17. juli 2015

Anonym Facebook-gruppe systematiserer politisk hetz – Netavisen P77 overgår sig selv i faktuelle fejl…

Der har længe været ro omkring hadesiderne, og det er selvfølgelig rart at jeg så kan bruge tiden på noget mere meningsfyldt end at rette venstrelooniernes fordrejninger, hvide løgne og det der er værre. Netavisen P77 og Tosseanstalten har godt nok larmet lidt på Facebook, men det har tydeligvis haft en dæmpende virkning at deres navne efterhånden er kendte i cyberspace: Margrethe Monika Mølgaard Rasmussen og Martin Toivo Salo.

For fire uger siden opstod der en anonym Facebook-gruppe under navnet ‘Velkommen i offentligheden’, og uden videre gravearbejde vil jeg gætte på, at det er en fælles-portal for segmentet omkring ovennævnte. Sidens toneleje minder i øvrigt en del om 2008-hadebloggen ‘Urius Oregon‘, der blev lanceret med truslen: “Racister og anti-muslimer vogt jer vi ånder jer i nakken”. Der er dog ganske givet også kendte venstreradikale med i projektet.

Tre hurtige indicier…

(Kryptonit-analogi anvendt af Tosseanstalten & ‘Velkommen i offentligheden)

(‘Vi er overbeviste om’-formulering, anvendt af Tosseanstalten & ‘Velkommen i offentligheden’)

(Rød pen brugt mod M. Krittenstein på Netavisen P77 & ‘Velkommen i offentligheden’)

Stilen er meget konfrontatorisk, og der linkes åbent til erklærede militante Antifascistisk Aktion og deres efterretningsorgan Researchkollektivet Redox. Sidens politiske modstandere skal kontaktes over telefon, fotograferes med henblik på registrering, og helst miste deres job. Med andre ord: Organiseret hetz mod folk der bruger deres ytringsfrihed mod Islam.

(‘Velkommen i offentligheden’, 24. juni 2015)

“Betragt denne side som et arkiv, hvor man kan gå ind og se, om en person man har fokus på, tidligere har ytret sig højreradikalt.” (‘Velkommen i offentligheden’, 19. juni 2015)

“Man kan ringe til dem. Man kan optage opkaldet. Ingen opfordringer herfra.” (‘Velkommen i offentligheden’, 20. juni 2015)

(‘Velkommen i offentligheden’, 13. juli 2015)

Selvom jeg angiveligt er ondskabens epicenter, så citeres jeg mærkeligt nok aldrig for noget jeg selv har skrevet. Det handler om ‘netværk’. Et trylleord der forener frihedskæmpere med postulerede nazister, og udelukker enhver mulighed for argumenteret uenighed. Associationstricket i overdrive.

“Kim Møller, Uriasposten. Vi vil fra dags dato sætte ekstra fokus på denne mand. … Vi har derfor besluttet os for, at sætte hårdt ind mod Kim Møller og alle personer vi får kendskab til i hans netværk. Kim Møller, Velkommen i offentligheden” (‘Velkommen i offentligheden’, 15. juli 2015)

(‘Velkommen i offentligheden, 13. juli 2015)

Netavisen P77 linker hyppigt til Tosseanstalten og omvendt, og der gik kun få timer fra ‘Velkommen i offentligheden’ ville sætte hårdt ind mod undertegnede, til Netavisen P77 kom med en lang artikel om deltagerne i årets udgave af Mosbjerg Folkefest. Det kunne være interessant at lave en komplet gennemgang af de mange postulater, men tid er en mangelvare, og ret beset så er artiklen et større problem for segmentet end for Foreningen Mosbjerg Folkefest og undertegnede. Herunder et punktnedslag, som siger alt om niveauet.

(Netavisen P77, 15. juli 2015: Racister helt ude i Skoven)

Som det fremgik af det offentliggjorte program, så talte tidligere MF’er Søren Krarup ved arrangementet. Det er ligeledes rigtigt at Anders Breivik i lighed med en masse fredelige mennesker ser et lys i den norske blogger kendt under alias’et Fjordman. Resten er usandt.

Min ven Peder/Fjordman kunne desværre ikke deltage i år, så uanset hvilken ‘fulg’ der har pippet et par ord om hans tilstedeværelse, så er det ‘en syg høne der har lagt det æg’. Min politikerkæreste deltog heller ikke år, men var taget i forvejen til sommerhuset i Blåvand med den sammenbragte familie. Herunder en sms-korrespondance med kæresten. ‘Kim Møller, Velkommen i offentligheden’, Blah blah…

(Delvis sløret sms-korrespondence, 3.-4. juli 2015; Se evt. Uriasposten)

Oploadet Kl. 06:44 af Kim Møller — Direkte link43 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67659/trackback

43 Comments »

  1. Aah disse frihedens modige forkaempere,det frie ord osv.de er saa uhyggeligt ensporede saa det faktiskt er kriminelt

    Kommentar by Dunk — 17. juli 2015 @ 07:18

  2. Deres aktiviteter tenderer det kriminelle….udøve chikane med henblik på at folk mister deres arbejde osv. burde vel overvejes om der er grundlag for en politianmeldelse mod facebookgruppen?

    Kommentar by Josephine — 17. juli 2015 @ 07:27

  3. OT:
    DR manipulerer igen: Unge bosniere er en integrations-succes – Det samme kan ske for syrerne

    https://ksdha.wordpress.com/2015/07/16/dr-manipulerer-igen-unge-bosniere-er-en-integrations-succes-det-samme-kan-ske-for-syrerne/

    Kommentar by KSD — 17. juli 2015 @ 07:27

  4. “Netavis” er vel et fordringsfuldt navn, af en kvinde der ikke engang kan stave ?

    Kommentar by Josef K — 17. juli 2015 @ 07:41

  5. Kære Tosseanstalten, Velkommen i offentligheden og ligesindede. Vi er faktisk nogen som er bekymrede omkring den muslimske invasion af Europa. Det er IKKE det samme som at være racist. Men kig lige på nyhederne her til morgen. Muslimske Boko Haram har dræbt 50 og såret 70 i det nordøstlige Nigeria. En mand med mellemøstligt navn har dræbt 4 og såret flere i USA.
    Næsten dagligt kører jeg forbi den Israelske ambassade i København hvor der står 2 maskinbevæbnede politifolk i skudsikker vest. De har stået der siden februar, hvorfor? Tror I de er bange for Kim Møller og hans netværk?

    Kommentar by TurnTheBoats — 17. juli 2015 @ 08:00

  6. Googles vegne er uransagelige. Jeg prøvede at søge efter Martin Toivo Salo Tosseanstalten. Det pudsige er, at der står “P77” flere steder i de små “snippets” i søgeresultaterne, og at Google highlighter “P77”.

    Det vil sige, at Google betragter P77 som synonym for Tosseanstalten.

    Kommentar by MartinH — 17. juli 2015 @ 08:02

  7. Så de mener at vi har et fordrejet syn på islam. Har de tosser mon læst koranen, og hadith?

    Og hvor bor de? I hvide gettoer, eller i multikulti områder?

    Kommentar by Dave — 17. juli 2015 @ 08:12

  8. Jeg troede at registrering var forbudt, men den lov gælder måske ikke for kommunistiske terrorister.

    Kommentar by Fritz — 17. juli 2015 @ 08:48

  9. Det er godt nok noget af en fantasiverden de lever i, de kære “nazi/rascisme” jægere… Minder lidt om da jeg var 5 år og legede cowboy’dere og indianere… :-)

    Kommentar by ny kommentator — 17. juli 2015 @ 08:49

  10. “Vi søger en fotograf” !!!
    Er Simon Bünger væltet på sin trehjulede cykel?

    P77 fortsætter der hvor DDR slap. De starter et sindssyg overvågningssamfund hvor man opfordrer til ulovlig registrering af danske borgere.

    “Vi håber der nogle stykker der mister deres job eller lign. på baggrund af deres hadske kommentarer. Vi er ligeglade med de følger
    det vil medføre for de implicerede racistiske personager”

    Jeg skriver anonym herinde,
    1. Skal jeg frygte at P77 hacker Uriaspostens database og skaffer sig adgang til mit navn og e-mail adresse ?

    2. I tilfælde af brud på min anonymitet, skal jeg frygte at P77 også skaffer sig viden om hvor jeg arbejder?
    Vil P77 i så fald henvende sig til min arbejdsgiver og forlange han fyrer mig for ting jeg skriver herinde ?

    3. “Vi er ligeglade med de følger” er en udvidet trussel der må dække over brug af hærværk og vold.

    Jeg har næsten medlidenhed med folkene bag P77, de har det svært med deres liv, og mangler ganske sikkert professionel hjælp.

    Kommentar by k.m. — 17. juli 2015 @ 08:59

  11. Jeg mener at have læst, at i 2014 har der ikke været registreret en eneste såkaldt højre orienteret inspireret terror handling.
    Velkommen i virkeligheden.

    Kommentar by Menig 442 — 17. juli 2015 @ 10:08

  12. Man undres at personer der har tilranet sig førtidspension, bagefter har overskud til at forfølge de Danskere der knokler hverdag på arbejde for at få salt til ægget og dermed er tvunget til at betale skat og forsørge førtidspensionisterne skal offentlig henrettes, det kan kun læres i Mellem Østen.

    Kommentar by emmagad — 17. juli 2015 @ 10:16

  13. Juhuuu….eksplosion i terror angreb – ramadanen er slut.

    12. emmagad,
    Ja det er sku sørgeligt, men ca. 90% af danskerne som knokler samt de offentligt ansatte akademiske snyltedyr har selv valgt det.

    Kommentar by Fritz — 17. juli 2015 @ 11:04

  14. Kære Kim Møller
    tror du ikke det er på tide at du skal beskæftige dig med noget andet ,end at finde ud af hvad Monica S/magrethe/Bjarke eller hvad hun nu kalder sig ,fremkommer med af udtalelser ,der hører hjemme i psykologens bog,vi ved jo at hun kender!!!!!!!!!!!!!.?
    Næh, må jeg komme med det forslag at du et stykke tid beskæftiger dig med fugle og dyr , der bliver overfaldet/udryddet af invasive arter.
    Du risikerer selvfølgelig derved at få Dansknaturufredsforening på nakken,men så vidt jeg ved er de ikke voldelige i deres adfærd.

    Med venlig hilsen
    Father

    For en sikkerheds skyld,satire kan være brugt.

    Kommentar by Father — 17. juli 2015 @ 11:50

  15. Kære Kim Møller
    Jeg ville lige til at foreslå det samme som #14:
    Ignorer disse stakler, der er vist beklageligvis ikke andet at gøre, og de er ikke værd at bruge tid på.

    Kommentar by bastardo — 17. juli 2015 @ 13:45

  16. Kolding kommune er på røven, har ikke råd til at have flygtninge indkvarteret på hotel (Kolding Byferie), man tigger om at private udlejere stiller lokaler til rådighed.

    Hvor mange flygtninge vil du have? shansen, hvor mange har du selv boende på privaten?

    Vores ældre kan måske få et bad en gang om måneden, en handicappet som er sengeliggende 14 timer i døgnet får tilbud om at få skiftet sengetøj hver 14.dag, det er fandme ulækkert og uhygiejnisk.

    Jeg håber shansen en dag bliver alvorlig handicappet, og må se langt efter hjemmehjælp fordi pengene går til sharia-imamer og deres diciple.

    Kommentar by k.m. — 17. juli 2015 @ 13:45

  17. Man kan i al fald slutte én ting: Den ordblinde, polske fedtklump har ikke haft en spion indenfor.

    Kommentar by BB — 17. juli 2015 @ 14:07

  18. Et forslag:
    Kim Møller kunne for eksempel kalde til møde over mails til os, så vi i ro og mag kunne lægge en plan over en kop kaffe og Winerbasser.

    Kommentar by Sindsro — 17. juli 2015 @ 14:53

  19. Jeg foresætter med at støtte din blog. Også for at pisse Shansen af.

    Den lille snog.

    Kommentar by Spinner — 17. juli 2015 @ 15:07

  20. Ang deres trusler om at få folk fyret, så tror jeg godt man kan regne med at der er flere chefer der læser uriasposten end de sære venstreradikale blogs der åbenlyst er lavet af psykisk syge personer. Nu gad jeg ikke tjecke dem på facebook, men mit gæt er at dem der følger dem for det første er meget få, og for det andet minder ret meget om dem selv. Almindelige raske mennesker er ikke i målgruppen med andre ord.

    Kommentar by Per — 17. juli 2015 @ 15:10

  21. Lad os oprette et netværk at bekymrede borgere, som et modsvar til AFA der beskytter vores interesser

    Kommentar by Winston Churchill — 17. juli 2015 @ 15:18

  22. k.m. — 17. juli 2015 @ 13:45

    http://silkeborgnyt.dk/flygtninge-rykker-ind-oustruplund/ 20. januar 2015
    Region Midtjylland lukker Oustruplund Danmarks ældste døgninstitution, rykker flygtninge ind i lokalerne

    Flygtninge på Oustruplund keder sig http://silkeborgnyt.dk/flygtningene-paa-oustruplund-savner-noget-at-lave/ 17. juli 2015
    Silkeborg Kommune får kritik for at lade flygtninge bo på den tidligere institution Oustruplund fortæller TV Midt/Vest

    http://silkeborgnyt.dk/omkring-750-flygtninge-paa-vej-til-silkeborg/ 9. april 2015

    Syriske flygtninge er højtuddannede, alligevel mangles der håndværkere

    http://silkeborgnyt.dk/haandvaerkere-mangler-folk/ 16. juli 2015

    mon ikke shansen & co. kan få det hele til at gå op i en højere enhed?

    Kommentar by tavsen — 17. juli 2015 @ 15:26

  23. Hvad fanden er det iøvrigt for mennesker der finder et opslag på facebook om at muslimer slagter dyr uden bedøvelse, og så sidder og leder efter ting i opslaget de kan bruge til at kritisere afsenderen???

    Kommentar by Per — 17. juli 2015 @ 15:47

  24. 5 af opslagene på “Velkommen i offentligheden.” var kommentarer til en artikel om Asmaa Abdol Hamid, taget fra Holger Danske Gruppen. I kender historien, det var da Asmaa sagde at det var” Fair at angribe Danske soldater” Det affødte kommentarer som ” fair at angribe muslimer” og “hiv tørklædet af kællingen” De kommentarer blev så udstillet, uden den kontekst de var lavet i. Jeg gjorde opmærksom på dette i gruppen, men det skulle naturligvis ikke frem i offentligheden.  Så jeg blev blokeret med beskeden “held og lykke med din hadske indstilling til islam.” 
    Men jeg har lavet screenshots af det hele, hvis du skulle være interesseret, Kim.

    Kommentar by Anonym — 17. juli 2015 @ 16:18

  25. FB siden “DF mod racisme” virker også som et ideologisk falsum. Meget overfladisk, taler om racisme som reelt er et ideologisk fundet udsagn fordi alle menneskelige samfund bygger på familiaritet og mennesket har et medfødt markant bias mod familiaritet. Racisme er et forsøg på, at gøre nature til nurture. Noget medfødt til noget tillært.

    Kommentar by Thorsted — 17. juli 2015 @ 16:25

  26. Lider venstrefascisterne ikke af nogle slemme tilfælde af forfølgelsesvanvid ? De ser racist- og nazispøgelser ved højlys dag.

    Nu er de ude efter alle, der kender Kim Møller. Men de kan da bare komme an. De er også ude efter Facebookgruppen “Nej – til kriminelle indvandrere og islam 3”. To har de allerede fået lukket. Nu er det nr. 3 der er i gang. Tror venstrefacisterne virkelig, at folk skifter mening, fordi de får lukket en Facebookgruppe ? Det er vel heller ikke lige studenterhuerne, der trykker.

    Det undrer mig lidt, at der er kvinder eller forvoksede pigebørn, der er vildt forelskede i islam. Ved de slet ikke, at islam ingen menneskerettigheder har, og at kvinder behandles som femterangsmennesker ? Er venstrefascisterne jødehadere ? for deres muslimske venner bliver jo oplært i at hade jøder.

    Hvis de kommer for godt igang med at lyve over for folks arbejdspladser med deres had, synes jeg da, at vi skal komme efter demved socialkontorerne. De kan da umuligt have tid til at studere eller søge arbejde, mens de laver alle deres ulovlige registreringer. Nogle har endda den frækhed at lyve meget stort ved at kalde sig anti-racister. Deres grumme had til andre, der ikke deler deres meninger, er da om noget RACISME.

    Kommentar by Janutte — 17. juli 2015 @ 17:27

  27. @18 Sindsro,

    Super ide, så kan vi også komme uden om de der tlf. nr. problemer.

    Kommentar by Fritz — 17. juli 2015 @ 18:29

  28. 27. Fritz.
    Nemlig.
    Der er rigtig mange her på blogen der ønsker at tale sammen over en kop kaffe.
    Folkefesten er jo som bekendt et offentlig anliggende, og derfor ved man jo ikke hvem der er ven eller stikker.
    Der er jo altid snushaner der kommer ved denne lejlighed.
    Man skal i det mindste stole på hinanden med sikkerhed, før det hele kan gå op i en højere enhed.

    Hvis du ved hvad disse initialer “F.B.L.S”, betyder så kan jeg siger dig at jeg er på sporet.

    Kommentar by Sindsro — 17. juli 2015 @ 19:19

  29. Til KM:
    Der er tidligere udgivet en Bog/Hæfte vedr.”Skadedyrsbekæmpelse”- Måske kunne vi bruge en lidt anden semantik end den foreliggende og bruge ornitologiske betegnelser i stedet. F.eks. kunne vi bruge betegnelsen “Gøg” om invasionstropperne, “Gås” om visse radikale medlemmer og “Du(o)mpap” om forvildede danskere osv.
    Endnu er der vel ikke en lov om forbud mod nedskydning af fugle med Sten-Guns.

    Det er for usikkert at mødes, da der altid vil være mindst én stikker tilstede. Det kan få alvorlige konsekvenser for os på den lange bane.
    Som jeg har nævnt det tidligere, er det vigtigt, at ingen kan få access til din database og at den bør være selvdestruerende ved illegal adgang. Der er sikkert prof. IT-folk på denne blog, som er mere end villige hjælpe dig.

    Kommentar by "skyggen" — 17. juli 2015 @ 22:39

  30. Sjældent har jeg opkevet, at blive bannet og slettet så hurtigt på en fb-side. looooooooool!

    Kommentar by Yakov — 17. juli 2015 @ 23:34

  31. 28. Sindsro,
    Nej desværre, jeg tror at der skal en kop kaffe og en basse til, inden vi får styr på de telefonnumre.

    Kommentar by Fritz — 18. juli 2015 @ 00:17

  32. Der står stadig ” fulg” inde på P77.

    Få det dog rettet. Amatørblogger.

    Kommentar by Spinner — 18. juli 2015 @ 02:22

  33. – Spinner

    1. Afsnit.

    “Bag nedrullet vejbom og med nul adgang for pressen, gennemførte den yderste højrefløj deres Mosbjerg Folkefest 2015.”

    Var ingen vejbom. Flere journalister var tilstede…

    Kommentar by kimmobil — 18. juli 2015 @ 02:28

  34. Ok Fritz
    Vi ses nok en dag over en basse.
    Spørger ikke mere, da det kan være trættende. :) :)

    Kommentar by Sindsro — 18. juli 2015 @ 10:29

  35. Jeg håber, for retssikkerhedens skyld, at anklagemyndigheden har en fortløbende undersøgelse af shansen og at hun bliver stillet for en dommer inden hun forårsager dødsfald. Hun har nu i 10 år stalket folk så det kan umuligt have undgået deres opmærksomhed!

    Kommentar by Santor — 18. juli 2015 @ 11:28

  36. Så blev der skrevet : Måske man sku kontakte hans arbejdsplads..?

    inde på Patrick Sandbergs side.

    Og nu skriver de til dem:

    https://www.facebook.com/Patriotenmusic/posts/10153585858978816?comment_id=10153585912943816&offset=0&total_comments=9&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R0%22%7D

    Kommentar by Spinner — 18. juli 2015 @ 17:29

  37. “Det undrer mig lidt, at der er kvinder eller forvoksede pigebørn, der er vildt forelskede i islam. Ved de slet ikke, at islam ingen menneskerettigheder har, og at kvinder behandles som femterangsmennesker ?”

    Nu er det kun 3.rangsmennesker.

    Kvinder dåner over personer eller grupper som er velkendte og berømte – uanset om det er på en god eller dårlig måde – og siden islam og muslimer har været til offentlig debat i 20 år, samt at vi almindelige blege er kedelige og uinspirerende (undtagen når der skal penge på bordet), vil interessen hos en del kvinder naturligvis bevæge sig imod vore gæster.

    Kommentar by S. Møller — 18. juli 2015 @ 19:40

  38. § 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

    § 267, stk. 1 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder)

    § 267, stk. 2 og 3 er ophævet fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 1.58: Bestemmelserne lød således: Stk. 2. Er fornærmelsen fremsat mod nogen af de i § 119, stk. 2, nævnte personer i anledning af udførelsen af deres tjeneste eller hverv, uden at bestemmelserne i straffelovens § 121 kommer til anvendelse, bliver dette ved straffens udmåling at betragte som en skærpende omstændighed, og straffen kan da stige til fængsel indtil 6 måneder.
    Stk. 3. Ved straffens udmåling bliver det at betragte som en skærpende omstændighed, at fornærmelsen er fremsat i trykt skrift eller på anden måde, hvorved den får en større udbredelse, eller på sådanne steder eller til sådanne tider, at det i høj grad forøger det krænkende i ytringen.

    http://www.themis.dk/searchinclude/lovsamling/Straffeloven_kap_27.html

    Kommentar by S. Møller — 18. juli 2015 @ 19:45

  39. Hvad fanden er en “nedrullet vejbom” ??

    Kommentar by wilty — 18. juli 2015 @ 20:59

  40. Som Kim skriver ” overgår sig selv i faktuelle fejl” :)

    Kommentar by Spinner — 18. juli 2015 @ 22:46

  41. Grundloven:

    § 77
    Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres

    Jeg er ikke jurist, men er der slet ikke nogen sanktionsmulighder for at undertrykke andre folks ytringsfrihed ? Udover 266b.

    Ellers er der jo andre, der allerede har foreslået politianmeldelse og/eller civilretlige sager.

    Kommentar by Janutte — 19. juli 2015 @ 10:29

  42. Ҥ 77
    Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres”

    Gælder kun det offentliges virke overfor individer, ej, idivider mod hinanden, som er dækket af alm. straffelov.

    §266b er iøvrigt racismepg. ej æreskrænkelsespg. som jeg har uddraget ovenfor.

    Kommentar by S. Møller — 19. juli 2015 @ 14:58

  43. Velkommen i offentligheden er blevet slettet.

    Vi har gennemset det opslag, du har anmeldt for chikane. Eftersom det overtrådte vores fællesskabsregler, har vi fjernet det. Tak for din anmeldelse. Vi giver Velkommen i offentligheden besked om, at vedkommendes opslag er blevet fjernet, men ikke om, hvem der anmeldte det.

    Kommentar by Spinner — 27. juli 2015 @ 17:21

RSS feed for comments on this post.