1. juli 2015

Jihad mod ikke-muslimer: “Muslim staff members… told the gunman he would have to kill them first”

Medierne er selvfølgelig vilde med ‘menneskemur’-vinklen, men det betyder så samtidig, at der kommer ubekvemme detaljer frem om jihadistens motiv. Seifeddine Rezgui gik målrettet efter ikke-muslimske vestlige turister, og 38 racistiske drab bør vel ikke vinkles som en tvær-kulturel succeshistorie. Fra Daily Mail – ‘You must kill us first, but we’re Muslim’…

“A survivor of the massacre in Tunisia has revealed local hotel staff members formed a human shield on the beach in a heroic bid to protect tourists from the rampaging gunman.

John Yeoman, 46, said Muslim staff members from the Bellevue Hotel told the gunman he would have to kill them first as they formed a human barricade between the shooter and Western tourists.

The chain of bodies can be seen in images taken of killer Seifeddine Rezgui which emerged yesterday – about a dozen men stand side-by-side as the gunman, pictured in the foreground, marches away from them carrying his Kalashnikov. …

The gunman, who openly declared he was targeting Western tourists during the killing spree, was also told: ‘You will have to get past us, but we’re Muslim.

Meanwhile, British survivors have described how they played dead in a desperate bid to avoid being ‘finished off’ by the gunman as he indiscriminately shot down dozens of tourists. …

The attack started at about noon on Friday when the 23-year-old gunman, who had been posing as a swimmer, started shooting.

Leaving the beach, where he targeted British victims, he reloaded his rifle and walked purposefully into the Imperial Marhaba and continued shoot. Witnesses said he also threw a number of grenades, both inside and outside the hotel.”

(Jihadisten Seifeddine Rezgui, der myrdede 38 ikke-muslimer på en tunesisk strand, 26. juni 2015)

“Tunesiske hotelansatte dannede menneskemur mod gerningsmand” (TV2 Online, 30. juni 2015)

Oploadet Kl. 22:03 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67422/trackback

23 Comments »

  1. Som i de fleste af disse tilfælde kan vi læse at familie, venner, naboer, kolleger alle er enige om at “han var så sød og rar, en helt normal ung mand”!
    Han studerede jo, altså en af dem man i årevis har fortalt os er “dem vi skal satse på, Danmarks fremtid”.

    Det er samme sang uanset det er en racistisk terrorist som her eller en forsmået indvandrer der slagter konen/kæresten for “hende er der i hvertfald ingen anden mand der skal ha'”.

    Konklusionen må være at den “normal” vi ofte ser manifesteret i form af ultravold begået af muslimske indvandrere og/eller efterkommere, oftest mod fuldstændigt forsvarsløse mennesker, hænger uløseligt sammen med gerningsmændenes kulturelle og religiøse ophav.

    Lad os håbe vores nye regering fortsætter den gode stil de lagde ud med idag, boghandleren var også en god nyhed, jeg tror og håber på vi vinder.

    Kommentar by Jesper J. — 1. juli 2015 @ 22:46

  2. Det er det, jeg til alle dage har sagt: “Vil du se racisme, så tag en tur til afrika”!

    Kommentar by Jens Jensen — 1. juli 2015 @ 23:06

  3. Om historien er sand, har jeg dyb respekt for hotelpersonalet, der forsøgte at forhindre massakren. Det er sgu flot at stille sig op som en menneskemur og fortælle en galning, at han lige skulle dræbe en flok muslimer først.

    Hvis det er historien, som er sand, genvinder jeg min tro på civilcourage, uagtet hvem der stiller op.

    Ja, terroristen lykkedes med sit forehavende, men måske det kunne være blevet værre, hvis ikke de – ifølge historien – heroiske mennesker, der stillede op, gjorde det vanskeligere.

    Jeg håber naivt, at historien er korrekt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 1. juli 2015 @ 23:44

  4. Jeg må give Henrik Petersen ret.

    Med forbehold for journalister og deres sædvanlige løgnehistorier, så er det den slags mennesker, verden behøver (altså ikke journalister, dem har vi rigeligt af, men folk der sætter livet på spil for andre).

    Kommentar by MartinH — 1. juli 2015 @ 23:52

  5. Henrik Petersen

    Historien siger vel også noget om, hvor overbeviste muslimer er om, at jihadisten ikke ville skyde dem, fordi de netop var muslimer?

    Kommentar by AFA — 2. juli 2015 @ 00:41

  6. > AFA 00:41

    Som nævnt ved jeg ikke, om historien er sand. Men én ting for sure: De bedste til at dræbe muslimer er muslimerne selv.
    Bevisførelse: Læs lidt op om, hvor mange muslimer muslimerne selv har dræbt gennem årene.

    Selv om jeg stadig er følelsmæssigt berørt af 9/11 er der ingen tvivl om, at muslier er bedst til at dræbe hinanden: Blot i flæng: Shia mod sunnier, sidst i Yemen i går, kurdere mod IS, Boko Haram mod nigerianske muslimer, Saudier mod Houthier i Yemen, Taleban mod pakistanske muslimer osv-osv.

    For ikke at tale om malaysiske og indonesiske skibe, der som minimum vender flygtningeskibe med muslimer fra fx Burma, i værste fald skyder dem i sænk.

    Tyrkiske muslimer, der hader kurdiske muslimer. I 80’erne irakiske muslimer mod iranske muslimer. Og irakiske muslimer, der gassede kurdiske muslimer.

    I Syrien: Muslimske barbarer mod muslimske barbarer.

    Arabiske muslimer, der hader somaliske muslimer (der jo er negre). Fordi muslimer generelt er de værste racister af alle.

    Når alt kommer til alt, må man konkludere, at muslimer er muslimer værst. Hvilket må være til vestens fordel på længere sigt.

    Brug for mere? I øvrigt et ualmindeligt uheldigt pseudonym, du har valgt dig, men fred være med det.

    Kommentar by Henrik Petersen — 2. juli 2015 @ 01:08

  7. >6 Henrik Petersen
    9-11 blev planlagt af Bush familien, Larry Silverstein og store dele af CIA. Plus naturligvis The Banksters.
    Hør og se øjenvidneberetningerne!
    Ellers helt korrekt, hvad du skriver om muslimer.

    Kommentar by Nielsen — 2. juli 2015 @ 08:46

  8. Tag så din medicin, Nielsen!

    Kommentar by Jern Henrik — 2. juli 2015 @ 09:55

  9. > 8 Jern Henrik
    Tag et kig på bygning 7 i WTC komplekset, og hør hvad Larry Silverstein siger i en telefonsamtale samtidigt med dermolitionen af bygning 7. Bygning 7 er det nemmeste sted at starte, hvis man vil forstå at 9/11 rent faktisk var en konspiration, nøjagtig som JFK mordet var en konspiration.

    Kommentar by Nielsen — 2. juli 2015 @ 13:08

  10. @9
    Og amerikanerne var aldrig på Månen, russerne skød ikke MH17 ned og Elvis lever.

    Kommentar by AN — 2. juli 2015 @ 13:27

  11. Hvem gider da også tage på ferie i de perkerlande fyldt med skidt og snavs byldepest og rottekød gemt i shawormaen..? Jeg ville aldrig sætte mine ben i disse lande..Danmark har allerede nok perkere, gide ike se dem på min ferie..

    Kommentar by bagus bagus — 2. juli 2015 @ 13:54

  12. >10 AN
    Tag den diskussion med kommentatoren Venstrefløjen, eller evt. med Jansen.

    Kommentar by Nielsen — 2. juli 2015 @ 15:54

  13. #12 Nielsen

    Venstrefløjen og Jansen har ikke været her i evigheder.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 2. juli 2015 @ 16:08

  14. >13 Erik Jørgensen
    Det var en måde at fortælle Jern Henrik, at han ingen vegne kommer med latterliggørelse. Mine argumenter kan hvem som helst forholde sig til, og selv søge information om.
    Jeg er ikke sikker på hvad MH17 er, men gætter på at det er et fly Putin(s dukkeførere) har skudt ned. Muligvis det som transporterede Polens (konservative) regeringsmedlemmer.
    At elvis lever er næppe sandsynligt.

    Kommentar by Nielsen — 2. juli 2015 @ 16:31

  15. Hvornår kommer turen til lille DK? Det kan ske faktisk når som helst. Islamisterne har jo sådan set frit adgang til våben fra nogle af deres mange “brødre”.
    Man kan bare sidde og frygte det samme vil ske her. Hvorfor skulle det ikke gøre det? Vi er jo vantro.
    Og bekæmper og kæmper mod Islams mange krigere rundt omkring i verden.
    Hvor der end er muslimer er der en både åbenlys og skjult trussel fra loonies og martyrer der ønsker at straffe de vantro.

    Men vi lever jo i et lykkeligt land så længe det varer :).

    Kommentar by Endnu en vantro — 2. juli 2015 @ 18:22

  16. Hvad var de 3 afganske skadedyrs ærinder, som blev stoppet i marokkansk lufthavn???

    Kommentar by Nielsen — 2. juli 2015 @ 19:06

  17. #14 Nielsen

    Kommentatoren AN lader dog til at være relativt ny her, så det er ikke sikkert at han ved hvem du snakker om.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 2. juli 2015 @ 19:29

  18. #14 Nielsen

    Hvorfor snakker du om Jern Henrik? Det var din kommentar til AN jeg refererede til.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 2. juli 2015 @ 19:31

  19. “Venstrefløjen og Jansen har ikke været her i evigheder.”

    Jeg er her endnu fra tid til anden, kommenterer ikke længere.

    Nu jeg kommenterer alligevel; jeg tror på den officielle beretning om månelandingen, mordet på JFK og 9/11, og har altid gjort det. Jeg er den forkerte mand at associere med konspirationsteorier.

    Kommentar by William — 2. juli 2015 @ 19:41

  20. Tak William. Jeg har jo bemærket, at du – omend ikke så ofte – kommenterer blot med dit fornavn.

    Konspirationsteorier og konspirationsteoretikere er blot bindegale, sorry to say. Ham kemitossen fra KU med vrøvlet om termotermitter eller hvad det nu er, er lige så blæst.

    Kommentar by Henrik Petersen — 2. juli 2015 @ 21:37

  21. >18 Erik Jørgensen
    Det var en fejl. Jeg skulle have skrevet AN. Jeg kom til at forveksle dem.

    Kommentar by Nielsen — 3. juli 2015 @ 06:34

  22. Her er historier om Sovjetunionens nedskydning af passagerfly

    https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_Air_Lines_Flight_007
    https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17

    Og her nogle naturlige forklaringer. Jeg undskylder, hvis det er lidt for teknisk:

    http://debunking911.com/

    Og lidt for landsbytosser:

    http://www.news.com.au/world/six-really-stupid-911-conspiracies-debunked-in-about-six-seconds/story-fndir2ev-1226717737311

    Personligt har jeg faktisk mødt en af de US Air Force piloter, der var først på vingerne ved 911. Han er gift med en jordemoder fra Jylland. Men det er nok for jordnært !

    Kommentar by Janutte — 5. juli 2015 @ 02:42

  23. Tak for et godt grin, Janutte. Findes der ikke en slags skole for konspirationsteoretikere? Altså blot en mulighed for, at de kan blive lidt mere oplyste? nielsen er en oplagt kandidat som elev.

    Ok, fandt også lige Niels Harrit om nanotermit. Østre Landsrets dom omtalt: http://journalisten.dk/landsretten-soeren-villemoes-maa-gerne-kalde-niels-harrit-tosse

    Det er nok meget godt for de kemistuderende på KU, at tossen er pensioneret.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. juli 2015 @ 11:46

RSS feed for comments on this post.