “Jeg gik sådan set ud fra, at de er muslimer, men intet oplyses i indslaget, og som du skriver, så kan det meget vel være de er kristne.”

      I Berlingske Tidende gør de kristne irakere, der interviewes, meget ud af deres kristne baggrund, mens familien fra indslaget i TV-Avisen, der også optræder i Berlingske Tidende-artiklen, ikke nævner deres religiøse baggrund. Det TYDER på, at familien er muslimsk. Men vi kan naturligvis ikke vide det med sikkerhed.

      Kommentar by Snail — 31. marts 2009 @ 21:40

    59. Ham der Klaus Bøhlaus: Hvad er det med Gutmenschen og de der gummiansigter? James Bonnichsen, Jørgen BS, Niels Helveg, Nyrup … det er som om dhimmitude former deres fysiognomi.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 31. marts 2009 @ 22:53

    60. -> #52 Mallebrok

      Du burde sende din fornyelse af ’skabelonen’ til både DDR og TV2Knuzz. Jeg har dog bare et enkelt forslag til et yderligere punkt til fornyelsen. I mediernes traditionelle skabelon bliver de afviste asylansøgere altid beskrevet som værende meget recsource-stærke mennesker, som er højt motiveret for at tage fat, og de ville kunne tage et job i morgen hvis bare de onde Danske myndigheder ville give dem lov. Denne påstand bør give anledning til følgende punkt:

      7. Hjemlandets tab:
      Hvor meget vil det i forvejen fattige hjemland miste på, at Danmark optrådte egoistisk, og gav disse afviste men recsource-stærke asylansøgere arbejds-og opholdstilladelse, og ville en sådan handling ikke være dybt usolidarisk med den 3. verden??

      Appropos mediernes påstand om, at disse afviste asylansøgere står parat til at tage et arbejde i morgen, hvis bare de fik lov, så have Michael Sandfort en glimrende kommentar til dette allerede i Maj 2007:

      “Asylcentre
      Ifølge medierne er derrigtig mange børn og unge i landets asylcentre, som taler perfekt dansk og som brænder for at tage arbejde og uddannelse, hvis de får muligheden. Det kalder på berettiget medfølelse og selvransagelse.

      Det er imidlertid lige så tankevækkende, at disse unge tilsyneladende er mere velintegrerede end mange unge nydanskere med permanent opholdstilladelse. Er det, fordi de ansatte på asylcentrene er bedre til at integrere nytilkomne end resten af landets integrationsfolk, er det, fordi afviste asylansøgere er mere integrationsmotiverede end andre unge nydanskere eller giver medierne blot et fortegnet positivt billede af de unge på centrene for at tjene en skjult dagsorden?

      Uanset hvad svaret er, føjer det et vigtigt element til vurderingen af, hvordan integrationspolitikken bedst indrettes.”

      Tilsidst, hvis man ønsker at se endnu et resultat af disse Gut-menschens følelsesponografiske kampagner, så er der her eksemplet fra dengang Ahmed Akkari var tudehistorie i 1994:

      http://www.uriasposten.net/?p=3113#comments

      Kommentar by JensH — 1. april 2009 @ 09:17

    61. Mere af samme skuffe:

      “Jeg og min familie får ikke ophold fordi vi er muslimer.”

      http://www.barneflygtning.dk/album%20helin.html

      Hvis det bare var så vel som det 19 årige muslimske “barn” fra “barneflygtning.dk” skriver.

      Kommentar by Karl Meier — 1. april 2009 @ 09:28

    62. Med forlov: http://hodja.wordpress.com/2007/10/17/angaende-de-afviste-ansylans%c3%b8geres-helbred/

      http://hodja.wordpress.com/2008/01/18/ugeskrift-for-l%c3%a6ger-kan-v%c3%a6re-i-konflikt-med-de-internationale-etiske-regler-for-publicering-af-videnskabelige-resultater/

      http://hodja.wordpress.com/2008/01/28/formanden-for-den-almindelige-danske-l%c3%a6geforening-lyver-eller-ogsa-forstar-han-ikke-videnskab/

      Kommentar by Hodja — 1. april 2009 @ 11:55

    63. Sadamregimet er fjernet fra magten for flere år siden. Det er på tide at hjemsende de irakiske “flygtninge”, som flygtede fra sadamregimet. Iøvrigt tager mange “flygtninge” fra bl.a. irak og libanon på lange besøg i det land, de flygtede fra. Og det sker år efter år.

      Kommentar by Poul — 2. april 2009 @ 20:45

    64. Hvis der er fred og fordragelighed i flygtningenes hjemlande, kan man vel indstille bistands- og anden hjælp.

      Der er vel ikke længere brug for flygtningehjælp !!

      Integrerede flygtninge, som er gledet ind i samfundet som samfundsnyttige borgere er en anden sag, som jeg ikke vil kommentere her.

      Kommentar by Janutte — 4. april 2009 @ 11:10

    65. “Flygtninge” hjælpes bedst i nærområdet. Der kan man hjælpe langt flere for de samme penge. Og Danmark er ikke nærområde for “flygtninge” fra islamiske middelalderstater. Herboende “flygtninge” fra disse stater bør derfor sendes tilbage til det først sikre land i “flygtningenes” nærområde.

      Kommentar by Poul — 10. april 2009 @ 20:41

    66. (SKREVET AT ALIN GULI ( PIGEN DER BLIVER SNAKKET om)

      Go’ dag til alle jer der har skrevet her indtil.
      For det første synes jeg slet ikke i skal skrive om noget i ikke aner en skid om!!
      Jeg er muslim men det er ikke det der gælder her og det er ikke det vi snakker om for der rager ingen om vi er muslimer, kristene eller andet det giver jo slet ikke mening det i siger..

      Det med TV min familie har været i TV, aviser og alt andet mil. af gange vi græder ikke fordi nogen be’r os om det, men fordi det sårer os at tænke på hvordan vi bliver behandlet af ‘umenneskelige’ mennesker.!

      Neglelak & tørklæde? hmm. prøv at høre her det har intet med vores sag at gøre hvad fanden gør neglelak godt for når man hver eneste dag ikke tør at sove fordi man er bange for at blive vækket af politiet som gerne vil sende en hjem til et sted som man ikke føler sig hjem.
      Jeg føler mig ligeså meget hjem her i DK som i alle gør måske mere end jer.
      I kender slet ikke mig og min familie for godt nok til at sige jamen de får alt gratis og hvad ved jeg?
      GU GØR VI EJ!
      vi boede 6 personer på to små værelser i 6 år JA 6 PERSONER PÅ 2V ÆRELSER vi var 40 mennesker der havde samme badeværelse og køkken og vi gik på røde kors skoler.
      Så var der nogen af jer der snakkede om helbred?
      jeg har været så syg at jeg troede, jeg´skulle dø,
      jeg gik hen til lægen på en onsdag og hun kommer så ud og siger ( VI har først åbent i morgen selvom hun kan se at jeg ikke engang kan stå på mine egne ben.!

      I LYDER SOM NOGEN DER IKKE FORSTÅD DET DER BLEV SAGT I AVISEN SØDE MENNESKER.

      mhv. ALIN GULI

      Kommentar by Alin Guli — 3. marts 2010 @ 18:32

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper