28. juni 2015

Frankrig: Kone til halshuggende Lyon-jihadist – “Vi er normale muslimer, der holder Ramadan.”

Tunesien, Det Arabiske Forårs postulerede succes, vil som en konsekvens af fredagens terrorangreb lukke 80 af landets radikale moskéer. Multikulturens ideologer er naturligvis i chok, for dem er lukkede moskéer ‘worst case scenario’. Fra fredagens Ramadan-jihad i Lyon, her sakset fra fra DR Online – Formodet halshugger kom ikke hjem: Hustru fulgte med på tv. Jeg har sløret fotoet, men var lidt i tvivl…

“Yassin Salhi skulle være kommet hjem til sin hustru fredag middag. … En håndfuld timer før hustruen tændte for fjernsynet, bragede en bil ind i en gastank ved en gasfabrik. Lidt i ti blev liget af den halshuggede mand fundet. …

I 2006 kom Yassin Sahli på de franske myndigheders observationsliste. Det fortalte indenrigsminister Bernard Cazeneuve på et pressemøde. …
For Yassin Salhis hustru virker alt dette som noget af en overraskelse. Mildest talt. …

– Vi lever et almindeligt familieliv: Han tager på arbejde og kommer hjem igen. Vi er normale muslimer, der holder Ramadan. Vi har tre børn og er en helt normal familie. Jeg forstår det ikke.”

(Herve Cornara, hvis afskårne hoved blev anbragt på et hegn med islamist-flag; Pamela Geller)

“Det er den værst tænkelige katastrofe, fordi Tunesien hverken har olie eller andre store virksomheder. Det er et landbrugs- og turismeland. Når alle hotellerne er tomme, og busserne står stille, mister mange tunesere arbejdet. … Den store bekymring er i virkeligheden, at regeringen i går besluttede at lukke moskeerne og overvåge civilsamfundet. Så begynder tingene at gå i den forkerte retning… og det er et problem, der er langt større end økonomi. Det et brud på menneskerettighederne.” (Ph.d. Rikke Haugbølle i Jyllands-Posten, 27. juni 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67344/trackback

35 Comments »

  1. Det er efterhånden også normalt for muslimer at skærer hovedet af folk med andre religioner eller ingen religion.
    Helt almindelige muslimer!

    Kommentar by Robert R — 28. juni 2015 @ 12:05

  2. Islam er ekstremt. Stort set alle muslimske organisationer i DK er ekstreme. dansk islamisk råd og islamisk trossamfund er beslægtet med det muslimske broderskab. de taler med to tunger og snyder åbenbart de fleste i DK.

    henning larsen skal bygge islamisk trossamfunds nye stormoské.

    andre muslimske foreninger er åbent hadefulde, åbent antidemokratiske og hylder terrorister på tv.

    https://www.youtube.com/watch?v=MmD_LQhRkpw

    Kommentar by Dinesen — 28. juni 2015 @ 12:27

  3. I TV-Avisen igår aftes på DR1 kaldte de halshugningen i Frankrig for ‘et formodet terrorangreb’. Der er lang vej igen, hvis multikulturalisterne på DR udbeder sig betænkningstid efter et afskåret hoved på offentlig gade førend de tør kalde de terrorisme. Jeg har stadig svært ved at begribe hvad dét er som de afventer førend at de tør tage T-ordet i deres mund. Selvklart fandt de dog plads til de sædvanlige floskler om at det var ubegribeligt at en helt normal muslim begik en sådan udåd. Jeg giver op.

    Kommentar by Olé — 28. juni 2015 @ 12:52

  4. “Han tager på arbejde og kommer hjem igen” – Han var jo altså væk i lange perioder uden nogen vidste hvor han var.

    Kommentar by Josef K — 28. juni 2015 @ 12:52

  5. “Den store bekymring er i virkeligheden, at regeringen i går besluttede at lukke moskeerne og overvåge civilsamfundet.”

    Javel ja, så det at almindelige mennesker i tusindvis bliver slagtet, det er bare et lille bump på vejen… Mon ikke Rikke Haugbølle svinger godt med Jørgen Bræk Simonsen…

    Kommentar by Johnson — 28. juni 2015 @ 12:53

  6. Har lige genset klippet: tv-værten siger: ‘Også igår blev Frankrig ramt af det der kan have været et terrorangreb’. Hvad mon det skulle være hvis ikke terrorisme, når en hvid, etnisk franskmand får skåret hovedet af og placeret på et stakit omgivet af islamistiske flag? De må enten være håbløst naive eller decideret dumme på TV-Avisens redaktion.

    Kommentar by Olé — 28. juni 2015 @ 12:59

  7. Bevidst overlagt løgn og landsforræderi – every fuckin´day!

    Kommentar by Black Watch — 28. juni 2015 @ 13:06

  8. Hvis det er et brud på menneskerettighederne at lukke steder der indoktrinerer folk til at skære hovedet af andre, så er menneskerettighederne, eller dem der har skrevet dem, problemet.

    Kommentar by Per — 28. juni 2015 @ 13:10

  9. Hvordan kan ph.d. Rikke Haugbølle anse det for et langt større problem at lukke nogle moskeer og overvåge civilsamfundet end den forfærdelige økonomiske nød, der nu rammer tuneserne, fordi turisterne udebliver?

    Hvor hjerteløst! Forestillingen om, at man kan styre et muslimsk land uden at undertrykke islamisterne, er forrykt – og giver islamisterne frihed til at undertrykke alle andre.

    Kommentar by Niels P. — 28. juni 2015 @ 13:26

  10. Robert R med flere kom mig i forkøbet: “Vi er normale muslimer, der holder Ramadan. Vi har tre børn og er en helt normal familie. Jeg forstår det ikke.”.

    Til den første del af udsagnet: Ja, naturligvis er i helt normale muslimer, der gerne skærer hovedet af andre.

    Til den anden del af udsagnet: Nej, naturligvis forstår du det ikke, du er jo muslim, og jeres begrebsverden er beklageligvis meget lille.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. juni 2015 @ 13:29

  11. Kære Rikke: Du har et Ph.d. på dit CV, som intet er værd, og som har kostet samfundet en masse penge. Det er ufattelig du kan synke så dybt, oven på en meningsløs terroraktion, hvor Islams fanatisme udstilles live i den bedste sendetid.
    Det har været populært at advare på TV og videofilm, med uegnet for børn under en vis grænse. Her ser vi en nedslagtning af en tilfældig franskmand og du ævler om menneskerettigheder –

    hvad f….n går der galt for mennesker som dig ?

    Der er sikkert masser af muslimer der gerne vil have dig som kone nr 2 eller 3, så hvorfor smutter du ikke sydpå og finder din drømmeprins ?

    Kommentar by k.m. — 28. juni 2015 @ 13:29

  12. > Olé 12:59

    Hvad med både/og?? Altså håbløst naive og decideret dumme?

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. juni 2015 @ 13:33

  13. Var hun ikke med til at forhindre, at de to tunesere, der blev dømt for planlægning af mord på Kurt Westergaard, ikke blev udvist?

    Kommentar by Hodja — 28. juni 2015 @ 13:36

  14. RikkeTossen: “Det er et landbrugs- og turismeland. Når alle hotellerne er tomme, og busserne står stille, mister mange tunesere arbejdet”.

    Fint, så bliver Ramadanen forlænget med nogle måneder, nogle måneder skulle være tilstrækkeligt, så er slipper vi for nogle af disse galninge.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. juni 2015 @ 13:42

  15. Dobbelt negation:

    Var hun ikke med til at forhindre, at de to tunesere, der blev dømt for planlægning af mord på Kurt Westergaard, ikke blev udvist?

    Kommentar by Hodja — 28. juni 2015 @ 13:36

    Kommentar by Træt — 28. juni 2015 @ 13:45

  16. Ph.d. Rikke Haugbølle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Hvem er det?????
    Menneskerettigheder betyder vel også at vi andre kan bevæge os rundt uden, konstant, at skulle vogte sig for udøvere af fredens religion – eller?
    @ 15
    Hvad mener du?

    Kommentar by AK JA — 28. juni 2015 @ 14:12

  17. Det er ikke fordi jeg synes menneskerettighedserklæringer er meget værd.

    Hvor var de menneskerettighedsoptagne da danske kirker skulle lukkes?
    Nogle enkelte på listen blev lukket uden jeg hørte om menneskerettigheder i den forbindelose, er det igen, igen mig der ikke har bemærket det?

    Kommentar by Peter Buch — 28. juni 2015 @ 14:19

  18. At lukke de 80 “radikale” moskéer er en prisværdig begyndelse. Håber for de mennesker, der har deres levebrød i turisterhvervet, at flere lukninger følger. Men de må sku også til selv at gøre noget for bevarelse af deres levebrød og ikke bare stå og se lamslået til.

    Kommentar by Menig 442 — 28. juni 2015 @ 14:45

  19. “Vi er normale muslimer, der holder Ramadan.”

    og det er sådan set hele problemet i en nøddeskal… Netto’en på Ryhavevej lukker fordi jeres børn indfører en betalingsring omkring den og ridser de biler som ikke betaler… Og på arbejde blev man i den her uge også tvangsindlagt til at høre om hvordan vi skal forholde os i tilfælde af væbnet konflikt og terrorist angreb på vores kontor… fml.

    Kommentar by surmand — 28. juni 2015 @ 14:46

  20. Alle disse menneskerettighedstosser er ligeglade med menneskerettigheder hos Europas oprindelige befolkninger.

    Hvis du er et oprindeligt folk i det land du bebor (f.eks. Danskere i Danmark) har du rettigheder, der f.eks. siger at multi-kulturalisme er forbudt (se FN konventionen om oprindelige folkeslags rettigheder tiltrådt af Danmark (§ 8)).

    Der må heller ikke overføres store befolkningsgrupper fra et land til et andet mhp. befolkningsudskiftning (jf. FN’s folkedrabskonvention tiltrådt af Danmark).

    Religioner der er en trussel mod sædeligheden og den offentlige orden må ikke eksistere i Danmark (grundlovens § 67). Alligevel fortsætter Islam med i massevis af hadvers og daglige eksempler på kriminalitet og terrorisme.

    Organisationer der opfordrer til vold kan forbydes (grundlovens § 78). Alligevel eksisterer der i massevis af muslimske organisationer, der funderer sig på såkaldte helligskrifter, der opfordrer til vold.

    MEN de fleste Danske politikere, de fleste Danske journalister, alle Danske dommere, og absolut alle Danske menneskerettighedsorganisationer er totalt ligeglade.

    Kommentar by Sigwar — 28. juni 2015 @ 14:51

  21. Terror foregår også for fuld skrue i Danmark, Danmark bør omgående tage de samme forholdsregler og lukke alle moskeer og forbyde islam i Danmark, og afskedige Rikke Haugbølle for inkompetence.

    Kommentar by emmagad — 28. juni 2015 @ 15:23

  22. ph.d. Rikke Haugbølle hører til de intellektuelle tosser. Dvs. uden sund fornuft og bange for at blive sat uden for de politiske korrekte.

    Snart begynder freelance terroristerne at sprede død og ødelæggelse i de europæiske byer og vor tosse vil sige, at det ikke er Islam vi ser.

    Kommentar by Machiavelli — 28. juni 2015 @ 15:40

  23. -> 20. Fuldstændig enig.

    Kommentar by XXXXX — 28. juni 2015 @ 17:40

  24. De medskyldige politikere, medierne og resten af multi-kulti fortjener alle at få serveret billedet ucensureret.

    Kommentar by Geert — 28. juni 2015 @ 19:51

  25. Her kan Løkke spare penge:

    http://menneskeret.dk

    Luk lortet.

    Kommentar by Sigwar — 28. juni 2015 @ 20:17

  26. Der er 150 mio. at spare om året jvf. indlæg 25.

    Kommentar by Sigwar — 28. juni 2015 @ 20:20

  27. Rikke Haugbølle er grum.

    Kommentar by Liva — 28. juni 2015 @ 22:23

  28. Ups, kom jeg lige til at halshugge en mand og sætte hans hoved på en stage med lidt IS-flag (og nej, vi taler ikke Hjem-is).

    Rent uheld, for vi er jo en almindelig familie, der blot holder Ramadan.

    Der er da ikke noget som ‘almindelige’ muslimer.
    Og ‘ualmindelige muslimer’ har vi da aldrig hørt om….

    Islam og muslimer er uløseligt forbundne, at finde en moderat muslim må være næsten Darwinsk, dvs. en hidtil ikke opdaget art.

    Ok, hvorfor tager I ikke hjem hvor I hører til? Ingen – muligvis bortset fra Zenia Stampe – vil savne jer.

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. juni 2015 @ 23:31

  29. Træt: Du har ret. Jeg var nok lidt træt :-)

    Kommentar by Hodja — 28. juni 2015 @ 23:35

  30. Jeg læste på en anden blog. Manden var så rar og høflig, en rigtig “Familiefar”
    Jai Ja. Den har vi hørt mange gange!! “Ren Islam”

    Der er også blevet sagt mange gange: STOL ALDRIG PÅ EN MUSLIM, ENDSIGE – TAG ALDRIG EN MUSLIM SOM VEN.
    Gå langt uden om disse kryb. !!

    Tydeligere kan det ikke siges.

    Kommentar by Sindsro — 28. juni 2015 @ 23:54

  31. Husk nu! Det er ikke muslimer, der er problemet, det er islam. Derfor kan hovedet lige så godt være savet af, af en buddhist, jøde, asa-troende etc. Lad os fastholde en spændende intellektuel kritik af islam og fortsætte masseimporten af de sagesløse ansvarsfrie muslimer. Det er jo ikke dem, men deres ideologi, der er problemet.

    Kommentar by Margrethe — 29. juni 2015 @ 08:36

  32. Dengang de startede med at komme her og ind i firserne, hørte vi ikke noget om Ramadan.
    Jeg arbejdede med nogle først og fremmest tyrkiske kvinder omkring 80-83, de holdt ikke faste. De havde spurgt deres imam/mulla og han havde sagt, at de ikke behøvede at faste, da den danske arbejdsgiver forventede, at de arbejdede hårdt. De spiste almindelig mad – bortset fra svinekød – ikke noget halal. Ingen kendte det ord. Måske gik de ud på toilettet og bad, det var i alle tilfælde ikke noget, jeg lade mærke til.

    Islam blev kun et problem, da der komme mange muslimer til landet.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 29. juni 2015 @ 10:17

  33. 31. Magrethe
    Du mangler lige: !!
    Det er Islam der er problemet. ENIG, det skal dog tilføjes: Muslimerne kan blive det, hvis de da ikke er det allerede.

    Husk: Muslimer er dyreplagende hedninger der retter ind efter Koranen.

    32. Britta Due Andersen.
    I starten var de løntrykkere, bare man hængte en banan op i loftet kunne de arbejde. Det var ret paradis. Danskerne lod sig snigløbe af politikerne og i dag har vi balladen. !
    En udrensning er uundgåelig.

    Kommentar by Sindsro — 29. juni 2015 @ 11:50

  34. Kim Møller: Jeg har sløret fotoet, men var lidt i tvivl…

    Det er fint og meget sobert. Det virker naturligt. Jeg synes også, at det er værdigt overfor det uskyldige offer. Jeg bakker op om din beslutning, som også er et almindeligt kriterie i pressen, når der er tale om uskyldige ofre. Det er god stil.

    Det er heller ikke censur hvis folk der i øvrigt gerne vil se det utilslørede billedet, kan få det at se uden restrikrioner.
    Personligt kan jeg godt undvære det :-)

    Kommentar by Jesper Hansen — 29. juni 2015 @ 18:43

  35. “Dobbelt negation: Var hun ikke med til at forhindre, at de to tunesere, der blev dømt for planlægning af mord på Kurt Westergaard, ikke blev udvist?”
    Kommentar by Træt — 28. juni 2015 @ 13:45

    Træt: Du har ret. Jeg var nok lidt træt :-)
    Kommentar by Hodja — 28. juni 2015 @ 23:35

    Betingelsesløs kapitulation uden videre? Det er altså for svagt Hodja, Tag dig sammen og forsvar dig mand. Du har jo ryggrad som en klud. :-)

    dobbel-negation min bare:
    Det kan da IKKE gøres til andres problem, at Træt IKKE begriber det danske sprog.

    Kommentar by Jesper Hansen — 29. juni 2015 @ 19:10

RSS feed for comments on this post.