29. juni 2015

Tilflytter: Starthjælpen betyder, at vi ikke kan “.. tage på restaurant ligesom andre normale mennesker”

Det faktuelle er et selvmål af dimensioner, men der vinkles skarpt, ovenikøbet med lidt for danske formuleringer. En tudehistorie om en syrer der flygter til Kuwait, og herefter rejser videre til Danmark, hvor han nu brokker sig nu over at folketingsflertallet vil skære i de 20.000 kroner statan tvangsinddriver til ham hver måned.

Fra Information – ‘Hvis de skærer i ydelserne, hvordan skal vi så leve?’.

“31-årige Baha Alhomsi kom til Danmark i august 2014 som flygtning fra den syriske borgerkrig, og for to måneder siden blev han familiesammenført med sin kone, Amani på 30 år, og deres to børn.

Jeg ville oprindeligt til Holland, men vi fik at vide, at familiesammenføring gik hurtigere i Danmark, og at livet er mere stabilt her. Jeg var træt og havde brug for et fredeligt sted at være sammen med min familie,’ fortæller Baha Alhomsi. …

I dag har familien Alhomsi 20.000 kr. efter skat at gøre godt med. Men står det til partierne i blå blok, kan en familie som Alhomsis se frem til at modtage langt færre penge fra det offentlige. …

‘I dag har vi et godt liv, vi kan sende vores børn til aktiviteter, og vi kan tage på restaurant ligesom alle andre normale mennesker i Danmark,’ siger Baha Alhomsi.Men vi har ikke til at spare op. Der er højst 5-700 kr. tilovers hver måned. Det kan være, at vi den næste måned har brug for noget ekstra tøj til min søn eller gerne vil have et sofabord. Eller hvis vi får en høj varmeregning, så skal der være penge til det. Det skal vi spare op til i flere måneder.’

… For en familie som Alhomsi vil forslaget, hvis det bliver realiseret, betyde… I alt vil familien derfor efter skat kunne få omkring 10.000 kr. til rådighed – dvs. halvdelen af hvad de i dag får. Tidligere har undersøgelser peget på, at starthjælpen især går ud over børns deltagelse i f.eks. fritidsaktiviteter, og det ville også blive konsekvensen for familien, siger Baha Alhomsi.

Hvis de skærer i ydelserne, så kan vi måske blive nødt til at droppe svømning for Mohamad. Men det er svært at forestille sig, hvordan vi ville skulle leve,’ siger han og fortsætter: ‘… Hvis vi får færre penge, og Mohamad ikke kan komme til aktiviteter, vil det påvirke hans integration. Og det vil også have betydning for, hvilken mad vi kan spise.’

[…]

Selv flygtede Baha Alhomsi fra militærtjeneste og fik derfor asyl i Danmark. Inden da boede familien i en periode i Kuwait, men her var det ikke til at finde arbejde, og derfor søgte Baha Alhomsi mod Europa.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67362/trackback

47 Comments »

  1. Udover den kontante hjælp kan der lægges et utal af goder oveni, lægehjælp, uddannelse, fri rejsehjemmel, hylekoret er starte med røde kors i front uden at der fjernet en femører fra velfærds immigranterne, stop indvandring og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 29. juni 2015 @ 11:23

  2. Nej hvor synd!

    Hvordan kan han i øvrigt være flygtning hvis han kommer via Kuwait?

    Og hvorfor tager de rige oliestater i området ikke deres del af flygtningene? Man kunne jo nøjes med lidt mindre guld og bling-bling i Dubai og hjælpe nogle med-muslimer for pengene?

    Kommentar by redneck — 29. juni 2015 @ 11:31

  3. Desværre er det med strathjælpen et signal fra Venstre om at de netop ikke vil løse indvandringsproblemerne en gang for alle.
    De vil drible videre, ændre lidt nu, der holder et halvt år. Hvad vil de gøre, når de mod slutningen af året har set, at EU er blevet invaderet af en hel million “flygtninge”, hvoraf kun en brøkdel er fra Syrien?
    Få det dog overstået, så vi kan beskæftige os med noget andet, vi der oi 2001 var så naive at tro, at Folketingsvalget havde løst et problem.

    Kommentar by Snaphanen — 29. juni 2015 @ 11:40

  4. Haha, ja det er skægt. Hvis han er citeret korrekt, fatter han tydeligvis ikke, hvor dumt det lyder. Gå på restaurant, kors!

    Kommentar by Morten Andersen — 29. juni 2015 @ 11:40

  5. Et fint eksempel på amoral hhv. uforskammethed.
    SPARE OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    For andres penge, midler vedkommende overhovedet ikke har bidraget til.
    Et godt eksempel på at “flygtninge” rejser til lande med høje sociale ydelser.
    Mange danskere har mindre udbetalt.
    De bidrager til samfundet.
    Omvendt, fint at ham her laver endnu en øjenåbner.
    FØJ.

    Kommentar by AK JA — 29. juni 2015 @ 11:40

  6. Wow.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 29. juni 2015 @ 11:53

  7. Udover min fødselsdag tager jeg aldrig på restaurant. det er ikke et krav

    Kommentar by Dinesen — 29. juni 2015 @ 11:55

  8. 20000? Om måneden? Er det en joke?

    Jeg tror ikke en eneste familie i min omgangskreds har 20.000 om måneden til dem selv.

    Det er kraftedme forrykt. I igen er det det her lille land, med en befolking på ca. halvdelen af en amerikansk storby der skal holde for. ALTID. ÅR EFTER ÅR.

    Hvor er de rige skodstater Saudi Arabien, Quatar? Nej, det er igen lille Danmark. Jeg brækker mig!

    Kommentar by Anders — 29. juni 2015 @ 12:03

  9. Et skoleeksempel på velfærdsturisme!
    I Kuwait kunne der ikke findes arbejde…………….
    Gad vide hvad man tilbyder sådanne turister i Kuwait?

    Kommentar by Rodina — 29. juni 2015 @ 12:24

  10. Bedste citat i artiklen: ‘Hvis man har brug for penge og ikke kan få et rigtigt job, vil nogen jo lede efter sort arbejde eller måske begynde at stjæle ting’. Prøv lige med den attitude i Kuwait – det kommer man ikke langt med.

    20k efter skat om måneden må være en joke – det er ihvertfald at tage pis på dem som står op og går på arbejde hver dag.

    Kommentar by Olé — 29. juni 2015 @ 12:28

  11. @10
    “Bedste citat i artiklen: ‘Hvis man har brug for penge og ikke kan få et rigtigt job, vil nogen jo lede efter sort arbejde eller måske begynde at stjæle ting’.”

    Hvad nu hvis der for det meste kommer “ensomkommende” yngre mænd uden familie – som muligvis ikke får tilbudt sex nok? Hvad kunne der så ske?

    Kommentar by BE — 29. juni 2015 @ 12:44

  12. Kr. 20.000… Mon ikke et glas vand, en vitaminpille og en skål havregryn om morgenen, et par skiver rugbrød, et stykke frugt og en halv liter postevand til middag og en skål grød og et par glas vand kunne udgøre aftensmaden? – Denne menu kombineret med en ganske simpel indkvartering, i en indhegnet og bevogtet lejer, burde være alt rigeligt i den begrænsede periode hvor deres egen verdensdel står i flammer.
    Efterfølgende kunne den danske stat give et tilskud til en busbillet, gennem Europa, til Tyrkiets grænse. Disse mennesker har intet at gøre her, de skal tilbage.
    Igen kr. 20.000 efter skat, i lommepenge… det er helt sindsygt.

    Kommentar by Polka Charlie — 29. juni 2015 @ 13:00

  13. Han brokker sig over at han skal spare op???

    1) ALLE sparer op, det er de færreste der tjener så mange penge at de ikke behøver at spare op.
    2) Det er ikke “normalt” at rende på restaurant hele tiden
    3) Man kan sagtens leve for 10.000 kr. og det er heller ikke påkrævet at man hele tiden skal købe tøj og møbler.
    4) Har du ikke råd til at tænde for varmen, så sluk den og tag noget mere tøj på.

    Gå hjem og vug dit suttedyr! Kuwait og alle de andre olie lande burde kraftædme tage og betale for alle muslimerne der er i europa! Vi burde ikke spilde en eneste krone på de utaknemmelige skodbananer!

    Kommentar by Lisbeth — 29. juni 2015 @ 13:17

  14. Jeg har lige talt med en god ven, som har tjent gode penge i Qatar.

    Nu er der intet arbejde, idet staten har skåret 30% ned og jobs så vidt muligt skal gå til qatarierne selv.

    Den faldende oliepris har ramt golfstaterne hårdt, og hvis efterspørgslen på olie faldt yderligere kunne vesten knække halsen på de sataner.
    Hvad ville det gøre hvis det var hvise mennesker, der sad på flæsket i golfstaterne?

    Kommentar by Træt — 29. juni 2015 @ 13:46

  15. “Hvis vi får færre penge, og Mohamad ikke kan komme til aktiviteter, vil det påvirke hans integration.” Oversat: Han vil begynde at smadre ting i området og overfalde danskere indtil de betaler.

    Kommentar by Per — 29. juni 2015 @ 14:32

  16. Man kan ikke gøre som andre mennesker, hvis man ikke har en indkomst som andre mennesker.
    Så simpelt er det jo..
    Hvis man ikke tjener noget, skal andre jo betale gildet – og det er folk riiiimelig trætte af.

    Kommentar by Lundahl — 29. juni 2015 @ 14:51

  17. interresant at han forlod kuwait fordi at han ikke kunne få et job og dermed forsørge sin familie. burde den her artikel i virkeligheden ikke handle om at det er for dårligt at han ikke kan få et job i danmark og forsørge sin familie ? sjovt at så snart han er kommet til danmark er det ikke længere hans ansvar…

    Kommentar by rune — 29. juni 2015 @ 15:11

  18. Spark dem ud af landet, NU. De var ikke forfulgte i kuwait altså har de intet at gøre her i DK.

    Kommentar by Danskeren — 29. juni 2015 @ 15:14

  19. https://www.youtube.com/watch?v=JU4-4BCBMCo

    et gammelt radioprogram fra år 2000

    Mogens Glistrup, Søren Espersen, Søren Krarup og Ole Hasselbalch taler med den iranske flygtning Hussein Ferdowsipour om asyl- og indvandringspolitikken. I fire dele. Hyggelig lytning, Mogens Glistrup tror ikke på Iraneren er en ægte flygtning:)

    Kommentar by Dinesen — 29. juni 2015 @ 15:19

  20. Nu må det være slut!

    20000 kr. efter skat om måneden uden at røre en finger + alt det andet som det offentlige tilbyder gratis.

    Hvorfor skal flygtninge overhovedet have noget?

    I Frankrig – har jeg hørt – de intet får, mens de venter på en asylafgørelse.

    Hvorfor skal de overhovedet have noget?

    Kommentar by Sigwar — 29. juni 2015 @ 16:15

  21. Fuck danmark og die dumme dänen, og fuck Mohammed og den pædofile gedeknepper.

    Kommentar by Fritz — 29. juni 2015 @ 16:16

  22. I det omfang, vi overhovedet skal modtage flygtninge, skal de have kost og logi. Hverken mere eller mindre. De kan passende bo i en flygtningelejr, deraf navnet.

    Flygtninge er ikke indvandrere, og skal naturligvis ikke integreres.

    Kommentar by Jern Henrik — 29. juni 2015 @ 16:20

  23. Det kan da ikke være en seriøs historie vel?

    Hvis det er, så ville det normalt være sådan noget Den Korte Avis ville bringe for at udstille den groteske krævementalitet, offermentalitet, griskheden og det banale forhold at der slet ikke er tale om flygtninge.
    Men det her er fra Information?

    Nogen der vil dele historien til Dennis Nørmark, Jens Rohde, Mads Kastrup og hvad de ellers hedder….

    Kommentar by superman — 29. juni 2015 @ 16:40

  24. Han skal kun spare sammen til en billet hjem til taberland.
    Det tager højst to måneder med den “løn” han får.

    Muslimer har ingen moral, men højt udviklet krævementalitet.
    Han kommer kun her fordi den muslimske verden ikke skaber andet end krig og elendighed.

    Kommentar by k.m. — 29. juni 2015 @ 16:45

  25. Han kunne i det mindste spare varmeregningen i Kuwait, men det tæller nok ikke i hans regnestykke.

    Kommentar by k.m. — 29. juni 2015 @ 16:50

  26. Det her kommer ikke bag på mig, men hvor bliver jeg harm.
    Jeg var på arbejdsmarkedet i 49 år, inden jeg var ude for et uheld, hvorved jeg måtte stoppe, meget mod min vilje.
    jeg får ca.4.500 kr i Folkepension, fordi min kone arbejder!

    jeg har betalt og betalt, min kone betaler, mine forældre har betalt i mange år, uden at have trukket, og så kan man komme udefra, og få 20.000 efter skat! Jeg er målløs og harm, ja, og jo mere jeg hører fra samme skuffe, jo mere militant bliver jeg.

    Et lands goder skal i første række komme landets oprindelige indbyggere til gode – hvad det ikke gør nu – derefter kan man snakke om det betimelige i, at forgylde agressive befolkningsgrupper (muslimer)der kun er ude på at belaste systemet.

    Jeg er harm og trist, og kan konstatere at systemet med den førte politik overfor landets etniske medborgere, går efter devisen: “Moderen/faderen har gjort sin pligt, og kan gå”, hvor man ellers skulle have høstet frugterne af et langt arbejdsliv.
    Danmark har udartet sig i en retning, jeg overhovedet ikke kan sympatisere med. De gamle ville have græmmet sig.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 29. juni 2015 @ 17:09

  27. Mange som kommer til Danmark har ofte gæld i hjemlandet eller til et smuglernetværk.

    Kommentar by Thorsted — 29. juni 2015 @ 17:14

  28. “Selv flygtede Baha Alhomsi fra militærtjeneste og fik derfor asyl i Danmark.”

    Jeg troede ikke, at desertering var asylgrund?! Eller har jeg misforstået noget?

    Kommentar by Mikael — 29. juni 2015 @ 17:20

  29. Jeg er også harm over, at desertering ser ud til at være asylgrund. Kan det virkelig passe?

    Og jeg er chokeret over de luksuriøse forhold for de såkaldte flygtninge, der på mystisk vis er dumpet ned i det fjerne Danmark – efter at have været forbi adskillige andre sikre steder.

    En tandlægebekendt er chokeret over alle dem, som render rundt som såkaldte mindreårige, da deres tænder slet ikke er alderssvarende. Også rent fup. Og dejligt at få skatteyderne til at betale for friløb på det danske sundhedssystem. En anden prioriteret post er vel gælden til deres menneskesmuglere.

    Det må antages, at der findes ægte flygtninge, men der er næppe mange af dem, som ender i Danmark. Det er altså et ret så ukendt og udefineret segment, der føres en masse politikker på.

    Det er lidt ligesom de fattige, hvor SF og medierne aldrig fandt rigtig nogen, som de kunne præsentere som de ægte fattige, selvom hele deres moralpolitik går på at beskytte og støtte dette reelt set ret udefinerede segment.

    Kommentar by traveler — 29. juni 2015 @ 18:26

  30. 27 Thorsted,

    Jeg gætter på, at muhammedanertransportørerne simpelthen bliver betalt med en andel i veldfærdsydelserne.

    Eller hvis det som 29 traveler er inde på, godt nok er en gæld på et fast beløb, men som tilgengæld er fastsat udfra den forventede indkomst fra velfærdsydelserne, som så udebliver, at vi bliver præsenteret for rørende historier om familier i “hjemlandene”, der får skåret forskellige legmesdele af, pga den manglende betaling.

    Det vil i MSM selvfølgelige blive tilskrevet, DF, tonen og de ubarmhjertigt lave velfærdsydelser.

    Kommentar by Hans Und — 29. juni 2015 @ 19:26

  31. Tja , det her kommer ikke bag på mig . Imens må fru Jensen må ligge i sit eget pis .
    sådan er det jo.

    Kommentar by Rasmus — 29. juni 2015 @ 19:34

  32. Når landet, der har formået at uddanne og give ham arbejde så han kan stifte og forsørge sin familie, har brug for hans indsats for at overleve, så fordufter han.
    Hvad er det for nogle subjekter vi lukker ind i landet? De vil ikke forsvare deres land, men i det land de kommer til, så ve den der fornærmer hans Gud.

    Kommentar by Menig 442 — 29. juni 2015 @ 19:40

  33. ‘Jeg ville oprindeligt til Holland, men vi fik at vide, at familiesammenføring gik hurtigere i Danmark, og at livet er mere stabilt her.’

    Mon ikke han forveksler ’stabilt’ med ‘komfortabelt’?

    Kommentar by hodja — 29. juni 2015 @ 20:53

  34. Forbyd skat. Lad os beholde vores retmæsssige ejendom, uden hele tiden at blive berøvet. Politikerne burde ikke kunne stjæle fra danske borgere.

    Kommentar by Nielsen — 29. juni 2015 @ 21:08

  35. @26. der Adler.

    Kære danske folkepensionist. Udover din historie, så tænk på <levakovich, de to brødre henter henholdvis 20.000 og 24.000 om måneden i sociale ydelser. Bla. ved at true med at "sprætte" personalet op hvis ikke de makker ret og giver dem penge. Dernæst stjæler og hugger de fra dem der forsørger dem og poster alle deres stjåldne Euro sedler på Facebook.

    Hørte lige på TV2 News en "flygtning" sige at hvis de satte ydelsen ned, ville han blive ramt af "depression" og gøre dumme ting der ville gøre det dyrere i længden. Skal jeg forstå at det er en person der er flygtet fra halshugning og afbrænding der siger det bræk?

    At sætte ydelsen ned til det vi giver vores egne studerende kalder Morten Østergaard fra Det Radikale Landsforræderiske Venstre at "trampe på folk".

    Set i lyset af din historie… hvad skal jeg sige, han burde kraftedme skamme sig, jeg brækker mig.

    Kommentar by Anders — 29. juni 2015 @ 21:08

  36. Vedr. 28 og asyl til desertører.
    Nå, det gør man så altså.
    Politiken sidste år: “Udlændingemyndighederne i Danmark meddeler som udgangspunkt asyl til alle mænd mellem 18 og 42 år, der som begrundelse for at søge asyl oplyser, at de er bange for at blive indkaldt eller genindkaldt til at bære våben for præsident Bashar al-Assads regime i kampen mod oprørsgrupperne.”

    http://politiken.dk/indland/politik/ECE2448212/danmark-giver-asyl-til-syrere-efter-et-usaedvanligt-moenster/

    Som Søren Brun ville have sagt det: Jeg græmmes.

    Kommentar by Mikael — 29. juni 2015 @ 21:30

  37. Det siger sig selv, at en asylret ikke er forvalgtelig alene af den grund, at folk kompenseres for et tab som er 20-50.gange højere end deres tab ved et ophold i Danmark. Det åbner op for andre motiver.

    Kommentar by Thorsted — 29. juni 2015 @ 21:38

  38. Fucking 20.000 EFTER skat hver måned.

    Kommentar by Johnson — 29. juni 2015 @ 21:57

  39. Man skal IKKE have en grund til asyl iDanmark.
    Man skal bare møde op! Og nægte at rejse hjem.

    Kommentar by XXXXX — 29. juni 2015 @ 22:37

  40. Til 31-årige Baha Alhomsi
    Sofabordet og tøj til din søn kan nemt fåes et genbrug til meget billige penge. Så derved støtter du også de nødstedte i taberlandene.

    En Pensionist i bunden har ikke 700 Kr til overs pr mdr. Men vi skal jo holde skruen i vandet, og det må du osse Baha Alhomsi. Fritidsaktiviteter er ren luksus.

    Høj varmeregning skriver du: Jeg kendte engang en Somalier, han havde godt nok arbejde, men hans kone måtte ikke for ham, hun sad hjemme i 38 Graders varme for ellers frøs hun, så økonomien var ikke god, det siger jo sig selv. Det er ikke tropisk klima her i Danmark, men suptropisk. Derfor skal man bruge varmen med omtanke selvom man arbejder.

    Hvad med at din man og dig fiser ud og arbejder, for nu kan jeg se i fremtiden at det kan betale sig.
    Luksus og andet velvære og frihed kommer ikke ved socialhjælp og nas. det skal man arbejde for her i Danmark.

    Hallal mad er dyrt og desuden er det fremstillet af dyreplageri.
    Så lad være med at bruge det, og skip din ideologi. (Islam)
    Hvis i vil integreres her i Danmark, er det jo tros alt det klogeste du kan gøre Baha Alhomsi

    Du har nok oplevet på din egen krop at Islam er noget rigtig lort, for ellers havde du nok ikke flyttet til Danmark.

    Der er mange af os danskere der er skide trætte af at betale til sådan noget nassere, som ikke gider at røre en finger men hellere vil have den konstant i røven.

    Kommentar by Sindsro — 29. juni 2015 @ 23:30

  41. 20.000 kr til rådighed pr. måned. Det er simpelthen forargeligt! Der er mange hårdt arbejdende og hårdt besksttede mennesker der har betydeligt mindre.
    Det er lidt hårdt st betale skat så den syriske familie kan gå på restaurant, når man ikke selv har råd!

    Kommentar by Robert R — 29. juni 2015 @ 23:53

  42. @ 35 Anders

    Om denne familie (Levacovic) du nævner, så er det mig ubegribeligt, at man kan modtage så mange penge fra det offentlige, år efter år, ydermere er de dybt kriminelle.
    De må jo kunne noget med de sociale myndigheder, som vi andre ikke kan. Det harmer mig hver eneste gang, jeg hører de hjernedøde skidtpersoner nævnt.

    Hvad med idioten Danny Abdalla (Hussein Ali Abbas)der lever på tålt ophold, og ikke kan udvises! Han skal melde sig til Nordsjællands politi mener jeg hver uge. Det gør han slet ikke, har har bosat sig i det jydske, åbenbart købt hus og dyre biler, lever af kriminalitet, og politiet ringer til ham en gang om måneden, og gør opmærksom på, at han ikke har meldt sig, og så sker der ikke mere!

    Hvad sker der egentlig i Danmark? Det er ved at udarte til lovløst land, hvor overfald, røveri, tyveri, chikane af politiet bliver betegnet som i “småtingsafdelingen”, alt medens de bruger kræfter på at knalde folk for at køre for stærkt, for chefen skulle jo gerne have sin årlige bonus, uanset hvordan det går.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 30. juni 2015 @ 07:32

  43. Er enig i alle 40 foregaanede kommentarer,py ha det gav luft,men hvad sker der, ikke et dyk,paa “Borgen” sover de eller hvad de nu goer der, videre trist for Danmark

    Kommentar by Dunk — 30. juni 2015 @ 10:51

  44. Kors for en gang ignorante dumheder fra denne Cand så Lidt. Med så tåbelige kandidater burde efterskolen RUC fratages retten til at kalde sig et universitet!

    Kommentar by Ukendt — 30. juni 2015 @ 13:10

  45. >19 Dinesen
    Pragtfuldt radioklip, tak for det.
    “90% af vores lovstof skal smides i kontaineren og kasseres, sådan så staten ikke har magt over det enkelte menneske”
    Han var et klarsynet enneske.

    Kommentar by Nielsen — 30. juni 2015 @ 23:12

  46. Han tager også sine børn som gidsler i sagens tjeneste, eftersom han postulerer, at en ringere udbetaling vil medføre dårlig integration for hans børn – ergo nærmest en trussel.

    Kommentar by Kim Serritslev — 1. juli 2015 @ 01:48

  47. Menap-asylsøgere skal ikke være i Danmark. De skal ekspederes tilbage til det første asylland, Grækenland, Spanien eller Italien.

    Kommentar by F. Jensen — 1. juli 2015 @ 08:34

RSS feed for comments on this post.