10. juli 2015

Weekendavisens associationstrick: “… mænd med muskuløse nakker og tatoveringer står op og lytter.”

“Er det slet ingen grænser for antallet af flygtninge vi kan tage imod?”, blev Dansk Flygtningehjælps Andreas Kamm spurgt i en radioudsendelse for et par dage siden. Spørgsmålet overraskede ham, men uden at svare, lod journalisten ham vende problematikken om: Europa tager kun en brøkdel af klodens flygtninge. Jeg kom til at tænke på interviewet, da jeg læste Weekendavisens artikel om Mosbjerg Folkefest 2015.

Avisens journalist spurgte mig under interviewet igen og igen, hvad der skulle ske med de muslimer som allerede var i landet, og da jeg gentog mit svar, og ikke gav hende det nødvendige ja til de ledende spørgsmål, om eventuel deportation af danske statsborgere, så blev fokus flyttet til selskabets kollektive holdning til spørgsmålet. En stråmand som ingen stod bag, men alle kunne hænges op på. Vinklen var givet på forhånd.

Hvor Politikens Kjeld Hybel insinuerer voldelig højrefløj ved hjælp af en banal episode med en brovtende mand, så vælger Weekendavisens Leny Malacinski at trække tråde til racisme og nazisme med baggrund i ‘muskuløse nakker’ og en mands tatoverede håndflader. Den midaldrende mand hun omtaler er asatroende, og det journalisten opfattede som ‘et trearmet hagekors’ er en såkaldt ‘valknut’, et symbol fra den nordiske mytologi. På Facebook poserer han stolt posere med frihedskæmperen Jan Høeg, et foto taget under arrangementet.

Fra seneste udgave af Weekendavisen – Intet land skal dø frivilligt.

“Danmark er under angreb, og de mennesker, der er mødt op i dag, betragter sig selv som landets første forsvarslinie. … Ifølge dem selv har de forstået faren. De har indset sandheden om islam, men eliten prøver at lukke munden på dem, pressen vil ikke rapportere sandheden, og politikerne vil ikke gøre det nødvendige. De omkring 200 mennesker er en del af en voksende gruppe, for hvem det ikke er nok at lukke grænserne og udvise de kriminelle. Problemet er de muslimer, der allerede bor i Europa. De taler om, at Danmark og hele det europæiske kontinent er ved at begå selvmord.

… Efterhånden som dagen skrider frem, er det indlysende for de forsamlede, at der er brug for drastiske midler for at forsvare landet. Det er straks sværere at få et klart svar på, hvor drastiske de midler skal være. …

Folkefesten finder sted for andet år i træk og er arrangeret af blandt andre Kim Møller, en historiker fra Aarhus. Han driver Uriasposten.net, der er et populært samlingspunkt for nationalkonservative og bringer de historier, som pressen ifølge ham ikke ønsker at fortælle.

‘Intet land skal dø frivilligt,’ siger han.

Bevægelsen ligger til højre for Dansk Folkeparti og begyndte at vokse under VK-regeringen, hvis indvandringspolitik betragtes som alt for slap. Debatten udgår fra nogle af de forbilleder, der i dag slentrer op til ølteltet for at hente drikkevarer, inden talerne begynder. …

En gruppe mænd med muskuløse nakker og tatoveringer står op og lytter. Den enes arme og hænder er dækket af tatoveringer. Blandt andet af et dansk flag og en spids triskele af form som et trearmet hagekors. I sin spidse form er den blevet brugt af blandt andre AWB, en racistisk sydafrikansk gruppe, og af skinheadgrupperingen Blood and Honour. Da Weekendavisen spørger, om han vil fortælle om baggrunden for tatoveringen, ryster han på hovedet.

(Weekendavisen, 10. juli 2015)

Sidst på dagen træder en brite i en sprød, hvid skjorte op på talerstolen. Han er ikke dagens mest kendte taler, men det bliver han. Hans hår er tykt og sølvgråt, og han taler kultiveret med en myndig, britisk diktion. Hans navn er Paul Weston, og det ville være for mildt at kalde ham islam-kritiker. Han er formand for partiet Liberty Great Britain og stillede op til EU-parlamentet sidste år, men fik kun 158 stemmer. Han er mest kendt for at være blevet anholdt for at holde en anti-muslimsk tale i en megafon på åben gade sidste år. Her citerede han den tidligere premierminister Winston Churchill, da denne var britisk soldat i Sudan. Blandt andet for, at »ingen stærkere reaktionær kraft eksisterer i verden. Muhammedanisme er en militant og missionerende tro«.

Han blev løsladt igen, men for tilhørerne er den slags beviset på, at myndighederne forsøger at lukke munden på dem. … I modsætning til nogle af de andre talere ser han ikke på sit talepapir, men på publikum. Publikum ser på ham. Så råber han.

‘Hvor vover de at gøre dette mod vores børn?’

Publikum spærrer øjnene op. Paul Weston råber igen, så mikrofonen skratter.

‘Hvor vover de at berøve dem deres historiske arv, deres kultur?’

Publikum pifter og klapper, og Paul Weston råber nu endnu højere med en pause mellem hvert ord.

‘Hvor. Vover. De?’

Bifaldet vil ingen ende tage. Da Paul Weston vender tilbage til sit tidligere toneleje, har han publikum i sin hule hånd. Husk, formaner han, at vestlig kultur ikke primært er under angreb fra islam, men fra os selv, fra politikere og mediefolk.

‘Denne klasse af forrædere bruger race som et våben mod os. Hvis de brugte tanks, ville de sikre sig, at vi ikke havde antitank-våben. Men fordi de bruger race imod os, bruger de det bedste våben, de kender. De anklager os for at være racister. Lad dem ikke gøre det. Der er intet racistisk ved at ville bevare dit land og din kultur. Hvis de bruger det ord mod dig, så grin ad det. Det betyder intet længere i den moderne kontekst,’ siger Paul Weston.

Derefter fremlægger han et regnestykke, der advarer imod at tro, at problemet er islamisk terrorisme.

Vores store problem er moderat islam, ikke fundamentalistisk islam. Det handler om ren og skær demografi. I Europa udgør vi stadig ca. 80 procent af befolkningen. Islam er kun på vej mod 20 procent. Men hvis vi kun får 1,5 barn hver, og vores kvinder er 35-40 år, når de får børnene, vil befolkningen reduceres med 25 procent. Hvis muslimerne får fire børn hver, når deres kvinder er 18-22 år, vokser de overvældende hurtigere, end vi reduceres. Vi bliver udskiftet som folk, som kultur og som vestlig civilisation,« siger han og slutter med at se publikum i øjnene igen.

‘Dette århundrede vil vi måske se enden på vestlig civilisation. Men I må aldrig give op. Aldrig nogensinde. Vi vil vinde. Dette er vores land, vores kultur. Dette er vores folk og vores civilisation. Længe leve vestlig civilisation!’

Paul Weston træder tilbage. Så rejser 200 mennesker sig fra deres klapstole, fra græsset og fra tæpperne og giver ham en stående ovation. …

‘Dem, du talte om, er de mennesker, der allerede er her. Men du sagde ikke, hvad vi skal gøre. Hvad er dit forslag til en løsning?’

Paul Weston svarer, at grænserne skal lukkes omgående.

‘Det første er ikke at tillade flere muslimer at komme ind i landet. Vi deporterer de muslimske kriminelle, de muslimske imamer, der opfordrer til revolution. Vi lukker enhver moské, der findes skyldig i at sige, at homoseksuelle skal kastes ud fra klipper, og at jøder skal myrdes. Men det er stadig ikke nok. For at sige det skarpt: Hvis vi ikke snart fjerner islam fra Vesten, bliver Vesten islamisk. Vi må fjerne islam fra Vesten,’ siger Paul Weston.

Så siger han ikke mere. Han siger ikke hvordan. Spørgsmålet hænger i luften. Ingen stiller det.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67544/trackback

43 Comments »

  1. Hun er godt nok uhyggelig hende journalisten, artiklen giver et godt indblik i hvordan pressen selekterer og overdramatiserer for at male et bestemt billede.

    Kommentar by NulTolerance — 10. juli 2015 @ 20:35

  2. Paul Weston er jo literally Hitler. I hvert fald hvis man skal tro denne ‘journalist’.

    Kommentar by larebil — 10. juli 2015 @ 20:39

  3. Jeg har læst Hybelartiklen, og jeg mener nu, du overdramatiserer,Kim, når du mener, at Hybel insinuerer voldelig højrefløj.
    Han skriver jo bare at en fuld deltager på jeres fest ikke kunne li Hybel og Politiken (hvilket, man ikke kan fortænke ham i) og derfor kom med udsagnet om han måtte sparke Hybel ned.
    Ind imellem går du i meget små sko og går samtidig ikke af vejen for selv at forsøge at puste tingene ud af proportioner.
    Har ikke læst WA artiklen endnu.
    Til gengæld læste jeg i kommentarfeltet til et af dine tidligere indlæg, hvordan der på ‘journalistuddannelsen’ skulle indgå opklarende spørgsmål til optagelsen på uddannelsen om, hvordan den håbefulde ansøger forholdt sig til indvandringen.
    Det var åbenbart en historie, der blev delt på jeres fest. Det er jo den slags fantasterier, der gør, at det ind imellem kan være svært at det hele alvorligt, ikk’

    Kommentar by Ole — 10. juli 2015 @ 21:05

  4. – Ole

    Hybel valgte at give en banal hændelse fokus. Seks timer med 200 mennesker, og der vil altid kunne laves en negativ vinkel. Jeg har historien fra flere sider.

    Jeg ved i øvrigt ikke helt hvordan du springer fra en kommentar på en tidligere post til samtaler under festen.

    Kommentar by kimmobil — 10. juli 2015 @ 21:20

  5. Den vigtigste opgave for Uriasposten bliver trofast at dokumentere hvad der skete i disse år. Kun en bundvending kan ændre tingenes stille glid imod afgrunden.

    Kommentar by River — 10. juli 2015 @ 21:26

  6. Artiklen er simpelthen så tendentiøs, at den er til at brække sig over. Paul Weston – “Briten i sprød, hvid skjorte” – bliver nærmest fremstillet som værre end Hitler. Jeg troede trods alt ikke, at Weekendsavisen ville synke så dybt. Men sådan kan man forregne sig. Vores abonnement ER blevet afbestilt.

    Kommentar by Bror Lerbror — 10. juli 2015 @ 22:02

  7. -> Kim: Koblingen er ganske simpel – det handler om journalister, deres skriverier og synet på bege dele.
    Jeg hører da gerne historien ‘fra den anden side’, for jeg mener du har ret, når historiens underliggende præmis er Mossømangfoldigheden retfærd. Der i kan jeg kun være enig. Men jeg mener fortsat, at der er tale om en overreaktion.
    Ofte har du ret i dine betragtninger omkring journalistanden, men lige så ofte, så forsøger då at at få det det til at se værre ud – du søger offerrollen. Og det klær dig ikke.

    Kommentar by Ole — 10. juli 2015 @ 22:08

  8. Ok – så har jeg læst WA artiklen. Jeg har svært ved at se det slemme i den.
    Det med kuntpausen og spørgsmålet, der for lov at hænge, er lidt søgt, men ellers er det da bare en avisreportage uden de store dikkedarer.
    Er folkene fejlciteret? Blev der ikke snakket om Islamtruslen? Sagde Weston ikke det, de skriver? Var de tatoverede ungersvende ikke til festen?
    Hvorfor er den skrevvredet?

    Kommentar by Ole — 10. juli 2015 @ 22:43

  9. @ 3,7 Ole

    På vores skoler skal du passe på med at nævne hvem du stemmer på, DF eller længere mod højre og du kan risikere en masse dårlige ting.

    Har ikke fulgt så meget med i Danmark, i Sverige mister skolelærere jobbet.

    Kommentar by intetnavntak — 10. juli 2015 @ 23:05

  10. -> Ole

    “Blev der ikke snakket om Islamtruslen?… Hvorfor er den skrevvredet?”

    Priceless.

    Kommentar by Kim Møller — 10. juli 2015 @ 23:06

  11. #8

    Den eneste grund til at du synes det er lige ud af landevejen, er fordi du er blevet blind af at læse rød journalistik i årevis. Vi er blevet så vant til at journalister associerer fredelige højreorienterede med nazister, fascister, voldspsykopater, rockere mv, at man faktisk skal gøre sig umage for at trække filteret væk, og læse hvad der rent faktisk står.

    Kommentar by larebil — 10. juli 2015 @ 23:10

  12. Journalistens lettere ironiske og overbærende tone er netop problemet.
    Ingen journalist vil gå ind i diskutionen, de vil ikke prøve argumenterne af.
    Paul Westons argumenter om demografien prøves ikke af, der tages kun en let distance fra dem. Hvad ville der ske hvis journalisten blev nødt til at regne på tallene, så ville hun blive chokeret.
    Demografien er skæbne, og vores fødselsrater er så lave at vi holdt op mod dem vil være lige mange på europæisk plan omkring år 2075. Det er et problem for den matematiske model tager ikke højde for yderlige indvandring og så tror jeg ikke 50-50 situationen opstår så sent som 2075.
    Er der i øvrigt nogen der har fantasi til forestille sig at den udvikling kommer til st foregå fredelihgt.

    Kommentar by Robert R — 10. juli 2015 @ 23:44

  13. “Det er en blandet forsamling af familien Danmark, der er derude, og vi har slet ikke haft noget. Der har ikke været nogen episoder, siger vagtchef Henrik Dam fra Sydøstjyllands Politi til tv2oj.dk.”

    Ole, du var der tydeligvis ikke. Tatoverede skaldede mænd udgjorde et lille fåtal af de tilstedeværende. Men at de var der siger imidlertid intet om de er nazister som det insinueres.

    Nuvel, der kan givetvis have været nogle ekstreme typer til stede, det var bare ikke flertallet. Man kan ikke se på folk hvilke holdninger de har, jeg har slev taget mig selv i at tro at nogen stod for noget pga. deres udseende, og blevet klogere!

    Leny Malacinski er politisk farvet, i sådan en voldsom grad, at hun ikke evner/ønsker at beskrive oplevelsen objektivt. Hun var også fokuseret på “problemet” i der blev serveret mjød og pattegris, som om det så skulle bevise med al tydelighed at det var en stor flok onde nazister eller racister der kom til sådan et arrangement.

    Hendes interviews var en stor fisketur efter halmstrå i et forsøg på at få noget frem der kunne sætte Folkefestens deltagere i dårligt lys. Det er lykkedes hende rigtig godt og hun sover sikkert fint om natten.

    Kommentar by NulTolerance — 11. juli 2015 @ 02:11

  14. Man forstår jo godt ham, Thyregod, en lille smule. Meget frit parafraseret over en wannabe jødisk filminstruktør.

    Kommentar by Hans Und — 11. juli 2015 @ 03:54

  15. Jeg finder det interessant at det tilsyneladende er samme person, der har skrevet “…Vi ser ikke os selv som nogle, andre mennesker kan have noget imod – især ikke i sådan en grad, at de retter et skydevåben imod os.

    Sådan har jeg det også. Jeg ønsker ikke at være i en voldelig konflikt med nogen, men det er desværre ikke op til mig, ligesom det ikke var op til de to ofre for angrebene…Hvis vi ikke anerkender, hvilke problemer vi står over for, kan vi ikke begynde at løse dem. “.
    Udsnit fra:
    http://www.uriasposten.net/archives/64593

    Personlig tilråder jeg stadig oprettelse af afgrænsede konstant overvågede områder om muligt nær væbnede styrker, med sluser, sikringsrum og alt det tilhørende. En slags bosættelser, der så vidt jeg ved er det bedste valg sammenlignet med andre løsninger i virkelighedens verden.

    Kommentar by Peter Buch — 11. juli 2015 @ 08:13

  16. Ok så – hvad skulle en reportage indeholde, så den set fra dit (og dem der kommenterer på indlægget)synspunkt er obektiv?
    Så må der ikke beskrives, hvad I fik at spise og drikke, og hvem der var til stede? Eller, hvad der blev snakket om?
    Jeg har stdigvæk svært ved at se problemerne. Der er selvfølgelig ingen tvivl om, at Politiken vælger en vinkel, der rammer deres kernesegment (som du også skriver, Kim), men omvendt har jeg læst mange artikler af Malacensky, og hun går kritisk til værks overfor de fleste?
    Og, Kim, jeg forstår vitterligt ikke, hvorfor du opfatter det som kritik, når du/I omtales som islamkritikere- og hadere. For det er vel en en del af pakken?
    Jeg mener fortsat, at du er lidt af en tudekiks (og det gælder også flere af dine faste kommentardiciple).

    Kommentar by Ole — 11. juli 2015 @ 08:19

  17. Jeg kan godt huske begejstringen blandt Uriaspostens læsere ved en tidligere lejlighed hvor den israelsk/jødiske indvandrer og fhv. soldat i den israelske hær; Leny Malacinsky, som har skrevet Weekendavisens artikel, blev omtalt!

    Men Malacinsky har som de fleste af sine etniske/religiøse/kulturelle frænder i Danmark, Europa og USA, nemmere ved at finde moralsk fodfæste ved at bekæmpe Muslimerne i det land som deres slægts og trosfæller har frarøvet eller franarret dem, og som de nu kalder “deres”, end at solidarisere sig med deres nuværende værtslands befolknings interesser vis à vis den muslimske masseindvandring og indvandrerproblemer.

    Og sådan er det så godt som hver eneste gang man analyserer en jødisk zionists udtalelser og handlemåder, uanset hvor vedkommende formodes at stå politisk i en dansk sammenhæng. Selv erklærede venstreorienterede jødiske journalister som Jerichow og Holm har altid et par ord til overs til forsvar for Israel når det kniber med jødestatens popularitet, hvor danskere som slås med indvandrer problemer får en noget anden behandling.

    Velkommen til Leny Malicinsky, endnu en repræsentant fra et fremmed land som beriger den allerede så vanvittigt omfangsrige flok af jødiske mediefolk i Danernes land. I et land som USA hvor der er ca. 2% Jøder, virker den jødiske mediedominans grotesk, men det er tilnærmelsesvis det samme i et land som Danmark, som kun har omkring en tiendedel af det relative jødiske andel af befolkningen (0,2%)! Prøv lige at tælle op, lægge sammen og dividere. Det har jeg gjort, og resultatet er utrolige og skræmmende. Nå ja, det har jeg glemt. De fleste her er jo hverken bekendt med realiteterne omkring det danske pressekorps etniske sammensætning eller de enkeltes tilhørsforhold.

    Kommentar by Balder — 11. juli 2015 @ 08:25

  18. Ole, du har selv svaret hvis du læser mit indlæg. Gider ikke bruge mere tid på dig.

    Kommentar by NulTolerance — 11. juli 2015 @ 08:42

  19. Jeg talte med hende, og er ikke over interviewet ikke blev bragt – jeg sagde det faktisk selv til en af mine venner der stod tæt ved at den var nok ikke “ekstrem” nok til hende og det ville givetvis ikke blive bragt.

    Det var tydeligt hun blev lidt skuffet da jeg talte meget nuanceret og velovervejet om emnet, selvom hun forsøgte at få noget ekstremt frem som hun kunne anvende.

    Kommentar by NulTolerance — 11. juli 2015 @ 08:47

  20. Jeg bemærkede hun stenograferede og det synes jeg altid er interessant.
    Min mor kunne det.

    Kommentar by Peter Buch — 11. juli 2015 @ 09:20

  21. @16 ole
    Jeg gider godt kommenterer.
    Hvorfor er der ingen absolut INGEN journalister der rent faktisk beskæftiger sig med
    Paul Westons budskab, nemlig demografien, og hvorfor gør Du ikke.
    Journalisters tilgang til emnet er beskrivelse af de opmødte på en nedladende måde.
    Finde nogle enkelte skaldede og tatoverede typer frem. I politiken var det en beruset person med hestehale som blev hade objektet.
    Det journalisterne ikke gør og det som du heller ikke gør, er at forholde sig til emnet, nemlig den demografiske udvikling i Europa, Mellemøsten og Afrika syd for Sahara.
    Det kræver naturligvis også indsigt og begavelse og det er åbenbart en mangelvare.

    Kommentar by Robert R — 11. juli 2015 @ 09:25

  22. Til Weekendavisens Leny Malacinski.

    Jeg vil gerne svare på spørgsmålet:

    Om eventuel deportation af danske statsborgere.
    Det kræver en gennemgang af ALLE tildelte statsborgerskaber.

    Da mange er givet i strid med grundloven og derfor ugyldige.
    Det er ligesom, når sportsmænd bliver taget i doping. Så mister
    de deres medaljer og resultaterne de har opnået er ugyldige pga SNYD.

    Også et par spørgsmål til dig.

    Hvorfor arbejder du for islamiseringen af Danmark?
    Vil du gerne gå i burka?
    Hvordan tror du dit liv i Danmark bliver, som kvinde/jøde?

    Kommentar by XXXXX — 11. juli 2015 @ 10:14

  23. “Da mange er givet i strid med grundloven.”

    Det kan jeg bevidne. Jeg kendte perifert en “flygtningeadvokat”, hvis speciale det var at skaffe ophold til mennesker, der ikke havde skyggen af asylgrund. En af måderne var at gifte afrikanere med danske bistandsklienter, der havde brug for en ekstra skilling. Hele advokatens blomstrende forretning var særdeles lyssky, og når jeg ikke nævner personen er det udelukkende fordi, jeg ikke gider spilde et år af mit liv i en retssag.

    Konklusion: Der er masser af statsborgerskaber der uden videre kunne tilbagekaldes.

    Kommentar by Josef K — 11. juli 2015 @ 11:08

  24. Vi kan snakke fra nu af og til juleaften. Men europas sammenbrud og overgivelse til den islamiske kultur sker med den danske befolknings fulde accept. Sådan er det bare, bl.a. fordi vi har en presse, som ikke tjener den danske befolkning. Dumheden er altomfattende. Om 10 år kan jeg skrive bogen: Sådan endte demokratiet.

    Kommentar by Machiavelli — 11. juli 2015 @ 11:35

  25. Weekend Avisen og Politiken; ja hvorfor købe danske aviser,
    når det hele står bedre i koranen ?

    Kommentar by Pk — 11. juli 2015 @ 11:58

  26. 10 Kim Møller
    Var det sagligt?
    Der er da ingen grund til at håne Ole fordi han kommer med en kritik.
    Den synes umiddelbart moderat.
    Der er vel plads til mere end bare fælles fodslag?

    Kommentar by Frank Hagmann — 11. juli 2015 @ 12:02

  27. Malacinsky laver en Krasnik!

    Kommentar by Systex — 11. juli 2015 @ 12:18

  28. – Frank Hagmann

    Det er ikke første gang Ole kommenterer i samme stil. Nationalkonservative bør efter hans mening finde sig i alskens associationer. Enhver der var til stede vil vide, at der var flere universitetsgrader end tatoveringer. Nul racisme, nul nazisme, og i det hele taget en god afslappet stemning. Naturligvis var der hård front mod Islam og det multikulturelle samfund, men det er holdninger de fleste danskere deler og på ingen måde et sekterisk højrefløjsfænomen.

    Med andre ord. Jeg betragter Ole som en slags troll, og svarer ham i den ånd han kommenterer. Hvis jeg orker.

    Kommentar by kimmobil — 11. juli 2015 @ 13:12

  29. Man kan nemt vende skytset den anden vej.

    Tænk på Johanne Schmidt-Nielsen.
    Op på talerstolen træder en nydelig ung dame, blond hår – hvid tætsiddende skjorte og cowboybukser.
    Hun tænder på revolution, hendes spindoktor Pelle Dragsted er gammel gadekriger der brugte vold mod anderledes tænkende. Hendes forbillede er kommunistiske massemordere, hun snakker om mangfoldig og lige muligheder for alle, men bagved pæne ord ligger ønsket er et nyt kommunist diktatur.

    Ingen journalister skriver negativt om Enhedslisten eller graver i medlemmernes anti-demokratiske aktiviteter.

    Poul Weston forsøger at redde det velfærdssamfund vi kender, Johanne Schmidt-Nielsen vil ødelægge det vi har.

    Kommentar by k.m. — 11. juli 2015 @ 14:04

  30. > 29 k.m. Godt set.
    Desuden er det typisk, uanset om skytset vender den ene eller anden vej, at journalisterne ikke skriver om det, sagen drejer sig om, men om alle mulige perifere ting som tjener til at kommunikere deres mening om sagen. Og det er altid den rigtige mening. Man skal huske, at journalister skriver for at få deres artikler trykt.

    Kommentar by monse — 11. juli 2015 @ 15:11

  31. De brede og for nogens vedkommende, tatoverede mænd der var til stede var på arbejde, fuldstændig som de “typer” man finder på arbejde i Jomfru Ane gade og mange diskoteker landet over.

    Det der burde ha interesseret journalisterne var , hvorfor er det nødvendigt med “dørmænd” ved et folkemøde og hvem udgør truslen.

    Kommentar by PeterB — 11. juli 2015 @ 16:24

  32. @ 31 Peter B
    Vigtig pointe, hvorfor er det nødvendigt med “dørmænd” ?
    Det er på mange måder samme argumenter som under folkemødet på Bornholm. Folk var bange for Geert Wilders, vel var de ej, de var bange for dem som kunne finde på at lave terror pga. Geert Wilders, men den fornægtende klasses fortalere har skammet folk til at udtrykke deres angst for terror ved at sige de er bange for ofret, i stedet for st være bange for den potentielle terrorist, så meget magt har den fornægtende klasse.

    Kommentar by Robert R — 11. juli 2015 @ 16:45

  33. hæhæ, kim, sådan kan man selvfølgelig også reagere på kritik.Og fred være med det.
    Om end det skete via en lidt småfornærmet omvej, så gav du delvis replik på mine spørgmål. Også selvom du ikke vil forholde dig til kernepunkterne i min kritik -eller svare på spørgsmålene. Også fred være med det.
    I øvrigt er jeg enig med K.M. i forhold til den manglende kritiske tilgang til Enhedslistens medlemmer. Især Pelle Dragsted.

    Kommentar by Ole — 11. juli 2015 @ 16:48

  34. Ole

    De spørgsmål du ville have besvaret var: 1. Hvorfor må det ikke beskrives, hvad I fik at spise og drikke, og hvem der var til stede? 2. Hvad der blev snakket om? 3. Hvorfor Kim opfatter det som kritik, når vi omtales som islamkritikere- og hadere.

    Desuden mener du Kim skal tage en tudekiks (pga. din lammende kritik )- ligesom vi andre kommentardiciple..?

    Det er jo rørende.

    Nu er vi ret hårdhudede her på sitet, så derfor bliver dine spørgsmål sikkert ikke besvaret videre seriøst.

    Var det meningen de skulle det..?

    Kommentar by Peter Andersen — 11. juli 2015 @ 17:55

  35. Jeg har noteret mig at forbavsende mange, selv blandt kritiske og forholdsvist klarttænkende mennesker, er blinde for associationstricks, stråmænd og andet godt fra retorikkens skraldespand. Ole Har endnu et stykke vej at gå.

    Kommentar by Høgsbro — 11. juli 2015 @ 18:02

  36. Må jeg foreslå at Kim Møller giver Ole fribillet til næste års folkefest, så er vi fri for hans :”hvorfor dit og hvorfor dat, spekulationer og konspirationsteorier”

    Kommentar by k.m. — 11. juli 2015 @ 18:26

  37. Lars Hedegaards nye tænder var åbenbart mere interessant for Leny Malacinski end at der var politi til stede både til lands og på vandet.
    Artiklen var vel, som man kunne forvente. Landet skal da dø frivillig.

    Kommentar by Menig 442 — 11. juli 2015 @ 20:58

  38. “Leny Malacinski”, aha.

    Mon han kender Barbara Lerner Spectre?

    Kommentar by AnonymousCoward — 12. juli 2015 @ 06:27

  39. @29 k.m.
    Enig, ingen journalist går hårdt til Johanne Schmidt Nielsen og Pernille Skipper, de er simpelthen fredet. Ingen diskuterer Enhedslistens partiprogram med dem, her er revolutionen et centralt emne. Ingen spørger dem hvor mange, der skal dræbes eller hvor mange der skal fratages alt. Husk hvad der blev sagt, du får lov til selv at eje din tandbørste, derefter bliver alt fælleseje. Der er med sikkerhed nogen, som vil kæmpe imod at få frataget alt, og de skal så i følge Enhedslistens partiprogram slåes ihjel.
    Jeg personligt vil forlade landet på stedet hvis Enhedslisten kom til magten, og jeg er sikke på at de fleste veluddannede og formuede vil tage samme vej. Landet vil blive dræbet for uddannede og initiativrige mennesker. Hvordan vil I stoppe dem Johanne og Pernille? Skal der bygges en mur ved Kruså?

    Kommentar by Robert R — 12. juli 2015 @ 08:20

  40. Ikke dræbet for uddannede og initiatirige, men drænet. Sorry

    Kommentar by Robert R — 12. juli 2015 @ 08:22

  41. > 40 Robert R “Dræbet” er udmærket dækkende. Man må formode, at mange af de uddannede og initiativrige, der bliver tilbage, bliver henrettet for tankeforbrydelser etc. Det er også en måde at dræne landet på.

    Kommentar by monse — 12. juli 2015 @ 12:41

  42. Ole,

    Hvor er artiklen skrevvredet, tendentiøs.

    ” Danmark er under angreb, og de mennesker, der er mødt op i dag, betragter sig selv som landets første forsvarslinie.”

    Næppe – hvor har journalisten det fra? Spurgte hun dem hvordan de betragter sig selv i forhold til problematikken? I øvrigt står dette postulat direkte modsagt af Paul Weston, som hun slv citerer for at sige at de største modstandere i denne problematik er vore egne landsmænd.

    ” Iført praktisk fodtøj er de i gang med opstille deres medbragte klapstole på græsset. Der er ryglæn og en holder til dåseøllen i armlænet.”
    Den må selv du have set. Kakkelbordet, kolonihaven og dåseøl af tvivlsom kvalitet hentet på jydekrogen i Tyskland. Bliver det mere DF, proletariat, uuddannet og ynkeligt?

    ” En talerstol står klar i skyggen, og over den hænger et enormt dannebrogsflag med den lange side nedad fra træerne. Det hvide kors står oprejst.”
    Guilt by association i en anderledes betydning, nemlig journalistens associationer: En tydelig henvisning til kukluxklan.

    ”Efterhånden som dagen skrider frem, er det indlysende for de forsamlede, at der er brug for drastiske midler for at forsvare landet. ”
    Giver et billede af en forsamling svage individer der er bukket under for ond demagogi…

    ” Bevægelsen ligger til højre for Dansk Folkeparti og begyndte at vokse under VK-regeringen, hvis indvandringspolitik betragtes som alt for slap”

    Endnu en grov påstand fra journalisten. Dels må man vel forvente at de tilstedeværende 200 mennesker er brede repræsenteret rent blok-politisk. Dels er det grundlæggende fejlagtigt at placere indvandringskritikere på højrefløjen i den traditionelle fløjopdeling.

    Og så fremdeles. Orker ikke at gennemgå hele artiklen, men den fortsætter I same stil.

    Kommentar by Anne Marie Buch — 12. juli 2015 @ 18:59

  43. […] På Uriasposten har Kim Møller i vanligt raskt tempo løbet Malacinskis vidtløftigheder op: […]

    Pingback by Journalist så nazi-syner på Mosbjerg | Reaktionære Refleksioner — 14. juli 2015 @ 03:48

RSS feed for comments on this post.