30. juni 2015

Hørt i David Trads’ radioprogram: ‘Pas trafikken’-råb til mørklødet cyklist to dage efter valget = racisme

Uvist af hvilken årsag har fået egen sommermagasin på Radio24syv, ‘Tradsalderen’. Første program havde danskernes iboende racisme som emne, og første lytter var igennem på telefon umiddelbart efter introduktionen, blot 98 sekunder inde i programmet. Skuespiller Wagma Khattaks eksempel er værd at fremhæve. Et godt eksempel.

Wagma Khattak, skuespiller: Det viste sig til at være ubehageligt to dage efter valgkampen, efter at Venstre var blevet valgt, og det viste sig, at Dansk Folkeparti var større end Venstre, at jeg kommer cyklende på vej hjem, og jeg får simpelthen min første fuck-finger på cykelstien.

David Trads, Radio24syv: Du får simpelthen en fuck-finger på cykelstien et par dage efter? Hvorfor?

Wagma Khattak: Jeg ved det faktisk ikke, men rent fysisk gør jeg det, at jeg skifter min iPhone fra højre til venstre lomme og kommer cyklende med mit mørke hår og mine sorte solbriller og hører musik og holder mig på højre side af cykelstien, og lige pludselig ser jeg et midaldrende par køre forbi mig, og manden han råber aggressivt ‘Pas trafikken’. Så tager jeg mit headset af og spørger ‘Undskyld?’ og så råber han igen rigtig højt og aggressivt ‘Pas trafikken’, og så siger jeg undskyld igen, fordi han kører lige foran mig, og så giver han mig den største, friske fuck-finger, jeg nogensinde har fået. Det var helt vildt. Helt vildt!

David Trads: Og det følte du var udtryk for racisme?

Wagma Khattak: Jeg kan ikke vide det 100 procent, men det er klart, når valgkampen lige har været der… jeg kunne mærke, det var jo ikke… jeg gjorde jo ikke noget forkert. De havde jo vej nok til at køre forbi mig og køre ind til højre side. Jeg havde ikke gjort noget forkert. Men det var sådan meget aggressivt og en helt klar fuck-finger til… det var noget, de reagerede på, og den aggression har jeg da mærket før, når det er mod farven.

(Wagma Khattak på Facebook, 17. juni 2015)

Oploadet Kl. 22:08 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67385/trackback

17 Comments »

  1. Wagma Khattak du får lige en fuck finger fra mig, Danmark er fucket op på grund af udemokratiske typer som dig, du smider offerkortet og kritiserer demokratiet i Danmark, please rejs tilbage hvor du kom fra vi ønsker ikke dig og dine meninger, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 1. juli 2015 @ 00:43

  2. Hørte lidt af halvhjernen i mandags. Nu husker jeg at slukke radioen kl 10. :-D

    Kommentar by Nielsen — 1. juli 2015 @ 00:45

  3. David Trads og Wagma Khattak i skarpsindig analyse af den omsiggribende racismes paranormale natur (for det må det nødvendigvis være når man kan materialisere racismen i denne situation).
    Hun er skuespiller, siges det. Hvad spiller hun? Altså bortset fra forfølgelsesvanvittig i David Trads Talk Show?

    Kommentar by monse — 1. juli 2015 @ 01:26

  4. Hun synes at hun selv er køn. Hendes politiske fantasi rækker til at mobbe LLR for hans dårlige tænder.

    Kommentar by bastardo — 1. juli 2015 @ 01:50

  5. Hun flytter sin telefon, hvorved hun slingrer helt vildt på sin mormorcykel, som hun ikke helt kan styre. Jeg giver også sommetider fingeren til de mest uopmærksomme musikelskere i trafikken. Som oftest er det yngre kvinder, der ikke har nogen speciel farve. Så du skal ikke være bange, Wagma: Danskerne er ikke lige pludseligt blevet rascister, fordi du er kommet til landet. Vi prøver bare at få uansvarlige cyklister til at tænke sig om.

    Kommentar by bastardo — 1. juli 2015 @ 01:57

  6. David Trads med eget radiomagasin! Hvad bliver det næste? Trine Bosse?

    Kommentar by bastardo — 1. juli 2015 @ 01:59

  7. Det er muligt at Løkke ligner “noget”, men Wanga ER noget, nemlig i det forkerte land.

    Kommentar by Danskeren — 1. juli 2015 @ 05:14

  8. Skidesprælleren David Trads der snigløb Henrik Gade Jensen med uberettigede nazistiske beskyldninger.
    Nu lader han sin landsforræderiske galde flyde på Jyllands Posten, der førhen var en seriøs avis.

    Pugna pro patria

    Kommentar by der Adler — 1. juli 2015 @ 07:08

  9. David Trash gør bare som han har set digteren Benny Andersen og den løgnagtige KGB-påvirkningsagent Jørgen Dragsdahl gør før ham. Faktisk var de igang allerede i 70erne med at påstå racisme med afsæt i private oplevelser af tvivlsom karakter.

    q&a
    Oplevede du noget idag?
    Jaaa
    Noget ubehageligt?
    Jaaa
    synes du ikke det var racistisk?
    Jooo
    Når nu du lever i Danmark blandt hvide danskere, synes du ikke at din racistiske oplevelse har noget at gøre med, at hvide danskere og Danmark er racistisk?
    Jooo øhmmm
    Ja det tænkte jeg nok. Racisme er noget der skyldes danskere i Danmark.
    QED

    Temmelig old school.

    Kommentar by Hans Und — 1. juli 2015 @ 07:27

  10. Wagma Khattak ligner én der suger alt ud af samfundet,med hendes fordomsfulde,racistiske ignorance som hun prøver på at pådutte os andre!

    Kommentar by - by Proxy - — 1. juli 2015 @ 07:58

  11. Nå men, også en gigantisk fuckfinger herfra, men den er til venstre og lars u. lykke aka dracula for at fylde danskernes land med ørkentosser som Wagma Khattak.

    Kommentar by Fritz — 1. juli 2015 @ 08:27

  12. 11. Fritz.
    Danskerne skal stemme DF så de får mindst 90 mandater, ellers får de borgerkrig.
    Som odsene er nu, kan det nemt blive det sidste.

    Jeg tænker tit. så lad os for fanden tage den. !

    Kommentar by Sindsro — 1. juli 2015 @ 08:40

  13. Cykler med headset og fifler ved telefonen mens han cykler.

    Han har fortjent en fuck finger og en kommentar om at passe trafikken.

    Kommentar by mb — 1. juli 2015 @ 10:02

  14. Sindsro,
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du kan læse mine tanker :)

    Kommentar by Fritz — 1. juli 2015 @ 10:09

  15. Tag dig sammen Wagma, vi har sgu’ da allesammen prøvet at få en finger eller et eller andet i trafikken.

    Kommentar by Johnson — 1. juli 2015 @ 11:17

  16. 14. Fritz.
    Dem uddyber vi lige, til grisefesten på Mosbjerg. :) :) :)

    Kommentar by Sindsro — 1. juli 2015 @ 22:39

  17. >6 bastardo
    Mener du ikke Stine?

    Kommentar by Nielsen — 2. juli 2015 @ 15:59

RSS feed for comments on this post.