14. juni 2015

Fire minutter og 35 sekunder med beskægget Politiken-blogger: Islam har en meget stærk anti-racisme

Tarek Ziad Hussein blogger på Politiken, og er ofte gæst i Rushys Roulette på Radio24syv. Jeg havde derfor ikke store forventninger, da jeg hørte han var gæst i dagens udgave af Arabiske Stemmer på P1. Jeg skiftede kanal efter denne langskæggede svada, da der blot var gået fire minutter og 35 sekunder, inklusiv programmets introduktion – Mekka er ved at blive Las Vegas.

Steen Nørskov, P1: Vi skal tale om Mekka og Medina i den her udsendelse. Tarek Ziad Hussein, du er af dansk-palæstinensisk oprindelse. Du studerer jura på Københavns Universitet, og er en kendt og flittigt brugt debattør her i Danmark. Vi skal tale, i først omgang, om den Umrah, lille pilgrimsrejse, du var på tidligere på året. …

Tarek Ziad Hussein, debattør: … Typisk så starter rejsen på den her måde, at man typisk har været i Medina først, eller kommer fra et andet sted. Så cirka 20 kilometer ud for Mekka, der er der et punkt, at når du først har trådt forbi det, så starter din ‘Umrah’ officielt. Så inden du gør det, inden du træder forbi der, så iklæder du dig nogle hvide klæder, og de hvide klæder symboliserer først og fremmest ydmyghed, men det symboliserer også at i det øjeblik du har de klæder på, så er du fuldstændig lige med alle andre mennesker der er tilstede. Uanset hvor rige eller fattige de er, uanset hvor høj, lav, eller hvilken hudfarve man har, så er man lige i det øjeblik.

Steen Nørskov: Hvad mener du med det?

Tarek Ziad Hussein: Meningen er, at når du står foran Gud, så har vi alle sammen den samme værdi. De materielle goder vi måtte have, eller den hudfarve man måtte have, er fuldstændig ligegyldigt. Det er jo en fantastisk ide, det er også udtryk for den meget stærke anti-racistiske tilgang man har i Islam, hvor man ikke anerkender racismen som helhed.

(Vejen til ‘Umrah’/’Hajj’ i Mekka: ‘Muslims only’)

“The society’s report added that the death penalty, which usually comes in the form of beheadings, can also be used against people who simply distribute the Bible and all other ‘publications that have prejudice to any other religious belief other than Islam.’ This means that anyone handing out any kind of religious literature that is not of Islamic faith can legally be executed. (Christian Post, 2014)

Oploadet Kl. 21:51 af Kim Møller — Direkte link27 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/66973/trackback

27 Comments »

  1. Noget af det mest uhyggelige ved hele udviklingen er at typer som Tarek Hussein bliver betragtet som både velintegrerede og begavede debatører.

    “…ikke anerkender racismen som helhed.”

    Hvad betyder det overhovedet?
    Kristendommen er f.eks. heller ikke just fyldt med raceteorier. Og hvis der tænkes på racisme i dets moderne forstand, så er der vel næppe nogen doktrin der er mere eksplicit racistisk end Koranen.

    Kommentar by Superman — 14. juni 2015 @ 22:03

  2. Sådan nogen skilte skal vi også have ved hvert eneste indrejsepunkt i Danmark. Farven skal bare byttes om, så der på det røde skilt står ‘For Muslims’, med en returpil, der fører direkte ud i finger 3 igen.

    Kommentar by bastardo — 14. juni 2015 @ 22:41

  3. Lie and treason every dam´n second…

    Oprøret bør starte på fredag…?

    Kommentar by Black Watch — 14. juni 2015 @ 23:01

  4. Den særlige muslimske antiracisme omfatter ikke andre racer end den muslimske, så det tager jo lidt af det, eller mere præcist: Islam er gennemracistisk, hvis man udvider begrebet race, hvilket jo er moderne.

    Steen Nørskov og hans gæst var rørende overens om, hvor fint, sødt og vidunderligt det er at gennemføre alle de ritualer, der hører med til at være muslim, der tager på pilgrimstur til mekka – jeg kan oplyse, at jeg og sikkert også mange andre finder alle disse ritualer dybt åndssvage og latterlige – tvangsneurotisk gentagelsestvang sat i system inden for rammerne af en religion. Forestillingen om disse kæmpeflokke af zombier, der valfarter til en stenfirkant og alle gør det samme får det til at løbe koldt. Hvis den trafik er udtryk for det fineste og mest ophøjede ved mennesket, så vil jeg hellere være noget andet.

    Kommentar by Nils — 14. juni 2015 @ 23:12

  5. Måske ikke rascisme, men andre religioner uha uha

    Kommentar by Robert R — 14. juni 2015 @ 23:16

  6. No non-Muslim may enter the cities of Makkah and Madinah. (However there is one unpublicized exception. Our national bus company, SAPTCO, runs Mercedes buses. Naturally, being a nation of managers and civil servants, we haven’t learnt to maintain them ourselves. So we import German mechanics. What happens when a bus breaks down in one of those cities? We send in an infidel German mechanic to fix it, under cover of darkness. We Saudis are not stupid. If we didn’t, then over time, years, perhaps decades, every SAPTCO bus in the country would eventually end up broken down in Makkah or Madinah. We wouldn’t be able to get them out. Imagine the congestion. Then all the beggars and overstayers would go and live in them.)

    Kommentar by Hodja — 14. juni 2015 @ 23:29

  7. Teknisk set har han vel ret, men udvider man racisme begrebet til at inkludere folks tro (som racismeparagraffen gør, hvilket i sig selv er fuldstændigt sindssygt) så er islam den absolut mest racistiske “race” der nogensinde har eksisteret. Det svarer til at sige at kommunismen ikke var noget problem fordi alle var lige fattige.
    Der har lige været en stor sag om bestikkelse i det offentlige, jeg mener det er på høje tid at det bliver undersøgt hvor mange mediefolk der bliver betalt af det muslimske broderskab eller lign organisationer for at udbrede den slags pseudo-“nyheder” om hvor god og fredelig islam er. Jeg tror desværre man finder MANGE journalister og redaktører på listen over folk der har modtaget en brun kuvert en mørk aften af en araber med fuldskæg og kjole.. Det værste man kan gøre er at tro at disse mennesker er dumme, de ved præcist hvilke knapper de skal trykke på og hvem de kan få til at gøre det for dem. Bare se hvor mange danskere der solgte ud under DDR og blev meddelere for KGB, det er præcist det samme vi oplever nu bare med en anden interesseorganisation.
    Positivt vinklede historier om islam er simpel propaganda der skal gøre befolkningen venligere stemt for mere indvandring fra muslimske lande, flere og større moskeer, og dermed mere magt til grupperinger som det muslimske broderskab der via imamer fra udlandet kommer hertil og taler i netop disse moskeer, hvorved de kan udføre et kollosalt værdifuldt lobbyarbejde og ensretning af de danske muslimer. “Salami metoden” som det kaldes, “indtil alt er for allah” som der står i “mein kamph”, undskyld, koranen.. Det værste ved det hele er at man på forhånd ved at de mennesker der hjælper dem nu med garanti får samme straf som tidligere KGB agenter = absolut ingenting.
    Måske fortjener vi vores skæbne med “venner” som disse.

    Kommentar by Per — 15. juni 2015 @ 00:31

  8. “fire minutter og 35 sekunder” det er fuldstændig vildt, det er mere end fire minutter og 35 sekunder længere end jeg nogen sinde har klaret, sig mig hvordan gør du, eller er det en hemmelighed?

    Kommentar by Fritz — 15. juni 2015 @ 00:58

  9. Hvorfor skal vore lande fyldes med kamelklappere og andre fascistisk racistiske rabarbere..? Er der mon en skjult dagsorden..?

    Kommentar by bagus bagus — 15. juni 2015 @ 02:26

  10. -> Robert R 23:16
    ..for ikke at tale om kvinder, homoseksuelle eller negre, som fascistaraberne hader og taler meget nedsættende om.

    Talking about missing links: Se lige fotoet af dette væsen: http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/terror-leder-draebt-i-amerikansk-angreb/5607591?trackid=Jp%20lister%20seneste

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. juni 2015 @ 05:51

  11. Jeg siger bare:taqiiya og kitman. Som Eric Allen Bell siger: ISLAM ER NAZISME MED EN GUD (AL LAH)!

    Kommentar by barfbag — 15. juni 2015 @ 05:58

  12. Der er selvfølgelig også et checkpoint, hvor de raceurene bliver sorteret fra. Mon det også gælder dem, der skal arbejde for at servicere de pilgrimme?

    Kommentar by Menig 442 — 15. juni 2015 @ 08:50

  13. Generelt har en tro intet at gøre med pigmentet i huden eller størrelsen på næsen. At det opfattes af Tarek Ziak Hussein som en fantatisk ide, er da fuldkommen gak-gak.

    Har Jesus eller Buddha da nogensinde udtalt noget om pigmentet i huden eller negativt om andre etniske grupper??? Nej vel.

    Muhammed har derimod udtalt sig stærkt nedladende om jøder mv. Og specielt negativt om de vantro. Derfor diskriminerer muslimer systematisk ikke-muslimer i henhold til Muhammeds anvisninger. Men det er ikke racisme i traditionel forståelse. Racisme er forkasteligt, men muslimsk diskrimination er da langt værre.

    Kommentar by traveler — 15. juni 2015 @ 09:11

  14. “foran Gud, så har vi alle sammen den samme værdi” hmm.. men hvorfor er det så kun kvinderne som skal dækkes til med gamle tæpper og måtter hver gang de går uden for en dør? Og hvorfor må kvinderne ikke komme ind til mændene i moskeen – selvom vi alle sammen samme har værdi, eller hvad? osv. osv.

    Kommentar by Fritz — 15. juni 2015 @ 09:12

  15. Hvis alle har samme værdi i islam, hvorfor står der så i koranen at jøder er svin og aber? Hvis alle er lige, hvorfor står der så i koranen at ikke-muslimer skal forfølges? Og hvis alle er lige, hvorfor forbydes svinekød (ikke-muslimers spise), der hvor islam vinder frem?

    Kommentar by Liva — 15. juni 2015 @ 09:43

  16. Det er grotesk at se så uoplyste, naive og naziislam-leflende, danske journalister er “en masse”…. Jeg tror at dumheden er så udpræget at ti-øren ikke engang ville falde, om de så blev kulturberiget af 3 somalier og 2 pæstilenser…

    Kommentar by ny kommentator — 15. juni 2015 @ 10:01

  17. OT.
    Dansker i Canada: Danmark står piv-åbent for røverbander.

    En udlandsdansker har brugt flere hundrede tusinde kroner på indvandringskritiske annoncer i morgenaviserne.

    http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7793755/Dansker-i-Canada-Danmark-står-piv-åbent-for-røverbander/

    Kommentar by Sindsro — 15. juni 2015 @ 10:30

  18. Om Islam er anti racitisk eller ej er jo svært at vide, fordi muslimer jo generelt er enormt racistiske. Men Tarek er en af de mange uinteressante muslimer, der elsker at snakke om deres Islam og ikke om muslimers islam.

    Bare tænk på den racistiske Bashir fra Sudan og hans arabiske mordere, der myrdede i 100.000 vis af afrikanere.

    Kommentar by NielsC — 15. juni 2015 @ 10:43

  19. Her kan vi så lige få øje på at vi kun er ”lige” hvis vi er muslimer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det er guddommeligt tåbeligt, ikk.
    Sådan kan det gå når hjerner går i stå!!!!

    Kommentar by father — 15. juni 2015 @ 10:59

  20. Jo-jo, Fritz og Liva. Vi er skam alle lige, der er blot nogle, der er mere lige end andre (frit efter Orwells Animal Farm).

    -> traveler 09:11
    Du har fuldstændig ret. Også i, at denne Hussein er bindegal. Hvorfor kommer det egentlig ikke bag på mig?

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. juni 2015 @ 11:28

  21. Da man i Islam skelner skarpt mellem muslimer – og alle andre, og at muslimer selv konstant påstår, at hvis du ikke kan lide islam er du racist (islam = race), så kan man jo hurtigt konstatere, at Tarek løber med halve vinde så hurtigt hans kamel kan løbe.

    I øvrigt er det jo noget fis at påstå, at fordi man pakker folk ind så man ikke kan se hudfarven 20 km uden for Mekka, så er det et udtryk for anti-racisme.

    Tværtimod! – Det viser, at man går så meget op i netop hudfarve og oprindelse, at for at foregøgle det størst mulige fællesskab, skal folk se ens ud.

    Og står det ikke skrevet, at hvis folk med andre religioner end kristendom og jødedom ikke lader sig omvende, skal de slås ihjel, mens vi andre kan nøjes med en afgift. Det er da vel racisme i yderste potens.
    Hvorfor er det lige at IS slår alle dem med forkert religion ihjel?

    I øvrigt så er der uhyre meget racisme mellem forskellige muslimske nationaliteters opfattelse af hinanden. Der er et hieraki, hvor iranere og saudier ligger øverst afh. om man er shia eller sunni, og somalierne ligger nederst.
    En flødebolle på arabisk hedder: Hoved-af-en-slave, og iranerne betegner generelt arabere som kameldrivere.

    Kommentar by mb — 15. juni 2015 @ 12:08

  22. 17 Sindsro
    Jeg sprang siden over i morges, jeg troede at det var ham der gav 2 millioner til cirkusklovnene.
    Nu har jeg fundet den frem igen, god skiltning af virkeligheden.

    Kommentar by Menig 442 — 15. juni 2015 @ 14:26

  23. Jeg læser en del af Tarek Ziad Hussein, og hver eneste gang for hans skriverier det til at løbe mig koldt ned ad ryggen – han virker som typen der hvad øjeblik det skal være kan springe ud som tilhænger af islamisk stat – med ALT hvad det medfører af islamisk vanvid.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 15. juni 2015 @ 14:33

  24. -> Nils 23:12 i går: Ja, det bliver en fest, når de tramper hinanden ned i kompulsiv tåbelighed om en sten. En sten, give me a break.

    Men ok, døde muslimer er gode muslimer, og lad mig til oplysning for de muslimske såkaldte mænd bemærke, at der ikke eksisterer 72 jomfruer i deres paradis.
    Men måske et par geder og et par kameler?

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. juni 2015 @ 16:07

  25. Tak for det glimrende foto: “Muslims only”, hvad er det nu lige, det minder mig om, hmm, gruble-gruble.

    Gad vide, om de nu har noget tilsvarende i fx Zimbabve: “Niggers only”???

    Tænk, jeg troede civilisationen var kommet videre siden dengang i USA og i en ikke så fjern fortid i Sydafrika.

    Kommentar by Henrik Petersen — 15. juni 2015 @ 17:52

  26. Ingen racisme i Islam, my ass http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm

    Kommentar by Flaskeposten — 15. juni 2015 @ 21:27

  27. Jeg havde for år tilbage en iransk kollega. Han fortalte, at det var udbredt med at fortælle sjofle vittigheder om arabere.

    Kommentar by T. H. — 15. juni 2015 @ 23:25

RSS feed for comments on this post.