29. juni 2015

Cand.soc.: Jeg græd på valgaftenen, vi må integrere ‘danskere med manglende multikulturel forståelse’

Hun udglatter afslutningsvis, men det er naturligvis galamatias at forfægte en gylden kultur-neutral middelvej. Danskere behøver ikke lære arabisk, men indvandrere skal naturligvis assimilerer sig ind i den danske leitkultur. Læserbrev af cand.soc. i kultur- og sprogmødestudier Camilla Paulsen i Politiken – Her er fire forslag til at integrere DF’s vælgere.

Jeg græd lidt på vej hjem i bus 5A sidste torsdag aften fra det, der skulle have været en valgfest. Ligesom resten af min slags var jeg sønderknust over, at Dansk Folkeparti nu er Danmarks næststørste parti, da jeg altid har været skræmt over den retorik, DF har ført om flygtninge og indvandrere.

Den største del af mit liv har integration stået mit hjerte nær. Jeg har arbejdet på et asylcenter, i forskellige integrationsprojekter, følgeordninger, kvindecafeer, fritidsjob-ordninger, boligsociale helhedsplaner og endda uddannet mig inden for emnet.

Jeg har forsøgt at lære arabisk og har opildnet alle, jeg kender, til at støtte Nationalpartiet, så de kunne komme i Folketinget.

Men som dagene er gået den forgangne uge, er jeg kommet frem til, at jeg har taget fejl i min integrationsiver. Det er jo DF’erne, der skal arbejdes med.

Ifølge Megafon er den gennemsnitlige DF’er en midaldrende mand, som bor i provinsen, har en forholdsvis kort uddannelse – hvis nogen – og relativ lav indkomst. Da han stemmer på et parti, der går ind for grænsekontrol, tror, at man kan lovgive sig ud af globalisering, og er yderst nationalistisk, står han samtidig uden for det multikulturelle, rummelige og globaliserede Danmark, vi lever i.

Jeg er derfor gået i tænkeboks med min erfaring fra integrationsarbejde og er kommet frem til, at vi sagtens kan genbruge mange af de integrationsinitiativer, som vi den sidste årrække har brugt på danskere med anden etnisk baggrund, til at integrere DF’erne. Vi kan kalde dem danskere med manglende multikulturel forståelse.

[…]

2. Madskoler

DF har hidtil gået meget op i frikadeller og svinekød. Med oprettelsen af en række nye madskoler kan danskere med manglende multikulturel forståelse lære at lave den mad, vi andre spiser. Her kan de lære at bruge krydderier som hvidløg og chili og lave italiensk, indisk og vietnamesisk mad. Måske kan der endda blive tid til en enkelt udflugt til den nærmeste shawarmabar. Dette vil give dem større forståelse for vores kultur i Danmark og medvirke til at assimilere dem.

(Camilla ‘cand.soc. i kultur- og sprogmødestudier’ Paulsen på Linkedin, 2015)

For at finde ud af, om danskerne med manglende multikulturel forståelse overhovedet passer ind i Danmark anno 2015 og fortjener at bo her, kunne man lave en multikulturtest. Hvis de ikke består testen, kunne vi sende dem til nærområderne. … Eller også kunne vi alle sammen lade være med at gå så meget op i etnisk oprindelse og politisk orientering og møde hinanden i øjenhøjde uden fordomme og krav.”

Oploadet Kl. 22:34 af Kim Møller — Direkte link77 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67371/trackback

77 Comments »

  1. Igen et eksempel på en person, der mener at med mindre man går ind for en udskiftning af befolkningen, så er man et ondt menneske.

    Kommentar by Anders — 29. juni 2015 @ 22:41

  2. Jeg stemte DF. Jeg er ikke uuddannet og læser om 2-3.fagbøger på engelsk om måneden. Man kan se på hendes uddannelses baggrund, at hun er en person med meget store habilitetsproblemer. Jeg tror heller ikke hun forstår de mellemøstlige samfund. Det er meget “lukket samfund” hvor man gifter tæt på familien -ofte arrangeret fordi man anser andre for fremmede. Der er af samme årsag intet civil samfund i mellemøsten. De kan af samme grund ikke integreres for dette ville medføre en kontakt med fremmede som vil opløse deres storfamilier.

    Kommentar by Thorsted — 29. juni 2015 @ 22:49

  3. “Roskilde Universitetscenter”, “Ungdommens Røde Kors”. Hun mangler bare lige ‘Amnesty International’ så skal jeg da ha’ brækspanden indenfor rækkevidde.

    Kommentar by Johnson — 29. juni 2015 @ 22:52

  4. Jeg har kun en studentereksamen og stemmer Df. Tilgengæld taler jeg 4-5 sprog, har boet i udlandet og rejst i mange lande.

    Jeg er ikke nationalistisk, men mener dog ikke vi skal opløse nationalstaten til fordel for en masse fattige mennesker med en dårlig kultur og barbarisk religion. Som generelt ikke kan fungere heroppe.

    Grænsekontrol har de fleste lande, og det er der intet odiøst i.

    Kommentar by Dinesen — 29. juni 2015 @ 22:58

  5. Jeg har spist masser af shawarma, haft mange muslimske bekendtskaber, kendt mange forskellige nationaliteter.

    Det ændrer intet. Eller gør det mig rent faktisk klogere og giver mig mere indblik i tingene? Det tror jeg faktisk.

    Camilla Paulsen er en slave for en multikulturel kulturrelativistisk ideologi.

    Kommentar by Dinesen — 29. juni 2015 @ 23:00

  6. Roskilde Universitetscenter og Ungdommens Røde Kors – det er sande rugekasser for ondskab og værnemageri!

    Cand.soc. i kultur- og sprogmødestudier og MENA-koordinator – hvor smukt…

    Kommentar by Polka Charlie — 29. juni 2015 @ 23:05

  7. “Jeg har arbejdet på et asylcenter, i forskellige integrationsprojekter, følgeordninger, kvindecafeer, fritidsjob-ordninger, boligsociale helhedsplaner og endda uddannet mig inden for emnet.”

    Kort sagt,hun prøver på at bevare sin samfundsnassende “aktivering” i godhedsindustrien!

    Kommentar by - by Proxy - — 29. juni 2015 @ 23:13

  8. Jeg er ingeniør/programmør og stemte DF. Jeg regner ikke ikke ens uddannelse , eller såkaldt intelligens som noget specielt godt i forbindelse med ens evne til at forstå politiske problemstillinger, nærmest tvætimod. Jeg ihukommer George Orwells ord:
    There are some ideas so wrong that only a very intelligent person could believe in them!

    Kommentar by Sorte Smølf — 29. juni 2015 @ 23:41

  9. Præcis proxy

    Kommentar by Johnson — 29. juni 2015 @ 23:56

  10. Det er også en myte at det er indelukkede, indskrænkede mennsker der stemmer DF. Med mit kendskab til sagen kan jeg garantere at det er folk fra alle samfundslag der stemmer DF, lige fra førtidspensionisten til den profesionelle forrentningsmand.

    @8. Sorte Smølf. Du rammer noget meget centralt ang. intelligens. Jeg vil dog sige i en lidt anden sammenhæng, at man skal være enten lavt begavet, eller indoktrineret, for at tro på Islam.

    Kommentar by Anders — 30. juni 2015 @ 00:11

  11. Jeg har studentereksamen.Jeg har laert et haandvaerk.
    Jeg taler seks sprog.Jeg har boet blandt mulatter og negre i mange aar.Cirka samtidigt med at jeg foerste gang stemte paa fremskridtspartiet begyndte jeg at lave mad med chilli og hvidloeg.Froeken Camilla Poulsen ,knyt sylten og se at blive toer bag oererne.

    Kommentar by krassisten — 30. juni 2015 @ 00:20

  12. Jeg har altid stemt Dansk Fokeparti og før Fremskridtspartiet og er selvstændig. Jeg har en samfundsvidenskabelig universitets uddannelse, som jeg næsten udelukkende har brugt i den private sektor, hvor jeg synes ‘der er højere til loftet’ end i den offentlige sektor.
    ‘Højest til loftet’ er der, når man er selvstændig, har jeg så oplevet i de sidste 20 år.
    Aht til min karriere og forretning har jeg indtil for nylig holdt mit partivalg hemmeligt og det er da stadig også kun som her anonymt, at jeg kan tale lige ud af posen.
    Der er jo mange andre som mig, der holder deres partivalg hemmeligt og derfor er der mange Kloge Åger, der gang på gang bliver overraskede.
    Det gør jeg ikke.

    Kommentar by A-mad — 30. juni 2015 @ 00:36

  13. Camilla: Jeg er glad for at du græd. Måske hjalp det dig ? Selv slog jeg en hoven latter op da jeg læste dit infantile bræk – og jeg kan garantere dig for at det hjalp..!

    Kommentar by Bror Lerbror — 30. juni 2015 @ 00:37

  14. En af bedste vitser fra Roskilde Universitets center

    “Eller også kunne vi alle sammen lade være med at gå så meget op i etnisk oprindelse og politisk orientering…”

    Det at en person fra Roskilde universitets center, i ramme alvor mener, at “vi” ikke burde gå op i folks politiske orientering lyder næsten sjovt. For hvis der er et sted i Danmark hvor diktum-et, “alt er politisk” har gjaldet, så er det netop på Roskilde Universitets center.
    Der er få steder i det danske undervisningssystem, hvor man har ensrettet folk så meget, som man har gjort igennem det fast gruppearbejde på Basis-forløbet(dvs. bachelor dele af uddannelsen), som på Roskilde Universitets center. Her igennem blev de forkerte meninger/ forkerte personer valgt fra. Selv om jeg selv gik på Københavns universitet, så har jeg hørt rigtig grimme historier om “samarbejdet” studerende imellem på RUC.

    Dette er hyklerrig er slående, at den unge Camilla Paulsen, ikke kan se i hvilken grad hun netop politisere ved at forlange at “vi” netop IKKE må politisere eller analysere folks politiske overbevisning. At hun lige som mange andre på venstrefløjen falder i madpyramiden, dvs. reducere problemet DF vælgere har med ”den Fremmede” til at spørgsmål om kost og madsmag viser hendes naivitet. At hun ikke reflektere over hvorfor man skal respektere Islams 1400 år gamle forestillinger om halal (hellig/godkendt) eller haram (uhelligt/forbudt) mad. Inden refleksion over en gennemgående ”Dem og Os”- forestilling som gennemsyre Islam. Hvorfor den specifikke kvindelige klædedragt(tøklæde/nikap/burka), som udspecificere den ”gode” retlede kvinde kontra den ”faldne” umoralske danske ludder kvinde, ikke et symbol på ”dem og os ” fra muslimernes side?

    Hvem er det der hele tiden fokusere på ”dem” og ”os”, er det DF`er eller er det muslimerne selv?

    Hvor multikulturelle er det islamiske samfund egentlig?

    Hvor meget bliver kristne, jøder og hinduer respekteret i muslimske lande? Hvor meget bliver mindretal (homoseksuelle) respekteret i den islamiske verden?

    Den gode Camilla Paulsen lever en løgn, og har manglende forståelse for verden omkring hende selv.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 30. juni 2015 @ 00:44

  15. Camillas levebrød afhænger af at holde liv i myten om den indskrænkede fremmedangste DF’er, der slæber knoerne efter sig ude i provinsen og aldrig har smagt hvidløg. Hvis det viser sig at vor favoritsyndebuk ikke findes, hvad er så grunden til at integrationen har fejlet så massivt? Ja rigtigt. Pilen peger på Camilla.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 30. juni 2015 @ 00:55

  16. cand.soc. i kultur- og sprogmødestudier Camilla Paulsen, har lært så meget at det er blevet et handikap for hende. Det er det eneste jeg har at sige om hende.

    Man skal jo lære noget.
    Man skal jo blie til noget. og visa versa.

    Kommentar by Sindsro — 30. juni 2015 @ 01:01

  17. Seriøst, er det for sjov? Hvis jeg skulle instruere en sketch i cirkusrevyen med en parodi på en ung kvindelig RUC studerende halal hippie, og der kom en forfatter med det forslag der, så ville jeg bede vedkommende om at tone det lidt ned da det ville være FOR karikeret!
    Jeg tror stadig det er en joke plantet af rokokoposten, Det der kan ikke være en rigtig person, det nægter jeg at tro på.

    Kommentar by Per — 30. juni 2015 @ 01:13

  18. Hvis de kunne møde os uden fordomme og krav og uden skelen til vores etniske oprindelse som danske frie borgere og hvis de dyrkede deres religion hjemme hos sig selv eller samledes uden at lære noget der stred mod ærbarheden og ikke foretog sig noget der forstyrrede den offentlige orden, så kunne vi måske ? vænne os til at se den anden vej og helt glemme hvad muslimer foretager sig ude i den store verden – og så ville vi virkelig isolere os fra virkeligheden.
    Steen Marr
    cand.jur med relativ høj indkomst

    Kommentar by steen marr — 30. juni 2015 @ 01:58

  19. Uden at kende meget til RUC og dets uddannelser, ud over at de dimittender jeg har mødt derfra, for de fleste vedkommende var meget mangelfuldt uddannede, nærmest overfladisk og sjældent af kvalitet og altid med en politisk agenda, som de endog oftest ikke selv var klar over.
    Forskning og uddannelse bør selvfølgelig være fri, men man har en opfattelse af, at RUC mere er en partiskole end uddannelsesinstitution.
    Dimittenderne kan alene anvendes i politisk finansierede organisationer, de færreste i erhvervslivet, hvor andre parametre gælder end en gang vås, som Camilla her præsenterer. En gang feminiseret pladder af den slags som også hærger en stor del af den offentlige administration og det politiske liv, ikke mindst hennerne i det Radikale Venstre. Ikke at forglemme Gaspartiet, det såkaldte Alternativet.
    At RUC er offentligt finansieret og ikke lukket for længst, er mig en gåde.
    Institutionen er ikke til gavn for samfundet eller de studerende selv.

    Kommentar by T. Snorrason — 30. juni 2015 @ 03:02

  20. Som debatoplæg er det jo bare fjollet.

    Jeg tænker, at Camilla Paulsen er karrierebevidst. Lige nu er et godt tidspunkt at skrive en tekst i Politiken – en tekst, der kan “gå viralt” i de rigtige miljøer og netværk. Hun får nævnt sit CV – og får signaleret, at hun er ressourcestærk, ukuelig og driftssikker. Man kan stole på Camilla Paulsen.

    Kommentar by BE — 30. juni 2015 @ 06:53

  21. Der én ting vi kan gøre for både at nærme os muslimsk kultur, og gavne landets fremtid på længere sigt. Fratag kvinderne stemmeretten – eller hvis man mener det går for langt, sæt en aldersgrænse for kvinder (30 – 35 år måske). Klip en hæl og hug en tå Camilla Poulsen, du kan ikke få det hele vel?

    Kommentar by Balder — 30. juni 2015 @ 06:53

  22. “og møde hinanden i øjenhøjde uden fordomme og krav.”

    Vil Camilla mødes uden det krav i den moderigtige skuldertaske, at islamiseringen af Danmark ikke er til diskussion? Næppe. – Så der er blot tale om, at hun da er villig til at nedkaste sig til, at mødes med folk, på betingelse af, at de ikke har nogen krav til hen(de), såsom at hun skal undsige islam og islamiseringen.

    Og så er der bare at sige, at når situationen bliver varm i forhold til islam, så er hun en af dem, der udgør en sikkerhedsrisiko med alt hvad det indebærere.

    I øvrigt er hun tydeligvis en simpel folkemordsanstifter.

    Kommentar by Hans Und — 30. juni 2015 @ 07:07

  23. 20 BE,

    Hun er en af de børnesoldater cheferne i Røde Halvmåne, Socialdemokraterne, Dansk Flygtningehjælp m. m. fl. i øjeblikket sætter ind, for at dække over deres egen forsvinden ind i den blå luft, med pensionsordningen og andet røvet gods i behold.

    Situationen minder om tilbagetrækningen fra Stalingrad eller legetøjsagenten fra Herman Bangs “Legetøj”. Cheferne ved spillet er tabt, så nu lader de tosser som Camilla vinde tid for sig.

    I øvrigt vil hun sikkert være et værdifuldt indslag på et marked for sexslaver i Kalifatet.

    Kommentar by Hans Und — 30. juni 2015 @ 07:18

  24. “I studied social work for a year in the Netherlands. Our teachers taught us to look with different eyes toward the immigrant and the foreigner. They thought racism was a phenomenon that only appears among whites. My family in Somalia, however, educated me as a racist and told me that we Muslims were very superior to the Christian Kenyans. My mother thinks they are half-monkeys.”

    Ayaan Hirsi Ali

    Kommentar by Limewoody — 30. juni 2015 @ 07:18

  25. Hun har mange fordomme og rammer ved siden af. Hver 5. vælger er netop ikke en hvid forsmået, mand uden job og indtægt fra Sønderjylland, men et bredt udsnit af befolkningen.

    Camilla fatter desuden ikke at det er islam som folk har et problem med.

    Jeg kan godt “lide hvidløg og chili og lave italiensk, indisk og vietnamesisk mad”. Jeg kan også godt lide swawarma, men jeg ønsker bare ikke at støtte muslimer økonomisk, derfor handler jeg adrig i deres butikker.

    Muslimer er i højt omfang svært intergrebare og markant mere kriminelle end andre grupper – det er en statistisk kendsgerning herhjemme og i andre lande hvor de er. Jeg ønsker ikke fremmede her som ikke kan leve efter vores regler, skikke og traditioner.

    Jeg ønsker hverken de skal assimileres eller integreres, vi skal heller ikke assimileres eller integreres ind i deres kultur. Kan de ikke finde ud af at leve ordenligt i et samfund som har taget imod en skal de ud.

    Det er faktisk såre simpelt Camilla, det behøver man ikke en RUC uddannelse for at regne ud. Tør øjnene Camilla, du vil blive beriget af en muslim tids nok som så mange andre europæere, så vil du – måske – blive klogere.

    Kommentar by NulTolerance — 30. juni 2015 @ 07:34

  26. Dette er helt klart en joke, men jeg må erkende at det kvindeansigt som er brugt til at illustrere Camilla Paulsen er særdeles overbevisende.
    Vi var iøvrigt sikkert ikke så få som kneb en tåre på valgaftenen.
    Man bliver trods alt ved at håbe på at fædrelandet kan reddes, men det kræver nok en bevægelse som nogle vil kalde ekstremt højreorienteret.

    Kommentar by Rodina — 30. juni 2015 @ 08:39

  27. Lad mig lige komme med et indspark. Jeg har selv for en del år siden haft den særdeles blandede fornøjelse at gå på RUC.
    RUC er ikke “rødt” i den forstand, det var dengang. Det “røde” er gået af mode, em er erstattet af noget mindst lige så ækelt: Politisk korrekthed udøvet af 3.-genenrations- kulturradikale.
    En opvisning af selvgodhed, selvretfærdighed, åndelig dovenskab og ikke mindst hykleri. Netop hykleriet demonstrerer Camilla på bedste vis: “Vi” skal være åh så åbne, tolerante og mangfoldige, men kun overfor de grupper, vi kan lide – og åbenhed og tolerance over for eksempelvis DF-vælgere er ganske udelukket.
    Så der er faktiske ikke tale om en decideret “politisk skoling”, men mere om eftersnak og medløberi; alle går i flok og mener det samme. Det siger sig selv, at det faglige indhold derved bliver ganske værdiløst, og personligt tog jeg konsekvensen og flygtede til KU…

    Kommentar by Paulus — 30. juni 2015 @ 08:46

  28. Madskoler? ja hvorfor ikkem men hvor bliver integrationsfisse til alle DF’ere af? Vi er jo tydeligvis nogle gamle runkedorer og integrationsfisse bruges jo i vidt omfang overfor Muhammedanerne

    Kommentar by redneck — 30. juni 2015 @ 08:48

  29. Camilla skal på betalt ferie 3 måneder i Libanon for at opleve gadekultur:

    http://www.globaltfokus.dk/images/Pulje/ansogninger/2014/Rev_ansgning_suppl_opl_StreetCulture_01_2015.compressed.pdf

    Kommentar by Hodja — 30. juni 2015 @ 08:51

  30. Det Arabiske Forår startede på gaderne. Men hvad sker der i dag næsten fem år efter? Har vold, borgerkrig og undertrykkelse af rettigheder lukket street-kulturen ned eller er den stadig i live?

    DJ-skoler, graffiti, rap, film:

    http://u-landsnyt.dk/kalender-indhold/hvad-kan-gadekulturen-gore-unge-i-nordafrika-og-me

    Kommentar by Hodja — 30. juni 2015 @ 08:54

  31. men én ting kan man vel sige.

    vi er overvejende mænd. dem der går mest op i det her er stort set mænd, og vores største modstandere er typisk kvinder.

    som et levn fra urtiden, hvor mænd formentlig afgjorde hvem kunne komme ind i stammen?

    de største naivister er tit kvinder, dem der kalder én for de værste gloser er tit kvinder. min indvandringskritiske Youtube-kanal ses af 85 % mænd, 15 % kvinder. til Mosbjerg fest kunne jeg forestille mig en lignende kønsfordeling.

    borgerlige debattører i medierne imod masseindvandringen er oftest mænd som f.x Mikael Jalving, Søren Krarup, Morten Uhrskov Jensen e.t.c.

    hvis kun mænd havde stemmeret ville det være blå landslide sejr hver gang og rød sejr, hvis kun kvinder kunne stemme.

    mænd er tabere i det multikulturelle samfund i Danmark, mens kvinder har valg på alle hylder, eftersom MENA-mænd godt må få danske piger, men MENA-kvinder får tæsk/slået ihjel, hvis de får en dansk mand.

    måske har det noget med risiko´en at gøre. kvinder er ikke så meget for risici og går tit efter det trygge.

    Kommentar by Dinesen — 30. juni 2015 @ 08:57

  32. Megafons undersøgelse bygger på 8.668 respondenter, som har deltaget i 8 meningsmålinger i løbet af året

    Resultatet er bemærkelsesværdigt: Mange af de nye DF-vælgere adskiller sig fra partiets faste vælgerbase. Skarpt skåret er disse vælgere yngre, bedre uddannet og mere pengestærke.
    http://politiken.dk/indland/politik/skyggekabinettet/ECE2477714/dansk-folkepartis-nye-vaelgere-rigere-klogere-og-yngre/

    Camilla Paulsen er verdens navle. For hende er alt andet provins. DF blev største parti i Greve osv. Næststørst i Helsingør, de fleste kommuner på Vestegnen osv.

    Camilla Paulsen lever fortsat i uvidenhed, og i næste uge skal hun måske demonstrere for kvinders rettighed til at amme på cafeer.

    UDEN AT KUNNE SE SAMMENHÆNGEN

    Kommentar by tavsen — 30. juni 2015 @ 09:07

  33. Nu har jeg lige scannet hendes indlæg, hold da kæft hvor indskrænket har man lov at være. Tror hun virkelig det kun er arbejdsløse, frikadellespisende mænd uden sprogkundskaber der stemmer DF?

    Det er åbenbart blandt de inkluderende man skal finde de mest fordomsfulde og fordømmende mennesker

    Kommentar by redneck — 30. juni 2015 @ 09:11

  34. Jeg har selv en længerevarende universitetsuddannelse bag mig.
    Også jeg har i de senere år stemt DF, hvilket ikke skyldes racisme, men realisme.
    RUC = Radikal Underlødig Uddannelsescenter, har i alle de år dette center har eksisteret, leveret dygtige subversive medborgere.
    Omtalte Camilla er såmænd blot en af disse.
    Det er lige efter lærebog i adfærdspsykologi (side 1), at Camille har en fortid i Ungdommens Røde Kors med videre.
    Camille burde vel strengt taget, undervise Røde Kors i moral, etik mv.
    Dette kræver dog at Camilla har forståelse for disse begreber og i øvrigt selv udøver disse.

    Kommentar by AK JA — 30. juni 2015 @ 09:12

  35. RUC er Danmarks columbia university.

    Kommentar by Dinesen — 30. juni 2015 @ 09:16

  36. Citat Balder: “Der én ting vi kan gøre for både at nærme os muslimsk kultur, og gavne landets fremtid på længere sigt. Fratag kvinderne stemmeretten…”
    Balder, jeg tror du trænger til at læse bogen “Magteliten”. Den afslører, at der er 423 danskere, næsten kun MÆND, som sidder på den reelle magt i det her land. To ting, du skal gå ind for, hvis du vil være en del af den virkelige magt: INDVANDRING og EU. Kan du se pointen? Er det bevis for at mænd ikke egner sig til magten med de evigt destruktive karaktertræk, der aldrig svigter. Hvor kvinder siver ind, er magtet sevet ud.

    Kommentar by Margrethe — 30. juni 2015 @ 09:18

  37. Fr. Paulsens stillingsbetegnelse: MENA coordinator. Som lavt uddannet udkantsdansker måtte jeg google mig til følgende:

    The term MENA is an acronym referring to the Middle East and North Africa region. The term MENA covers an extensive region, extending from Morocco to Iran, including all Middle Eastern and Maghreb countries.

    Jeg kan herefter konstatere, at fr. Paulsen ikke har succes med sit arbejde. Det er ikke lykkedes hende at koordinere MENA-regionen, tværtimod hærges den af krig og elendighed.

    Vil fr. Paulsen nu også koordinere tilværelsen for os i Danmark?

    Kommentar by Crass Børsting — 30. juni 2015 @ 09:27

  38. Hov, hov Camilla, hvordan kan du tro at lavtuddannede herboende undermålere har evnen til at blive assimileret, når den indvandrende højintilligens kan nøjes med at blive integreret?
    I øvrigt kan nogen forklare, hvad integration går ud på. Det eneste jeg kender til integration er fra mine matematiktimer, hvor vi lærte at differentiere og integrere funktioner.

    Kommentar by Menig 442 — 30. juni 2015 @ 09:45

  39. Måske Camilla skulle have en billet til Mosbjerg Folkefest. Jeg sponserer gerne. (kan desværre ikke selv være tilstede pga. andre gøremål)

    Kommentar by Neuhammer — 30. juni 2015 @ 10:11

  40. Graed,soenderknust ,skraemt, offer for hvad ?
    Aars arbejde integration osv
    “Studeret” paa RUC cand.soc, temmeligt sikert rigeligt understoettet af skattekroner,og saa efter all den studeren og arbejde ikke har forstaaet et dyk af realiteten.Tilsyneladende historisk saavel som religions historisk totalt blank,hvilket spild af tid og skatte penge Med mindre det er en “hyggelig” levevej, ikke taenke bare sige ja de “rigtige” steder akademiker??????????

    Kommentar by Dunk — 30. juni 2015 @ 10:20

  41. Hun er ligeså dum, arrogant og intetsigende som hun ser ud.

    Kommentar by Olé — 30. juni 2015 @ 10:24

  42. Mon Camilla Paulsen kan komme ud af sin navle ved en berigende oplevelse som denne??

    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/jeanette-ottesen-om-overfaldsmanden-han-skal-sateme-betale/5628719

    Kommentar by tavsen — 30. juni 2015 @ 10:25

  43. Når virkeligheden om føje år kommer lidt for tæt på hende…. Så stryger hendes unger med øjeblikkelig virkning i en all-white-skole… Mens hun med sin hvide mand bosætter sig i en andelslejlighed i 2100 Spelt…

    Kommentar by ny kommentator — 30. juni 2015 @ 10:39

  44. Hvordan kan man misforstå er det her er satire? Hvor meget skal tingene skæres ud i pap? Det kræver sgu da ikke meget overskud at læse det som det er tilsigtet.

    Kommentar by MS St. Louis — 30. juni 2015 @ 10:52

  45. Som Hr. Kim Møller rigtigt nok skrev i en anden post, så er “Løsningen, når det regner ind, ikke nødvendigvis flere spande”! Kan ikke huske hvilken, men det jo netop det der er gået op for en del vælgere. Hullet skal lukkes. Hendes analyse virker en anelse farvet, dog ikke af virkeligheden. På strandvejen nord for København blev der ihvertfald festet og skudt nytårskrudt af i løbet af valgaftenen. Der var sgu ingen der græd.

    Kommentar by Wazzla — 30. juni 2015 @ 11:21

  46. Når man er udgået fra RUC, så har man en brist, det har jeg altid været klar over. Men at det er så galt fat, betalt af skatteyderne, det er ubegribeligt.
    “-står han samtidig uden for det multikulturelle, rummelige og globaliserede Danmark, vi lever i.”
    Hvis denne forskruede kvinde skal arbejde med noget, var det så ikke bedre, at hun tog fat på alle de uintegrerbare muslimer der er kommet til landet! Hvis nogen ikke er rummelige, så er det de mimoseagtige og altid voldsparate muslimer.
    I øvrigt er det ikke gæsterne der skal diktere værten hvor bordet skal stå. Muslimer skal have det hårdt mod hårdt, det er det eneste disse tumper forstår.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 30. juni 2015 @ 11:30

  47. En Syrisk morder er undsluppet psykiatrisk afdeling på Horsens Regionshospital, politiet formoder at manden er flygtet til udlandet, islamisten har begået æresdrab på sin søster i familiens fælleslejlighed på Sønderbrogade i Horsens, der er en del af ghettoen i Horsens der står til et ansigtsløft i milliard klassen, kun broderen er tiltalt da han har indrømmet mordet, resten af familien så på men er alle frikendt for deltagelse, offeret den 20 årige søster er glemt af alle, Danmark er virkeligt et nedrigt land når det kommer til kriminalitet blandt flygtninge og indvandrere, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. juni 2015 @ 12:04

  48. Camilla er en del af forklaringen på at integrationen er gået så galt. Hvis det første jeg mødte i et fremmed land var en som hende, så var assimilation aldrig kommet på tale, nok hellere det modsatte; tænk hvis man selv endte som sådan en jubel tosse.

    Kommentar by Jens Jensen — 30. juni 2015 @ 12:16

  49. Islamisk Stat har henrettet 75 kvinder for hekseri, det er ikke studenterhuen der trykker disse misfostre af kvindemordere, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. juni 2015 @ 12:42

  50. Politiet har løsladt en 37 årig mand af anden etnisk oprindelse end Dansk, efter endt afhøring om mandens deltagelse i overfaldet på Jeannette Ottesen og hendes kæreste, manden er kendt af politiet for andre forseelser men de tilhører småtingsafdelingen, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. juni 2015 @ 12:48

  51. 17 44

    Jeg tror desvære ikke det er satire. Men hvis det er, så er det satme godt lavet. Et eksempel til efterfølgelse, så at sige (man kan jo lade sig inspirere uanset).

    Men dels har Kim nok scannet for muligheden, dels så mere end antyder Hodjas fund i 29 og 30, at vi har at gøre med den virkelig uvirkelighed.

    Kommentar by Hans Und — 30. juni 2015 @ 12:53

  52. Haha! Bøv til hende! Hun er sikkert bare tændt på én af de solbrændte gutter i Nationalpartiet, for hvorfor ellers gå igennem den lidelse det nødvendigvis må være at lære arabisk.

    Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.. Det er nyttesløst.

    Kommentar by Dhimmi — 30. juni 2015 @ 12:57

  53. Jeg har sikkert flere vederhæftige artikler i internationale videnskabelige tidsskrifter end Camilla. Og jeg har flere gange drukket mig fuld med min muslimske ven, der hader islam.

    Jeg arbejder sammen med protestanter, katolikker, hinduer, buddhister, ateister og muslimer. Og jeg er i øvrigt ikke utilfreds med min løn.

    Men det er rigtigt, at jeg bor i provinsen.

    Kommentar by Hodja — 30. juni 2015 @ 13:18

  54. Kære Camilla,
    Hvor er du GOD! – Og hold så din kæft, resten af livet!

    Kommentar by bastardo — 30. juni 2015 @ 13:20

  55. @ 44.

    Jeg læste hendes indlæg i Pølletiken, og jeg tænkte præcis som du. Camilla er en sød lille pige med stor sans for humor.

    Kommentar by Svend — 30. juni 2015 @ 14:15

  56. Det er en skøn tanke at DF fik flere end 740.000 stemmer.

    Kommentar by Liva — 30. juni 2015 @ 14:28

  57. Gaaaab, igen en af de såkaldte rumlige, som ikke kan rumme, dem der stemmer på DF..

    At hun også fylder tegnedrengen, ved at have de rette holdninger, er jo desværre mere reglen end undtagelsen…

    Kommentar by Christian — 30. juni 2015 @ 14:49

  58. På dette link kloger Camilla Paulsen sig på konflikten i galeanstalten i Syrien. Læs den.

    http://raeson.dk/2013/flygtninge-20-af-libanons-befolkning-er-nu-syrere/

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 30. juni 2015 @ 14:59

  59. Prøv og sammenlign Camilla Paulsens RUC-analyse med Sigfrid Matlok i Jyllandsposten i dag. (Hvad skal vi stille op med Erasmus Montanus Universitet i Hedehusene? Har vi råd til at spilde så mange millioner på kollektiv fordummelse på den sjællandske hede?)

    Citat fra Sigfrid Matloks afslutning:

    “Summa summarum: Der er nogle specielle grunde til DF’s store valgsejr i Sønderjylland, men kultureliten bør stikke piben ind, når den nu mistænker sønderjyderne for at være fremmedfjendtlige eller endda racistiske.
    Selv om det nationale altid har stået de danske sønderjyder (i hvert fald de ældre generationer) meget nær, så er Sønderjylland på mange måder dog mindre provinsielt end andre dele af kongeriget. I hvert fald når det måles på europæiske parametre”

    http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE7838414/Den+gule+fare/

    Kommentar by A-mad — 30. juni 2015 @ 15:00

  60. Ok hun er ironisk.
    Eller mener hun det virkelig, jeg må indrømme, et øjeblik kom jeg i tvivl.
    Efter at have gennemlæst det igen er jeg kommet endnu mere i tvivl, men så alligevel, ingen ved sine fulde fem kan skrive sådan noget sludder, men så alligevel. Hun er måske ikke ved sine fulde fem, eller også er hun, og så mener hun hvad hun skriver. Jeg ved snart ikke hvad der er værst.
    Ok jeg vælger at tro det er ironi,andet ville ikke være til at holde ud.

    Kommentar by Robert R — 30. juni 2015 @ 15:20

  61. http://denkorteavis.dk/2015/ung-mand-fra-somalia-voldtog-pige-pa-11-ar-dommeren-mente-at-det-var-synd-for-ham/

    Kommentar by jp — 30. juni 2015 @ 15:20

  62. Hun har sikret sig en plads i DRs forskerpanel.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 30. juni 2015 @ 15:42

  63. “Jeg græd lidt på vej hjem i bus 5A sidste torsdag aften fra det, der skulle have været en valgfest. Ligesom resten af min slags var jeg sønderknust over, at Dansk Folkeparti nu er Danmarks næststørste parti, da jeg altid har været skræmt over den retorik, DF har ført om flygtninge og indvandrere.”

    Der er ikke noget at diskutere: Rablende idiot.

    Kommentar by Machiavelli — 30. juni 2015 @ 16:00

  64. […] Camilla Paulsen havde et indlæg om integration af DFs vælger, som Kim på Uriasposten fandt blogværdigt. Tilbage i november 2013 havde Paulsen en analyse i margasinet Ræson, fandt en kommentator på […]

    Pingback by Godhedsindustrien ved det godt… | Undskabens Hotel — 30. juni 2015 @ 16:04

  65. Hva´ er der dog med de kvinder…Hold kæft hvor er de naive og dumme – hvem skal kæmpe i krigen, som de er med til at få her til landet ad åre…? Ja vi mænd kommer til at kæmpe og vores kvinder blive voldtaget og og vores børnebørn bliver forældreløse i et multikulturelt, usammenhængende, usolidarisk, udemokratisk, med skiftende skrækregimer baseret på frygt, terror og vold…

    Jeg synes allerede nu efter valget og den nye regering, at der tegner sig et billede af, at der ikke kommer til at ske en skid, der på afgørende måde får ændret situationen og forhindrer mit skrækscenarie! Det bliver antagelig nogle små justeringer og megen snak om “det lange seje træk” i forhold til de udtalte valgkampsønsker og statements.
    Man tør ikke og afgrunden åbner sig bare mere og mere – flygt medens du endnu kan – find et sted hvor islam endnu ikke har noget at skulle have sagt – Det har de fået i DK – allerede nu fordi vi/politikerne ikke tør trodse dem! Det bliver meget værre..

    Kommentar by Black Watch — 30. juni 2015 @ 16:44

  66. Jeg har en Ph.D. og arbejder i en international virksomhed. Betaler topskat. Bor i hovedstadsområdet.

    Er dagligt i kontakt med mange nationaliteter også muslimer. Engelsk er en selvfølge.

    Jeg stemmer DF fordi det er det eneste parti med en folketingschance, som ikke betragter mennesker som kulturløse retssubjekter (udskiftelige med alle andre i verden).

    Er der nogen, som kan sende hende et link med denne tråd? Jeg synes hun fortjener vore kommentarer.

    Kommentar by Sigwar — 30. juni 2015 @ 17:41

  67. Jeg er iøvrigt ganske enig med Sorte Smølf.

    Kommentar by Sigwar — 30. juni 2015 @ 17:43

  68. Camilla Paulsens læserbrev er så vidt jeg kan bedømme ægte sorg og frustration.
    Det er forsøgt pakket ind i ironi og humor som kun en Radikal kan gøre det.

    Hun vælger at gå til Politiken. Det tror jeg ikke hun tør med mindre budskabet er alvorlig ment. Hun bliver til grin blandt sine egne og skader sin karriere hvis hadet til DF ikke er ægte.

    Som Radikal er det tragisk at ens eget parti halveres og mister regeringsmagten, samtidig med at fjenden (DF) fordobler mandater.

    De kredse hun færdes i henvender sig til indvandrere, og skal man tro hende på ordet støtter hun et muslimsk parti i Folketinget. Så kan man ikke blive mere danskfjendsk.

    Hun refererer til en ældgammel Megafon undersøgelse, der i tidernes morgen også havde til formål at latterliggøre DF, og udstille dens vælgere som Neandertalere der ikke kan se ud af kolonihavehuset for bare Dannebrogsflag.

    Hun mener DF vælgere skal lære at spise det mad “vi andre spiser”
    Det svarer til at jeg går over til naboen, som jeg ved hader gule ærter, og siger: “fra nu af spiser du gule ærter mindst to gange om ugen, ellers er du ikke integreret i samfundet” !!!

    citat:
    “For at finde ud af, om danskerne med manglende multikulturel forståelse overhovedet passer ind i Danmark anno 2015 og fortjener at bo her, kunne man lave en multikulturtest. Hvis de ikke består testen, kunne vi sende dem til nærområderne.” citat slut

    “fortjener at bo her” hold da kæft mand, mon hun har været i Polen for at se om gaskamrene stadig virker? det lyder som om hun har en plan klar til deportiation af danske DF’ere, et eller andet sted hen hvor kællingen er fri for dem og hun kan nyde sit multikulturelle paradis i fred.

    Hvis hun ikke allerede er konverteret tror jeg det er lige op over,
    og mon ikke der er taget mål til en burka i alle regnbuens farver ?

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2015 @ 18:16

  69. Ved ikke om Frk Paulsen driller eller ej, men jeg vil lige bare nævne Poe’s Law:
    [I]t is often impossible to tell the difference between an expression of sincere extremism and a parody of such extremism.

    Kommentar by jdm — 30. juni 2015 @ 18:46

  70. 66 Sigwar

    jeg har twittet hende

    Kommentar by Hans Und — 30. juni 2015 @ 19:45

  71. Hun er nok veninde med hende her:
    http://modkraft.dk/blog/mikkeline-gudmand-h-yer/ved-du-hvad-du-skulle-gifte-dig-med-tulle

    Citat, “… Jeg synker…og tænker så på mine unge år, hvor jeg havde lyst til at smadre alle bilerne i byen og sætte dem i brand. Tvinge alle danskere til at blande sig med indvandrere, og selv flytte i ghetto for at komme fremmedhadet til livs. Tvinge dem til at være åbne og nysgerrige, veganere og mælkebøtte elskere. Tvinge dem til at være ligesom MIG!!! . Jeg tænker lidt…”

    ” … Nu kan jeg måske komme i dialog med en DF’er. Finde ud af hvad sådan en tænker, og mener om alle mulige emner, og omvendt. Og hvis det er en god dialog, uden at have lyst til at bide i struben, og brænde biler af.

    Jeg glæder mig til at se politiske laboratoriummer med:

    ”BLIV VEN MED EN DF’ER”,

    hvor DF’ere og anti-DF’er mødes og diskuterer værdier på en frisk måde.

    Først med en fælles meditation, for at alle lige kan lande og smide fordomme væk, så en helt ny dør kan åbnes til mere konstruktiv, fælles demokratisk dialog rundt i små grupper.”

    Ak, ja.

    Kommentar by Bene — 30. juni 2015 @ 19:50

  72. Er ogå akademiker og bor i hovedstadsområdet. Topskattebetaler. Har ind imellem også grædt i linje 5 A. Men det var over at være eneste hvide mand i bussen. Det kvarter jeg har boet i i 20 år er fuldkommen på vej til at blive overtaget af muslimske indvandrere. Det samme gælder en stor del af resten af København. Min akademiske analyse til det vil være: DET KAN UMULIGT ENDE GODT. VÅGN OP!!!!

    Kommentar by VE-day-in-Europe (Jesper) — 30. juni 2015 @ 20:30

  73. De snakker om at rumme ! der er bare en masse de ikke VIL rumme,
    fordi de er så satans snæversynede og intolerante. Alt som ikke passer i det – fra barns ben indpodede gøgl, skal fjernes fra jordens overflade. Deres tankegang ligner til forveksling Islam.

    Jeg kom i tanke om artiklen fra Den Korte Avis, hvor en skole har fået asylcenter som nærmeste nabo. Her bliver skolens piger opfordret/tvunget til at undgå for meget bar hud, for ikke at støde de nye naboer, underforstået at man bøjer sig for Islams kvindeundertrykkende normer.

    Det har Mikkeline ikke prøvet endnu, men det kommer.

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2015 @ 20:43

  74. De totalitære tendenser skinner igennem for øjeblikket , der er tydeligvis nogen der ikke burde kunne stemme ifølge den selvudnævnte elite.

    Kommentar by Rasmus — 30. juni 2015 @ 21:30

  75. Selv har jeg en kandidatgrad inden for et af de bløde fag og har skrevet universitetsspeciale til et ti-tal inden for et emne som Frøken Paulsen sikkert kan nikke genkendende til. Og som situationen er i dansk politik i dag, kunne jeg ikke drømme om at stemme andet end DF. Ved næste valg stemmer jeg formentligt på Dansk Samling, medmindre Liberal Alliance pludselig viser sig fra en hardcore national side.

    Jeg er vokset op i et udkantsområde, hvor almindelige mennesker finder det helt naturligt at hoppe i bilen og køre et smut til Frankrig eller tage på shoppingtur i Hamburg. Fra Billund rejser udkantens borgere ud til alle lande i Verden.

    Hvad mig selv angår har jeg aldrig set farver, og dermed mener jeg ikke at jeg er farveblind, blot at det rager mig en papand hvad farve folk har eller hvad de hedder til fornavn for den sags skyld.

    Men jeg kan ikke døje islam, og det kan jeg ikke fordi islam er dybt fascistisk, og da jeg er opdraget til at afsky fascismen i al dens væsen, kan jeg derfor ikke andet end at afsky islam.

    At Camilla Paulsen tilsyneladende mener islam er ufarlig men DF er farlig, viser kun at hun er åndeligt mindrebemidlet og formentligt mentalt forvirret grænsende til det psykotiske.

    Hvad indtægt angår, er min indtægt i den lave ende, men jeg får til gengæld mere ud af min lave indtægt end de fleste højtlønnede får ud af deres høje indtægt, simpelt hen fordi jeg er intelligent nok til at have 110 % styr på mine udgifter og disciplineret nok til at sætte tæring efter næring.

    Men hvad pokker ved sådan et dovent intellekt som Frøken Paulsens om den slags. Hvis jeg skulle gætte, ville jeg tro, at hun nok aldrig har skullet yde noget stort i hendes liv. I den verden hun lever i, er det nemlig ikke hvad man kan eller ved der tæller, men derimod kun hvad man mener. Og ja, hun har jo alle de “rigtige” meninger, så hende skal det nok gå godt……lige indtil det ikke gør længere.

    DF og Dansk Samling kan ikke få 51% hurtigt nok. Lad os nu for fanden se at få sat dette lands Camilla Paulsener fra bestillingen, så vi andre igen kan fortælle udlændinge hvor vi kommer fra uden at være ved at dø af skam.

    Kommentar by Mackety — 30. juni 2015 @ 22:13

  76. Mackety det lyder godt.

    Husk at sende en vælgererklæring til Dansk Samling. Når et parti bliver godkendt har det 18 måneder til at nå 20.500 vælgererklæringer, så det haster.

    Jeg har lavet et interview med Morten Uhrskov Jensen, hvis du ikke har set det. Her er de to første dele. jeg skal beklage lyden er lidt dårlig nogle steder.

    https://www.youtube.com/watch?v=0YwtGi9ruhA

    https://www.youtube.com/watch?v=epIWGQesgY0

    Kommentar by Dinesen — 30. juni 2015 @ 22:40

  77. Typer som Camilla Paulsen bekæmpes måske bedst ved at føre kampen over på deres banehalvdel. Det gøres ved demonstrativt at omfavne dem ved at rose dem for medmenneskelige indsats. Det skal så følges op med, at de bedes om at gøre det for egne penge og ikke for tvangsinddrevet indkomstskat.

    Camilla oplyser i sin linkedin profil at have arbejdet i Ungdommens Røde Kors. DANIDA under udenrigsministeriet oplyser, at de i deres strategi for 2010-2015 tildeler de danske folkelige humanitære organisationer en central rolle på det humanitære område. Det indfatter støtte og jeg citerer i uddrag – alle tal i millioner kroner:

    Dansk Flygtningehjælp 117,0
    Dansk Røde Kors 98,0
    United Nations Children’s Fund 59,2
    Folkekirkens Nødhjælp 44,9
    Red Barnet 36,1
    International Committee of the Red Cross 20,0
    Læger Uden Grænser i Danmark 14,4

    Kilde: http://aarsberetninger.danida.um.dk/da/aarsberetning2012/danmarks-udviklingssamarbejde-i-tal/humanitaer-bistand-fordelt-paa-organisationer-2012/

    Og det er jo altid nemt at være godhjertet for andres penge.

    Kommentar by T. H. — 2. juli 2015 @ 12:06

RSS feed for comments on this post.