30. juni 2015

Vi ses på lørdag, kør forsigtigt…

Det skulle have været en stille og rolig ferie-køretur fra Odense til Mosbjerggård, men skæbnen ville det anderledes. Kort før Lillebæltsbroen blokerer bilen foran mig bremserne. Jeg gør det samme, og rammes bagfra i venstre side. Bilen snurrer en gang rundt om sig selv, og lidt heldigt undgik jeg at blive ramt af flere bagfrakommende. Jeg er lidt chokket lige nu, men helt uskadt – og bare lykkelig over at jeg lige akkurat i dag ikke havde mine drenge med. Bilen kommer aldrig på vejene igen. Mosbjerg Folkefest 2015 afholdes som planlagt. Kør forsigtigt…

Oploadet Kl. 14:01 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67380/trackback

34 Comments »

  1. Ser sørme ikke rart ud, så er glad for at høre at der ikke skete personskade. Hold humøret højt og kør forsigtigt!

    Kommentar by Olé — 30. juni 2015 @ 14:43

  2. Puha, godt du slap uden fysiske men, men der en psykisk reaktion, så sørg for, at få talt rigtigt meget med andre om ulykken.

    Kommentar by Centerpoint — 30. juni 2015 @ 14:45

  3. Carpe diem

    Kommentar by der Adler — 30. juni 2015 @ 14:53

  4. Hold da op, det er et ordentligt tryk 16 bilen har fået!
    Godt at der ikke var nogen der kom til skade.

    ….og så op på hesten igen….!

    Kommentar by - by Proxy - — 30. juni 2015 @ 14:58

  5. Det var da godt du selv nåede at bremse, inden du blev ramt. Så er skadesansvaret jo den andens.

    Kommentar by Peter Andersen — 30. juni 2015 @ 15:17

  6. Endnu en spade, som ikke har holdt en fornuftig afstand til den forankørende.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 30. juni 2015 @ 15:50

  7. Hold afstand!!!

    Kommentar by Nissen — 30. juni 2015 @ 15:56

  8. Er du 100% sikker på du ikke fik en piskesmælds læssion?

    Erstatning, pension og et eksotisk madkursus hos Camilla Paulsen venter forude!

    Kommentar by Hans Und — 30. juni 2015 @ 16:08

  9. hahaha hans und.

    Kommentar by Dinesen — 30. juni 2015 @ 16:12

  10. Hold da fast! Nogle gange kan det være godt med en påmindelse … De små ulykker forebygger de store, siger vi jo. – Altså dem, hvor børnene ER med!

    Godt du slap nådigt fra det. Det er jo ingen selvfølge.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 30. juni 2015 @ 16:24

  11. For at være lidt mere alvorlig end i #8, er der bare det mindste f.eks et knæ op i instrumentbordet som er en lille smule ømt, så få en læge til at undersøge og notere samt orienter samtlige involverede forsikringsselskaber. Om 5 år vil svaret være, at der jo kan være sket så meget i mellemtiden, forældelses etc.

    Kommentar by Hans Und — 30. juni 2015 @ 16:41

  12. Godt du slap og god vind fremover:-)

    Af personlige årsager er jeg ikke at finde på Mosbjerg.

    Kommentar by Sigwar — 30. juni 2015 @ 17:26

  13. Enig med Hans Und, kl. 16:41.

    Godt at du trods alt er i god behold, Kim.

    Kommentar by Polka Charlie — 30. juni 2015 @ 17:31

  14. Holdtakæfta… godt du slap med skrækken. Også godt, at du nåede at bremse inden du torpedere ham foran, for så havde du nok hængt på selvrisikoen. For bagskader er pr definition den bagvedkørendes ansvar – skal man ikke altid holde tilstrækkelig afstand til at kunne bringe køretøjet til standsning, uanset forholdene ?

    Kommentar by Bror Lerbror — 30. juni 2015 @ 17:47

  15. Du maa have holdt tilpas afstand,saa du kunne naa at bremse,heldigt for dig!Hvis du kan naa at bremse,og bagenden af din bil ser ud som den goer er konklusionen,at den bagvedkoerende hoerer til de uendeligt mange idioter der ikke ved hvad det vil sige at holde korrekt sikkerhedsafstand.

    Kommentar by krassisten — 30. juni 2015 @ 18:00

  16. Til lykke til dig og også til os andre, at du kom lykkeligt over påkørslen

    Kommentar by Gertrud — 30. juni 2015 @ 19:14

  17. Hvis folk overholdt bremseafstanden, så skete den slags ikke. Men I insisterer åbenbart på at køre som en flok perkere.

    Kommentar by AFA — 30. juni 2015 @ 19:41

  18. Godt der ikke kørte en 30 tons lastbil bagved, det ville mase den lille hvide flad som en pandekage.

    Pyh ha, vi kan ikke undvære Kim Møller og Uriasposten

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2015 @ 19:42

  19. Glad for, at du bliver her, Kim Møller. Andet havde ikke været til at bære. God Folkefest! Til dig og alle deltagerne.

    Og vejrguderne er med jer, så vidt jeg kan skønne. Nå, vejguden var også med jer, heldigvis.

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. juni 2015 @ 19:44

  20. Godt du har det godt. Godt for dig og din familie, godt for Uriasposten og godt for os alle.

    Kommentar by Liva — 30. juni 2015 @ 20:06

  21. Glad for at høre at du slap med livet i beholdt!

    Angående: “Er du 100% sikker på du ikke fik en piskesmælds læssion?”

    Der er al mulig grund til at tage det alvorligt. Jeg kender tilfælde hvor en stor skade først blev konstateret flere år efter (med dyre og skadelige terapier i mellemtiden!). Så hvis der er gener, insister på udførlig undersøgelse. De småpenge man så får som erstatning kan ikke opveje skaderne på nogen måde.

    Kommentar by Balder — 30. juni 2015 @ 20:15

  22. AFA:

    Kim rammer ikke nogen. Du går ud fra, at fyren der torpederer ham bagfra er dansker. Hvad bygger du det på? Eller er det bare en ækel racistisk fordom du sådan strør om dig med?

    Kommentar by Henrik — 30. juni 2015 @ 20:43

  23. Ja fandeme godt at du/i slap med livet i behold efter den tur, og gør for guds skyld som 21 Balder forslår.
    PS.
    Dashcam er guld værd pga. islamiseringen af danmark.

    Kommentar by Fritz — 30. juni 2015 @ 21:58

  24. […] omkring talerstolen mv. Det var også meningen at lægge de første forsyninger på køl, men et uheld kørt før Lillebæltsbroen satte en stopper for den plan. Kims bil bliver aldrig til bil igen, men forsyningerne til festen er […]

    Pingback by Så er det sommer! | Mosbjerg Folkefest — 30. juni 2015 @ 22:20

  25. Godt, at nogen holdt hånden over dig, Kim Møller!

    Balder har ret i det, han siger. Det er forfærdeligt at være indblandet i trafiksager, og jeg har selv oplevet at blive påkørt som fodgænger. Man skal selv fortælle sundhedsvæsenet, hvordan de skal undersøge én, og man skal nærmest gå tiggergang for at få sat noget i gang! Og erstatning til ofre i DK – det er en ren joke!

    Kommentar by Dhimmi — 30. juni 2015 @ 22:36

  26. Pyt skidt med bilen, vi takker de højere magter for at der ikke er sket dig noget Kim, vi mødes den 04-07-2015.

    Kommentar by emmagad — 1. juli 2015 @ 00:50

  27. Det er Dansk Folkepartis skyld, hende foran opdagede for sent at hun var på vej til Jylland og panikbremsede!

    Kommentar by Jens Hansen — 1. juli 2015 @ 09:37

  28. Puha – godt du er okay. Brug alle de gode råd, der er skrevet her – og rigig god fest :-)

    Kommentar by Jesper — 1. juli 2015 @ 20:56

  29. Lidt køteori og ulykkesanalyse:

    At man altid er ansvarlig for skaden på forankørende siger kun lidt om hvem som har været dårligst til at holde afstand. Harmonikasammenstød sker fordi samtlige biler i rækken holder for dårlig afstand, og det kan sagtens være en minimal opbremsning af forreste bil forstærket ned gennem rækken som følge af for lille afstand, hvor de forreste klarer frisag. Hvis Twingoen har ligget alt for tæt på en forankørende minimalt bremsende og derfor selv må katastrofebremse, så er det godt nok den bagvedliggende ansvarlig for at køre ind i den katastrofebremsende, men havde alle holdt en afstand kun lidt kortere end det påkrævne ville en lettere opbremsning ikke føre til et harmonikasammenstød, hvis ingen går i panik og bremser for hårdt.

    Kommentar by perhag — 1. juli 2015 @ 21:39

  30. https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=158005

    Færdselslovens § 15, stk. 3:

    Afstanden til foran kørende skal afpasses på en sådan måde, at der ikke er fare for påkørsel, hvis køretøjet foran standser, eller dets hastighed nedsættes.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 2. juli 2015 @ 15:25

  31. Du får også lige et sent skulderklap med smil herfra. Vi kan jo slet ikke undvære dig Kim (smil).

    Kommentar by Ivan — 2. juli 2015 @ 22:47

  32. Tur att du inte kom till skada! Glöm inte kolla upp nacke och rygg för pisksnärtskador.

    Kommentar by Filippa — 3. juli 2015 @ 14:40

  33. Her ser vi for alvor skadevirkningerne efter en fremmed kultur, som alt for mange danskere desværre har taget til sig af rent egoistiske grunde, helt uden tanke for landets ve og vel.

    Hvordan er det ikke en hån mod de danske grundværdier, at vi hver eneste år skal acceptere omkring 200 dødsfald i trafikken, blot fordi alt for mange asociale danskere kun går op i deres egen magelighed bag rattet, helt uden at tænke på de alvorlige konsekvenser det har for resten af samfundet?

    Vi taler reelt om Danmarks største terrororganisation, med tusindvis af trafikdrab på samvittigheden. Bilisterne er simpelthen ikke andet end en flok bøller der har korrumperet og afpresset det omgivende samfund til at acceptere deres helt urimelige krav.

    Bilisternes krav er uendelige, og med deres aggressivitet og deres grådighed har de efterhånden opnået at få lagt beslag på alle offentlige veje, så alle andre danskere er fortrængt til rendestenen.

    Hvis i bilister er så glade for jeres udenlandske biler, så burde i tage konsekvensen af det, og rejse ud af Danmark, fremfor at udbrede jeres dybt skadelige fremmede kultur i vores fredelige land.

    Det er umanerlig trist at tænke på, hvor mange danske kroner der er blevet sendt ud af landet, pga. bilisternes syge kulturfremmede mentalitet. Men det er intet imod hvad det koster de danske skatteborgere i udgifter til hospitalerne, når de egoistiske bilejere laver ulykker.

    Og lad nu være med at påstå, at ulykkerne kun skyldes enkelte brodne kar, og at “de fleste bilister er ganske fredelige”. Det er jo noget vås. Reelt er det jo de mange der ødelægger det for de få.

    Faktisk burde vi overveje at forbyde bilisterne adgang til offentlige sygehuse, for det kan da ikke være samfundet der skal stå med regningen for bilisternes uansvarlige adfærd. Hvorfor skal jeg som skatteborger, betale for det?

    Som en dansker der gerne vil udvise viderehensyn kører jeg dansk cykelvogn, og jeg medvirker dermed til bevarelsen både af miljøet og af danske arbejdspladser i Danmark, ikke mindst på Bornholm.

    Som en hjertevarm harmonidanner bør være, er jeg dog tilgivende og tænker altid positivt, også om mine største bil-modstandere. Jeg takker således vor fader for, at Kim Møller slap fra det med livet i behold og heldigvis ikke havde sine børn med.

    Kommentar by jesper hansen — 5. juli 2015 @ 05:13

  34. Det var sikkert en advarsel fra Allah. Husk for fremtiden at holde god afstand til den forankørende, så det ikke er nødvendigt at bremse lige så hårdt som bilisten foran, hvorved du mindsker risikoen for at blive påkørt af bilen bagved. Jo større fart, jo større afstand.

    Kommentar by jan mølgaard — 6. juli 2015 @ 19:32

RSS feed for comments on this post.