16. juli 2015

Lykkeriddere til Lesbos: “De unge mænd vi så hver dag, var velklædte, talte i iPhones, var velnærede.”

Hvis bådflygtningene vitterligt flygtede fra krigens gru, så ville det naturligvis være en normalfordeling i forhold til køn og alder. I så fald ville Grækenland heller ikke blot være en mellemstation. Lykkeriddere er en mere præcis betegnelse. Modig charterturist citeres i BT – Charterturist: Flygtninge ødelagde min ferie på Lesbos.

“Den græske ø Lesbos er blevet flygtningenes foretrukne indgang til Europa. Flygtninge fra især Syrien sejler til Lesbos fra Tyrkiet. Samtidig er Lesbos et yndet rejsemål for danske, tyske og engelske turister, der vil slappe af, nyde varmen og spise god mad.

En af dem er Henriette Larsen. Hun er netop vendt hjem fra en uges ferie på Lesbos med sin mand. …

‘Vi fik lige ødelagt vores ferie dernede.Vi blev vækket meget tidligt af råb osv, det samme hele dagen igennem..De unge mænd vi så hver dag, var velklædte, talte i iPhones, var velnærede. Der var ingen kvinder eller piger med. KUN mænd. (…) Der lå gummiflåder, tøj,affald, afføring på strandene… De der virkelig har brug for hjælp, har ingen penge.. men de bliver efterladt i hjemlandet,’ skriver Henriette Larsen i en kommentar på Facebook. …

Til BT forklarer Henriette Larsen:

‘Det var ikke den ferie vi havde regnet med. Der var en stemning på øen, der gjorde, at når flygtningene kom gående blev der helt stille, som var det et sørgeoptog. Alle tager på ferie for at have det godt og sjovt. Så er det ikke dét her, man forventer. … Jeg vil ikke konfronteres med flygtninge på min ferie. Hvis jeg ville det, var jeg taget afsted som nødhjælpsarbejder,’ siger Henriette Larsen. …

Ifølge Henriette Larsen provokerede det hende, at der kun var mænd og drenge blandt flygtningene.

Der var ingen kvinder og piger blandt flygtningene. Dem har de åbentbart efterladt derhjemme. Det fik mig til at tænke på, om vi hjælper de rigtige mennesker. De som flygtede, så ikke ud til at have brug for hjælp. De havde alt udstyr med. Telefoner og alt. Det var ikke forhutlede mennesker, der havde været ved at drukne. Det fik mig til at føle mig til grin,’ siger Henriette Larsen.”

Oploadet Kl. 05:15 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67647/trackback

18 Comments »

  1. Det er bestemt ikke det billede MSM bringer!
    Gad vide hvornår sandheden går op for danskerne? Eller er de så fuldstændig forblændet af politisk korrekthed, den gode tone, de radikale og ønsket om ikke at blive udstødt fra “det gode selskab”
    Kære dansker der er en folkevandring igang, dette er kun den spæde begyndelse, hvis vi ikke gør noget, noget temmelig drastisk, så bliver vi på længe sigt udslettet, og den længere sigt ligger ikke specielt langt ude i horisonten. Lande som Sverige og Frankrig vil få alvorlige problemer i løbet af de næste 10-20 år og vores problemer vil langsomt blive værre og værre. Vi er ca 10-20 år efter svenskerne og franskmændene.
    Demografi er skæbne!

    Kommentar by Robert R — 16. juli 2015 @ 08:04

  2. Da de ankom til Lesbos, var de ikke flygtninge. De kom fra Tyrkiet, hvor de ikke var forfulgt. Jeg så/læste et sted en udtalelse fra en ung muslim, der ankom i gummibåd til Lesbos. Han fortalte, at han havde arbejdet i mange uger i Tyrkiet for at skaffe de 1000 $ til betaling for ‘gummibåds turen’. Han var altså (illegal?) turist.

    Kommentar by A-mad — 16. juli 2015 @ 08:37

  3. At de ikke er flygtninge i Tyrkiet har at gøre med at Tyrkiet ikke er forpligtet af internationale konventioner til at tage mod flygtninge, og at Tyrkiet har visumfrihed for en del nordafrikanske lande. Det er ikke i Tyrkiet de er forfulgt, A-mad.

    Det betyder så til gengæld at Tyrkiet i høj grad faciliterer flygtningestrømmen ind i Europa. Tak for lort, Tyrkiet.

    Kommentar by Høgsbro — 16. juli 2015 @ 08:59

  4. Det skal blive interessant at se det de økonomisk trængte grækeres reaktion, når tourismen, vel deres eneste betydelige indtægtskilde, viser sig at uddø grundet tsunamien med arabere der rammer deres strande. Hvor længe mon Papadopulis og Adonis vil se stiltiende på? Men man kunne jo frygte, som det nok allerede sker, at Grækenland bare sender aben videre nordpå – igen…

    Kommentar by Jacob Andersen — 16. juli 2015 @ 09:48

  5. Grækerne har skam råbt op i lang tid, Jacob.

    Kommentar by Høgsbro — 16. juli 2015 @ 09:54

  6. Jeg var på Kos sidste år og hver gang jeg betragtede udsigten mod Tyrkiet tænkte jeg, hvor længe varer det før menneskesmuglere opdager fidusen.
    Endnu et argument for at holde Tyrkiet ude af EU.

    Kommentar by Menig 442 — 16. juli 2015 @ 10:03

  7. Når vi nu er i det græske så hørte jeg til morgen Steffen Kretz? oplyse på DR 2, at kommunisterne havde arrangeret en FREDELIG demonstration foran Parlamente i Athen for 10.000 -12.000 demonstranter, medens han ikke vidste hvem de 40 – 50 sten- og benzinkastende voldelige, sortklædte demonstranter var!

    Misinformation ligger i detaljen og emnevinkling. Hr Kretz? optræder som en god misinformant. Kort sagt en god DR Journalist!

    Kommentar by Ukendt — 16. juli 2015 @ 10:04

  8. Jeg har ikke set noget medie gengive Eurostats seneste tal: Kun 16 % er flygtninge fra Syrien. Det store flertal har ikke skyggen af asylgrund

    Kommentar by Josef K — 16. juli 2015 @ 13:45

  9. DDR Aftenshowet havde en tåreperser forleden. De danske piger, der var derinde, fortalte mærkværdigvis en helt anden gruopvækkende historie end denne.

    Fra en gammel Uriaskommentar:

    Steffen Kretz var, som “klima korrespondet” i Grønland, her hvor jeg bor. En af mine venner er fisker og fanger og Steffen Kretz opsøgte ham og forklarede ham at han i et interview gerne ville have ham til at sige: “Man kan ikke længere skyde sæler på isen pga klimaforandringer”, min ven svarede at det ville han ikke, for det ville være en løgn, godtnok forandrer naturen sig, måske menneskeskabt, måske ikke, men sæler kan man altså stadig skyde på isen. Steffen Kretz sagde så: “Men kan du så henvise mig til en fanger der vil sige det?”.
    Hvad driver mon sådan en journalist!?

    Kommentar by Hodja — 16. juli 2015 @ 13:52

  10. @ 8 Josef k.
    MSM kunne aldrig drømme om at komme med sådan en nyhed. Der er to problemer med den, for det første passer den ikke ind i den holdningsmassage vi skal udsættes for, for det andet er den sand!

    Kommentar by Robert R — 16. juli 2015 @ 14:28

  11. Hodja, det må være ønsket om/behovet for at være med i det Gode Fællesskab.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 16. juli 2015 @ 14:35

  12. 9 Hodja

    Når nu du nævner Kretz…

    Jeg kan huske jeg hørte et eller andet program om “DDR det kommende år” på netop DDR.

    Og jeg er nogelunde sikker på, at det netop var Kretz (tak for at minde mig om navnet) der udtalte noget i retning af:

    Vores opgave bliver at forklarer befolkningen, at klimaforandringerne er alvorelige og, at der må bringes ofre for at imødegå dem.

    Ikke:
    En vigtige opgave bliver at informere befolkningen, så der kan tages stilling på kvalificeret grundlag bla bla bla.

    Statspropaganda…

    Kommentar by Hans Und — 16. juli 2015 @ 15:21

  13. Jeg vil ikke konfronteres med flygtninge på min ferie. Hvis jeg ville det, var jeg taget afsted som nødhjælpsarbejder,’ siger Henriette Larsen. …
    ‘Der var ingen kvinder og piger blandt flygtningene. Dem har de åbentbart efterladt derhjemme. Det fik mig til at tænke på, om vi hjælper de rigtige mennesker.
    Man er jo chokeret over at den slags udtalelser kan blive bragt til torvs i msm:-).
    Bare rolig, alt er glemt i morgen.

    Kommentar by Frank Hagmann — 16. juli 2015 @ 18:01

  14. Helt enig, 3.Høgsbro. Da de var sluppet ud af Syrien, var de ikke længere forfulgt (hvis de overhovedet havde været det). De kunne være blevet i Tyrkiet (blandt trosfæller), hvor de var i sikkerhed. At Tyrkiet ikke har underskrevet konventionerne, gør dem ikke til forfulgte dér.
    De var selvfølgelig heller ikke forfulgt, da de kom til Lesbos og når de ankommer til Danmark, er de ikke flygtninge, men turister stadigvæk.

    Kommentar by A-mad — 16. juli 2015 @ 22:49

  15. De unge mænd vi så hver dag, var velklædte, talte i iPhones, var velnærede.

    Det får mig til at tænke: De fede fluer.

    Eller den med Jogle Birger: Tre Fede Fluer klasker jeg ud. Men der er flere end tre fluer.

    Kommentar by Sindsro — 16. juli 2015 @ 23:10

  16. Fuldstændig vanvittig:
    (frivillig vil bringe mad til “flygtninge”, nær slået ihjel)

    Grækenland Lesbos. (12.07.2015) http://www.spiegel.de/video/ausser-kontrolle-fluechtlingschaos-in-griechenland-video-1592390-iframe.html#spVideoElements

    Kommentar by john k — 17. juli 2015 @ 03:53

  17. Asylsøgere/velfærdsmigranter/fupflygtninge(f.eks. fra et menap-land) der ankommer til Danmark fra et sikkert land, skal afvises ved grænsen som værende asylshoppere/lykkesøgere. Derfor er en effektiv grænsekontrol vigtig.

    De asylsøgere/økonomiske flygtninge der befinder sig i Danmark skal ikke integreres eller inkluderes. De skal opholde sig i et asylantcenter med kost og logi, og hjemsendes når der er mulighed for det.

    Kommentar by F. Jensen — 17. juli 2015 @ 18:52

  18. Indfør et indvandringsstop(herunder asylindvandring) for personer fra ikke-vestlige lande(primært personer fra menap-lande). Der er ikke brug for dem, og de er en stor omkostning for samfundet.
    “Flygtninge”/velfærdsnomader f.eks. fra menap-lande bør afvises ved grænsen, fordi de ankommer til Danmark fra et sikkert land, det drejer sig bl.a. om Grækenland eller Italien.

    Kommentar by F. Jensen — 18. juli 2015 @ 19:37

RSS feed for comments on this post.